abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200214406
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:12 schreef No-P het volgende:
De grenspalenklassieker lijkt geslaagd afgaande op de foto's op Strava.
Was leuke speurtocht ^O^
En gezellig stukje fietsen met Bram, met uiteraard refill bij de jumbo.
  maandag 5 juli 2021 @ 12:48:32 #202
545 dop
:copyright: dop
pi_200214442
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:18 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

daarover gesproken, deze gek heeft met een groepje afgesproken om over 2 weken een rondje markermeer te fietsen. dat is voor ons 220km. Lunchstop halverwege is al geregeld, maar hebben jullie nog tips voor iemand die normaal gesproken niet verder dan 100 km komt? (behalve om er niet aan te beginnen)
zorg ook dat je lichaam tijd heeft om te verteren wat je eet. (rond je omslagpunt gaat er veel minder bloed naar je maag dan wanneer je d1 of d2 rijd)
eet ook dingen waar je wat langer op kunt teren, gelletjes zijn wat mij betreft een laatste redmiddel maar ik zou niet 220 km lang gelletjes gaan zitten lurken.
eet geen dingen die je niet gewend bent te eten. je maag houd niet van verassingen als hij maar beperkte energie krijgt geleverd omdat jij de rest van de energie nodig hebt om te fietsen.
maak van eten verder ook niet een al te groot ding. je zou op ontbijt en lunch ook gewoon 220km moeten kunnen fietsen. het op pijl houden van je voorraden helpt maar je kent de signalen van je lichaam prima ( trek honger dorst).
pas als je hoog in je inspanning gaat zitten ga je die signalen missen. dus zorgen dat je ook in d2 of d1 rijd zodat je even de tijd hebt om naar je lichaam te luisteren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_200214447
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:08 schreef McM77 het volgende:
- Een lekker drankje/hapje bij aankomst is erg lekker, en vooraf te regelen. (Ik deed een belletje toen we op een half uurtje van het eindpunt waren, de pizza werd bezorgd toen we 5 minuten binnen waren).
Dat was nog wel een dingetje bij die grenspalen rit, ik moest het doen met nog maar een reepje eten ;)
Gelukkig volgende ochtend wel prima bakker om even leeg te roven.
pi_200214594
Nog één laatste tip: Niet alleen zoet eten, pak ook eens wat zouts tussendoor.

En wat dop al zegt: op gewoon een stevig ontbijt en lunch moet je een heel eind komen.

En als je 100km kunt, kun je 220 ook
  maandag 5 juli 2021 @ 13:19:07 #205
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_200214891
thnx voor de bemoedigende tips alvast :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_200215152
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:48 schreef dop het volgende:

[..]

zorg ook dat je lichaam tijd heeft om te verteren wat je eet. (rond je omslagpunt gaat er veel minder bloed naar je maag dan wanneer je d1 of d2 rijd)
eet ook dingen waar je wat langer op kunt teren, gelletjes zijn wat mij betreft een laatste redmiddel maar ik zou niet 220 km lang gelletjes gaan zitten lurken.
eet geen dingen die je niet gewend bent te eten. je maag houd niet van verassingen als hij maar beperkte energie krijgt geleverd omdat jij de rest van de energie nodig hebt om te fietsen.
maak van eten verder ook niet een al te groot ding. je zou op ontbijt en lunch ook gewoon 220km moeten kunnen fietsen. het op pijl houden van je voorraden helpt maar je kent de signalen van je lichaam prima ( trek honger dorst).
pas als je hoog in je inspanning gaat zitten ga je die signalen missen. dus zorgen dat je ook in d2 of d1 rijd zodat je even de tijd hebt om naar je lichaam te luisteren.
Het onderweg eten helpt wel met hoe je je de volgende dag voelt.. zeker als je deze afstanden niet gewend bent.
pi_200215165
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:45 schreef ddx het volgende:

[..]

Was leuke speurtocht ^O^
En gezellig stukje fietsen met Bram, met uiteraard refill bij de jumbo.
Volgens mij is Bram z'n complete fietsoutfitgarderobe nog voorzzien van Jumbo reclame. Lijkt me een leuk persoon om zo'n dag/nacht mee door te brengen.
pi_200215182
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:48 schreef ddx het volgende:

[..]

Dat was nog wel een dingetje bij die grenspalen rit, ik moest het doen met nog maar een reepje eten ;)
Gelukkig volgende ochtend wel prima bakker om even leeg te roven.
Die had een hele mooie omzet die dag volgens mij.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:48:15 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200215976
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:19 schreef TradeMarkie het volgende:
thnx voor de bemoedigende tips alvast :)
Hoe groot is de groep waarmee je gaat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:52:28 #210
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_200216024
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe groot is de groep waarmee je gaat?
5
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 5 juli 2021 @ 14:54:39 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200216054
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:52 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

5
Oh dat valt nog wel mee. Als je in wat grotere groepen rijd, zegmaar 8+ is het ook aan te raden om niet te ver naar achter te zitten. Kost ook meer energie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200216136
Jullie maken het wel een heel groot ding.. :P 220 km fietsen is ook weer niet heel anders dan 100km fietsen, of je nou 3 uur onderweg bent of 6 uur, in beide gevallen moet je elk uur wat eten en niet teveel forceren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 5 juli 2021 @ 15:06:49 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200216187
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Jullie maken het wel een heel groot ding.. :P 220 km fietsen is ook weer niet heel anders dan 100km fietsen, of je nou 3 uur onderweg bent of 6 uur, in beide gevallen moet je elk uur wat eten en niet teveel forceren.
220 km in 6 uur? Dat heeft zelfs DDX nog nooit gedaan denk ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200216198
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

220 km in 6 uur? Dat heeft zelfs DDX nog nooit gedaan denk ik.
Ik rond even naar beneden af :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 5 juli 2021 @ 15:11:35 #215
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_200216251
ik reken wel op minimaal 8 uur fietsen hoor. En ik denk ook dat we er wel komen, maar het wordt een lange zit :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 5 juli 2021 @ 15:53:48 #216
545 dop
:copyright: dop
pi_200216779
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:37 schreef McM77 het volgende:

[..]

Het onderweg eten helpt wel met hoe je je de volgende dag voelt.. zeker als je deze afstanden niet gewend bent.
dat is geheel afhankelijk van wat je eet. gelletjes en zoete meuk doet weinig voor je herstel.
maar er staat een lunch op het programma tijdens de rit als ik het goed begreep,
en achteraf zal er vast ook goed gegeten worden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_200216843
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:53 schreef dop het volgende:

[..]

dat is geheel afhankelijk van wat je eet. gelletjes en zoete meuk doet weinig voor je herstel.
maar er staat een lunch op het programma tijdens de rit als ik het goed begreep,
en achteraf zal er vast ook goed gegeten worden.
Het gaat er meer om dat als je tijdens het rijden je koolhydraten op peil houdt, je minder in je reserves gaat en dus je lichaam ook minder hoeft te herstellen. En dat kan juist wel goed met gelletjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 5 juli 2021 @ 16:15:05 #218
545 dop
:copyright: dop
pi_200217041
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat als je tijdens het rijden je koolhydraten op peil houdt, je minder in je reserves gaat en dus je lichaam ook minder hoeft te herstellen. En dat kan juist wel goed met gelletjes.
gelletjes zijn leuk voor op het laatst als je vermoeid raakt maar niet voor de hele rit, daar voor zijn ze veel te eenzijdig.
Je lichaam heeft een variatie aan voedingstoffen nodig, die je niet uit gelletjes haalt.
uiteindelijk neem je door een meer gevarieerde voeding ook makkelijker en meer koolhydraten op.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_200217159
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:15 schreef dop het volgende:

[..]

gelletjes zijn leuk voor op het laatst als je vermoeid raakt maar niet voor de hele rit, daar voor zijn ze veel te eenzijdig.
Je lichaam heeft een variatie aan voedingstoffen nodig, die je niet uit gelletjes haalt.
uiteindelijk neem je door een meer gevarieerde voeding ook makkelijker en meer koolhydraten op.
Nee dat klopt natuurlijk, naast het feit dat je waarschijnlijk aan de diarree raakt als je 10+ gelletjes gaat wegwerken.

Toen ik 350km ging fietsen had ik een stuk of 6 van die flinke repen en suikerwafels van 250 kcal per stuk, en 2 grote bidons sportdrank mee, maar je moet inderdaad toch een paar keer stoppen om nieuwe dingen te kopen en lunchen onderweg is ook wel fijn. Je moet vooral veel eten, en dan kan het maar beter lekker zijn zodat je het nog wegkrijgt :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200218036
Ik maakte bij grote inspanningen/afstanden zelf altijd bidonnetjes met Fantomalt plus wat dixap. Dat verschilt niet heel veel van reguliere sportdranken maar als je het zelf kan samenstellen, is dat wel prettig. Het is heel fijn om ook vloeibaar voedsel tot je te kunnen nemen. De laatste twee keer dat ik het gebruikte kreeg ik er alleen wat last van (van m'n maag/darmen). Ik kan het kennelijk moeilijk afbreken. Dus ik doe het maar niet meer. Maar ik ken mensen die er bij zweren en ook nergens last van hebben.
Aldus.
pi_200219127
Dit komt volgens mij wel vaker langs...
Sportdrank is in de basis:

Maltodextrose + Fructose + "zouten en mineralen".

En dat is, in de basis heel goed zelf te maken voor een fractie van de prijs van commerciële sportdrankjes.

Wat voorbeelden:

https://www.matchusports.(...)lf-sportdrank-maken/
https://www.zijwielrent.nl/maak-zelf-je-isotone-sportdrank/
https://www.runnersworld.(...)sportdank-hardlopen/
https://www.allesoverwielrennen.nl/voeding/sportdrank-maken/

Wat je bij deze links vaker ziet langskomen is vruchtensap + water en een beetje zout, dat is opzich vrij makkelijk te maken als je onderweg bent en een tankstation tegenkomt. Flesje appelsap + fles water + zakje zout van de counter meepakken en goed schudden.

Wil je het anders aanpakken, koop je een kilo maltodextrose voor vrij weinig, voordeel hiervan is dat het smaakloos is (normaal gesproken) en je er met limonadesiroop een smaakje aan kan geven.
Tipje: Mix het poeder met lauw water, dan lost het veel beter op en krijg je minder klontjes (gewoon met een garder in een bakkie) en als je er ietsie tafelzout in doet heb je gelijk je natrium binnen waardoor je lichaam makkelijker vocht vast houd.

Ik zou er niet eentje maken en dan die 220km gaan fietsen, maar probeer is een bidonnetje mee te nemen als je wat dichter in de buurt blijft en kijk hoe die valt bij je.

Rijstcakjes:

https://www.hongerklop.cc(...)os-ananas-rijstcake/
https://www.efprocycling.com/team-recipe-on-the-bike-rice-cakes/
https://www.welovecycling(...)-recipes-rice-cakes/

Deze rijst cakjes doen het bij mij persoonlijk erg goed, makkelijk te verteren en als je verschillende smaakjes maakt heb je ook nog genoeg variatie.

Voor het inpakken ben ik uitgekomen op:

https://www.amazon.de/Bac(...)d_i=B08TTL9N49&psc=1

Dit kan ik niet in Nederland vinden, als iemand anders wel een adresje weet, let me know.
  maandag 5 juli 2021 @ 19:13:05 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200219375
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:51 schreef McM77 het volgende:
Dit komt volgens mij wel vaker langs...
Sportdrank is in de basis:

Maltodextrose + Fructose + "zouten en mineralen".

En dat is, in de basis heel goed zelf te maken voor een fractie van de prijs van commerciële sportdrankjes.

Wat voorbeelden:

https://www.matchusports.(...)lf-sportdrank-maken/
https://www.zijwielrent.nl/maak-zelf-je-isotone-sportdrank/
https://www.runnersworld.(...)sportdank-hardlopen/
https://www.allesoverwielrennen.nl/voeding/sportdrank-maken/

Wat je bij deze links vaker ziet langskomen is vruchtensap + water en een beetje zout, dat is opzich vrij makkelijk te maken als je onderweg bent en een tankstation tegenkomt. Flesje appelsap + fles water + zakje zout van de counter meepakken en goed schudden.

Wil je het anders aanpakken, koop je een kilo maltodextrose voor vrij weinig, voordeel hiervan is dat het smaakloos is (normaal gesproken) en je er met limonadesiroop een smaakje aan kan geven.
Tipje: Mix het poeder met lauw water, dan lost het veel beter op en krijg je minder klontjes (gewoon met een garder in een bakkie) en als je er ietsie tafelzout in doet heb je gelijk je natrium binnen waardoor je lichaam makkelijker vocht vast houd.

Ik zou er niet eentje maken en dan die 220km gaan fietsen, maar probeer is een bidonnetje mee te nemen als je wat dichter in de buurt blijft en kijk hoe die valt bij je.

Rijstcakjes:

https://www.hongerklop.cc(...)os-ananas-rijstcake/
https://www.efprocycling.com/team-recipe-on-the-bike-rice-cakes/
https://www.welovecycling(...)-recipes-rice-cakes/

Deze rijst cakjes doen het bij mij persoonlijk erg goed, makkelijk te verteren en als je verschillende smaakjes maakt heb je ook nog genoeg variatie.

Voor het inpakken ben ik uitgekomen op:

https://www.amazon.de/Bac(...)d_i=B08TTL9N49&psc=1

Dit kan ik niet in Nederland vinden, als iemand anders wel een adresje weet, let me know.
Ik heb 1 keer zout toegevoegd aan mijn drinken tijdens het fietsen, ik ging daar echt heel slecht op. Dus inderdaad zoals jij zegt, eerst een paar keer tijdens een klein rondje proberen voordat je er zo'n grote dag mee verpest.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200220097
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer zout toegevoegd aan mijn drinken tijdens het fietsen, ik ging daar echt heel slecht op. Dus inderdaad zoals jij zegt, eerst een paar keer tijdens een klein rondje proberen voordat je er zo'n grote dag mee verpest.
Sportvoeding zit dan ook geen zout in als NaCl maar NaMg.
Vakman pur sang
  maandag 5 juli 2021 @ 20:16:48 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200220245
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sportvoeding zit dan ook geen zout in als NaCl maar NaMg.
Weet je dat zeker?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:30:12 #225
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200220494
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Klinkt vrij explosief :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')