quote:Sja, vrijheid van meningsuiting toch ? Het is natuurlijk hypocriet, maar dat zijn veel mensen die het met Ali eens zijn ook.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Andersom net zo:
El Moumni mag Westerlingen uit maken voor honden en varkens, en dat mag en krijgt hij steunbetuigingen van moslimjongeren. Maar Ali moet dood als ze dit zegt en is een geestelijk gestoorde, mag niet meer in de kamer, er wordt een demonstratie georganiseerd tegen de inkamerstelling etc.
quote:Sja, het is een rare wereld. Gelukkig ben ik normaal genoeg om de wereld met een genuanceerde blik tegemoet te treden.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Andersom net zo:
El Moumni mag Westerlingen uit maken voor honden en varkens, en dat mag en krijgt hij steunbetuigingen van moslimjongeren. Maar Ali moet dood als ze dit zegt en is een geestelijk gestoorde, mag niet meer in de kamer, er wordt een demonstratie georganiseerd tegen de inkamerstelling etc.
quote:Moslims zijn geen nederlanders, met dezelfde rechten en plichten ?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:05 schreef HeatWave het volgende:
Verschil is dat deze maatschappij van de Nederlanders is en JIJ wil hier zonodig wonen als Moslim zijnde. Als ik in een Moslimland ga wonen, mag ik dan zomaar zeggen dat ik het niets vind?
quote:Dat doe jij nu, door Nederland te vergelijken met een moslimstaat.
Niet de zaken omdraaien he? Dat is te makkelijk...
quote:klopt.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:42 schreef ullie het volgende:
Ik zie het probleem niet. Iedereen mag aangifte doen. Of het OM er wat mee doet is een andere zaak.
quote:en dat haalde ik de openingspost ook al naar voren, nu begrijpen ze niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt. Vroegen ze zich dat ook af toen die Hasselhoef veel verder ging dan Hirsi? Stelletje hypocriete schijnheiligen, zelfmedelijden tot en met ...
Ze voelen zich gekwetst, beledigd en begrijpen niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt.
Marokkanen die in Nederland wonen, zijn achterlijker dan Marokkanen die in Marokko wonen.
(en dit heb ik gehoord van een Marokkaanse studente, uit het moderne Marokko. Wellicht kun je dit ook op Turken, Koerden, etc. etc. toepassen)
Uitleg: We hebben in Nederland te maken met 1e, 2e en soms wel 3e generatie-Marokkanen. Deze leven nog volgens de denkbeelden zoals ze 40 jaar geleden in Marokko bestonden. Maar de tijd heeft in Marokko niet stilgestaan natuurlijk.
Vergelijk het maar met Nederlanders die halverwege de vorige eeuw emigreerden naar Canada, USA, Australië en zo.
Die houden ook halsstarrig vast aan de normen en waarden die ze uit die tijd hebben meegenomen uit Nederland.
Ergo: Die Nederlanders zijn achterlijker dan de Nederlanders die nu in Nederland wonen.
quote:Precies, Hammerstein en Spong deden dat ook voor Fortuyn.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:54 schreef speknek het volgende:
Laat ze hun gang maar gaan. In een rechtstaat moet iedereen het recht hebben overal aan rechtzaak over te beginnen.
quote:blijkbaar menen ze meer rechten te hebben ...
Op dinsdag 28 januari 2003 13:07 schreef gelly het volgende:[..]
Moslims zijn geen nederlanders, met dezelfde rechten en plichten ?
[..]
quote:Moslims zijn dus OOK Nederlanders en hebben het recht om kritiek te geven, maar dus OOK de plicht (al staat die nergens) kritiek te verwerken. Als iemand Jezus beledigt zijn er mensen boos, en daar blijft het dan bij. Geen aanklachten/onderzoeken etc. Dat is dus de doorgeslagen angst voor discriminatie.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:07 schreef gelly het volgende:[..]
Moslims zijn geen nederlanders, met dezelfde rechten en plichten ?
[..]Dat doe jij nu, door Nederland te vergelijken met een moslimstaat.
Als je als Moslim hier woont mag je je eigen geloof belijden, maar MOET je ook in staat zijn de in Nederland heersende "sport" van afkraken te weerstaan. Dat is namelijk in Nederland al eeuwen volkssport nummer een!
En dat is dus intergratie....
quote:Want?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:14 schreef realist_ik het volgende:[..]
blijkbaar menen ze meer rechten te hebben ...
quote:Uit naam van hun godsdienst mag alles gezegd worden en niemand mag iets over hun godsdienst zeggen.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Want?
quote:Want ze menen WEL te mogen dicrimineren/kritiek uiten, maar NIET ontvangen....
Op dinsdag 28 januari 2003 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Want?
Homo's zijn varkens is vrijheid van godsdienst, Mohammed is pervers is belediging. Dat is dus scheef..
Mag het een, mag het ander. Van mij mag het allebei trouwens, maar daar gaat het niet om...
quote:Het is geen plicht om kritiek te moeten verwerken, da's nog altijd een persoonlijke keuze. Of je moet kortzichtigheid strafbaar willen stellen. Maar als je het echt zo'n autochtone eigenschap vindt, lees dan voor de gein de LPF topics nog even door. Kritiek accepteren zei je net he ?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:15 schreef HeatWave het volgende:[..]
Moslims zijn dus OOK Nederlanders en hebben het recht om kritiek te geven, maar dus OOK de plicht (al staat die nergens) kritiek te verwerken. Als iemand Jezus beledigt zijn er mensen boos, en daar blijft het dan bij. Geen aanklachten/onderzoeken etc. Dat is dus de doorgeslagen angst voor discriminatie.
Als je als Moslim hier woont mag je je eigen geloof belijden, maar MOET je ook in staat zijn de in Nederland heersende "sport" van afkraken te weerstaan. Dat is namelijk in Nederland al eeuwen volkssport nummer een!
En dat is dus intergratie....
quote:Het is WEL een "informele plicht" in Nederland. Uiteraard tot op zekere hoogte, dat is dus vrijheid van meningsuiting, daar zijn wettelijke grenzen aan gesteld.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:18 schreef gelly het volgende:[..]
Het is geen plicht om kritiek te moeten verwerken, da's nog altijd een persoonlijke keuze. Of je moet kortzichtigheid strafbaar willen stellen. Maar als je het echt zo'n autochtone eigenschap vindt, lees dan voor de gein de LPF topics nog even door. Kritiek accepteren zei je net he ?
Zijn we nu massaal ziende blind, zien we nu niet hoe we hier misbruikt worden ? We vangen die mensen uit goedheid op en ze nemen een loopje met ons. Ze wachten gewoon tot er een moslim meerderheid is en dan gaan ze zich echt manifesteren. We worden van binnenuit uitgehold !
quote:Wat is nou weer een informele plicht ? Plichten zijn nooit informeel.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:23 schreef HeatWave het volgende:[..]
Het is WEL een "informele plicht" in Nederland.
quote:Het vervelende is dat Hirshi Ali gelijk heeft en El Moumni niet. Althans, volgens onze westerse moraal.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben het wel met Ali eens. En ik vind dat al die marokkanen niet zo moeten zeuren. Als een imam homo's gelijk aan varkens mag stellen omdat dat zo in een boek staat dan mag Ayaan ook zeggen dat die mohammed (volgens onze normen) een viezerik is.
quote:Ja joh ?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef Pikkebaas het volgende:Zijn we nu massaal ziende blind, zien we nu niet hoe we hier misbruikt worden ? We vangen die mensen uit goedheid op en ze nemen een loopje met ons. Ze wachten gewoon tot er een moslim meerderheid is en dan gaan ze zich echt manifesteren. We worden van binnenuit uitgehold !
quote:idd.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben het wel met Ali eens. En ik vind dat al die marokkanen niet zo moeten zeuren. Als een imam homo's gelijk aan varkens mag stellen omdat dat zo in een boek staat dan mag Ayaan ook zeggen dat die mohammed (volgens onze normen) een viezerik is.
Met een 9 jarig meisje trouwen, zonder haar toestemmig terwijl haar vader een vriend van je is dat is volgens onze normen niet normaal. Dat heeft ze gezegd. En nu beginnen al die moslims ineens ach en wee te klagen dat ze het allemaal niet meer begrijpen (valt me altijd op hoe theatraal hun taal gebruik dan is) maar als hun iets zeggen en ze worden aangeklaagd dan begrijpen ze het dondersgoed.Zijn we nu massaal ziende blind, zien we nu niet hoe we hier misbruikt worden ? We vangen die mensen uit goedheid op en ze nemen een loopje met ons. Ze wachten gewoon tot er een moslim meerderheid is en dan gaan ze zich echt manifesteren. We worden van binnenuit uitgehold !
quote:Je snapt wel wat ik bedoel, als je in NL woont moet je je gewoon aanpassen. In Nederland kan je overal kritiek op verwachten en die krijg je dus ook. Als je in Nederland wil wonen moet je dat accepteren, Dat STAAT nergens, maar IS wel zo natuurlijk.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:28 schreef gelly het volgende:[..]
Wat is nou weer een informele plicht ? Plichten zijn nooit informeel.
En hoever die kritiek kan gaan, DAT staat in de wet
quote:* zuig-alert
Op dinsdag 28 januari 2003 13:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ja joh ?
/ignore gelly
quote:Inderdaad, kijk Jezus deed dat tenminste niet. Je kan dus zelfs zeggen dat Jezus moraal gezien qua onze normen hoger op de ladder stond dan Mohammed. Jezus trok wel erg veel met andere mannen op maar dat is nu volgens onze normen gewoon.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:29 schreef nikk het volgende:[..]
Het vervelende is dat Hirshi Ali gelijk heeft en El Moumni niet. Althans, volgens onze westerse moraal.
quote:Ik hoor je nog wel als hier over 20 jaar de sha`ria is ingevoerd en de sjoefa's op straat de dienst uitmaken !
Ja joh ?
quote:En het staat je ook vrij in Nederland dat als je beledigd wordt om daar een rechtzaak van te maken. De LPF die vindt dat Fortuyn beledigd werd, een homo die vindt dat ie niet minder is als een varken of een marokkaan die zich in zijn zak gegraaid voelt omdat iemand zijn grote voorbeeld beledigt.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:31 schreef HeatWave het volgende:[..]
Je snapt wel wat ik bedoel, als je in NL woont moet je je gewoon aanpassen. In Nederland kan je overal kritiek op verwachten en die krijg je dus ook. Als je in Nederland wil wonen moet je dat accepteren, Dat STAAT nergens, maar IS wel zo natuurlijk.
En hoever die kritiek kan gaan, DAT staat in de wet
quote:Landelijk zal die meerderheid nog wel even duren, maar dat van binnenuit uithollen is gewoon waar.
Ja joh ?
Jahjah is het perfecte voorbeeld ervan. En toedels! Volgende maand ook in NL . Fijn zeg!
quote:Ach, d'r zijn boeken volgeschreven over Jezus als hoerenloper, kwakzalver, volslagen gek of nu zelfs als Caesar. Het gaat mij ook niet zo zeer welk van de woestijngodsdiensten moreel superieur is, wat mij betreft zijn ze beiden even verdorven. Het ging erom dat de vergelijking tussen El Moumni en H. Ali op veel gebieden mank gaat.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:32 schreef Pikkebaas het volgende:
Inderdaad, kijk Jezus deed dat tenminste niet. Je kan dus zelfs zeggen dat Jezus moraal gezien qua onze normen hoger op de ladder stond dan Mohammed. Jezus trok wel erg veel met andere mannen op maar dat is nu volgens onze normen gewoon.
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 28-01-2003 13:36]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |