abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juni 2021 @ 22:31:39 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199889541
Bizar dat de CDA zo hun partijprogramma verkoopt aan de hoogste bieder. Mijn aversie tegen die club groeit met de dag.

Soort goedkopevakantiereisjes.nl maar dan van het landsbestuur.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 juni 2021 @ 22:32:43 #242
408813 crew  trein2000
pi_199889568
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:31 schreef Perrin het volgende:
Bizar dat de CDA zo hun programma verkoopt aan de hoogste bieder.
Dat is te kort door de bocht, maar “allemaal doorlopen, niks aan de hand” is dat ook. Dit moet goed uitgezocht worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 14 juni 2021 @ 22:34:15 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199889602
Hier nog meer over Van der Wind

quote:
CDA-rumoerdonateur Hans van der Wind: 'ik geloof in Wopke'

https://www.quotenet.nl/z(...)-ik-geloof-in-wopke/
Hans van der Wind ontkent dat hij met zijn recente donatie van ¤1 miljoen invloed binnen het CDA probeerde te kopen. Dat was wel wat voormalig kopstuk Pieter Omtzigt suggereert. Maar, zegt Van der Wind tegen Quote: 'ik deed dat echt omdat ik in de campagne van het CDA en in Wopke geloof.'

Hans van der Wind, die nu in een statement van het CDA wordt gepresenteerd als de grote, geheimzinnige geldschieter waar Pieter Omtzigt het over had, is overigens niet alleen een oude bekende van ons (hij stond 2 jaar terug nog met ¤88 miljoen in de Quote 500), ook bij het CDA kennen ze hem al lang. Niet alleen als hoofd fondsenwerving, maar ook als trouwe donateur. Eerder al maakte hij enige faam als grootste private geldschieter van een Nederlandse politieke partij, toen hij ¤173.000 in de kas stortte. Maar anders dan Omtzigt onlangs suggereerde, moeten we daar volgens hem verder niets kwalijks achter zoeken.

‘Ik heb altijd belangstelling voor de politiek gehad, want je hebt toch echt de overheid nodig om oplossingen te vinden voor thema’s als klimaat, vrede en immigratie. De kwaliteit van ons politieke bestel is dus een hele relevante factor in ons leven. Ondertussen besteedt Nederland weinig middelen aan de democratie, Duitsland doet tien keer meer. We realiseren ons te weinig dat het gevolgen heeft als je de politiek te veel afknijpt, want dan hebben partijen gewoon minder mensen om dossiers uit te kunnen zoeken. Dus heb ik besloten om voor het CDA middelen te werven. Waarom het CDA? Nou, ik ben opgegroeid in de tijd dat Lubbers premier was en heb gezien dat die goede dingen deed. En vanuit mijn protestantschristelijke achtergrond voelde ik al een natuurlijke verbinding met het CDA’, zei hij twee jaar geleden tegen Quote.

Hij voegde er toen aan toen dat het 'onzin' is om te denken dat je met dergelijke donaties invloed kunt kopen. 'Je kunt misschien een keer met een Kamerlid of een bewindspersoon aan tafel komen, maar dat wil niet zeggen dat zij hun beleidsplannen gaan aanpassen op wat jij toevallig denkt. Zo werkt het niet, al helemaal niet in een coalitieland', aldus Van der Wind toen.

Van der Wind dook vanavond voor de vraag of Omtzigt niet had kunnen weten dat de geldstroom vanuit zijn kant verder niets geheimzinnigs heeft, en dat alle mist en rumoer dus ook nog niet nodig waren geweest. 'Ik denk dat de motieven van Pieter heel anders in elkaar zitten', zei hij, alvorens te opperen daar 'over een aantal weken' nog maar eens verder over te praten.

Ondertussen is met de verklaring van het CDA en Van der Wind de storm beslist niet gaan liggen. Zo wijst bijvoorbeeld Ton F. van Dijk op een eerdere verklaring waarin de opperfondsenwerver stelt dat er voor Hugo de Jonge geen geld kon worden opgehaald. Niet lang daarna was het exit De Jonge, en welkom Wopke. Ziet u het verband? Anderen in elk geval wel. Zelf al zei Van der Wind tegen Nieuwsuur dat hij zijn portemonnee ook had getrokken als het De Jonge was gebleven. En tegen ons zei hij dan weer dat de fondsenwerving dit jaar 'heel goed' ging.

Overigens is nu ook duidelijk wie Van der Wind nog meer als donateurs mocht verwelkomen. Daaronder herkennen we onder andere investeringsmaatschappij Reggeborgh van de erven Wessels, die dankzij het door hun vader opgebouwde kapitaal in de hoogste regionen van de Quote 500 staan.

Van de Wind verdiende zijn fortuin aan schoolboekenleverancier Van Dijk, maar zit zoals de foto al verraadt tegenwoordig in de luxe tenten.
pi_199889778
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is een zorg voor over een aantal jaar. Het gaat er nu om of ze door kunnen met Hoekstra en de formatie. Daar hebben alleen de leden wat over te zeggen.

Dat de helft van de kiezers het 'overweegt' is trouwens helemaal niet zo'n slecht cijfer. De helft geeft dus al aan hoe dan ook niet op Omtzigt te stemmen. Kan me niet voorstellen dat 100% van de mensen die nu Omtzigt overwegen dat straks ook doen, die mensen zijn misschien wel terug te winnen. En let op: we praten nu over het hypothetische geval dat Omtzigt echt een partij op richt, dat is sowieso toekomstmuziek waarvan nog af te wachten is of die wel komt.
Dat kan?
Het CDA heeft voor haar huidige 15 zetels ongeveer 1042275 stemmen nodig gehad, niet 82000.


Ik denk dat het CDA er verstandig aan zou doen dit geluid niet te negeren.
Of Omtzigt daadwerkelijk een partij opricht is idd natuurlijk nog de vraag

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 14-06-2021 22:51:30 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 14 juni 2021 @ 22:41:58 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199889786
En zo te zien roept de wijze waarop Van der Wind zijn fortuin heeft verdiend ook nog de nodige vragen op
https://www.ftm.nl/artike(...)Qq3G6nFXH2%2FJMJeKhG

Een Sywert 2.0
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 juni 2021 @ 22:46:27 #246
408813 crew  trein2000
pi_199889874
twitter

De Volkskrant is ook nog niet overtuigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199889878
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat kan?

Ik denk dat het CDA er verstandig aan zou doen dit geluid niet te negeren.
Of Omtzigt daadwerkelijk een partij opricht is idd natuurlijk nog de vraag
Nee, maar je kunt ook zeggen dat ze juist moeten gaan regeren om dit geluid niet te negeren. Laat zien waarom ze op het CDA moeten blijven stemmen. Tussen Omtzigt en BBB, die beide lievelingetjes zijn van de pers, oppositie voeren is voor het CDA ook niet alles. Voor succesvol oppositievoeren hadden ze Omtzigt juist nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 22:53:28 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199890055
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:41 schreef Hexagon het volgende:
En zo te zien roept de wijze waarop Van der Wind zijn fortuin heeft verdiend ook nog de nodige vragen op
https://www.ftm.nl/artike(...)Qq3G6nFXH2%2FJMJeKhG

Een Sywert 2.0
Ik word droevig van al die rijke minkukels overal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199890057
Ik denk dat veel mensen die eerst op Omtzigt stemden, nu niet meer op Omtzigt stemmen. Het zal veel mensen tegen de borst stuiten dat er maandenlang gesprekken zijn gevoerd met hem door CDA-prominenten om hem bij de club te houden en dat hij dan opeens met een verhaal komt dat alles en iedereen zwart maakt.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 juni 2021 @ 22:55:40 #250
408813 crew  trein2000
pi_199890115
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:53 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat veel mensen die eerst op Omtzigt stemden, nu niet meer op Omtzigt stemmen. Het zal veel mensen tegen de borst stuiten dat er maandenlang gesprekken zijn gevoerd met hem door CDA-prominenten om hem bij de club te houden en dat hij dan opeens met een verhaal komt dat alles en iedereen zwart maakt.
Ik betwijfel dat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 14 juni 2021 @ 22:56:07 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199890131
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:53 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat veel mensen die eerst op Omtzigt stemden, nu niet meer op Omtzigt stemmen. Het zal veel mensen tegen de borst stuiten dat er maandenlang gesprekken zijn gevoerd met hem door CDA-prominenten om hem bij de club te houden en dat hij dan opeens met een verhaal komt dat alles en iedereen zwart maakt.
Mooi staaltje projectie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199890167
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt ook zeggen dat ze juist moeten gaan regeren om dit geluid niet te negeren. Laat zien waarom ze op het CDA moeten blijven stemmen. Tussen Omtzigt en BBB, die beide lievelingetjes zijn van de pers, oppositie voeren is voor het CDA ook niet alles. Voor succesvol oppositievoeren hadden ze Omtzigt juist nodig.
Dat kan je stellen.
Maar ik denk oprecht dat ze hier iets mee moeten.
En regeren betekent regeren met een VVD met 34 zetels.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199890242
Denken jullie dat Omtzigt voor altijd zijn heilige status blijft houden? Ik denk het niet.
  maandag 14 juni 2021 @ 23:01:43 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199890280
Zou de Christenunie overigens geen nieuw huis voor Omtzigt kunnen zijn? Hij is dan wel een katholiek maar niet zo'n typische zuidelijke.
pi_199890283
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat kan je stellen.
Maar ik denk oprecht dat ze hier iets mee moeten.
En regeren betekent regeren met een VVD met 34 zetels.
Regeren is niet ideaal. Maar oppositie tussen Omtzigt en BBB is toch ook niks?

In de oppositie zitten straks BBB, Omtzigt, Baudet, Van Haga, Bij1, Wilders, PvdD... allemaal mensen die makkelijk en snel aandacht krijgen. Zie dan nog maar als serieuze partij echt aandacht te krijgen en stemmen te trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199890316
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:01 schreef Hexagon het volgende:
Zou de Christenunie overigens geen nieuw huis voor Omtzigt kunnen zijn? Hij is dan wel een katholiek maar niet zo'n typische zuidelijke.
Te rechts, denk ik. Verder denk ik niet dat Segers daar zin in heeft, een extra kapitein op het schip. Volgens mij hebben ze een heel mooi afgewogen vijftal zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 23:05:23 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199890340
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Te rechts, denk ik. Verder denk ik niet dat Segers daar zin in heeft, een extra kapitein op het schip. Volgens mij hebben ze een heel mooi afgewogen vijftal zitten.
Wel potentieel om het zetelaantal te verdubbelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199890379
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel potentieel om het zetelaantal te verdubbelen.
Daar gaat het CU natuurlijk eigenlijk niet echt om. CU is niet echt een machtspartij, de principes zijn belangrijker. Omtzigt zal dan echt letterlijk het hele programma van de CU moeten omarmen, ze gaan echt geen letter voor hem aanpassen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199890394
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Regeren is niet ideaal. Maar oppositie tussen Omtzigt en BBB is toch ook niks?

In de oppositie zitten straks BBB, Omtzigt, Baudet, Van Haga, Bij1, Wilders, PvdD... allemaal mensen die makkelijk en snel aandacht krijgen. Zie dan nog maar als serieuze partij echt aandacht te krijgen en stemmen te trekken.
Laten we eerst afwachten of ze er überhaupt uitkomen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199890445
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel potentieel om het zetelaantal te verdubbelen.
Verder: veel potentiële Omtzigt stemmers stemden nu niet op hem omdat ze geen CDA wilden stemmen. Die stemmem al helemaal geen CU. Ik vraag me af of het echt wel zetels oplevert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 23:15:09 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199890494
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Verder: veel potentiële Omtzigt stemmers stemden nu niet op hem omdat ze geen CDA wilden stemmen. Die stemmem al helemaal geen CU. Ik vraag me af of het echt wel zetels oplevert.
Als hij zijn stijl van politiek bedrijven kan blijven beoefenen en idd kan conformeren aan het CU-programma (wat volgens mij niet heel irreëel is) dan zou ik het wel een spannende match vinden..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 14 juni 2021 @ 23:17:09 #262
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199890516
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 21:43 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, Wopke redt het wel. Er is geen alternatief. Want Mona Keijzer is wel van de regen in de drup.
Is er niet een neutraler persoon die aanvaardbaar is voor meerdere kampen?
  maandag 14 juni 2021 @ 23:17:32 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199890520
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Verder: veel potentiële Omtzigt stemmers stemden nu niet op hem omdat ze geen CDA wilden stemmen. Die stemmem al helemaal geen CU. Ik vraag me af of het echt wel zetels oplevert.
Dat is natuurlijk de vraag. Onder veel zwevende kiezers kan zo'n politieke ster wel een reden zijn om erop te stemmen. Bovendien komt de weerstand tegen het CDA nou niet zo door het christelijke heb ik het idee. De Christenunie heeft iets meer sympathie tegenwoordig.

Maar zo iemand erbij nemen is natuurlijk wel een groot risico gezien Pieter zelf ook zeker een rol speelt in al die conflicten en hij natuurlijk uit een andere politieke cultuur komt.
  maandag 14 juni 2021 @ 23:19:04 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199890539
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Is er niet een neutraler persoon die aanvaardbaar is voor meerdere kampen?
Pieter Heerma zou nog kunnen.
pi_199890620
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als hij zijn stijl van politiek bedrijven kan blijven beoefenen en idd kan conformeren aan het CU-programma (wat volgens mij niet heel irreëel is) dan zou ik het wel een spannende match vinden..
Zijn stijl van politiek bedrijven is gewoon het zoeken van conflicten. Dat past helemaal niet bij de CU. Bij dit conflict is het ook minstens net zo veel Omtzigt als CDA-top die ruzie zoeken. Omtzigt heeft ook nog best vaak moties van wantrouwen ingediend of daar mee gedreigt, CU dacht ik in haar bestaan nog helemaal geen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199890644
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de vraag. Onder veel zwevende kiezers kan zo'n politieke ster wel een reden zijn om erop te stemmen. Bovendien komt de weerstand tegen het CDA nou niet zo door het christelijke heb ik het idee. De Christenunie heeft iets meer sympathie tegenwoordig.

Maar zo iemand erbij nemen is natuurlijk wel een groot risico gezien Pieter zelf ook zeker een rol speelt in al die conflicten en hij natuurlijk uit een andere politieke cultuur komt.
Veel fans van Omtzigt komen gewoon uit de FvD hoek, die gaan echt niet op de partij waar Voordewind zo ongeveer een standbeeld heeft stemmen. De partij die op haar congres een motie van treurnis aan nam omdat er in het kabinet te weinig oog is voor Moria.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199890652
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de vraag. Onder veel zwevende kiezers kan zo'n politieke ster wel een reden zijn om erop te stemmen. Bovendien komt de weerstand tegen het CDA nou niet zo door het christelijke heb ik het idee. De Christenunie heeft iets meer sympathie tegenwoordig.

Maar zo iemand erbij nemen is natuurlijk wel een groot risico gezien Pieter zelf ook zeker een rol speelt in al die conflicten en hij natuurlijk uit een andere politieke cultuur komt.
Voor mij zijn religieuze uitgangspunten bij een politieke partij toch echt een reden om er niet op te stemmen.
(Begrijp met trouwens niet verkeerd, met het gros van de gelovigen heb ik geen enkel probleem.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199890990
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bovendien komt de weerstand tegen het CDA nou niet zo door het christelijke heb ik het idee.
Ik heb andere ervaringen.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 00:45:53 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199891190
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 00:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik heb andere ervaringen.
Als ik naar mijzelf kijk, ik zal nooit op een confessionele partij stemmen. Of dat nu CDA, CU of SGP is al ben ik het in grote lijnen eens met hun programma. Voor de duidelijkheid, ik ben het dus niet eens met hun programma's, maar als ik het zou zijn is het feit dat ze confessioneel zijn voor mij reden om er niet op te stemmen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tijger_m op 15-06-2021 01:21:46 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199891273
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik naar mijzelf kijk, ik zal nooit op een confessionele partij stemmen. Of dat nu CDA, CU of SGP is al ben ik het in grote lijnen eens met hun programma. Voor de duidelijkheid, ik ben het dus niet eens met hun programma's, maar als ik het zou zijn is het feit dat ze confessioneel zijn voor mij reden om er niet op te stemmen.
Dit hoor dus vrij vaak inderdaad dus die mentaliteit is springlevend. Tsja, ik vind het vrij onzinnig maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten waar ze op stemmen ;)
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 01:35:05 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199891283
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dit hoor dus vrij vaak inderdaad dus die mentaliteit is springlevend. Tsja, ik vind het vrij onzinnig maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten waar ze op stemmen ;)
Waarom vind je dat onzinnig, eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 juni 2021 @ 01:39:32 #272
408813 crew  trein2000
pi_199891295
"Daarnaast regent het ook krokodillentranen van mensen die de afgelopen tijd vooral benadrukten dat met Omtzigt niet was samen te werken."

Aldus Frits Wester…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 juni 2021 @ 01:40:31 #273
408813 crew  trein2000
pi_199891297
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Veel fans van Omtzigt komen gewoon uit de FvD hoek, die gaan echt niet op de partij waar Voordewind zo ongeveer een standbeeld heeft stemmen. De partij die op haar congres een motie van treurnis aan nam omdat er in het kabinet te weinig oog is voor Moria.
Dan nog eerder SGP inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199891787
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Pieter Heerma zou nog kunnen.
Over Heerma gesproken. Ik vond destijds de behandeling van Enneüs Heerma door het CDA schandelijker dan nu met Pieter Omtzigt.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:47:55 #275
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199891856
Pieter heeft wel gelijk gekregen met die dubieuze schenkingen :D Zou dat nog de mening van een paar users hier veranderen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:51:19 #276
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199891877
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Over Heerma gesproken. Ik vond destijds de behandeling van Enneüs Heerma door het CDA schandelijker dan nu met Pieter Omtzigt.
Toen de CDA nog een plek was voor streng gelovige, eerlijke mensen ;(
pi_199891894
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Pieter heeft wel gelijk gekregen met die dubieuze schenkingen :D Zou dat nog de mening van een paar users hier veranderen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omtzigt heeft daarin voorlopig geen gelijk. Dat er invloed in het programma is gekocht is nog helemaal niet bewezen. En dat er schenkingen zijn die bewust niet aan het ministerie zijn gemeld klopt al helemaal niet, daar zat Omtzigt er gewoon naast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199891928
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:53 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat veel mensen die eerst op Omtzigt stemden, nu niet meer op Omtzigt stemmen. Het zal veel mensen tegen de borst stuiten dat er maandenlang gesprekken zijn gevoerd met hem door CDA-prominenten om hem bij de club te houden en dat hij dan opeens met een verhaal komt dat alles en iedereen zwart maakt.
Andersom kan ook. Dat mensen Pieter Omtzigt een goede politicus vinden maar niet op hem stemden omdat hij lid was van het CDA. Het kan best dat hij nu meer stemmen kan trekken dan onder die farizeeërs partij.
pi_199891938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omtzigt heeft daarin voorlopig geen gelijk. Dat er invloed in het programma is gekocht is nog helemaal niet bewezen. En dat er schenkingen zijn die bewust niet aan het ministerie zijn gemeld klopt al helemaal niet, daar zat Omtzigt er gewoon naast.
Ik denk ook niet dat die schenkingen onrechtmatig waren.
Maar ik vind wel dat in de toekomst zulke schenkingen aan partijen zoals D66 en het CDA in de toekomst gemaximeerd horen te worden tot ¤ 4.500.
We moeten geen Amerikaanse toestanden krijgen, dat geld uit miljoenendotaties het reklamebudget en daardoor invloed gaat bepalen
pi_199892006
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat die schenkingen onrechtmatig waren.
Maar ik vind wel dat in de toekomst zulke schenkingen aan partijen zoals D66 en het CDA in de toekomst gemaximeerd horen te worden tot ¤ 4.500.
We moeten geen Amerikaanse toestanden krijgen, dat geld uit miljoenendotaties het reklamebudget en daardoor invloed gaat bepalen
Ik zou zeggen: verbied in elk geval donaties door bedrijven. Of je dan donaties van privé-personen moet maximeren betwijfel ik wel sterk. Mensen mogen zelf weten wat ze met hun geld doen, als ze een politieke partij een goed doel vinden omdat die op komen voor dingen die ze belangrijk vinden is dat toch prima?
Ja, natuurlijk kun je dan heel incidenteel tegen problemen aan lopen. Al heeft invloed kopen in een coalitieland helemaal niet zo veel zin. Stel dat CDA voor jouw betaalde miljoenen hun verkiezingsprogramma aanpast, maar aan de onderhandelingstafel die punten gelijk laat vallen, dan heb je gewoon een lege doos gekocht. En dat is helemaal niet onwaarschijnlijk.

De versie waar hier over gesproken wordt, dat er een leiderschapswissel is gekocht, lijkt dan nog het meest effectief. Maar als dat al is gebeurd, kon dat ook alleen maar door een cocktail aan toevalligheden: geen gedoodverfde leider, een zeer krappe verkiezing, al dan niet terecht vraagtekens over de uitslag en een gekozen partijleider die het te druk had om zich echt met de partij te bemoeien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')