abonnement Unibet Coolblue
pi_199898311
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)teruggeeft~a1f14d78/

Stel je voor dat je echt achter het belastinggeld aangaat. Wat een corrupte boevenbende is dat nepparlement toch ook. :')
Juridisch lijkt het me onmogelijk om terug te halen. Het is in de kern heel simpel: de overheid heeft een x aantal mondkapjes besteld en Sywert heeft dat aantal mondkapjes geleverd. Dan moet je gewoon de afgesproken prijs betalen.

Terugvorderen omdat iemand een lul is gaat niet.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:21:13 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199898343
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Juridisch lijkt het me onmogelijk om terug te halen. Het is in de kern heel simpel: de overheid heeft een x aantal mondkapjes besteld en Sywert heeft dat aantal mondkapjes geleverd. Dan moet je gewoon de afgesproken prijs betalen.

Terugvorderen omdat iemand een lul is gaat niet.
Hooguit omdat ie onbruikbare rommel leverde, lijkt me.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199899861
De Tweede Kamer wil dat Sywert van Lienden en zijn zakenpartners Bernd Damme en Camille van Gestel het geld dat ze verdiend hebben met de mondkapjesdeal, teruggeven aan de belastingbetaler. Ze hebben zich "op oneigenlijke gronden verrijkt", aldus een motie van DENK-leider Farid Azarkan die met ruime meerderheid werd aangenomen. Toch wil de Kamer de terugbetaling nu niet afdwingen.

Van Lienden en zijn zakenpartners sloten een deal waarmee ze ruim 100 miljoen euro belastinggeld ontvingen voor ongeveer 40 miljoen mondkapjes die nooit gebruikt werden. In het parlement wordt bovendien betwijfeld of die deal op een eerlijke manier tot stand is gekomen.

De Kamer hoopt dat Van Lienden en zijn zakenpartners 28 miljoen euro teruggeven.

Van Lienden zegt niet inhoudelijk op de kwestie in te willen gaan. "Minister Van Ark heeft een onderzoek aangekondigd. Laten we de uitkomst daarvan afwachten", zegt hij.

Volgens Azarkan heeft Van Lienden te veel geld voor de mondkapjes gevraagd, slechte kwaliteit geleverd en in de media gedaan alsof hij geen winstoogmerk had terwijl dat wel het geval was. De DENK-leider had daarom nog een motie ingediend waarin werd bepleit dat de deal ongedaan gemaakt zou worden, bijvoorbeeld op basis van wetten waarin staat dat de overeenkomst nietig verklaard kan worden als er sprake is van bedrog of een oneerlijke voorstelling van zaken. Deze motie kreeg geen steun.

Azarkan kwam vorige week met zijn moties tijdens een debat over de verantwoording van de uitgaven van het Rijk. Demissionair premier Mark Rutte zei toen dat het niet aan het kabinet is om zich te bemoeien met een oproep van de Kamer om geld terug te storten. Wel liet hij weten tegen het afdwingen van terugbetaling te zijn. Rutte zei dat Azarkan allerlei conclusies had getrokken die nog niet zijn hardgemaakt. Ook hij wil het onderzoek afwachten. "Wij gaan er niet op vooruitlopen."
https://www.nu.nl/politie(...)erug-te-storten.html

Bedrog en een oneerlijke voorstelling van zaken. Als daarvoor wetten bestaan, waarom dan niet de overeenkomst nietig verklaren?
Bovendien voldoen de mondkapjes niet aan de kwaliteit die je mag verwachten.
pi_199900081
Kaalplukken deze mannen. Onbegrijpelijk, zoveel winst gemaakt. 28 miljoen euro. Tering..
Love is in the air!
pi_199900097
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Juridisch lijkt het me onmogelijk om terug te halen. Het is in de kern heel simpel: de overheid heeft een x aantal mondkapjes besteld en Sywert heeft dat aantal mondkapjes geleverd. Dan moet je gewoon de afgesproken prijs betalen.

Terugvorderen omdat iemand een lul is gaat niet.
Deels waar. Als blijkt dat jij handelde met voorkennis is dit mogelijk anders. Geen idee juridisch.
Love is in the air!
pi_199900107
Kijk, in zijn schoenen zou ik denk ik ook wachten met terugbetalen. 28 miljoen / 9 miljoen is veel geld. Even paar maandjes pijn leiden en dan nooit meer hoeven werken. Lekker reizen en naar het buitenland...

Alleen wanneer waait de storm over.....

[ Bericht 10% gewijzigd door Landgeld op 15-06-2021 19:26:05 ]
Love is in the air!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:22:15 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199900142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:20 schreef Landgeld het volgende:
Kijk, in zijn schoenen zou ik het niet yerugbetalen. 9 miljoen is veel geld. Even paar maandjes pijn leiden en dan nooit meer hoeven werken.

Lekker reizen en naar het buitenland...
Wel even verhuizen, hier kotst iedereen je uit.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199900169
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel even verhuizen, hier kotst iedereen je uit.
So what. Gewoon geen publiciteit opzoeken maar lekker leven..
Love is in the air!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:24:08 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199900185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:23 schreef Landgeld het volgende:

[..]

So what. Gewoon geen publiciteit opzoeken maar lekker leven..
Middelvingers en klodders spuug op straat straal negeren?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:25:06 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199900206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Middelvingers en klodders spuug op straat straal negeren?
Mwa kop kaalscheren. Bril kopen. En niemand herkent je.
pi_199900218
Dit is die zakenpartner:

https://www.businessinsider.nl/bernd-damme-house-of-eleonore/

Ook zo'n gladjanus...
Love is in the air!
pi_199900294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:20 schreef Landgeld het volgende:
Kijk, in zijn schoenen zou ik denk ik ook wachten met terugbetalen. 28 miljoen / 9 miljoen is veel geld. Even paar maandjes pijn leiden en dan nooit meer hoeven werken. Lekker reizen en naar het buitenland...

Alleen wanneer waait de storm over.....
Over het algemeen vrij snel. Even een jaartje in Italië of Spanje overwinteren en je kan weer gewoon je normale leventje oppakken in Nederland.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:30:26 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:32:23 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199900359
Naar het buitenland gaan is trouwens wel een risico. Grote kans dat criminelen hem gaan chanteren.
pi_199900879
Had iemand verwacht dat er zulke slechte mensen bestaan? We leven in een jip en janneke maatschappij, je wordt niet voorbereid op dit soort slechtheid.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:52:58 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199900932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:50 schreef Mondkapje het volgende:
Had iemand verwacht dat er zulke slechte mensen bestaan? We leven in een jip en janneke maatschappij, je wordt niet voorbereid op dit soort slechtheid.
Rubberentegel-kindjes misschien niet nee :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199900948
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:50 schreef Mondkapje het volgende:
Had iemand verwacht dat er zulke slechte mensen bestaan? We leven in een jip en janneke maatschappij, je wordt niet voorbereid op dit soort slechtheid.
Als je al versteld staat van zo'n persoon die een financieel slaatje slaat uit een crisis dan kan je beter naar bed gaan onder de dekens kruipen en er nooit meer onder vandaan komen.
pi_199901112
Ik weet niet, ik denk dat dit soort mensen toch een hersenafwijking heeft, zo schaamteloos slecht, dat denk ik bij al die oplichters die maar doorgaan en doorgaan.
pi_199901162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet niet, ik denk dat dit soort mensen toch een hersenafwijking heeft, zo schaamteloos slecht, dat denk ik bij al die oplichters die maar doorgaan en doorgaan.
Ik denk dat het overgrote merendeel van de mensen als ze kans maken op 9 miljoen, de 9 miljoen pakken.
No offence maar jij hoort ook hij die groep. Ik ook
  dinsdag 15 juni 2021 @ 20:09:21 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199901171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet niet, ik denk dat dit soort mensen toch een hersenafwijking heeft, zo schaamteloos slecht, dat denk ik bij al die oplichters die maar doorgaan en doorgaan.
Sociopathische trekjes helpen wel ja bij ongegeneerd zelfverrijken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 20:10:27 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199901186
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik denk dat het overgrote merendeel van de mensen als ze kans maken op 9 miljoen, de 9 miljoen pakken.
No offence maar jij hoort ook hij die groep. Ik ook
Ik hoef echt geen 9 miljoen als ik dat verdien door oplichterij of ander gesjoemel hoor. Rijk zijn is sowieso overrated.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199901281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik hoef echt geen 9 miljoen als ik dat verdien door oplichterij of ander gesjoemel hoor. Rijk zijn is sowieso overrated.
Het leven is wel veel gemakkelijker als men rijk is, men krijgt daardoor meer zin en innerlijke kracht om te overleven.
pi_199901436
Sommigen krijgen een kick door andere mensen te kwetsen. Misschien is dat wel het belangrijkste motief bij meneer Sywert.
pi_199901475
Je ziet het ook aan zijn blik, hij leeft niet echt.
pi_199901528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet niet, ik denk dat dit soort mensen toch een hersenafwijking heeft, zo schaamteloos slecht, dat denk ik bij al die oplichters die maar doorgaan en doorgaan.
Hmm, ik denk persoonlijk dat dit vrij normaal menselijk gedrag is. Sywert is (denk ik) met de beste bedoelingen begonnen aan dit avontuur. Die wilde mondkapjes regelen. Vast ook wel voor zijn eigen ego, maar niet meteen om er rijk van te worden.

En toen ergens in het traject bleek opeens dat hij er zonder veel moeite enorm rijk van kon worden. En ja, dan is het zaadje geplant, kan je de verleiding niet weerstaan en ga je het voor jezelf goed praten. Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen die verleiding niet zouden weerstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')