abonnement Unibet Coolblue
pi_199843509
Weg gaan deze zomer naar de Mercantour, de Alpen boven Nice.
Met het vliegtuig naar Nice, dan een huurauto

Omdat we twee weken gaan wandelen en een kleine afstand rijden hebben we niet echt een grote auto nodig.

Nu ben ik huurauto's aan het vergelijke. De prijzen lopen heel erg uit elkaar voor dezelfde type auto.
Met name ''Goldcar'' is soms een derde goedkoper dan bijvoorbeeld Avis.
Goldcar heeft matige recensies voor voornamelijk de service in Spanje etc.
En enkele in Nice
https://www.tripadvisor.c(...)pes_Cote_d_Azur.html

In hoeverre laten jullie je hierdoor leiden? Als je gewapend bent met deze kennis, laat je je toch geen verzekering oid aansmeren?
pi_199843778
Stelregel is: alle autoverhuurbedrijven zijn boeven. De ene club is meer gehaaid dan de andere, maar hele normale dienstverlening lijkt dit soort clubs niet te lukken.

Mijn ervaring is dat als je een vip-lid wordt de bedrijven over het algemeen wel een stuk prettiger worden.

Voor de rest is het volgende altijd van toepassing (niet persé volledig):
- let goed op de regeltjes. Bijvoorbeeld verzekeringen. Oververzekeren is een hele bekende. Een andere 'truuk' is om je weliswaar goed te verzekeren maar dat je eerst zelf de schade moet voorschieten als er iets gebeurd. Enorm hoog eigen risico is een andere valkuil.
- registreer schade vooraf goed samen met het bedrijf. Door middel van foto's en papier. Geen discussies
- check of er km beperkingen zijn.
- laat je niet onder druk zetten.
pi_199843878
Je kunt toch ook bij een derde partij verzekeren? Scheelt weer dure verzekering en verzekeraars vinden het niet leuk om elkaar onderling te naaien.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 09:17:22 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199844015
Meeste verzekeringen zelf regelen. Meestal accepteer ik wel de verzekering voor sleutelverlies, tegen steenslag en pech door lekke band ofzo.
Bij het accepteren de hele auto fotograferen met datumcode. Zit er schade, dan laat ik dat accorderen op het contract formulier
Kilometerstand fotograferen
Indien mogelijk doe ik vol -vol met de tank (zelf voltanken bij een goedkoop benzinestation, eventueel litertje bijvullen vlak bij inlever adres)

Soms - als ik weet dat er bij het afhalen lange wachtrijen kunnen zijn- ga ik niet voor de goedkoopste
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 09:18:04 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199844023
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je kunt toch ook bij een derde partij verzekeren? Scheelt weer dure verzekering en verzekeraars vinden het niet leuk om elkaar onderling te naaien.
Verzekeringspapieren wel meenemen in dit geval.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199844951
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Stelregel is: alle autoverhuurbedrijven zijn boeven. De ene club is meer gehaaid dan de andere, maar hele normale dienstverlening lijkt dit soort clubs niet te lukken.

Mijn ervaring is dat als je een vip-lid wordt de bedrijven over het algemeen wel een stuk prettiger worden.

Voor de rest is het volgende altijd van toepassing (niet persé volledig):
- let goed op de regeltjes. Bijvoorbeeld verzekeringen. Oververzekeren is een hele bekende. Een andere 'truuk' is om je weliswaar goed te verzekeren maar dat je eerst zelf de schade moet voorschieten als er iets gebeurd. Enorm hoog eigen risico is een andere valkuil.
- registreer schade vooraf goed samen met het bedrijf. Door middel van foto's en papier. Geen discussies
- check of er km beperkingen zijn.
- laat je niet onder druk zetten.
Mooie tips!

Voor mij komt er nog een persoonlijke ervaring bovenop; Wij leverden de huurauto in na gebruik in Spanje en kregen een rekening a 150 euro voor het schoonmaken van de auto omdat er strandzand in zat, dit was moeilijker te reinigen zo gaven ze aan. Uiteindelijk bleek het ook vaag in de regels te staan dus een wijze les om alles nauwlettend door te lezen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199875690
Al eens gekeken naar Sunny Cars?
Leveren altijd all-in auto's, geen gezeik.
Mijn ervaring met hen is tot nu toe helemaal top!
pi_199877413
Huur bijna altijd bij Hertz, Avis, of Europe car. Dus zeg maar de grote jongens. Heb toch altijd het idee dat kleine locale verhuurders wat moeilijker doen.

Zoals gezegd. Kijk uit bij overbodige verzekeringen die ze je altijd proberen aan te smeren. Maar pas wel op dat je uiteindelijk goed verzekerd bent !

Je kan de verzekering bij een derde partij doen, maar dan heb je het nadeel dat je schade eerst zelf moet betalen, en dan claimen bij je 3rd party verzekeraar. Als je dat dus direct bij je verhuurder doet, hoef je het niet voor te schieten.

Heb beide gedaan, en bij beide schade gehad :@ , uiteindelijk krijg je je geld wel weer terug bij een 3rd party verzekeraar, maar het is wat meer gedoe, en eerlijk gezegd, is me dat verschil in prijs niet waard.

Tip mijnerzijds. In landen waar men gewoon is een manual te rijden, altijd voor de automaat kiezen, en in landen waar men een automaat gewoon is, voor de manual. Tot nu toe heb ik altijd een upgrade gescoord :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 10:19:37 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199877953
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 01:08 schreef Noisecontrollers het volgende:
Al eens gekeken naar Sunny Cars?
Leveren altijd all-in auto's, geen gezeik.
Mijn ervaring met hen is tot nu toe helemaal top!
Dat is mijn ervaring met Holidaycars. Bijvoorbeeld twee keer naar Sardinië geweest en de eerste keer via hen gehuurd bij 'Sicily By Car'. Prima ervaring. Daarna direct bij Sicily By Car geboekt en dan gelijk het gevoel krijgen dat je van alles wordt aangesmeerd qua verzekeringen en pechhulp en zo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199889582
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je kunt toch ook bij een derde partij verzekeren? Scheelt weer dure verzekering en verzekeraars vinden het niet leuk om elkaar onderling te naaien.
Hoe bedoel je bij een derde partij verzekeren? Kun je me een voorbeeld geven hoe je dat hebt gedaan?
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 08:22:59 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199892084
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:33 schreef janzjanz het volgende:
Hoe bedoel je bij een derde partij verzekeren? Kun je me een voorbeeld geven hoe je dat hebt gedaan?
Ik deed het via de intermediair (HolidayCars) via welke ik de auto huurde. Maar ik weet niet of @Citizen.Erased dat bedoelt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199892133
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik deed het via de intermediair (HolidayCars) via welke ik de auto huurde. Maar ik weet niet of @:Citizen.Erased dat bedoelt.
Dat kan inderdaad. Bovenop kun je ook nog eens bij partijen als Allianz eigen risico verzekeren (https://www.allianz-assis(...)kering-autohuur.html) mocht dat enorm duur zijn om af te kopen.
pi_200822218
We zijn met Goldcar in zee gegaan in Nice ondanks veel negatieve reviews

Goede gok. In Nederland via Allianz een aanvullende verzekering van ¤80 voor twee weken afgesloten zodat we met het goedkoopste aanbod zonder verzekering aan de slag konden.

Op grond van de reviews (zeer lang wachten voordat je de auto in kunt) hebben we voor ¤40 een priority intake gekocht zodat je niet in de rij hoeft te staan .

We konden daardoor gelijk inchecken en wegrijden

Na onze vakantie de auto zonder schade ingeleverd. Dat ging supersnel en we kregen gelijk een bevestigingsmail

Goede keuze dus , deze prijsvechter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')