abonnement Unibet Coolblue
pi_199835659
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Niet persoonlijk op jou gericht, maar ik stoor mij hier nogal aan.

Dat mensen die zich laten vaccineren gevaccineerden genoemd worden en mensen die zich niet laten vaccineren anti-vaxxers genoemd worden.

Waarom de ene groep wel benoemen met een woord waar toch nogal wat negatieve lading aan hangt en de andere groep niet?

Dat is niet netjes.

Ik stel de volgende twee opties voor:

1. Gevaccineerden noemen we gevaccineerden en niet gevaccineerden noemen we niet gevaccineerden.

2. Gevaccineerden noemen we vaxxers en niet gevaccineerden noemen we anti-vaxxers.

Dan is het eerlijk voor iedereen.

Buiten dat zijn er genoeg gegronde redenen te bedenken waarom iemand zich niet wil laten vaccineren; het is dan niet netjes om die mensen zo negatief te bejegenen. Dat doen we immers ook niet met mensen die wèl gevaccineerd zijn.
Met anti-vaxxers bedoel ik de extremere groep niet gevaccineerden, niet de mensen die weloverwogen een keuze hebben gemaakt om zich niet te laten vaccineren. Iemand die weloverwogen dit besluit heeft genomen, zie ik niet zomaar gevaccineerden bekritiseren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 19:32:36 ]
pi_199835748
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:17 schreef Multatilu het volgende:

[..]

god bestaat niet. Idiote religieuzen....

En wat al herhaaldelijk is benoemd; als je met een negatieve test hetzelfde mag als met een bewijs van vaccinatie dan heb je evenveel vrijheden.

Ik vind dat echter jammer. Ik zou als overheid wél je vrijheden afnemen als je geen deugdelijke reden hebt om niet mee te helpen aan het wegwerken van COVID-19
God is verzonnen door mensen, maar okiedokie is snap de symbolische waarde. Maar om in symboliek te spreken, dit is een historische gebeurtenis, we kunnen het alleen niet zien, want we zitten er midden in. Eens in een mensenleven, de laatste was de spaanse griep 100 jaar geleden.
pi_199835762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:30 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Met anti-vaxxers bedoel ik de extremere groep niet gevaccineerden, niet de mensen die weloverwogen een keuze hebben gemaakt om zich niet te laten vaccineren. Iemand die weloverwogen dit besluit heeft genomen, zie ik niet zomaar gevaccineerden bekritiseren.
En wat nou als ze niet goed geinformeerd zijn?, haha.
pi_199835887
Een stok in je neus tot je hersenpan of vaccineren als keuze hebben is niet bepaald vrijheid ook al lijken sommige mensen dat wel te geloven. Als je zonder die 2 minder rechten hebt dan anderen is dat gewoon vrijheidsbeperking
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:58:12 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199836126
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:44 schreef Phoenyx-God het volgende:
Een stok in je neus tot je hersenpan of vaccineren als keuze hebben is niet bepaald vrijheid ook al lijken sommige mensen dat wel te geloven. Als je zonder die 2 minder rechten hebt dan anderen is dat gewoon vrijheidsbeperking
Ja prima, maar vrijheidsbeperking met een goede reden. En niet op basis van iets arbitrairs of waar je zelf niets aan kan doen maar omdat er een kans bestaat dat corona nog een keer de ziekenhuizen vol laat lopen en de hele zooi overspannen raakt.

Het is ook een zelfbeschermende beperking omdat covid dodelijk kan zijn als je een beetje pech hebt maar dat er ook langdurige klachten door kunnen komen zoals verzwakte longen, problemen in het hoofd en nog een paar andere dingen die niet tof zijn.

Dus tja. We wonen ook niet in een samenleving zonder vrijheidsbeperkende factoren, zou je wel al aan gewend moeten zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 19:58:43 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199836133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:44 schreef Phoenyx-God het volgende:
Een stok in je neus tot je hersenpan of vaccineren als keuze hebben is niet bepaald vrijheid ook al lijken sommige mensen dat wel te geloven. Als je zonder die 2 minder rechten hebt dan anderen is dat gewoon vrijheidsbeperking
Nee, dat heet consequenties van jouw vrije keuze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199836307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:04 schreef Phoenyx-God het volgende:
Beetje net als in de toekomst als iedereen een chip moet hebben. Als je dan geen chip hebt dan mag je bepaalde dingen niet. Dan gaan sommige mensen ook zeggen van ja 100% natuurlijk want ik heb niks te verbergen etc. etc. Beetje bij beetje wordt vrijheid afgepakt en sommige mensen vinden dat normaal omdat ze denken dat het noodzakelijk (of zelfs terecht) is
Ik vrees dat je weinig in te brengen hebt, en als je een beetje fanatiek wordt kom je terecht in de wappie groep.
Alles aanvechten brengt in deze situatie van "vaccin-paspoortensysteem" enkel frustratie, en daar heb je enkel jezelf mee.
pi_199836350
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]

...je mag alles. Je moet er alleen iets voor doen.
En betalen. En dat is onhaalbaar voor mensen met een kleine beurs.
pi_199836365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik vrees dat je weinig in te brengen hebt, en als je een beetje fanatiek wordt kom je terecht in de wappie groep.
Alles aanvechten brengt in deze situatie van "vaccin-paspoortensysteem" enkel frustratie, en daar heb je enkel jezelf mee.
Nou ja het is FOK! Hier erover praten kan af en toe wel gewoon maar heeft weinig zin. In de praktijk praat ik hier niet over, net als over politiek ook niet bijvoorbeeld. Heeft geen nut, maar het is wel speciaal om te zien hoe vrijheid ingeperkt kan worden en wat de gedachtes van sommige mensen daar dan bij zijn
pi_199836383
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:10 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

En betalen. En dat is onhaalbaar voor mensen met een kleine beurs.
Jep lekker dokken, het is natuurlijk eigenlijk gewoon een verkapte verplichting. :X
pi_199836394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:44 schreef Phoenyx-God het volgende:
Een stok in je neus tot je hersenpan of vaccineren als keuze hebben is niet bepaald vrijheid ook al lijken sommige mensen dat wel te geloven. Als je zonder die 2 minder rechten hebt dan anderen is dat gewoon vrijheidsbeperking
Wie precies heeft meer rechten? Niemand toch, op dit moment?
pi_199836408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:11 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou ja het is FOK! Hier erover praten kan af en toe wel gewoon maar heeft weinig zin. In de praktijk praat ik hier niet over, net als over politiek ook niet bijvoorbeeld. Heeft geen nut, maar het is wel speciaal om te zien hoe vrijheid ingeperkt kan worden en wat de gedachtes van sommige mensen daar dan bij zijn
Ja ik ben ook verbaasd, maar als je de geschiedenis er op na slaat is het niks nieuws.
pi_199836415
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep lekker dokken, het is natuurlijk eigenlijk gewoon een verkapte verplichting. :X
Precies. En dat staat me tegen, ik word niet graag gedwongen.
pi_199836435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:44 schreef Phoenyx-God het volgende:
Een stok in je neus tot je hersenpan of vaccineren als keuze hebben is niet bepaald vrijheid ook al lijken sommige mensen dat wel te geloven. Als je zonder die 2 minder rechten hebt dan anderen is dat gewoon vrijheidsbeperking
Het is inderdaad geen (onvoorwaardelijke) vrijheid nee, anders was keuze 3 - geen test en geen vaccin maar wel alle mogelijkheden - er wel geweest. Alles gelijktrekken voor iedereen of die nu wel of niet is getest/gevaccineerd had ook een mogelijkheid geweest maar daar is in NL niet voor gekozen.
Je kan het zien als de consequentie van het beleid + het feit dat we in de naweeën van de pandemie zitten.
Zodra men vindt dat die voorbij is dan zijn we hopelijk ook van deze discussie af.
I'll give you something to do
pi_199836465
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:14 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Precies. En dat staat me tegen, ik word niet graag gedwongen.
Ja ken het, ik heb me er al bij neergelegd, het brengt niks.
Over een maand dat paspoort en gewoon weer normaal kunnen doen, zonder driedubbele testen quarantaines kappen en weet ik wat.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:20:33 #41
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199836552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Volgens mij ligt de vaccinatiebereidheid op zo'n 75-80%, dus je zou sowieso niet alleen zijn.

En gevaccineerden zullen altijd worden bekritiseerd door de anti-vaxxers, dus dat is om het even imo.
Daar heb je zeker een punt. Lekker laten waaien die gemaakte consternatie.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199836606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep lekker dokken, het is natuurlijk eigenlijk gewoon een verkapte verplichting. :X
Een indirecte plicht zoals ze dat zo mooi noemen.

Voel straks ook wel een beetje ongemakkelijk als je meer mag of andersgezegd makkelijker iets mag dan je ongevaccineerde medemens. Alsof ik het dan meer dan hen verdien. Ik wil onvoorwaardelijk voor een vaccin kiezen zonder het gevoel te krijgen daarvoor beloond te worden. Maar goed, het is wat het is.
I'll give you something to do
pi_199836965
Ik vind de communicatie omtrent de vaccinaties ook nogal spastisch correct.

Natuurlijk mag je zelf kiezen of je je wilt laten vaccineren - maar dat maakt het niet “normaal” of “acceptabel” dat je je niet laat vaccineren. Je bent gewoon een asociale irrationele mafkees. Daar mogen we ook wel wat duidelijker over zijn met z’n allen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Underdoggy op 11-06-2021 21:30:15 ]
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 08:52:39 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199843868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep lekker dokken, het is natuurlijk eigenlijk gewoon een verkapte verplichting. :X
Ik zou klagen bij de buitenlanden die vaccinaties dan wel negatieve testen eisen, ik weet zeker dat ze gaan luisteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199845659
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:54 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Verder 100% dit natuurlijk, dit is het gevolg van je keuzevrijheid.
laat jij je vaccen habibo?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:19:52 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199846348
'Probleem' is ook dat COVID19 niet dodelijk genoeg is. Klinkt een beetje cru maar daar komt het wel op neer. Het pakt de lichamelijk zwakkere van de samenleving het hardst qua mortaliteit en de overige problemen zijn nu nog te wazig om in kaarten brengen maar gezonde mensen kunnen er ook verhinderende gezondheidsproblemen aan overhouden die voor stress op de persoon zelf, de gezondheidszorg en de samenleving/economie in zijn algemeen kan zorgen.

Dus worden er inderdaad beloningen bedacht om de vaccinatie maar te nemen en 'zachte' beperkingen voor als je dat niet wil.

Beter was het geweest als deze ziekte een mortaliteit had gehad van 25% of meer, wat vaccinatiebereidheid betreft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199847014
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:19 schreef jogy het volgende:
'Probleem' is ook dat COVID19 niet dodelijk genoeg is. Klinkt een beetje cru maar daar komt het wel op neer. Het pakt de lichamelijk zwakkere van de samenleving het hardst qua mortaliteit en de overige problemen zijn nu nog te wazig om in kaarten brengen maar gezonde mensen kunnen er ook verhinderende gezondheidsproblemen aan overhouden die voor stress op de persoon zelf, de gezondheidszorg en de samenleving/economie in zijn algemeen kan zorgen.

Dus worden er inderdaad beloningen bedacht om de vaccinatie maar te nemen en 'zachte' beperkingen voor als je dat niet wil.

Beter was het geweest als deze ziekte een mortaliteit had gehad van 25% of meer, wat vaccinatiebereidheid betreft.
laat jij je vaccineren ik ben binnenkort aan beurt denk ik maar ik ben wel bang ik las van pfizer dat je toch hartspier ontsteking kan krijgen
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:11:24 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199847069
quote:
87s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:08 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

laat jij je vaccineren ik ben binnenkort aan beurt denk ik maar ik ben wel bang ik las van pfizer dat je toch hartspier ontsteking kan krijgen
De 29ste ben ik aan de beurt voor de eerste. Geen idee wat ik krijg, maak ik me niet druk om eerlijk gezegd. Die een op de miljoen kans op narigheid is veel minder dan de kans dat je op straat doodgereden wordt oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199847111
quote:
87s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:08 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

laat jij je vaccineren ik ben binnenkort aan beurt denk ik maar ik ben wel bang ik las van pfizer dat je toch hartspier ontsteking kan krijgen
Lees de bijsluiter van een gemiddeld medicijn eens zou ik zeggen. Weet je wat de kans hier op is?
pi_199847134
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:11 schreef jogy het volgende:

[..]

De 29ste ben ik aan de beurt voor de eerste. Geen idee wat ik krijg, maak ik me niet druk om eerlijk gezegd. Die een op de miljoen kans op narigheid is veel minder dan de kans dat je op straat doodgereden wordt oid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:14 schreef Jron668 het volgende:

[..]

Lees de bijsluiter van een gemiddeld medicijn eens zou ik zeggen. Weet je wat de kans hier op is?
bedankt habibo's ik geef toe ik vind het eng zo'n vaccin maar ik denk dat het beter is. alleen ja soms twijfel je toch een beetje vooral omdat iedereen wat roept ik word er soms naar van :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')