abonnement Unibet Coolblue
pi_199831661
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even gechargeerd: waarom zou ik voor iemand anders zijn / haar test gaan betalen als ik zelf volledig gevaccineerd ben en dus vrij op vakantie kan?
Waarom zouden zij allerlei beperkingen moeten accepteren (bezoek, feestjes etc.) voor anderen als ze zelf geen risico lopen op een ernstige afloop van Corona?
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:29:57 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199831685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even gechargeerd: waarom zou ik voor iemand anders zijn / haar test gaan betalen als ik zelf volledig gevaccineerd ben en dus vrij op vakantie kan?
Solidariteit. Er wordt hier zo makkelijk gesproken over ''even een testje doen'', (alsof het niks is) zonder stil te staan bij de oneerlijkheid. Die testen zijn niet goedkoop.

Dus of maak ze gratis of laat iedereen evenveel meebetalen (20 euro kan niet veel geld zijn als gevaccineerden zo makkelijk roepen dat je alleen ''even snel een testje hoeft te doen - en dan ben je veel meer kwijt dan 20 euro..). Het is niet alsof veel jongere mensen ervoor kiezen om achteraan in de rij te staan bij het vaccineren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarom zouden zij allerlei beperkingen moeten accepteren (bezoek, feestjes etc.) voor jou als ze zelf geen risico lopen op een ernstige afloop?
En dit ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199831704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarom zouden zij allerlei beperkingen moeten accepteren (bezoek, feestjes etc.) voor anderen als ze zelf geen risico lopen op een ernstige afloop van Corona?
Dat kun je helemaal niet zo stellen wat mij betreft. Er bestaat altijd een minimaal risico.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199831705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even gechargeerd: waarom zou ik voor iemand anders zijn / haar test gaan betalen als ik zelf volledig gevaccineerd ben en dus vrij op vakantie kan?
Gechargeerd antwoord: omdat je ruim een jaar lang de jongeren gegijzeld hebt en die achteraan in de rij staan om gevaccineerd te worden.
pi_199831722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat kun je helemaal niet zo stellen wat mij betreft. Er bestaat altijd een minimaal risico.
Maar dat risico is, voor hen, bij lange na niet groot genoeg ommaatregelen van dat kaliber in te stellen.
pi_199831724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:31 schreef Aaruul het volgende:

[..]

Gechargeerd antwoord: omdat je ruim een jaar lang de jongeren gegijzeld hebt en die achteraan in de rij staan om gevaccineerd te worden.
Dat heb ik niet gedaan, dat is een keuze van de overheid geweest die (in de situatie nu) gewoon waarschijnlijk het meest verstandig is geweest. Dat het voor sommigen nu net te laat komt vanwege de vakantie is spijtig inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199831739
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gedaan, dat is een keuze van de overheid geweest die (in de situatie nu) gewoon waarschijnlijk het meest verstandig is geweest. Dat het voor sommigen nu net te laat komt vanwege de vakantie is spijtig inderdaad.
Dat is niet spijtig maar een bewuste keuze van de overheid. Er is niets dat ze tegenhoudt om die tests te vergoeden.
pi_199831742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:14 schreef Arizona het volgende:

[..]

Of laat iederéén die naar het buitenland wil een bedrag betalen, mocht testen niet gratis worden. Gevaccineerd of niet, ieder betaalt bijv. 20 euro. Delen we de kosten voor de tests O+
Dat is in ieder geval een beetje solidariteit.
Prima plan, en beter dan het geld maar uit de staatskas te halen. Alleen de praktische uitvoerbaarheid lijkt me wel een dingetje om in 3 weken op te tuigen. :P
pi_199831757
Vanaf vandaag eindelijk weer slap lullen over voetbal ipv Covid _O_

Al gaan de meeste gesprekken in onze vriendengroep nu over wanneer en welk vaccin :')
pi_199831761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even gechargeerd: waarom zou ik voor iemand anders zijn / haar test gaan betalen als ik zelf volledig gevaccineerd ben en dus vrij op vakantie kan?
Groot gelijk heb je. Onzin om iedereen te laten betalen.

Testen gewoon gratis maken. Gaat dat überhaupt nog door?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_199831792
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:14 schreef Arizona het volgende:

[..]

Of laat iederéén die naar het buitenland wil een bedrag betalen, mocht testen niet gratis worden. Gevaccineerd of niet, ieder betaalt bijv. 20 euro. Delen we de kosten voor de tests O+
Dat is in ieder geval een beetje solidariteit.
Leuk idee, uitvoering daarvan kost alleen waarschijnlijk meer dan het opbrengt
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199831796
Verongelijkte jongeren :')

Ze zouden reizen alleen mogelijk moeten maken voor volledig gevaccineerden en niet de optie voor testen geven. Laat mensen de gevolgen van niet vaccineren maar even voelen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:39:12 #38
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199831802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Prima plan, en beter dan het geld maar uit de staatskas te halen. Alleen de praktische uitvoerbaarheid lijkt me wel een dingetje om in 3 weken op te tuigen. :P
Praktisch toepasbaar is het niet nee :+ maar ik vond het wel het meest eerlijke idee, haha.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even gechargeerd: waarom zou ik voor iemand anders zijn / haar test gaan betalen als ik zelf volledig gevaccineerd ben en dus vrij op vakantie kan?
Waarom heeft de jeugd een jaar lang thuisonderwijs moeten volgen terwijl ze er zelf geen haar beter van werden?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:40:23 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199831814
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:38 schreef Schuifpui het volgende:
Verongelijkte jongeren :')

Ze zouden reizen alleen mogelijk moeten maken voor volledig gevaccineerden en niet de optie voor testen geven. Laat mensen de gevolgen van niet vaccineren maar even voelen.
Oké.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:40:42 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199831816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:38 schreef Schuifpui het volgende:
Verongelijkte jongeren :')

Ze zouden reizen alleen mogelijk moeten maken voor volledig gevaccineerden en niet de optie voor testen geven. Laat mensen de gevolgen van niet vaccineren maar even voelen.
Het probleem is natuurlijk dat er veel mensen zijn die best gevaccineerd willen worden, maar niet mogen omdat ze nog niet zijn uitgenodigd. Daar kunnen ze zelf ook niks aan doen, dus het is een beetje raar dat er wel negatieve consequences aan verbonden zijn.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:43:16 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199831846
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:38 schreef Schuifpui het volgende:
Verongelijkte jongeren :')

Ze zouden reizen alleen mogelijk moeten maken voor volledig gevaccineerden en niet de optie voor testen geven. Laat mensen de gevolgen van niet vaccineren maar even voelen.
Ik vraag me toch wel af hoe bepaalde mensen er hier in zouden staan als het de andere kant op was gegaan. Dat jongeren juist vooraan hadden gestaan. Dat juist de ouderen in de zomer extra geld uit zouden moeten geven terwijl de jongeren lekker vrij hadden kunnen reizen. Maar daar komen we helaas nooit achter.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199831853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is niet spijtig maar een bewuste keuze van de overheid. Er is niets dat ze tegenhoudt om die tests te vergoeden.
Dat gaan ze dan ook doen waarschijnlijk en dan betalen we het alsnog gezamenlijk. Een aparte 20 euro fee voor iedereen die op reis wil vind ik een stap te ver. Ik heb ook niet gevraagd om allerlei noodplannen naar sectoren die me niet interesseren, maar toch zijn er miljarden tegenaan gesmeten en hoesten we dat samen op.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199831859
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk dat er veel mensen zijn die best gevaccineerd willen worden, maar niet mogen omdat ze nog niet zijn uitgenodigd. Daar kunnen ze zelf ook niks aan doen, dus het is een beetje raar dat er wel negatieve consequences aan verbonden zijn.
Het is niet echt vreemd dat er negatieve gevolgen zijn aan een situatie die niemand wil. Ouderen hebben een jaar lang moeten vrezen voor hun leven en jongeren moeten 2 maandjes langer wachten om op vakantie te mogen. Big fucking deal. Het leed dat ouderen hebben doorgemaakt is een veelvoud van het ongemak waar jongeren tijdelijk last van hebben.
pi_199831873
Die kutboomers komen me er een partij goed van af zeg, in deze crisis:

-huizen 20% meer waard geworden;
-vooraan de vaccinatie;
-ziekenhuisbedden van 80+ bezet gehouden, zodat deze groep thuis of in het verpleeghuis moesten creperen;
-als eerste weer op vakantie;
-vaste contracten dus geen vrees voor ontslag.

De jongeren moeten echt snel beseffen wie de echte vijand is, voordat ze werkelijk alles afpakken.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:45:37 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199831879
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat gaan ze dan ook doen waarschijnlijk en dan betalen we het alsnog gezamenlijk. Een aparte 20 euro fee voor iedereen die op reis wil vind ik een stap te ver. Ik heb ook niet gevraagd om allerlei noodplannen naar sectoren die me niet interesseren, maar toch zijn er miljarden tegenaan gesmeten en hoesten we dat samen op.
Ja, en juist dat samen ophoesten is de definitie van solidariteit.

Niet gevaccineerden mogen straks gaan betalen voor én een negatieve test én via belastingen die we allemaal moeten betalen. Al met al zijn ze dus meer kwijt dan gevaccineerden.

In andere woorden; niet solidair.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199831890
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:38 schreef Schuifpui het volgende:
Verongelijkte jongeren :')

Ze zouden reizen alleen mogelijk moeten maken voor volledig gevaccineerden en niet de optie voor testen geven. Laat mensen de gevolgen van niet vaccineren maar even voelen.
Of we sluiten gewoon alle boomers op, zodat jongeren deze zomer weer hun pre-corona leven kunnen oppakken. Als we dan toch aan het overdrijven zijn... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:47:46 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199831901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:44 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het is niet echt vreemd dat er negatieve gevolgen zijn aan een situatie die niemand wil. Ouderen hebben een jaar lang moeten vrezen voor hun leven en jongeren moeten 2 maandjes langer wachten om op vakantie te mogen. Big fucking deal. Het leed dat ouderen hebben doorgemaakt is een veelvoud van het ongemak waar jongeren tijdelijk last van hebben.
Nee, iedereen moest vrezen voor zijn of haar leven. Ook voor jongeren waren er hele grote risico's; zo werd het gebracht, of was je dat alweer vergeten?

Iedereen heeft last gehad van de situatie het afgelopen 1.5 jaar. De jongeren winnen die contest niet, maar de ouderen ook niet.

De hele crisis werd er solidariteit geëist. Toon dat nu dan ook gewoon.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:48:17 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199831910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Of we sluiten gewoon alle boomers op, zodat jongeren deze zomer weer hun pre-corona leven kunnen oppakken. Als we dan toch aan het overdrijven zijn... :')
Of we doen gewoon allemaal niet zo verongelijkt en afgunstig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199831917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:45 schreef Confetti het volgende:
Die kutboomers komen me er een partij goed van af zeg, in deze crisis:

-huizen 20% meer waard geworden;
-vooraan de vaccinatie;
-ziekenhuisbedden van 80+ bezet gehouden, zodat deze groep thuis of in het verpleeghuis moesten creperen;
-als eerste weer op vakantie;
-vaste contracten dus geen vrees voor ontslag.

De jongeren moeten echt snel beseffen wie de echte vijand is, voordat ze werkelijk alles afpakken.
Verder gaat alles goed met je?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:50:08 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199831932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:44 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het is niet echt vreemd dat er negatieve gevolgen zijn aan een situatie die niemand wil. Ouderen hebben een jaar lang moeten vrezen voor hun leven en jongeren moeten 2 maandjes langer wachten om op vakantie te mogen. Big fucking deal. Het leed dat ouderen hebben doorgemaakt is een veelvoud van het ongemak waar jongeren tijdelijk last van hebben.
Ik denk niet dat je na anderhalf jaar deze ellende nog kan zeggen dat er groepen zijn die er geen last van hebben gehad. Bovendien is "2 maandjes langer wachten om op vakantie te mogen" natuurlijk totale waanzin, want het is nu zomervakantie en in september niet. Dus het niet geen kwestie van 2 maanden wachten, maar van wel op vakantie deze zomer of niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')