abonnement Unibet Coolblue
pi_199846453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:22 schreef Cherni het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)er-waard-in-10-jaar/

De Euro verliest behoorlijk aan waarde. En dat zal alleen maar gaan toenemen. Je zult dus moeten investeren op welke manier dan ook. En voor mij is Bitcoin daar een onderdeel van. Zo simpel is het. En ga ik er niet van profiteren dan maar mijn nazaten. Ook prima.
dat is niet zozeer euro, maar inflatie. Euro is na de dollar de sterkste en meest gewilde munt van de wereld en steeds meer landen gaan voor internationaal over op de euro ipv de dollar.
pi_199846479
Kunnen ze die man niet verplicht op bijscholing sturen? Hij geeft internationaal nogal een dom en ouderwets imago aan Nederland

Volgens mij zijn het nog de laatste stuiptrekkingen van de traditionele banken en binnen 15 jaar staat deze "fijne" man en zijn colegas in de rij van het UWV om een baantje te zoeken (en dat weten ze zelf ook)
pi_199846490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]

dat is niet zozeer euro, maar inflatie. Euro is na de dollar de sterkste en meest gewilde munt van de wereld en steeds meer landen gaan voor internationaal over op de euro ipv de dollar.
Ben benieuwd zodra China de overhand gaat krijgen. Uiteraard inflatie door de printer te laten werken. Dat is dus de reden dat je wel iets moet verzinnen om in de toekomst nog je eigen zorg te kunnen gaan inkopen.
pi_199846664
https://www.businessinsider.nl/china-cryptomunt-staat-e-yuan/
https://businessam.be/chi(...)eum-netwerk-draaien/

Het zou dus kunnen zijn dat China de rol van de dollar gaat overnemen. Wat volgt is dat de ECB niet achter kan blijven en ook met een digitale munt komt. Dan is wat mij betreft Bitcoin een veilige haven in de toekomst. Het digitale goud waar een centrale overheid niet tegen kan optreden.

Je vraagt je af in hoeverre het CPB de ontwikkelingen volgen die er nu plaats vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 12-06-2021 13:53:52 ]
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 14:54:03 #205
18653 crew  D.
pi_199847477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:57 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Lol WTF!? Heb je onder een steen geleefd?
Als je 20 jaar geleden 100K Euro op je rekening had gezet, kon je daar toen veel meer mee kopen dan nu.
Een huis bijvoorbeeld, hoef je nu niet meer te proberen.
Gemiddelde huizenprijs was toen ook wel al 200K hoor :Y
pi_199847968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:54 schreef D. het volgende:
Gemiddelde huizenprijs was toen ook wel al 200K hoor :Y
Er waren toen nog zat huizen te koop onder de ¤100K.

Zeker appartementjes. En dan bedoel ik geen uitgeleefde kippenhokken in achterstandswijken. Je kon een prima appartement kopen op een normale locatie onder de ton.

Maar goed, woningen zijn maar één voorbeeld. Zo'n beetje alles is aanzienlijk in prijs gestegen in de afgelopen 20 jaar.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848014
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:08 schreef Piva het volgende:
Het printen van geld is in mijn mening stelen van spaarders.
Dit. Dit is precies de essentie die veel mensen niet begrijpen. Of pas te laat, als ze merken hoe enorm hun koopkracht is verdampt. Dit is het probleem waarvoor Bitcoin de oplossing is.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:07 schreef michaelmoore het volgende:

Een digitale euro kan er nooit komen ,
Die is er al 20 jaar.

Als de ECB weer eens een paar honderd miljard bijdrukt (zoals ze maandelijks of wekelijks doen) dan denk je toch niet dat daar nog metalen muntjes en papieren briefjes aan te pas komen?

Vrijwel 100% van alle euro's bestaat alleen digitaal.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:27:01 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199848088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:25 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Die is er al 20 jaar.

Als de ECB weer eens een paar honderd miljard bijdrukt (zoals ze maandelijks of wekelijks doen) dan denk je toch niet dat daar nog metalen muntjes en papieren briefjes aan te pas komen?

Vrijwel 100% van alle euro's bestaat alleen digitaal.
Maar er zit geen block chain achter en er is geen enkele beperking op het aantal uit te geven Euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199848096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:35 schreef intellectuele_user het volgende:
negeert alle andere crypto's zoals XRP die nauwelijks energie verbruiken.
Even een zijspoor, maar XRP is geen crypto. Dat is gewoon een product van een bedrijf. Ripple Labs kan zomaar een biljoen XRP erbij drukken als ze willen. Is niets 'crypto' aan.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:48 schreef raptorix het volgende:
LOL want je denkt dat elke digital currency decentraal is?
Een cryptocurrency is per definitie decentraal. Anders is het geen crypto, of althans is het 'crypto' aspect betekenisloos.

Een digitale currency niet, die komen zowel centraal als decentraal voor.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar er zit geen block chain achter en er is geen enkele beperking op het aantal uit te geven Euro
een blockchain voorkomt dat op zichzelf niet
pi_199848149
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 23:32 schreef fathank het volgende:
CBDC
Same old shit als de huidige euro en dollar. Behalve dat CBDC nóg gecentraliseerder is. Alles 100% afhnakelijk en in handen van de centrale bank.

Gevaarlijke ontwikkeling, en het maakt een oplossing zoals Bitcoin juist des te urgenter.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848184
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zijn er dan niet oneindig veel alternatieve coins te maken?
Ja maar dat zijn geen bitcoins.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:15 schreef raptorix het volgende:
Het leuke van Noppes was juist dat het niet voor geld inruilbaar was,
Als ik een advertentie plaats en zeg dat ik graag Noppes wil kopen voor ¤1000 per stuk, wedden dat mensen ze dan ineens toch voor geld willen inruilen? En dat kan dan dus, bij mij.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199848247
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:27 schreef michaelmoore het volgende:

Maar er zit geen block chain achter en er is geen enkele beperking op het aantal uit te geven Euro
Dat zal er bij de CBDC ook niet zijn.

Misschien noemen ze het 'blockchain' maar dat is een leugen om marketing redenen, het heeft niets met blockchain te maken.

Ook is er geen enkele beperking op het aantal bij te creëren CBDC euro's (of hoe die munteenheid dan ook heet).

Wat de ECB of Fed e.d. willen bouwen heeft echt niets te maken met blockchain of cryptocurrency.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:42:11 #217
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199848322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:31 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Same old shit als de huidige euro en dollar. Behalve dat CBDC nóg gecentraliseerder is. Alles 100% afhnakelijk en in handen van de centrale bank.

Gevaarlijke ontwikkeling, en het maakt een oplossing zoals Bitcoin juist des te urgenter.
1 druk op de knop en je kan nergens mee bij omdat ze vinden dat je iets doet wat niet mag.

Maar die kant gaat het wel op
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199849303
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:42 schreef fathank het volgende:
1 druk op de knop en je kan nergens mee bij omdat ze vinden dat je iets doet wat niet mag.

Maar die kant gaat het wel op
Straks als iedereen vastzit in de CBDC valstrik bedoel je?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 16:59:16 #219
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199849605
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:41 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Straks als iedereen vastzit in de CBDC valstrik bedoel je?
Precies.

Lekker allemaal een rekening bij de ECB.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199849707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:44 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Bitcoin heeft dat ook.

Bitcoin is een briljante vinding die dingen mogelijk maakt die daarvoor niet mogelijk waren. Dat is de intrinsieke waarde van Bitcoin.
Zoals wat? De blockchain?
Zijn er niet oneindig veel cryptomunten die dat ook inzetten?
pi_199849775
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Minder afhankelijk van geld en multinationals.
Het is gewoon geld. Meer van hetzelfde dus. Tja misschien op dit moment niet doordrenkt van perverse uitwerkingen, maar daar is alleen maar tijd voor nodig. Hoe ik dat zo zeker weet is omdat we precies die weg hebben bewandeld om op het huidige punt te komen.
pi_199849793
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De bitcoin heeft ook eigenschappen die als onderdeel van een systeem/proces min of meer uniek zijn.
Delen de cryptocoins niet precies dat systeem dan wel verregaand vergelijkbaar?
pi_199849815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je vraag is maar als het gaat om bitcoin dan is het aantal coins dat er ooit zal zijn vastgelegd en de mate waarin ze vrijkomen ook.
Dat weet ik.
Ik bedoel te zeggen dat het aantal alt-coins met min of meer dezelfde mechanismen wel oneindig bij te maken zijn. Dus is het bitcointje op, dan kunnen we door op doge, daarna op waves, daarna op verge etc etc etc
pi_199849860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:32 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn geen bitcoins.
Ze delen toch min of meer dezelfde eigenschappen, bitcoins en altcoins?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 17:17:19 ]
pi_199849999
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zoals wat? De blockchain?
Zijn er niet oneindig veel cryptomunten die dat ook inzetten?
Klopt, maar Bitcoin was wel de eerste en is na 12 jaar veel meer gegroeid dan al die andere, en veruit de grootste.

Na Bitcoin zijn er duizenden varianten gemaakt (waarvan 99% slechts copy/paste klonen van Bitcoin waren) die dat inderdaad ook inzetten.

Wat Bitcoin waardevol maakt is niet alleen de blockchain maar ook het ecosysteem er omheen van acceptatie, gebruikers, platforms, software (clients en wallets), netwerkgrootte, exchanges, marktvolume, rekenkracht (mining power) die de blockchain beveiligt, enzovoort.

Het concept van de blockchain kan iedereen zo kopiëren, al die andere dingen niet.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199850007
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Ik bedoel te zeggen dat het aantal alt-coins met min of meer dezelfde mechanismen wel oneindig bij te maken zijn. Dus is het bitcointje op, dan kunnen we door op doge, daarna op waves, daarna op verge etc etc etc
Wat bedoel je precies met 'is het bitcointje op' ?

Want Bitcoin is nooit op.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199850033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:29 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Een cryptocurrency is per definitie decentraal. Anders is het geen crypto, of althans is het 'crypto' aspect betekenisloos.

Een digitale currency niet, die komen zowel centraal als decentraal voor.
Nee dat hoeft niet specifiek zo te zijn, althans niet onafhankelijk decentraal, er zijn ook voorbeelden van cryptomunten waarbij de "root" nodes onder controle van vaste partijen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199850045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:28 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Klopt, maar Bitcoin was wel de eerste en is na 12 jaar veel meer gegroeid dan al die andere, en veruit de grootste.

Na Bitcoin zijn er duizenden varianten gemaakt (waarvan 99% slechts copy/paste klonen van Bitcoin waren) die dat inderdaad ook inzetten.

Wat Bitcoin waardevol maakt is niet alleen de blockchain maar ook het ecosysteem er omheen van acceptatie, gebruikers, platforms, software (clients en wallets), netwerkgrootte, exchanges, marktvolume, rekenkracht (mining power) die de blockchain beveiligt, enzovoort.

Het concept van de blockchain kan iedereen zo kopiëren, al die andere dingen niet.
Dan zijn we het er denk ik over eens dat de technische eigenschappen van de bitcoin niet uniek zijn? Aangezien verschillende altcoins die techniek ook gebruiken
pi_199850053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:29 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'is het bitcointje op' ?

Want Bitcoin is nooit op.
Ik begrijp juist dat de bitcoin wel op kan? Eindige hoeveelheid bedoel ik dan. Niet 'bij te printen'

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 17:33:37 ]
pi_199850097
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Ik bedoel te zeggen dat het aantal alt-coins met min of meer dezelfde mechanismen wel oneindig bij te maken zijn. Dus is het bitcointje op, dan kunnen we door op doge, daarna op waves, daarna op verge etc etc etc
Cryptos raken niet "op" sommige komen echter op een punt dat het exponentieel niet meer zal lonen op te minen.
Daarnaast zie je bij shitcoins veelal dat er heel veel premined worden door founders of beschikbaar worden gestelt aan de eerste instappers, ik neem dat soort coins niet serieus, hoewel je er natuurlijk wel op kunt speculeren. Persoonlijk denk ik dat er uiteindelijk maar 3-5 serieusse munten zullen overblijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:37:26 #231
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199850129
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik begrijp juist dat de bitcoin wel op kan? Eindige hoeveelheid bedoel ik dan. Niet 'bij te printen'
Correct. Maar een Bitcoin bestaat uit een miljoen satoshis, wat dus geen enkel probleem is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199850142
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik begrijp juist dat de bitcoin wel op kan? Eindige hoeveelheid bedoel ik dan. Niet 'bij te printen'
In die zin wel, maar in principe is Bitcoin oneindig deelbaar, al was het maar door delen van bitcoins weer via andere chains beschikbaar te stellen, Bitcoin als alledaags betaalmiddel is niet handig daar is het te duur en traag voor, echter via een overliggend protocol kun je er wel mee betalen, een beetje het zelfde hoe banken werken.
Die maken ook niet de hele dag geld naar elkaar over, maar daar gebruik je een intermediair voor die alles tegen elkaar wegstreept, en dan verrekent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199850532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Correct. Maar een Bitcoin bestaat uit een miljoen satoshis, wat dus geen enkel probleem is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

In die zin wel, maar in principe is Bitcoin oneindig deelbaar, al was het maar door delen van bitcoins weer via andere chains beschikbaar te stellen, Bitcoin als alledaags betaalmiddel is niet handig daar is het te duur en traag voor, echter via een overliggend protocol kun je er wel mee betalen, een beetje het zelfde hoe banken werken.
Die maken ook niet de hele dag geld naar elkaar over, maar daar gebruik je een intermediair voor die alles tegen elkaar wegstreept, en dan verrekent.
Ik dacht altijd dat die eindigheid, de schaarste, de voornaamste waardevolle eigenschap was van de bitcoin. Als je het zowat oneindig kan delen gaat dat argument niet of veel minder op. Wat is dan nog wel de intrinsieke waarde van crypto?

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 18:05:35 ]
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 18:26:07 #234
18653 crew  D.
pi_199850892
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht altijd dat die eindigheid, de schaarste, de voornaamste waardevolle eigenschap was van de bitcoin. Als je het zowat oneindig kan delen gaat dat argument niet of veel minder op. Wat is dan nog wel de intrinsieke waarde van crypto?
Of je 1 taart nu doormidden snijdt, of er 16 punten uit haalt, het is nog steeds maar 1 taart :Y
pi_199851049
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:26 schreef D. het volgende:

[..]

Of je 1 taart nu doormidden snijdt, of er 16 punten uit haalt, het is nog steeds maar 1 taart :Y
Oke, das waar. Maar als de slagroomtaart op is maak ik een schwarzwalder kirsch. Weer taart. Geen schaarste
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 18:38:07 #236
18653 crew  D.
pi_199851087
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Oke, das waar. Maar als de slagroomtaart op is maak ik een schwarzwalder kirsch. Weer taart. Geen schaarste
Maar waar je een taart lekker op eet gaat bitcoin niet op. Er zijn er 21 miljoen (op dit moment niet allemaal in omloop), er blijven er 21 miljoen.

Wil je bitcoin, kun je het kopen van iemand die het al heeft :Y
pi_199851599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:38 schreef D. het volgende:

[..]

Maar waar je een taart lekker op eet gaat bitcoin niet op. Er zijn er 21 miljoen (op dit moment niet allemaal in omloop), er blijven er 21 miljoen.

Wil je bitcoin, kun je het kopen van iemand die het al heeft :Y
Oke, ander voorbeeld: als de buurman alle beschikbare bitcoin in bezit heeft en ze heel duur maakt, dan ga ik toch lekker over op ETH, of Vechain. Of 1 van de andere oneindig aantal kutcoins die min of meer dezelfde techniek gebruiken. Ik zie de schaarste dan niet. Niet zoals goud hele specifieke eigenschappen van zichzelf heeft die niet te kopiëren zijn en bij geen ander metaal terug te vinden. En eveneens eindig in beschikbaarheid. Als de buurman al het goud heeft kan ik niet verder op een afgeleid kopietje daarvan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 18:58:57 ]
pi_199852887
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Dan zijn we het er denk ik over eens dat de technische eigenschappen van de bitcoin niet uniek zijn? Aangezien verschillende altcoins die techniek ook gebruiken
De technische eigenschappen van bitcoin zijn niet uniek nee. Het is een stukje code, ik kan het je wel toesturen als je wilt.

Je kan het kopieren. Editen. Je kan precies dezelfde code online gooien als godfriedcoin.

Het enige probleem wat je nog moet tekelen is om het waarde te laten creeëren. De code zelf is namelijk niets waard (opensource). En de kans dat jij het bitcoin netwerk kan her creeëren schat ik in op 0.0%.

Net zoals je in een doe-het-zelf zaak supplies kan kopen om een nachtwacht na te maken. Toch zal het jou geen multi millionair maken, hoe goed je ook kan schilderen. Niet vreemd overigens dat je dit niet begrijpt, netwerk effecten zijn over het algemeen moeilijk en/of te laat volledig te begrijpen.
pi_199852946
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Oke, ander voorbeeld: als de buurman alle beschikbare bitcoin in bezit heeft en ze heel duur maakt, dan ga ik toch lekker over op ETH, of Vechain. Of 1 van de andere oneindig aantal kutcoins die min of meer dezelfde techniek gebruiken. Ik zie de schaarste dan niet. Niet zoals goud hele specifieke eigenschappen van zichzelf heeft die niet te kopiëren zijn en bij geen ander metaal terug te vinden. En eveneens eindig in beschikbaarheid. Als de buurman al het goud heeft kan ik niet verder op een afgeleid kopietje daarvan.
De waarde van goud wordt voornamelijk bepaald doordat we lang lang geleden besloten dit als waardeopslag te gebruiken. De praktische bruikbaarheid van goud is beperkt, en lang niet zo waardevol. Dat blijkt uit het feit dat we goud liever opslaan in kluizen als dat we er nuttige dingen van maken.

Iedereen kan de techniek van Bitcoin kopieren. Dat maakt het nog niet waardevol
pi_199852953
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik dacht altijd dat die eindigheid, de schaarste, de voornaamste waardevolle eigenschap was van de bitcoin. Als je het zowat oneindig kan delen gaat dat argument niet of veel minder op. Wat is dan nog wel de intrinsieke waarde van crypto?
Stel je gaat naar een pizzaria met je vriendin. Je besteld 1 pizza van 8 stukken. Je snijd de 8 stukken in twee en geeft de helft aan je vriendin. Heb je dan allebij een pizza? Of deel je 1 pizza en heb je beide nog honger?
pi_199853070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef Hexagon het volgende:
Het is een veel steilere piramide dan de klassieke piramidefondsen. En de keren dat die deels instortte zijn er toch nog altijd mensen geweest die hem weer opgebouwd hebben.
Als je echte piramide spellen wilt zien kan ik er wel een aantal opnoemen:

Geld creatie door de centrale bank, het Nederlandse AOW systeem, fractioneel reserve bankieren.

Het is bij wet zelfs verboden om een 100% reserve bank te creëren in NL, ONSgeld initiatief probeerd daar wat mee aan de gang te gaan. Ter vergeefs uiteraard.
pi_199853274
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mijn euro's daar betaal ik mijn rekeningen, hobby's en eten van en heb een buffertje om tegenslagen op te vangen. Als ik rendement wil koop ik wel aandelen of vastgoed.
De euro is net zoals bitcoin een fiat geld. De dingen die je opnoemt kunnen dus prima ook met bitcoin gedaan worden (in theorie dan, in de praktijk moeten zulke systemen grotendeels nog gebouwd worden).

Het grootste verschil is:
Euro
Centraal beheerd (stelletje boomers in pakken die wij niet kennen)
Inflatie
Willekeurige beleidsvoering (we weten niet hoeveel euros en wat de rente is voor July).
Oneindig aantal euros, het licht maar aan de gemoedstoestand van Christine Lagarde hoeveel we er de volgende maand gaan bij printen.

Bitcoin
Decentraal
Desinflatie
Code is law, alles is vastgelegd in code en kan niet aangepast worden. Zo kan ik de inflatie niveau van bitcoin in het jaar 2132 al berekenen.
Maximaal 21 miljoen coins.

Mijn geld staat 100% op technologie. De technologie zal ook deze sector totaal overhoop gooien. Centraal bankieren is oneerlijk, onoverzichtenlijk, inefficient en stamt uit het jaar 1600.
pi_199853506
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]

dat is niet zozeer euro, maar inflatie. Euro is na de dollar de sterkste en meest gewilde munt van de wereld en steeds meer landen gaan voor internationaal over op de euro ipv de dollar.
Klopt de euro wordt "iets" gewilder, zeker ook dichtbij Europa aangezien er eenvoudiger aan te komen is en meer mee gehandeld word.

Maar vraag je je wel eens af waarom andere landen voor de euro of dollar gaan? Dit komt wel zeker door inflatie. Zo is het gehele continent in Zuid Amerika onderhevig aan grote inflatie. Hierdoor is het bijna over het hele conitinent gebruikelijk om te sparen, denken of zelfs ruilen in dollars. Genoeg mensen die op hun pay day alles (wat ze officieel mogen) in dollars omzetten om niet aan koopkracht te verliezen.

De Europese inflatie is zuur. Maar een inflatie van 10-20 of 50% per jaar is nog veel serieuzer. Vandaar de grote vraag naar dollars en euro's aangezien de inflatie daar (in hun ogen) redelijk laag is. Maar nu komt het mooie, deze mensen zullen bijna allemaal het idee van bitcoin heel goed begrijpen. En langzaam aan zullen mensen overstappen op het gebruik van bitcoin ipv een euro of dollar als hedge tegen inflatie/valuta val.

Deze week is het El Salvador die een moedige stap heeft gemaakt en bitcoin zelfs invoerd als wettig betaalmiddel. Mijn verwachting is dat langzaam aan steeds meer mensen bitcoin daar zullen gaan gebruiken en vasthouden. En bij een succes zullen vele Latijns Amerikaanse landen gaan volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 20:13:17 ]
pi_199854124
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:12 schreef Piva het volgende:

[..]

Klopt de euro wordt "iets" gewilder, zeker ook dichtbij Europa aangezien er eenvoudiger aan te komen is en meer mee gehandeld word.

Maar vraag je je wel eens af waarom andere landen voor de euro of dollar gaan? Dit komt wel zeker door inflatie. Zo is het gehele continent in Zuid Amerika onderhevig aan grote inflatie. Hierdoor is het bijna over het hele conitinent gebruikelijk om te sparen, denken of zelfs ruilen in dollars. Genoeg mensen die op hun pay day alles (wat ze officieel mogen) in dollars omzetten om niet aan koopkracht te verliezen.

De Europese inflatie is zuur. Maar een inflatie van 10-20 of 50% per jaar is nog veel serieuzer. Vandaar de grote vraag naar dollars en euro's aangezien de inflatie daar (in hun ogen) redelijk laag is. Maar nu komt het mooie, deze mensen zullen bijna allemaal het idee van bitcoin heel goed begrijpen. En langzaam aan zullen mensen overstappen op het gebruik van bitcoin ipv een euro of dollar als hedge tegen inflatie/valuta val.

Deze week is het El Salvador die een moedige stap heeft gemaakt en bitcoin zelfs invoerd als wettig betaalmiddel. Mijn verwachting is dat langzaam aan steeds meer mensen bitcoin daar zullen gaan gebruiken en vasthouden. En bij een succes zullen vele Latijns Amerikaanse landen gaan volgen.
heb niks tegen bitcoin, maar deflatuele middelen zijn heel erg vaak geprobeerd in het verleden, en uit eindelijk loopt het hee snel vast. ten tweede, iedereen kan zijn eigen coin (code schrijven, zelfstandig of gewoon een fork van de btc chain). dit kan just weer zorgen voor inflatie. elke altcoin is een inflatie middel ten opzichte van de bitcoin.
pi_199854628
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]

heb niks tegen bitcoin, maar deflatuele middelen zijn heel erg vaak geprobeerd in het verleden, en uit eindelijk loopt het hee snel vast. ten tweede, iedereen kan zijn eigen coin (code schrijven, zelfstandig of gewoon een fork van de btc chain). dit kan just weer zorgen voor inflatie. elke altcoin is een inflatie middel ten opzichte van de bitcoin.
Noem eens een paar voorbeelden op. Komen ze enigsinds in vergelijking met bitcoin (10.000 nodes, miljarden aan mining technolgie, 4 miljard dollar aan energieverbruik, 100 miljoen gebruikers, groeit sneller dan het internet deed)?

Oké, dus als Zimbabwe de Zimbabwaanse dollar invoerd is de amerikaanse dollar aan inflatie onderhevig. Ok, ik schrijf deze even in mijn noteboek want dat had ik nog nooit zo gezien eigenlijk. Oh wacht, dat is natuurlijk helemaal niet hetzelfde!

Sterker nog, de kans is groot dat altcoins waarde toevoegen aan bitcoin. Als een echte nieuwe coole techniek wordt bedacht/gemaakt door een altcoin, dan is de kans uiteindelijk groot dat bitcoin het gaat toevoegen (mits het echt toevoegwaardig is uiteraard). Daarnaast zorgt de gehele altcoin markt voor een nieuwe sector wat kennis zoekt/opbouwt en uiteindelijk gaat daar weer veel kapitaal in om wat weer richting bitcoin (kan) stromen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 21:00:46 ]
pi_199855152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:57 schreef Piva het volgende:

[..]

Noem eens een paar voorbeelden op. Komen ze enigsinds in vergelijking met bitcoin (10.000 nodes, miljarden aan mining technolgie, 4 miljard dollar aan energieverbruik, 100 miljoen gebruikers, groeit sneller dan het internet deed)?

Oké, dus als Zimbabwe de Zimbabwaanse dollar invoerd is de amerikaanse dollar aan inflatie onderhevig. Ok, ik schrijf deze even in mijn noteboek want dat had ik nog nooit zo gezien eigenlijk. Oh wacht, dat is natuurlijk helemaal niet hetzelfde!

Sterker nog, de kans is groot dat altcoins waarde toevoegen aan bitcoin. Als een echte nieuwe coole techniek wordt bedacht/gemaakt door een altcoin, dan is de kans uiteindelijk groot dat bitcoin het gaat toevoegen (mits het echt toevoegwaardig is uiteraard). Daarnaast zorgt de gehele altcoin markt voor een nieuwe sector wat kennis zoekt/opbouwt en uiteindelijk gaat daar weer veel kapitaal in om wat weer richting bitcoin (kan) stromen.
wat dacht je van de goudkoers? wat dacht je van de paaseiland stenen, wat dacjht je van tulpen? Bitcoin / crypto currency (techniek staat er los van) is waard wat mensen er voor betalen en voor over hebben om te maken. op moment minen duurder is dan de coin zelf, is er inflatie.

Het feit dat iedereen een altcoin kan maken en claimen maakt het toch niks anders dan gewoon valuta als je er mee gaat betalen. dus land 1 zegt wij doen btc, land 2 zegt wij doen alleen Ltc, land 3 zegt nou dan doen wij xvg, na dan zegt land 4 dan accepteren wij xmr als coin. etc. als met alle coins betaald kan worden, heb je toch niks anders dan gewoon valuta. Want je ruilt je ltc tegen dgb, tegen rpx tegen pivx tegen trx etc. De functie van crypto nu op het moment heb je een alternatieve belegging om waarde te stallen. Maar je hebt de valuta markt nodig hiervoor.

en als laatst:

de inflatie van btc is op dit moment 50% en sommige coins nog veel meer.
pi_199855599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:12 schreef Piva het volgende:
Klopt de euro wordt "iets" gewilder, zeker ook dichtbij Europa aangezien er eenvoudiger aan te komen is en meer mee gehandeld word.

Maar vraag je je wel eens af waarom andere landen voor de euro of dollar gaan? Dit komt wel zeker door inflatie. Zo is het gehele continent in Zuid Amerika onderhevig aan grote inflatie. Hierdoor is het bijna over het hele conitinent gebruikelijk om te sparen, denken of zelfs ruilen in dollars. Genoeg mensen die op hun pay day alles (wat ze officieel mogen) in dollars omzetten om niet aan koopkracht te verliezen.

De Europese inflatie is zuur. Maar een inflatie van 10-20 of 50% per jaar is nog veel serieuzer. Vandaar de grote vraag naar dollars en euro's aangezien de inflatie daar (in hun ogen) redelijk laag is. Maar nu komt het mooie, deze mensen zullen bijna allemaal het idee van bitcoin heel goed begrijpen. En langzaam aan zullen mensen overstappen op het gebruik van bitcoin ipv een euro of dollar als hedge tegen inflatie/valuta val.

Deze week is het El Salvador die een moedige stap heeft gemaakt en bitcoin zelfs invoerd als wettig betaalmiddel. Mijn verwachting is dat langzaam aan steeds meer mensen bitcoin daar zullen gaan gebruiken en vasthouden. En bij een succes zullen vele Latijns Amerikaanse landen gaan volgen.
Derde wereldlanden zullen mensen veel sneller op bitcoin overstappen zodra ze dat kunnen vanwege een gigantisch dramatische munt. Landen als Argentinië waar men nog grote devaluatie van geld in het achterhoofd heeft zal bitcoin idd snel een alternatief zijn. Niet voor niets hoor en lees je al bijv “Bitcoin is in Iran de munt van het volk”, Venezuela, Nigeria, half Turkije zit er volgens in crypto, noem maar op. Salvador heeft een next level stap genomen en symbolisch de btc al naar een next level geholpen, zoals tesla eerder dit jaar ook. Ik zie niet in hoe ze deze trend gaan kunnen omkeren (landen/overheden). Hoewel. De enige manier zou kunnen zijn als de G8 landen bijeen komen en gezamenlijk de handen bundelen om een en ander groot te verbieden. Maar dat vraagt wel heel veel om samenwerking en gezamenlijke belangen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_199855781
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]

wat dacht je van de goudkoers? wat dacht je van de paaseiland stenen, wat dacjht je van tulpen? Bitcoin / crypto currency (techniek staat er los van) is waard wat mensen er voor betalen en voor over hebben om te maken. op moment minen duurder is dan de coin zelf, is er inflatie.
Met deflatuele bedoel je deflatie? Al je voorbeelden voldoen daar in ieder geval niet aan....

quote:
Het feit dat iedereen een altcoin kan maken en claimen maakt het toch niks anders dan gewoon valuta als je er mee gaat betalen. dus land 1 zegt wij doen btc, land 2 zegt wij doen alleen Ltc, land 3 zegt nou dan doen wij xvg, na dan zegt land 4 dan accepteren wij xmr als coin. etc. als met alle coins betaald kan worden, heb je toch niks anders dan gewoon valuta. Want je ruilt je ltc tegen dgb, tegen rpx tegen pivx tegen trx etc. De functie van crypto nu op het moment heb je een alternatieve belegging om waarde te stallen. Maar je hebt de valuta markt nodig hiervoor.
Iedereen kan doen wat diegenen (of het land) wilt uiteraard. Zo werkt een vrije wereld/economie namelijk. Niets mis mee. Maar ik zo zeggen, lees je eens wat meer in over netwerk effecten. Dat jij of jou land iets wilt invoeren of bereiken betekend niet dat het lukt en je consensus haalt. Zo dacht China als laatste land de zilver standaard vast te houden terwijl de hele wereld overswapte naar goud. Dat heeft ze uiteindelijk zwaar economisch op achterstand gebracht. En je hebt de valuta market alleen nodig zolang je de locale valuta nog moet aanschaffen om iets te kopen. Een bitcoin debit kaart (ja die zijn er), of zoals in El Salvador het Lightning network, zullen deze functies steeds meer verplaatsen naar de bitcoin sector ipv de traditionele sector. Alle bitcoin exhanges zijn bijvoorbeeld opgezet door bitcoiners en niet de financiele grootmachten. Coinbase is één van de vele exchanges en is inmiddels meer waard dat het moederbedrijf van de Amerikaanse/Nederlandse beurs...

quote:
de inflatie van btc is op dit moment 50% en sommige coins nog veel meer.
Wut? :?
pi_199855912
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Derde wereldlanden zullen mensen veel sneller op bitcoin overstappen zodra ze dat kunnen vanwege een gigantisch dramatische munt. Landen als Argentinië waar men nog grote devaluatie van geld in het achterhoofd heeft zal bitcoin idd snel een alternatief zijn. Niet voor niets hoor en lees je al bijv “Bitcoin is in Iran de munt van het volk”, Venezuela, Nigeria, half Turkije zit er volgens in crypto, noem maar op. Salvador heeft een next level stap genomen en symbolisch de btc al naar een next level geholpen, zoals tesla eerder dit jaar ook
Jup, het inflatie spook blijft vaak lang hangen in de gedachte van een mens. Niet vreemd ook natuurlijk want hoge inflatie in scarry as fuck als je je spaargeld hebt in de valuta die wordt geraakt. Deze landen zullen inderdaad bitcoin als eerste begrijpen op basis van valuta en inflatie hedge. Of als plaatsvervanging van een bank aangezien veel van deze mensen niet eens een bankrekening kunnen openen.

Zoals hier in het topic wel te lezen hebben de meeste luxe fok gebruikers deze problemen niet, kunnen ze zich niet eens inleven in die problemen en is het niet meer dan een energie slurpende speculatieve gebakken lucht.

Ik heb zelf een tijdje in een land gewoont met hoge inflatie. Vaak kocht ik voor een jaar aan metro tickets, want aan het einde van het jaar had je 40% goedkopere tickets. Een prima investering *) Maar wel bizar dat je een biertje of pizza gewoon ziet verdubbelen.

quote:
Ik zie niet in hoe ze deze trend gaan kunnen omkeren (landen/overheden). Hoewel. De enige manier zou kunnen zijn als de G8 landen bijeen komen en gezamenlijk de handen bundelen om een en ander groot te verbieden. Maar dat vraagt wel heel veel om samenwerking en gezamenlijke belangen.
Mijn vermoeden is dat ze wel iets groots en gruwelijks gaan proberen (Zo was de oorlog in Iraq en Libië grotendeels om de USD te beschermen). Wat precies is lastig te bepalen. Maar echt grote zorgen maak ik mij daar niet over aangezien ze echt nergens in slagen en bitcoin een 100x moeilijker is dan de dingen die ze nu al niet kunnen verbieden.

Wel zal het bitcoin een stap terug doen zetten en het kan zo 10 jaar langer duren voordat het echt een succes wordt. Dat zou wel erg jammer zijn voor de vooruitgang voor de wereld..

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 21:47:02 ]
pi_199856216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:37 schreef Piva het volgende:

[..]

Met deflatuele bedoel je deflatie? Al je voorbeelden voldoen daar in ieder geval niet aan....
[..]

Iedereen kan doen wat diegenen (of het land) wilt uiteraard. Zo werkt een vrije wereld/economie namelijk. Niets mis mee. Maar ik zo zeggen, lees je eens wat meer in over netwerk effecten. Dat jij of jou land iets wilt invoeren of bereiken betekend niet dat het lukt en je consensus haalt. Zo dacht China als laatste land de zilver standaard vast te houden terwijl de hele wereld overswapte naar goud. Dat heeft ze uiteindelijk zwaar economisch op achterstand gebracht. En je hebt de valuta market alleen nodig zolang je de locale valuta nog moet aanschaffen om iets te kopen. Een bitcoin debit kaart (ja die zijn er), of zoals in El Salvador het Lightning network, zullen deze functies steeds meer verplaatsen naar de bitcoin sector ipv de traditionele sector. Alle bitcoin exhanges zijn bijvoorbeeld opgezet door bitcoiners en niet de financiele grootmachten. Coinbase is één van de vele exchanges en is inmiddels meer waard dat het moederbedrijf van de Amerikaanse/Nederlandse beurs...
[..]

Wut? :?
okee, hoeveel is the ath van btc en hoeveel is de waarde nu. hoeveel btc had je nodig om 1 lambo te kopen en hoeveel heb je nu nodig. dat is de inflatie.

ps al mijn voorbeelden, zijn inderdaad geknapt, maar waren ten tijden zeer deflatie gevoelig. vooral de tulpenmanie, is een prachtig voorbeeld.

en nee ik heb niks tegen btc, maar om nu te doen dat er werkelijk iets nieuws en bijzonders gebeurt..... ik betwijfel het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')