abonnement Unibet Coolblue
pi_199828970
Ik ben een wappie, en zou graag de gedachtes willen horen van de anti-wappie (of wie dan ook) over een stream op youtube van gister waar ik wel een beetje van geschrokken ben. Zou het waarderen als we dat kunnen zonder elkaar de hersens in te slaan, elkaar uit te schelden of belachelijk maken etc.

Ik weet niet of jullie dat ene nieuws item nog kunnen herrineren 1 of 2 weken geleden, de titel was iets zoals "we hebben een grote fout gemaakt" of iets dergelijks, over het vaccin. Nou zijn dat natuurlijk grote wappie artikelen en ondanks ik wappie ben geloof ik ook niet alles, maar nu ik deze man (Robert Malone, uitvinder van het mRNA vaccin) hoor schrik ik daar wel van.

Problemen met het vaccin volgens de figuren in de stream zijn:
- Het vaccin blijft niet in de schouder zoals aangenomen, het verspreid zich over het hele lichaam
- De spike protein is "actief" en "highly toxic" (werd aangenomen dat die niet "actief" was en gewoon op 1 plek bleef)

Maar goed, meneer in de stream kan het uiteraard beter uitleggen dan ik. De stream duurd 3 uur, maar spoel door naar 13 minuten als je alleen die 2 punten wil horen (en luister dan een minuutje of 10). De meneer met de rode stropdas heeft dus mRNA vaccins uitgevonden.


Als iemand mij gerust kan stellen hierover zou ik dat heel fijn vinden. Niet vergeten dat de wappies natuurlijk ook vrienden en familie hebben die het vaccin nemen. Ok dag!
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:48:41 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199829128
niet gelezen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 10:52:31 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199829179
Dit gaat hem niet worden in COR, probeer het eens in BNW
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199829203
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:48 schreef Dven het volgende:
niet gelezen
ok hartelijk dank..? :')
pi_199829240
quote:
Ik lees verschillende info er over. Maar kijk hier eens:

https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_vaccine
ctrl+f malone

Die Katalin in jouw link is verder gegaan in de jaren 90, maar het was Malone en een aantal andere in 89 die dit voor het eerst deden.
pi_199829277
Ze herhalen hier gewoon de claims van Byram Bridle, die die Japanse studie compleet uit z'n verband heeft gerukt. Zie ook: COR / Japanse studie vaccins: spike-proteïnen productie anders dan verwacht

Die claims zijn inmiddels allemaal weerlegd, zie voor details:
https://healthfeedback.or(...)srepresents-studies/

https://byrambridle.com
pi_199829303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:58 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Ik lees verschillende info er over. Maar kijk hier eens:

https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_vaccine
ctrl+f malone

Die Katalin in jouw link is verder gegaan in de jaren 90, maar het was Malone en een aantal andere in 89 die dit voor het eerst deden.
nou en die wiki beschrijft gewoon het begin idee, om een boodschap op dna niveau een medicijn te maken. meer is het niet die wiki, Ik ben tweetalig gast, ik lees die wiki net zo als ik nederlands lees en, het komt misschien overweldigend over maar er staan echt geen enge dingen in.
pi_199829309
Presentator (die Herman Finkers/Tiger King hybride/lookalike) is veilig voor corona want gebruikt Ivermectine. *O*

Volgens de man rechts zou de hele wereld één maand lang Ivermectine moeten gebruiken en dan is iedereen veilig tegen corona.

Daarna maar gestopt met kijken. Toch maar iets nuttigs doen met mijn dag. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199829321
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:04 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nou en die wiki beschrijft gewoon het begin idee, om een boodschap op dna niveau een medicijn te maken. meer is het niet die wiki, Ik ben tweetalig gast, ik lees die wiki net zo als ik nederlands lees en, het komt misschien overweldigend over maar er staan echt geen enge dingen in.
Hoezo zou het eng zijn? Ik geef alleen die link zodat je een idee hebt wie deze Malone is, dat is alles. Blijf maar kalm hoor.
pi_199829345
Ik moe taltijd denken aan die filmpje waarin een anti-vaccin dame tegenover een dokter zit die haar 10000 bewijzen VOOR en 1 TEGEN vaccinatie geeft en zij dan die kiest

Vergeet niet dat de persoon die de anti-vaccin propaganda heeft verspreid een pedofiel is die geld wilde innen
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199829361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:06 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Hoezo zou het eng zijn? Ik geef alleen die link zodat je een idee hebt wie deze Malone is, dat is alles. Blijf maar kalm hoor.
Ik ben kalm, ik loop die vacccinatie hal in, doe wat me gezegd wordt en ga zitten, wiebel m'n tenen en aan laat die prik zetten, en kijk hoe die naald in mijn linker boven arm gaat en ga weer naar huis en , zucht diep en denk aan goede muziek.
pi_199829715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:08 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ik moe taltijd denken aan die filmpje waarin een anti-vaccin dame tegenover een dokter zit die haar 10000 bewijzen VOOR en 1 TEGEN vaccinatie geeft en zij dan die kiest

Vergeet niet dat de persoon die de anti-vaccin propaganda heeft verspreid een pedofiel is die geld wilde innen
Welke persoon bedoel je? Die dans leraar of iemand anders?
pi_199829925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:41 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Welke persoon bedoel je? Die dans leraar of iemand anders?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199832440
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:02 schreef Tourniquet het volgende:
Ze herhalen hier gewoon de claims van Byram Bridle, die die Japanse studie compleet uit z'n verband heeft gerukt. Zie ook: COR / Japanse studie vaccins: spike-proteïnen productie anders dan verwacht

Die claims zijn inmiddels allemaal weerlegd, zie voor details:
https://healthfeedback.or(...)srepresents-studies/

https://byrambridle.com
Hij heeft zijn claims niet alleen gedaan naar aanleiding van dat Japanse onderzoek. Dat was wat ik in de OP had gezet en later in dat topic heb ik nog aangegeven dat hij meerdere onderzoeken aanhaalt. Ook jammer dat je zegt dat zijn claims zijn weerlegd. Er zijn nog steeds vragen, maar met de extra informatie die jij aanhaalt komen we weer wat verder in het begrijpen van het effect van de vaccins.

Het is toch zo dat de mRNA injectie officieel alleen in de schouderspier behoort te blijven en dat nu blijkt dat dat niet altijd het geval is? Wil natuurlijk nog niet zeggen dat iemand direct ernstige gevolgen ervaart, maar de injectie hoort toch eigenlijk in de schouderspier te blijven, niet?

Meer info over waar Bridle zijn informatie vandaan haalt:

https://files.catbox.moe/k2miut.pdf

en

https://academic.oup.com/(...)/cid/ciab465/6279075

It was assumed that the spike proteins do not end up in circulation; however, this is being challenged by recent studies.

Ogata et al., 20213 reported the detection of spike protein in the plasma of 3 of 13 young healthcare workers following vaccination with Moderna’s mRNA-1273 vaccine. In one of the workers, the spike protein circulated for 29 days. The data are limited and warrant further investigation for both the Moderna and Pfizer BioNTech COVID-19 vaccines.

Recent studies indicate the spike protein, itself, may potentially be harmful.

Recent studies (4) suggest that the spike protein produced in response to vaccination, may bind and interact with various cells throughout the body, via their ACE2 receptors, potentially resulting in damage to various tissues and organs. This risk, no matter how theoretical, must be investigated prior to the vaccination of children and adolescents.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199832876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hij heeft zijn claims niet alleen gedaan naar aanleiding van dat Japanse onderzoek. Dat was wat ik in de OP had gezet en later in dat topic heb ik nog aangegeven dat hij meerdere onderzoeken aanhaalt. Ook jammer dat je zegt dat zijn claims zijn weerlegd. Er zijn nog steeds vragen, maar met de extra informatie die jij aanhaalt komen we weer wat verder in het begrijpen van het effect van de vaccins.
https://byrambridle.com
Dit noem ik weerleggen.

quote:
Het is toch zo dat de mRNA injectie officieel alleen in de schouderspier behoort te blijven en dat nu blijkt dat dat niet altijd het geval is? Wil natuurlijk nog niet zeggen dat iemand direct ernstige gevolgen ervaart, maar de injectie hoort toch eigenlijk in de schouderspier te blijven, niet?
Het grootste deel blijft ook in de schouderspier en de lympfeknopen, zie verder hieronder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Meer info over waar Bridle zijn informatie vandaan haalt:

]https://files.catbox.moe/k2miut.pdf

en

https://academic.oup.com/(...)/cid/ciab465/6279075

It was assumed that the spike proteins do not end up in circulation; however, this is being challenged by recent studies.

Ogata et al., 20213 reported the detection of spike protein in the plasma of 3 of 13 young healthcare workers following vaccination with Moderna’s mRNA-1273 vaccine. In one of the workers, the spike protein circulated for 29 days. The data are limited and warrant further investigation for both the Moderna and Pfizer BioNTech COVID-19 vaccines.
Commentaar op de Ogata et al. studie staat hier:
https://healthfeedback.or(...)srepresents-studies/

quote:
Most of the spike protein generated by vaccination remains at the injection site; protein levels in the blood are very low

COVID-19 vaccines are injected in the upper arm muscle, where they instruct the muscle cells to produce the spike protein. Most of the vaccine remains around the injection site, either in the muscle cells or in the lymph nodes responsible for the immune response.

Bridle claimed that this assumption is wrong, and the spike protein from COVID-19 enters the bloodstream, accumulating in tissues such as the spleen, bone marrow, liver, adrenal glands, and ovaries. Bridle based this claim on a small study by Ogata et al. that examined blood samples from people who received the Moderna COVID-19 vaccine and detected spike protein in 11 out of 13 vaccinated people[9].

Bettinger explained that the sample size of this study was very small. Besides reporting that part of the vaccine-derived spike protein enters the blood, “nothing about being detrimental is mentioned in the publication,” she added.

Ogata et al. found extremely low levels of the spike protein compared to the harmful levels reported in animal studies, as Uri Manor, one of the authors of the study in hamsters, pointed out on Twitter. The blog Deplatform Disease calculated that the amount of spike protein that the authors found in vaccinated people was about 100,000 times lower than the levels of viral spike protein shown to cause harm. This is “a situation that could hypothetically occur in severe COVID-19 patients, pending studies confirming it, but not achievable in vaccinated people, at least for those who received the Moderna vaccine, and unlikely to occur for the other vaccines”, explained Al-Ahmad.

While some of the vaccine might end up in the bloodstream, the body breaks it down over time. The European Medicines Agency (EMA) explained in a 23 March 2021 letter that the proportion of vaccine that enters the bloodstream is very small and almost all of that ends up in the liver:

“The uptake of the mRNA in the vaccine occurs mainly in macrophages and dendritic cells of the immune system at the site of injection and draining lymph nodes […] It was found that the vaccine’s mRNA, formulated inside lipid nanoparticles, remains mainly at the injection site and only small amounts can reach other tissues, such as the liver.”

Regarding the COVID-19 AstraZeneca vaccine, upon administration of the same vector carrying another virus protein, it was found that most of the injected viral vector remained at the injection site, and only low amounts were detected in other tissues.

The non-clinical studies performed with the three COVID-19 vaccines did not identify any safety concerns linked to their tissue distribution in the animal model under the experimental conditions used.”
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Recent studies indicate the spike protein, itself, may potentially be harmful.

Recent studies (4) suggest that the spike protein produced in response to vaccination, may bind and interact with various cells throughout the body, via their ACE2 receptors, potentially resulting in damage to various tissues and organs. This risk, no matter how theoretical, must be investigated prior to the vaccination of children and adolescents.[/i]
Die 4 studies die daar worden aangehaald gaan allemaal over het spike-eiwit van het virus, niet over die van het vaccin. Ook uit het healthfeedback.org artikel:

quote:
Vaccine-derived spike proteins differ from the spike protein produced in infection and behave differently in the body

Bridle’s claim rests on the assumption that if the viral spike protein causes cardiovascular toxicity in COVID-19 patients, the spike protein produced in vaccinated people should be toxic as well. However, this assumption is incorrect because there are important differences between the spike protein produced during infection and the spike protein produced by vaccination.

While both mRNA vaccines and viral vector vaccines carry the instructions to produce the entire spike protein, the cells break down much of the protein into small fragments. Furthermore, unlike infection, the spike protein from COVID-19 vaccination doesn’t get assembled into new viral particles. Instead, it contains a component that makes it attach to the cell surface as it would do to the viral surface. Finally, the spike protein produced by the U.S. FDA-authorized COVID-19 vaccines is genetically modified to enhance the immune response and prevent its binding to ACE2 receptors[7].

Contrary to Bridle’s assumption, these differences suggest that vaccine-derived and infection-derived spike protein “behave very differently” in the body, as the Salk Institute stated in a press release.

Al-Ahmad explained:

“When it comes to COVID19 vaccines, cases of thrombosis (clotting) following COVID19 vaccines have been reported with the Oxford-AstraZeneca and the Johnson & Johnson vaccines [However,] the incidence of thrombosis following immunization is very likely to be below or similar to the background occurrence of such events in the population. The EMA made it clear: the benefits still outweigh the very small perceived risk when it comes to clotting and cerebral venous thrombosis.”
In contrast, COVID-19 makes infected individuals more likely to develop blood clots, which affect up to 50% of hospitalized COVID-19 patients[8].
Het vaccin kan wellicht juist helpen om vaatschade als gevolg van een virus-infectie te voorkomen:

quote:
Conclusion

The claim that the spike protein from COVID-19 vaccination can cause vascular damage in vaccinated people is unsupported and misleading. While the potential effect of the spike protein produced during infection on blood vessels deserves further investigation, the claim that COVID-19 vaccines will cause similar problems is unsubstantiated. In fact, the available evidence contradicts this claim, instead suggesting that COVID-19 vaccines targeting the spike protein might not only protect against viral infection but also against vascular damage.
pi_199832945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:33 schreef Frenky893 het volgende:

r

Problemen met het vaccin volgens de figuren in de stream zijn:
- Het vaccin blijft niet in de schouder zoals aangenomen, het verspreid zich over het hele lichaam
- De spike protein is "actief" en "highly toxic" (werd aangenomen dat die niet "actief" was en gewoon op 1 plek bleef)
Het vaccin blijft niet in de schouders: klopt helemaal! Natuurlijk blijft het niet in de schouder, dat is namelijk precies de bedoeling. Het is zo ontworpen dat het zich goed door het lichaam kan verspreiden en IN de cellen kan doordringen. Daarom zit het mRNA ook verpakt in een vetpakketje (cholesterolachtig stofje) zodat het makkelijker door het celmembraan kan doordringen, want dat ik ook gemaakt van vet (fosfolipiden). Als het goed is kom je het vaccin dus overal in het lichaam tegen. Als ik een gok mag doen, waarschijnlijk in de hoogste concentratie in de lever en sommige klieren.
Het werd NIET aangenomen dat de spike-eiwitten op dezelfde plek zpouden blijven. Ze moeten juist zoveel mogelijk via lymfe en APC cellen naar de lymfeklieren vervoerd worden zodat er daar een sterke immuunrespons in gang gezet kan worden.
pi_199833092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:12 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het vaccin blijft niet in de schouders: klopt helemaal! Natuurlijk blijft het niet in de schouder, dat is namelijk precies de bedoeling. Het is zo ontworpen dat het zich goed door het lichaam kan verspreiden en IN de cellen kan doordringen. Daarom zit het mRNA ook verpakt in een vetpakketje (cholesterolachtig stofje) zodat het makkelijker door het celmembraan kan doordringen, want dat ik ook gemaakt van vet (fosfolipiden). Als het goed is kom je het vaccin dus overal in het lichaam tegen. Als ik een gok mag doen, waarschijnlijk in de hoogste concentratie in de lever en sommige klieren.
Het werd NIET aangenomen dat de spike-eiwitten op dezelfde plek zpouden blijven. Ze moeten juist zoveel mogelijk via lymfe en APC cellen naar de lymfeklieren vervoerd worden zodat er daar een sterke immuunrespons in gang gezet kan worden.
Het grootste deel blijft in de deltaspier en omliggende lymfeknopen, zie mijn post boven die van jou. :)

quote:
"The uptake of the mRNA in the vaccine occurs mainly in macrophages and dendritic cells of the immune system at the site of injection and draining lymph nodes [...] It was found that the vaccine's mRNA, formulated inside lipid nanoparticles, remains mainly at the injection site and only small amounts can reach other tissues, such as the liver."
pi_199833120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het grootste deel blijft in de deltaspier en omliggende lymfeknopen, zie mijn post boven die van jou. :)
Dat klinkt logisch en fijn dat het in de lymfeknopen komt. Maar het lijkt mij ook onvermijdelijk dat een deel zich zal verspreiden naar andere organen.
pi_199833189
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het grootste deel blijft in de deltaspier en omliggende lymfeknopen, zie mijn post boven die van jou. :)
[..]

Heb je ook een wetenschappelijke bron? Artikel of pharmacokinetische studie. Ik ben wel benieuwd naar de absolute hoeveelheden, maar kan geen verantwoorde bronnen vinden. Ik wete dat er voor ieder medicijn pharmacokinetische studie worden uitgevoerd.

Edit: ik bedoel van het vaccin/lipiddeeltjes, niet van het geproduceerde antigen.
pi_199833377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:28 schreef Coppi het volgende:

[..]

Heb je ook een wetenschappelijke bron? Artikel of pharmacokinetische studie. Ik ben wel benieuwd naar de absolute hoeveelheden, maar kan geen verantwoorde bronnen vinden. Ik wete dat er voor ieder medicijn pharmacokinetische studie worden uitgevoerd.

Edit: ik bedoel van het vaccin/lipiddeeltjes, niet van het geproduceerde antigen.
Even geen tijd om te gaan zoeken en ik weet niet of er openbare studies te vinden zijn, maar dit is een EMA bron:
https://www.ema.europa.eu(...)ines-covid-19_en.pdf

Hier staat ook het een en ander over de PK:
https://www.ema.europa.eu(...)nagement-plan_en.pdf (pagina 24 en verder)

En hier worden wat valse claims behandeld:
https://scientistabe.word(...)l-fritz-your-gonads/
pi_199834496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:40 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Even geen tijd om te gaan zoeken en ik weet niet of er openbare studies te vinden zijn, maar dit is een EMA bron:
https://www.ema.europa.eu(...)ines-covid-19_en.pdf

Hier staat ook het een en ander over de PK:
https://www.ema.europa.eu(...)nagement-plan_en.pdf (pagina 24 en verder)

En hier worden wat valse claims behandeld:
https://scientistabe.word(...)l-fritz-your-gonads/
Dank je!
pi_199839500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:33 schreef Frenky893 het volgende:
Ik ben een wappie, en zou graag de gedachtes willen horen van de anti-wappie (of wie dan ook) over een stream op youtube van gister waar ik wel een beetje van geschrokken ben. Zou het waarderen als we dat kunnen zonder elkaar de hersens in te slaan, elkaar uit te schelden of belachelijk maken etc.

Ik weet niet of jullie dat ene nieuws item nog kunnen herrineren 1 of 2 weken geleden, de titel was iets zoals "we hebben een grote fout gemaakt" of iets dergelijks, over het vaccin. Nou zijn dat natuurlijk grote wappie artikelen en ondanks ik wappie ben geloof ik ook niet alles, maar nu ik deze man (Robert Malone, uitvinder van het mRNA vaccin) hoor schrik ik daar wel van.

Problemen met het vaccin volgens de figuren in de stream zijn:
- Het vaccin blijft niet in de schouder zoals aangenomen, het verspreid zich over het hele lichaam
- De spike protein is "actief" en "highly toxic" (werd aangenomen dat die niet "actief" was en gewoon op 1 plek bleef)

Maar goed, meneer in de stream kan het uiteraard beter uitleggen dan ik. De stream duurd 3 uur, maar spoel door naar 13 minuten als je alleen die 2 punten wil horen (en luister dan een minuutje of 10). De meneer met de rode stropdas heeft dus mRNA vaccins uitgevonden.


Als iemand mij gerust kan stellen hierover zou ik dat heel fijn vinden. Niet vergeten dat de wappies natuurlijk ook vrienden en familie hebben die het vaccin nemen. Ok dag!
Hartstikke goede video trouwens ^O^

Tekenend weer dat dit topic meteen wordt verbannen naar BNW en ik vraag me af hoeveel van de critici in dit topic de video hebben bekeken.

Wel mooi dat het Streisand-effect weer wordt gecreëerd door het verbannen van dit topic.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199839572
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hartstikke goede video trouwens ^O^

Tekenend weer dat dit topic meteen wordt verbannen naar BNW en ik vraag me af hoeveel van de critici in dit topic de video hebben bekeken.

Wel mooi dat het Streisand-effect weer wordt gecreëerd door het verbannen van dit topic.
Waarom is dat eigenlijk dat jij altijd over komt als een halve trol, haat je nederlandse cultuur, ben jij blank of heb je weer zo'n rare anti alles instelling?

edit : ik snap echt nikd van trollen zoals pcp, ze wonen hier en zijn hier geboren, maar hun hart ligt elders, pcp is een hater, in het land van zijn grootouders zou ie wel gelukkig kunnen zijn. Zoals Denenmarken moeten we die mensen de kans geven om terug te gaan naar de cultuur waarvan ze wel houden.

[ Bericht 13% gewijzigd door christmastsunami op 11-06-2021 22:10:06 ]
pi_199840006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hartstikke goede video trouwens ^O^

Tekenend weer dat dit topic meteen wordt verbannen naar BNW en ik vraag me af hoeveel van de critici in dit topic de video hebben bekeken.

Wel mooi dat het Streisand-effect weer wordt gecreëerd door het verbannen van dit topic.
Mee eens - had ook niet anders verwacht. Ik had wel wat normalere reacties verwacht als ik het normaal en netjes zou vragen, maar dat is dus ook al teveel gevraagd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:56 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk dat jij altijd over komt als een halve trol, haat je nederlandse cultuur, ben jij blank of heb je weer zo'n rare anti alles instelling?
Wat heeft zijn reactie in godsnaam met nederlandse cultuur of huidskleur te maken? Tegen mij eerder was je ook al zo op je teentjes getrapt zonder reden - ben je vroeger gepest of iets dergelijks?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')