abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199824963
Nu het mooie weer maar blijft aanhouden, en het zowel binnen als buiten steeds warmer wordt, en mensen zich dus luchtiger gaan kleden, is misschien een volgende logische stap helemaal geen kleding meer dragen. Nu is dat natuurlijk buiten in het openbaar uiteraard niet toegestaan, maar toch lijkt het erop dat steeds meer mensen zich "bekeren" tot het naturisme.

Een logische vraag is dus: Wat is jouw mening over naturisme? Ben je een fervent aanhanger, is het je levensstijl en grijp je elke kans aan die je krijgt om naakt te zijn, ga je af en toe wel eens naar de sauna e.d. maar verder niet, of moet je er juist helemaal niets van hebben, bv vanwege je geloof of gewoon omdat je er een afkeer van hebt o.i.d.?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 10-06-2021 22:53:03 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:51:21 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199825096
Het lijkt er een beetje op dat je 2 dingen door elkaar haalt, namelijk het altijd naakt willen zijn (nudisme) en het naakt recreëren (naturisme).

Mijn ouders deden en doen dat. Dus vanaf kinds af aan ben ik opgegroeid met het naaktstrand en naaktcampings. Sauna's gingen we, afgezien van degene op de camping, eigenlijk nooit heen.
Vanaf mijn 16de had ik er niet zo'n zin meer in en ben ik met vrienden op vakantie gegaan.

Volgens mij is het naturisme nog steeds iets wat langzaam uitsterft, want volgens mij zijn het voornamelijk veel ouderen (65+ers) die lid zijn van de verenigingen, met een aantal jonge gezinnen. Maar ik heb er ook al een jaar of 5 niet meer over gesproken met mijn ouders, ik kan het nog wel eens vragen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199825124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:42 schreef Forumtijger het volgende:
maar toch lijkt het erop dat steeds meer mensen zich "bekeren" tot het naturisme.
Kan je dit wat toelichten met bronnen?
pi_199825276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens mij is het naturisme nog steeds iets wat langzaam uitsterft, want volgens mij zijn het voornamelijk veel ouderen (65+ers) die lid zijn van de verenigingen, met een aantal jonge gezinnen.
Toch zijn er natuurlijk wel jongere mensen die naakt recreëren. Kijk maar eens bij de gemiddelde sauna. Daar tref je denk ik een andere doelgroep dan bij de verenigingen.
pi_199825310
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_199825392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
Het lijkt er een beetje op dat je 2 dingen door elkaar haalt, namelijk het altijd naakt willen zijn (nudisme) en het naakt recreëren (naturisme).

Mijn ouders deden en doen dat. Dus vanaf kinds af aan ben ik opgegroeid met het naaktstrand en naaktcampings. Sauna's gingen we, afgezien van degene op de camping, eigenlijk nooit heen.
Vanaf mijn 16de had ik er niet zo'n zin meer in en ben ik met vrienden op vakantie gegaan.

Volgens mij is het naturisme nog steeds iets wat langzaam uitsterft, want volgens mij zijn het voornamelijk veel ouderen (65+ers) die lid zijn van de verenigingen, met een aantal jonge gezinnen. Maar ik heb er ook al een jaar of 5 niet meer over gesproken met mijn ouders, ik kan het nog wel eens vragen.
Vind je het raar als ik jouw post lees en er plaatsvervangende schaamte bij krijg? Ik vind dat zo'n rare situatie.... volwassen die dan met hun kinderen naakt gaan recreëren. Waar slaat dat op?
U MAD?
pi_199825433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:05 schreef de_boswachter het volgende:

Vind je het raar als ik jouw post lees en er plaatsvervangende schaamte bij krijg? Ik vind dat zo'n rare situatie.... volwassen die dan met hun kinderen naakt gaan recreëren. Waar slaat dat op?
Waar slaat het op om iets seksueels te maken van naakte lichamen? Naturisme heeft daar niets mee te maken. Bloot is echt heel erg niet sexy.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199825543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waar slaat het op om iets seksueels te maken van naakte lichamen? Naturisme heeft daar niets mee te maken. Bloot is echt heel erg niet sexy.
Hoezo maakt hij er iets seksueels van? Kun je geen schaamte voelen voor gewoon naakt?
pi_199825587
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waar slaat het op om iets seksueels te maken van naakte lichamen? Naturisme heeft daar niets mee te maken. Bloot is echt heel erg niet sexy.
Nou dat zal ik je vertellen. Jij gaat het vast niet begrijpen omdat je het al van nature niet lijkt te begrijpen. Vandaar je reactie. Als een man een naakte vrouw ziet die wat fit is dan denkt de man aan bepaalde handelingen. Nu zitten we allemaal met kleding (god zij dank) en zijn er mensen zoals jij die stellen dat je gewoon naakt moet kunnen zijn. Dat oerinstinct van mannen blijft altijd bestaan (nou ja gezien de hedendaagse maatschappij niet niet waar maar ja haha).

Als bloot echt heel erg niet sexy is dan is er gewoon iets flink mis. Dan moet je sexy zijn vanwege je kleding.. mooie wereld :')
pi_199825661
Als ik anders met mijn slingerende tampeloeres ga badmintonnen dan kan je er vergif op innemen dat dat er kensersexy uit gaat zien
-nee-
pi_199825756
Ik hoef dat allemaal niet te zien hoor ban die ouwe lui.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 juni 2021 @ 23:55:46 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199826225
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:00 schreef XanderH het volgende:

[..]

Toch zijn er natuurlijk wel jongere mensen die naakt recreëren. Kijk maar eens bij de gemiddelde sauna. Daar tref je denk ik een andere doelgroep dan bij de verenigingen.
Ja, maar dat is van alle tijden. Niet van de laatste tijd.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vind je het raar als ik jouw post lees en er plaatsvervangende schaamte bij krijg? Ik vind dat zo'n rare situatie.... volwassen die dan met hun kinderen naakt gaan recreëren. Waar slaat dat op?
Waar slaat het op dat je met een zwembroek aan moet?

Ik vond het wel ideaal als kind. Wilde je zwemmen? Sprong je het water in. Wilde je iets anders doen? Ging je dat doen. Niet eerst terug naar de tent om wat anders aan te trekken. En een handdoek heb je altijd bij je, om op te zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 10 juni 2021 @ 23:57:01 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199826247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:15 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou dat zal ik je vertellen. Jij gaat het vast niet begrijpen omdat je het al van nature niet lijkt te begrijpen. Vandaar je reactie. Als een man een naakte vrouw ziet die wat fit is dan denkt de man aan bepaalde handelingen. Nu zitten we allemaal met kleding (god zij dank) en zijn er mensen zoals jij die stellen dat je gewoon naakt moet kunnen zijn. Dat oerinstinct van mannen blijft altijd bestaan (nou ja gezien de hedendaagse maatschappij niet niet waar maar ja haha).

Als bloot echt heel erg niet sexy is dan is er gewoon iets flink mis. Dan moet je sexy zijn vanwege je kleding.. mooie wereld :')
Ik kan me voorstellen dat het voor een puber wat lastig is, maar als je wat ouder wordt kan je daar prima mee om gaan.

Zo niet heb je een lastig leven.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waar slaat het op om iets seksueels te maken van naakte lichamen? Naturisme heeft daar niets mee te maken. Bloot is echt heel erg niet sexy.
:?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199826318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:15 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou dat zal ik je vertellen. Jij gaat het vast niet begrijpen omdat je het al van nature niet lijkt te begrijpen. Vandaar je reactie. Als een man een naakte vrouw ziet die wat fit is dan denkt de man aan bepaalde handelingen. Nu zitten we allemaal met kleding (god zij dank) en zijn er mensen zoals jij die stellen dat je gewoon naakt moet kunnen zijn. Dat oerinstinct van mannen blijft altijd bestaan (nou ja gezien de hedendaagse maatschappij niet niet waar maar ja haha).

Als bloot echt heel erg niet sexy is dan is er gewoon iets flink mis. Dan moet je sexy zijn vanwege je kleding.. mooie wereld :')
haha, of onzeker, of heel jong.

Ik zit (zat, corona :') ) regelmatig in sauna's met de meest lekkere dames, maar geen enkele keer dat mijn pener gaat steigeren. zo werkt het niet als je eenmaal weet wat neuken is :')

of Phoenyx-God is een gefrustreede man die te weinig seks krijgt of hij is net 16~18 en heeft zijn eerste kwakkie in een doekje gespoten. ik gok op het eerste

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 00:05:23 ]
pi_199826895
Vind het niks dat blootzijn. Geef mij maar gewoon kleren.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_199827503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waar slaat het op om iets seksueels te maken van naakte lichamen? Naturisme heeft daar niets mee te maken. Bloot is echt heel erg niet sexy.
de naïviteit :')
U MAD?
pi_199827532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:15 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou dat zal ik je vertellen. Jij gaat het vast niet begrijpen omdat je het al van nature niet lijkt te begrijpen. Vandaar je reactie. Als een man een naakte vrouw ziet die wat fit is dan denkt de man aan bepaalde handelingen. Nu zitten we allemaal met kleding (god zij dank) en zijn er mensen zoals jij die stellen dat je gewoon naakt moet kunnen zijn. Dat oerinstinct van mannen blijft altijd bestaan (nou ja gezien de hedendaagse maatschappij niet niet waar maar ja haha).

Als bloot echt heel erg niet sexy is dan is er gewoon iets flink mis. Dan moet je sexy zijn vanwege je kleding.. mooie wereld :')
Zelden zo'n onzin gelezen. Normale mensen kunnen prima een onderscheid maken tussen naakt en een potentiële sexuele partner en activiteit. Minder emotioneel begaafde mensen zo te zien blijkbaar niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 08:31:42 ]
pi_199827536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het voor een puber wat lastig is, maar als je wat ouder wordt kan je daar prima mee om gaan.

Zo niet heb je een lastig leven.
[..]

:?
Hoezo reageer je op deze manier op mij terwijl je zelf ook aangeeft dat je de reactie waar ik op reageer raar vindt :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 00:03 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

haha, of onzeker, of heel jong.

Ik zit (zat, corona :') ) regelmatig in sauna's met de meest lekkere dames, maar geen enkele keer dat mijn pener gaat steigeren. zo werkt het niet als je eenmaal weet wat neuken is :')

of Phoenyx-God is een gefrustreede man die te weinig seks krijgt of hij is net 16~18 en heeft zijn eerste kwakkie in een doekje gespoten. ik gok op het eerste
Stoer hoor
pi_199827554
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:29 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zelden zo'n onzin gelezen. Normale mensen kunnen prima een onderscheid maken tussen naakt en een potentiële sexuele partner. Minder emotioneel begaafde mensen zo te zien blijkbaar niet.
Ja JochemSjakie dat kunnen mensen. Ik reageer er dan ook op dat iemand aangeeft dat ze het sowieso helemaal niet als seksueel kan zien. Le-zen en na proberen te denken voordat je iets zegt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 08:32:23 ]
pi_199827569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:31 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja JochemSjakie dat kunnen mensen. Ik reageer er dan ook op dat iemand aangeeft dat ze het sowieso helemaal niet als seksueel kan zien. Le-zen en nadenken voordat je iets zegt
Misschien is dat laatste een goede tip voor jezelf.

Sowieso is het een goede tip voor het geval je weer iemand van iets probeert te beschuldigen, wat je later niet kunt bewijzen, omdat datgene waar je iemand van beschuldigde nooit heeft plaatsgevonden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 08:35:28 ]
pi_199827740
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:32 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Misschien is dat laatste een goede tip voor jezelf.

Sowieso is het een goede tip voor het geval je weer iemand van iets probeert te beschuldigen, wat je later niet kunt bewijzen, omdat datgene waar je iemand van beschuldigde nooit heeft plaatsgevonden.
waarheid als een koe maar dat zal phoenyx-narcist nooit in zijn koppie verwerkt krijgen
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 11 juni 2021 @ 09:38:07 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_199828330
Hou het even lekker ontopic dames en niet op de man zelf.

Ik ben zelf verre van voorstander van naturisme, ook geen tegenstander overigens, live and let live wat dat betreft. Maar ook in een spa kies ik toch liever voor een badkledingdag bijvoorbeeld. Denk ook zeker niet dat meer mensen zich 'bekeren' gezien je eerder een preutsere dan een vrijere samenleving ziet wat dat betreft.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_199828601
Ik heb ooit eens een aflevering van Ik Vertrek gezien, waarbij ze een naturisten camping in Frankrijk gingen opzetten.

Op een gegeven moment, ging de beste man in zijn blote tampeloeres het gras maaien.... en toen dacht ik..... nee, dit is echt niet voor mij :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 11 juni 2021 @ 13:37:52 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199831006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik heb ooit eens een aflevering van Ik Vertrek gezien, waarbij ze een naturisten camping in Frankrijk gingen opzetten.

Op een gegeven moment, ging de beste man in zijn blote tampeloeres het gras maaien.... en toen dacht ik..... nee, dit is echt niet voor mij :)
Idem.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen lekker vrij voelt. En laten we eerlijk zijn, wat is het verschil nou tussen een bikini of zwembroek, tegen naakt? Het enige is dat het bij een man wat meer rondslingert. Zeker met de 30 cm van de FOK!kers.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')