abonnement Unibet Coolblue
pi_199828920
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het past ook wel een beetje in het beeld van iemand die overspannen is en vastzit in zijn eigen hoofd, die zich vastbijt in zijn eigen waarheid
Het past ook wel een beetje bij rechtse CDA'ers die niet zoveel hebben met partijleden die zich actief voor de gewone burger inzetten.
pi_199828924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Was het niet zo dat de media dat flink verdraaide, en hij die getuigen helemaal niet opgevoerd heeft?
Zijn eigen verklaring destijds:

quote:
Verklaring van Pieter Omtzigt op Facebook:

"Afgelopen zaterdag berichtte NRC Handelsblad over de rol die ik gespeeld heb bij het openbare publiekscollege over de juridische aspecten van de MH17 dat in mei aan de VU plaatsvond. Na de berichtgeving heb ik zaterdag aangegeven dat ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig heb gehandeld, en dat ik dat betreur. In dit bericht wil ik toelichten wat er gebeurd is.

Een begeleider van een asielzoeker uit Oekraïne heeft mij verzocht om voorafgaand aan de bewuste bijeenkomst met hem te spreken. Via een tolk gaf de man in een onduidelijk gesprek aan dat hij en zijn vrouw op de rampplek waren toen de MH17 daar werd neergehaald, althans zo was mijn indruk. Daarbij gaf hij te kennen dat zijn verhaal niet gehoord werd, en dat hij en zijn vrouw relevant materiaal hadden voor het onderzoek.

Toen de man daarna de zaal wilde toespreken, heb ik overleg gevoerd met Hella Hueck (die de avond modereerde) en Marieke de Hoon (die het referaat gaf), ook om ervoor te zorgen dat zij niet verrast zouden zijn als de man met zijn tolk zou opstaan bij de vragenronde. De man wilde graag een half uur spreken, maar de maximum spreektijd zou een minuut zijn. Hij vroeg zich daarom af wat hij dan uit zijn lange verhaal zou vertellen. Ik heb toen een SMS gestuurd met wat de hoofdpunten volgens mij waren van zijn eerdere betoog richting mij.

Dat had ik niet moeten doen, en het spijt me dat ik er actief aan meegewerkt heb deze man op de bijeenkomst een podium te bieden. Ik heb dit gedaan met de beste intenties, maar ben me bewust van het feit dat mijn handelingen in dit geval alleen maar vervelende gevolgen hebben gehad. Zowel voor als na zijn interventie heb ik duidelijk gemaakt dat het JIT over bewijsmateriaal gaat en hem daarnaar doorverwezen.

Veel mensen hebben zich in de afgelopen jaren bij mij als Kamerlid gemeld rondom MH17. Niet iedereen bleek te zijn wie hij was. Maar alleen door het gesprek aan te gaan, weet ik als Kamerlid wat er speelt. Het is de kern van mijn werkwijze als Kamerlid om bereikbaar te zijn voor burgers die zich melden. Ik wil dat er recht gedaan wordt en dat de daders van het neerhalen van de MH17 gestraft zullen worden.

Na deze gebeurtenissen heb ik besloten de komende tijd niet het woord te voeren over MH17 in de Kamer. De zoektocht naar de waarheid en de daders is moeilijk en belangrijk en dient in de Kamer niet belast te worden met een debat over mijn handelen.

Het is niet mijn bedoeling geweest om de nabestaanden en de mensen die bij het onderzoek betrokken zijn op deze manier met de gevolgen van mijn handelen te confronteren."
pi_199828966
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het past ook wel een beetje bij rechtse CDA'ers die niet zoveel hebben met partijleden die zich actief voor de gewone burger inzetten.
Oh dat zal wel kloppen.. een groot deel van het CDA is VVD in een groen jasje
pi_199829125
Echt zo belangrijk die 'interne partijdemocratie'. Gesjoemel met lijsttrekkersverkiezingen, kritische kamerleden van de lijst weren en intimidatiecampagnes, via fractiediscipline en pesterij van een minderheid van volksvertegenwoordigers een meerderheid maken. Dat is nou echt wat een fatsoenlijk partij nodig heeft en democratisch maakt, wat de kiezer gestemd heeft doet er niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:27:29 #156
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199829554
Misschien heb ik het gemist maar waarom maakt Pieter zich niet druk over de enthousiaste immigratiekwantiteit? Daar zijn toch ook best wel wat misstanden in terug te vinden en daar is misschien meer draagvlak voor dan zijn tomeloze interresse voor 300 zeer zwaar gedupeerden van deze samenleving. Wellicht dat hij daar wat meer back-up voor zou kunnen krijgen en ze hem zo de hete kastanjes uit het vuur laten halen. Bovendien maakt hij zich dan sterk voor een groep die groter is dan 300 mensen.

Hij zal ongetwijfeld gelijk hebben dat een hoop van zijn collega's minder zuiver op de graat zijn, maar die mensen heropvoeden is gewoon onhaalbaar. Derhalve mensen enthousiast maken om een probleem op te pakken en ze aan zijn kant te krijgen lijkt mij veel slimmer. Maar daar heb je dan wel andere kwaliteiten voor nodig dan het modder gooien wat hij nu doet. De manier waarop hij nu bezig is, zet hij zichzelf simpelweg buitenspel and it is showing.

* Tengano Tip: Als je altijd hetzelfde doet, krijg je altijd hetzelfde resultaat :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 11-06-2021 11:32:38 ]
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:49:23 #157
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199829815
Dit doet Wopke dan wel weer goed hoor.

https://www.telegraaf.nl/(...)we-gaan-dit-oplossen

Wir schaffen das :D
pi_199829953
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oh dat zal wel kloppen.. een groot deel van het CDA is VVD in een groenchristelijk jasje
FTFY. Niks groens aan 't CDA. Behalve de kleur in hun logo dan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199829965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:49 schreef Tengano het volgende:
Dit doet Wopke dan wel weer goed hoor.

https://www.telegraaf.nl/(...)we-gaan-dit-oplossen

Wir schaffen das :D
Omtzigt eruit bonjouren is ook een oplossing.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199830097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:26 schreef speknek het volgende:

Rutte zal best wat wrok hebben richting Omtzigt, maar het was toch vanaf het begin al duidelijk dat dat hele 'functie elders' vooral vanuit het CDA kwam. Daarom was Hoekstra in 0.2 seconde vanaf het bekendmaken zijn handen in onschuld aan het wassen en liep de rest de hete aardappel over te gooien totdat hij bij Rutte belandde.
Rutte vangt altijd de klappen op en daarom gaan mensen uiteindelijk graag met hem in zee.

Het was alleen wat jammer dat Kaagje een politiek momentje ervan moest maken. Dat doet het formatieproces geen deugd en meteen weet iedereen ook dat Kaag met liefde en plezier een mes in je rug steekt.

Kortom: die wordt nimmer MP.
pi_199830108
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omtzigt eruit bonjouren is ook een oplossing.
Dat hadden ze al gedaan. :P
Vakman pur sang
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:15:51 #162
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199830109
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omtzigt eruit bonjouren is ook een oplossing.
Het lijkt mij voor Wopke en het CDA natuurlijk wel belangrijk dat ze zich nu redelijk en welwillend opstellen anders worden de aantijgingen van Pieter alleen maar bevestigt wat niet zo handig is. Na verloop van tijd kunnen ze hem natuurlijk wel voorleggen van: We respecteren dat je een andere visie hebt op dingen dan wij, maar voel je je dan nog wel thuis in onze partij en wat zou dan een andere manier zijn om daar mee om te gaan?
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:23:49 #163
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_199830180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:31 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Nazi posts? Waar heb je het over,ben je niet in de war met iemand anders?
Dude, dat werd juist over Omtzigt gezegd :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_199830555
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

FTFY. Niks groens aan 't CDA. Behalve de kleur in hun logo dan.
Dat bedoel ik ook.. niet het milieu ofzo
pi_199831211
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:15 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het lijkt mij voor Wopke en het CDA natuurlijk wel belangrijk dat ze zich nu redelijk en welwillend opstellen anders worden de aantijgingen van Pieter alleen maar bevestigt wat niet zo handig is. Na verloop van tijd kunnen ze hem natuurlijk wel voorleggen van: We respecteren dat je een andere visie hebt op dingen dan wij, maar voel je je dan nog wel thuis in onze partij en wat zou dan een andere manier zijn om daar mee om te gaan?
Omtzigt heeft zich vastgebeten en laat niet zomaar los. Die laatste zin van jou gaat niet gebeuren. Ik zie hem nog eerder partijleider worden dan dat hij zonder ophef verdwijnt uit het CDA.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199831240
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omtzigt heeft zich vastgebeten en laat niet zomaar los. Die laatste zin van jou gaat niet gebeuren. Ik zie hem nog eerder partijleider worden dan dat hij zonder ophef verdwijnt uit het CDA.
Eerst maar even afwachten hoe hij uit zijn burnout komt. Nog meer gezeik (zoals dit) zal daar niet positief aan bijdragen.

Denk hoe dat het CDA met hem omgaat in de komende periode best wel cruciaal kan zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:01:03 #167
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_199831284
Wopke Hoekstra transformeert zichzelf langzamerhand in een wegwuif-allegorie door de problemen alsmaar van zich af te schuiven. Aanvankelijk had ik gehoopt dat de heer Hoekstra zich in de loop van de campagne en formatieonderhandelingen zou verbeteren. Hij heeft immers ervaring opgedaan in de politieke arena. Maar hij speelt het vooralsnog klaar om tot aan de laatste snik misplaatst onverschillig te zijn ten aan zien van de grote interne problemen bij het CDA en bij de innerlijke ongenoegens binnen het kabinet. Dat vind ik een hele prestatie, maar helaas één waar men niet trots op kan zijn: het is de zichtbare boterlaag op zijn voorhoofd, een huizenhoge plank voor het hoofd.

En wat Omtzigt beschrijft over De Jonge in zijn notitie, heeft mijn wenkbrauwen niet laten optrekken. Voor mij is het al heel lang bekend dat onze VWS-minister incompetent is. Nee, dat zeg ik verkeerd trouwens, want geheel incompetent is hij niet. Waarin De Jonge een meester is (samen met de heer Rutte), is de schijn ophouden. En wat een prachtige zonneschijn is het weer telkens: afschuiven en wegwuiven, niets is immers hun echte verantwoordelijkheid. Wat overblijft zijn de schampere succesjes die zij de hele tijd naar zichzelf toe trekken.

Omtzigt prikt deze bubbel leeg. Er blijken daadwerkelijke problemen binnen het kabinet en binnen het CDA, waarin de figuurhoofden ook nog eens gedeeltelijk schuld dragen. Uiteraard willen de belangrijkste hoofdrolspelers niet dat er een kras gaat komen op hun schijnbare glansrijke carrières, dus willen ze de eenmotorige mug platslaan door hem in diskrediet te brengen. Maar, tot ieders verbazing, bleek de wil van Omtzigt zodanig sterk te zijn dat hij zich kranig verweert tegenover de stupiditeit en incompetentie van zijn collega's.

Jammer dat Hoekstra het niet voor zijn #2 wil opnemen. Jammer dat hij de gehele notitie als 'beschadigend' betiteld. Hoekstra zou het welbehagen van de grote menigte terugveroverd hebben als hij na de motie van afkeuring Omtzigt had geholpen door de culprit meer inspraak te laten hebben. In plaats daarvan, laat hij zijn nummer twee vallen en ten koste van alles aan die onderhandelingstafel te zitten zonder Omtzigt om advies te vragen. Hij drukt de lastpak maar liever weg. Jammerlijk al te jammerlijk.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:03:32 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199831312
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:27 schreef Tengano het volgende:
Misschien heb ik het gemist maar waarom maakt Pieter zich niet druk over de enthousiaste immigratiekwantiteit? Daar zijn toch ook best wel wat misstanden in terug te vinden en daar is misschien meer draagvlak voor dan zijn tomeloze interresse voor 300 zeer zwaar gedupeerden van deze samenleving.
Het is zijn taak om voor die 300 zeer zwaar gedupeerden en 1000den minder zwaar gedupeerde op te komen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:10:17 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199831406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is zijn taak om voor die 300 zeer zwaar gedupeerden en 1000den minder zwaar gedupeerde op te komen.
En is er misschien ook een balans mogelijk.
pi_199831409
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omtzigt eruit bonjouren is ook een oplossing.
Functie elders :')
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:11:34 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199831415
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:10 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Functie elders :')
Visionair Rutte
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:12:05 #172
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199831420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ach, de advocaat die lekte naar Taghi was kandidaat presentator De Wereld Draait Door op 1 van onze staatszenders :D _O-

Dit land begint op satire te lijken. Gewoon een hele lange aflevering van LuckyTV of iets dergelijks. Een longread van de Speld.
Ook walgelijk hoe hij door de Volkskrant de hemel in wordt geprezen.
Non possumus non loqui
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:13:31 #173
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199831435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omtzigt heeft zich vastgebeten en laat niet zomaar los. Die laatste zin van jou gaat niet gebeuren. Ik zie hem nog eerder partijleider worden dan dat hij zonder ophef verdwijnt uit het CDA.
Als je op een zeker moment echt in een burnout zit, heb je niet zoveel meer te willen, valt er niks meer te vechten, gaat het vlammetje helemaal uit en ga je vanzelf in overlevingsmode; en de politiek is dan niet de juiste omgeving voor je.

Hebben we al iets van minister Bruins gehoord?



Die zou ook de volgende dag de draad weer oppakken :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 11-06-2021 14:20:34 ]
pi_199831609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:13 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als je op een zeker moment echt in een burnout zit, heb je niet zoveel meer te willen, valt er niks meer te vechten, gaat het vlammetje helemaal uit en ga je vanzelf in overlevingsmode; en de politiek is dan niet de juiste omgeving voor je.

Hebben we al iets van minister Bruins gehoord?

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Die zou ook de volgende dag de draad weer oppakken :+
Bruins heeft inmiddels een functie elders. Waar, heb ik niet direct paraat.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:49:21 #175
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199831921
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:24 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Bruins heeft inmiddels een functie elders. Waar, heb ik niet direct paraat.
Gelukkig. Maar mensen die een burnout krijgen zoeken over het algemeen daarna een omgeving op die wat minder van ze vraagt dan de voorgaande waarbij ze aan hun eigen grenzen voorbij gingen. Veelal zoeken ze ook iets dat ze meer voldoening geeft; dat ze er vooral ook dingen en energie uithalen ipv alleen maar ergens energie in te stoppen want dat breekt je uiteindelijk op.

En kijkend naar de harde werker die Pieter is, stopt hij er heel veel effort in, maar de waardering en erkenning van zijn collega's zou wat beter kunnen..... En dat is een balans die je op termijn zo goed als niet vol kunt houden. Maar we zullen zien, want niemand van ons heeft thuis een glazen bol; ik iig niet.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:50:52 #176
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199831938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 07:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Jules Croiset was mijn eerste gedachte gelijk ook.
De man die het vooroordeel van De Rijke Jood wilde weerleggen door dat van De Domme Belg te bevestigen.
Non possumus non loqui
pi_199834326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:13 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als je op een zeker moment echt in een burnout zit, heb je niet zoveel meer te willen, valt er niks meer te vechten, gaat het vlammetje helemaal uit en ga je vanzelf in overlevingsmode; en de politiek is dan niet de juiste omgeving voor je.

Hebben we al iets van minister Bruins gehoord?

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Die zou ook de volgende dag de draad weer oppakken :+
Die heeft nu een nieuwe functie als adviseur van de Staatsraad. Gaat het dus blijkbaar weer goed mee, maar hij is wel een tijd uit de roulatie geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:14:40 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199834666
Overigens begin ik steeds meer te denken dat dit dit document gewoon door Pieter Omtzigt bewust naar de krant is gestuurd. Het enige doel dat dit document dient is het ondermijnen van de partijtop en Wopke Hoekstra in het bijzonder. Met als doel zelf de macht te grijpen.

Ik kan eigenlijk niemand anders bedenken die hier voordeel bij heeft en Pieter laat een document met zulke zware aantijgingen echt niet slingeren.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:24:40 #179
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199834814
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die ontspringen de dans steeds en Nederland vind kennelijk dat ze het heel goed doen. _O-
Maar een verrotte teringbende is het wel degelijk hoor :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_199835622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:50 schreef Knip het volgende:

[..]

De man die het vooroordeel van De Rijke Jood wilde weerleggen door dat van De Domme Belg te bevestigen.
Jules Croiset is een Nederlander, geen Belg.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199835774
AD Premium. Hoe meer ik over het CDA lees, hoe meer ik het een enorm vervelende partij vind. Al die mensen die zichzelf zo enorm serieus nemen.. maar feeling voor wat in de maatschappij speelt hebben ze niet want ze verliezen alleen maar verkiezingen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:51:56 #182
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199836036
quote:
Mona Keijzer ‘had gehoopt dat (onze :D ) Pieter wat meer rust had genomen’.
_O-
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:55:27 #183
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199836087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens begin ik steeds meer te denken dat dit dit document gewoon door Pieter Omtzigt bewust naar de krant is gestuurd. Het enige doel dat dit document dient is het ondermijnen van de partijtop en Wopke Hoekstra in het bijzonder. Met als doel zelf de macht te grijpen.

Ik kan eigenlijk niemand anders bedenken die hier voordeel bij heeft en Pieter laat een document met zulke zware aantijgingen echt niet slingeren.
Die kans zit er natuurlijk heel dik in. En dat geeft ook een beetje een beeld dat onze Pieter dus zelf ook niet helemaal onberispelijk zijn ding doet en zelf ook een minder kies spelletje speelt ipv van het goede voorbeeld te geven.

Je hebt in Amerika van die mensen die bij onenigheid met hun baas en overige collega's en vervolgens hun ontslag krijgen, nog even langs komen om een paar magazijnen leeg te schieten. Onze Pieter doet het dan iets anders maar er zit wel een soort paralel in.

Dit is gewoon een daad van (passieve) agressie, iets wat ook een eigenschap is van mensen in een slachtofferrol waarover ik in dit topic al eerder postte (#88).

En het grote probleem met dit soort mensen is dat ze misschien wel gelijk hebben en een hoop zaken, maar dat er gewoon niet normaal mee is samen te werken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 11-06-2021 20:05:30 ]
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:16:59 #184
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_199836470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens begin ik steeds meer te denken dat dit dit document gewoon door Pieter Omtzigt bewust naar de krant is gestuurd. Het enige doel dat dit document dient is het ondermijnen van de partijtop en Wopke Hoekstra in het bijzonder. Met als doel zelf de macht te grijpen.

Ik kan eigenlijk niemand anders bedenken die hier voordeel bij heeft en Pieter laat een document met zulke zware aantijgingen echt niet slingeren.
In zekere zin heb je gelijk. Omtzigt heeft als enige 'belang' bij het uitlekken van deze memo. Maar daarentegen zou je in ogenschouw moeten nemen dat Omtzigt zwaar overwerkt thuis zit. In die gemoedstoestand is deze mediastorm zeer nadrukkelijk ongewenst, want overwerkte mensen willen in de regel een rustgevendere omgeving hebben. Vooralsnog denk ik daarom dat een medewerker dit document heeft gelekt.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:29:15 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199836748
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:55 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die kans zit er natuurlijk heel dik in. En dat geeft ook een beetje een beeld dat onze Pieter dus zelf ook niet helemaal onberispelijk zijn ding doet en zelf ook een minder kies spelletje speelt ipv van het goede voorbeeld te geven.

Je hebt in Amerika van die mensen die bij onenigheid met hun baas en overige collega's en vervolgens hun ontslag krijgen, nog even langs komen om een paar magazijnen leeg te schieten. Onze Pieter doet het dan iets anders maar er zit wel een soort paralel in.

Dit is gewoon een daad van (passieve) agressie, iets wat ook een eigenschap is van mensen in een slachtofferrol waarover ik in dit topic al eerder postte (#88).

En het grote probleem met dit soort mensen is dat ze misschien wel gelijk hebben en een hoop zaken, maar dat er gewoon niet normaal mee is samen te werken.
Ik vraag me af of het paralel is met een shooting. Dit is voor Omtzigt de uitgelezen kans de partijtop op te blazen en zelf een machtsgreep te doen.

Ik wil erom wedden dat binnen afzienbare tijd het "bewijs" uitlekt voor die beinvloeding door sponsoren.
pi_199836837
Machtsgreep van Omtzigt? Ik zie hem eerder vertrekken. Maar ja..we gaan het zien.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:34:52 #187
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_199836881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het paralel is met een shooting. Dit is voor Omtzigt de uitgelezen kans de partijtop op te blazen en zelf een machtsgreep te doen.

Ik wil erom wedden dat binnen afzienbare tijd het "bewijs" uitlekt voor die beinvloeding door sponsoren.
En je begon nog zo goed en genuanceerd. Ik ben werkelijk teleurgesteld. :N
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:35:09 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199836891
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het paralel is met een shooting. Dit is voor Omtzigt de uitgelezen kans de partijtop op te blazen en zelf een machtsgreep te doen.

Ik wil erom wedden dat binnen afzienbare tijd het "bewijs" uitlekt voor die beinvloeding door sponsoren.
Het ligt er aan wat voor insteek hij kiest. Voorlopig ga ik er nog een beetje van uit dat hij dit puur doet vanuit zijn verongelijktheid en machteloosheid omdat hij door het merendeel? iig de partijtop niet serieus wordt genomen. In dat geval is het passieve agressie.

Maar als het zit zoals jij zegt, dan zou hij dat doen vanuit een soort leidersrol om de partijtop eruit te blazen om vervolgens de macht over te nemen. En wellicht is dat ook zijn intentie, hoewel ik denk van niet, maar ik zie in Pieter Omzigt geen leider en al zeker niet voor zo'n coupe. Pieter is goed in de dingen opblazen en chaos creeeren maar dat is iets anders dan besturen.
pi_199836903
Pieter is een slimme man, benieuwd of hij handelt vanuit emotie of met z'n verstand.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:36:38 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199836924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:34 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

En je begon nog zo goed en genuanceerd. Ik ben werkelijk teleurgesteld. :N
Waarom zou het niet kunnen? En sowieso zou ik het zelfs toejuichen als Wopke zichzelf aan geldschieters blijkt te verkopen.
pi_199836937
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen? En sowieso zou ik het zelfs toejuichen als Wopke zichzelf aan geldschieters blijkt te verkopen.
Kom nou zeg
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:40:14 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199837036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:35 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het ligt er aan wat voor insteek hij kiest. Voorlopig ga ik er nog een beetje van uit dat hij dit puur doet vanuit zijn verongelijktheid en machteloosheid omdat hij door het merendeel? iig de partijtop niet serieus wordt genomen. In dat geval is het passieve agressie.

Maar als het zit zoals jij zegt, dan zou hij dat doen vanuit een soort leidersrol om de partijtop eruit te blazen om vervolgens de macht over te nemen. En wellicht is dat ook zijn intentie, hoewel ik denk van niet, maar ik zie in Pieter Omzigt geen leider en al zeker niet voor zo'n coupe. Pieter is goed in de dingen opblazen en chaos creeeren maar dat is iets anders dan besturen.
Klopt maar Pieter lijkt er zelf heilig van overtuigd dat hij een geschikte leider is.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:44:44 #193
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_199837192
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen? En sowieso zou ik het zelfs toejuichen als Wopke zichzelf aan geldschieters blijkt te verkopen.
Dit is weer de typische D66-mentaliteit die prevaleert.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:49:59 #194
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_199837385
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Machtsgreep van Omtzigt? Ik zie hem eerder vertrekken. Maar ja..we gaan het zien.
Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij nooit meer normaal als CDA-kamerlid kan functioneren. Werkrelaties zijn nu wel voorgoed verstoord.

Het uitlekken van dit memo brengt hem inderdaad dus eerder dichter bij de uitgang.

Wie het ook gelekt heeft: het is niet heel slim van Omtzigt om zijn hele verhaal aan het papier toe te vertrouwen en te laten circuleren binnen de evaluatiecommissie, hoe klein de club ook is waar je het document mee deelt. Je weet gewoon dat het vroeg of laat gaat uitlekken.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:50:16 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199837397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dit is weer de typische D66-mentaliteit die prevaleert.
Want binnen D66 wordt jaarlijks een partijtop opgeblazen?
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:53:32 #196
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_199837535
Toch vraag je je ook af hoe het komt dat er zelfs binnen zijn eigen club zoveel irritatie en vijandigheid richting Omtzigt bestaat.

Dan moet er toch echt wel iets zijn in de omgang/samenwerking wat Pieter ook zichzelf moet aanrekenen. Ik heb die 72 pagina's niet helemaal doorgelezen, maar ik vraag mij af of enige zelfreflectie ook onderdeel is van zijn memo.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:53:50 #197
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199837554
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klopt maar Pieter lijkt er zelf heilig van overtuigd dat hij een geschikte leider is.
Dat zou wel eens kunnen. Van jezelf zien dat je het qua feiten bij het juiste eind hebt, dat anderen ernaast zitten, en derhalve vinden dat anderen daarom naar jou moeten luisteren :( Maar dan heb je wel wat meer nodig dan alleen maar je gelijk; zoals bijvoorbeeld stevige leiderskwaliteiten, sociale vaardigheden en vooral TACT!!!!!!! Pieter. En ik vermoed dat onze Pieter zich wat dat betreft zichzelf enigzins verkeerd inschat.

Een echte leider in zo'n functie zou dan ook nooit een memo van 76!!! pagina's schrijven en dat zo de wereld in blazen om op die manier backup van je omgeving te krijgen, want dat is de reden. Een echte leider doet dat met zijn eigen power en gaat veel tactischer, stapsgewijzer en gerichter te werk; iets wat ik nog niet zo gezien heb bij Pieter. Het feit dat hij in 1 keer zijn kanon afschiet is gewoon echt niet handig waarmee hij duidelijk aangeeft dat hij gewoon niet weet hoe je dit soort dingen aan moete pakken. En dat zal ook maken dat er weinig mensen zullen zijn die vertrouwen in zo iemand zullen hebben en hem vervolgens zullen volgen.

En trouwens, hoe hoger je in de boom klimt hoe dikker je huid moet zijn omdat je hoe hoger de functie steeds meer kritiek krijgt. En dat is niet Pieters' sterkste kant. Hij kan dat niet handelen; dat frustreert hem, kost hem energie, en gaat ten koste van de energie die hij nodig heeft om zijn (constructieve!) doelen te bereiken. Het is dan ook niet voor niets dat Pieter thuis zit, want hij is wat minder goed in incasseren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 11-06-2021 21:13:35 ]
pi_199838367
Pieter is geen leider (in mijn ogen), Pieter is een werker, een CDA'er van de oude stempel, opkomen voor de degenen die het niet zelf kunnen. Een man van eerlijkheid duurt het langst.

Pieter is ook geen man van slinkse plannetjes.

Vandaar ook dit memo, met al zijn zieleroerselen en zijn arbeidsethos. Dit is zoals hij het ervaren heeft, inclusief e.e.a. aan staving.

Een man ook die zijn fouten toegeeft (MH17).

Waren er maar (veel) meer politici zoals hij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:20:40 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199838476
Een revolutie ontketenen is geen slinks plannetje wanneer je meent dat te doen om een kwaadaardige bezetter weg te krijgen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:23:04 #200
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199838558
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:20 schreef Hexagon het volgende:
Een revolutie ontketenen is geen slinks plannetje wanneer je meent dat te doen om een kwaadaardige bezetter weg te krijgen.
300% eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')