abonnement Unibet Coolblue
pi_199819069
quote:
De burgemeester en wethouders van Utrecht willen een verbod op het zelf afsteken van vuurwerk. Na de zomer dient het gemeentebestuur een voorstel in.

In het plan staan ook alternatieven, zoals georganiseerde vuurwerkshows. "Met Utrechters die nog steeds veel belang hechten aan vuurwerk als onderdeel van de jaarwisseling gaan we aan de slag om alternatieve vieringen op buurtniveau vorm te geven", schrijft het college in een brief aan de raad.

Het vuurwerkverbod hing al een tijdje in de lucht, meldt RTV Utrecht. Eerder gingen de gemeenteraden van Rotterdam en Amsterdam al akkoord met een algeheel vuurwerkverbod. Afgelopen jaar gold er bovendien een landelijk verbod vanwege het coronavirus.

Minder draagvlak
Het college schrijft verder dat een recent onderzoek van I&O Research de doorslag gaf. Daaruit blijkt dat de helft van de Utrechters voorstander is van een lokaal vuurwerkverbod voor particulieren.

Bovendien daalde tussen 2017 en 2021 het aantal bewoners dat tegen een verbod is van 61 naar 40 procent.

De gemeenteraad moet nog akkoord gaan met het voorstel.


Prima idee.
Vuurwerk is voor tokkies.

https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-particulieren
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199819085
Top, ik ben voor!

Een leuke vuurwerkshow zoals in Rotterdam zie ik ook wel zitten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199819140
Helemaal voor!

Niet vast houden aan onzinnige, dure en gevaarlijke 'tradities'.
pi_199819185
:')

Niet dat ik vuurwerk afsteek maar gun iedereen z'n plezier.
Die ene keer dat het hier mag afsteken... En we hebben gezien wat voor een nut een verbod had de afgelopen jaarwisseling. Exact niets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199819190
*O*
pi_199819226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
:')

Niet dat ik vuurwerk afsteek maar gun iedereen z'n plezier.
Die ene keer dat het hier mag afsteken... En we hebben gezien wat voor een nut een verbod had de afgelopen jaarwisseling. Exact niets.
Ik heb goed uitzicht op Utrecht en wat mijn skyline betreft was er amper vuurwerk te zien. Sowieso minder dan 10% in vergelijking met andere jaren en qua geluid ook. Dus hier zie ik zo'n verbod prima werken als het nu wordt doorgezet.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  User die overal opduikt 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 15:36:33 #7
186611 Haags
pi_199819228
Ja werkte afgelopen jaarwisseling ook zo goed hé. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_199819233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:36 schreef Haags het volgende:
Ja werkte afgelopen jaarwisseling ook zo goed hé. :)
In Utrecht wel inderdaad. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199819245
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik heb goed uitzicht op Utrecht en wat mijn skyline betreft was er amper vuurwerk te zien. Sowieso minder dan 10% in vergelijking met andere jaren en qua geluid ook. Dus hier zie ik zo'n verbod prima werken als het nu wordt doorgezet.
Bij mij een ander verhaal. Misschien iets minder dan normaal, maar niet veel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199819251
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bij mij een ander verhaal. Misschien iets minder dan normaal, maar niet veel.
Toch prima als gemeenten waar het wel goed werkte deze stap zetten dan? Zeker als er verder ook voldoende draagvlak is.

Snap dat een dichtbevolkte gemeente eerder tot een verbod over gaat en dat het daar ook meer nut heeft dan in een ruime landelijke gemeente.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199819276
Dat zag iedereen natuurlijk al jaren lang aankomen.
Net als 'Roken? dat lossen we samen wel op' en tal van andere voorbeelden.
Nederland wordt steeds zuurder en zuurder :r
pi_199819446
Mooi zo!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199819466
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
:')

Niet dat ik vuurwerk afsteek maar gun iedereen z'n plezier.
Die ene keer dat het hier mag afsteken... En we hebben gezien wat voor een nut een verbod had de afgelopen jaarwisseling. Exact niets.
"Niet dat ik aan verkrachting, maar gun iedereen z'n plezier."

Ok, misschien wat ver door getrokken, maar dat is voor effect.

En het had afgelopen O&N bakken nut!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 16:02:55 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199819473
Dit kon je mijlenver zien aankomen. :')
Kansloos..... Het meest zware vuurwerk is al verboden. Alleen siervuurwerk is nog toegestaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:05:46 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199819493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:02 schreef babylon het volgende:

[..]

"Niet dat ik aan verkrachting, maar gun iedereen z'n plezier."

Ok, misschien wat ver door getrokken, maar dat is voor effect.

En het had afgelopen O&N bakken nut!
Mijn god zeg... verkrachten gelijkstellen aan vuurwerk afsteken tijdens oud en nieuw.
:')

Zou even je huisarts bellen met de vraag of ze je medicatie even kunnen aanpassen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199819528
quote:
Het college schrijft verder dat een recent onderzoek van I&O Research de doorslag gaf. Daaruit blijkt dat de helft van de Utrechters voorstander is van een lokaal vuurwerkverbod voor particulieren.
En de andere helft is dus tegen. Waarom dan zo'n onderzoek doen? :?
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:20:25 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199819652
Gezien men in Nederland overduidelijk niet met vuurwerk om kan gaan zal dat een prima besluit zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199819675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn god zeg... verkrachten gelijkstellen aan vuurwerk afsteken tijdens oud en nieuw.
:')

Zou even je huisarts bellen met de vraag of ze je medicatie even kunnen aanpassen...
Iets wat anderen schaadt vergelijken met iets wat anderen schaadt, terwijl de dader er plezier uit haalt.
pi_199819694
Begint dat gezeik nu al! :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:23:53 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199819698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:21 schreef babylon het volgende:

[..]

Iets wat anderen schaadt vergelijken met iets wat anderen schaadt, terwijl de dader er plezier uit haalt.
Je kan het wel proberen uit te leggen, maar je bent gewoon een paar stappen te ver gegaan.

Tevens bij alles wat je doet in dit land, is iemand het niet met je eens. Dus dan maar helemaal niks meer gaan doen?

De andere 363 dagen in het jaar heb je al rust van vuurwerk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199819719
Lekkere stropopredenering, pik.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199819737
Ah, zo kennen we de overheid weer. Zo rond de 50 procent is tegen, dus verbieden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 juni 2021 @ 16:31:32 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199819829
Als hater van het harde geknal: top.

Als liefhebber van daadwerkelijk mooi vuurwerk overal boven de daken uit (dus niet op één centrale plek): jammer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199820020
quote:
81s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:25 schreef nostra het volgende:
Ah, zo kennen we de overheid weer. Zo rond de 50 procent is tegen, dus verbieden.
Ze willen het al veel langer, met dat zogenaamde verbod vorig jaar zag iedereen dit al aankomen natuurlijk.
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:00:52 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199820280
Ik snap het niet. Waarom wordt hier niet massaal de 'Dit is de Nederlandse cultuur die verdwijnt!' kaart gespeeld en bij zwarte piet wel. Particulier vuurwerk kunnen afsteken vind ik veel meer een onderdeel van onze cultuur (kan namelijk maar in weinig landen) dan het uiterlijk van een kinderfeest.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:07:09 #26
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199820366
Het is zeker een onderdeel van onze cultuur en historie: o.a. ‘voetsoeckers’ waren er in de 17e eeuw al.
Aan de andere kant is er elk jaar weer veel schade en letsel, ook hier in de buurt. Dus ik ben langzamerhand wel voor een verbod. Maar dan moeten er wel vuurwerkshows komen waar iedereen naar toe kan.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_199820381
Waarom denken mensen dat zogenaamde vuurwerkshows een soort compromis zijn? Vraag ik me oprecht af.
pi_199820436
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:21 schreef superniger het volgende:

[..]

Prima idee.
Vuurwerk is voor tokkies.
Ah. De oppertokkie die mensen die van vuurwerk houden tokkie noemt is ook weer aanwezig hoor.
pi_199820485
Komt gewoon doordat bepaalde mensen er niet mee om kunnen gaan...wij staken ook cobra's af etc alleen fietsen we ff een stukje zodat nieman er last van had...maar het moet tegenwoordig met een paar liter benzine en op een speeltuin..


Tuurlijk hiermee stop je dat niet maja...politie heeft dan misschien iets meer locale gebieden om de obseveren..

Zodat misschien dit jaar niet de inwoners weer hoeven op te draaien voor de schade...

Ik noem maar wat..
Ik zwaai naar dieren.
pi_199820800
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap het niet. Waarom wordt hier niet massaal de 'Dit is de Nederlandse cultuur die verdwijnt!' kaart gespeeld en bij zwarte piet wel. Particulier vuurwerk kunnen afsteken vind ik veel meer een onderdeel van onze cultuur (kan namelijk maar in weinig landen) dan het uiterlijk van een kinderfeest.
Het is een cultuur die ons door religieuzen is opgedrongen. Wilden namelijk met veel lawaai de kwade geesten verdrijven. Die traditie willen behouden is voor mij een teken dat men ouderwets is en ook het nodige mist in de bovenkamer.
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:44:41 #31
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199820803
Ah dus daar kwamen die knallen net vandaan. Zie je wel? Ik begrijp stille hints meer dan prima.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199820857
Leve de betutteling! *O*

Het volgende verbod is een verbod op stinken tijdens het schijten, zijn we daar ook vanaf *O*
pi_199820890
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik heb goed uitzicht op Utrecht en wat mijn skyline betreft was er amper vuurwerk te zien. Sowieso minder dan 10% in vergelijking met andere jaren en qua geluid ook. Dus hier zie ik zo'n verbod prima werken als het nu wordt doorgezet.
Dan heb je vast geen uitzicht op Overvecht, want hier waren de knallen nauwelijks minder dan in voorgaande jaren. En dan heb ik het niet over vuurwerk dat in Nederland te koop is, daar zijn de knallen te hard voor. Dus zelfs al zou je de verkoop in de winkels volledig aan banden leggen, dan nog heb je te maken met vuurwerk dat illegaal naar binnen komt vanuit Polen of Italie waar het gewoon het hele jaar door te koop is. Wil je dat ook aan banden leggen zul je grenscontroles moeten gaan uitvoeren, en we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199821598
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap het niet. Waarom wordt hier niet massaal de 'Dit is de Nederlandse cultuur die verdwijnt!' kaart gespeeld en bij zwarte piet wel. Particulier vuurwerk kunnen afsteken vind ik veel meer een onderdeel van onze cultuur (kan namelijk maar in weinig landen) dan het uiterlijk van een kinderfeest.
Ik denk dat iedereen “ome henk die een siervuurwerk pakketje afsteekt” zijn plezier gunt. Het probleem is dat er steeds meervan die mafketels komen die denken dat vuurwerk is om door brievenbussen te stoppen, auto’s mee op te blazen, in dieren te stoppen en naar mensen te gooien.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:13:21 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199821776
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:53 schreef valentijn101 het volgende:
Ik denk dat iedereen “ome henk die een siervuurwerk pakketje afsteekt” zijn plezier gunt. Het probleem is dat er steeds meervan die mafketels komen die denken dat vuurwerk is om door brievenbussen te stoppen, auto’s mee op te blazen, in dieren te stoppen en naar mensen te gooien.
Het vuurwerk waarmee dat gebeurt is al verboden...
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:39:45 #36
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_199822113
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het vuurwerk waarmee dat gebeurt is al verboden...
Dat krijg je die misgunners helaas niet aan het verstand.

Ik durf zelfs te stellen dat de overlast erger word bij een verbod.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_199822168
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan heb je vast geen uitzicht op Overvecht, want hier waren de knallen nauwelijks minder dan in voorgaande jaren. En dan heb ik het niet over vuurwerk dat in Nederland te koop is, daar zijn de knallen te hard voor. Dus zelfs al zou je de verkoop in de winkels volledig aan banden leggen, dan nog heb je te maken met vuurwerk dat illegaal naar binnen komt vanuit Polen of Italie waar het gewoon het hele jaar door te koop is. Wil je dat ook aan banden leggen zul je grenscontroles moeten gaan uitvoeren, en we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.
Maar als het echt 'verboden' gaat zijn heb je iig een stok om mee te slaan als er her en der knallen af gaan. Vuurwerk zal niet meteen ophouden met bestaan maar het is in ieder geval wel een stap in die richting.

Ik ben trouwens voor. Voorheen was ik helemaal voor vrijheid blijheid ondanks dat ik zelf nooit interesse gehad heb in vuurwerk maar het probleem is, zoals vaker het geval is, dat tuig compleet buiten alle boekjes gaat met het afsteken en daarbij normale mensen/dieren lastig vallen.
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap het niet. Waarom wordt hier niet massaal de 'Dit is de Nederlandse cultuur die verdwijnt!' kaart gespeeld en bij zwarte piet wel. Particulier vuurwerk kunnen afsteken vind ik veel meer een onderdeel van onze cultuur (kan namelijk maar in weinig landen) dan het uiterlijk van een kinderfeest.
Omdat Zwarte Piet daadwerkelijk Nederlandse cultuur is en vuurwerk vooral uit het oosten is komen overwaaien. En zwarte piet zorgt doorgaans voor minder gewonden.
Conscience do cost.
pi_199822185
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:31 schreef heywoodu het volgende:
Als hater van het harde geknal: top.

Als liefhebber van daadwerkelijk mooi vuurwerk overal boven de daken uit (dus niet op één centrale plek): jammer.
Mja, die knallen waardoor de ruiten 3 straten verderop nog in hun kozijnen staan te rammelen, hoeven van mij ook niet.

Voor mij is het al bijna 20 jaar geleden dat ik vuurwerk heb afgestoken. En dat was voornamelijk siervuurwerk.
Potten van 25 tot 35 gulden toentertijd. Daar begon het zo'n beetje, voor mooi spul.
Knallers hadden toen al een paar jaar afgedaan.

Voor een verbod op knalvuurwerk.
Siervuurwerk vind ik nog tot daar aan toe.
Maar geef het dan het hele jaar vrij, voor als je een feestje op wil luisteren, of zo.
Dan krijg je misschien ook niet van die excessen zoals met O&N, wanneer we met z'n allen een paar uur 'los' worden gelaten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199822237
Je zult zien dat de harde knallen gewoon blijven, maar dat het gezellige siervuurwerk na 12en wel verdwijnd.


In mijn ogen een lose/lose situatie, als een verbod ook daadwerkelijk zou helpen tegen de harde knallen gedurende heel december zou ik er misschien nog wel achter kunnen staan. Maar 3 keer raden wie zich niets van de regels gaan aantrekken.
pi_199822315
Prima toch ? Een mooie gezamenlijke vuurwerkshow waar iedereen kan feestvieren en elkaar kan zien.
Ik zeg doen !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199822340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan het wel proberen uit te leggen, maar je bent gewoon een paar stappen te ver gegaan.

Tevens bij alles wat je doet in dit land, is iemand het niet met je eens. Dus dan maar helemaal niks meer gaan doen?

De andere 363 dagen in het jaar heb je al rust van vuurwerk.
Het kost tientallen miljoenen aan schade. Miljoenen aan troep. Honderden mensen in het ziekenhuis.

Het mag wat kosten, het plezier van een steeds kleinere groep fanatiekelingen :')
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:03:39 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199822390
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:00 schreef babylon het volgende:

[..]

Het kost tientallen miljoenen aan schade. Miljoenen aan troep. Honderden mensen in het ziekenhuis.

Het mag wat kosten, het plezier van een steeds kleinere groep fanatiekelingen :')
We 'luisteren' anders wel naar een stel fanatiekelingen die maatschappelijk grote schade berokkenen door een tweedeling te veroorzaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199823286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

We 'luisteren' anders wel naar een stel fanatiekelingen die maatschappelijk grote schade berokkenen door een tweedeling te veroorzaken.
:')
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:57:24 #44
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_199824344
Vervelend voor wie het raakt. Maar ik heb hier iemand met COPD in huis, voor die is het alleen maar gunstig.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:04:58 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199827949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:53 schreef babylon het volgende:

[..]

:')
Goed argument hoor.

Nog iets dat er werkelijk toe doet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199828193
ben wel voor verbod. maar dan moet er wel hemelsbreed iets te zien/horen zijn om 12 uur. je loopt toch effe naar buiten om handjes te geven en champagne te drinken, lijkt me geen zak aan als er verder niks gebeurt.
een vuurwerkshow op tv is leuk maar dan zit iedereen dus tv te kijken, dat is saai.

plus, laten we ook niet vergeten waar het om gaat. om 12 uur moeten de boze geesten verjaagd worden met lawaai. dat is de eeuwenoude traditie. er moet dus op zn minst net zoveel lawaai en opschudding komen als bij het afsteken nu.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 juni 2021 @ 09:43:35 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199828375
Ik heb het altijd verspilling van geld gevonden maar mijn hemel wat een zure zeiksnorren zijn we aan het worden zeg.

IK! heb ergens last van dus helemaal niemand mag het meer. Daar is vuurwerk slechts een voorbeeld van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199828418
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb het altijd verspilling van geld gevonden maar mijn hemel wat een zure zeiksnorren zijn we aan het worden zeg.

IK! heb ergens last van dus helemaal niemand mag het meer. Daar is vuurwerk slechts een voorbeeld van.
Er zijn ook mensen die een prettige omgeving willen. Lawaai en rommel maken is niet prettig omdat dat terreur is.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 juni 2021 @ 09:51:23 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199828468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:48 schreef torentje het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die een prettige omgeving willen. Lawaai en rommel maken is niet prettig omdat dat terreur is.
Ja ik moest vanochtend toen ik naar mijn auto liep de lawinepeilen en cobras ontwijken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:20 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199828506
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:20 schreef Dven het volgende:
Gezien men in Nederland overduidelijk niet met vuurwerk om kan gaan zal dat een prima besluit zijn.
Daarom is al het knalvuurwerk verboden. En we hebben nog geen enkel jaar kunnen testen wat de gevolgen daarvan zijn.

Sommigen hebben gewoon zo'n waas voor hun ogen dat alles alles alles wat ze niet leuk vinden verboden moet worden, liever gisteren dan vandaag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199828714
Jammer, hoorde toch wel beetje bij die nacht. Kocht zelf nooit wat want heb er niet zoveel mee, maar dat eindeloze verbieden vind ik ook maar een droevige ontwikkeling.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:43:50 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199829080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daarom is al het knalvuurwerk verboden. En we hebben nog geen enkel jaar kunnen testen wat de gevolgen daarvan zijn.

Sommigen hebben gewoon zo'n waas voor hun ogen dat alles alles alles wat ze niet leuk vinden verboden moet worden, liever gisteren dan vandaag.
Alsof ik vuurwerk niet leuk vind :D

Feit blijft dat men er in Nederland niet mee om kan gaan. Verschijnt af en toe zelfs op het buitenlands nieuws wat voor puinhoop het daar is. Net als bij kleine kinderen pak je het speelgoed dus gewoon af als ze er niet normaal mee kunnen spelen. Helaas, eigen schuld dikke bult :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 juni 2021 @ 11:30:53 #53
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199829607
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Alsof ik vuurwerk niet leuk vind :D

Feit blijft dat men er in Nederland niet mee om kan gaan. Verschijnt af en toe zelfs op het buitenlands nieuws wat voor puinhoop het daar is. Net als bij kleine kinderen pak je het speelgoed dus gewoon af als ze er niet normaal mee kunnen spelen. Helaas, eigen schuld dikke bult :)
Dit gaat ook op voor bv alcohol en dat kun je bijna 24/7 365 kopen.

Ik ben er niet voor om een meerderheid te laten boeten voor iets wat een minderheid veroorzaakt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:32:31 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199829632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit gaat ook op voor bv alcohol en dat kun je bijna 24/7 365 kopen.

Ik ben er niet voor om een meerderheid te laten boeten voor iets wat een minderheid veroorzaakt.
Alcohol heeft wel een iets andere sociale functie dan vuurwerkjes afsteken gelukkig. Maar prima joh, als jij dat erbij wil verbieden dan doen we dat toch ook gewoon _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 juni 2021 @ 11:43:11 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199829738
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Alcohol heeft wel een iets andere sociale functie dan vuurwerkjes afsteken gelukkig. Maar prima joh, als jij dat erbij wil verbieden dan doen we dat toch ook gewoon _O_
Voor jou heeft het wellicht een andere sociale functie. Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Daarnaast propageer ik niet voor een verbod, net zo min als voor vuurwerk. Wel regels.. En die zijn er dus ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:56:47 #56
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199829906
Prima idee, wat mij betreft een landelijk verbod en extra inzet op handhaving. Ook even met de buurlanden overleggen om de verkoop aan Nederlanders te beperken.
Non possumus non loqui
pi_199830362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja ik moest vanochtend toen ik naar mijn auto liep de lawinepeilen en cobras ontwijken.
Hoor jij dan niet het al veel decennia durende lawaai van automobilisten en zie jij het zwerfvuil niet? Die zijn al die tijd lawaai en rommel aan het maken om de kwade geesten te verdrijven. Zijn dus niet de vriend van normale kleinere medemensen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 13:05:23 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199830616
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:36 schreef Haags het volgende:
Ja werkte afgelopen jaarwisseling ook zo goed hé. :)
Inderdaad. De poezen konden gewoon op de bank blijven zitten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199850161
Jammer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:42:06 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199850191
Hulde, moedig besluit.

Dat de rest mag volgen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:44:19 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199850214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:36 schreef Haags het volgende:
Ja werkte afgelopen jaarwisseling ook zo goed hé. :)
70% daling in slachtoffers; Prima score.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199850416
Alle Nederlandse tradities moeten afgeschaft worden, alleen het suikerfeest vieren is straks nog toegestaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')