abonnement Unibet Coolblue
pi_203956403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Voordat je AVB had?? Dat is wel nice dan. Ik mag een rondje om de gebouwen heen op het bedrijventerrein (afgesloten), maar that's it... En mijn examen kan niet naar voren geschoven worden (terwijl ik er wel klaar voor ben), dus ik moet extra lessen om alles op peil te houden.

Achja, binnenkort eens gaan kijken voor een mooie motor. Ik heb de Yamaha MT-07 (2022) op het oog ;)
Jazeker, relaxte instructeurs,

Ja, de bende bij het CBR blijft voortduren al is het vreemd dat je voor AVB er niet even tussen geschoven kan worden, duurt maar 10 minuten ongeveer.

Geef mij maar een toermotor, zo'n BMW met een koffer, dat past meer bij mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door TweedeKlum op 05-03-2022 19:06:42 ]
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:06:35 #202
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Jazeker, relaxte instructeurs,

Ja, de bende bij het CBR blijft voortduren al is het vreemd dat je voor AVB er niet even tussen geschoven kan worden, duurt maar 10 minuten ongeveer,
Er staat 20 minuten ingepland. Ligt waarschijnlijk aan waar je lest. Ik heb een uur extra moeten afnemen op de dag van het examen omdat ik graag even een warming-up wil voordat ik examen doe. Lijkt met niet heel gek toch? Ze hadden me dat half uurtje of kwartiertje (waar ik eigenlijk om vroeg) ook wel gratis kunnen geven, maar oké...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203956542
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er staat 20 minuten ingepland. Ligt waarschijnlijk aan waar je lest. Ik heb een uur extra moeten afnemen op de dag van het examen omdat ik graag even een warming-up wil voordat ik examen doe. Lijkt met niet heel gek toch? Ze hadden me dat half uurtje of kwartiertje (waar ik eigenlijk om vroeg) ook wel gratis kunnen geven, maar oké...
Ja, voor ieder examen 20 minuten. De ervaring die ik heb dat we met 5 mensen in een uur klaar waren, typische ambtenarij.

Heb je geen pakket? Pfff, ja dan wordt het een dure grap.
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:10:23 #204
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956561
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, voor ieder examen 20 minuten. De ervaring die ik heb dat we met 5 mensen in een uur klaar waren, typische ambtenarij.

Heb je geen pakket? Pfff, ja dan wordt het een dure grap.
Jawel. 12uur + AVB + AVD examen afgenomen. Ik zit nu op 12uur AVB. Maar de rest tot mijn examen is een soort opvulling om alles op peil te houden. Ik had die lessen liever meegenomen naar het AVD gedeelte
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203956588
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Jawel. 12uur + AVB + AVD examen afgenomen. Ik zit nu op 12uur AVB. Maar de rest tot mijn examen is een soort opvulling om alles op peil te houden. Ik had die lessen liever meegenomen naar het AVD gedeelte
Ah zo, mijn rijschool kijkt nergens naar, de een is nu eenmaal wat sneller met alles en dat compenseert schildpadjes als ik. :@
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:13:04 #206
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956601
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ah zo, mijn rijschool kijkt nergens naar, de een is nu eenmaal wat sneller met alles en dat compenseert schildpadjes als ik. :@
Hoeveel lessen AVB heb je gehad?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203956617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:13 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hoeveel lessen AVB heb je gehad?
ik denk 25 uur in totaal maar kan ook 30 zijn, 2 x gezakt door de zenuwen.
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:17:16 #208
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956667
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
ik denk 25 uur in totaal maar kan ook 30 zijn, 2 x gezakt door de zenuwen.
Dat van de zenuwen kun je weinig aan doen helaas. Komt daar die 30uur ook vandaan?

*Ik heb er nu 14uur opzitten (correctie met eerder genoemde 12uur), en volgens de voortgangslijst ben ik er klaar voor. Alles voldoende. Maargoed, als ik zak, dan zal ik ook weer extra lessen moeten nemen voor de herkansing, en dan telt het hard op uiteindelijk
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203956717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat van de zenuwen kun je weinig aan doen helaas. Komt daar die 30uur ook vandaan?

*Ik heb er nu 14uur opzitten (correctie met eerder genoemde 12uur), en volgens de voortgangslijst ben ik er klaar voor. Alles voldoende. Maargoed, als ik zak, dan zal ik ook weer extra lessen moeten nemen voor de herkansing, en dan telt het hard op uiteindelijk
Nee, dat kwam meer omdat ik gewoon een stijve hark ben zonder tweewieler ervaring behoudens een fiets. Daarnaast ben ik 50 en toch wat voorzichtig. :@

Beide keren nadat ik gezakt was heb ik wekenlang niet op een motor gezeten, dan deden we alleen 2 uurtjes oefenen voor het examen zelf, waar alle oefeningen weer snel lukten maar dan op het examen zelf weer drama.

Enfin, eind goed al goed. B:)B
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:24:22 #210
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:20 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, dat kwam meer omdat ik gewoon een stijve hark ben zonder tweewieler ervaring behoudens een fiets. Daarnaast ben ik 50 en toch wat voorzichtig. :@

Beide keren nadat ik gezakt was heb ik wekenlang niet op een motor gezeten, dan deden we alleen 2 uurtjes oefenen voor het examen zelf, waar alle oefeningen weer snel lukten maar dan op het examen zelf weer drama.

Enfin, eind goed al goed. B:)B
Oké, netjes dat je toch doorgezet hebt! Ik ben btw 34 en voel me al te oud en stijf op zo'n ding. Ik heb overigens wel veel op een brommer (geen schakel) gereden. Misschien scheelt dat iets
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203956820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Oké, netjes dat je toch doorgezet hebt! Ik ben btw 34 en voel me al te oud en stijf op zo'n ding. Ik heb overigens wel veel op een brommer (geen schakel) gereden. Misschien scheelt dat iets
Wellicht, dat is echt persoonlijk. Mijn instructeur loopt tegen de 60 dus die vindt mij hilarisch. :D
Het is koud, het is guur....
  zondag 6 maart 2022 @ 02:32:04 #212
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_203964330
Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Compleet onverwachts en ongepland, maar ik heb er wel zin in!

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan? Ik ben best wel wat te zwaar moet ik zeggen en ben momenteel bezig met afvallen, eigen pak lijkt me dan nog niet echt handig..

Sowieso moet ik ineens allerlei geld opzij gaan zetten wat ik niet gepland had :') kan eigenlijk nergens een motor lenen oid, dus als ik wat wil ga rijden na het halen van mijn rijbewijs moet ik toch zelf een motor gaan halen. Maar dat is allemaal later zorg.
pi_203970259
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef Irritatie100 het volgende:

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan?
ik had bij mijn eerste les al een eigen helm op. Heb geen smetvrees maar een helm op mijn hoofd zetten zonder te weten wie en hoeveel mensen er in hebben zitten zweten vond ik een stap te ver.

Was overigens een goedkope Uvex helm van 7 tientjes. Als je uiteindelijk tot de conclusie komt dat het toch niks voor je is dat motorrijden is de financiële schade ook te overzien en als je je nieuwe hobby gevonden hebt kun je altijd nog wat beters kopen.
  zondag 6 maart 2022 @ 17:28:54 #214
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_203971608
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ik had bij mijn eerste les al een eigen helm op. Heb geen smetvrees maar een helm op mijn hoofd zetten zonder te weten wie en hoeveel mensen er in hebben zitten zweten vond ik een stap te ver.

Was overigens een goedkope Uvex helm van 7 tientjes. Als je uiteindelijk tot de conclusie komt dat het toch niks voor je is dat motorrijden is de financiële schade ook te overzien en als je je nieuwe hobby gevonden hebt kun je altijd nog wat beters kopen.
Klinkt als een goede optie ja. Ik heb zelf een jaar of 10-11 geleden wel eens een gratis proefles gedaan was op de AutoRAI geloof ik. Vond het destijds erg leuk, maar had destijds geen financiële ruimte om er mee verder te gaan, maar wel voorgenomen het ooit weer op te pakken. Een goede vriend van me wel, die heeft toen z'n rijbewijs gehaald en is gaan rijden. Is de enige uit m'n vriendengroep met een rijbewijs, dus het is er onderling met hem altijd over blijven gaan, maar een jaar of 4-5 geleden heeft hij z'n motor verkocht en verwaterde het allemaal een beetje en is mijn wens ook een beetje vervaagd.

Maar ik heb nu een rijlespakket cadeau gekregen dus het is ineens weer heel erg reëel! Zag het alleen niet bepaald aankomen, dus heb nooit rekening gehouden met geld opzij zetten voor een pak en helm en eventueel een motor. Nou kan ik best een paar honderd euro zomaar uitgeven, maar als zulk soort dingen 500+ gaan kosten moet ik er wel voor gaan sparen zeg maar :+ dan klinkt een helm voor 7 tientjes als best prima in afwachting van iets duurders.
pi_203992644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Voordat je AVB had?? Dat is wel nice dan. Ik mag een rondje om de gebouwen heen op het bedrijventerrein (afgesloten), maar that's it... En mijn examen kan niet naar voren geschoven worden (terwijl ik er wel klaar voor ben), dus ik moet extra lessen om alles op peil te houden.

Achja, binnenkort eens gaan kijken voor een mooie motor. Ik heb de Yamaha MT-07 (2022) op het oog ;)
Ik ging twee jaar tijdens mijn proefles na 15 minuten op een parkeerplaats gereden te hebben al de weg op met de instructeur in de auto achter me aan. Scheelt misschien dat ik al wat ouder ben. (volgende week 51). Voor de AVB lessen moesten we ook eerst 10 minuten rijden vanaf de instructeur zijn huis naar de oefenparkeerplaats.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Jazeker, relaxte instructeurs,

Ja, de bende bij het CBR blijft voortduren al is het vreemd dat je voor AVB er niet even tussen geschoven kan worden, duurt maar 10 minuten ongeveer.

Geef mij maar een toermotor, zo'n BMW met een koffer, dat past meer bij mij.
_O_ _O_ _O_
Het is wat.......
pi_203992662
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Compleet onverwachts en ongepland, maar ik heb er wel zin in!

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan? Ik ben best wel wat te zwaar moet ik zeggen en ben momenteel bezig met afvallen, eigen pak lijkt me dan nog niet echt handig..

Sowieso moet ik ineens allerlei geld opzij gaan zetten wat ik niet gepland had :') kan eigenlijk nergens een motor lenen oid, dus als ik wat wil ga rijden na het halen van mijn rijbewijs moet ik toch zelf een motor gaan halen. Maar dat is allemaal later zorg.
Ik gebruik alles van de rijschool, na afloop thuis douchen. Ik ga pas alles aanschaffen nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Dat is hopelijk in mei.
Het is koud, het is guur....
pi_203992690
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:20 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, dat kwam meer omdat ik gewoon een stijve hark ben zonder tweewieler ervaring behoudens een fiets. Daarnaast ben ik 50 en toch wat voorzichtig. :@

Beide keren nadat ik gezakt was heb ik wekenlang niet op een motor gezeten, dan deden we alleen 2 uurtjes oefenen voor het examen zelf, waar alle oefeningen weer snel lukten maar dan op het examen zelf weer drama.

Enfin, eind goed al goed. B:)B
Klinkt bekend. Heb ook iets van 30 uur voor mijn AVB gedaan. Vooral de halve draai en de achtjes had ik nogal moeite mee. En ik denk dat dat inderdaad aan het voorzichtiger zijn ligt ivm met de leeftijd. Maar uiteindelijk wel in 1 keer mijn AVB gehaald. Daarna nog 8 uurtjes op de weg en mijn AVD gehaald. al met al heeft het een flinke duit gekost

quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef Irritatie100 het volgende:

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan? Ik ben best wel wat te zwaar moet ik zeggen en ben momenteel bezig met afvallen, eigen pak lijkt me dan nog niet echt handig..

Ik heb tijdens de proefles gereden met een helm van de rijschool, maar ben daarna direct naar een motorzaak gereden om een eigen helm te halen. Die helm van de rijschool knelde nogal om mijn maatje 63 :D Eigen rijkleding heb ik na mijn AVD pas gehaald
Het is wat.......
pi_203992715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:43 schreef gooddaddy het volgende:

[..]
Klinkt bekend. Heb ook iets van 30 uur voor mijn AVB gedaan. Vooral de halve draai en de achtjes had ik nogal moeite mee. En ik denk dat dat inderdaad aan het voorzichtiger zijn ligt ivm met de leeftijd. Maar uiteindelijk wel in 1 keer mijn AVB gehaald. Daarna nog 8 uurtjes op de weg en mijn AVD gehaald. al met al heeft het een flinke duit gekost
[..]
Ik heb tijdens de proefles gereden met een helm van de rijschool, maar ben daarna direct naar een motorzaak gereden om een eigen helm te halen. Die helm van de rijschool knelde nogal om mijn maatje 63 :D Eigen rijkleding heb ik na mijn AVD pas gehaald
Ik heb een pakket van een kleine 1000 euro en daar zit alles in, aangezien de meeste het wel allemaal in 1 keer halen compenseert dat wel voor dit schildpadje. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door TweedeKlum op 08-03-2022 07:58:15 ]
Het is koud, het is guur....
  Vis een optie? dinsdag 8 maart 2022 @ 08:51:17 #219
70532 loveli
N
pi_203993152
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Compleet onverwachts en ongepland, maar ik heb er wel zin in!

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan? Ik ben best wel wat te zwaar moet ik zeggen en ben momenteel bezig met afvallen, eigen pak lijkt me dan nog niet echt handig..

Sowieso moet ik ineens allerlei geld opzij gaan zetten wat ik niet gepland had :') kan eigenlijk nergens een motor lenen oid, dus als ik wat wil ga rijden na het halen van mijn rijbewijs moet ik toch zelf een motor gaan halen. Maar dat is allemaal later zorg.
Pak en helm: als "achteropzitter" goedkoop textiel pak aangeschaft bij de outlet. Daarna een motor gekocht, daarna gaan lessen. En in de loop van de tijd heb ik betere spullen gekocht. Een goed passende helm met weinig windgeruis is heel fijn, elke dure cent waard. Dat oude pak is nog steeds prima voor een ritje naar de monteur of voor een bijrijder.
crap in = crap out
pi_203993401
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Compleet onverwachts en ongepland, maar ik heb er wel zin in!

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan? Ik ben best wel wat te zwaar moet ik zeggen en ben momenteel bezig met afvallen, eigen pak lijkt me dan nog niet echt handig..

Sowieso moet ik ineens allerlei geld opzij gaan zetten wat ik niet gepland had :') kan eigenlijk nergens een motor lenen oid, dus als ik wat wil ga rijden na het halen van mijn rijbewijs moet ik toch zelf een motor gaan halen. Maar dat is allemaal later zorg.
Godverdomme dat we jou nog een keer zouden gaan zien hier _O_

(Ik heb al twee jaar niet meer gereden ;( )
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:08:43 #221
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203993939
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Compleet onverwachts en ongepland, maar ik heb er wel zin in!

Hoe snel zijn de meesten hier voor een eigen pak en helm gegaan? Ik ben best wel wat te zwaar moet ik zeggen en ben momenteel bezig met afvallen, eigen pak lijkt me dan nog niet echt handig..

Sowieso moet ik ineens allerlei geld opzij gaan zetten wat ik niet gepland had :') kan eigenlijk nergens een motor lenen oid, dus als ik wat wil ga rijden na het halen van mijn rijbewijs moet ik toch zelf een motor gaan halen. Maar dat is allemaal later zorg.
Helm, handschoenen en schoenen meteen aangeschaft. De broek en jas leen ik van de rijschool. Ik ga toch enkel met mooi weer rijden, dus daar ga ik geen winterpak voor aanschaffen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:51:11 #222
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_203994440
Bedankt voor de input allemaal! Eerst maar eens een afspraak maken voor de eerste les en dan kijken we wel verder, al klinkt een eigen helm wel heel aantrekkelijk. Met een pak ga ik denk ik dan nog wel even wachten. Moet eerst ook eens afwachten hoe goed het me allemaal gaat bevallen, wie weet is het zo fijn dat ik m'n auto nooit meer ga aanraken, maar op dit moment denk ik dat ik een echte mooiweerrijder ga worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Godverdomme dat we jou nog een keer zouden gaan zien hier _O_

(Ik heb al twee jaar niet meer gereden ;( )
Stiekem heb ik het altijd al wel leuk gevonden nadat ik een jaar of 9-10 geleden een keer een proefles heb gedaan, maar dat ga ik aan jullie niet toegeven natuurlijk :+
pi_203994488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Godverdomme dat we jou nog een keer zouden gaan zien hier _O_

(Ik heb al twee jaar niet meer gereden ;( )
Hoogste tijd om te proberen dat barrel nog een keer Total loss te rijden.
pi_203995700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Hoogste tijd om te proberen dat barrel nog een keer Total loss te rijden.
'Dat barrel' is al jaren geleden naar de sloop vertrokken :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Vis een optie? dinsdag 8 maart 2022 @ 13:09:38 #225
70532 loveli
N
pi_203996070
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 12:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
'Dat barrel' is al jaren geleden naar de sloop vertrokken :+
Nieuwe ronde, nieuwe kansen?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')