abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:55:23 #1
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199816719
quote:
Oekraïne, zondag de eerste tegenstander van Nederland in de groepsfase van het Europees kampioenschap, moet op last van de UEFA het speciaal voor het EK ontworpen shirt aanpassen. Volgens de Europese voetbalunie staat er een slogan op het tenue die ‘duidelijk van politieke aard is’. Dat is reglementair verboden.

De UEFA keurde de leuze ‘Glorie aan onze helden’ af. Daarmee zou worden verwezen naar de anti-Russische opstand in 2014 in Oekraïne. De Russische voetbalfederatie had eerder deze week bij de UEFA een officieel protest ingediend. De Russen wezen de UEFA op de politieke lading van het Oekraïense tenue.

Het EK-shirt van Oekraïne vertoont een landkaart, inclusief het door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim en de door pro-Russen gecontroleerde separatistische regio’s Donetsk en Lugansk. “Politieke uitingen horen niet thuis op een sportevenement”, betoogden de Russen. “Oekraïne doet aan propaganda. Als dit wordt toegestaan, is het einde zoek.”

De UEFA greep na een ‘diepgaande analyse’ in.
https://www.ad.nl/euro-20(...)-aanpassen~abf3cb4d/

Tja, doe je niks, dan maak je als UEFA en politiek statement, doe je wél wat, dan maak je eigenlijk ook een statement.

De UEFA had het dus eigenlijk nooit goed kunnen doen in de ogen van iedereen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 11:57:01 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199816737
Dat die slogan er vanaf moet kan ik inkomen. Gelukkig staat die andere dikke vinger richting Rusland er nog wel gewoon op. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199816739
En hoe ziet dat shirt er dan uit? :?

Benieuwd hoe ze reageren op het gekniel van Engeland. Ik verwacht geen reactie. :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 juni 2021 @ 11:58:06 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199816757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:57 schreef Nober het volgende:
En hoe ziet dat shirt er dan uit? :?
Gewoon op die link klikken, niet zo lastig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199817447
En wij in Nederland mogen de leus 'Glorie aan onze helden' wel gebruiken?

Want dan lijkt me het censureren van deze leus duidelijk willekeur.

(Niet dat wij deze leus zullen gebruiken door het spel van Frank, maar goed)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')