abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199815676
Ha mensen,

weten jullie experimentele hapjes die (liefst redelijk eenvoudig) te maken zijn?

Het gaat niet om ongebruikelijke combinaties van ingrediŽnten, maar om dingen die je niet vaak eet.
Ik dacht bijvoorbeeld aan insecten (sprinkhanen frituren), Kombucha (thee met zo'n kwal erop), ...
En misschien kun je er zelfs bij zetten waar ik de ingrediŽnten kan halen, als je een goed idee hebt.

Het is voor de verjaardag van een vriend, die het leuk vind om nieuwe dingen uit te proberen.

Brand los, ik ben benieuwd :-)
Bedankt alvast!
pi_199822635
Ik zou zeggen, loop eens binnen bij een plaatselijke toko. Of bij de supermarkt Amazing OriŽntal.

Hebben allemaal ingrediŽnten en snacks die je niet bij de normale super zou kunnen kopen.

Durian snoepjes of mochi zijn altijd leuke snacks.
pi_199824284
Niet perse nieuw maar hier eten we dit niet veel. Kippenvoeten

pi_199831115
Tsja, de sky is de limit he. Misschien Braziliaanse empad„o maken. Ik vertaal wel de ingredienten van dit recept die was in mijn ervaring een groot succes. Als je vertaling nodig hebt voor de bereidingswijze laat het maar weten dat kost me wel wat meer tijd om te vertalen.

Ingredientes:

Deeg

-1 kg tarwebloem
-1 tl zout
-1 margarine, reuzel of boter ( 500 gr ). Als je gezouten boter gebruikt kun je minder of geen zout in het deeg doen.
-3 eidooiers
-water (dit kan je niet meten, gewoon zo min mogelijk wtaer doen)

Vulling

- olijfolie (of normale olie)
-1 gesnipperde ui
-2 tenen knoflook fijngeperst
-3 tomaten in kleine stukje
-1 kg kip, gekookt in bouillon en daarna uitgeplozen met vork
-1 blik maÔs
- colorau. Ik weet niet wat dit in het Nederlands is sorry. Je kan dit ook weglaten, ik gebruik het zelf niet. Volgens mij is het ook wel bekend als 'achiote' maar de Nederlandse naam? Geen flauw idee. Laat maar weg.
-3 eetlepels tomatenpuree
-3 eetlepels maÔzena
-1/2 kop water
-olijven (groen en zwart of een van beide)
-1 blik palmito. Ik weet ook niet wat dit in het NL is. Palmhart? Het is de binnenkant van een palmboom. Dit kan je ook weglaten en andere groente erin doen. Ik gebruik dit zelf voor andere recepten maar niet voor deze eigenlijk.
- verse kruiden, meestal bieslook en peterselie en lenteui. Je zou ook korianderblad kunnen doen maar da's eigenlijk meer voor vis en niet echt voor kip.
- peper

- 2 eidooiers geklopt om de taart te bestrijken

Ik ga niet het hele recept vertalen maar je maakt het deeg gewoon zoals je appeltaartdeeg maakt. De vulling is ook gewoon alles bij elkaar even aanbakken en dan binden met maizenapapje. Het moet niet te nat zijn maar zeker ook niet gortdroog.

Je kunt ook een stel kleine empadinhas maken met dit recept, dus kleine taartjes in vormpjes ipv ťťn grote taart.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199845735
slakken, kikkerbillen, casu marzu, surstrŲmming, ortolan
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:15:00 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199845756
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
slakken, kikkerbillen, casu marzu, surstrŲmming, ortolan
Wat is dar experimenteel aan?
Dat zijn gewoon allemaal al jarenlang bestaande gerechten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_199868898
Niet echt experimenteel, maar zeker niet standaard:

Broodje peer (aanrader!)
Macaroni met erwtensoep (als 'saus')
Bami/nasi met shoarma of gyrosvlees
Zwarte hamburgerbroodjes
Gefrituurde Marsreep
pi_199909300
Bedankt voor alle ideeŽn, hier zit van alles tussen waarmee ik aan de slag kan!
Voor mij allemaal nog nieuw, in ieder geval :-)
pi_199970719
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat is dar experimenteel aan?
Dat zijn gewoon allemaal al jarenlang bestaande gerechten.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:36 schreef Sjuub het volgende:

Het gaat niet om ongebruikelijke combinaties van ingrediŽnten, maar om dingen die je niet vaak eet.
Ik dacht bijvoorbeeld aan insecten (sprinkhanen frituren), Kombucha (thee met zo'n kwal erop), ...
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')