abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:00:57 #101
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199832089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Lemijn het volgende:
@:D.U.M.A.N. en @:elamanilo en andere bad-ouders, hoe zit het ook alweer met dat zout? Opeens realiseer ik me dat we dat helemaal niet hebben meegenomen in de oefensessie afgelopen week. Deden jullie het erin en zo ja hoeveel? Ik heb Birth Pool in a Box, normaal formaat.

En ik ben van plan om 'm met een zijkant min of meer tegen de muur te plaatsen, dat kan toch wel? De woonkamer is niet zo groot.
Ik heb een fles zeewater erin gedaan. Ik woon natuurlijk vlak aan zee en ik vond het mooi om het zo te verbinden. O+

Als je bad maar aan een gedeelte goed te bereiken is voor hulp, dan kan het prima met een gedeelte tegen de muur/in een hoek oid staan. ^O^
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:22:39 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199832357
Hier hebben we het telkens 'aan het toeval' overgelaten of de oudere kinderen er wel of niet bij waren. Beide keren zijn de oudste(n) er doorheen geslapen. Bij de tweeling werden ze 'gewekt' door de huiltjes van baby B.

Mijn oudste dochter heeft toen aangegeven en nu nog steeds, dat we haar dit keer echt wakker moeten maken als ze slaapt. Ze wil er echt heel erg graag bij zijn.

De vorige keren waren mijn ouders erbij en die zouden ook de kinderen opvangen als dat nodig was. Nu is mijn moeder er niet meer... Ik twijfel nog wie ik er voor de kinderen bij wil vragen. Mijn vader misschien en/of mijn zusje. Ik wil het liefst ook zo rustig mogelijk houden. Mijn vriendinnetje fotograaf komt wel foto's maken, ws met haar eigen baby die dan 3 maanden is in de draagdoek bij haar.

Mijn heimelijke wens was altijd om -helemaal- alleen te bevallen, dus echt alleen alleen, zonder iemand. Ik had eens gelezen van een vrouw die daar expres voor koos omdat ze dan ook niet onbewust met iemand rekening zou hoeven houden. Ik begreep dat heel goed en het leek mij ook een heel tof idee om dat mee te maken. Maar ik dacht tegelijk ook altijd: Ik vind het veel te waardevol om het niet met mijn lief te delen.

Maar toen de eerste baby van de tweeling geboren werd, was er niemand bij mij. Echt niemand. Het duurde maar enkele minuten dat ik alleen was, maar dat was precies tijdens de uitdrijving en geboorte. Mijn lief was namelijk naar het toilet om mijn poep op te ruimen ;) en zelf te plassen (we waren net uit bed). En verder was iedereen nog onderweg. En wow... Ik denk dat ik wel een boek vol zou kunnen schrijven over die ervaring!

Ik was echt veel actiever aan het baren. Ik was me nog bewuster van wat er allemaal gebeurde en was ook echt mezelf/mijn lichaam zelf aan het begeleiden. Mijn hand op het hoofdje van de baby, dat ik langzaam voelde komen, daarop reagerend mijn lichaam aan het 'regelen' (rustiger, afgewisseld met actiever meeduwen) en ik dacht ook allemaal dingen erbij en lette echt op van alles. Ik was ook echt letterlijk in beweging tijdens de geboorte, ik veranderde van houding (dat was ik nog aan het doen toen de uitdrijving begon haha). Het was heel bizar om het verschil in bewustzijn mee te maken en het verschil in hoe 'actief' ik zelf bezig was met wat er precies gebeurde.

Ik vond het daarnaast vooral tof dat ik mijn wens toch zo uit kon komen, zonder dat ik niet mijn lief erbij had. Een soort van. En bij de volgende baby was hij er ook gewoon weer bij. Best of both worlds.

De vroedvrouw haalt het dit keer zeer waarschijnlijk sowieso ook niet om bij de geboorte te zijn, zie vorige keer, ze denkt dat ik weer te vlug beval. Dat vind ik niet erg, het plan was om bij 1 baby weer unassisted te bevallen, dus dan maakt het niet zoveel uit. ;)

Oja: Iemand vroeg pas nog iets wat er met de twee baby's gebeurt die het niet hadden gered. Die worden door mijn lichaam opgeruimd, vanishing twin noemen ze dat ook wel. Bij de ene baby was het al een heel stuk opgeruimd en bij de andere was m'n lichaam er ook al mee bezig. Dus na een poosje zie je daar 'niets meer van'. Maar niet zo vreemd dat ik nog erg moe ben, met al dat opruimen en ondertussen een andere baby laten groeien en zo.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:57:27 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199832787
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef MissBliss het volgende:
Leuk om te lezen wat jullie overwegingen zijn voor de bevalling. Ik had het er toevallig gisteren met mijn man over. Als ik thuis mag bevallen (dat is nog niet zeker want de eerste werd een inleiding vanwege klein kind), twijfel ik over een badbevalling. Het lijkt me erg mooi en natuurlijk, maar aan de andere kant zit ik nu al nooit in bad en als ik in bad zit ben ik het na 15 minuten wel zat :') Te warm, rimpelvingers etc. Dus ik weet niet of ik het tijdens de bevalling wel fijn zou vinden.

En mijn oudste is tegen de tijd van de bevalling al 6 jaar. In eerste instantie heeft hij een paar keer gezegd dat hij er graag bij wil zijn, maar op school hebben ze een filmpje over een bevalling gekeken :? En sindsdien wil hij er niet meer bij zijn ('met bloed en vlees en herrie, mama :o' ). Ik had ook al wat kindvriendelijke filmpjes gekeken, maar het filmpje van school heeft kennelijk indruk gemaakt. Mijn moeder zal de oppas zijn, maar die woont op een uur rijden, dus als het snel gaat is hij er alsnog bij. Ik hoop ook dat het 's nachts begint.
Bloed vlees en herrie _O- op zich wel een hele accurate beschrijving :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199847191
Wat bijzonder, elamanilo. Hoe je het opschrijft, klinkt het ontzettend vredig en rustgevend. Ik gun je nu al van harte weer zo'n ervaring, ook al duurt het nog lang voordat dat moment gaat komen!

Wij hadden gisteren een groeiecho bij 30+3. Ze doet 't perfect, weegt nu iets meer dan 1700 gram en bij het volgen van het lijntje, zal ze rond de 40 weken zo'n 3700/3800 gram zijn. Haar hoofdje ligt naar beneden en ze is al begonnen met indalen. Erg leuk dat de echoscopiste de 3D nog aanzette en we haar nog echt konden bewonderen. 🥰 Helaas was het hoofdje niet meer voor 100% te zien i.v.m. start indaling, maar wel heel veel kunnen zien. Ze was lekker op haar handje aan het sabbelen en probeerde ook haar voetje vast te pakken. 🥰😍
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:39:25 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199847346
Fijn dat alles goed was @Komkommerschijfje!

Ik werd ook enthousiast van je verhaal @elamanilo. Ik zou het ook helemaal geen straf vinden als echt alleen bevallen me 'overkomt'. De mensen die ik nu gepland heb om erbij te zijn, zijn oke, maar toch....
En uitgerekend vandaag zijn al die mensen op minimaal een uur rijden :D maar ja er gebeurt nog niks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:09:47 #106
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199847745
Dat klinkt heel schattig Komkommerschijfje ♥

Spannend Lemijn, het kan ineens snel gaan! 😉 Hier was het vorige keer zo: 7:02 braken de vliezen, 7:30 begonnen de weeën, 8:37 was baby A er en verder niemand.
pi_199849394
Jeetje ela, dat is inderdaad megasnel! En komkommerschijfje, ik smelt van je berichtje. Wat heerlijk O+

Zout in het bevalbad, ik had geen idee dat dat moest. Maar ik denk eigenlijk dat het wel gedaan is: toen ik meer las hierover realiseerde ik me dat ik inderdaad geen rimpelige huid had en geen last van die vermoeide loomheid zoals normaal bij een warm bad. Of het was de adrenaline/oxytocine ;)

Bloed, vlees en herrie bij de bevalling: ik had alleen maar foto's gezien van bevalbaden met rood water en was dus heel verbaasd dat ik mijn baby in helder water aanpakte. Het bloederige heb ik zelf eigenlijk niet meegekregen, alleen vanaf de zijlijn gehoord toen de vk de placenta/celstofmatjes woog..

Mijn man kon vandaag voor het eerst goed de baby voelen bewegen. Zijn gezicht op dat moment O+
pi_199850248
Lemijn, wat spannend! Het begint nu echt dichtbij te komen.

Hier voel ik nog steeds niks dus laat staan dat mijn man iets voelt bewegen hahaha
21+1 vandaag
pi_199858776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:46 schreef _Lily_ het volgende:
Lemijn, wat spannend! Het begint nu echt dichtbij te komen.

Hier voel ik nog steeds niks dus laat staan dat mijn man iets voelt bewegen hahaha
21+1 vandaag
Heb je de placenta aan de voorkant zitten?
pi_199858919
Vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je je vriendin een verbod op het verlaten van de gemeente opleggen? Ik heb er namelijk geen zin in dat m'n kind geboren wordt in een of andere enge buitengemeente als Schagen, Zoetermeer of Almere. Ze is nu bijna 34 weken en dat vind ik persoonlijk wel een goed moment. Vanaf hoeveel weken kregen jullie een verbod?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199859175
Meteen na de tweede streep. Sowieso, vrouwen die achter het aanrecht vandaan mogen. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199860046
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:11 schreef Rebubbled het volgende:
Meteen na de tweede streep. Sowieso, vrouwen die achter het aanrecht vandaan mogen. :')
Onze oudste is in Ede geboren dus ik vrees nooit meer achter dat aanrecht vandaan te komen. :'(
pi_199860608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:45 schreef Mahra het volgende:

[..]

Heb je de placenta aan de voorkant zitten?
Helemaal haha
Dus ik ben er niet ongerust bij
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
pi_199861212
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Helemaal haha
Dus ik ben er niet ongerust bij
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Helemaal haha
Dus ik ben er niet ongerust bij
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
Herkenbaar. Hier ook placenta aan de voorkant, 24 weken en wat ik voel is minimaal en echt heel soms maar.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:20:45 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199862162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:54 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je je vriendin een verbod op het verlaten van de gemeente opleggen? Ik heb er namelijk geen zin in dat m'n kind geboren wordt in een of andere enge buitengemeente als Schagen, Zoetermeer of Almere. Ze is nu bijna 34 weken en dat vind ik persoonlijk wel een goed moment. Vanaf hoeveel weken kregen jullie een verbod?
Je partner kan prima zelf bepalen hoever ze kan gaan.

Ik had op de dag van de bevalling nog een lunchafspraak staan in een andere stad. Pas om half 11 afgezegd omdat de voorweeën al 4 uur aan hielden. Was maar goed ook, tegen de tijd dat ik afgesproken had, begonnen de weeën door te zetten.
Resistance is futile.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:24:32 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199862193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 15:22 schreef elamanilo het volgende:
Hier hebben we het telkens 'aan het toeval' overgelaten of de oudere kinderen er wel of niet bij waren. Beide keren zijn de oudste(n) er doorheen geslapen. Bij de tweeling werden ze 'gewekt' door de huiltjes van baby B.

Mijn oudste dochter heeft toen aangegeven en nu nog steeds, dat we haar dit keer echt wakker moeten maken als ze slaapt. Ze wil er echt heel erg graag bij zijn.

De vorige keren waren mijn ouders erbij en die zouden ook de kinderen opvangen als dat nodig was. Nu is mijn moeder er niet meer... Ik twijfel nog wie ik er voor de kinderen bij wil vragen. Mijn vader misschien en/of mijn zusje. Ik wil het liefst ook zo rustig mogelijk houden. Mijn vriendinnetje fotograaf komt wel foto's maken, ws met haar eigen baby die dan 3 maanden is in de draagdoek bij haar.

Mijn heimelijke wens was altijd om -helemaal- alleen te bevallen, dus echt alleen alleen, zonder iemand. Ik had eens gelezen van een vrouw die daar expres voor koos omdat ze dan ook niet onbewust met iemand rekening zou hoeven houden. Ik begreep dat heel goed en het leek mij ook een heel tof idee om dat mee te maken. Maar ik dacht tegelijk ook altijd: Ik vind het veel te waardevol om het niet met mijn lief te delen.

Maar toen de eerste baby van de tweeling geboren werd, was er niemand bij mij. Echt niemand. Het duurde maar enkele minuten dat ik alleen was, maar dat was precies tijdens de uitdrijving en geboorte. Mijn lief was namelijk naar het toilet om mijn poep op te ruimen ;) en zelf te plassen (we waren net uit bed). En verder was iedereen nog onderweg. En wow... Ik denk dat ik wel een boek vol zou kunnen schrijven over die ervaring!

Ik was echt veel actiever aan het baren. Ik was me nog bewuster van wat er allemaal gebeurde en was ook echt mezelf/mijn lichaam zelf aan het begeleiden. Mijn hand op het hoofdje van de baby, dat ik langzaam voelde komen, daarop reagerend mijn lichaam aan het 'regelen' (rustiger, afgewisseld met actiever meeduwen) en ik dacht ook allemaal dingen erbij en lette echt op van alles. Ik was ook echt letterlijk in beweging tijdens de geboorte, ik veranderde van houding (dat was ik nog aan het doen toen de uitdrijving begon haha). Het was heel bizar om het verschil in bewustzijn mee te maken en het verschil in hoe 'actief' ik zelf bezig was met wat er precies gebeurde.

Ik vond het daarnaast vooral tof dat ik mijn wens toch zo uit kon komen, zonder dat ik niet mijn lief erbij had. Een soort van. En bij de volgende baby was hij er ook gewoon weer bij. Best of both worlds.

De vroedvrouw haalt het dit keer zeer waarschijnlijk sowieso ook niet om bij de geboorte te zijn, zie vorige keer, ze denkt dat ik weer te vlug beval. Dat vind ik niet erg, het plan was om bij 1 baby weer unassisted te bevallen, dus dan maakt het niet zoveel uit. ;)

Wat mooi! En wat herkenbaar om alleen te willen bevallen :@ .
Resistance is futile.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:28:40 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199862247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:17 schreef Lemijn het volgende:
Het is zo hoog dat ze sowieso niet vreselijk veel kan, ik was dat echt vergeten :o . Vorige keer ben ik met hoofd op bekkenbodem er nog uitgeklommen. Kon precies. Verder dacht ik vooral oei, ja, het ziet er leuk uit maar ik heb nogal een klus te klaren de volgende keer dat het bad staat. Interessant dat jij geen zout deed :) . Ben benieuwd wat anderen deden.
Ik heb ook geen zout in het water gedaan Lemijn, maar vooral omdat dit de eerste keer is dat ik iets hoor over dat dat zou moeten/kunnen :P .
Resistance is futile.
pi_199863307
Hier met bijna 24 weken een baby die je kan zien en voelen bewegen vanaf de buitenkant. Ook placenta aan de voorkant. Maar ik merk dat het er heel erg aan ligt hoe ze ligt. Hopelijk voor jullie ook snel goed voelbaar.

Schattig komkommer!
pi_199864305
Hier ook de placenta aan de voorkant. Soms voel ik haar nog steeds beter aan de buitenkant dan de binnenkant. Nu 28 weken. Maar ik voel haar wel echt een aantal keer per dag. Zoals nu, ze is mijn blaas aan de kant aan het duwen. Ik vind het jammer dat ik haar niet over haar rug kan aaien, zoals ik bij Lily heel vaak deed. Die nestelde zich echt in mijn hand als ik die op mijn buik legde. Nu aai ik vooral de placenta. En *anxiety*, nu ben ik bang voor een minder knuffelig, lief, sociaal kindje, omdat we niet al de hele dag knuffelen. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199864607
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:07 schreef LauriLynne het volgende:
Hier met bijna 24 weken een baby die je kan zien en voelen bewegen vanaf de buitenkant. Ook placenta aan de voorkant. Maar ik merk dat het er heel erg aan ligt hoe ze ligt. Hopelijk voor jullie ook snel goed voelbaar.

Schattig komkommer!
Oh, bof jij! Ik voel haar echt alleen als ik lig. Maar het zien bewegen van de buitenkant niet.
pi_199864827
quote:
81s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je partner kan prima zelf bepalen hoever ze kan gaan.

Ik had op de dag van de bevalling nog een lunchafspraak staan in een andere stad. Pas om half 11 afgezegd omdat de voorweeën al 4 uur aan hielden. Was maar goed ook, tegen de tijd dat ik afgesproken had, begonnen de weeën door te zetten.
Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 13 juni 2021 @ 16:17:11 #122
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199866065
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Not sure if serious :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 13 juni 2021 @ 16:20:44 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199866149
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Ziekenhuis in dezelfde gemeente ja? Want je weet maar nooit...
  zondag 13 juni 2021 @ 16:21:07 #124
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199866153
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Als je vriendin over een paar maanden moeder wordt, is ze vast oud en wijs genoeg om zelf te beslissen waar en wanneer je ergens naartoe gaat. Daar heeft ze jou(w mening) niet bij nodig.
Protčge moi de mes désirs.
pi_199866323
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als je vriendin over een paar maanden moeder wordt, is ze vast oud en wijs genoeg om zelf te beslissen waar en wanneer je ergens naartoe gaat. Daar heeft ze jou(w mening) niet bij nodig.
Dat valt nog te bezien. Zwangere vrouwen denken niet altijd rationeel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')