abonnement Unibet Coolblue
pi_199808970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax heeft Brobbey pas heel laat kunnen overtuigen. En uiteindelijk voor de zekerheid van Haller gekozen.

Mijns inziens moet Ajax zijnde reflecteren waarom je zo'n jongen niet (eerder) kan overtuigen bij te tekenen, maar ja, geloof dat de meesten hier denken dat het puur Raiola / geld is.
Volgens mij heeft Ajax er alles aan gedaan en heeft tot het laatste moment op hem gewacht. Maar als Leipzig zich meld dan ben je financieel kansloos. Zie niet in wat Ajax daar fout heeft gedaan (buiten de discussie of Haller voor zo'n hoog bedrag gehaald had moeten worden).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 9 juni 2021 @ 18:21:53 #27
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_199809125
10 miljoen voor Traoré

Bizar
  woensdag 9 juni 2021 @ 18:39:08 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199809278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax heeft Brobbey pas heel laat kunnen overtuigen. En uiteindelijk voor de zekerheid van Haller gekozen.

Mijns inziens moet Ajax zijnde reflecteren waarom je zo'n jongen niet (eerder) kan overtuigen bij te tekenen, maar ja, geloof dat de meesten hier denken dat het puur Raiola / geld is.
Dat is denk ik inderdaad niet het enige geweest. Brobbey heeft in de jeugd natuurlijk ook altijd meegekregen dat hij niet de ideale Ajax-spits was; te lomp en harde voeten. Het kan natuurlijk heel erg in zijn hoofd gezeten hebben dat hij als nr 1 spits nooit onbetwist zou gaan zijn en hij daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Overigens zou hij beter nog een jaartje hebben kunnen blijven maar ik geloof echt dat het beter is voor een talent om zo snel mogelijk de eredivisie te verlaten voor een subtop-club in een grotere competitie.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 9 juni 2021 @ 18:55:48 #29
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199809435
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat is denk ik inderdaad niet het enige geweest. Brobbey heeft in de jeugd natuurlijk ook altijd meegekregen dat hij niet de ideale Ajax-spits was; te lomp en harde voeten. Het kan natuurlijk heel erg in zijn hoofd gezeten hebben dat hij als nr 1 spits nooit onbetwist zou gaan zijn en hij daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Overigens zou hij beter nog een jaartje hebben kunnen blijven maar ik geloof echt dat het beter is voor een talent om zo snel mogelijk de eredivisie te verlaten voor een subtop-club in een grotere competitie.
Ja man echt wel al die talenten die weg gaan voor ze 50 duels in de Eredivisie hebben gespeeld doen het zo goed.
pi_199809459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat is denk ik inderdaad niet het enige geweest. Brobbey heeft in de jeugd natuurlijk ook altijd meegekregen dat hij niet de ideale Ajax-spits was; te lomp en harde voeten. Het kan natuurlijk heel erg in zijn hoofd gezeten hebben dat hij als nr 1 spits nooit onbetwist zou gaan zijn en hij daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Overigens zou hij beter nog een jaartje hebben kunnen blijven maar ik geloof echt dat het beter is voor een talent om zo snel mogelijk de eredivisie te verlaten voor een subtop-club in een grotere competitie.
Wat een onzin. Al die talenten die zo vroeg vertrekken falen zowat. Die spelen na een jaar of vijf allemaal ergens bij Utrecht of Sparta, om uiteindelijk maximaal bij AZ te eindigen.

Heel simpel ook, die gasten hebben het allemaal veel te hoog in de bol en totaal geen realiteitszin. En dan faal je als topsporter.
  woensdag 9 juni 2021 @ 19:45:55 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199810010
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Al die talenten die zo vroeg vertrekken falen zowat. Die spelen na een jaar of vijf allemaal ergens bij Utrecht of Sparta, om uiteindelijk maximaal bij AZ te eindigen.

Heel simpel ook, die gasten hebben het allemaal veel te hoog in de bol en totaal geen realiteitszin. En dan faal je als topsporter.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ja man echt wel al die talenten die weg gaan voor ze 50 duels in de Eredivisie hebben gespeeld doen het zo goed.
Dezelfde discussie heb ik hier een maand of drie geleden ook al gevoerd met het halve forum. De jeugdopleiding van Ajax is de afgelopen twintig jaar vrij matig geweest waardoor zo'n beetje iedere speler die naar het buitenland ging flopte. De uitwerking daarvan is ook te zien aan de slechte prestaties van het Nederlands Elftal in de afgelopen jaren.

Het niveau van de eredivisie is gewoon veel te laag om door te kunnen groeien tot een speler die zo inpasbaar is bij een topclub, dus kunnen spelers beter wat jonger een tussenstap maken. Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden en het is ook geen toeval dat spelers die naar Italie gaan zich over het algemeen veel sneller hebben aangepast dan spelers die naar de Spaanse of Engelse competitie vertrekken. Hetzelfde zie je overigens in Belgie, waar spelers wel eerst jong een tussenstop maken en wel slagen. Je ziet bij een speler als Ziyech, die wel het talent heeft om in het buitenland in de absolute top mee te kunnen draaien dat hij te laat is weggegaan en nu heel veel moeite heeft, ook door zijn leeftijd, om daar door te kunnen breken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199810373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden
Noem er eens drie?

Ik kan geen recenter voorbeeld noemen dan Van Persie.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:17:46 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199810420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Noem er eens drie?

Ik kan geen recenter voorbeeld noemen dan Van Persie.
Lukaku
Tielemans
De Bruyne
We have always been at war with Eastasia.
pi_199810433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]


[..]

Dezelfde discussie heb ik hier een maand of drie geleden ook al gevoerd met het halve forum. De jeugdopleiding van Ajax is de afgelopen twintig jaar vrij matig geweest waardoor zo'n beetje iedere speler die naar het buitenland ging flopte. De uitwerking daarvan is ook te zien aan de slechte prestaties van het Nederlands Elftal in de afgelopen jaren.

Het niveau van de eredivisie is gewoon veel te laag om door te kunnen groeien tot een speler die zo inpasbaar is bij een topclub, dus kunnen spelers beter wat jonger een tussenstap maken. Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden en het is ook geen toeval dat spelers die naar Italie gaan zich over het algemeen veel sneller hebben aangepast dan spelers die naar de Spaanse of Engelse competitie vertrekken. Hetzelfde zie je overigens in Belgie, waar spelers wel eerst jong een tussenstop maken en wel slagen. Je ziet bij een speler als Ziyech, die wel het talent heeft om in het buitenland in de absolute top mee te kunnen draaien dat hij te laat is weggegaan en nu heel veel moeite heeft, ook door zijn leeftijd, om daar door te kunnen breken.
Zoals Kluivert bijvoorbeeld? En Tete? En Bazoer? En Riedewald? En Klaassen? En vd Beek? (Al geef ik die nog het voordeel vd twijfel). En Dolberg?

Je hebt nu Lang en Botman die positief opvallen nadat ze op jonge leeftijd, maar dat lijken me eerder incidenten dan andersom.
pi_199810453
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Lukaku
Tielemans
De Bruyne
Lukaku en de Bruyne vertrokken juist naar een topclub waar ze amper speelden..
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:22:38 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199810477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zoals Kluivert bijvoorbeeld? En Tete? En Bazoer? En Riedewald? En Klaassen? En vd Beek? (Al geef ik die nog het voordeel vd twijfel). En Dolberg?

Je hebt nu Lang en Botman die positief opvallen nadat ze op jonge leeftijd, maar dat lijken me eerder incidenten dan andersom.
Over het algemeen noem je nu heel matige spelers die het resultaat zijn van een matige jeugdopleiding. Overigens zou ik Lang niet meerekenen, die speelt in een competitie die nauwelijks beter is dan de Nederlandse, en Botman is inderdaad een anomalie. Jerdy Schouten en Rick Karsdorp zijn bijvoorbeeld voorbeelden die het goed doen, Pascal Struijk (al speelde die geen wedstrijden in de eredivisie) en in zekere zin ook Matthijs de Ligt.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:23:58 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199810497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:20 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Lukaku en de Bruyne vertrokken juist naar een topclub waar ze amper speelden..
Die gingen wel heel jong, waardoor ze nog een stap terug konden doen naar een club die wel een goede tussenstap voor ze was. De aanvankelijke clubkeuze was niet ideaal maar die zijn uiteindelijk wel met een tussenstap naar de top geklommen. Voor Ziyech en eigenlijk ook voor Van De Beek is dat nu te laat.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199810587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Over het algemeen noem je nu heel matige spelers die het resultaat zijn van een matige jeugdopleiding. Overigens zou ik Lang niet meerekenen, die speelt in een competitie die nauwelijks beter is dan de Nederlandse, en Botman is inderdaad een anomalie. Jerdy Schouten en Rick Karsdorp zijn bijvoorbeeld voorbeelden die het goed doen, Pascal Struijk (al speelde die geen wedstrijden in de eredivisie) en in zekere zin ook Matthijs de Ligt.
De Ligt had al 2,5 seizoen basis bij Ajax gestaan en daarin finale EL en halve finale CL gehaald. Dat lijkt me juist ideaal, jezelf ontwikkelen en dan de stap maken. Hoeveel vroeger wil je ze dan weg laten gaan?

En Karsdorp doet het nu goed, maar dat heeft ook even geduurd, die kwam ook een jaartje weer terug naar Feyenoord.
pi_199810610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Over het algemeen noem je nu heel matige spelers die het resultaat zijn van een matige jeugdopleiding. Overigens zou ik Lang niet meerekenen, die speelt in een competitie die nauwelijks beter is dan de Nederlandse, en Botman is inderdaad een anomalie. Jerdy Schouten en Rick Karsdorp zijn bijvoorbeeld voorbeelden die het goed doen, Pascal Struijk (al speelde die geen wedstrijden in de eredivisie) en in zekere zin ook Matthijs de Ligt.
Wat loop je toch een onzin te lullen. Karsdorp ging weg toen die 22 was van de Beek was 23...

De ligt is natuurlijk een uitzonderlijk talent die al een finale EL en en halve final CL achter zijn naam had terwijl die eredivisie speelde.
No bitch to me
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:32:52 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199810627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Lukaku
Tielemans
De Bruyne
die Belgen, daar heb je wel wat mee hè :D en verder een slecht voorbeeld
pi_199810705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die gingen wel heel jong, waardoor ze nog een stap terug konden doen naar een club die wel een goede tussenstap voor ze was. De aanvankelijke clubkeuze was niet ideaal maar die zijn uiteindelijk wel met een tussenstap naar de top geklommen. Voor Ziyech en eigenlijk ook voor Van De Beek is dat nu te laat.
Dus omdat 2 absolute topvoetballers België op een vroege leeftijd verlieten en via een tussenstap de top hebben gehaald, is dat de enige manier? Veel van die spelers die hetzelfde probeerden, kwamen volkomen in de vergetelheid terecht. Dat kun je dan beter hebben inderdaad.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:55:59 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199810950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:30 schreef Marcoss het volgende:

[..]

De Ligt had al 2,5 seizoen basis bij Ajax gestaan en daarin finale EL en halve finale CL gehaald. Dat lijkt me juist ideaal, jezelf ontwikkelen en dan de stap maken. Hoeveel vroeger wil je ze dan weg laten gaan?

En Karsdorp doet het nu goed, maar dat heeft ook even geduurd, die kwam ook een jaartje weer terug naar Feyenoord.
Het verschilt per persoon een beetje, ik ageerde vooral tegen het idee dat jong naar het buitenland vooral een stap zou zijn om het geld. De Ligt was inderdaad ideaal, maar dat is een supertalent. Als die op zijn 25e naar Juventus was gegaan en zo presteerde als hij deed was hem waarschijnlijk eenzelfde lot als Ziyech of vd Beek beschoren.

Karsdorps jaartje terug in Nederland is natuurlijk nauwelijks formatief geweest. Die was ook niet per se piepjong toen hij naar het buitenland vertrok maar het idee leeft in Nederland te zeer dat je pas moet vertrekken als je een een soort van vormingsproces hebt afgerond waarvan ik zou zeggen dat het beter is om een deel daarvan in een betere competitie te voltooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 09-06-2021 21:04:20 ]
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:57:07 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199810968
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

die Belgen, daar heb je wel wat mee hè :D en verder een slecht voorbeeld
Lijken me prima voorbeelden, zoals ik al schreef is Belgie een goed vergelijkbaar land alleen is de jeugdopleiding er beter en de hele voetbalcultuur een stuk intellectueler.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 09-06-2021 21:04:03 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_199811250
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:03 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Ajax er alles aan gedaan en heeft tot het laatste moment op hem gewacht. Maar als Leipzig zich meld dan ben je financieel kansloos. Zie niet in wat Ajax daar fout heeft gedaan (buiten de discussie of Haller voor zo'n hoog bedrag gehaald had moeten worden).
Brobbey zegt dat hij niet het gevoel kreeg dat Ajax in hem geloofde, dat hij zich altijd meer moest bewijzen dan anderen. Tja, het is natuurlijk onmogelijk te achterhalen of dat klopt. En om een goed oordeel te vellen moeten we zien hoeveel Ajax op welk moment heeft aangeboden.

Uiteindelijk is het een kwestie van hoeveel vertrouwen je hebt in hoe Ajax zoiets aanpakt. Ik heb daar op zich wel twijfels over, ook historisch gezien. Maar dat kan ik verder ook niet hard maken om dezelfde redenen als in de vorige alinea :)
pi_199811266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Lijken me prima voorbeelden, zoals ik al schreef is Belgie een goed vergelijkbaar land alleen is de jeugdopleiding er beter en de hele voetbalcultuur een stuk intellectueler.
[quote]
Nog betere boeken dan Michel van Egmond lijkt mij onmogelijk.
  woensdag 9 juni 2021 @ 21:22:44 #46
80382 manny
30 is best veel
pi_199811303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Lijken me prima voorbeelden, zoals ik al schreef is Belgie een goed vergelijkbaar land alleen is de jeugdopleiding er beter en de hele voetbalcultuur een stuk intellectueler.
Zijn de tijden voorbij dat het een parade van dubieuze Afrikaans spelers was die via rare constructies bij Belgische clubs spelen ? Ik volg die competitie niet, maar dat is het beeld dat ik er nog bij heb.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 9 juni 2021 @ 21:36:06 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199811482
quote:
19s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:22 schreef manny het volgende:

[..]

Zijn de tijden voorbij dat het een parade van dubieuze Afrikaans spelers was die via rare constructies bij Belgische clubs spelen ? Ik volg die competitie niet, maar dat is het beeld dat ik er nog bij heb.
Ja min of meer, al is het in Belgie nog steeds goedkoper om spelers van buiten de EU te halen dan in Nederland. Ook heeft Belgie door zijn geschiedenis, cultuur en taal een zekere binding met Afrika waardoor ze meer Afrikaanse spelers halen, maar de tijden van Beveren-taferelen zijn er wel een beetje voorbij. Er wordt nu ook veel meer ingezet op de jeugdopleiding en op het laten doorbreken van jeugdspelers, Anderlecht is daar nogal in doorgeslagen waardoor ze de afgelopen jaren nogal hebben ondergepresteerd.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 9 juni 2021 @ 21:38:18 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199811519
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[quote]
Nog betere boeken dan Michel van Egmond lijkt mij onmogelijk.
Het is dat Hugo Camps van de Korsakoff niet meer kan typen, anders was hij de ghostwriter geweest van de spraakmakende autobiografie Ik, Bjorn Vleminckx .
We have always been at war with Eastasia.
pi_199812533
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]


[..]

Dezelfde discussie heb ik hier een maand of drie geleden ook al gevoerd met het halve forum. De jeugdopleiding van Ajax is de afgelopen twintig jaar vrij matig geweest waardoor zo'n beetje iedere speler die naar het buitenland ging flopte. De uitwerking daarvan is ook te zien aan de slechte prestaties van het Nederlands Elftal in de afgelopen jaren.

Het niveau van de eredivisie is gewoon veel te laag om door te kunnen groeien tot een speler die zo inpasbaar is bij een topclub, dus kunnen spelers beter wat jonger een tussenstap maken. Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden en het is ook geen toeval dat spelers die naar Italie gaan zich over het algemeen veel sneller hebben aangepast dan spelers die naar de Spaanse of Engelse competitie vertrekken. Hetzelfde zie je overigens in Belgie, waar spelers wel eerst jong een tussenstop maken en wel slagen. Je ziet bij een speler als Ziyech, die wel het talent heeft om in het buitenland in de absolute top mee te kunnen draaien dat hij te laat is weggegaan en nu heel veel moeite heeft, ook door zijn leeftijd, om daar door te kunnen breken.
Goed verhaal, lekker kort. Het slaat ook echt helemaal nergens op.

Ja, het niveau van de Eredivisie is te laag. En ja, daarom haakt Ziyech niet, maar dat komt vooral omdat Ziyech specifieke kwaliteiten mist die hij in de Eredivisie (meestal) niet nodig had en in Engeland wel. Bovendien zegt niemand hier dat spelers tot hun 26e in Nederland moeten blijven, zoals Ziyech.

Het pad wat een Frankie heeft doorlopen is prima. Als je 22 bent en een paar seizoenen goed bent in de Eredivisie, dan kun je misschien niet meteen aanhaken maar ben je nog jong genoeg om flinke stappen te zetten.

De Eredivisie is nog altijd een fantastische leerschool voor talent. Als je daar zoals Brobbey op je 19e geen onbetwiste basisspeler bent, dan heb je in het buitenland niets te zoeken. Omdat je simpelweg niet goed genoeg bent.

En ik geloof er helemaal niets van dat de jeugdopleidingen bij topclubs in topcompetities beter zijn dan in Nederland. Want als dat zo zou zijn, waarom kopen ze dan zoveel buitenlands talent, terwijl hun nationale vijver veel groter is?
  woensdag 9 juni 2021 @ 23:05:38 #50
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199813013
En dan benoem je ook nog Lukaku en De Bruyne 2 exceptionele talenten als die 2 jaar bij RKC hadden gespeeld dan hadden die de top nog gehaald. Schei toch uit zeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')