abonnement Unibet Coolblue
pi_199797730
Ik begrijp dat giraal geld zijn waarde ontleent aan hoeveel goud en zilver een land heeft. Tegenwoordig is dit ingewikkelder en gebasseerd op vertrouwen dat het ongeveer evenveel waard blijft door allerlei afspraken. Maar wat geeft een digitale munt zijn waarde. Wat voor persoon is geneigd om 33000 euro te geven voor 1 BTC?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:45:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199797744
Vraag en aanbod
pi_199797769
Het lijkt nu wel definitief gedaan met Bitcoin
Cindy De Vuyst
pi_199797791
Die waarde is compleet fictief.
pi_199797793
Je kan er mooi zwart geld mee stallen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199797799
Zijn het criminelen en drugsmaffia die crypto kopen om hun transacties anoniem te verhandelen?
pi_199797830
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan er mooi zwart geld mee stallen.
Ook een goede opmerking. En je ziet het potentieel groeien met zo'n bekende munt. Maar wat als je je BTC weer omzet in euro dan moet je wel ff 26% afstaan. Wie doet zoiets?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:57:18 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199797844
Er is een limiet aan het aantal cryptocoins er gemaakt kunnen worden dus is het een eindige voorraad. Boeiend dat het puur virtueel is. Het is misschien zelfs nog wel iets betrouwbaarder(in theorie mogelijk) dan giraal geld want niemand die zomaar iets kan bijdrukken. Dus er kunnen geen Zimbabwaanse praktijken ontstaan.

In theorie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199797854
Nog een vraagje zit er nog groei in bitcoin. Ik lees dat het Bitcoin potentieel de hele wereld in de financieen kan bijstaan via handel. Is dit zo of moet het dan opnieuw opgestart?
pi_199797968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:48 schreef einzeinz het volgende:
Het lijkt nu wel definitief gedaan met Bitcoin
Dat heb ik meerdere mensen horen/zien zeggen in 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 en toch stond bitcoin binnen 2-3 jaar weer op een nieuw record.
pi_199797984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:57 schreef TFL het volgende:
Nog een vraagje zit er nog groei in bitcoin. Ik lees dat het Bitcoin potentieel de hele wereld in de financieen kan bijstaan via handel. Is dit zo of moet het dan opnieuw opgestart?
Je kan bitcoin niet opnieuw starten.
Je kan wel een nieuwe blockchain starten met een nieuwe coin maar daar zijn er al vele honderden van en die hebben stuk voor stuk bitcoin niet verslagen.
pi_199797988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:52 schreef TFL het volgende:
Zijn het criminelen en drugsmaffia die crypto kopen om hun transacties anoniem te verhandelen?
Die gebruiken overwegend Dollars en Euro's.
Maar je kan uiteraard alles wat waarde heeft gebruiken om transacties te doen in het illegale circuit.
pi_199797994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:52 schreef babylon het volgende:
Die waarde is compleet fictief.
Als de waarde compleet fictief is, zou je niet een bitcoin kunnen verkopen voor de huidige prijs.
Dat lukt echter wel.

Ergo; de waarde is echt en niet fictief.
pi_199798010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als de waarde compleet fictief is, zou je niet een bitcoin kunnen verkopen voor de huidige prijs.
Dat lukt echter wel.

Ergo; de waarde is echt en niet fictief.
Hoe verkoop je crypto currency. En kun je inkomstenbelasting ontwijken?
pi_199798011
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:57 schreef jogy het volgende:
Er is een limiet aan het aantal cryptocoins er gemaakt kunnen worden dus is het een eindige voorraad. Boeiend dat het puur virtueel is. Het is misschien zelfs nog wel iets betrouwbaarder(in theorie mogelijk) dan giraal geld want niemand die zomaar iets kan bijdrukken. Dus er kunnen geen Zimbabwaanse praktijken ontstaan.

In theorie.
Niet alleen in theorie, voor bitcoin geldt dat in de praktijk.
pi_199798020
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat heb ik meerdere mensen horen/zien zeggen in 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 en toch stond bitcoin binnen 2-3 jaar weer op een nieuw record.
wat kost ie nu dan?
pi_199798028
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat heb ik meerdere mensen horen/zien zeggen in 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 en toch stond bitcoin binnen 2-3 jaar weer op een nieuw record.
Hoe kan dat dat bitcoin zijn waarde houdt en zelfs stijgt door populariteit. Wie wilt er nu bitcoin kopen en voor welke redenen behalve zwart geld stallen?

Ik probeer dit te begrijpen.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:16:56 #18
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199798049
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:15 schreef TFL het volgende:

[..]

Hoe kan dat dat bitcoin zijn waarde houdt en zelfs stijgt door populariteit. Wie wilt er nu bitcoin kopen en voor welke redenen behalve zwart geld stallen?

Ik probeer dit te begrijpen.

Dit is een fijn filmpje om wat beter te begrijpen wat er allemaal speelt.
pi_199798067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:13 schreef TFL het volgende:

[..]

Hoe verkoop je crypto currency. En kun je inkomstenbelasting ontwijken?
Inkomstenbelasting is in Nederland een belasting op arbeid, zoals bijvoorbeeld over het inkomen dat je verdient bij je werkgever of als ZZP'er over je winst.

Je kan in theorie crypto coins gebruiken om vermogensbelasting te ontwijken.
Het punt is echter dat je doorgaans een aan- en verkoopmoment hebt.
Op het moment dat je verkoopt zal je toch moeten uitleggen hoe je ineens aan dat vermogen komt dat je voorheen niet hebt aangegeven bij je aangifte.

Je kan crypto currencies verkopen bij exchanges als Binance, Bittrex, Kucoin, etc.
Daarnaast zijn er "swap diensten" die met "liquidity pools" werken en waar je decentraal je coins kan verruilen voor andere coins.

Wil je alleen bitcoins kopen of verkopen dan is Bitonic een betrouwbare partij in Nederland.

Vrijwel alle exchanges hebben een KYC (know your customer) waarbij je je identiteit moet prijsgeven voor je kan handelen of geld / coins kan opnemen. Het is best wel aardig gereguleerd wat dat betreft.
pi_199798081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:14 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

wat kost ie nu dan?
Een bitcoin gaat momenteel voor $32.219,15
pi_199798088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Inkomstenbelasting is in Nederland een belasting op arbeid, zoals bijvoorbeeld over het inkomen dat je verdient bij je werkgever of als ZZP'er over je winst.

Je kan in theorie crypto coins gebruiken om vermogensbelasting te ontwijken.
Het punt is echter dat je doorgaans een aan- en verkoopmoment hebt.
Op het moment dat je verkoopt zal je toch moeten uitleggen hoe je ineens aan dat vermogen komt dat je voorheen niet hebt aangegeven bij je aangifte.

Je kan crypto currencies verkopen bij exchanges als Binance, Bittrex, Kucoin, etc.
Daarnaast zijn er "swap diensten" die met "liquidity pools" werken en waar je decentraal je coins kan verruilen voor andere coins.

Wil je alleen bitcoins kopen of verkopen dan is Bitonic een betrouwbare partij in Nederland.

Hej bedankt dat je de tijd neemt om uit te leggen en aan de rest ook overigens :)

Ik kan suggereren dat ik de inlogcodes van mijn wallet kwijt was en deze na tien jaar weer heb gevonden?
Gaan ze dan de blockchain raadplegen om te zien of ik de coins niet welicht gejat heb :?

quote:
Vrijwel alle exchanges hebben een KYC (know your customer) waarbij je je identiteit moet prijsgeven voor je kan handelen of geld / coins kan opnemen. Het is best wel aardig gereguleerd wat dat betreft.
Maar dit was niet altijd zo toch. Stel dat iemand je wallet jat en die omzet in dollars of euros. Kan diegene dan worden gepakt?
pi_199798116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:20 schreef TFL het volgende:

[..]

Hej bedankt dat je de tijd neemt om uit te leggen en aan de rest ook overigens :)

Ik kan suggereren dat ik de inlogcodes van mijn wallet kwijt was en dezee na tien jaar weer heb gevonden?
Dat kan je suggereren, heeft vast nog nooit iemand bedacht :+

In de praktijk: als je het geld wil cashen, zal je het moeten kunnen verklaren. De bank kan er om vragen ivm WWFT (heb dat inmiddels al 3x gehad).
De Belastingdienst zal vervolgens benieuwd zijn waarom je de voorgaande jaren geen aangifte hebt gedaan en waar dat vermogensverschil door is ontstaan.

Als je verhaal goed genoeg is en het aannemelijk kan maken, kom je er wellicht mee weg.
pi_199798222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan je suggereren, heeft vast nog nooit iemand bedacht :+

In de praktijk: als je het geld wil cashen, zal je het moeten kunnen verklaren. De bank kan er om vragen ivm WWFT (heb dat inmiddels al 3x gehad).
De Belastingdienst zal vervolgens benieuwd zijn waarom je de voorgaande jaren geen aangifte hebt gedaan en waar dat vermogensverschil door is ontstaan.

Als je verhaal goed genoeg is en het aannemelijk kan maken, kom je er wellicht mee weg.
Wat gaan ze dan doen?

Sinds wanneer precies is bitcoin een cryptocurrency van vermogenswaarde geworden of werkt dat niet zo? In den beginne was bitcoin gratis te minen. Niemand die wilde weten wie je was en hoeveel je bitcoins je had gemined. Of willen ze je wallet zien welke transacties er zijn geweest?

Ik stel veel vragen zodat bij mij het beeld over bitcoin alleen maar beter wordt.
pi_199798372
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:32 schreef TFL het volgende:

[..]

Wat gaan ze dan doen?

Sinds wanneer precies is bitcoin een cryptocurrency van vermogenswaarde geworden of werkt dat niet zo?
Vanaf het moment dat je opgetelde vermogen hoger is dan de VRH drempel.
In 2011 moest je daarvoor tienduizenden bitcoins bezitten maar anno 2021 lukt dat met een paar btc al (afhankelijk van je overige vermogen en of je een partner hebt).

quote:
In den beginne was bitcoin gratis te minen. Niemand die wilde weten wie je was en hoeveel je bitcoins je had gemined. Of willen ze je wallet zien welke transacties er zijn geweest?
Over het algemeen vragen ze tot zo'n 5 jaar terug bij de bank tot ze tevreden zijn met het antwoord en naar hun idee voldoende hebben gedaan om fraude te voorkomen en aan hun zorgplicht te voldoen. Hoever dat gaat kan per bank verschillen. Meewerken is niet verplicht maar ze kunnen dan wel bepalen dat je niet langer klant bent (en daarnaast een melding doen aan de FIU).

Met de Belastingdienst heb ik nog geen ervaring, behalve dat ik altijd netjes aangifte heb gedaan. Dat kon ik bij de banken ook aantonen en dat sterkt m'n verhaal.

De Belastingdienst ziet het als vermogen en als je VRH vermijdt / ontduikt kan je vragen krijgen en of een boete opgelegd krijgen. De Belastingdienst zelf benaderen is vaak een stuk voordeliger voor je, ook als je nog voor meerdere jaren je vermogen had moeten aangeven. Een kennis van me heeft daar ervaring mee en dat is goed afgelopen (zat ook wat in de vicieuze cirkel dat hij het niet meer durfde te cashen vanwege eerder niet opgeven).

quote:
Ik stel veel vragen zodat bij mij het beeld over bitcoin alleen maar beter wordt.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:50:41 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199798389
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet alleen in theorie, voor bitcoin geldt dat in de praktijk.
De fluctuaties binnen de cryptomunten maken vooralsnog niet dat het een stabiele ondergrond is voor een economie. De ene dag kan je een huisje kopen voor Bitcoin en de andere dag een tweedehandse mid range auto.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:53:03 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199798413
Overigens zie ik de cryptomunten wel een goede toekomst hebben. Maar dan moet het wel een beetje voorspelbaarder/stabieler worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199798435
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:50 schreef jogy het volgende:

[..]

De fluctuaties binnen de cryptomunten maken vooralsnog niet dat het een stabiele ondergrond is voor een economie.
De vraag is: moet het dat zijn om het een succes te laten zijn? De waarde is ondanks dat argument toch nog steeds ruim $30.000

quote:
De ene dag kan je een huisje kopen voor Bitcoin en de andere dag een tweedehandse mid range auto.
Dat is wel heel extreem.
Je ziet inderdaad wel dalingen van 10 tot 40% op een dag maar dat is nog geen "huis" vs "mid range auto".

Eerder een Volvo V60 vs een Toyota Corolla.
pi_199798444
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:53 schreef jogy het volgende:
Overigens zie ik de cryptomunten wel een goede toekomst hebben. Maar dan moet het wel een beetje voorspelbaarder/stabieler worden.
Voor daytraders is die onvoorspelbaarheid juist heel welkom.
Sterker nog, de fluctuaties zijn er vooral vanwege daytraders met diepe zakken.
Iemand die z'n coins jaren in een wallet bewaart heeft weinig invloed op de prijs.
pi_199798513
Ik heb nog een laatste vraag dan ga ik weer zelf verder zoeken. Ik heb genoeg aanknopingspunten gekregen waarvoor dank.

In het begin werd bitcoin als betaling aangeboden door broodjesverkopers. Pizza, hotdogs, hamburgers, streetfood. Maar bitcoin was toen nog niks waard. Die bedrijven hielden er dus niets aan over. Wat zou de reden geweest kunnen zijn dat ze dan toch hun etenswaar in ruil voor (gratis) bitcoin weggaven. Ik doe de aanname dat BTC toen niets waard was. Wat volgens mij in 2010 ook wel zo was.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 19:02:46 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199798518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De vraag is: moet het dat zijn om het een succes te laten zijn? De waarde is ondanks dat argument toch nog steeds ruim $30.000
[..]
Lange termijn (meerdere decennia zeg maar) wel. Eigenlijk is het net als de euro, het is pas een echt succes wanneer men niet meer terugrekend naar een andere valuta, zoals de euro bij ons langere tijd nog teruggerekend werd naar de gulden.

In principe is het een geweldige manier van waarde berekenen/afspreken maar de hype moet een beetje vanaf.

Zodra de centrale banken etc helemaal uit deze alternatieve geldstroom blijven ben ik een blij ei :@.
quote:
Dat is wel heel extreem.
Je ziet inderdaad wel dalingen van 10 tot 40% op een dag maar dat is nog geen "huis" vs "mid range auto".

Eerder een Volvo V60 vs een Toyota Corolla.
Fair enough, eens :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199815188
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:53 schreef jogy het volgende:
Overigens zie ik de cryptomunten wel een goede toekomst hebben. Maar dan moet het wel een beetje voorspelbaarder/stabieler worden.
Volatiliteit is eigenlijk heel welkom. Door de volatiliteit blijft het meer mensen aantrekken. Als bitcoin extreem hard omhoog gaat (zoals begin 2021), dan trekt het veel nieuwe beleggers aan die nog nooit iets geinvesteerd hebben maar geintereseerd zijn naar de "snelle winsten".

Als bitcoin -85% daalt maar niet kapot gaat trekt het weer een hele andere soort belegger aan die geinterseerd is in de value investing (zoals ik heb gedaan in de laatste bear market). Maar ook investeerders zoals Raoul Pal en paul tudor jones. Tevens zorgt volatiliteit voor veel traders en dus liquiditeit. Er zijn maar weining assets die je op een zaterdag om 4 uur snachts kan verruilen.
pi_199815207
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:32 schreef TFL het volgende:
Ik stel veel vragen zodat bij mij het beeld over bitcoin alleen maar beter wordt.
Mocht je nog vragen hebben, shoot.

Kan je ook wel wat informatie bronnen toesturen.

Om te beginnen het boek: The Bitcoin Standard (ook in nederlands verkrijgbaar). Dit boek zal je een beter begrip geven over geld, de historie ervan en waarom bitcoin zo succesvol zal gaan worden.
  donderdag 10 juni 2021 @ 18:47:21 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199821535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Volatiliteit is eigenlijk heel welkom. Door de volatiliteit blijft het meer mensen aantrekken. Als bitcoin extreem hard omhoog gaat (zoals begin 2021), dan trekt het veel nieuwe beleggers aan die nog nooit iets geinvesteerd hebben maar geintereseerd zijn naar de "snelle winsten".

Als bitcoin -85% daalt maar niet kapot gaat trekt het weer een hele andere soort belegger aan die geinterseerd is in de value investing (zoals ik heb gedaan in de laatste bear market). Maar ook investeerders zoals Raoul Pal en paul tudor jones. Tevens zorgt volatiliteit voor veel traders en dus liquiditeit. Er zijn maar weining assets die je op een zaterdag om 4 uur snachts kan verruilen.
Ja leuk voor beleggers maar niet voor de nominale/dagelijkse economie. El Salvador die van bitcoin een wettig betaalmiddel maakt is wel weer voordelig voor de levensvatbaarheid op de lange termijn van cryptomunten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199822386
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja leuk voor beleggers maar niet voor de nominale/dagelijkse economie. El Salvador die van bitcoin een wettig betaalmiddel maakt is wel weer voordelig voor de levensvatbaarheid op de lange termijn van cryptomunten.
Het is niet ideaal voor de dagelijkse economie nee. Maar dat komt pas veel later als veel meer partijen bitcoin ingevoerd hebben. Zolang er nog genoeg mensen denken dat het naar nul gaat heeft het een extreme volatiliteit.

Ik vermoed dat het rond de Miljoen per bitcoin stabieler begint te worden (2x de gold mcap).

De beste manier om geen verlies te maken in bitcoin is dit moment een 4 jaar hodl termijn aan te houden. Ga je er je salaris en brood mee betalen heb je een kans dat je -50% hebt die maand. Dat is nou eenmaal wat het is.
pi_199884595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:03 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is niet ideaal voor de dagelijkse economie nee. Maar dat komt pas veel later als veel meer partijen bitcoin ingevoerd hebben. Zolang er nog genoeg mensen denken dat het naar nul gaat heeft het een extreme volatiliteit.

Ik vermoed dat het rond de Miljoen per bitcoin stabieler begint te worden (2x de gold mcap).

De beste manier om geen verlies te maken in bitcoin is dit moment een 4 jaar hodl termijn aan te houden. Ga je er je salaris en brood mee betalen heb je een kans dat je -50% hebt die maand. Dat is nou eenmaal wat het is.
Je kunt ook sparen in Bitcoin natuurlijk, overigens vind ik zelf de strategie van Herbert van de Cryptocast wel een aardige, bijvoorbeeld voor 5000 euro bitcoins kopen, op het moment dat de waarde die overstijgt neem je wat geld uit, bijvoorbeeld elke keer 1% vervolgens doe je het omgekeerde als de prijs juist zakt. Een vrij simpele methode waarbij je fluctuaties er wat tusenuit haalt, overigen kun je dit natuurlijk ook toepassen op andere volatiele investeringen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199888184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:48 schreef einzeinz het volgende:
Het lijkt nu wel definitief gedaan met Bitcoin
Je hebt de boot gemist zeker. :')
pi_200364189
Genoeg mensen die het willen kopen (vraag).
pi_200644471
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:44 schreef TFL het volgende:
Ik begrijp dat giraal geld zijn waarde ontleent aan hoeveel goud en zilver een land heeft. Tegenwoordig is dit ingewikkelder en gebasseerd op vertrouwen dat het ongeveer evenveel waard blijft door allerlei afspraken. Maar wat geeft een digitale munt zijn waarde. Wat voor persoon is geneigd om 33000 euro te geven voor 1 BTC?
Voor het grootste deel is dat speculatief naar mijn mening.
Bij aandelen kun je makkelijker een inschatting maken wat de koers zal worden kijkende hoe goed/slecht het onderligende bedrijf draait.
Ook voor een deel is dat speculatief.
Dit is de reden waarom Waren Buffet cryptocurrency ratten vergif noemt.

Wat veel voorkomt zeker bij de kleinere crypto is pump en dump schema's.
Je ziet dan de koers in een keer onverklaarbaar heel snel stijgen.
(en daarna terug dalen)
Zoek dat maar eens op met google.
Simpel gezegd wil dat zeggen dat de koers den gemanipuleerd worden om winsten te maken.

Niet tegenstaande dat valt er bij crypto veel geld te verdienen (maar ook mogelijk te verliezen)
Koersen van crypto zijn vergeleken met gewone aandelen koersen erg bewegelijk.
Wisselen dus snel van waarden.
Verder groot verschil is de crypto markt is 24 uur open.
Wat niet gezegd kan worden van Wall street en dergelijke.

Voor het geld op jouw bankrekening staat de overheid garant tot dacht 100.00 euro.
Dat wil zeggen dat als een bank falliet gaan de overige banken en dacht ook de overheid
voor de kosten opdraaien.
Bij crypto currency is er geen garant stelling.
Veiligheid (hacking/diefstal/oplichting) zijn dingen waar je wel rekening mee moet houden.

Groet Radwanski
pi_200655915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:40 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Voor het geld op jouw bankrekening staat de overheid garant tot dacht 100.00 euro.
Dat wil zeggen dat als een bank falliet gaan de overige banken en dacht ook de overheid
voor de kosten opdraaien.
100k garantie idd.

Het probleem is dat dat geld er helemaal niet is. Dus de belastingbetaler draait op voor het "redden" van de bank.

Het is gewoon een leugen om ervoor te zorgen dat mensen niet in paniek raken en hun geld van de rekening halen.

Cyprus heeft al aangetoont dat ze makkelijk overstappen op bail-ins ipv bail-out. Dan krijg je dus aandelen in een falliete bank ipv geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2021 14:24:21 ]
pi_200794740
Bij btc alleen vertrouwen. Bij latere coins kan dit vanalles zijn.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_200949597
Bitcoin heeft het voor het eerst de geschiedenis mogelijk gemaakt een transactie te doen met iedereen ter wereld zonder hulp van een derde partij. Ook heeft Bitcoin het voor het eerst mogelijk gemaakt dat iets digitaals niet gekopieerd kan worden. De Bitcoin blockchain is het grootste en veiligste computernetwerk dat er ooit geweest is. Het Bitcoin netwerk is nooit offline geweest of gehacked. En niemand is in staat het uit te zetten.

Door het trage netwerk is Bitcoin momenteel niet geschikt als dagelijkse betaalmethode. De vergelijking met goud is logischer. Bitcoin is in vergelijking met goud: makkelijker en goedkoper te verplaatsen, op te slaan, op te delen, te controleren op echtheid en is werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er berhaupt in omloop is.

Andere munten doen hun best op andere manieren waarde te bedenken voor hun munt. Meestal zonder veel succes
pi_201471837
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:44 schreef TFL het volgende:
Ik begrijp dat giraal geld zijn waarde ontleent aan hoeveel goud en zilver een land heeft. Tegenwoordig is dit ingewikkelder en gebasseerd op vertrouwen dat het ongeveer evenveel waard blijft door allerlei afspraken. Maar wat geeft een digitale munt zijn waarde. Wat voor persoon is geneigd om 33000 euro te geven voor 1 BTC?
Vraag. Er zijn mensen die het er voor willen betalen. En aanbod. Er zijn mensen die het voor die prijs willen verkopen. Da's genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')