abonnement Unibet Coolblue
pi_199796402

Ik kijk net een stukje van dit debat. Staat die kerel daar in zijn t-shirtje met tatoeages te debatteren met de demissionair minister.
Lijkt me verder een prima kerel, SP, maar dit geeft geen pas wat mij betreft.

Ben ik ouderwets daarin? Een pak hoeft wat mij niet per se, maar een overhemd lijkt me toch wel minimaal eigenlijk. Hoe denken jullie daar over?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:44:19 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199796421
Moet hij weten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199796445
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:44 schreef Dven het volgende:
Moet hij weten.
Als iemand daar in een korte broek met een shirtje van zijn favoriete voetbalclub gaat staan, vind je dat dan nog steeds kunnen, of zijn er wel grenzen?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:46:41 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199796447
Als het bij af en toe één sjonnie blijft, dan lijken kledingvoorschriften me een beetje overdreven. Als de helft van de kamer erbij gaat lopen in een joggingbroek dan zou dat voor mijn wel aanleiding zijn een bepaalde grens te trekken.
pi_199796449
Had Arib hem niet al een keer teruggefloten? Terecht natuurlijk, het is geen McDonalds.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199796470
Filmpje niet gekeken maar ik weet nu al dat het over Peter Kwint gaat

Het interesseert mij verder niet wat er gedragen wordt zo lang iemand herkenbaar is.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 15:50:25 ]
pi_199796478
Arib heeft hem ooit aangesproken, maar hij doet het al 4 jaar zo. En op zich is dat prima. Kledingvoorschriften zijn namelijk lastig: bij mannen kun je nog zeggen overhemd en evt jasje verplicht, maar wat doe je bij vrouwen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:05 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199796480
Moet kunnen vind ik.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:31 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199796484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als iemand daar in een korte broek met een shirtje van zijn favoriete voetbalclub gaat staan, vind je dat dan nog steeds kunnen, of zijn er wel grenzen?
Het zal me eerlijk waar aan m'n reet roesten wat voor kleding iemand draagt. Voor jou niet representatief en je vindt het een probleem. Voor mij niet representatief maar ik vind dat geen probleem. En zo zullen er ook mensen zijn die zich op deze manier weer meer met politiek kunnen identificeren.

Maar goed, vroeger waren er mensen die een probleem hadden met niet-elite dat zich met politiek bezigde. Nadien was het een schandaal dat er vrouwen in de politiek kwamen.

Gelukkig wordt dat soort nonsens over het algemeen vanzelf door de tijd bijgehaald.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199796539
Ik kan mij hier eerlijk gezegd 0,0 druk over maken. Zolang hij maar goed zijn werk doet.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:54:07 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199796542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:49 schreef Hanca het volgende:
Arib heeft hem ooit aangesproken, maar hij doet het al 4 jaar zo. En op zich is dat prima. Kledingvoorschriften zijn namelijk lastig: bij mannen kun je nog zeggen overhemd en evt jasje verplicht, maar wat doe je bij vrouwen?
Lange jurk. Hoogstens onderarmen en enkel die zichtbaar zijn. Of ben ik daar ouderwets in? :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199796566
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Lange jurk. Hoogstens onderarmen en enkel die zichtbaar zijn. Of ben ik daar ouderwets in? :@
Met een kol, natuurlijk :D
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 15:58:02 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199796591
Misschien dat meer mensen zich eindelijk in politiek gaan interesseren als er niet van die 100-delige pakken worden gedragen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:59:33 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199796619
Hmm, achter een betaalmuur maar als ik het zo lees is het een prima kerel _O_ Geen reden om op de SP te stemmen maar toch :+

https://www.ad.nl/politie(...)%2Fwww.google.com%2F

En in het orthodoxe en relatief conservatieve Griekenland kan het blijkbaar zelfs wanneer het de minister van Financiën betreft.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199796763
Peter Kwint is een held. Zou nooit SP stemmen, maar ik mag hem wel, met z'n baard en tattoo's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:11:15 #16
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199796778
Tattoo's :')
Geen net pak :')
Vieze baard :')

Hij ziet eruit alsof hij niet boven modaal verdient
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199796820
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:11 schreef airconditioning het volgende:
Hij ziet eruit alsof hij niet boven modaal verdient
Is natuurlijk ook wel de achterban waar hij voor op komt. Ik weet niet waar Kwint woont, maar ik weet wel van politici die bijvoorbeeld bewust in een flatje of rijtjeshuis in een achterbuurt blijven wonen. Gewoon, omdat ze die feeling met hun achterban willen blijven houden. Ik mag dat wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199797084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:11 schreef airconditioning het volgende:
Tattoo's :')
Geen net pak :')
Vieze baard :')

Hij ziet eruit alsof hij niet boven modaal verdient
Doen ze bij de SP ook niet, en alleen dat al onderscheidt hen in positieve zin van de rest.
pi_199797207
Mensen in pak zijn vaak ook de grootste hufters. Dus nee, een pak is niet noodzakelijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:51:28 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199797221
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:42 schreef Hamzoef het volgende:

Ik kijk net een stukje van dit debat. Staat die kerel daar in zijn t-shirtje met tatoeages te debatteren met de demissionair minister.
Lijkt me verder een prima kerel, SP, maar dit geeft geen pas wat mij betreft.

Ben ik ouderwets daarin? Een pak hoeft wat mij niet per se, maar een overhemd lijkt me toch wel minimaal eigenlijk. Hoe denken jullie daar over?
Deze gast _O_ Heb niks met de SP maar hij brengt het lollig :D Kleding boeit me niet, als ie z'n werk maar goed doet.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:53:55 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199797242
Ik zou er een probleem mee hebben als hij (of eender welk kamerlid) zijn werk niet serieus zou nemen en om die reden in campingsmoking naar de Kamer zou komen. Maar dat is niet het geval: hij is in de regel bijzonder goed ingelezen in de dossiers in zijn portefeuille en ik kan me ook niet herinneren dat hij in het debat echt fatsoensregels heeft overtreden.

Dus dat hij dat dan in korte mouwen doet... boeiend.

De TK kan hier overigens zelf regels voor opstellen via het presidium. Kennelijk hebben ze dat tot op heden niet nodig gevonden, en het is niet dat Kwint nieuw is in de Kamer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:55:45 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199797260
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:59 schreef Dven het volgende:
Hmm, achter een betaalmuur maar als ik het zo lees is het een prima kerel _O_ Geen reden om op de SP te stemmen maar toch :+

https://www.ad.nl/politie(...)%2Fwww.google.com%2F

En in het orthodoxe en relatief conservatieve Griekenland kan het blijkbaar zelfs wanneer het de minister van Financiën betreft.

[ afbeelding ]
VaroufakisGOD.

Lust al die rechtse boys rauw!
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:56:42 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199797271
Als een hoofddoek en een vieze trainingsbroek geen probleem is, waarom dit dan wel?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199797677
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:42 schreef Hamzoef het volgende:

Ik kijk net een stukje van dit debat. Staat die kerel daar in zijn t-shirtje met tatoeages te debatteren met de demissionair minister.
Lijkt me verder een prima kerel, SP, maar dit geeft geen pas wat mij betreft.

Ben ik ouderwets daarin? Een pak hoeft wat mij niet per se, maar een overhemd lijkt me toch wel minimaal eigenlijk. Hoe denken jullie daar over?
Zit jij soms in de overhemdenbranche? En daardoor denkt dat iedereen die netjes gekleed is, veel meer waard is en veel meer verstand van zaken heeft?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:40:22 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199797694
Eh nee, ik zie geen reden om de vrijheid van volksvertegenwoordigers in te perken met kledingvoorschriften buiten wat wettelijk toegestaan is. Als er volk is dat zich beter vertegenwoordigd voelt door iemand die er als een voddenboer bij loopt, een trainingspak heeft of iemand die 30 piercings heeft, dan is het vooral aan de partij en aan de kiezers om daar over te oordelen. Niet aan de voorzitter van de kamer.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 18:54:16 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199798426
Sommige mensen vinden dit heel problematisch maar het is bepaald niets nieuws, kunnen we ons Spekman nog herinneren en voor de oudere meekijkers, Jan Schaefer in zijn spijkerpak?

En in al die tijd heeft Kamer het niet nodig gevonden om een kledingvoorschrift op te stellen dus ja, als de Kamerleden zelf al meer dan 50 jaar geen reden zien daarvoor waarom dan wel nu?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199798757
Een jaartal als argument noemen vind ik altijd zo sneu
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 19:45:36 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199798956
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Een jaartal als argument noemen vind ik altijd zo sneu
Ik heb niemand een jaartal zien noemen...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199798981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb niemand een jaartal zien noemen...
https://www.ad.nl/politie(...)%2Fwww.google.com%2F
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 19:49:01 #30
408813 crew  trein2000
pi_199798992
Tja in principe vind ik dat je representatief gekleed moet zijn. Mij zul je niet in een t-shirtje aantreffen in een dergelijke functie.

Maar om dat nou te gaan afdwingen? Zijn de echte problemen op?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 19:56:58 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199799095
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:49 schreef trein2000 het volgende:
Tja in principe vind ik dat je representatief gekleed moet zijn. Mij zul je niet in een t-shirtje aantreffen in een dergelijke functie.

Maar om dat nou te gaan afdwingen? Zijn de echte problemen op?
Maar Kwint is representatief voor zijn kiezers, denk ik dan, die lopen ook niet in colbert met stropdas.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199799146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar Kwint is representatief voor zijn kiezers, denk ik dan, die lopen ook niet in colbert met stropdas.
Nee, maar Azarkan draagt toch ook geen nektasje?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:02:55 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199799159
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, maar Azarkan draagt toch ook geen nektasje?
Jij dacht, ik help het niveau van mijn topic even wat omlaag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 20:04:40 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199799185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, maar Azarkan draagt toch ook geen nektasje?
Mischien moet Azarkan zelf weten hoe hij zich kleedt voor zijn achterban? Ik heb overigens geen idee wat de achterban van Azarkan aan kleding draagt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 20:05:01 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199799190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij dacht, ik help het niveau van mijn topic even wat omlaag?
En slaagde daarin wonderwel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:06:44 #36
408813 crew  trein2000
pi_199799213
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar Kwint is representatief voor zijn kiezers, denk ik dan, die lopen ook niet in colbert met stropdas.
Representatief voor de situatie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199799289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar Kwint is representatief voor zijn kiezers, denk ik dan, die lopen ook niet in colbert met stropdas.
Nee, maar Azarkan draagt toch ook geen nektasje?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Representatief voor de situatie.
Precies dat. In het bedrijfsleven zie je dat toch ook. Als leidinggevenden van de technische buitendienst bij een overleg met directie aansluiten, dan trekken ze toch ook even een overhemd aan hoewel ze in het dagelijks leven misschien eerder een polo/t-shirt dragen?

Nou goed, ik zal wel ouderwets zijn.
Ik vind korte broek op kantoor ook niet kunnen en daar leek ik ook steeds meer in der minderheid te geraken.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:16:22 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199799326
Wat 'gepaste kleding' zou zijn is ook geen natuurwet hè. Dat het de afgelopen honderd jaar een pak met een stropdas is geweest is op zichzelf geen argument.

Het bedrijfsleven wordt ook steeds informeler. Net als de publieke sector. Ik heb nog les gehad van leraren met een stropdas, kom daar nu nog maar eens om. Zo raar is het nu ook weer niet dat de politiek volgt. En dat gaat het in de TK nog maar om een enkeling. In gemeenteraden zal er wel vaker zonder stropdas vergaderd worden vermoed ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199799399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
Wat 'gepaste kleding' zou zijn is ook geen natuurwet hè. Dat het de afgelopen honderd jaar een pak met een stropdas is geweest is op zichzelf geen argument.

Het bedrijfsleven wordt ook steeds informeler. Net als de publieke sector. Ik heb nog les gehad van leraren met een stropdas, kom daar nu nog maar eens om. Zo raar is het nu ook weer niet dat de politiek volgt. En dat gaat het in de TK nog maar om een enkeling. In gemeenteraden zal er wel vaker zonder stropdas vergaderd worden vermoed ik.
Ook dat. Als ik bijvoorbeeld ook in de kerk waar ik ga kijk: 25 jaar geleden was het een zwart pak, wit overhemd en een stropdas naar keuze voorde dominee en de kerkenraad, de dapperste was een diaken met een Asterix stropdas. Daarna kwam ee langzaam meer kleur, de pakken waren niet meer zwart... en tegenwoordig loopt de dominee zelfs regelmatig in een bloesje of shirt op een meestal nog wel nette broek. In de kerkenraad loopt de helft in spijkerbroek of korte broek.

Dat zie je inderdaad overal terug. Ook langzaam in de Tweede Kamer. Dat mag je jammer vinden, maar ik denk dat je niet moet denken dat je het kunt stoppen. Wij Nederlanders zijn niet zo van traditie, zoals de Engelsen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:30:14 #40
408813 crew  trein2000
pi_199799498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook dat. Als ik bijvoorbeeld ook in de kerk waar ik ga kijk: 25 jaar geleden was het een zwart pak, wit overhemd en een stropdas naar keuze voorde dominee en de kerkenraad, de dapperste was een diaken met een Asterix stropdas. Daarna kwam ee langzaam meer kleur, de pakken waren niet meer zwart... en tegenwoordig loopt de dominee zelfs regelmatig in een bloesje of shirt op een meestal nog wel nette broek. In de kerkenraad loopt de helft in spijkerbroek of korte broek.

Dat zie je inderdaad overal terug. Ook langzaam in de Tweede Kamer. Dat mag je jammer vinden, maar ik denk dat je niet moet denken dat je het kunt stoppen. Wij Nederlanders zijn niet zo van traditie, zoals de Engelsen.
Maar er zit nog wel wat verschil tussen wat informeler en een t-shirtje. Ik vind dat laatste echt out of the question, maar dat zal een persoonlijke opvatting zijn. (Ik heb zelf niet eens T-shirtjes _O- )
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199799525
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar er zit nog wel wat verschil tussen wat informeler en een t-shirtje. Ik vind dat laatste echt out of the question, maar dat zal een persoonlijke opvatting zijn. (Ik heb zelf niet eens T-shirtjes _O- )
Eens, een t-shirt is onderkleding. Of voor kinderen. Volwassenen met een T-shirt vind ik maar raar. (tenzij strand/camping)
pi_199799613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens, een t-shirt is onderkleding. Of voor kinderen. Volwassenen met een T-shirt vind ik maar raar. (tenzij strand/camping)
Ik loop in niks anders (behalve op zondag, ik ga wel altijd in overhemd+jasje). Voor een huisman zou het dan weer gek zijn om steeds in overhemd te lopen, iedereen die zijn/haar kinderen van school haalt loopt eigenlijk in een shirt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:40:34 #43
408813 crew  trein2000
pi_199799614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb nog les gehad van leraren met een stropdas, kom daar nu nog maar eens om.
Ik ook!
En van een proleet in een aftandse korte broek, waarover andere leden van het docentenkorps dan weer en plein public hun gal spuwden. Niet geheel onterecht…

Ik ben helemaal niet van de stempel dat je altijd strak in pak moet, maar er is wel een zekere ondergrens…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199799643
Ik vind de ongeschreven kledingvoorschriften voor mannen tamelijk achterlijk. Zo verbaas ik me erover dat het not done wordt gevonden om een korte broek te dragen naar het werk. Belachelijk, een korte broek kun je ook prima fatsoenlijk dragen.

Tatoeages roepen wat vooroordelen bij me op, maar hij moet lekker zelf weten of hij ze laat zien in de Tweede Kamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199799660
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik loop in niks anders (behalve op zondag, ik ga wel altijd in overhemd+jasje). Voor een huisman zou het dan weer gek zijn om steeds in overhemd te lopen, iedereen die zijn/haar kinderen van school haalt loopt eigenlijk in een shirt.
Ja ik weet dat tegenwoordig gangbaar is. Maar ik blijf het apart vinden, een T-shirt is eigenlijk onderkleding. Ligt ook aan je referentiekader waarschijnlijk. Mijn vader droeg echt (bijna) altijd een overhemd.

Dat je als bijvoorbeeld pakketbezorger bent en het warm is, dat je een T-shirt draagt begrijp ik ook echt wel. Maar in het parlement? Dan ben je gewoon bewust aan het trollen/statement aan het maken. Een beetje zoals de puber die in de klas per se zijn petje op wil houden.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 20:44:59 ]
pi_199799671
En met een effen T-shirt van goede kwaliteit is niks mis. Het zijn die verschrikkelijke opdrukken die T-shirts lachwekkend maken.

Zelf vind ik polo's niet kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199799676
Afspiegeling van de maatschappij creëer je niet als alle mannelijke kamerleden in driedelig pak verschijnen.
pi_199799697
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:44 schreef Nober het volgende:
Afspiegeling van de maatschappij creëer je niet als alle mannelijke kamerleden in driedelig pak verschijnen.
Er zit nog heel wat tussen een t-shirt en een driedelig pak, dat was vooral mijn punt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Zelf vind ik polo's niet kunnen.
Een polo vind ik echt wel véél netter dan een T-shirt hoor.
pi_199799706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja ik weet dat tegenwoordig gangbaar is. Maar ik blijf het apart vinden, een T-shirt is eigenlijk onderkleding. Ligt ook aan je referentiekader waarschijnlijk. Mijn vader droeg echt (bijna) altijd een overhemd.
Gevolg is dat zulke mannen er bij mooi weer zwetend bij zitten. Nee, dat is chique.

We hebben de tijd van de korsetten achter ons gelaten. Het is tijd voor de bevrijding van de man.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:48:00 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199799716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ook!
En van een proleet in een aftandse korte broek, waarover andere leden van het docentenkorps dan weer en plein public hun gal spuwden. Niet geheel onterecht…

Ik ben helemaal niet van de stempel dat je altijd strak in pak moet, maar er is wel een zekere ondergrens…
Mwah. Mijn beste docent liep altijd in vale spijkerbroeken en uitgewoonde Rolling Stones-shirts. Die wist zelfs voor mij het vak Nederlands nog leuk te maken.

De ondergrens verschuift door de tijd, daarover zijn we het denk ik wel eens. Maar de groep die überhaupt waarde hecht aan kledingnormen wordt volgens mij ook steeds kleiner. Zo lang het allemaal niet al te aanstootgevend is, is er wat mij betreft weinig aan de hand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')