Op 30 autominuten ten zuiden van Rotterdam.quote:
Na de chaos die het in het begin was vind ik dat het nu boven verwachting goed is gekomen. Ik hoop dat jullie het pand snel weten te verkopen, geld verdelen en dan genieten van de last die van je schouders af isquote:Op donderdag 2 september 2021 10:38 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Nog niet, maar we zitten wel tegen het einde.
Korte samenvatting van de belangrijkste afgelopen gebeurtenissen:
- Omdat de onderlinge verhoudingen zo stroef liepen is er toch ingestemd met iemand aan te trekken als mediator. Deze heeft na 3 weken aangegeven dat hij niet meer verder wilde omdat er geen afspraken te maken waren met 3 van de 5 en heeft zich teruggetrokken.
- Oudste zus heeft met haar gedrag ervoor gezorgd dat ook de anderen haar uitkotsen. Mijn oudste broer is overal uitgestapt, heeft zijn rekeningnummer achtergelaten met de melding dat hij zijn deel wel ziet verschijnen en "Have a nice life".
- De lastige huurder is inmiddels vertrokken, maar aangezien er niet gereageerd is op de 5 maanden huurachterstand heb ik een deurwaarder ingeschakeld die nu beslag heeft laten leggen op zijn salaris.
- De overige 2 goede huurders hebben we een afkoopsom geboden, die hebben beide geaccepteerd. 1 is afgelopen dinsdag vertrokken en de andere over anderhalve week.
- Er is een fotograaf van de makelaar langs geweest en is 4 uur bezig geweest met het maken van foto's. Pand gaat vandaag of morgen in de actieve verkoop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die klusjesman belde me gisteren op met wat vragen over het pand. Hij vertelde dat hij al met (de partner van onze) makelaar had gesproken en veel interesse heeft. Ik heb eerder met hem over de situatie gesproken en vanwege de klussen die hij heeft gedaan, heeft hij veel inside information. In het eerdere gesprek gaf hij te kennen dat hij zeker geen interesse had in het pand. En nu het te koop staat, belt hij ineens op met vragen over de huidige situatie rondom de huurders, terwijl hij al contact heeft gehad met ons makelaarskantoor.
Er begint me nu een onbehaaglijk gevoel te bekruipen dat onze makelaar misschien toch banden heeft met dat "old boys network". In hoeverre zou het kunnen dat er onderhandse afspraken worden gemaakt? Ik begin scenario's in mijn hoofd te krijgen dat er straks een deal gesloten wordt over bedrag X en dat er onderhands na verkoop een extra bedrag door koper aan makelaar betaald wordt.
Aan de andere kant was er binnen een uur nadat het pand online gegaan is al een volledige bezichtigingsdag gevuld en inmiddels de 2e ook al redelijk vol zit.
Man, wat zou ik graag mijn hoofd leeg kunnen maken en ignorant willen zijn.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
quote:Op zondag 5 september 2021 22:56 schreef Its_Muppet het volgende:
Okay, nu word ik misschien een beetje paranoide, maar ik wil iets aan jullie voorleggen:
Zoals aangegeven is er in de gemeente waar dit speelt zware vermoedens van een "Old boys network". In het verleden hebben we een aantal opdrachten gegeven aan een klusbedrijf (CV installeren, leidingen nakijken wegens tikken, enz). Een tijdje geleden kwamen we erachter dat de eigenaar van dat klusbedrijf ook panden opkoopt.T werkt toch volgens opbieden, dus zonder het hoogste bod gaat ie er niet komen toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die klusjesman belde me gisteren op met wat vragen over het pand. Hij vertelde dat hij al met (de partner van onze) makelaar had gesproken en veel interesse heeft. Ik heb eerder met hem over de situatie gesproken en vanwege de klussen die hij heeft gedaan, heeft hij veel inside information. In het eerdere gesprek gaf hij te kennen dat hij zeker geen interesse had in het pand. En nu het te koop staat, belt hij ineens op met vragen over de huidige situatie rondom de huurders, terwijl hij al contact heeft gehad met ons makelaarskantoor.
Er begint me nu een onbehaaglijk gevoel te bekruipen dat onze makelaar misschien toch banden heeft met dat "old boys network". In hoeverre zou het kunnen dat er onderhandse afspraken worden gemaakt? Ik begin scenario's in mijn hoofd te krijgen dat er straks een deal gesloten wordt over bedrag X en dat er onderhands na verkoop een extra bedrag door koper aan makelaar betaald wordt.
Aan de andere kant was er binnen een uur nadat het pand online gegaan is al een volledige bezichtigingsdag gevuld en inmiddels de 2e ook al redelijk vol zit.
Man, wat zou ik graag mijn hoofd leeg kunnen maken en ignorant willen zijn.![]()
die makelaar kan het niet zomaar verkopen zonder toestemming.[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
Even een praktische insteek: zolang het bedrag wat deze 'klusjesman' aan jullie biedt een marktconform bedrag is dat jij en je broers/zussen op de rekening mogen bijschrijven, who cares?quote:Op zondag 5 september 2021 22:56 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik begin scenario's in mijn hoofd te krijgen dat er straks een deal gesloten wordt over bedrag X en dat er onderhands na verkoop een extra bedrag door koper aan makelaar betaald wordt.
Man, wat zou ik graag mijn hoofd leeg kunnen maken en ignorant willen zijn.![]()
Een kennis van me werkte in de rijkere horeca en vertelde dat daar meer zaken werden gedaan dan in het makelaarskantoor. De leukste panden werden door de beste contacten aangeboden.quote:Er begint me nu een onbehaaglijk gevoel te bekruipen dat onze makelaar misschien toch banden heeft met dat "old boys network". In hoeverre zou het kunnen dat er onderhandse afspraken worden gemaakt? Ik begin scenario's in mijn hoofd te krijgen dat er straks een deal gesloten wordt over bedrag X en dat er onderhands na verkoop een extra bedrag door koper aan makelaar betaald wordt.
Het is net geen gunstige kilometer indeling voor Funda 😅quote:Op maandag 6 september 2021 00:34 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, vinden mensen dat huis ook als ze in Rotterdam zoeken? Kan interessant zijn voor iemand met genoeg geld die in Rotterdam zoekt, maar niet vindt.
Okay, nu word ik misschien een beetje paranoide, maar ik wil iets aan jullie voorleggen:
Zoals aangegeven is er in de gemeente waar dit speelt zware vermoedens van een "Old boys network". In het verleden hebben we een aantal opdrachten gegeven aan een klusbedrijf (CV installeren, leidingen nakijken wegens tikken, enz). Een tijdje geleden kwamen we erachter dat de eigenaar van dat klusbedrijf ook panden opkoopt.Het is een prima huis op een prima plek. Wacht gewoon alle biedingen straks even lekker afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die klusjesman belde me gisteren op met wat vragen over het pand. Hij vertelde dat hij al met (de partner van onze) makelaar had gesproken en veel interesse heeft. Ik heb eerder met hem over de situatie gesproken en vanwege de klussen die hij heeft gedaan, heeft hij veel inside information. In het eerdere gesprek gaf hij te kennen dat hij zeker geen interesse had in het pand. En nu het te koop staat, belt hij ineens op met vragen over de huidige situatie rondom de huurders, terwijl hij al contact heeft gehad met ons makelaarskantoor.
wie weet was het pure interesse van de klusjesman. Een restaurantgebouw uitbaten is iets anders dan zo een pand.
Plus, je kan straks zelf kiezen aan wie je wil verkopen, gelet op de situatie zal dat waarschijnlijk gewoon het hoogste bod zijn. Dus ik zou er niet al te bang voor zijn.
Gefeliciteerd met een einde aan zo’n hoofdpijndossierquote:Op donderdag 2 september 2021 10:38 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Nog niet, maar we zitten wel tegen het einde.
Korte samenvatting van de belangrijkste afgelopen gebeurtenissen:
- Omdat de onderlinge verhoudingen zo stroef liepen is er toch ingestemd met iemand aan te trekken als mediator. Deze heeft na 3 weken aangegeven dat hij niet meer verder wilde omdat er geen afspraken te maken waren met 3 van de 5 en heeft zich teruggetrokken.
- Oudste zus heeft met haar gedrag ervoor gezorgd dat ook de anderen haar uitkotsen. Mijn oudste broer is overal uitgestapt, heeft zijn rekeningnummer achtergelaten met de melding dat hij zijn deel wel ziet verschijnen en "Have a nice life".
- De lastige huurder is inmiddels vertrokken, maar aangezien er niet gereageerd is op de 5 maanden huurachterstand heb ik een deurwaarder ingeschakeld die nu beslag heeft laten leggen op zijn salaris.
- De overige 2 goede huurders hebben we een afkoopsom geboden, die hebben beide geaccepteerd. 1 is afgelopen dinsdag vertrokken en de andere over anderhalve week.
- Er is een fotograaf van de makelaar langs geweest en is 4 uur bezig geweest met het maken van foto's. Pand gaat vandaag of morgen in de actieve verkoop.
Zoals aangegeven is er in de gemeente waar dit speelt zware vermoedens van een "Old boys network". In het verleden hebben we een aantal opdrachten gegeven aan een klusbedrijf (CV installeren, leidingen nakijken wegens tikken, enz). Een tijdje geleden kwamen we erachter dat de eigenaar van dat klusbedrijf ook panden opkoopt.Misschien had de klusjesman oprecht geen interesse met de huurders die jullie erin hadden zitten, en al helemaal niet met de wanbetaler en het daarbij horende gedoe, maar ziet hij het als op te knappen pand zeker wel zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die klusjesman belde me gisteren op met wat vragen over het pand. Hij vertelde dat hij al met (de partner van onze) makelaar had gesproken en veel interesse heeft. Ik heb eerder met hem over de situatie gesproken en vanwege de klussen die hij heeft gedaan, heeft hij veel inside information. In het eerdere gesprek gaf hij te kennen dat hij zeker geen interesse had in het pand. En nu het te koop staat, belt hij ineens op met vragen over de huidige situatie rondom de huurders, terwijl hij al contact heeft gehad met ons makelaarskantoor.
Het is een mooi pand met een hoop potentie, ik verwacht sowieso dat de koper (ongeacht wie het is) het met een jaartje opnieuw in de verkoop gooit, helemaal opgeleukt en voor de helft meer.
Als het alleen decoratief opgeleukt is zal het wel sneller dan een jaar zijn.
Zusje nooitgenoeg zal dan nog wel pissiger zijn, want die zal niet willen begrijpen dat die veel hogere prijs ook een hoop inzet en inleg gekost heeft.
Edit: En stel je eens voor dat de klusjesman het in verhuurde staat voor die genoemde 250K gekocht had... dat had de zaak alleen maar vervelender gemaakt als het straks opgeleukt en wel voor 675K te koop staat.
[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 06-09-2021 08:25:53 ]
Goed punt. Aan het einde van de rit is het aan ons om te bepalen of het bod acceptabel is, ongeacht wat er daarna mee gebeurt.quote:Op zondag 5 september 2021 23:05 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Even een praktische insteek: zolang het bedrag wat deze 'klusjesman' aan jullie biedt een marktconform bedrag is dat jij en je broers/zussen op de rekening mogen bijschrijven, who cares?
Dossier is voor jou gesloten en kan je weer verder.
Ik merk dat ik al zolang hiermee op mijn tenen loop. Ik zal straks fysiotherapie nodig hebben om weer mijn hele voet te gebruikenquote:Op maandag 6 september 2021 07:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met een einde aan zo’n hoofdpijndossier
S******dijk.quote:
Ik vind het lastig te bepalen welke informatie wel of niet slim is om te geven, maar het is in dit draadje te achterhalen wat de exacte plaats is.quote:Op maandag 6 september 2021 09:19 schreef Inbox het volgende:
[..]
S******dijk.
Is het gek als ik het idee heb dat dit best wel goedkoop is? Ondanks achterstallig onderhoud.
450k, 338m2. En meerdere appartementen erin. Interessant voor huisjesmelkers.
Zou als verkoper boden schriftelijk willen hebben en primair aan mij gericht. Zou die makelaars wantrouwen als de pest in deze.
En misschien een makelaar nemen die ook elders actief is, bijv Rotterdam.
Blij dat ik niet in jouw schoenen sta in deze.
Hey, ik heb hier net iets over gelezen deze week. Makelaar krijgt geloof 1 of 2% van de verkoopprijs, maar een véél hoger percentage van de overboden prijs! En dat is vaak een reden dat makelaars een pand te laag aanbieden.quote:Op maandag 6 september 2021 09:54 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te bepalen welke informatie wel of niet slim is om te geven, maar het is in dit draadje te achterhalen wat de exacte plaats is.
Ik vind het heel erg hypocriet van mezelf, maar ik betrap me op dezelfde gedachten mbt vraagprijs.
Het is een uniek pand, dus lastig te vergelijken met andere panden. Als ik ga kijken naar andere historische unieke panden in het dorp of het dorp wat er tegenaan zit, zie ik panden met de helft van de oppervlakte voor (veel) meer geld.
bv:
[ afbeelding ]
De makelaar heeft aangegeven expres laag te gaan zitten om zoveel mogelijk mensen te trekken, maar voor zover mijn informatie strekt mag een makelaar geen situatie veroorzaken waarin mensen tegen elkaar op gaan bieden.
Maar ik ga het los proberen te laten.
quote:Op maandag 6 september 2021 09:47 schreef Fe2O3 het volgende:
Het is net te ver rijden naar de stad elke ochtendBedankt voor de hint @:Inbox
Het aantal m2, de lokatie en dat er net een straat verderop een gelijk pand aan m2 staat voor ruim 8ton ...
imho staat die toko voor veel! te goedkoop, maar ja ik ben geen makelaar.
Maar als je de makelaar niet vertrouwd dan kan je het zelf ook op funda zetten en kijken wat mensen bieden. Je hoeft ook geen ja te zeggen ...
Dat old boys in die regio klopt weldegelijk trouwens. Echt ons kent ons.
https://www.nu.nl/economi(...)den-op-een-huis.htmlquote:Op maandag 6 september 2021 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, ik heb hier net iets over gelezen deze week. Makelaar krijgt geloof 1 of 2% van de verkoopprijs, maar een véél hoger percentage van de overboden prijs! En dat is vaak een reden dat makelaars een pand te laag aanbieden.
nee niet die, het witte huis ook zonder grond er rechts van. Zoveel huizen staan daar niet tussen de 8 en 9 tonquote:Op maandag 6 september 2021 09:58 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij bedoeld deze?
Is wel vrijstaand en een lap grond erbij, dus die vergelijking gaat niet helemaal op, maar ik snap je punt.
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)den-op-een-huis.html
Wij hebben 1,75% afgesproken. Die 10% is een aparte afspraak die wij niet hebben gemaakt.
Het wordt aangeprezen als een huis met apparatementen... je zou het ook als B&B to be of als herenhuis kunnen aanprijzen oid Doen ze ook met die toko 2 straten verderop.quote:Op maandag 6 september 2021 10:57 schreef loveli het volgende:
Fundatekst gelezen, meestal (zie funda-topic) worden er meer bijvoeglijke naamwoorden gebruikt om te vertellen hoe uniek het pand is en wat de mogelijkheden zijn, soms met een grafische bewerking van wat je ermee zou kunnen doen. Het staat er allemaal vrij droog en sumier beschreven.
Waar baseer je dat op? Ik heb dat gevoel namelijk ook. In principe zou het zo moeten zijn dat de makelaar met een hoger bedrag ook een hogere courtage krijgt, dus ook in zijn belang is dat de verkoopprijs zo hoog mogelijk is. Ik kan eventuele onderhandse afspraken toch niet hard maken.quote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef Scorpie het volgende:
Lijkt er wel op alsof je makelaar je tilt trouwens….
Mwah, er kunnen ook 'spontaan' boden niet doorkomen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:47 schreef Leandra het volgende:
Dan valt het dus wel mee met het naaien en old boys network, anders zou hij adviseren de kijkdagen niet af te wachten.
Woensdag avond:quote:Op maandag 6 september 2021 13:47 schreef Leandra het volgende:
Dan valt het dus wel mee met het naaien en old boys network, anders zou hij adviseren de kijkdagen niet af te wachten.
Nou, dan wachten we dat toch even af?quote:Op maandag 6 september 2021 15:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Woensdag avond:
De bezichtingen waren een succes, alleen heeft niemand een bod uit gebracht want 'insert bullshit reden', de ontwikkelaar wilt nog steeds graag de vraagprijs bieden.
Als je iemand belazert moet je wel de schijn ophouden natuurlijk.
350m2 op die locatie in een herenhuis voor 450k is belachelijk laag eigenlijk. rijtjeshuizen in die gemeente gaan ook voor 300+ weg.
Weet je, ik zit steeds met dat oude liedje van Rene de Haan in mijn hoofd.... Ik had 275K geaccepteerd.quote:Op maandag 6 september 2021 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan wachten we dat toch even af?
Heeft de makelaar met de bezichtigingen iig nog wat werk verricht voor zijn courtage.
Een van de zaken die ik direct heb neergelegd toen deze fase inging is dat er van ons uit een clausule in het contract komt dat, omdat wij het huis niet bewoonden, ook niet na de verkoop bij ons terug hoeft te komen met zaken. Er is een bouwkundig rapport door ons laten maken, welke is overgedragen aan de makelaar. We hebben hem ook aangegeven dat het nu zijn spelletje is.quote:Op maandag 6 september 2021 16:28 schreef goed_volk het volgende:
Man, man man, zit net je hele topic door te lezen en wat een ellende...
Een ding dat ik je mee wil geven: zorg dat de bestaande situatie van het pand (dus rot hout, asbest, dak, maar ook bijvoorbeeld de fundering!) duidelijk bekend is bij de (mogelijke) koper.
Je zal niet de eerste zijn die eindelijk van zo'n pand af is en vervolgens een claim aan zijn broek krijgt voor verborgen gebreken.
Niet om je bang te maken, maar pas vooral goed op, zeker wanneer er zoveel dubieuze kopers op de loer liggen...
Alle gebreken uit dit topic zijn wel benoemd in dat rapport? In theorie met google + dit topic = gebrek bekendquote:Op maandag 6 september 2021 16:43 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik ga er vanuit dat dat onderdeel daarmee gedekt is.
Dat zal wel bijna het dubbele worden, ook lekker.quote:Op maandag 6 september 2021 16:43 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Weet je, ik zit steeds met dat oude liedje van Rene de Haan in mijn hoofd.... Ik had 275K geaccepteerd.
Zou het?quote:Op maandag 6 september 2021 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal wel bijna het dubbele worden, ook lekker.
Tja, TS heeft daar zelf geen zin in.quote:Op maandag 6 september 2021 17:59 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zou het?
Hoop het voor wel voor ze, maar zou me tegelijkertijd niets verbazen als dit huis gewoon naar een vriendje van de makelaar gaat om vervolgens niet veel later voor fors in de vitrine te hangen. Met vergunning of gesplits in appartementen.
Ja die ga ik wel ff terug kijkenquote:Op maandag 6 september 2021 20:00 schreef AnneX het volgende:
Vanavond in Radar op npo1 is het onderwerp oa. de makelaardij.
Yes sir, bouwkundig rapport en alle facturen als gevolg van de lekkage zijn aan de makelaar ter beschikking gesteld. Hij zou deze gebruiken in het proces.quote:Op maandag 6 september 2021 17:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Alle gebreken uit dit topic zijn wel benoemd in dat rapport? In theorie met google + dit topic = gebrek bekenddan is dat lastig uit te sluiten met een verborgen gebreken clausule
Maargoed, indien goed verwoord, ja. Je kan simpelweg alles uitsluiten en verkopen as-is. Behoudens moedwillig de boel besodemieteren (en dat moet de andere partij dan ook nog es bewijzen) is er dan weinig tot geen risico op achteraf nog gezeik te krijgen.
Is die oom die zijn rekening# achter gelaten heeft nog wel te vinden voor de handtekening trouwens? Staat de woning op de naam van alle erfgenamen? Anders heb je straks nog gezeik met een overdracht.
Dat zou op zich niet eens uitmaken als wij er een bedrag voor krijgen waar we ons in kunnen vinden. Principe blijft echter dat ik de nalatenschap van mijn vader niet weg wil geven.quote:Op maandag 6 september 2021 17:59 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zou het?
Hoop het voor wel voor ze, maar zou me tegelijkertijd niets verbazen als dit huis gewoon naar een vriendje van de makelaar gaat om vervolgens niet veel later voor fors in de vitrine te hangen. Met vergunning of gesplits in appartementen.
Correctquote:Op maandag 6 september 2021 18:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, TS heeft daar zelf geen zin in.
Das waar, dat heb ik gezien. Dank voor de reminder.quote:Op maandag 6 september 2021 20:00 schreef AnneX het volgende:
Vanavond in Radar op npo1 is het onderwerp oa. de makelaardij.
Hoeft niet per s'e langs de notaris, is denk ik wat TS bedoeld.quote:Op maandag 6 september 2021 23:45 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo zou die notariële volmacht niet hoeven? Alle erfgenamen moeten toch tekenen, in aanwezigheid van de notaris bij overdracht of per notariële volmacht.
Dat snap ik ook niet. Verkoop van een huis moet toch altijd langs de notaris?quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Hoeft niet per s'e langs de notaris, is denk ik wat TS bedoeld.
Of dat slim is is een tweede natuurlijk, zeker gezien de bijzonder goede band tussen de familieal zou ik er gewoon voor zorgen dat iedereen er is voor de handtekening, en het lijkt me dat voor een ton oid? de man ze wel komen opdraven.
Yup, maar bij bijv. 4 eigenaren A B C en D:quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Verkoop van een huis moet toch altijd langs de notaris?
Nou, je maakt het er niet bepaald duidelijker op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Yup, maar bij bijv. 4 eigenaren A B C en D:
Familielid A B en C kunnen zelf een volmacht opstellen en ondertekenen met D, en D kan dan met die volmacht bij een notaris voor A B en C tekenen, of dat slim is, mwoah.
Alleen als A B C en D er niet zijn, en E die geen eigenaar is gaat tekenen, moeten A B C en D aan E een notariele volmacht geven.
Ja, maart een notariele volmacht is alleen vereist voor het vestigen van een hypotheek, dus in de meeste gevallen bij aankoop van een huis, niet bij verkoop.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Verkoop van een huis moet toch altijd langs de notaris?
Dat dus. Wanneer er geen nieuwe hypotheek in het spel is, voldoet een "onderhandse" volmacht. Deze dient echter wel voorzien te zijn van de exacte datum van wanneer de volmacht gebruikt gaat worden en de exacte reden met (in dit geval) het bedrag waar het om gaat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja, maart een notariele volmacht is alleen vereist voor het vestigen van een hypotheek, dus in de meeste gevallen bij aankoop van een huis, niet bij verkoop.
(ik vind het ook krom, maar zo blijkt het te zijn, zie ook hier)
Wat staat hier dan?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja, maart een notariele volmacht is alleen vereist voor het vestigen van een hypotheek, dus in de meeste gevallen bij aankoop van een huis, niet bij verkoop.
(ik vind het ook krom, maar zo blijkt het te zijn, zie ook hier)
quote:Als u uw woning verkoopt, kunt u met een volmacht aan het notariskantoor volstaan. De handtekening op uw volmacht moet echter zijn gelegaliseerd (dwz een notaris dient schriftelijk te verklaren dat de handtekening uw handtekening is).
Dit is een onderhandse volmacht aan het notariskantoor (waar de notaris(kantoor) de volmachtigde is). In het geval van TS kan dat ook broer of zus A B of C zijn. Een notariele volmacht is iets anders.quote:
Het zijn nog steeds alle erfgenamen die moeten teken, al dan niet op kantoor of per volmacht. En die volmacht moet dus minstens door de notaris zijn gelegaliseerd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:57 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dit is een onderhandse volmacht aan het notariskantoor (waar de notaris(kantoor) de volmachtigde is). In het geval van TS kan dat ook broer of zus A B of C zijn. Een notariele volmacht is iets anders.
Dit zou kunnen, maar dan kan TS zeggen dat hij nog even wacht op een nieuw bod. Dit pand ga je echt wel kwijtraken. Dus meer dan de vraagprijs moet er zeker gaan komen.quote:Op maandag 6 september 2021 15:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Woensdag avond:
De bezichtingen waren een succes, alleen heeft niemand een bod uit gebracht want 'insert bullshit reden', de ontwikkelaar wilt nog steeds graag de vraagprijs bieden.
Als je iemand belazert moet je wel de schijn ophouden natuurlijk.
350m2 op die locatie in een herenhuis voor 450k is belachelijk laag eigenlijk. rijtjeshuizen in die gemeente gaan ook voor 300+ weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |