abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:18:49 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201250298
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:57 schreef miro86 het volgende:

[..]
Dit is een onderhandse volmacht aan het notariskantoor (waar de notaris(kantoor) de volmachtigde is). In het geval van TS kan dat ook broer of zus A B of C zijn. Een notariele volmacht is iets anders.
Het zijn nog steeds alle erfgenamen die moeten teken, al dan niet op kantoor of per volmacht. En die volmacht moet dus minstens door de notaris zijn gelegaliseerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201449268
Benieuwd, hoe lopen de bezichtigingen en boden? Beetje naar verwachting?
pi_201450261
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Woensdag avond:
De bezichtingen waren een succes, alleen heeft niemand een bod uit gebracht want 'insert bullshit reden', de ontwikkelaar wilt nog steeds graag de vraagprijs bieden.

Als je iemand belazert moet je wel de schijn ophouden natuurlijk.

350m2 op die locatie in een herenhuis voor 450k is belachelijk laag eigenlijk. rijtjeshuizen in die gemeente gaan ook voor 300+ weg.
Dit zou kunnen, maar dan kan TS zeggen dat hij nog even wacht op een nieuw bod. Dit pand ga je echt wel kwijtraken. Dus meer dan de vraagprijs moet er zeker gaan komen.

En er zijn idd genoeg kopers die gewoon zwart/cash een x bedrag aan de makelaar geven om zogenaamd het hoogste bod te krijgen.

Dat zou ook een reden kunnen zijn om de officiële prijs zo laag mogelijk te houden.

Maargoed het is even afwachten naar de kijkers
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:05:53 #204
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201453963
Okay, update en een prangende vraag:

We hebben vanochtend 5 biedingen gekregen. Ik vind het nu te vroeg om hier dieper op in te gaan, maar er is 1 bod waar we verder mee willen. Gezien de situatie uit het verleden en het feit dat ik zekerheid wil dat ik dit straks achter me kan laten doet er zich nu een dingetje op voorlopend op het voorlopig koopcontract waar ik de ervaringsdeskundigen wil vragen wat wijs is:

De makelaar geeft aan dat de ouderdoms en niet-bewoningsclausule in het contract komen te staan. Ik heb wat onderzoek gedaan hiernaar en kom dit tegen: https://www.makelaarsland.nl/makelaar/de-ouderdomsclausule/.
In dat artikel staat als laatste dat er ook nog een as-is clausule bestaat, waarbij de koper voor alles verantwoording neemt. Dit lijkt mij ogenschijnlijk veiliger.

Ik heb dit voorgelegd bij de makelaar en die houdt vast aan de eerste 2 clausules, "want komt op hetzelfde neer".

Gezien de geschiedenis ben ik een beetje wantrouwend en is mijn mening dat die makelaar na passeren er nooit meer naar om hoeft te kijken en wij wellicht nog geconfronteerd worden met lelijke zaken.

Concreet is mijn vraag: Ben ik aan het zeiken en dekken die eerste 2 clausules de lading? Ik wil niemand een oor aannaaien en met name onszelf niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its_Muppet op 21-09-2021 13:14:17 ]
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:20:15 #205
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_201454166
Dus meerdere partijen hebben een bod gedaan en nu wil je (achteraf) nog de voorwaarden aanpassen?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:23:06 #206
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201454198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:20 schreef bug_me_not2 het volgende:
Dus meerdere partijen hebben een bod gedaan en nu wil je (achteraf) nog de voorwaarden aanpassen?
Nee, we gaan het nu pas over de definitieve voorwaarden hebben imho. Men heeft interesse getoond en op basis daarvan een bod gedaan. De fase van "wat komt er in het voorlopig koopcontract" gaat aanbreken op het moment dat we reactie terug gegeven hebben met dat het bod geaccepteerd is.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_201454284
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:23 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
Nee, we gaan het nu pas over de definitieve voorwaarden hebben imho. Men heeft interesse getoond en op basis daarvan een bod gedaan. De fase van "wat komt er in het voorlopig koopcontract" gaat aanbreken op het moment dat we reactie terug gegeven hebben met dat het bod geaccepteerd is.
De biedingen zijn gebaseerd op de verstrekte informatie - de 2 clausules dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201454462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:20 schreef bug_me_not2 het volgende:
Dus meerdere partijen hebben een bod gedaan en nu wil je (achteraf) nog de voorwaarden aanpassen?
Nee. Hij wil kijken welke voorwaarden erin moeten om gezeik achteraf te voorkomen. En de makelaar wil vooral wat knippen/plakken, zodat de verkoop snel door kan gaan en hij zijn courtage op kan strijken.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:59:05 #209
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201454809
Niet bewoon is imho niet hetzelfde als as-is

Niet bewoon sluit niet uit dat je niet van gebreken wist, sterker nog, bijv. in dit topic benoem je er enkele. Een as-is sluit die ook gewoon keihard uit.
Dum de dum
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:00:16 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201454827
Ik heb meer vertrouwen in de twee voorgestelde clausules dan de ‘as-is’.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 september 2021 @ 14:01:54 #211
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_201454848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Hij wil kijken welke voorwaarden erin moeten om gezeik achteraf te voorkomen. En de makelaar wil vooral wat knippen/plakken, zodat de verkoop snel door kan gaan en hij zijn courtage op kan strijken.
Er is geboden op basis van niet-bewoond, tenminste daar ga ik van uit. Een as-is heeft verregaande consequenties voor de koper, daardoor zou er lager of niet geboden kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:03:18 #212
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_201454867
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:23 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
Nee, we gaan het nu pas over de definitieve voorwaarden hebben imho. Men heeft interesse getoond en op basis daarvan een bod gedaan. De fase van "wat komt er in het voorlopig koopcontract" gaat aanbreken op het moment dat we reactie terug gegeven hebben met dat het bod geaccepteerd is.
Als er in het koopcontract ineens nieuwe voorwaarden staan die niet bekend/anders waren toen ik mijn bod uitbracht dan is de kans groot dat ik mijn bod ook aanpas...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_201454889
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:01 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Er is geboden op basis van niet-bewoond, tenminste daar ga ik van uit. Een as-is heeft verregaande consequenties voor de koper, daardoor zou er lager of niet geboden kunnen worden.
Wat in het contract staat, moet kloppen met de werkelijkheid. Anders kan, zonder die as-is, de verkoper en dus ook TS gedoe krijgen. Wat hij al genoeg heeft.

Neem aan dat de mensen die hebben geboden wel onderzoek hebben gedaan naar de huidige situatie van het pand. De makelaar moet ze er ook op wijzen, denk ik. Zeker als hij weet dat het toch al een hoofdpijndossier is.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:24:48 #214
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201455177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat in het contract staat, moet kloppen met de werkelijkheid. Anders kan, zonder die as-is, de verkoper en dus ook TS gedoe krijgen. Wat hij al genoeg heeft.

Neem aan dat de mensen die hebben geboden wel onderzoek hebben gedaan naar de huidige situatie van het pand. De makelaar moet ze er ook op wijzen, denk ik. Zeker als hij weet dat het toch al een hoofdpijndossier is.
Wij zijn bewust niet bij de bezichtigingen geweest en weten niet exact wat de makelaar verteld heeft. Ik heb wel meerder indicaties dat de makelaar (zoals afgesproken) het bouwkundig rapport wat wij hebben laten maken overlegd heeft met de geïnteresseerden.

Ik weet niet goed wat de conventies zijn rondom wat wel en niet gezegd wordt tijdens bezichtigingen. Zoals ik het zie gaan er nu concrete afspraken gemaakt worden rondom overdracht. Overigens is degene waar wij voor gekozen hebben een investeringsmaatschappij van buiten de regio.

Wat ik meeneem uit het eerder geplaatste artikel van Makelaarsland is:

"Helaas komt het nog vaak voor dat discussies ontstaan tussen koper en verkoper over wie aansprakelijk is voor een bepaald (ouderdoms)gebrek. Uit rechtszaken in het verleden blijkt dat rechters de ouderdomsclausule verschillend uitleggen."
ten opzichte van
"Als je als verkoper zo min mogelijk risico wil lopen, kun je gebruikmaken van de ‘as it is’ clausule. Daarmee leg je alle aansprakelijkheid neer bij de koper. Die koopt het huis “as it is”, zoals het is."

Er zit dus best een fors verschil in die 2 clausules. En ik gok dat die investeringsmaatschappij eerst alles leeg trekt en dan verder weer gaat opbouwen, dus kans is groot dat het geen discussie gaat worden.
Maar dan zou ik juist zeggen dat die clausule er dan best in kan, voor onze gemoedsrust.

Zo'n investeringsmaatschappij heeft vaker met dit bijltje gehakt en heeft hoogstwaarschijnlijk eigen juristen, dus wie weet wat ze gaan doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:03 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]
Als er in het koopcontract ineens nieuwe voorwaarden staan die niet bekend/anders waren toen ik mijn bod uitbracht dan is de kans groot dat ik mijn bod ook aanpas...
Is het gebruikelijk dat dit tijdens een eerste (en enkele) bezichtiging ter sprake wordt gebracht?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 september 2021 @ 14:27:31 #215
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_201455207
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:24 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
Er zit dus best een fors verschil in die 2 clausules. En ik gok dat die investeringsmaatschappij eerst alles leeg trekt en dan verder weer gaat opbouwen, dus kans is groot dat het geen discussie gaat worden.
Maar dan zou ik juist zeggen dat die clausule er dan best in kan, voor onze gemoedsrust.

Zo'n investeringsmaatschappij heeft vaker met dit bijltje gehakt en heeft hoogstwaarschijnlijk eigen juristen, dus wie weet wat ze gaan doen.
Mee eens. En helemaal omdat het een bedrijf is waaraan je verkoopt zou ik zelf ook zeker een as-is willen. Lijkt mij een duidelijk verschil in beide conclusies te zitten met bijbehorende consequenties.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:29:12 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201455228
https://www.fishermanadvo(...)ijkheid-te-voorkomen

Ik zie trouwens niks in de funda-tekst over niet-bewonersclausule en oudersomsclausule. Staat dit in de brochure?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:30:43 #217
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201455245
Misschien wat naief, maar ik heb dit verhaal net ook in de mail naar onze makelaar gezet. Daarmee heb ik de illusie dat als hier in de toekomst toch gezeik over gaat komen, we in ieder geval hem erbij kunnen trekken als (mede-)aansprakelijke.

Het is echt gewoon kut dat je door de gebeurtenissen aan alles en iedereen gaat twijfelen.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:31:56 #218
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201455259
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:29 schreef Lienekien het volgende:
https://www.fishermanadvo(...)ijkheid-te-voorkomen

Ik zie trouwens niks in de funda-tekst over niet-bewonersclausule en oudersomsclausule. Staat dit in de brochure?
:+ :+ :+ Je raadt nooit wie wij met die uitzetting hebben aangetrokken... :'). Je mag 9 keer raden wie uit het team onze raadsman was. :P

En met die clausules, jij weet wat ik weet. Hoort zoiets vermeldt te worden?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  Vis een optie? dinsdag 21 september 2021 @ 14:37:53 #219
70532 loveli
N
pi_201455334
Nieuwsgierig, is de koper met wie jullie in zee willen simpel de hoogste bieder of is het ook iemand aan wie jullie het toch wel bijzondere pand gunnen?
crap in = crap out
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:39:13 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201455348
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
:+ :+ :+ Je raadt nooit wie wij met die uitzetting hebben aangetrokken... :'). Je mag 9 keer raden wie uit het team onze raadsman was. :P

En met die clausules, jij weet wat ik weet. Hoort zoiets vermeldt te worden?
Ik denk eigenlijk dat de kopende partij echt niet gaat afhaken als die clausule(s) in het koopcontract komen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:41:25 #221
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201455370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:37 schreef loveli het volgende:
Nieuwsgierig, is de koper met wie jullie in zee willen simpel de hoogste bieder of is het ook iemand aan wie jullie het toch wel bijzondere pand gunnen?
Daar wil ik later antwoord op geven, das nu nog te vroeg. Help me herinneren over een maand 8-) .

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat de kopende partij echt niet gaat afhaken als die clausule(s) in het koopcontract komen.
Dat denk ik ook niet, maar nu lijkt onze makelaar het niet eens te willen overwegen. Ik leefde in de veronderstelling dat wij de opdrachtgever waren.

Wat ook wel weer typisch is, dat als ik dit bespreekbaar maak (voordat ik de eerste post hier vandaag plaatste) en direct een reactie van mijn teerbeminde zus komt:
"Alle clausules die van toepassing zijn worden in het koopcontract meegenomen dat heeft [makelaar] me van de week weer?! Bevestigd, heb nu eens vertrouwen in [makelaar] aub..."
mijn reactie:
"Absoluut niet. [makelaar] heeft ook de afgelopen weken niet laten zien dat we blind moeten aannemen wat hij aangeeft. Daarnaast gaat [makelaar] er niets voelen van eventuele consequenties als het koopcontract getekend is, behalve dat zijn commissie betaald moet worden.

Geen enkele vorm van zelfonderzoek of positief-kritische houding.
Ik weet niet hoe diep die makelaar in mijn zus zit, maar ik zou als ik haar was eens vragen hoe haar keelamandelen eruit zien.

[ Bericht 25% gewijzigd door Its_Muppet op 21-09-2021 14:50:09 ]
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:48:42 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201455438
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
:+ :+ :+ Je raadt nooit wie wij met die uitzetting hebben aangetrokken... :'). Je mag 9 keer raden wie uit het team onze raadsman was. :P

:o :D :X

Ik gok op 1 van de heren. Die staan geregistreerd op huurrecht.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:41:36 #223
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201460499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet bewoon is imho niet hetzelfde als as-is

Niet bewoon sluit niet uit dat je niet van gebreken wist, sterker nog, bijv. in dit topic benoem je er enkele. Een as-is sluit die ook gewoon keihard uit.
Compleet mee eens, maar ik heb wel de indruk dat de makelaar alle zaken heeft overlegd. In de biedingen wordt verwezen naar het bouwkundig rapport en de gevonden asbest. Het laatste wat ik wil is andere mensen onbewust met mijn probleem opzadelen. Dat is ook de reden waarom ik open en eerlijk ben over alles. Alleen weet ik dat daar misbruik van gemaakt kan worden. En dat leidt weer tot mijn vraag of ik een punt moet gaan maken van de as-it-is of dat ouderdoms- en niet bewoond clausule voldoende is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de twee voorgestelde clausules dan de ‘as-is’.
Waarom? Waar baseer je dat op?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:52:51 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201460697
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:41 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
Compleet mee eens, maar ik heb wel de indruk dat de makelaar alle zaken heeft overlegd. In de biedingen wordt verwezen naar het bouwkundig rapport en de gevonden asbest. Het laatste wat ik wil is andere mensen onbewust met mijn probleem opzadelen. Dat is ook de reden waarom ik open en eerlijk ben over alles. Alleen weet ik dat daar misbruik van gemaakt kan worden. En dat leidt weer tot mijn vraag of ik een punt moet gaan maken van de as-it-is of dat ouderdoms- en niet bewoond clausule voldoende is.
[..]
Waarom? Waar baseer je dat op?
Op die bron, omdat ‘as is’ als zodanig nog niks zegt en in het koopcontract nog nader gedefinieerd moet worden. Die twee andere clausules zijn vrij gebruikelijk en dekken ook de lading.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 september 2021 @ 07:59:26 #225
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201464930
Ben trouwens wel benieuwd naar de geboden bedragen, mag ook als de verkoop rond is, en wat de uiteindelijke taxatie van de bank is (mocht de koper een hypotheek nodig hebben).

En elke clausule moet toch uitgelegd in het koop contract @Lienekien, het is maar net hoe de makelaar het beestje van ' je koopt het zoals het is' gaat noemen I guess.
Dum de dum
pi_201469078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de geboden bedragen, mag ook als de verkoop rond is, en wat de uiteindelijke taxatie van de bank is (mocht de koper een hypotheek nodig hebben).

En elke clausule moet toch uitgelegd in het koop contract @:Lienekien, het is maar net hoe de makelaar het beestje van ' je koopt het zoals het is' gaat noemen I guess.
De koper laat taxeren door een taxateur. De bank taxeert niet. En als verkoper heb je daar niets mee van doen; waarom zou de verkoper koper TS vertellen wat de taxateur voor waarde bepaald heeft? Als het goed is, scheelt het niet veel van de taxatie-waarde (of waardebepaling) die TS eventueel heeft laten doen voor de verkoop.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 22-09-2021 13:39:00 (fix van type na tip) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 22 september 2021 @ 13:30:26 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201469123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de geboden bedragen, mag ook als de verkoop rond is, en wat de uiteindelijke taxatie van de bank is (mocht de koper een hypotheek nodig hebben).

En elke clausule moet toch uitgelegd in het koop contract @:Lienekien, het is maar net hoe de makelaar het beestje van ' je koopt het zoals het is' gaat noemen I guess.
Ja, daarom is het ook een beetje de vraag waarom TS in ‘as is’ meer vertrouwen heeft.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 september 2021 @ 13:32:20 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201469148
Niet meer relevant.

[ Bericht 96% gewijzigd door Lienekien op 22-09-2021 13:40:19 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_201494458
Zo zeg! dit hele topic doorgelezen. Ik benijd je niet in het hele proces tot nu. Hopelijk kunnen jullie je rust krijgen, vooral jij, na de verkoop van dit toch wel enorm mooie pand. In het eerste stuk had ik wel een ander soort pand verwacht. Heel fijn dat het allemaal opgelost lijkt te worden.

Prijs leek mij op het eerste oog wat laag. Zeker in die omgeving, maar c'est ca!
- Met zuidelijke groet -
  zaterdag 25 september 2021 @ 12:56:14 #230
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_201509945
Ruzie bij erfenis helaas gebeurt dat maar al te vaak. Het draait dan altijd om de centen. Geld is lelijk.

Ik zou het op de markt zetten. En waarom onder de vraagprijs verkopen omdat er huurders inzitten? Als een koper ze incl. huurders kan overnemen dan kan er toch gewoon een leuke prijs uitrollen. Hebben zij al huurders en vanaf dag 1 inkomsten.
  zaterdag 25 september 2021 @ 13:10:37 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201510118
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:56 schreef egelhond het volgende:
Ruzie bij erfenis helaas gebeurt dat maar al te vaak. Het draait dan altijd om de centen. Geld is lelijk.

Ik zou het op de markt zetten. En waarom onder de vraagprijs verkopen omdat er huurders inzitten? Als een koper ze incl. huurders kan overnemen dan kan er toch gewoon een leuke prijs uitrollen. Hebben zij al huurders en vanaf dag 1 inkomsten.
Even verder lezen dan de OP van 8 juni.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:16:06 #232
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201908784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de geboden bedragen, mag ook als de verkoop rond is, en wat de uiteindelijke taxatie van de bank is (mocht de koper een hypotheek nodig hebben).

En elke clausule moet toch uitgelegd in het koop contract @:Lienekien, het is maar net hoe de makelaar het beestje van ' je koopt het zoals het is' gaat noemen I guess.
Okay, gisteren overdracht geweest en het geld is gestort.
Totaal 10 bezichtigingen geweest en 5 biedingen.
4 biedingen waren ver onder de vraagprijs, varierend van 275K-375K met als argument dat er nog een hoop aan moest gebeuren.
1 bod van een vastgoedbedrijf van ver buiten de regio van 475K. Hiermee zijn we in zee gegaan. 1 oktober bod geaccepteerd en gisteren dus de overdracht geweest. Nu is het wachten op de eindafrekening van GWL en daarna klaar, hopelijk.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_201908810
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:16 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
Okay, gisteren overdracht geweest en het geld is gestort.
Totaal 10 bezichtigingen geweest en 5 biedingen.
4 biedingen waren ver onder de vraagprijs, varierend van 275K-375K met als argument dat er nog een hoop aan moest gebeuren.
1 bod van een vastgoedbedrijf van ver buiten de regio van 475K. Hiermee zijn we in zee gegaan. 1 oktober bod geaccepteerd en gisteren dus de overdracht geweest. Nu is het wachten op de eindafrekening van GWL en daarna klaar, hopelijk.
Fijn dat het nu klaar is, wat een last die van je schouders af is
pi_201908893
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:16 schreef Its_Muppet het volgende:

Okay, gisteren overdracht geweest en het geld is gestort.
Totaal 10 bezichtigingen geweest en 5 biedingen.
4 biedingen waren ver onder de vraagprijs, varierend van 275K-375K met als argument dat er nog een hoop aan moest gebeuren.
1 bod van een vastgoedbedrijf van ver buiten de regio van 475K. Hiermee zijn we in zee gegaan. 1 oktober bod geaccepteerd en gisteren dus de overdracht geweest. Nu is het wachten op de eindafrekening van GWL en daarna klaar, hopelijk.
Ben je tevreden met dat bedrag? En je broers en zussen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:29:00 #235
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201908928
Pfoe die biedingen verbazen me eigenlijk nog best, het bouwkundigrapport wat ze gemaakt zullen hebben en de taxaties zullen niet al te positief zijn geweest dan medunkt.

Maar al met al, 475k - wat kosten is denk ik toch nog een mooie pot geld voor jullie in tegenstelling tot wat er eerst voorzien was lijkt me.

En weer een hoofdstuk afgesloten, lijkt me ook lekker.
Dum de dum
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:29:27 #236
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201908936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ben je tevreden met dat bedrag? En je broers en zussen?
Het bedrag boeit me niet zo, ik ben met name blij dat het bijna voorbij is. Tot zelf na de passering gisteren is er nog gezeik geweest, dus ik vind het allemaal gezegend. Er zullen dit jaar een stuk minder kerstkaarten gestuurd gaan worden 8-) :{
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_201908970
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:29 schreef Its_Muppet het volgende:
Het bedrag boeit me niet zo, ik ben met name blij dat het bijna voorbij is. Tot zelf na de passering gisteren is er nog gezeik geweest, dus ik vind het allemaal gezegend. Er zullen dit jaar een stuk minder kerstkaarten gestuurd gaan worden 8-) :{
Echt heel spijtig dat dit een wig in de familie heeft veroorzaakt. Erfenis van mijn oma heeft hetzelfde in mijn familie gedaan. Mijn vader had een broer al bijna 20 jaar niet meer gezien/gesproken. Op de uitvaart van een zwager in december in gesprek geraakt en nu weer contact. Ruzie over geld/erfenis 8)7

Maar ja, fijn dat het allemaal achter de rug is. Ik las net de openingspost nog eens door en je hebt je portie gedoe en ellende wel gehad voor de komende decennia :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:32:47 #238
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201908973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Pfoe die biedingen verbazen me eigenlijk nog best, het bouwkundigrapport wat ze gemaakt zullen hebben en de taxaties zullen niet al te positief zijn geweest dan medunkt.

Maar al met al, 475k - wat kosten is denk ik toch nog een mooie pot geld voor jullie in tegenstelling tot wat er eerst voorzien was lijkt me.

En weer een hoofdstuk afgesloten, lijkt me ook lekker.
Alles is gedeeld hoorde ik gisteren van de kopers. Daarnaast heb ik ook alle facturen van de "pleisters" nav de lekkage overlegd ivm garantie e.d., dus ze weten exact waar ze aan beginnen. Het leken hele schappelijke mensen. We hebben gevraagd dat als ze klaar zijn met opknappen of we dan nog een keer mogen komen kijken en dat was geen probleem.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:34:41 #239
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_201908991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ja, fijn dat het allemaal achter de rug is. Ik las net de openingspost nog eens door en je hebt je portie gedoe en ellende wel gehad voor de komende decennia :7
Ik zeg mijn hele leven al dat als GTST materiaal tekort komt, ze een hotline met mij hebben. Dit is gewoon weer een extra hoofdstuk. En ondanks al het gezeik wat er nu nog steeds is, is het super leerzaam en een interessant proces geweest. In veel verschillende opzichten.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:02:54 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201909326
Gefeliciteerd.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:38:07 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201910406
Fijn dat het allemaal geregeld is, jammer dat er toch nog onderling gezeik was, en dat terwijl het pand zo'n flink bedrag heeft opgebracht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201911056
Wat een opluchting voor jou.🎉
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')