abonnement Unibet Coolblue
pi_199791911
Zie titel.

Allemaal leuk en aardig, maar ze willen mij ook verbieden om lachgas in mn woning te bewaren.

Nu kan ik bezwaar maken, en dan moet ik aangeven waarom ik bezwaar maak. En vraag ik me dus af, mag een verhuurder dat wel verbieden? Bedoel, is toch niet verboden dat spul?

Een bezwaar zal vast worden afgewezen. Kan een verhuurder zoiets dan toch doorzetten als iemand het niet eens is met de wijzigingen?


Wat moet ik nu gebruiken als ik slagroom wil maken?
pi_199791941
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:18 schreef Inbox het volgende:
Wat moet ik nu gebruiken als ik slagroom wil maken?
Een spuitzak.

Google is your friend, abuse your friends
pi_199792051
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Een spuitzak.

[ afbeelding ]
Mijn spuitzak ziet er heel anders uit!

Maar even serieus. Kan een verhuurder jouw verbieden iets in huis te hebben wat niet eens verboden is?

En, valt een schuur of kelderbox onder 'woning'?
pi_199792091
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

Mijn spuitzak ziet er heel anders uit!

Maar even serieus. Kan een verhuurder jouw verbieden iets in huis te hebben wat niet eens verboden is?

En, valt een schuur of kelderbox onder 'woning'?
Een capsule voor in de slagroomspuit kan hij niet verbieden. (500 capsules op voorraad volgens mij wel, dat is geen huishoudvoorraad meer) Lachgas in een ballon volgens mij ook. Dat is niet voor “normaal” gebruik en geen veilige manier om gas op te slaan.
Net zoals je wel een jerrycan met benzine in je garage mag hebben staan maar geen plastic zak met benzine.

Regels gelden normaal gesproken voor het gehele gehuurde object. Dus ook schuur en garage.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_199792597
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:18 schreef Inbox het volgende:
Een bezwaar zal vast worden afgewezen. Kan een verhuurder zoiets dan toch doorzetten als iemand het niet eens is met de wijzigingen?

Ligt eraan, zijn je vriendin en haar vader wel mee geweest bij de bezichtiging?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juni 2021 @ 10:52:42 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199792890
Ligt eraan hoe dit in je huurcontract staat. Als is vastgelegd dat je verhuurder de AV (waar jij je contractueel aan moet houden) stilzwijgend of eenzijdig kan aanpassen dan heb je volgens mij niet veel juridische basis om op te leunen. Tenzij dit soort bepalingen wettelijk niet bindend worden geacht.

Mijn advies is dan ook: bel het juridisch loket even en vraag of je je gevaarlijke gewoonte ongestoord mag voortzetten of dat je je moet houden aan wat je verhuurder je wilt opleggen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199792964
Tenzij je dus veel lachgas hebt in je huis snap ik het probleem niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199797096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ligt eraan hoe dit in je huurcontract staat. Als is vastgelegd dat je verhuurder de AV (waar jij je contractueel aan moet houden) stilzwijgend of eenzijdig kan aanpassen dan heb je volgens mij niet veel juridische basis om op te leunen. Tenzij dit soort bepalingen wettelijk niet bindend worden geacht.

Mijn advies is dan ook: bel het juridisch loket even en vraag of je je gevaarlijke gewoonte ongestoord mag voortzetten of dat je je moet houden aan wat je verhuurder je wilt opleggen.
Ik heb nog nooit lachgas gebruikt ;)

Maar dus wel zo'n tankje in huis.
Soort van achterover gedrukt van buurtkinderen die het nodig vinden dat spul wel te gebruiken en het in de gezamenlijke voortuin te verstoppen.

Moet nog keer uitzoeken waar ik dat statiegeld van die tankjes kan terughalen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Inbox op 08-06-2021 16:43:28 ]
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:10:29 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199797990
quote:
En vraag ik me dus af, mag een verhuurder dat wel verbieden? Bedoel, is toch niet verboden dat spul?
Zijn honden en katten an sich verboden?

Zijn er huurcontracten waarbij is aangegeven dat het niet is toegestaan om huisdieren te houden?

quote:
Kan een verhuurder zoiets dan toch doorzetten als iemand het niet eens is met de wijzigingen?
Als je het er niet mee eens bent, kun je naar de Huurcommissie.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 19:06:34 #10
51385 baskick
Juist ja!
pi_199798561
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:37 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit lachgas gebruikt ;)

Maar dus wel zo'n tankje in huis.
Soort van achterover gedrukt van buurtkinderen die het nodig vinden dat spul wel te gebruiken en het in de gezamenlijke voortuin te verstoppen.

Moet nog keer uitzoeken waar ik dat statiegeld van die tankjes kan terughalen.
Maak jij je effe nodeloos druk dan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199798726
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Maak jij je effe nodeloos druk dan.
Ik maak me in zoverre druk dat ik ooit een contract heb getekend met ze, en dat een verandering in algemene voorwaarden van mij niet hoeft. En dat er altijd wel iets isdat op een of andere wijze negatief kan werken voor mij.

Nu gebruik ik dat spul niet, maar stel ik zou dat wel doen en heb zo'n tankje of twee in huis. Verboden is dat niet voor de wet, voorzover ik weet, maar de verhuurder denkt even boven de wet te staan en dat te verbieden. Daar hou ik dus niet van.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 21:35:21 #12
51385 baskick
Juist ja!
pi_199800281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:21 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik maak me in zoverre druk dat ik ooit een contract heb getekend met ze, en dat een verandering in algemene voorwaarden van mij niet hoeft. En dat er altijd wel iets isdat op een of andere wijze negatief kan werken voor mij.

Nu gebruik ik dat spul niet, maar stel ik zou dat wel doen en heb zo'n tankje of twee in huis. Verboden is dat niet voor de wet, voorzover ik weet, maar de verhuurder denkt even boven de wet te staan en dat te verbieden. Daar hou ik dus niet van.
Alsof ze op gaan treden tegen 2 tankjes die jij onaangebroken hebt liggen of tegen wat patronen die evident voor een slagroomspuit zijn bedoeld. Dus tenzij je eruit ziet als een junk en voor overlast zorgt, zie ik niet in wat het probleem is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199801897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Alsof ze op gaan treden tegen 2 tankjes die jij onaangebroken hebt liggen of tegen wat patronen die evident voor een slagroomspuit zijn bedoeld. Dus tenzij je eruit ziet als een junk en voor overlast zorgt, zie ik niet in wat het probleem is.
Nee, ik verwacht niet dat ze op gaan treden. Maar ze zouden het wel kunnen doen. En dat, dat bevalt me dus niet.

Dit was een voorbeeld, wat er exact gaat veranderen weet ik niet precies.
pi_199803597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 00:47 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee, ik verwacht niet dat ze op gaan treden. Maar ze zouden het wel kunnen doen. En dat, dat bevalt me dus niet.

Dit was een voorbeeld, wat er exact gaat veranderen weet ik niet precies.
Oh, dat had ik even niet uit de OP gehaald:
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:18 schreef Inbox het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ze willen mij ook verbieden om lachgas in mn woning te bewaren.

Dus de verhuurder heeft wél aangekondigd dát de voorwaarden gaan veranderen en dat je bezwaar kunt maken, maar niet wát er gaat veranderen? Apart...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199805435
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh, dat had ik even niet uit de OP gehaald:
[..]

Dus de verhuurder heeft wél aangekondigd dát de voorwaarden gaan veranderen en dat je bezwaar kunt maken, maar niet wát er gaat veranderen? Apart...
Ik heb een mail gehad, met een linkje erin naar de wijzigingen.

Het voorbeeld van lachgas werd als voorbeeld genoemd in de mail.

Linkje zelf nog niet gelezen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:32:31 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199805545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:23 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik heb een mail gehad, met een linkje erin naar de wijzigingen.

Het voorbeeld van lachgas werd als voorbeeld genoemd in de mail.

Linkje zelf nog niet gelezen.
Linkje zelf nog niet gelezen, maar wel alvast een topic geopend op FOK!
The love you take is equal to the love you make.
pi_199806070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:23 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik heb een mail gehad, met een linkje erin naar de wijzigingen.

Het voorbeeld van lachgas werd als voorbeeld genoemd in de mail.

Linkje zelf nog niet gelezen.
Ah juist ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage woensdag 9 juni 2021 @ 13:34:24 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199806334
Volgens mij kan dit wel gewoon geregeld worden via AV, wat jij er ook van vindt TS.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199810315
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Linkje zelf nog niet gelezen, maar wel alvast een topic geopend op FOK!
Correct, omdat dus het voorbeeld van lachgas genoemd werd in de brief en de optie tot bezwaar maken er is.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 juni 2021 @ 20:31:12 #20
408813 crew  trein2000
pi_199810601
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:34 schreef JeMoeder het volgende:
Volgens mij kan dit wel gewoon geregeld worden via AV, wat jij er ook van vindt TS.
Dat is maar een deel van de vraag natuurlijk. De eerste vraag is of verhuurder die voorwaarden zomaar mag wijzigen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199811495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is maar een deel van de vraag natuurlijk. De eerste vraag is of verhuurder die voorwaarden zomaar mag wijzigen.
Als ze die optie niet in de initiële voorwaarden hebben opgenomen, is er toch geen enkele afdeling JZ bij een woningbouwcorporatie (of andere professionele verhuurder) die het bedenkt om de voorwaarden poogt te wijzigen?

Sowieso niet héél slim om die optie niet te hebben, me dunkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 juni 2021 @ 21:38:18 #22
408813 crew  trein2000
pi_199811520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Als ze die optie niet in de initiële voorwaarden hebben opgenomen, is er toch geen enkele afdeling JZ bij een woningbouwcorporatie (of andere professionele verhuurder) die het bedenkt om de voorwaarden poogt te wijzigen?
Zelfs als het er wel in staat is het nog maar de vraag of het mag. Dit zou wel eens onredelijk bezwarend kunnen zijn,
Maar daar laat ik me verder niet over uit, want daar weet ik onvoldoende van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 9 juni 2021 @ 21:40:50 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199811561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:09 schreef Inbox het volgende:

[..]

Correct, omdat dus het voorbeeld van lachgas genoemd werd in de brief en de optie tot bezwaar maken er is.
Doe dat linkje eens. Dan weten we tenminste waar we over praten.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage woensdag 9 juni 2021 @ 21:43:17 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199811599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is maar een deel van de vraag natuurlijk. De eerste vraag is of verhuurder die voorwaarden zomaar mag wijzigen.
Eens, dat had ik TS al gevraagd, maar daar heeft hij nog niet echt op gereageerd. In de zin van: wat staat erover in je huurcontract.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199814677
Maar dan zouden ze dus ook bijv in kunnen voeren dat huisdieren niet meer toegestaan zijn vanaf nu? Kun je je hond weg doen.
Bij ons hebben ze de kleine reparaties eruit gehaald, daar kun je nu een abonnement voor nemen. Dus een kapotte kraan, losse deurklink enz valt niet meer onder de huur, terwijl ik daar toendertijd wel voor getekend heb en de huur geen cent minder is geworden. Ik vind het raar dat ze een contract, dus regels die je samen bent overeengekomen, eenzijdig kunnen veranderen.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:25:00 #26
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_199816284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:21 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nu gebruik ik dat spul niet, maar stel ik zou dat wel doen en heb zo'n tankje of twee in huis. Verboden is dat niet voor de wet, voorzover ik weet, maar de verhuurder denkt even boven de wet te staan en dat te verbieden. Daar hou ik dus niet van.
En hier gaat het dus mis, 2 tankjes mag je in huis hebben idd, mits opgeslagen in een daarvoor goedgekeurde opslagcontainer,en als jij in het bezit bent van de nodige papieren, opslag gevaarlijke stoffen.
Dus ik denk dat de woningbouw hier wel degelijk een punt heeft. Verder zal gezien het feit lachas een oxidator is, ook je verzekeraar en die van de woningbouw niet al te blij zijn met de opslag.
The Admirals......1995-2007
pi_199816318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:25 schreef RodenCity het volgende:

[..]

En hier gaat het dus mis, 2 tankjes mag je in huis hebben idd, mits opgeslagen in een daarvoor goedgekeurde opslagcontainer,en als jij in het bezit bent van de nodige papieren, opslag gevaarlijke stoffen.
Dus ik denk dat de woningbouw hier wel degelijk een punt heeft. Verder zal gezien het feit lachas een oxidator is, ook je verzekeraar en die van de woningbouw niet al te blij zijn met de opslag.
Jij denkt dat elke slagroomspuit-eigenaar hieraan voldoet? En heb je een bron die staaft dát ze eraan moeten voldoen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:32:17 #28
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_199816393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Jij denkt dat elke slagroomspuit-eigenaar hieraan voldoet? En heb je een bron die staaft dát ze eraan moeten voldoen?
Er wordt in de regelgeving dan ook een verschil gemaakt in hoeveelheid. Tot 2 kilo is vrij van alles, denk daarbij aan slagroom patronen, Als je over cylinders praat dan ga je uit van minimaal 5 kilo gas.
En bronnen zijn genoeg te vinden online, regelgeving mbt opslag en transport gevaarlijke stoffen, dat is waar lachgas in cylinders, boven 2 kilo, onder valt.
The Admirals......1995-2007
pi_199818769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:32 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Er wordt in de regelgeving dan ook een verschil gemaakt in hoeveelheid. Tot 2 kilo is vrij van alles, denk daarbij aan slagroom patronen, Als je over cylinders praat dan ga je uit van minimaal 5 kilo gas.
En bronnen zijn genoeg te vinden online, regelgeving mbt opslag en transport gevaarlijke stoffen, dat is waar lachgas in cylinders, boven 2 kilo, onder valt.
Ah, fair enough. Ben niet zo thuis in lachgas, behalve dat ik weet dat het in een slagroomspuit gaat én recreatief gebruikt wordt (en medisch). De dingen die ik ken heten kennelijk geen cilinder (meerdere kilo's) maar patroon (7,8 gram) - vandaar mijn verbazing :)

Ik zie ze wel eens slingeren, niet wetende dat er ook serieuze formaten zijn :o Nitwit op drugsgebied.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 10 juni 2021 @ 15:11:32 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_199818988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zijn honden en katten an sich verboden?

Zijn er huurcontracten waarbij is aangegeven dat het niet is toegestaan om huisdieren te houden?
[..]

Als je het er niet mee eens bent, kun je naar de Huurcommissie.
TS vraagt zich af of het aanpassen van de voorwaarden eenzijdig toegestaan is.

Mijn gevoel zegt van niet. Er is niet voor niets een overeenkomst waar men zich aan gecommitteerd heeft.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_199819647
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:11 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

TS vraagt zich af of het aanpassen van de voorwaarden eenzijdig toegestaan is.

Mijn gevoel zegt van niet. Er is niet voor niets een overeenkomst waar men zich aan gecommitteerd heeft.
Eenzijdig wijzigingsbeding.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 10 juni 2021 @ 18:46:57 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_199821530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Eenzijdig wijzigingsbeding.
Staat er niet in.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_199821667
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Staat er niet in.
Vertel, want voor zover ik weet heb ik geen linkje naar de oude of nieuwe AV gezien?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 10 juni 2021 @ 20:20:32 #34
38148 crew  Innisdemon
pi_199822744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Vertel, want voor zover ik weet heb ik geen linkje naar de oude of nieuwe AV gezien?
Thanks for playing
Jouw stelling is dus net zo'n aanname als de mijne :Y)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_199822799
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:20 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Thanks for playing
Jouw stelling is dus net zo'n aanname als de mijne :Y)
Het was geen aanname, het was een reactie op iemand die zei 'mag niet want overeengekomen'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 10 juni 2021 @ 23:34:04 #36
38148 crew  Innisdemon
pi_199825885
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Het was geen aanname, het was een reactie op iemand die zei 'mag niet want overeengekomen'.
oh ik heb even gemist dat er is overeengekomen dat er eenzijdig mag worden gewijzigd.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_199829366
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:34 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

oh ik heb even gemist dat er is overeengekomen dat er eenzijdig mag worden gewijzigd.
Begrijpend lezen, altijd lastig. Ik heb nota bene vetgedrukt op welk deel ik specifiek reageerde. Ik beëindig de discussie verder.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage vrijdag 11 juni 2021 @ 11:12:46 #38
38148 crew  Innisdemon
pi_199829395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Begrijpend lezen, altijd lastig. Ik heb nota bene vetgedrukt op welk deel ik specifiek reageerde. Ik beëindig de discussie verder.
Ja dat het lastig voor je is was al wel duidelijk gezien je andere 'bijdragen'. TS geeft nergens aan dat er sprake van is.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:20:25 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199829460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:12 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja dat het lastig voor je is was al wel duidelijk gezien je andere 'bijdragen'. TS geeft nergens aan dat er sprake van is.
TS geeft amper informatie. Hij heeft zelf de informatie die hem is toegestuurd nog niet gelezen. Dus ik zou er maar niet te hard van uitgaan dat hij het wel had gemeld als die bepaling in zijn contract stond, want hij heeft zijn contract er niet op nagekeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199829479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:12 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja dat het lastig voor je is was al wel duidelijk gezien je andere 'bijdragen'. TS geeft nergens aan dat er sprake van is.
Klopt, dat geeft TS niet aan. Ook niet dat het er niet is, overigens. Een eenzijdig wijzigingsbeding is de sleutel voor de vraag of er überhaupt iets gewijzigd kan worden. Aan TS om in de huidige voorwaarden te kijken of daar sprake van is :Y

Nog één maal dan:

quote:
TS vraagt zich af of het aanpassen van de voorwaarden eenzijdig toegestaan is.
Mijn gevoel zegt van niet. Er is niet voor niets een overeenkomst waar men zich aan gecommitteerd heeft.
Hiermee wek je m.i. op z'n minst de suggestie dat een overeenkomst nimmer eenzijdig gewijzigd kan worden (want overeenkomst waaraan men zich gecommitteerd heeft). Ik geef (weliswaar heel beknopt) aan dat daarvoor wél een mogelijkheid is, namelijk een 'eenzijdig wijzigingsbeding'. Dus als die er is, dan is het mogelijk om eenzijdig wijzigingen aan te brengen. Excuus dat ik dat niet uitgespeld heb. En als er een mogelijkheid is, is de volgende vraag of die regel (of welke andere regel dan ook) niet onredelijk bezwarend is, zoals @trein2000 ook aangeeft.

"Gevoel" is hier irrelevant; het staat erin of niet - dat kan TS weten, opzoeken, navragen, enz. Maar wij kunnen dat niet voelen :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 13:28:12 #41
408813 crew  trein2000
pi_199830868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, dat geeft TS niet aan. Ook niet dat het er niet is, overigens. Een eenzijdig wijzigingsbeding is de sleutel voor de vraag of er überhaupt iets gewijzigd kan worden. Aan TS om in de huidige voorwaarden te kijken of daar sprake van is :Y

Nog één maal dan:
[..]

Hiermee wek je m.i. op z'n minst de suggestie dat een overeenkomst nimmer eenzijdig gewijzigd kan worden (want overeenkomst waaraan men zich gecommitteerd heeft). Ik geef (weliswaar heel beknopt) aan dat daarvoor wél een mogelijkheid is, namelijk een 'eenzijdig wijzigingsbeding'. Dus als die er is, dan is het mogelijk om eenzijdig wijzigingen aan te brengen. Excuus dat ik dat niet uitgespeld heb. En als er een mogelijkheid is, is de volgende vraag of die regel (of welke andere regel dan ook) niet onredelijk bezwarend is, zoals @:trein2000 ook aangeeft.

"Gevoel" is hier irrelevant; het staat erin of niet - dat kan TS weten, opzoeken, navragen, enz. Maar wij kunnen dat niet voelen :N
Het eenzijdig wijzigingsbeding zelf kan ook onredelijk bezwarend zijn ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199830877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het eenzijdig wijzigingsbeding zelf kan ook onredelijk bezwarend zijn ;)
Ongetwijfeld. Afhankelijk van wat er is afgesproken, kan TS de volgende stap bepalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')