abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 19 februari 2003 @ 11:19:52 #51
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8578130
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:48 schreef heaven7 het volgende:
Ja, dat zeiden ze bij mij ook "viraal" maar mooi dat het toch met anti-biotica na een weekje weg was
ja maar dat was het zonder antibiotica dus ook wel geweest. Dat is nou het mooie aan een virale keelontsteking.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8578181
Niet roken.. geen "kruidige/scherpe"producten nuttigen.
Veel drinken warm /koud.Wat jezelf prettig vind.
Evt een sjaal of colletje dragen ( ook in huis).
Beterschap!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_8595962
ja nu heb ik het ook
tering zeg! het doet echt keipijn! en mijn klieren zijn ook helemaal opgezet en... ik vind mezelf heel zielig wehhhh... nou ja, ik gaook maar aan de slag met ijswater
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 februari 2003 @ 12:16:59 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8663193
Beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 februari 2003 @ 13:23:20 #55
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_8664111
Ik ook nog even met mijn serie tips, ben immers kampioen in keelontstekingen.

Kamillethee, en veel ook
heeeeeeel veel drop
Superol gorgeldingen, heeeeel ranzig, maar werkt wel
altijd een sjaal om
ijswater idd.

Met die recept ben je er het snelst vanaf. succes

Afrika Paprika
pi_8716284
Echt zo'n beetje iedereen in mijn omgeving hoest zich te pletter.
Ik heb nu al 3 potten thee op met honing, trachitol, waterijsjes en niks lijkt te helpen!
Vanochtend heb ik mijn laatste antibiotica-pilletje geslikt, ik dacht dus dat ik dan niet besmettelijk was. Het helpt dus niks
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_9910342
Je kunt het beste veel honing nemen dat, heeft een natuurlijke desinfecterende werking plus het is lekker met thee.
pi_10078013
nee hè, nou heb ik het ook weer. Half jaar geleden ookal gehad door pfeiffer. Als ik in m'n keel kijk zie ik witte stippen in mn keel. Helemaal opgezet ook en dit geldt ook voor mn klieren in mn nek en zelfs onder mn oksel
Bah, kwil niet naar de dokter. Heb morgenavond uhh nacht een feest en ik wil er wel heenkunnen hoop dat het morgen stuk minder is en ga vanavond vroeg naar bed..
  maandag 28 april 2003 @ 22:21:00 #59
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_10080535
Ja, ik heb dus ook keelonsteking. Ik heb van die oplostabletten gekregen (anti-biotica) Overigens heb ik voor het pijnlijke gevoel in je keel nog wel een ietwat vreemde tip: Gorgelen met cola vlak voordat je gaat slapen. Het klinkt vreemd, maar het werkt echt. (bron: Uw goed recht, Algemeen Dagblad) Succes in ieder geval. Ik hoop dat we allemaal voor koninginnedag weer op de been zijn!
Geniet!
pi_10936520
godver!! ik heb het nu ook... wie van jullie heeft me aangestoken

heb al een half pakje dampo hoestpastilles op, al 3 liter ijswater, gegorgeld, honing gegeten... hoestdrankjes... voorzover helpt niets...

heeft er niet iemand een echte gouden tip?

pi_11109320
*sjop*

Ik heb het ook sinds donderdag, en gvd wat doet dat pijn,
ik baar nog liever een kind.

Ik overleef op om de paar uur een paracetamol, stukjes koude watermeloen en kannen vol water met ijsblokjes.
Van bluezz kreeg ik ook nog de tip om te spoelen met Bocasan, en volgens mij ben ik nu over het ergste heen.
Ik praat en loop nog steeds alsof ik straalbezopen ben, maar het grieperige gevoel neemt elke dag een beetje af,
nu de pijn nog.
Volgens de huisarts heerst het ontzettend.

Gedeelde smart enzo...

* shmoopy gaat weer naar bed

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_11109457
Bah... keelpijn... ik ken het. Toen ik nog jong was had ik vaak angina (ergere variant dan keelpijn).

Kan misschien wel zo zijn ja dat het heerst want ik had van de week ook keelpijn (en stem kwijt...). En na de keelpijn komt bij mij de kriebelhoest (aarrggg).

Tegen keelpijn:
- gorgelen met zout lauwwarm water.
- potters eten
- fischermans friends helpen ook goed!
- en veel sinasappelsap drinken (of eten)
- veel drinken (maar da's meer tegen de kriebelhoest)

vrijdag 20 juni 2003 @ 10:20:25 #63
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_11240001
Ik heb ook al 1½ week keelpijn. Tis nu allemaal een stuk beter.. Alleeen vandaaggggggggggg... Ik kan echt amper wat drinken. Ik heb steeds van dat hele vieze vaste slijm in mn mond en als ik wat probeer door te slikken doet het zeer, en het voelt net alsof het eerst over een stuwdam van 300 meter hoog moet.

Ohja, ik probeer om wat drinkyoghurt en appelsap weg te werken, maar het lukt me niet

ongenuanceerd wezen
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:24:22 #64
34156 Mirage
Smile !!!
pi_11240071
Komkommer eten !

Helpt serieus.

Het laat het allemaal wat lichter voelen. w

Beterschap allemaal !

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 20 juni 2003 @ 22:16:04 #65
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_11257200
komkommer :S
dat terwijl ik niks kan eten
ongenuanceerd wezen
  donderdag 24 juli 2003 @ 16:13:00 #66
44906 merino
World of Sleepers
pi_11989007
heb het gister ook gekregen. Hele nacht wakker gelegen

Dus maar effe alle tips opgevolgd en rond mijn pc gezet:
- Theekan + potje honing
- Bakje met drop en zuurtjes
- Waterijsje
- Komkommer (al hoewel ik deze tip betwijfel)
- water met zout (voor dat gorgelen toch )

En daarnaast nog een hele bak hertog ijs en 3 flesjes ijswater

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:19:25 #67
64466 donan
Da PimP was here;)
pi_12506457
ik had dus ook gezellig weer es een keer keelontsteking, kd8 dat ik eraf was (al ruim een jaar niet gehad) maar dit is wel geteld de 13de keer dat ik het heb, en ik ben er nog steeds even blij mee^O^ en dat is dus ironisch bedoeld, maar goed, speciaal voor een keer niet zo FUCKING (mods, srry voor mijn taalgebruik al bij mijn eerste post;)) veel pijn heb, eten doe ik nog wel, had ik deze keer besloten, maar heeft iemand nog ideeën? ik heb het hele topic al gelezen, ga ik zo uitproberen, vooral de potters, de sinaasappel, komkommer en het zoutwater, en ja, het ijs en het vele drinken stond al op mijn ondertussen, naast een aantal dingen zoals nooit meer keelontsteking krijgen, niet te erge keelontsteking als sinterklaas het niet kan weghouden en niet te lang, lang geworden wenslijstje...

zelf had ik ook nog een tip: een ijskraag, bekend? ik zal het uitleggen:) je pakt een sok, oid en doet daar van die koelelementjes voor in drinken in, die je om je nek bind, want onthoud een viraal iets, wat met biotica is op te lossen moet je nooit verwarmen, bacterieën en virussen houden van warmte, dus koel ze af:)

bvd

donan

DA PIMP
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:23:17 #68
64466 donan
Da PimP was here;)
pi_12506565
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 16:13 schreef merino het volgende:

En daarnaast nog een hele bak hertog ijs en 3 flesjes ijswater

not too smart, geen melkproducten zou ik zo zeggen, vries beter water in:)
DA PIMP
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:40:31 #69
64466 donan
Da PimP was here;)
pi_12506981
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Pijn is niet fijn
vreemd, mijn neef zegt altijd: pijn is fijn, zal wel een sado masochist zijn;):Y
DA PIMP
pi_12507641
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je neemt (behalve dan de bovengenoemde melkprodukten) als je maar blijft slikken!!!

Dropjes, limonade, ijsjes, zuurtjes (hoeven dus niet van die vreselijk dure keelsnoepjes te zijn...) want volgens mij is het idee gewoon dat je blijft slikken.

Uit mijn heel-vaak-keelontsteking tijd weet ik nog dat als ik bleef slikken de pijn wat minder leek te worden, maar als ik dan een tijdje niet slikte dan werd het weer erger .
Anniewee k heb t al heel lang niet meer gehad, gelukkig maar.
*afklopt*

Aan alle zere keel mensen: beterschap!!!

Fake it till you make it...
pi_12507834
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:07 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je neemt (behalve dan de bovengenoemde melkprodukten) als je maar blijft slikken!!!
Dat denk ik ook. Ik heb er ook weer eens last van en ik heb t vaak als mijn ouders op vakantie zijn Echt vaag, maar goed. Het gaat redelijk hier. Het is gister begonnen, vannacht nauwelijks geslapen, vandaag overdag voelde ik me behoorlijk lam en sloom en nu gaat het redelijk na een hele reeks ijsjes, liters kamillethee met honing, koude washandjes met ijsklontjes en een sjaal eromheen, echinaforcepilletjes en paracetamol en ibu_profen.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 18 augustus 2003 @ 09:56:15 #72
64466 donan
Da PimP was here;)
pi_12517078
en het leukste, weer ironie, is da je ab so luut niet weet hoe je het gekregen hebt... achja, ik heb nou wel een voordeel, ik was van plan kilootje of 15 af te vallen (van 85 naar 70) en da bevorderd zo wel... hrmm...}:|
DA PIMP
pi_17219111
Duizend bommen en granaten!! Ik heb het sinds gisteravond ook een keelontsteking. Ik las hier dat ik dus moet blijven gaan slikken, ok, maar dan krijg ik er een hoofdpijn van!!
pi_17378229
Ik had mijn verhaal gepost in het Keelpijn-topic, maar daar ging n slotje op met een verwijzing naar dit topic. Hier dus ook nog even.

Je hoort/leest weleens dat keelontsteking vanzelf over kan gaan na een dag of 5.
Maar t kan ook anders...
*plakt
Hm. Ik kreeg dinsdagavond last van keelpijn. s'Nachts werd ik wakker, ik kon niet meer slikken en ook mijn oor deed erg pijn. Dus gisteren even naar de dokter geweest, 2 flinke abcessen in mijn keel, bloederig en met blaasjes. De dokter schrok zich een ongeluk. Zeer ernstige accute keelontsteking, koorts etc. Heb nu een antibioticadrankje gehad omdat ik amper kan slikken en ik moet direct bellen als de abcessen groter worden. In het ergste geval zouden ze een trachiostoma kunnen zetten (IEUWW!), dus ik hoop maar dat die kuur goed aan gaat slaan.
Verdere adviezen: geen melkproducten, niet teveel vruchtensap (maakt het slijm in je keel dikker), kamillethee drinken, niet roken ( ), koud water drinken, waterijsjes eten...

En ik heb in het verleden weleens vaker keelontsteking gehad, maar eigenlijk nooit met flinke koorts en oorpijn enzo. Ben in elk geval blij dat ik meteen die dag bij de huisarts terecht kon, kwam wel totaal overstuur thuis na zijn 'dreigementen' over complicaties, maar hopelijk ben ik er op tijd bij...
I bet you are flying inside.
pi_18776229
ik heb sinds dinsdag ook keelontsteking, precies in de week waarin ik 2 herkansingen had. Heb zel wel allebij gemaakt....

Ik heb al 2 dagen niets gegeten, drinke liters camille thee, eet veel raket ijsjes, heb zacht zoute drop en van die zuigsnoepjes. Maar als je ook maar even wi gaan slapen dan doet m'n keel na een half uur weer zo ontzettend pijn. Ik heb vannacht de hele nacht lopen dwalen in huis en zitten computeren en kan zo goed als niet praten!!

HOe kan ik nou een btje aan gezonde voeding komen dan? Ik denk telkens dat ik flauw ga vallen. Ik wilde net naar de apotheek voor nutricia voeding maar die was natuurlijk weer dicht en de dokter vond het ook maar is zo leuk om op donderdagmiddag te sluiten....

Morgen koninginnedag :'( en me ouders zijn een week op vakantie

ohwja ik spuug ook om de paar minuten een lekkere groene slijmklodder naar buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')