abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2022 @ 06:57:27 #201
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204503955
Misschien wel een goed moment voor Israel om even hard in te grijpen, de aandacht gaat momenteel toch naar Oekra飊e.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 22 april 2022 @ 07:42:20 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:01:31 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204505820
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 05:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat wil je nou zeggen joh? Die Palliwood shit hebben we nu wel gezien.
Volgens mij is het andersom en is dit een filmpje van de Iron Dome dat raketten vanuit Gaza onderschept;)
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:14:17 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204507609
Het is weer vrijdag, tijd om vuurwerk af te steken en je eigen moskee in de fik te zetten

twitter

Dezelfde zionistische zelfontbrandende boom in 2021

twitter

Voor het geval dat het argument komt dat niet duidelijk was wie er begon en wie die arme boom steeds in de hens zet:
twitter

Geen ordetroepen te zien, dus dit is geen reactie op de aanwezigheid van Isra雔i's of zo. Enkele Palestijnen proberen de relschoppers ook te corrigeren. Voorts lijken maskers, Hamas-vlaggen etc. geen kleding om lekker te gaan bidden.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:21:17 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204507648
Deze snap ik ook niet. Er wordt steeds geroepen dat mensen worden weerhouden om te bidden in de Al Aqsa, maar dan toch ook triomfantelijk roepen dat je met 150.000 man hebt staan bidden. Wat is het nou?

twitter

En daarna dit beeld:

twitter

Dit lijken me dan weer geen relschoppers. Net als deze mensen, journalisten, wat ze ook in drie talen herhaaldelijk aangeven:

twitter

Aan het eind zie je wel een relschopper maar die wordt dan niet aangepakt. Lijkt erop dat ze alleen het plein leeg wilden vegen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:26:47 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204507694
Geen idee wat hier de context van is en of het echt van vandaag is.

twitter

Neem aan dat relschoppers niet hun kinderen meenemen zo'n slagveld in (kinderen roepen "papa" geloof ik) dus dit lijkt me ook een geval van de verkeerde aanpakken of iemand op de verkeerde plek op het verkeerde moment belachelijk hard aanpakken.
pi_204507852
Oh shit

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204509940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:14 schreef Qarrad het volgende:
Het is weer vrijdag, tijd om vuurwerk af te steken en je eigen moskee in de fik te zetten

[ twitter ]

Dezelfde zionistische zelfontbrandende boom in 2021

[ twitter ]

Voor het geval dat het argument komt dat niet duidelijk was wie er begon en wie die arme boom steeds in de hens zet:
[ twitter ]

Geen ordetroepen te zien, dus dit is geen reactie op de aanwezigheid van Isra雔i's of zo. Enkele Palestijnen proberen de relschoppers ook te corrigeren. Voorts lijken maskers, Hamas-vlaggen etc. geen kleding om lekker te gaan bidden.
Toch begrijp ik niet helemaal waarom je ervoor kiest een evangalistische propagandist te plaatsen als bron, terwijl je ook betrouwbare Israelische bronnen hierover kan plaatsen. Zowel Israeltoday als Haaretz bevestigen dit.
pi_204510121
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:47 schreef Ali_boo het volgende:
Oh shit

[ twitter ]
Kan toch niet echt plaatsen waarvoor dit nodig was.
  vrijdag 22 april 2022 @ 21:59:45 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204511792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Toch begrijp ik niet helemaal waarom je ervoor kiest een evangalistische propagandist te plaatsen als bron, terwijl je ook betrouwbare Israelische bronnen hierover kan plaatsen. Zowel Israeltoday als Haaretz bevestigen dit.
Oh omdat dit de makkelijkste manier is om de filmpjes te posten. Ik lees het meestal op Israel Hayom/Today en kijk dan of het op Twitter terug te vinden is. Ik kijk dan blijkbaar niet genoeg wie het post.

Geldt ook voor de Palestijnse tweets trouwens maar die zoek ik nadat ik op Al Jazeera of the Beeb iets heb gelezen.
pi_204512223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 21:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh omdat dit de makkelijkste manier is om de filmpjes te posten. Ik lees het meestal op Israel Hayom/Today en kijk dan of het op Twitter terug te vinden is. Ik kijk dan blijkbaar niet genoeg wie het post.

Geldt ook voor de Palestijnse tweets trouwens maar die zoek ik nadat ik op Al Jazeera of the Beeb iets heb gelezen.
Begrijp ik ergens. Maar dit conflict is vooral een propaganda-oorlog.
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:06:03 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204516814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Begrijp ik ergens. Maar dit conflict is vooral een propaganda-oorlog.
Geldt dit trouwens ook voor de Palestijnse twitteraars waarvan ik de filmpjes postte?
pi_204517005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geldt dit trouwens ook voor de Palestijnse twitteraars waarvan ik de filmpjes postte?
Uiteraard. Historicus Richard Landes heeft het de naam 'pallywood' gegeven.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:42:06 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204518228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard. Historicus Richard Landes heeft het de naam 'pallywood' gegeven.
Ja die term kende ik. Het probleem op Twitter waar ik tegenaan loop is dat het of links- of rechtsaf slaat, dus als ik doorklik op een account zit ik sowieso in een pro- of anti-hoek. Zit geen grijs tussen.

Het is bijvoorbeeld onmogelijk om dat filmpje te vinden van die voetballende relschoppers in de moskee via een neutraal of pro-Palestijns account of dat filmpje van een Isra雔ische agent die die vader van het plein af mepte via een account dat zich niet verder helemaal bezighoudt met de Isra雔ische kant van de zaak, terwijl beide filmpjes relevant zijn.

Dus ja, als ik die wil posten dan zit er altijd iets gekleurds aan vast.
pi_204518269
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja die term kende ik. Het probleem op Twitter waar ik tegenaan loop is dat het of links- of rechtsaf slaat, dus als ik doorklik op een account zit ik sowieso in een pro- of anti-hoek. Zit geen grijs tussen.

Het is bijvoorbeeld onmogelijk om dat filmpje te vinden van die voetballende relschoppers in de moskee via een neutraal of pro-Palestijns account of dat filmpje van een Isra雔ische agent die die vader van het plein af mepte via een account dat zich niet verder helemaal bezighoudt met de Isra雔ische kant van de zaak, terwijl beide filmpjes relevant zijn.

Dus ja, als ik die wil posten dan zit er altijd iets gekleurds aan vast.
Als je gewoon verschillende offici雔e media bronnen hanteert, dan ben je op redelijk objectief terein. Verschillende twitter-bronnen omtrent dit conflict gebruiken werkt niet. Je bent dan gewoon aan het spelen met de flanken aan beide kanten.
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:52:15 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204519084
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je gewoon verschillende offici雔e media bronnen hanteert, dan ben je op redelijk objectief terein. Verschillende twitter-bronnen omtrent dit conflict gebruiken werkt niet. Je bent dan gewoon aan het spelen met de flanken aan beide kanten.
Ja, maar die hebben die filmpjes weer niet. Tevens zit je dan bijvoorbeeld bij dat filmpje van de voetballende hoolies ook veelal vast aan Isra雔ische media en dat wordt hier meteen afgefakkeld als zionistisch.

Wat dat betreft is het sowieso ondoenlijk om bronnen te vinden want de berichtgeving is erg gekleurd, ook in de Nederlandse media.

Van de week nog een "uitleg" van de achtergrond van dit gedoe door de NOS, waarbij gedaan werd alsof de Isra雔ische ordetroepen zomaar ineens dat complex binnenvielen, waar de relschoppers stonden te wachten met stenen (en alleen die werden genoemd, niet de molotovs) om "eventueel de confrontatie aan te gaan". Volgende zin:

quote:
Vroeg in de ochtend braken gevechten uit toen Isra雔ische ordetroepen het terrein rond de moskee betraden
Alsof dat de aanleiding was. De aanloop is wel te vinden in filmpjes op Twitter dus tja...
pi_204520167
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, maar die hebben die filmpjes weer niet. Tevens zit je dan bijvoorbeeld bij dat filmpje van de voetballende hoolies ook veelal vast aan Isra雔ische media en dat wordt hier meteen afgefakkeld als zionistisch.

Wat dat betreft is het sowieso ondoenlijk om bronnen te vinden want de berichtgeving is erg gekleurd, ook in de Nederlandse media.

Van de week nog een "uitleg" van de achtergrond van dit gedoe door de NOS, waarbij gedaan werd alsof de Isra雔ische ordetroepen zomaar ineens dat complex binnenvielen, waar de relschoppers stonden te wachten met stenen (en alleen die werden genoemd, niet de molotovs) om "eventueel de confrontatie aan te gaan". Volgende zin:
[..]
Alsof dat de aanleiding was. De aanloop is wel te vinden in filmpjes op Twitter dus tja...
Het is een groot wespennest. Dat klopt.
  zaterdag 23 april 2022 @ 21:55:36 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204524586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom schiet die soldaat op 0:12 in de lucht? Volstrekt onnodige handeling volgens mij
[ twitter ]
Omdat 'proportionaliteit' niet meer bestaat in dit conflict. Al jaren niet meer.

Hamas regeert in Gaza, Palestijnen worden opgevoed met Jodenhaat, totaal onredelijke kolonistische-extremisten regeren op de WestBank en Hebron, het kahanisme is weer aan het opleven onder de Isra雔ische jeugd en een groot deel daarvan gaat later in dienst bij de IDF.
  zondag 24 april 2022 @ 10:35:26 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204524793
quote:
Waarom schiet die soldaat op 0:12 in de lucht? Volstrekt onnodige handeling volgens mij
[ twitter ]
Enige wat ik kan verzinnen is dat het als een soort politiefluit ingezet wordt van "kom snel hier is iets aan de hand" maar zo met vier tegen 殚n lijkt dat het ook niet te zijn.

Het gebeurt niet op een paniekerige manier verder, vandaar dat ik denk dat het een signaalfunctie heeft. Verder is er niks te zien op beeld aan context
pi_204526874
In de lucht schieten als signaalfunctie... _O- _O-
  zondag 24 april 2022 @ 21:52:27 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204532519
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:04 schreef theunderdog het volgende:
In de lucht schieten als signaalfunctie... _O- _O-
Is dat zo raar gedacht? Hij draait zich bewust en kort weg nadat de man die ze op de korrel hebben onder controle is, draait zich daarna terug, er zijn geen omstanders die weggejaagd moeten worden, dus waarom anders?
pi_204532949
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 21:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is dat zo raar gedacht? Hij draait zich bewust en kort weg nadat de man die ze op de korrel hebben onder controle is, draait zich daarna terug, er zijn geen omstanders die weggejaagd moeten worden, dus waarom anders?
Heb jij enig idee wat er allemaal mis kan gaan als je in de lucht schiet?
  maandag 25 april 2022 @ 11:30:25 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204535545
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 22:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heb jij enig idee wat er allemaal mis kan gaan als je in de lucht schiet?
Ik heb weleens filmpjes gezien ja. Aan de andere kant heb ik ook een miljard filmpjes gezien waarin het wel goed gaat met dit gebruik om vreugde uit te drukken. Dat zijn dan geen filmpjes meestal van georganiseerde, gedisciplineerde strijdkrachten bedenk ik me.

Kortom: nee, ik denk niet dat ik een goede inschatting kan maken. Jij hebt er beter beeld op?
  dinsdag 26 april 2022 @ 15:09:37 #225
131800 Tarado
cap de fusca
pi_204545518
quote:
[ twitter ]
misschien een drone
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')