abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2022 @ 06:57:27 #201
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204503955
Misschien wel een goed moment voor Israel om even hard in te grijpen, de aandacht gaat momenteel toch naar Oekraïne.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 22 april 2022 @ 07:42:20 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:01:31 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204505820
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 05:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat wil je nou zeggen joh? Die Palliwood shit hebben we nu wel gezien.
Volgens mij is het andersom en is dit een filmpje van de Iron Dome dat raketten vanuit Gaza onderschept;)
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:14:17 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204507609
Het is weer vrijdag, tijd om vuurwerk af te steken en je eigen moskee in de fik te zetten

twitter


Dezelfde zionistische zelfontbrandende boom in 2021

twitter


Voor het geval dat het argument komt dat niet duidelijk was wie er begon en wie die arme boom steeds in de hens zet:
twitter


Geen ordetroepen te zien, dus dit is geen reactie op de aanwezigheid van Israëli's of zo. Enkele Palestijnen proberen de relschoppers ook te corrigeren. Voorts lijken maskers, Hamas-vlaggen etc. geen kleding om lekker te gaan bidden.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:21:17 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204507648
Deze snap ik ook niet. Er wordt steeds geroepen dat mensen worden weerhouden om te bidden in de Al Aqsa, maar dan toch ook triomfantelijk roepen dat je met 150.000 man hebt staan bidden. Wat is het nou?

twitter


En daarna dit beeld:

twitter


Dit lijken me dan weer geen relschoppers. Net als deze mensen, journalisten, wat ze ook in drie talen herhaaldelijk aangeven:

twitter


Aan het eind zie je wel een relschopper maar die wordt dan niet aangepakt. Lijkt erop dat ze alleen het plein leeg wilden vegen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:26:47 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204507694
Geen idee wat hier de context van is en of het echt van vandaag is.

twitter


Neem aan dat relschoppers niet hun kinderen meenemen zo'n slagveld in (kinderen roepen "papa" geloof ik) dus dit lijkt me ook een geval van de verkeerde aanpakken of iemand op de verkeerde plek op het verkeerde moment belachelijk hard aanpakken.
pi_204507852
Oh shit

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204509940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:14 schreef Qarrad het volgende:
Het is weer vrijdag, tijd om vuurwerk af te steken en je eigen moskee in de fik te zetten

[ twitter ]

Dezelfde zionistische zelfontbrandende boom in 2021

[ twitter ]

Voor het geval dat het argument komt dat niet duidelijk was wie er begon en wie die arme boom steeds in de hens zet:
[ twitter ]

Geen ordetroepen te zien, dus dit is geen reactie op de aanwezigheid van Israëli's of zo. Enkele Palestijnen proberen de relschoppers ook te corrigeren. Voorts lijken maskers, Hamas-vlaggen etc. geen kleding om lekker te gaan bidden.
Toch begrijp ik niet helemaal waarom je ervoor kiest een evangalistische propagandist te plaatsen als bron, terwijl je ook betrouwbare Israelische bronnen hierover kan plaatsen. Zowel Israeltoday als Haaretz bevestigen dit.
pi_204510121
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:47 schreef Ali_boo het volgende:
Oh shit

[ twitter ]
Kan toch niet echt plaatsen waarvoor dit nodig was.
  vrijdag 22 april 2022 @ 21:59:45 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204511792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Toch begrijp ik niet helemaal waarom je ervoor kiest een evangalistische propagandist te plaatsen als bron, terwijl je ook betrouwbare Israelische bronnen hierover kan plaatsen. Zowel Israeltoday als Haaretz bevestigen dit.
Oh omdat dit de makkelijkste manier is om de filmpjes te posten. Ik lees het meestal op Israel Hayom/Today en kijk dan of het op Twitter terug te vinden is. Ik kijk dan blijkbaar niet genoeg wie het post.

Geldt ook voor de Palestijnse tweets trouwens maar die zoek ik nadat ik op Al Jazeera of the Beeb iets heb gelezen.
pi_204512223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 21:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh omdat dit de makkelijkste manier is om de filmpjes te posten. Ik lees het meestal op Israel Hayom/Today en kijk dan of het op Twitter terug te vinden is. Ik kijk dan blijkbaar niet genoeg wie het post.

Geldt ook voor de Palestijnse tweets trouwens maar die zoek ik nadat ik op Al Jazeera of the Beeb iets heb gelezen.
Begrijp ik ergens. Maar dit conflict is vooral een propaganda-oorlog.
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:06:03 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204516814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Begrijp ik ergens. Maar dit conflict is vooral een propaganda-oorlog.
Geldt dit trouwens ook voor de Palestijnse twitteraars waarvan ik de filmpjes postte?
pi_204517005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geldt dit trouwens ook voor de Palestijnse twitteraars waarvan ik de filmpjes postte?
Uiteraard. Historicus Richard Landes heeft het de naam 'pallywood' gegeven.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:42:06 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204518228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard. Historicus Richard Landes heeft het de naam 'pallywood' gegeven.
Ja die term kende ik. Het probleem op Twitter waar ik tegenaan loop is dat het of links- of rechtsaf slaat, dus als ik doorklik op een account zit ik sowieso in een pro- of anti-hoek. Zit geen grijs tussen.

Het is bijvoorbeeld onmogelijk om dat filmpje te vinden van die voetballende relschoppers in de moskee via een neutraal of pro-Palestijns account of dat filmpje van een Israëlische agent die die vader van het plein af mepte via een account dat zich niet verder helemaal bezighoudt met de Israëlische kant van de zaak, terwijl beide filmpjes relevant zijn.

Dus ja, als ik die wil posten dan zit er altijd iets gekleurds aan vast.
pi_204518269
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja die term kende ik. Het probleem op Twitter waar ik tegenaan loop is dat het of links- of rechtsaf slaat, dus als ik doorklik op een account zit ik sowieso in een pro- of anti-hoek. Zit geen grijs tussen.

Het is bijvoorbeeld onmogelijk om dat filmpje te vinden van die voetballende relschoppers in de moskee via een neutraal of pro-Palestijns account of dat filmpje van een Israëlische agent die die vader van het plein af mepte via een account dat zich niet verder helemaal bezighoudt met de Israëlische kant van de zaak, terwijl beide filmpjes relevant zijn.

Dus ja, als ik die wil posten dan zit er altijd iets gekleurds aan vast.
Als je gewoon verschillende officiële media bronnen hanteert, dan ben je op redelijk objectief terein. Verschillende twitter-bronnen omtrent dit conflict gebruiken werkt niet. Je bent dan gewoon aan het spelen met de flanken aan beide kanten.
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:52:15 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204519084
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je gewoon verschillende officiële media bronnen hanteert, dan ben je op redelijk objectief terein. Verschillende twitter-bronnen omtrent dit conflict gebruiken werkt niet. Je bent dan gewoon aan het spelen met de flanken aan beide kanten.
Ja, maar die hebben die filmpjes weer niet. Tevens zit je dan bijvoorbeeld bij dat filmpje van de voetballende hoolies ook veelal vast aan Israëlische media en dat wordt hier meteen afgefakkeld als zionistisch.

Wat dat betreft is het sowieso ondoenlijk om bronnen te vinden want de berichtgeving is erg gekleurd, ook in de Nederlandse media.

Van de week nog een "uitleg" van de achtergrond van dit gedoe door de NOS, waarbij gedaan werd alsof de Israëlische ordetroepen zomaar ineens dat complex binnenvielen, waar de relschoppers stonden te wachten met stenen (en alleen die werden genoemd, niet de molotovs) om "eventueel de confrontatie aan te gaan". Volgende zin:

quote:
Vroeg in de ochtend braken gevechten uit toen Israëlische ordetroepen het terrein rond de moskee betraden
Alsof dat de aanleiding was. De aanloop is wel te vinden in filmpjes op Twitter dus tja...
pi_204520167
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, maar die hebben die filmpjes weer niet. Tevens zit je dan bijvoorbeeld bij dat filmpje van de voetballende hoolies ook veelal vast aan Israëlische media en dat wordt hier meteen afgefakkeld als zionistisch.

Wat dat betreft is het sowieso ondoenlijk om bronnen te vinden want de berichtgeving is erg gekleurd, ook in de Nederlandse media.

Van de week nog een "uitleg" van de achtergrond van dit gedoe door de NOS, waarbij gedaan werd alsof de Israëlische ordetroepen zomaar ineens dat complex binnenvielen, waar de relschoppers stonden te wachten met stenen (en alleen die werden genoemd, niet de molotovs) om "eventueel de confrontatie aan te gaan". Volgende zin:
[..]
Alsof dat de aanleiding was. De aanloop is wel te vinden in filmpjes op Twitter dus tja...
Het is een groot wespennest. Dat klopt.
  zaterdag 23 april 2022 @ 21:55:36 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204524586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom schiet die soldaat op 0:12 in de lucht? Volstrekt onnodige handeling volgens mij
[ twitter ]
Omdat 'proportionaliteit' niet meer bestaat in dit conflict. Al jaren niet meer.

Hamas regeert in Gaza, Palestijnen worden opgevoed met Jodenhaat, totaal onredelijke kolonistische-extremisten regeren op de WestBank en Hebron, het kahanisme is weer aan het opleven onder de Israëlische jeugd en een groot deel daarvan gaat later in dienst bij de IDF.
  zondag 24 april 2022 @ 10:35:26 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204524793
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom schiet die soldaat op 0:12 in de lucht? Volstrekt onnodige handeling volgens mij
[ twitter ]
Enige wat ik kan verzinnen is dat het als een soort politiefluit ingezet wordt van "kom snel hier is iets aan de hand" maar zo met vier tegen één lijkt dat het ook niet te zijn.

Het gebeurt niet op een paniekerige manier verder, vandaar dat ik denk dat het een signaalfunctie heeft. Verder is er niks te zien op beeld aan context
pi_204526874
In de lucht schieten als signaalfunctie... _O- _O-
  zondag 24 april 2022 @ 21:52:27 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204532519
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:04 schreef theunderdog het volgende:
In de lucht schieten als signaalfunctie... _O- _O-
Is dat zo raar gedacht? Hij draait zich bewust en kort weg nadat de man die ze op de korrel hebben onder controle is, draait zich daarna terug, er zijn geen omstanders die weggejaagd moeten worden, dus waarom anders?
pi_204532949
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 21:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is dat zo raar gedacht? Hij draait zich bewust en kort weg nadat de man die ze op de korrel hebben onder controle is, draait zich daarna terug, er zijn geen omstanders die weggejaagd moeten worden, dus waarom anders?
Heb jij enig idee wat er allemaal mis kan gaan als je in de lucht schiet?
  maandag 25 april 2022 @ 11:30:25 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204535545
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 22:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heb jij enig idee wat er allemaal mis kan gaan als je in de lucht schiet?
Ik heb weleens filmpjes gezien ja. Aan de andere kant heb ik ook een miljard filmpjes gezien waarin het wel goed gaat met dit gebruik om vreugde uit te drukken. Dat zijn dan geen filmpjes meestal van georganiseerde, gedisciplineerde strijdkrachten bedenk ik me.

Kortom: nee, ik denk niet dat ik een goede inschatting kan maken. Jij hebt er beter beeld op?
  dinsdag 26 april 2022 @ 15:09:37 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204545518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom schiet die soldaat op 0:12 in de lucht? Volstrekt onnodige handeling volgens mij
[ twitter ]
misschien een drone
  donderdag 28 april 2022 @ 13:09:40 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
  vrijdag 29 april 2022 @ 07:53:32 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204573252
Pro-Palestijnse betoging in Berlijn verboden uit vrees voor antisemitisme - https://nos.nl/l/2426899

Niks van gehoord, dat gedoe van vorige week in Berlijn, trouwens.
pi_204573338
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 07:53 schreef Qarrad het volgende:
Pro-Palestijnse betoging in Berlijn verboden uit vrees voor antisemitisme - https://nos.nl/l/2426899

Niks van gehoord, dat gedoe van vorige week in Berlijn, trouwens.
Met hun schuld naar het verleden, begaat het land totalitaire maatregelen. De ironie.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:16:36 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204587333
We zijn weer twee doden verder, beiden op de Westelijke Jordaanoever. Palestijn die molotov gooide neergeschoten door Israëlische ordetroepen en een bewaker van een nederzetting neergeschoten door twee Palestijnen in een auto. Status van de nederzetting is betwist, net als het hele gebied.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:50:27 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204648984
In Elad, een grotendeels orthodoxe stad, zijn gisteren drie mensen gedood en diverse gewond bij een terroristische aanslag met bijlen.

De Palestijnse daders waren illegaal aanwezig op Israëlisch grondgebied. Er is momenteel een klopjacht gaande naar ze.

De onrust is voorlopig nog niet voorbij verder want er gaan zo'n duizend Palestijnen onteigend worden. Redenatie van Israël is dat het gebied in de jaren tachtig is aangewezen als militair gebied en de mensen er toen nog niet woonden, of althans, dat kunnen ze niet bewijzen. De Palestijnse bewoners claimen dat er niet serieus is gekeken naar hun bewijsstukken. De zaak liep al 22 jaar en zou een van de ingrijpendste zijn sinds decennia als de uitzetting uitgevoerd zou worden.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 23:41:17 #231
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204650819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 07:53 schreef Qarrad het volgende:
Pro-Palestijnse betoging in Berlijn verboden uit vrees voor antisemitisme - https://nos.nl/l/2426899

Niks van gehoord, dat gedoe van vorige week in Berlijn, trouwens.
Ik moet gewoon huilen door die foto.

Duitsland is gewoon veranderd in een Arabisch land vol agressieve mannen.
Ik zal Angela Merkel het voor altijd kwalijk nemen, dat ze miljoenen Syriërs heeft binnengelaten.

Zie je Israël dat doen, vrijwillig even 2 miljoen Arabieren binnen laten? Wat zijn de Duitsers toch ongelofelijk naïef, Duitsland van vroeger bestaat niet meer. ;(
pi_204650843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:41 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik moet gewoon huilen door die foto.

Duitsland is gewoon veranderd in een Arabisch land vol agressieve mannen.
Ik zal Angela Merkel het voor altijd kwalijk nemen, dat ze miljoenen Syriërs heeft binnengelaten.

Zie je Israël dat doen, vrijwillig even 2 miljoen Arabieren binnen laten? Wat zijn de Duitsers toch ongelofelijk naïef, Duitsland van vroeger bestaat niet meer. ;(
Welk Duitsland bedoel je?

De Weimarrepubliek?

Oost Duitsland?

West Duitsland misschien?

Nazi Duitsland?

Het heilige Roomse Rijk?

Het Germaanse Rijk?

Het Keizerrijk?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:31:47 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204651229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:41 schreef BMW1993 het volgende:

Ik moet gewoon huilen door die foto.

Duitsland is gewoon veranderd in een Arabisch land vol agressieve mannen.
Ik zal Angela Merkel het voor altijd kwalijk nemen, dat ze miljoenen Syriërs heeft binnengelaten.

Zie je Israël dat doen, vrijwillig even 2 miljoen Arabieren binnen laten? Wat zijn de Duitsers toch ongelofelijk naïef, Duitsland van vroeger bestaat niet meer. ;(
Ik las van de week dat er een soort van exodus aan de gang is van Duitsland naar Paraguay van Duitsers die vluchten voor de immigratie van moslims.

Doet denken aan de migratie van Christelijke Libanezen na de 'Lebanese Civil War'
Ooit was het een Christelijke meerderheid (iets van 80%), maar door massa immigratie van moslims en de burgeroorlog migreerden de Christenen massaal naar Zuid Amerika en Amerika.

Dezelfde massa immigratie van moslims is nu ook in Europa aan de gang.
En binnen 50~100 jaar hebben we net zoals Libanon ook in Europa een burgeroorlog waar moslims de boel willen overnemen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:41:22 #234
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651281
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Welk Duitsland bedoel je?

De Weimarrepubliek?

Oost Duitsland?

West Duitsland misschien?

Nazi Duitsland?

Het heilige Roomse Rijk?

Het Germaanse Rijk?

Het Keizerrijk?
Het Europese land Duitsland, en dat moet gewoon zo blijven, ze moeten dat volk gewoon eruit tyfen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:42:07 #235
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204651285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik las van de week dat er een soort van exodus aan de gang is van Duitsland naar Paraguay van Duitsers die vluchten voor de immigratie van moslims.

Doet denken aan de migratie van Christelijke Libanezen na de 'Lebanese Civil War'
Ooit was het een Christelijke meerderheid (iets van 80%), maar door massa immigratie van moslims en de burgeroorlog migreerden de Christenen massaal naar Zuid Amerika en Amerika.

Dezelfde massa immigratie van moslims is nu ook in Europa aan de gang.
En binnen 50~100 jaar hebben we net zoals Libanon ook in Europa een burgeroorlog waar moslims de boel willen overnemen.
100% waar.
Je zag het overal in het Midden Oosten gebeuren, christenen uit Egypte, Syrië, Irak waren continu doelwit van aanvallen en zijn uiteindelijk vertrokken omdat het onleefbaar voor ze was geworden.
Moslims kwamen uiteindelijk in de absolute meerderheid, en sinds dien is het een grote puinhoop in die landen vol geweld.

Vervolgens halen we precies diezelfde gasten binnen in miljoenen aantallen. Ze zullen nooit tevreden zijn onder 'ons' 'ongelovige beleid', en zichzelf altijd zien als 'de onderdrukte'.. Europa zal echter helaas dit nooit in gaan zien, veel van onze bestuurders hebben totaal geen kennis van het Midden Oosten en het sektarisch geweld.

Daarom ben ik blij dat ik geen kinderen heb, ik bespaar ze de samenleving van 'de toekomst'
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:42:33 #236
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651291
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik las van de week dat er een soort van exodus aan de gang is van Duitsland naar Paraguay van Duitsers die vluchten voor de immigratie van moslims.

Doet denken aan de migratie van Christelijke Libanezen na de 'Lebanese Civil War'
Ooit was het een Christelijke meerderheid (iets van 80%), maar door massa immigratie van moslims en de burgeroorlog migreerden de Christenen massaal naar Zuid Amerika en Amerika.

Dezelfde massa immigratie van moslims is nu ook in Europa aan de gang.
En binnen 50~100 jaar hebben we net zoals Libanon ook in Europa een burgeroorlog waar moslims de boel willen overnemen.
Dat willen ze al eeuwen lang en het wil maar niet lukken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:43:44 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204651294
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:50 schreef Qarrad het volgende:
In Elad, een grotendeels orthodoxe stad, zijn gisteren drie mensen gedood en diverse gewond bij een terroristische aanslag met bijlen.

De Palestijnse daders waren illegaal aanwezig op Israëlisch grondgebied. Er is momenteel een klopjacht gaande naar ze.

De onrust is voorlopig nog niet voorbij verder want er gaan zo'n duizend Palestijnen onteigend worden. Redenatie van Israël is dat het gebied in de jaren tachtig is aangewezen als militair gebied en de mensen er toen nog niet woonden, of althans, dat kunnen ze niet bewijzen. De Palestijnse bewoners claimen dat er niet serieus is gekeken naar hun bewijsstukken. De zaak liep al 22 jaar en zou een van de ingrijpendste zijn sinds decennia als de uitzetting uitgevoerd zou worden.
De Palestijnen spelen een vies spelletje. Ze wisten vantevoren al dat ze daar niet mochten bouwen, hebben schijt en timmeren alsnog wat bouwvallig huizen in elkaar, weigeren elk compromise en saboteren het legale proces tientallen jaren om de tegenpartij voor een voldongen feit te stellen (we wonen hier al tientallen jaren, we hebben een historisch recht!). En nu ze verloren hebben kruipen ze in de bekende slachtofferrol.

https://old.reddit.com/r/(...)or_eviction_of_1000/
They built it in a zone they know we won't allow them to stay in. Fully knowing that the order of evacuation will come.

This plays right into their hands. Many will see this as us expelling palestinians from their 'ancient' village. They won't bother to consider when the village was built.

Edit: you gotta admire how smart this is. It's a simple gig, demanding basically nothing in material, creating massive emotional impact in its designated target.
=========================================================
"Town". It's a collection shoddily constructed shacks and barely standing structures in several different locations, built by families from nearby villages, who built them in direct violation of Israeli court orders that they new about, with full understanding that what they are doing is illegal under Israeli law, and that they are likely to be evicted, while rejecting every attempt to arrive at a compromise that would allow them to preserve their life style of using that area for seasonal agriculture. They then abused the length of the legal process that they themselves initiated, in order to set as much facts on the ground as possible before the court ruling. Of course it was a stunt.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:48:22 #238
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651322
Israel moet gewoon genadeloos optreden, period.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:56:53 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204651376
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:48 schreef Hathor het volgende:
Israel moet gewoon genadeloos optreden, period.
Er wordt met 2 maten gemeten en Israel wordt aan een veel hogere standaard gehouden.
===================
De Hamas leider roept letterlijk op om Israeliers te vermoorden. Ik snap niet waarom ze die gast niet direct liquideren maar nog een waarschuwing geven.

https://www.timesofisrael(...)terror-cheerleading/
Israel said to threaten Hamas chief Sinwar as calls for his head grow louder
Mediators reportedly warn of possible military moves against Gaza or terror leader himself in response to terror cheerleading; message apparently sent before Thursday attack
terror group chief Yahya Sinwar has repeatedly called for Palestinians to assault Israelis and the group has publicly praised the perpetrators, encouraging more attacks.
He also urged Palestinians to strike Israelis with whatever they had — including axes. “Let everyone who has a rifle, ready it. And if you don’t have a rifle, ready your cleaver or an axe, or a knife,” Sinwar said.
pi_204651383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik las van de week dat er een soort van exodus aan de gang is van Duitsland naar Paraguay van Duitsers die vluchten voor de immigratie van moslims.

Doet denken aan de migratie van Christelijke Libanezen na de 'Lebanese Civil War'
Ooit was het een Christelijke meerderheid (iets van 80%), maar door massa immigratie van moslims en de burgeroorlog migreerden de Christenen massaal naar Zuid Amerika en Amerika.

Dezelfde massa immigratie van moslims is nu ook in Europa aan de gang.
En binnen 50~100 jaar hebben we net zoals Libanon ook in Europa een burgeroorlog waar moslims de boel willen overnemen.
En dan te bedenken dat dit vanuit links of rechts beleid zou xijn gebeurd.

Men tegen elkaar opzetten is key

Niks links of rechts.

Als je al ziet hoeveel de SP en de PVV met elkaar gemeen hebben lijkt het eerder nu een clash tussen de have's en de have not's, de elite tegen het plebs.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:02:49 #241
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204651404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Dezelfde massa immigratie van moslims is nu ook in Europa aan de gang.
En binnen 50~100 jaar hebben we net zoals Libanon ook in Europa een burgeroorlog waar moslims de boel willen overnemen.
_O- _O- _O-
pi_204651753
Breaking: Bennet en Lapid gaan binnenkort aan tafel met het Palestijnse bestuur + Hamas. Het lijkt een veelbelovend gesprek te worden. Hamas wil de wapens neerleggen, Israel gaat de gewelddadige kolonisten aanpakken.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:02:19 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204651987
Bennett en Lapid moeten hopen dat ze nog een regering hebben tegen die tijd. :D
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:55:43 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204658224
Als Hamas oproept om Israeliers dood te schieten of met een bijl/mes dood te hakken, niets aan de hand.
Maar als Israel wat terugdoet dan wordt het oorlog!!1

https://www.timesofisrael(...)targets-its-leaders/
Hamas vows suicide bombings, ‘unprecedented response’ if Israel targets its leaders

Terror group threatens ‘regional earthquake,’ massive rockets attacks if Sinwar, other leaders hit; Egypt reportedly mediating between Jerusalem, Gaza to prevent escalation

Palestinian terror group Hamas threatened on Saturday to return to suicide bombings and to “burn” Israeli cities if Jerusalem resumes its policy of targeted killings of senior terror figures.

“We will burn the cities in [the country’s] center and launch missiles at Tel Aviv and Gush Dan if Israel acts on its threats, those of which surpasses the enemy’s imagination,” Hamas warned, according to the Kan public broadcaster, which cites the Hezbollah-affiliated Al-Mayadeen TV station.

“The return of assassinations means the return of the explosive operations inside [Israeli] cities,” Hamas told Egyptian mediators, sources told Al-Mayadeen.

The group’s military wing also issued a threat for an “unprecedented response” and a “regional earthquake” should Israel attempt to harm any of its top leadership, especially Gaza leader Yahya Sinwar.

Palestinian terror group Hamas threatened on Saturday to return to suicide bombings and to "burn" Israeli cities if Jerusalem resumes its policy of targeted killings of senior terror figures.

"We will burn the cities in [the country's] center and launch missiles at Tel Aviv and Gush Dan if Israel acts on its threats, those of which surpasses the enemy's imagination," Hamas warned, according to the Kan public broadcaster, which cites the Hezbollah-affiliated Al-Mayadeen TV station.

"The return of assassinations means the return of the explosive operations inside [Israeli] cities," Hamas told Egyptian mediators, sources told Al-Mayadeen.

The group's military wing also issued a threat for an "unprecedented response" and a "regional earthquake" should Israel attempt to harm any of its top leadership, especially Gaza leader Yahya Sinwar.

The May 2021 war between the two sides "will be but an ordinary event compared to what the enemy will witness," said Abu Obeida, the spokesperson for the Izz al-Din al-Qassam Brigades.

Some Israeli legislators and pundits have advocated killing Sinwar in response to the current terror wave, which he has urged on from the coastal enclave, and especially since three Israelis were killed in a terror attack in Elad on Thursday.

Israeli intelligence has conducted numerous targeted killing operations over the country's 74-year history. Use of the tool peaked during the Second Intifada when Israeli forces took out Hamas leaders in an attempt to staunch a wave of attacks in Israeli cities.

A security source quoted in Hebrew media dismissed Hamas' threats as "hysterical."

"Their response in the last few hours only reminds us all of who begged for a ceasefire," during the fighting last May, said the source, adding that the statements only further clarify how "deterred" Hamas is.

The terror group's threat came after Israeli officials have reportedly indirectly warned that Israel could retaliate against Hamas for encouraging a series of deadly terror attacks in recent weeks.

While Hamas has not taken responsibility for most of the attacks since March 22 that have left 19 people in Israel and the West Bank dead, Sinwar has repeatedly called for Palestinians to assault Israelis and the group has publicly praised the perpetrators, encouraging more attacks.

The terror group also claimed responsibility for an attack that killed a security officer guarding the West Bank settlement of Ariel on April 29.

According to Channel 12 news, diplomatic and security officials relayed a message to Sinwar that the Ariel attack, coupled with his messages championing terror, gave Israel freedom to respond militarily in Gaza.

The message also included a personal threat against Sinwar, whom Israel has termed a "terror supporter" who may be dealt with in kind.

The network reported that the message was sent to Sinwar before two Palestinian terrorists armed with a knife and axe attacked people in the central city of Elad Thursday night, killing three men and injuring seven others.

Suspects As'ad Yousef As'ad al-Rifa'i, 19, and Subhi Emad Subhi Abu Shqeir, 20, are not thought to be members of Hamas, but may have been inspired by a speech from Sinwar urging Palestinians and Arab Israelis to commit terror attacks, Haaretz reported, citing an unnamed security source.

Hamas said the attack was "a heroic operation" in response to Jewish Israelis visiting the Temple Mount holy site earlier Thursday.

In a speech Saturday, Sinwar had threatened violent consequences should Israelis continue visiting the site.

He also urged Palestinians to strike Israelis with whatever they had -- including axes. "Let everyone who has a rifle, ready it. And if you don't have a rifle, ready your cleaver or an ax, or a knife," Sinwar said.

Palestinians and Israeli forces have clashed repeatedly at the Temple Mount over the past few weeks. The violence echoed scenes from last year when rioting at the site helped spark a war between Israel and Gaza-based terror groups led by Hamas.

Ever since the May 2021 war, Hamas, which seeks to destroy Israel, has threatened to fire rockets at Israel if it violated the organization's "red lines" in Jerusalem. The terror group has hailed its "deterrence" against Israel in the contested capital as a key achievement of the war, which wrought widespread destruction in Gaza.

In the wake of the attack in Elad, Israeli security officials extended until Sunday the closure of the West Bank and Gaza -- which was put in place on Tuesday afternoon, ahead of Memorial Day and Independence Day, and had been supposed to end overnight Thursday-Friday.

Meanwhile, it was reported that Egyptian officials have been working over the past days to mediate between Israel and Gazan terror groups to prevent an escalation in violence.

According to Haaretz, the Palestinian groups demanded that Israel reduce the entry of Jews into the Al-Aqsa Mosque and reopen the border crossings between Israel and Gaza, citing the Palestinian Al-Ayyam newspaper.

In return, the Gazan factions will refrain from resuming rocket fire at Israel and maintain calm in the region, according to Haaretz, adding that talks began several days before the terror attack in Elad.

The report also stated that Gaza factions warned Egyptian officials that "talk in Israel" regarding assassinating senior terror figures was laying the groundwork for "another round of escalation."

A Palestinian source quoted by Al-Ayyam said that there were issues that had not yet been resolved, namely "Israel's refusal to stop armed operations in the West Bank and within the country."

According to Haaretz, talks were still ongoing as of Saturday afternoon.
  zondag 8 mei 2022 @ 13:26:00 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204665480
https://www.jpost.com/breaking-news/article-706116
Elad terrorists caught after three-day manhunt
Police caught the two suspects, 19-year-old As’sad al-Rafai and 20-year-old Emad Subhi Abu Shqeir, alive in a forested area in Israel.


  zondag 8 mei 2022 @ 21:41:58 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204672029
Vandaag twee aanslagen (of pogingen tot). Een grenswacht is in Jeruzalem neergestoken door een Palestijn en een tweede sloop gewapend met een mes een nederzetting op de Westelijke Jordaanoever binnen. De eerste terrorist is neergeschoten en gewond naar het ziekenhuis gebracht, de tweede is doodgeschoten toen de bewoner van het huis waar hij in het portiek stond de insluiper spotte.

De twee verdachten van de aanslag in Elad een paar dagen geleden zijn eigenlijk gevonden.

Verder is er een Palestijnse jongere doodgeschoten vlakbij Tulkarem. Blijkbaar was hij door het hek geslopen maar werd gespot door militairen.
  zondag 8 mei 2022 @ 22:25:03 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204672881
https://www.timesofisrael(...)ials-tell-us-report/
Coalition would fall if settlement homes plan not okayed, officials said to tell US
Initial proposal said reduced from a total of 5,800 homes to 4,000 following talks with Washington, with 1,000 housing units said slated for Palestinians

Israeli officials relayed to the Biden administration that if the government fails to advance plans to build nearly 4,000 settlement homes in the West Bank, the coalition will fall apart, Channel 12 News reported on Saturday.
pi_204691630
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 22:25 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)ials-tell-us-report/
Coalition would fall if settlement homes plan not okayed, officials said to tell US
Initial proposal said reduced from a total of 5,800 homes to 4,000 following talks with Washington, with 1,000 housing units said slated for Palestinians

Israeli officials relayed to the Biden administration that if the government fails to advance plans to build nearly 4,000 settlement homes in the West Bank, the coalition will fall apart, Channel 12 News reported on Saturday.
Wanneer je kabinet staat of valt bij de gratie van radicaal tot extreemrechtse kolonisten.

Arm, arm Israel. Theodor Herzl draait zich om in zijn graf. Het is een schande.
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 09:05:56 #249
8781 crew  Frutsel
pi_204701871
quote:
Palestijnse journalist doodgeschoten tijdens verslag over Israëlische legeractie

Een Palestijnse journalist van televisiezender Al Jazeera is woensdagochtend doodgeschoten terwijl zij verslag deed van een Israëlische inval op een vluchtelingenkamp in Jenin op de Westelijke Jordaanoever, meldt de Arabische nieuwszender.

Het overlijden van de 51-jarige Shireen Abu Akleh is bevestigd door het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid. Ook een fotograaf van het Franse persbureau AFP, die ooggetuige van het incident was, bevestigt de dood van de journalist.

Israël bevestigt dat Israëlische veiligheidstroepen woensdagochtend een operatie uitvoerden in het kamp en daarbij in een vuurgevecht met een Palestijnse groep raakten. Volgens de Palestijnen is de journalist doodgeschoten door het Israëlische leger. Israël zegt dat de verslaggever ook zou kunnen zijn geraakt door Palestijns geweervuur.

De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken noemt het overlijden van Abu Akleh "verdrietig" en heeft de Palestijnse autoriteiten aangeboden de zaak samen te onderzoeken.

Abu Akleh was een bekende Palestijnse verslaggever voor de Arabischtalige zender van de omroep. Ook een Palestijnse journalist die voor de krant Al-Quds in Jeruzalem werkt, raakte woensdag gewond. Zijn toestand is stabiel.

Er is momenteel sprake van een golf van geweld in Israël en de Palestijnse Gebieden. Israël heeft de afgelopen weken bijna dagelijkse aanvallen op de bezette Westelijke Jordaanoever uitgevoerd.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:25:42 #250
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_204702538
De wijze hoe nu.nl het nieuws over brengt over deze zeer gerespecteerde journalist is gewoon beschamend.
Gadverdamme, wat verwacht je anders van de Nederlandse media

quote:
Ali Al-Samudi, who was working as Ms Abu Akleh's producer, was injured and said the first shot missed them, the second hit him and a third killed his colleague.

He said there were no militants or other civilians in the area - only the reporters and the army.

Mr Samudi said the military's suggestion they were shot by militants is a "complete lie".

Shatha Hanaysha, a reporter with a Palestinian news website, similarly said there were no clashes or shooting in the immediate area.

She said when the shots rang out she and Ms Abu Akleh ran towards a tree to take shelter.

"I reached the tree before Shireen. She fell on the ground," Ms Hanaysheh said.

"The soldiers did not stop shooting even after she fell. Every time I extended my hand to pull Shireen, the soldiers fired at us."
https://news.sky.com/stor(...)n-west-bank-12610321

[ Bericht 16% gewijzigd door Deadre op 11-05-2022 10:31:59 ]
Schijt aan iedereen
pi_204702668
Shireen Abu Akleh (journalist) doodgeschoten tijdens gevechten tussen het IDF en islamic-jihad. Het is nog onbekend van wie de kogels kwamen. Israel heeft aan PA onderzoek aangeboden.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:43:39 #252
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_204702710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:38 schreef theunderdog het volgende:
Shireen Abu Akleh (journalist) doodgeschoten tijdens gevechten tussen het IDF en islamic-jihad. Het is nog onbekend van wie de kogels kwamen. Israel heeft aan PA onderzoek aangeboden.
Jij dacht even zelf een stukje te schrijven en vervolgens zelf dingen in te vullen.
Schijt aan iedereen
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:45:18 #253
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204702726
Openluchtgevangenis Israël. Er zou eens een regering moeten komen die de dramatische toestand wil verbeteren.
pi_204702742
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:43 schreef Deadre het volgende:

[..]
Jij dacht even zelf een stukje te schrijven en vervolgens zelf dingen in te vullen.
Vanwaar deze vijandige houding?
pi_204702745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
Openluchtgevangenis Israël. Er zou eens een regering moeten komen die de dramatische toestand wil verbeteren.
Wees eens specifiek?
pi_204702800
De huidige feiten over de doodgeschoten journalist op een rij:

1: Het gebeurde tijdens gevechten tussen IDF en islamitic jihad.
2: Volgens Franse pers kwam de kogel vanuit de hoek van IDF.
3: IDF heeft onderzoek aangeboden.
4: PA weigert vooralsnog meewerking.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:55:44 #257
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204702817
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wees eens specifiek?
Je moet als Israël voorwaarden creëren waardoor het voor Palestijnen loont én mogelijk is om op een constructieve manier bij te dragen aan een functionerende maatschappij.
Momenteel ben je als je geboren bent op de verkeerde plek een rechteloze burger wiens land elk moment met behulp van het leger geconfisqueerd kan worden door kolonisten en als je daar wat van zegt word je of doodgeschoten zonder consequenties of je gaat de bak in.
En aan het Palestijnse bestuur heb je ook al niets, maar als je je daar tegen keert dan gaat Israël je ook niet verder helpen.
pi_204702865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je moet als Israël voorwaarden creëren waardoor het voor Palestijnen loont én mogelijk is om op een constructieve manier bij te dragen aan een functionerende maatschappij.
Momenteel ben je als je geboren bent op de verkeerde plek een rechteloze burger wiens land elk moment met behulp van het leger geconfisqueerd kan worden door kolonisten en als je daar wat van zegt word je of doodgeschoten zonder consequenties of je gaat de bak in.
En aan het Palestijnse bestuur heb je ook al niets, maar als je je daar tegen keert dan gaat Israël je ook niet verder helpen.
Dit vind ik niet erg 'specifiek'. Je omschrijft hier gewoon de situatie van sommige Palestijnen. Allemaal waar. Maar wat verwacht je van Israël concreet? Hoe kan Israël deze Palestijnen tegemoet komen, zonder hun eigen veiligheid in het geding te brengen?

Israel gaat Area C sowieso niet opgeven. A en B zouden in theorie perfect onder Jordaans gezag kunnen vallen. Kijk, ik ben het uiteraard volkomen met je eens dat de situatie voor de Palestijnen in de WestBank erg treurig is. Maar daarvoor kun je niet enkel wijzen naar Israel. Niets belet Jordanië het staatsburgerschap dat ze eerder eenzijdig afnamen van die bewoners terug te geven
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:04:54 #259
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204702905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit vind ik niet erg 'specifiek'. Je omschrijft hier gewoon de situatie van sommige Palestijnen. Allemaal waar. Maar wat verwacht je van Israël concreet? Hoe kan Israël deze Palestijnen tegemoet komen, zonder hun eigen veiligheid in het geding te brengen?

Stoppen met de rechteloosheid. Die achterlijke praktijk van de kolonisten ten einde brengen. Daar heb je al 2 dingen.
pi_204702922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Stoppen met de rechteloosheid. Die achterlijke praktijk van de kolonisten ten einde brengen. Daar heb je al 2 dingen.
Gewelddadige kolonisten moet men inderdaad veel harder aanpakken. Maar daarmee heb je het conflict nog niet opgelost.
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:21:32 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204703068
Drama van die journaliste...
Onderzoek moet nog plaatsvinden begrijp ik. Heeft zij niks meer aan en daarnaast weet je eigenlijk al dat de uitkomst betwist gaat worden, zie het gesteggel over Mohammed al Durrah.
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:23:51 #262
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_204703094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vanwaar deze vijandige houding?
Whut :?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:53 schreef theunderdog het volgende:
De huidige feiten over de doodgeschoten journalist op een rij:

1: Het gebeurde tijdens gevechten tussen IDF en islamitic jihad.
2: Volgens Franse pers kwam de kogel vanuit de hoek van IDF.
3: IDF heeft onderzoek aangeboden.
4: PA weigert vooralsnog meewerking.
1. Nee, volgens getuigenverklaringen van meerdere journalisten en zelfs van haar directe collega die verwond is waren er geen militanten in het gebied.

2. Nee, volgens meerdere getuigenverklaringen van verschillende journalisten
3. Ja de IDF (voorheen terreurorganisatie Lechi die met de Nazi's wilden samenwerken)
4. Bron? Anderzijds begrijpelijk, samenwerken met moordenaars terwijl alles op beeld vastgelegd is.
Schijt aan iedereen
pi_204703129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:23 schreef Deadre het volgende:

[..]
Whut :?
[..]
1. Nee, volgens getuigenverklaringen van meerdere journalisten en zelfs van haar directe collega die verwond is waren er geen militanten in het gebied.

2. Nee, volgens meerdere getuigenverklaringen van verschillende journalisten
3. Ja de IDF (voorheen terreurorganisatie Lechi die met de Nazi's wilden samenwerken)
4. Bron? Anderzijds begrijpelijk, samenwerken met moordenaars terwijl alles op beeld vastgelegd is.
1: Beelden, foto's laten tegendeel zien.
2: Getuigenverklaringen vanuit Palestijnse hoek. Wc-eend.
3: Wat is de relevantie van deze historische analyse?
4: Israël heeft nog geen reactie van PA gekregen. Maar goed, jij vindt het allemaal begrijpelijk. Israel zal en moet de schuldige zijn.
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 11:53:19 #264
8781 crew  Frutsel
pi_204703365
quote:
Haaretz reports that contrary to Israeli gov't statements, the Palestinian Authority did not decline offer for a joint investigation into the killing of Shireen Al Akleh. That's because no official offer has been made, at least not by the time Bennet, Lapid et al spoke to media.

That said, notion of a joint investigation masks power imbalance between Isr & PA, and is pretty surreal. It's as if Russia offered Ukraine a joint investigation into any of the journos killed there. It also ignores the PA's ongoing, close collaboration with Isr security forces.

Any credible investigation must be transparent and internationally led. And I'd still very much like to hear what the OSINT community - from hobbyists to Bellingcat to the visual investigations desk at the NYT - will have to say about it all.
https://twitter.com/reider

nog een draadje...

https://twitter.com/katie_polglase/status/1524315316876201985
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:01:59 #265
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204703461
Ja, eerst iemand doodschieten en dan vervolgens heel nobel aangeven wel te willen uitzoeken wie het gedaan heeft en hoe het kon gebeuren, is lachwekkend. Dat is wel zo.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:43:46 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204703933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:01 schreef EinarBoe het volgende:
Ja, eerst iemand doodschieten en dan vervolgens heel nobel aangeven wel te willen uitzoeken wie het gedaan heeft en hoe het kon gebeuren, is lachwekkend. Dat is wel zo.
Het enige feit is dat er iemand dood is voorlopig.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:44:56 #267
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204704761
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het enige feit is dat er iemand dood is voorlopig.
Daarom zouden alle mogelijke daders niet betrokken moeten zijn bij het onderzoek.
pi_204705115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Daarom zouden alle mogelijke daders niet betrokken moeten zijn bij het onderzoek.
De soldaat of islamitic-jihad terrorist is er ook niet bij betrokken, hoor.
  woensdag 11 mei 2022 @ 14:18:18 #269
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204705130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De soldaat of islamitic-jihad terrorist is er ook niet bij betrokken, hoor.
Jeetje wat een droevig slecht argument.
De verantwoordelijkheid komt altijd bij de groepering te liggen dus je opmerking slaat als een tang op een varken.
pi_204705184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jeetje wat een droevig slecht argument.
De verantwoordelijkheid komt altijd bij de groepering te liggen dus je opmerking slaat als een tang op een varken.
Kan. Maar hoeft niet. Stel de kogel komt van een IDF-militair, dan kan het zowel een individuele actie als een georganiseerde actie zijn.
pi_204705219
https://www.haaretz.com/i(...)estinians-1.10792830

Volgens Haaretz blijkt het 'aanbod' naar een onderzoek toch wat anders te liggen. Haaretz is een linkse krant, maar desalniettemin wel gewoon een officiële bron. Moet dus meegenomen worden in je analyse.
  woensdag 11 mei 2022 @ 14:26:48 #272
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204705220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan. Maar hoeft niet. Stel de kogel komt van een IDF-militair, dan kan het zowel een individuele actie als een georganiseerde actie zijn.
Nouja, die IDF'er was er niet op vakantie he. Dit was gewoon tijdens een actie. Niemand beweert hier ook dat de IDF'ers opdracht hebben gekregen om haar dood te schieten, maar het lijkt me niet dat je dit door IDF moet laten onderzoeken en dan de uitkomst maar moet accepteren als kant van het slachtoffer.
pi_204705251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nouja, die IDF'er was er niet op vakantie he. Dit was gewoon tijdens een actie. Niemand beweert hier ook dat de IDF'ers opdracht hebben gekregen om haar dood te schieten, maar het lijkt me niet dat je dit door IDF moet laten onderzoeken en dan de uitkomst maar moet accepteren als kant van het slachtoffer.
Je moet uitkomsten nooit per definitie accepteren. Normaliter bekijk je na verricht onderzoek, ook of de methodiek correct is geweest. Het moet inderdaad geen wc-eend onderzoek zijn.

Maar goed, de waarheid is altijd het tweede slachtoffer na dit soort zaken (eerste slachtoffer was de journalist). Beide partijen hadden nog geen minuut nodig om deze gebeurtenis te gebruiken voor hun eigen propaganda doeleinde.
pi_204705370
https://twitter.com/naftalibennett/status/1524300920959508484

Bennet deelt filmpje waarin islamitic-jihad figuren in het wild rondschieten. Concludeert dat het zomaar eens zou kunnen dat zij de journalist hebben doodgeschoten.

https://twitter.com/btselem/status/1524347698673074177

De Israelisch-linkse organisatie btselem reageert hierop.

Tja, zeg het maar?
pi_204705450
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jeetje wat een droevig slecht argument.
De verantwoordelijkheid komt altijd bij de groepering te liggen dus je opmerking slaat als een tang op een varken.
Dat vind ik best raar, want ik ben van mening dat zijn opmerking juist was...
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 11 mei 2022 @ 14:52:14 #276
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204705483
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat vind ik best raar, want ik ben van mening dat zijn opmerking juist was...
Gek. Als je als politieagent iemand neerschiet, dan zou de familie dus ook tevreden moeten zijn met het aanbod van je collega om even te kijken of dat wel nodig was?
pi_204706011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:52 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Gek. Als je als politieagent iemand neerschiet, dan zou de familie dus ook tevreden moeten zijn met het aanbod van je collega om even te kijken of dat wel nodig was?
Misschien moet je niet van die rare vergelijkingen maken; het helpt je punt totaal niet... :{
Intolerant voor intolerantie
pi_204712072
https://twitter.com/marcowenjones/status/1524466259898908679

Volgens dit soort tuig is het al zo klaar als een klontje. Israeliers moeten en zullen schuldig zijn!
pi_204713596
Wel benieuwd hoe Amerika hierop verder gaat reageren. Gezien ze Amerikaans staatsburger was.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:28:28 #280
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204735317
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-de-grond~acd707fc/

Niet heel fraai.

Andere hoek:

https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-917646
Daar zie je het een en ander vliegen en mensen op de daken achter de stoet staan die zich volgens mij niet onbetuigd laten.

twitter


Nog een andere hoek. Zelfs dragers van de kist worden gemept.

twitter


En ondertussen gebeuren nog andere dingen om goed cynisch van te worden:

twitter
pi_204738719
Israel is trending en meestal is dat geen goed nieuws

Dezelfde beelden als hierboven maar dan vanuit een andere hoek

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204740963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:28 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-de-grond~acd707fc/

Niet heel fraai.

Andere hoek:

https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-917646
Daar zie je het een en ander vliegen en mensen op de daken achter de stoet staan die zich volgens mij niet onbetuigd laten.

[ twitter ]

Nog een andere hoek. Zelfs dragers van de kist worden gemept.

[ twitter ]

En ondertussen gebeuren nog andere dingen om goed cynisch van te worden:

[ twitter ]
Er zijn ook beelden die tonen dat er stenengooiers waren onder de mensen aldaar. Wat niet wegneemt dat dit mij een nogal buitenproportioneel optreden lijkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door theunderdog op 14-05-2022 10:50:58 ]
pi_204740975
Israel kan enkel zichzelf nog redden als ze weer de rede de boventoon laten voeren, en niet het ideologisch fanatisme.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 13:27:07 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204742600
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er zijn ook beelden die tonen dat er stenengooiers waren onder de mensen aldaar.
twitter


Hier ziet je dat, inclusief iemand die letterlijk iets gooit en daarna onder de kist gaat staan.
quote:
Wat niet wegneemt dat dit mij een nogal buitenproportioneel optreden lijkt.
Lijkt mij ook. Las het verhaal dat de kist letterlijk gekaapt door de relschoppers uit de wagen weg bij haar familieleden en naar buiten gesleept in een poging om een stoet via een andere route te creëren.

Het grootste slachtoffer is de familie want die heeft van twee kanten nul oprechte steun gekregen en heeft haar in een hysterische chaos moeten begraven.
pi_204742761
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]

Hier ziet je dat, inclusief iemand die letterlijk iets gooit en daarna onder de kist gaat staan.
[..]
Lijkt mij ook. Las het verhaal dat de kist letterlijk gekaapt door de relschoppers uit de wagen weg bij haar familieleden en naar buiten gesleept in een poging om een stoet via een andere route te creëren.

Het grootste slachtoffer is de familie want die heeft van twee kanten nul oprechte steun gekregen en heeft haar in een hysterische chaos moeten begraven.
https://twitter.com/BilalNaks/status/1525258531384983555

En dit is dan weer het verhaal van haar broer..

Kortom: geen idee wat te geloven. Zoals wel vaker in dit conflict.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 14:40:01 #286
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204743178
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
https://twitter.com/BilalNaks/status/1525258531384983555

En dit is dan weer het verhaal van haar broer..

Kortom: geen idee wat te geloven. Zoals wel vaker in dit conflict.
Dat geeft inderdaad weer een ander verhaal weer. Die coördinatie met de familie die geclaimd wordt vanuit de Israëlische politie blijkt dus te hebben bestaan uit het opvragen van het aantal te verwachten bezoekers, waar ze geen enkele grip op hadden vanuit de familie.
pi_204743204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 14:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat geeft inderdaad weer een ander verhaal weer. Die coördinatie met de familie die geclaimd wordt vanuit de Israëlische politie blijkt dus te hebben bestaan uit het opvragen van het aantal te verwachten bezoekers, waar ze geen enkele grip op hadden vanuit de familie.
Wat je in elk geval weet: Israel heeft het pr-technisch weer verloren. Nummer...... hoeveel??
  zaterdag 14 mei 2022 @ 16:11:34 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204743719
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 14:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat je in elk geval weet: Israel heeft het pr-technisch weer verloren. Nummer...... hoeveel??
Ja precies, en dus is deze strategie vanuit de Palestijnse terreurorganisaties erg succesvol. Ze weten dat de Israeli geen millimeter willen toegeven anders staan er volgende week weer tienduizenden "rouwenden" (heb het dus niet over de oprechte bezoekers) op een andere begrafenis in de straten van Jeruzalem om de hele hand te nemen na die vinger. Het enige wat je nodig hebt is een stel jonge honden met stenen en voilà, schandaal.

Ben ook bang dat Israël de boot gemist heeft in de jaren '80 ergens om het tij nog te keren wat betreft de extreme kampen aan beide zijden.
pi_204743929
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja precies, en dus is deze strategie vanuit de Palestijnse terreurorganisaties erg succesvol. Ze weten dat de Israeli geen millimeter willen toegeven anders staan er volgende week weer tienduizenden "rouwenden" (heb het dus niet over de oprechte bezoekers) op een andere begrafenis in de straten van Jeruzalem om de hele hand te nemen na die vinger. Het enige wat je nodig hebt is een stel jonge honden met stenen en voilà, schandaal.

Ben ook bang dat Israël de boot gemist heeft in de jaren '80 ergens om het tij nog te keren wat betreft de extreme kampen aan beide zijden.
Maar wat ik mij nu afvraag... hoe effectief is die PR-oorlog nou echt? Ik bedoel, dat de Palestijnen de PR supereffectief inzetten is een feit, maar volgens mij heeft het ze 0,0 opgeleverd in tastbare resultaten...

Sterker nog! In plaats van dat Israël meer en meer geïsoleerd en geboycot wordt, breiden ze hun relaties uit, zelfs met Midden-Oosterse landen!

Misschien laat Israël de Palestijnen ook wel gewoon hun gang gaan op PR-gebied, omdat ze ook wel weten dat het per saldo geen fluit uithaalt?
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 14 mei 2022 @ 18:01:07 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204744662
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar wat ik mij nu afvraag... hoe effectief is die PR-oorlog nou echt? Ik bedoel, dat de Palestijnen de PR supereffectief inzetten is een feit, maar volgens mij heeft het ze 0,0 opgeleverd in tastbare resultaten...

Sterker nog! In plaats van dat Israël meer en meer geïsoleerd en geboycot wordt, breiden ze hun relaties uit, zelfs met Midden-Oosterse landen!

Misschien laat Israël de Palestijnen ook wel gewoon hun gang gaan op PR-gebied, omdat ze ook wel weten dat het per saldo geen fluit uithaalt?
Kijk maar hoe de berichtgeving is beïnvloed. Elke actie van Palestijnse kant wordt niet eens genoemd of gebagatelliseerd. Overigens geldt dit ook voor de uitwassen in de nederzettingen door de kolonisten. Schietpartijen, steekpartijen, opzettelijke aanrijdingen, huizen bezetten, landje pikken.

Het is net een slechte soap waarbij wij hier ineens in het verhaal vallen zodra er iets ontploft en dan knalt het net iets harder als je meer en betere middelen hebt.
pi_204744724
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja precies, en dus is deze strategie vanuit de Palestijnse terreurorganisaties erg succesvol. Ze weten dat de Israeli geen millimeter willen toegeven anders staan er volgende week weer tienduizenden "rouwenden" (heb het dus niet over de oprechte bezoekers) op een andere begrafenis in de straten van Jeruzalem om de hele hand te nemen na die vinger. Het enige wat je nodig hebt is een stel jonge honden met stenen en voilà, schandaal.

Ben ook bang dat Israël de boot gemist heeft in de jaren '80 ergens om het tij nog te keren wat betreft de extreme kampen aan beide zijden.
Dat denk ik ook. Israel is geen duurzame staat (in de zin van levensvatbaarheid). Als het nog bestaat over 20 jaar, dan is het een land geworden zoals Iran.
pi_204744742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar wat ik mij nu afvraag... hoe effectief is die PR-oorlog nou echt? Ik bedoel, dat de Palestijnen de PR supereffectief inzetten is een feit, maar volgens mij heeft het ze 0,0 opgeleverd in tastbare resultaten...

Sterker nog! In plaats van dat Israël meer en meer geïsoleerd en geboycot wordt, breiden ze hun relaties uit, zelfs met Midden-Oosterse landen!

Misschien laat Israël de Palestijnen ook wel gewoon hun gang gaan op PR-gebied, omdat ze ook wel weten dat het per saldo geen fluit uithaalt?
Precies. Israel is meer en meer afhankelijk geworden van landen waar antisemitisme net zo normaal is als ademen.

Moet je nagaan.... nee, pr is onwijs belangrijk voor een land als Israël. Maar het is natuurlijk wel zo dat het intens lastig is om dat vol te houden. Ondertussen sympathiseren steeds meer mensen in het westen (vooral ook in Amerika, toch hun belangrijkste bondgenoot) met de Palestijnen.
pi_204745352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 18:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. Israel is meer en meer afhankelijk geworden van landen waar antisemitisme net zo normaal is als ademen.
Huh? :?

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde met het aanhalen van banden... :D
quote:
Moet je nagaan.... nee, pr is onwijs belangrijk voor een land als Israël. Maar het is natuurlijk wel zo dat het intens lastig is om dat vol te houden. Ondertussen sympathiseren steeds meer mensen in het westen (vooral ook in Amerika, toch hun belangrijkste bondgenoot) met de Palestijnen.
Maar wat ik net dus zei, wat voor zin heeft het nou? Het levert ze nul, nada, niks op! Israël maakt nog steeds de dienst uit en het ziet er niet naar uit dat dat gaat veranderen.

Tenminste, niet voor wat betreft wie er de dienst uitmaakt... Israël stond in de jaren zestig en zeventig ook alleen, nou dat heeft wat uitgemaakt zeg :D ze schopten nog steeds alle Arabische legers terug de grens over. :Y

Daarom ook mijn vraag. Joepie, Pallywood wint de PR-strijd! *O* wat ik sowieso erg raar vind, want de terroristen zitten toch echt vrijwel uitsluitend aan Palestijnse zijde... maar toch! Good for them! Maar nu?
Intolerant voor intolerantie
pi_204745520
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Huh? :?

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde met het aanhalen van banden... :D
[..]
Maar wat ik net dus zei, wat voor zin heeft het nou? Het levert ze nul, nada, niks op! Israël maakt nog steeds de dienst uit en het ziet er niet naar uit dat dat gaat veranderen.

Tenminste, niet voor wat betreft wie er de dienst uitmaakt... Israël stond in de jaren zestig en zeventig ook alleen, nou dat heeft wat uitgemaakt zeg :D ze schopten nog steeds alle Arabische legers terug de grens over. :Y

Daarom ook mijn vraag. Joepie, Pallywood wint de PR-strijd! *O* wat ik sowieso erg raar vind, want de terroristen zitten toch echt vrijwel uitsluitend aan Palestijnse zijde... maar toch! Good for them! Maar nu?
Je begrijpt het niet helemaal. Pallywood wint niets. Het gaat erom dat Israel steeds minder op sympathie kan rekenen van mensen wereldwijd. Vooral ook in bijvoorbeeld Amerika. Hun belangrijkste bondgenoot. En dan heb ik het nog niet eens over de problemen binnenslands. Met bijvoorbeeld de extremistische kolonisten, wat direct te linken is aan de verrechtsing van dat land.

Dat Israel het in de jaren 60/70 goed deed, staat daar volledig los van. Er is immers nogal een groot verschil tussen de situatie toen en nu.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 19:31:24 #295
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204745578
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 18:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. Israel is meer en meer afhankelijk geworden van landen waar antisemitisme net zo normaal is als ademen.

Moet je nagaan.... nee, pr is onwijs belangrijk voor een land als Israël. Maar het is natuurlijk wel zo dat het intens lastig is om dat vol te houden. Ondertussen sympathiseren steeds meer mensen in het westen (vooral ook in Amerika, toch hun belangrijkste bondgenoot) met de Palestijnen.
Daarom zie je ook dat Israel de banden met China en India aan het verbeteren is. Als de steun van het westen af neemt zal het daar eerder steun gaan zoeken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204745607
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daarom zie je ook dat Israel de banden met China en India aan het verbeteren is. Als de steun van het westen af neemt zal het daar eerder steun gaan zoeken.
Altijd top. De banden versterken met een land waar vrouwen minder rechten hebben dan de toiletten aldaar.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 19:45:59 #297
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204745750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Altijd top. De banden versterken met een land waar vrouwen minder rechten hebben dan de toiletten aldaar.
Dat is in BOP politiek volledig irrelevant. Iedereen handelt er ook vrolijk op los met China terwijl een minderheid weggestopt wordt in concentratiekampen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204745854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is in BOP politiek volledig irrelevant. Iedereen handelt er ook vrolijk op los met China terwijl een minderheid weggestopt wordt in concentratiekampen.
Het gaat erom dat dat relevant is voor Israël. De steun van een China, India gaat heel anders zijn dan de steun vanuit Amerika. China steunt landen pragmatisch. De band tussen Amerika en China is daadwerkelijk vriendschappelijk. Je hebt in Amerika invloedrijke lobbygroepen die ervoor lobbyen.

Niet te vergelijken dus. Het gaat een groot probleem zijn voor Israël als Amerika gaat minderen in steun. Die steun is niet meer vervangbaar.
pi_204745864
En aan India heb je al helemaal geen tyfus.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 20:13:58 #300
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204746021
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat erom dat dat relevant is voor Israël. De steun van een China, India gaat heel anders zijn dan de steun vanuit Amerika. China steunt landen pragmatisch. De band tussen Amerika en China is daadwerkelijk vriendschappelijk. Je hebt in Amerika invloedrijke lobbygroepen die ervoor lobbyen.

Niet te vergelijken dus. Het gaat een groot probleem zijn voor Israël als Amerika gaat minderen in steun. Die steun is niet meer vervangbaar.
De machtsbalans is langzaam aan het verschuiven waarbij op lange termijn de VS kansloos is tegen het demografische geweld uit Azië. Het gaat niet om nu, het gaat over de lange termijn, als een land niet langer op een bepaalde bondgenoot kan rekenen, gaat het andere bondgenoten zoeken.

Zie o.a. de wapenleveranties tussen China / India en Israel. Een groot voordeel voor Israel met deze nieuwe bondgenoten is dat het gedrag ten opzichte van de Palestijnen niet zo relevant is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')