abonnement Unibet Coolblue
pi_199786354
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Je gaat Hydra live zien? Zo zo.
Als dat maar goed gaat.
  maandag 7 juni 2021 @ 18:41:50 #252
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199786364
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

H_T maakte er een goede post over :D Je wordt dagelijks ook best vaak gegenderd, dus is het ook goed om hier nadruk op te leggen. In een ideale wereld wordt gender minder belangrijk, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren.
[..]

Ah, tof, maar eigenlijk is het ook niet de bedoeling om iemand geen pronouns te geven, nadat die persoon vraagt om bepaalde voornaamwoorden.
Strani noem je wel gewoon hij, net als H_T, maar bij mij zou je die pronouns ontwijken, terwijl ik er juist om vroeg.
Als je me tijdens Among Us een keer 'hen' noemt, dan pakt een Cyan of een Fugue dat ook op en zouden minder mensen mij verkeerd aanspreken.

Een vriend heeft een jaar lang geprobeerd geen voornaamwoorden aan mij toe te kennen en dat is me nooit opgevallen, totdat hij het zei. Daarna baalde ik er enorm van dat hij zoiets deed. Ook al is het goed bedoeld, het is niet okay om één persoon geen voornaamwoorden te geven, als je die aan de rest wel geeft.
Ik snap het punt. Maar ik betwijfel dan juist weer of mensen daadwerkelijk de juiste aanspreeknaam gaan gebruiken. Dat zou nog kunnen als er alleen een derde naam is. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat niet iedereen die zich niet als man/vrouw identificeert zich onder dezelfde benaming wil scharen.

Plus dat iemand van buiten bijna nooit zal kunnen zien welke gender identiteit iemand heeft. Dus zal men toch vooral maar goedemiddag meneer/mevrouw blijven gebruiken.

En dat is dus precies dat je gegenderd wordt. Dat houdt je juist in stand. Terwijl als je minder nadruk gaat leggen op man/vrouw je juist eerder dat gebruik zal gaan zien vervagen.

Je ziet hoe goed beste reizigers is aangeslagen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 18:43:28 #253
375570 crew  Cyan9
pi_199786385
quote:
15s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik wil een tweede dierentuin gaan maken, omdat ik voor de eerste geen inspiratie meer heb. :')
Maar ik weet geen naam voor de tweede. Ik wil er een aquatisch thema aan geven. Locatie wordt Spanje.
Stranizoo

Of "Zoológico muy español donde puedes ver Strani exclusivamente."
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 18:45:05 #254
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199786410
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

H_T maakte er een goede post over :D Je wordt dagelijks ook best vaak gegenderd, dus is het ook goed om hier nadruk op te leggen. In een ideale wereld wordt gender minder belangrijk, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren.
[..]

Ah, tof, maar eigenlijk is het ook niet de bedoeling om iemand geen pronouns te geven, nadat die persoon vraagt om bepaalde voornaamwoorden.
Strani noem je wel gewoon hij, net als H_T, maar bij mij zou je die pronouns ontwijken, terwijl ik er juist om vroeg.
Als je me tijdens Among Us een keer 'hen' noemt, dan pakt een Cyan of een Fugue dat ook op en zouden minder mensen mij verkeerd aanspreken.

Een vriend heeft een jaar lang geprobeerd geen voornaamwoorden aan mij toe te kennen en dat is me nooit opgevallen, totdat hij het zei. Daarna baalde ik er enorm van dat hij zoiets deed. Ook al is het goed bedoeld, het is niet okay om één persoon geen voornaamwoorden te geven, als je die aan de rest wel geeft.
Dat begrijp ik zeker, en dat is ook zeker niet de intentie. Maar bedoelt als de eerste bewuste momenten om iig niet al helemaal fout hij te zeggen. Begrijp ook wel dat geen voornaamwoorden gebruiken bij iemand al helemaal stom is. Goed om er op te wijzen wel hoor, want de "klad" zit er zo in als je er niet meer aan denkt voor dat het juiste automatisme er in zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 07-06-2021 18:53:39 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 7 juni 2021 @ 18:47:43 #255
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199786444
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

H_T maakte er een goede post over :D Je wordt dagelijks ook best vaak gegenderd, dus is het ook goed om hier nadruk op te leggen. In een ideale wereld wordt gender minder belangrijk, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren.
[..]

Ah, tof, maar eigenlijk is het ook niet de bedoeling om iemand geen pronouns te geven, nadat die persoon vraagt om bepaalde voornaamwoorden.
Strani noem je wel gewoon hij, net als H_T, maar bij mij zou je die pronouns ontwijken, terwijl ik er juist om vroeg.
Als je me tijdens Among Us een keer 'hen' noemt, dan pakt een Cyan of een Fugue dat ook op en zouden minder mensen mij verkeerd aanspreken.

Een vriend heeft een jaar lang geprobeerd geen voornaamwoorden aan mij toe te kennen en dat is me nooit opgevallen, totdat hij het zei. Daarna baalde ik er enorm van dat hij zoiets deed. Ook al is het goed bedoeld, het is niet okay om één persoon geen voornaamwoorden te geven, als je die aan de rest wel geeft.
Vermijden mensen de voornaamwoorden ook niet voornamelijk omdat ze het niet fout willen doen? Als je er zo aan gewend bent om iemand hem of haar te noemen, kan ik mij voorstellen dat het makkelijker schakelen is naar de voornaam dan naar een ander voornaamwoord :Y

Overigens blijf ik wel 'problemen' hebben met hen/hun (of they/them, for that matter), maar dit zit meer in het taaltechnische :D
Het voelt gewoon incongruent om een meervoudig voornaamwoord te gebruiken in een enkelvoudige context :P
Ben zelf wat dat betreft toch wel voorstander van een nieuw voornaamwoord en gooien we dan de geslachtelijke voornaamwoorden uit ons taalgebruik :Y
  maandag 7 juni 2021 @ 18:51:52 #256
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199786493
Hen/hun vind ik niet ideaal. Dat blijft toch taalkundig raar aanvoelen. Maar wie weet dat het er in slijt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_199786582
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik snap het punt. Maar ik betwijfel dan juist weer of mensen daadwerkelijk de juiste aanspreeknaam gaan gebruiken. Dat zou nog kunnen als er alleen een derde naam is. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat niet iedereen die zich niet als man/vrouw identificeert zich onder dezelfde benaming wil scharen.

Plus dat iemand van buiten bijna nooit zal kunnen zien welke gender identiteit iemand heeft. Dus zal men toch vooral maar goedemiddag meneer/mevrouw blijven gebruiken.

En dat is dus precies dat je gegenderd wordt. Dat houdt je juist in stand. Terwijl als je minder nadruk gaat leggen op man/vrouw je juist eerder dat gebruik zal gaan zien vervagen.

Je ziet hoe goed beste reizigers is aangeslagen.
Dat eerste vind ik zo vervelend hier in Nederland. De een wil die/hen/hun of hen/hun, wat volgens TNN de standaard moet zijn. Dan zijn er mensen die voor die/diens gaan, terwijl 'diens' van oudsher een mannelijk voornaamwoord is. Daarnaast zijn er nog talloze andere varianten. We zouden hier gewoon overeenstemming moeten vinden over welk voornaamwoord we moeten gebruiken.

Ik zeg vrijwel nooit "Goedemiddag meneer/mevrouw", maar gewoon "Goedemiddag" :P

Bedoel je de serie Beste Reizigers? Die heb ik nooit gezien. Of bedoel je dat de NS dat ging gebruiken? Als ze dit niet aangekondigd hadden, maar gewoon begonnen te gebruiken, dan had dit nooit zo'n ophef geweest. Ze waren ook (een van de) eerste bedrijven die overgingen op meer inclusief taalgebruik. Tegenwoordig zou er niet meer zo'n ophef over zijn. Er is inmiddels gelukkig best wat veranderd.
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat begrijp ik zeker, en dat is ook zeker niet de intentie. Maar bedoelt als de eerste bewuste momenten om iig niet al helemaal fout hij te zeggen. Begrijp ook wel dat geen voornaamwoorden gebruiken bij iemand al helemaal stom is. Goed om er op te wijzen wel hoor, want de "klad" zit er zo in als je er niet meer aan denkt voor dat het juiste automatisme er in zit.
Ik vind jou trouwens wel een heel tof persoon, dus het was niet bedoeld om jou erop te wijzen, want jij bent altijd positief en fijn! (dat geldt trouwens voor vrijwel iedereen hier :P)
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:47 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Vermijden mensen de voornaamwoorden ook niet voornamelijk omdat ze het niet fout willen doen? Als je er zo aan gewend bent om iemand hem of haar te noemen, kan ik mij voorstellen dat het makkelijker schakelen is naar de voornaam dan naar een ander voornaamwoord :Y

Overigens blijf ik wel 'problemen' hebben met hen/hun (of they/them, for that matter), maar dit zit meer in het taaltechnische :D
Het voelt gewoon incongruent om een meervoudig voornaamwoord te gebruiken in een enkelvoudige context :P
Ben zelf wat dat betreft toch wel voorstander van een nieuw voornaamwoord en gooien we dan de geslachtelijke voornaamwoorden uit ons taalgebruik :Y
Ja, dat denk ik ook en mensen gaan ook gewoon fouten hierin maken. Dat doe ik ook nog steeds, terwijl ik best wat geoefend heb. Fouten maken is nooit erg, want daar leer je van. Als je het ontwijkt, dan leer je hetn ooit!

Het is taaltechnisch gezien even wennen, maar daarna voelt het - in ieder geval voor mij - wel normaal aan. Ik begrijp heel goed dat veel mensen dit maar lelijk vinden.
Een nieuw voornaamwoord is niet mijn favoriete optie, want dat voelt zo gemaakt en onbekend. Dan wordt het minder snel opgenomen als normaal taalgebruik.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 19:05:30 #258
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199786633
Kijk in het Brabants zeggen we ook wel dn dieje. Maar denkt dat dat ook niet perfect is. :P ;)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 7 juni 2021 @ 19:08:08 #259
403253 Meke
after all this time? always.
pi_199786673
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:43 schreef H_T het volgende:

[..]

Meke werkt bij de klantenservice toch? Volkomen logisch dus!
Ho, ho! Al een hele week niet meer :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 juni 2021 @ 19:10:06 #260
39237 crew  H_T
2733
pi_199786707
quote:
15s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik wil een tweede dierentuin gaan maken, omdat ik voor de eerste geen inspiratie meer heb. :')
Maar ik weet geen naam voor de tweede. Ik wil er een aquatisch thema aan geven. Locatie wordt Spanje.
Costa del Schol
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 7 juni 2021 @ 19:10:45 #261
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199786717
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:01 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat eerste vind ik zo vervelend hier in Nederland. De een wil die/hen/hun of hen/hun, wat volgens TNN de standaard moet zijn. Dan zijn er mensen die voor die/diens gaan, terwijl 'diens' van oudsher een mannelijk voornaamwoord is. Daarnaast zijn er nog talloze andere varianten. We zouden hier gewoon overeenstemming moeten vinden over welk voornaamwoord we moeten gebruiken.

Ik zeg vrijwel nooit "Goedemiddag meneer/mevrouw", maar gewoon "Goedemiddag" :P

Bedoel je de serie Beste Reizigers? Die heb ik nooit gezien. Of bedoel je dat de NS dat ging gebruiken? Als ze dit niet aangekondigd hadden, maar gewoon begonnen te gebruiken, dan had dit nooit zo'n ophef geweest. Ze waren ook (een van de) eerste bedrijven die overgingen op meer inclusief taalgebruik. Tegenwoordig zou er niet meer zo'n ophef over zijn. Er is inmiddels gelukkig best wat veranderd.
[..]

Ik vind jou trouwens wel een heel tof persoon, dus het was niet bedoeld om jou erop te wijzen, want jij bent altijd positief en fijn! (dat geldt trouwens voor vrijwel iedereen hier :P)
[..]

Ja, dat denk ik ook en mensen gaan ook gewoon fouten hierin maken. Dat doe ik ook nog steeds, terwijl ik best wat geoefend heb. Fouten maken is nooit erg, want daar leer je van. Als je het ontwijkt, dan leer je hetn ooit!

Het is taaltechnisch gezien even wennen, maar daarna voelt het - in ieder geval voor mij - wel normaal aan. Ik begrijp heel goed dat veel mensen dit maar lelijk vinden.
Een nieuw voornaamwoord is niet mijn favoriete optie, want dat voelt zo gemaakt en onbekend. Dan wordt het minder snel opgenomen als normaal taalgebruik.
Waarom is het vervelend in Nederland dat mensen verschillende dingen willen? Waarom moeten verschillende mensen maar accepteren hoe ze worden aangesproken? Dat is toch juist niet inclusief?

Goedemiddag meneer/mevrouw wordt juist veel gebruikt in de dienstverlening. Al wordt dat steeds minder. Juist doordat er minder de nadruk op wordt gelegd.

En met beste reizigers bedoelde ik de NS aankondiging. Ja er is veel ophef over geweest. Maar het is belangrijk geweest dat zo'n groot bedrijf daar mee is gestart. Daardoor is de rest ook overstag gegaan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 juni 2021 @ 19:15:10 #262
39237 crew  H_T
2733
pi_199786782
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef Meke het volgende:

[..]

Ho, ho! Al een hele week niet meer :P


Afdeling Krijg-de-tyfus-maar-met-je-pleurismixer, u spreekt met Meke! Service? Nee, daar zijn we mee gestopt! Heb ik u zo voldoende beledigd?'
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199786793
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:51 schreef Redefine het volgende:
Hen/hun vind ik niet ideaal. Dat blijft toch taalkundig raar aanvoelen. Maar wie weet dat het er in slijt.
Nee, maakt alles onnodig lastig. Zeker bij geschreven taal moet je dan eerst uitvogelen over welke hen/hun het gaat. Wat mij betreft bedenken we een nieuw voornaamwoord. Ik zag xij voorbij komen. Vind ik wel een mooie.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 juni 2021 @ 19:18:20 #264
39237 crew  H_T
2733
pi_199786834
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:01 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat eerste vind ik zo vervelend hier in Nederland. De een wil die/hen/hun of hen/hun, wat volgens TNN de standaard moet zijn. Dan zijn er mensen die voor die/diens gaan, terwijl 'diens' van oudsher een mannelijk voornaamwoord is.
Dat vind ik niet heel gek klinken, omdat bij onzijdige waarden (het paard) de default ook is om mannelijk voornaamwoorden er bij te gebruiken. Misschien heeft het daar mee te maken :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199786836
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

H_T maakte er een goede post over :D Je wordt dagelijks ook best vaak gegenderd, dus is het ook goed om hier nadruk op te leggen. In een ideale wereld wordt gender minder belangrijk, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren.
[..]

Ah, tof, maar eigenlijk is het ook niet de bedoeling om iemand geen pronouns te geven, nadat die persoon vraagt om bepaalde voornaamwoorden.
Strani noem je wel gewoon hij, net als H_T, maar bij mij zou je die pronouns ontwijken, terwijl ik er juist om vroeg.
Als je me tijdens Among Us een keer 'hen' noemt, dan pakt een Cyan of een Fugue dat ook op en zouden minder mensen mij verkeerd aanspreken.

Een vriend heeft een jaar lang geprobeerd geen voornaamwoorden aan mij toe te kennen en dat is me nooit opgevallen, totdat hij het zei. Daarna baalde ik er enorm van dat hij zoiets deed. Ook al is het goed bedoeld, het is niet okay om één persoon geen voornaamwoorden te geven, als je die aan de rest wel geeft.
Interessant om dit te lezen, en bedankt voor je opheldering ^O^ Waardevol om hier een 'ervaringsdeskundige' over te horen.

Ik heb je ook nog wel een paar keer hij/hem genoemd per ongeluk; ik denk dat veel van ons niet zodanig de ervaring hebben om een persoon zo te noemen en dan hangt een verspreking in de lucht. Maar kan me heel goed voorstellen dat het voor jou heel rot moet voelen :*

Had nog niet echt een idee ervan dat het ook vervelend kan zijn om helemaal geen voornaamwoorden te krijgen, terwijl we die aan anderen wel geven. Ik denk dat zelfs heel open-minded mensen toch sneller zullen denken "oh als ik maar niet hij/hem of zij/haar zeg is het wel goed".
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199786844
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:36 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Greda is Karins spirit animal.
Was Greda alweer vergeten :@ _O-

Moet nog steeds een Sim versie van haar maken
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199786855
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Je gaat Hydra live zien? Zo zo.
Alleen als het gras twee kontjes hoog is *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199786939
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:05 schreef ijs_beer het volgende:
Kijk in het Brabants zeggen we ook wel dn dieje. Maar denkt dat dat ook niet perfect is. :P ;)
In Vlaanderen zegt ons Sjefke dat ook altijd als hem gedronken heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199786974
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Oh, trouwens, hier had ik het nog helemaal niet over gehad, maar vorige week tijdens de Jitsi meet heb ik zitten fulmineren over hoe verschrikkelijk het Reizenrijkplein in de Efteling is en dat ze dat eens flink moeten gaan verbouwen.
Volgens mij hebben ze mee zitten luisteren :D
En eerder dit jaar heb ik al een keer een concept langs zien komen wat prima als basis kan dienen daarvoor, wat mij betreft :Y
Wow en ook echt precies de twee dingen die jij al genoemd had! :D Monsieur Cannibale en Doolhof

Nu die vogel nog upgraden :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199786986
Familie merel groeit stevig door!
Ondertussen jaag ik iedere kat uit de tuin die ik zie.

  maandag 7 juni 2021 @ 19:28:04 #271
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199787003
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:26 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wow en ook echt precies de twee dingen die jij al genoemd had! :D Monsieur Cannibale en Doolhof

Nu die vogel nog upgraden :P
In plaats van een reuzenvogel maken ze er een kolibrie van.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 7 juni 2021 @ 19:42:12 #272
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199787195
Goedenavond vanuit de loungeset in de tuin _O_ :W
pi_199787201
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef Meke het volgende:

[..]

Ho, ho! Al een hele week niet meer :P
Wat ben je gaan doen? *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 7 juni 2021 @ 19:51:14 #274
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199787279
Zowel Salvador als Barbara komen dus in Nijmegen O+ Als dit zo door blijft gaan wordt het wel echt een duur grapje met alle concerten waar ik heen wil :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 juni 2021 @ 19:54:06 #275
39237 crew  H_T
2733
pi_199787329
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:51 schreef molloot200 het volgende:
Zowel Salvador als Barbara komen dus in Nijmegen O+ Als dit zo door blijft gaan wordt het wel echt een duur grapje met alle concerten waar ik heen wil :P
Maak ook een lijstje van alle concerten waar je absoluut niet heen wil en wat het zou kosten om daar wel heen te gaan. Dan bespaar je honderden tot duizenden euro's door inderdaad niet te gaan en kunnen er best wat tientjes vanaf voor de concerten waar je wel heen wil
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')