abonnement Unibet Coolblue
pi_199777666
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe baan. Zit in een commerciële rol, ben begin 30 en verdien best goed (90K bruto per jaar). Helemaal voor iemand die geen opleiding afgerond heeft.
Nu is het zo dat ik de afgelopen maanden ongelofelijk veel geld heb verdiend met crypto. Ik zal niet zeggen hoeveel, maar het is genoeg om de rest van mijn leven, met mijn huidige levenstijl, niet meer te werken. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik totaal mijn motivatie kwijt ben geraakt om mijn werk nog te doen. Mijn drijfveer voor sales is altijd geld geweest, deals te closen en maximale commissie binnen te halen.

Ik heb nu echt heel erg het gevoel alsof ik mezelf, en het bedrijf waar ik voor werk, voor de gek aan het houden ben. Nu ik zo veel vermogen heb is mijn baan totaal niet interessant meer en zit ik er aan te denken om er mee te stoppen.

Aan de andere kant vind ik het idee om te stoppen met mijn baan ook heel erg eng. Je verliest toch een stukje vastigheid. Ik heb een aantal mensen in mijn directe omgeving die weten van mijn situatie hierover gesproken, en bijna iedereen adviseert me eigenlijk om te stoppen.

De vraag is ook wat ik dan zou doen als ik zou stoppen. Ik zat zelf te denken om een aantal dagen per week vrijwilligerswerk te gaan doen, en misschien alsnog een opleiding af te ronden. Ik heb alleen geen idee wat ik wel leuk vind, of waar mijn passie ligt. Ik zit wel te kijken om met een loopbaanadviseur te spreken die ervaring hebben met een carrière switch.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
pi_199777696
Ik zou toch even de trekking afwachten.

Nee zonder gekheid: ik zou pas stoppen als je echt 100% zeker weet dat je rond kunt blijven komen.
Denk aan 2 miljoen + ofzo na aflossing van je huis.
Dan heb je met 2-3% rendement een aardig inkomen.
  maandag 7 juni 2021 @ 00:28:26 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199777724
Ik zou ook stoppen en iets anders zoeken dat iets vrijer voelt.
Op een mooie plek een paar vakantiehuisjes verhuren bijvoorbeeld. Dan heb je in de zomermaanden wat om handen. Daar kun je iets moois van maken en ook een marketing omheen bouwen.
In de wintermaanden staat toerisme in Nederland stil en kun je zelf op vakantie of iets aan je hobby's doen.
Maar goed, dat is wat ik zou doen.
pi_199777727
betoncentrale ofzo
pi_199777740
Als je dingen rond hebt als huis gekocht/afbetaald hebt etc etc.
Geen schulden hebt of dingen waarvan je denkt dat zijn grote uitgaven waarmee ik rekening moet houden, zou ik stoppen want aan de andere kant je kan altijd weer aan het werk mocht het toch tegen vallen.
Je kan altijd iets gaan doen dat je leuk vindt.
The Older I Get, The Better I Was
pi_199777743
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:28 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou ook stoppen en iets anders zoeken dat iets vrijer voelt.
Op een mooie plek een paar vakantiehuisjes verhuren bijvoorbeeld. Dan heb je in de zomermaanden wat om handen. Daar kun je iets moois van maken en ook een marketing omheen bouwen.
In de wintermaanden staat toerisme in Nederland stil en kun je zelf op vakantie of iets aan je hobby's doen.
Maar goed, dat is wat ik zou doen.
Zoiets zou ik ook doen, zorgen voor wat passief inkomen. Verder gewoon iets doen wat ik leuk zou vinden en kostendekkend is. Dat kan vrijwilligerswerk zijn, maar ook zelf iets ondernemen.

Verder is het stoppen met werken vermogen idd best hoog. Als je zegt 90k per jaar te verdienen zou je toch al zo'n 3 miljoen nodig hebben om op dezelfde voet verder te leven tot pensioen. En dat is zonder rekening te houden met allerlei factoren.
pi_199777771
Allereerst, gefeliciteerd! Ik zou dat vermogen omzetten naar passief inkomen. Hoe je dat wil bewerkstelligen, en dat kan op veel manieren, zou ik als ik jou was alles goed op een rijtje zetten. Betaal eerst al je schulden af. Zoek vervolgens even op welke mogelijkheden je hebt. Kan simpel vastgoed kopen+verhuren zijn, maar ook actief een eigen bedrijf beginnen in binnen- en/of buitenland. Dan vervolgens goed kijken welke jou het meest gelukkig zal maken.

Neem hier vooral de tijd voor. Dat kan je doen door ontslag te nemen. ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Erasmus op 07-06-2021 00:45:27 ]
  maandag 7 juni 2021 @ 00:50:39 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199777794
Ik geloof niet dat TS in dit topic op zoek is naar een manier om geld te genereren met zijn vermogen, maar vooral naar een manier om zijn leven in te richten naar zijn nieuwe situatie.
pi_199777821
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:50 schreef BasEnAad het volgende:
Ik geloof niet dat TS in dit topic op zoek is naar een manier om geld te genereren met zijn vermogen, maar vooral naar een manier om zijn leven in te richten naar zijn nieuwe situatie.
pi_199778149
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:33 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Zoiets zou ik ook doen, zorgen voor wat passief inkomen. Verder gewoon iets doen wat ik leuk zou vinden en kostendekkend is. Dat kan vrijwilligerswerk zijn, maar ook zelf iets ondernemen.

Verder is het stoppen met werken vermogen idd best hoog. Als je zegt 90k per jaar te verdienen zou je toch al zo'n 3 miljoen nodig hebben om op dezelfde voet verder te leven tot pensioen. En dat is zonder rekening te houden met allerlei factoren.
En TS heeft geen pensioen opgebouwd en als hij stopt met werken ook geen AOW. Dus die periode moet hij ook betalen.

Verder moet je nooit stoppen met werken. Je moet iets doen wat je wel leuk vindt.
  maandag 7 juni 2021 @ 05:59:16 #11
545 dop
:copyright: dop
pi_199778151
eerst een een poosje aan zie en kijken of je op een manier met je geld kunt blijven omgaan dat je het werkelijk lang volhoudt. dat wil vaak nogal lastig zijn.
geld op de bank gaat kriebelen, volgende investeringen gaan misschien minder gelukkig zijn en aan het einde van het verhaal zijn er toch minder centen over dan gehoopt. dan is er in eens toch de noodzaak voor een stabiel inkomen.

in de tussentijd eerst eens kijken of je minder uren kunt werken?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_199778155
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 05:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

En TS heeft geen pensioen opgebouwd en als hij stopt met werken ook geen AOW. Dus die periode moet hij ook betalen.

Verder moet je nooit stoppen met werken. Je moet iets doen wat je wel leuk vindt.
AOW bouw je op door te bestaan. Niet door te werken.
pi_199778210
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:17 schreef MaximumRush het volgende:
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Doorgaan met werken. Het met crypto verdiende geld kun je gebruiken als spaarpot om mooie dingen van te kunnen kopen. Maar mocht je te zijner tijd door teveel aan materiële zaken gespendeerd te hebben, krap bij kas komen te zitten, dan heb je nog je baan om terug te kunnen vallen.
Je hebt goed gegokt met de cryptomunten, maar ga nou niet lopen gokken met de gunstige bijval.

Daarnaast zou je eventueel kunnen nadenken om de opleiding te doen die bij je huidige werk past, of het werk dat je voor ogen hebt. Werkervaring is altijd wel een pré, maar opleiding is een absolute must bij het zoeken naar werk.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 7 juni 2021 @ 07:03:07 #14
387249 exelletor
exelleren?
pi_199778217
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:33 schreef Sapstengel het volgende:

[..]


Verder is het stoppen met werken vermogen idd best hoog. Als je zegt 90k per jaar te verdienen zou je toch al zo'n 3 miljoen nodig hebben om op dezelfde voet verder te leven tot pensioen. En dat is zonder rekening te houden met allerlei factoren.
Als je 90k verdient, wil dat niet zeggen dat je ook 90k uitgeeft.
pi_199778230
Ik zou inderdaad stoppen als ik jouw was. Jij deed het voor het geld en dat heb je nu genoeg. Je hebt geen motivatie meer. Meestal bij zo een loopbaanadviseur of een passie test vragen ze van wat zou je doen als je alle geld en tijd had in de wereld. Die heb je nu dus letterlijk. Dus ja wat zou je doen? Ik zou geen opleiding doen, maar echt eerst uitzoeken wat je nou echt super leuk vindt. En dan pas stappen ondernemen. Hoe wil jij je dagen inrichten? Welke waarden probeer je na te streven?

Dus inderdaad ik zou naar een loopbaanadviseur gaan.

Misschien heb je hier iets aan?

https://www.slideshare.ne(...)-baan-maar-je-passie
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 07:19:15 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199778244
Ik zou niet stoppen. Wel minderen. Maar ik heb mensen nodig.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199778245
Ik zou niet zozeer 'stoppen met werken' @TS. Hooguit minder en/of ander werk gaan doen. Werk in welke vorm dan ook is meer dan alleen geld. Je krijgt er ritme van. Je doet sociale contacten op en over het algemeen draagt het bij aan je eigenwaarde. Of dat nou via vrijwilligerswerk, ondernemen of betaalde arbeid is.
pi_199778325
quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 06:56 schreef Metalfrost het volgende:
maar opleiding is een absolute must bij het zoeken naar werk.
*proest*
pi_199778351
Ja voor sales moet je wel enorm gemotiveerd zijn en motivatie wordt vaak gecreëerd door flinke bonussen. Dus begrijpelijk, dat dat niet meer werkt.

Maar het zou zonde zijn je talent niet meer in te zetten. Misschien wil op zoek naar een kleine startup of iets verkopen waar je echt om geeft.
.
pi_199778367
Lijkt erop dat je een van de sales mensne bent die mij een energiecontrat/- vastgoed probeert te patsen :')

Maar om serieus in te gaan:

- zorg ervoor dat je je belastingen hebt afgerond
- hou een buffer voor de komende 6-12 maanden
- investeer de rest in een VANGUARD WORLD ETF

voor de rest: fuck jou motherfucker :D
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199778408
Ik zou beginnen met minder uren werken. Of bijvoorbeeld je skills gaan inzetten voor humanitaire doelen bij bijvoorbeeld een goed doel. Zoek uit wat je motivator is nu geld geen probleem meer is en zorg ervoor dat je daar meer van krijgt.
  Official ESF Kreviewer maandag 7 juni 2021 @ 08:17:32 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199778506
Ik zou beginnen met direct stoppen met werken en een jaar lang volledig genieten van het leven met een mooie reis of een hobby. Als je dan compleet relaxed bent, zoek je ergens iets dat voldoening geeft.
Je kunt beter genieten van het leven als je 30 bent, dan op je 70e 5 miljoen op de bank hebben.

Een en ander is wel afhankelijk van of je dit niet getypt hebt toen je droomde en van de hoeveelheid geld op je rekening. Met minder dan 2 miljoen zou ik niet stoppen.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:43:36 #23
51385 baskick
Juist ja!
pi_199778663
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 05:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

En TS heeft geen pensioen opgebouwd en als hij stopt met werken ook geen AOW. Dus die periode moet hij ook betalen.

Verder moet je nooit stoppen met werken. Je moet iets doen wat je wel leuk vindt.
En dat kán prima iets zijn wat géén werk is.

quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 06:56 schreef Metalfrost het volgende:
Werkervaring is altijd wel een pré, maar opleiding is een absolute must bij het zoeken naar werk.
Ook vaak genoeg andersom :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199779303
Ik zou een sabbatical van een jaar pakken, gewoon om te kijken of het leven je als niet-werkende bevalt. Definitief stoppen kun je daarna alsnog.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:21:29 #25
208890 June.
Seriously?
pi_199779707
Ik zou niet stoppen met werken, want dat geeft structuur en sociale contacten, maar ik vind mijn werk dan ook leuk ;) Zoek daarom werk waar je voldoening en energie van krijgt. Ergens waar je makkelijk een tijdje onbetaald verlof op kan nemen om te genieten van het geld.

Investeer de rest in iets waar je het geld voor je kan laten werken. Schulden afbetalen. Misschien overleggen met financieel adviseur, soms kan het bijvoorbeeld belastingtechnisch voordeliger zijn om je hypotheek niet volledig af te lossen.
Shine bright like a diamond.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:29:59 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199780647
Als TS echt meerdere miljoenen! heeft aan crypto dan moet TS eens met een financieel adviseur gaan praten. En niet op FOK! advies inwinnen.

Tevens moet TS ook even gaan nadenken hoe hij dit zwarte! geld naar wit gaat krijgen. De belastingdienst informeert hem graag over de legale mogelijkheden. Hun advies is alleen niet gratis ;)

Verder, stoppen met werken is alleen leuk als je wat te doen hebt. Dus kan je met je geld wat doen, reizen (als het weer kan), een gekke hobbie of gewoon uitgeven aan gekkigheid dan heb je wat te doen. Kan je van je vermogen alleen net een ~3000 eur de maand aan jezelf 'geven' dan gaat stoppen met werken al heel rap vervelen.
Dum de dum
  maandag 7 juni 2021 @ 12:01:15 #27
51385 baskick
Juist ja!
pi_199781084
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Tevens moet TS ook even gaan nadenken hoe hij dit zwarte! geld naar wit gaat krijgen. De belastingdienst informeert hem graag over de legale mogelijkheden. Hun advies is alleen niet gratis
Dat is nogal een aanname die niet op dit topic gebaseerd kan zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199781506
Beginnen met minder werken end an een leuke studie 9in het buitenland) gaan zoeken.
Helemaal niets doen gaat ook vervelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 juni 2021 @ 12:44:01 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199781711
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname die niet op dit topic gebaseerd kan zijn.
Een aanname idd, maar er zal nog eea aan belasting van het vermogen van TS af moeten.
Dum de dum
  maandag 7 juni 2021 @ 12:56:49 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199781900
Ik zou het investeren in vastgoed en van de verhuuropbrengsten gaan leven.
Gemiddeld levert een woning toch al snel ¤1000 per maand op.
Kan je er 10 kopen minus wat aftrek zit je toch al ¤5000 inkomen zonder daadwerkelijk iets te hoeven doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199782211
Hoop reacties, thanks! Vastgoed heb ik naar zitten kijken, ook gesproken met een aankoopmakelaar, maar vind het op dit moment niet echt interessant. Markt is zwaar oververhit, en voor ieder interessant pand waar je een redelijk rendement uit kan halen staan 10 andere beleggers die het ook willen kopen.
Ik heb nu in ieder geval een gedeelte her en der gestaked waardoor ik een passief inkomen aan het genereren ben. Weliswaar in crypto, maar beter dan niks.
pi_199782226
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:44 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Een aanname idd, maar er zal nog eea aan belasting van het vermogen van TS af moeten.
Belasting op crypto is echt peanuts in Nederland. Valt onder vermogensbelasting, boven de miljoen betaal je zo'n 1,5%.
  maandag 7 juni 2021 @ 13:35:06 #33
51385 baskick
Juist ja!
pi_199782487
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:44 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Een aanname idd, maar er zal nog eea aan belasting van het vermogen van TS af moeten.
Sure, maar dat staat los van de herkomst (of de vorm) van het vermogen. De conclusie dat het zwart is omdat crypto is wat voorbarig. Er is geen causaal verband.

Die belasting is jaarlijks uiteraard. Dan heb je het over ~31k op 2 miljoen vermogen (zonder fiscaal partner, met een paar k minder). De 2 miljoen is overigens een willekeurig gekozen bedrag.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:18 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Belasting op crypto is echt peanuts in Nederland. Valt onder vermogensbelasting, boven de miljoen betaal je zo'n 1,5%.
Niet anders dan op fiat geld, of chartaal geld of ETF's, is het wel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199784270
Ik heb ook bakken geld verdiend met crypto.
In 2018 heb ik mijn baan opgezegd omdat ik geen enkele motivatie meer voelde, terwijl ik meer dan 10 jaar met volle tevredenheid bij het bedrijf had gewerkt.
Het is vooral het dagelijkse gezeik en geneuzel van middelmatige mensen die de hele dag managementtermen de ruimte in slingeren waar ik genoeg van had. De druk van deadlines, krappe budgetten, elke week weer resultaten leveren, alles gaf toch wel stress waar ik wel mee om kon gaan, maar toch..
Er zijn dagen dat de crypto meer stijgt (of daalt!) dan een of meerdere modale jaarsalarissen. Dan ga je toch niet meer een heel jaar lang elke dag naar je werk toe sukkelen? En dat voor een baas.
Ik hoef niet meer de wekker te zetten, heb totaal geen stress meer, kan me richten op enkele hobby's, genieten van de tuin.
Ja ik heb wel minder dagelijkse vaste sociale contacten zoals op het werk, maar waren dat nou echt vrienden waar je wat aan had? Niet echt.
Kan me voorstellen als je echt een toffe baan hebt of eentje met een roeping zoals arts, dat je dan door blijft werken.
Maar als je een bullshit baan hebt gewoon lekker opzeggen en lekker op zoek gaan naar nuttiger tijdbesteding.
Ik besteed nu veel tijd om lekker veel te lezen over moeilijke onderwerpen (waar ik normaal te moe voor zou zijn).
Mijn familie vind me nu ook veel relekster en beter te pruimen dan vroeger.
pi_199784296
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Sure, maar dat staat los van de herkomst (of de vorm) van het vermogen. De conclusie dat het zwart is omdat crypto is wat voorbarig. Er is geen causaal verband.

Die belasting is jaarlijks uiteraard. Dan heb je het over ~31k op 2 miljoen vermogen (zonder fiscaal partner, met een paar k minder). De 2 miljoen is overigens een willekeurig gekozen bedrag.
[..]

Niet anders dan op fiat geld, of chartaal geld of ETF's, is het wel?
https://www.belastingdien(...)content/cryptovaluta

Gewoon opgeven in box 3.
pi_199784349
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:17 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe baan. Zit in een commerciële rol, ben begin 30 en verdien best goed (90K bruto per jaar). Helemaal voor iemand die geen opleiding afgerond heeft.
Nu is het zo dat ik de afgelopen maanden ongelofelijk veel geld heb verdiend met crypto. Ik zal niet zeggen hoeveel, maar het is genoeg om de rest van mijn leven, met mijn huidige levenstijl, niet meer te werken. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik totaal mijn motivatie kwijt ben geraakt om mijn werk nog te doen. Mijn drijfveer voor sales is altijd geld geweest, deals te closen en maximale commissie binnen te halen.

Ik heb nu echt heel erg het gevoel alsof ik mezelf, en het bedrijf waar ik voor werk, voor de gek aan het houden ben. Nu ik zo veel vermogen heb is mijn baan totaal niet interessant meer en zit ik er aan te denken om er mee te stoppen.

Aan de andere kant vind ik het idee om te stoppen met mijn baan ook heel erg eng. Je verliest toch een stukje vastigheid. Ik heb een aantal mensen in mijn directe omgeving die weten van mijn situatie hierover gesproken, en bijna iedereen adviseert me eigenlijk om te stoppen.

De vraag is ook wat ik dan zou doen als ik zou stoppen. Ik zat zelf te denken om een aantal dagen per week vrijwilligerswerk te gaan doen, en misschien alsnog een opleiding af te ronden. Ik heb alleen geen idee wat ik wel leuk vind, of waar mijn passie ligt. Ik zit wel te kijken om met een loopbaanadviseur te spreken die ervaring hebben met een carrière switch.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Zou maar vlug wat doen met dat geld alvorens het voor 50% verdampt. Hyperinflatie is in aantocht.

Voor de rest zou ik blijven werken. Het is juist fijn om eigenlijk niet te hoeven werken maar dat je toch gaat werken. Meer van onafhankelijkheidsgevoel en dat niemand de baas over je kan zijn.
  maandag 7 juni 2021 @ 16:03:15 #37
51385 baskick
Juist ja!
pi_199784407
quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:55 schreef Erasmus het volgende:

[..]

https://www.belastingdien(...)content/cryptovaluta

Gewoon opgeven in box 3.
Ja, net als banksaldi en inhoud portemonnee, oude sok en bundeltje onder het matras.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199785428
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 16:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, net als banksaldi en inhoud portemonnee, oude sok en bundeltje onder het matras.
Je zal het toch liquide moeten gaan maken als je er van wil leven, dus vroeg of laat komt de belastingdienst er toch wel achter.
pi_199785520
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:16 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Je zal het toch liquide moeten gaan maken als je er van wil leven, dus vroeg of laat komt de belastingdienst er toch wel achter.
Maar hoezo zou TS het nooit hebben aangegeven? Dat is gewoon een ongetoetste aanname. Vermogensbelasting stelt amper iets voor wat ts zelfs bevestigd

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:18 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Belasting op crypto is echt peanuts in Nederland. Valt onder vermogensbelasting, boven de miljoen betaal je zo'n 1,5%.
pi_199785596
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar hoezo zou TS het nooit hebben aangegeven? Dat is gewoon een ongetoetste aanname. Vermogensbelasting stelt amper iets voor wat ts zelfs bevestigd
[..]

Dat is niet mijn aanname.
  maandag 7 juni 2021 @ 17:44:58 #41
189961 ex
aperture science
pi_199785798
quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 06:56 schreef Metalfrost het volgende:
maar opleiding is een absolute must bij het zoeken naar werk.
Hahaha.

TS: Ik zou zelf wel wat blijven doen. Ik zit in een soort gelijke situatie (niet crypto maar, gewoon slimme keuzes met 'traditionele aandelen' / goed sparen) en kan in principe ook doen waar ik zin in heb ondertussen maar.. Ik ben wel blijven werken en zelfs voor het zelfde bedrijf :p

Hoofd reden is omdat ik mijn werk gewoon echt heel leuk vind en op deze manier wat extra kan door blijven sparen (en extra buffers inbouwen op die manier).

Kan je niet een tijdje in het buitenland iets gaan doen? Of iets vrijwilligs? Of minder werken etc.

Stoppen/blijven werken is niet een binaire beslissing, er zit een hoop tussen waar je naar kan kijken.
The cake is a lie!
pi_199785803
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:27 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat is niet mijn aanname.
Oke.
  maandag 7 juni 2021 @ 19:07:30 #43
51385 baskick
Juist ja!
pi_199786661
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:16 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Je zal het toch liquide moeten gaan maken als je er van wil leven, dus vroeg of laat komt de belastingdienst er toch wel achter.
Nou, niet vroeg of laat, gewoon elk jaar met aangifte IB. Mijn post was serieus, niet suggestief.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199787653
IB is sowieso niet aan de orde, heb het pas in de afgelopen maanden verdiend. Hiervoor was het "maar" een paar ton, en woonde ik niet in NL. Het zal dus pas in 2022 aangegeven worden, en het bedrag wat ik moet betalen zal ik ervoor reserveren.
  maandag 7 juni 2021 @ 21:19:17 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199788585
Ik zou nu stoppen met deze baan. Komende tijd beetje leuke dingen doen, investeren en dan een tot eigen bedrijf beginnen ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199789477
Een aantal dagen per week vrijwilligerswerk te doen :') wie hou je in godsnaam voor de gek?
Facts don't care about your feelings
pi_199789539
Sabbatical, zijn niet veel mensen die jaren thuis kunnen zitten zonder iets te doen als je jaren hebt gewerkt. Vervolgens meer verdiepen in je hobby's waar je eventueel iets in kan investeren. Ga reizen, ontmoet mensen. Stel je open voor andere dingen die je normaal gezien niet zou doen. Ga om met mensen die ook een groot vermogen hebben want er zijn genoeg verhalen van mensen die zo rijk(er) zijn geworden. Maar laat je niet gek maken, eerste jaar geen grote aankopen doen of er moet echt iets speciaals op je pad komen.
pi_199791266
Doorgaan met werken. Vroeger kon je dan rentenieren maar tegenwoordig moet je betalen voor je rente.

Misschien een optie om parttime te werken?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199791302
Ik zou wat webshops kopen die geheel automatisch draaien. Denk aan webshops in bijvoorbeeld livekaarten zoals livekaarten.nl of een webshop op basis van Nederlandse dropshipping. Geen omkijken naar en passief geld.
pi_199791501
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:25 schreef Poepz0r het volgende:
Ik zou wat webshops kopen die geheel automatisch draaien. Denk aan webshops in bijvoorbeeld livekaarten zoals livekaarten.nl of een webshop op basis van Nederlandse dropshipping. Geen omkijken naar en passief geld.
Je wil toch juist wat doen? Kun je beter kijken naar een bedrijfsovername, iets in de branche waar je verstand van hebt en leuk vindt. Dan gewoon parttime dat een beetje doen en rest uitbesteden aan personeel als dat noodzakelijk is.
Facts don't care about your feelings
pi_199791516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je wil toch juist wat doen? Kun je beter kijken naar een bedrijfsovername, iets in de branche waar je verstand van hebt en leuk vindt. Dan gewoon parttime dat een beetje doen en rest uitbesteden aan personeel als dat noodzakelijk is.
Ook al heb je geautomatiseerde shops, dan nog zit daar wel werk aan. Denk aan optimalisatie etc. Overigens zou ik met 2-3 miljoen geen dag meer gaan werken. _O_
pi_199791647
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ook al heb je geautomatiseerde shops, dan nog zit daar wel werk aan. Denk aan optimalisatie etc. Overigens zou ik met 2-3 miljoen geen dag meer gaan werken. _O_
Ja lekker op je computertje kloten aan seo en orders... zou mijn droombaan niet zijn als ik miljoenen had :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 8 juni 2021 @ 11:49:52 #53
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_199793568
Voordat je je rijk rekent en je nooit meer ergens kan werken (omdat je dat verleert bent), eerst de schaapjes echt op het droge trekken. Dat betekent genoeg geld terug halen uit de crypto en naar normale beleggingen (vastgoed, aandelen obligaties etc) die als geheel wat minder volatiel zijn. Dus eerst zekerheid inbouwen dat je idd voor altijd inkomsten/geld hebt zoals je wilt. En wel even kijken naar je toekomst. Wil je nog ....... (vul maar in) en wat gaat dat doen voor je inkomsten. Je hebt de mogelijkheid om mooie dingen te doen, maar ik weet niet hoever je dromen gaan.

Er zijn best veel crypto-beleggers die hun crypto niet hebben opgegeven toen het moest. Die hebben mogelijk meer problemen. Waar je idd rekening mee moet houden is dat je dus geen pensioen meer opbouwt, dus reken wel door tot 85 of zo, ook met een minder rendement zoals 2-3%.

Want in crypto is het zo gewonnen, zo geronnen. Alles kan over 10 jaar allemaal tulpenbollen blijken te zijn. En dan wil jij diegene zijn die zijn schaapjes op het droge heeft. Niet diegene die zijn schaapjes heeft zien doodgaan.

Want uiteindelijk, al die crypto gaat omhoog......maar hoever? En waarom? Er zit uiteindelijk niets echt achter, het is allemaal omdat iedereen denkt "het gaat nog verder omhoog". Maar het is uiteindelijk niets wat erachter zit. Als morgen iedereen besluit om geen bitcoin meer te kopen, stort de prijs in en is er niets werkelijk gebeurt. Denk er maar over na. 10 jaar geleden was er niets. Nu zijn er x aantal bitcoin op de markt en dat noemen we zoveel waard. Alleen omdat mensen elkaar gek maken over geld......

Dus, als je er zoveel in hebt dat je ervan kan leven en je wilt ervan leven? -> haal het er meerendeel eruit. Natuurlijk kan je met een gedeelte wat je kan missien verder spelen. Leuk voor die Ferrari die je nog niet hebt (of voor wat voor hebbeding)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_199793821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja lekker op je computertje kloten aan seo en orders... zou mijn droombaan niet zijn als ik miljoenen had :')
''baan'' :') Die paar uur per week, mits je een stabiele shop koopt uiteraard.
pi_199794263
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 08:25 schreef Poepz0r het volgende:
Ik zou wat webshops kopen die geheel automatisch draaien. Denk aan webshops in bijvoorbeeld livekaarten zoals livekaarten.nl of een webshop op basis van Nederlandse dropshipping. Geen omkijken naar en passief geld.
Wat kost zo'n webshop? Ik vraag dit voor een vriend.
pi_199794299
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:50 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Wat kost zo'n webshop? Ik vraag dit voor een vriend.
WebshopOvername.nl. Vanaf 20K kun je al wat leuks kopen.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:17:42 #57
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199795233
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:49 schreef HMS het volgende:
Want uiteindelijk, al die crypto gaat omhoog......maar hoever? En waarom? Er zit uiteindelijk niets echt achter, het is allemaal omdat iedereen denkt "het gaat nog verder omhoog". Maar het is uiteindelijk niets wat erachter zit. Als morgen iedereen besluit om geen bitcoin meer te kopen, stort de prijs in en is er niets werkelijk gebeurt. Denk er maar over na. 10 jaar geleden was er niets. Nu zijn er x aantal bitcoin op de markt en dat noemen we zoveel waard. Alleen omdat mensen elkaar gek maken over geld......
Als TS beetje gangbare crypto had is ie sinds posten van dit topic al ~10 tot 50% kwijt idd :D
Dum de dum
pi_199795358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Als TS beetje gangbare crypto had is ie sinds posten van dit topic al ~10 tot 50% kwijt idd :D
Grootst gedeelte van m'n portfolio staat al sinds het begin van de dip in USDT. ;)
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:13:54 #59
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_199803042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Als TS beetje gangbare crypto had is ie sinds posten van dit topic al ~10 tot 50% kwijt idd :D
Laatste dagen laten zien hoe snel je het ook weer kwijt kan zijn met crypto. En door zaken die je soms gewoon niet aan ziet komen. Of het nu de FBI is die wat hackt of een Musk die wat roept......

[ Bericht 0% gewijzigd door HMS op 09-06-2021 09:32:52 ]
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_199803269
Zou ff een sabbatical pakken van een paar maanden.

Tijdens die periode bekijken wat je wil gaan doen, financieel plan maken en een plan maken wat je nu eigenlijk wil kwa werk. Rest van je leven vakantie vieren gaat vaak ook vervelen, maar je kan natuurlijk wel wat leuke investingprojectjes gaan doen.

Wees dan ook niet bang om eens met een financieel adviseur en coach te gaan praten.
pi_199803470
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Als TS echt meerdere miljoenen! heeft aan crypto dan moet TS eens met een financieel adviseur gaan praten. En niet op FOK! advies inwinnen.
Het kan prima zonder financieel adviseur. En je kan zeker wel informatie inwinnen op FOK!
Daar is dit subforum voor bedoeld. Dat niet alle informatie correct is, is een 2e.

quote:
Tevens moet TS ook even gaan nadenken hoe hij dit zwarte! geld naar wit gaat krijgen. De belastingdienst informeert hem graag over de legale mogelijkheden. Hun advies is alleen niet gratis ;)
Als TS dat geld heeft verdiend met het investeren in crypto is het niet "zwart".
Dat is gewoon vermogen en als dat netjes ieder jaar is opgegeven in box 3 dan is het zo wit als het maar kan.
De bank(en) waar je het stalt zullen wss wel vragen stellen maar TS kan dat prima verklaren lijkt me.
pi_199803483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:13 schreef HMS het volgende:

[..]

Laatste dagen laten zien hoe snel je het ook weer kwijt kan zijn met crypto. En door zaken die je soms gewoon niet aan ziet komen. Of het nu de FBI is die wat hackt of een Musk die wat roept......
De FBI heeft niets gehackt. Ze hebben toegang gekregen tot de wallet die was ondergebracht bij een 3e partij.
Dat is ongeveer hetzelfde als geld in beslag nemen bij een bank.
pi_199815337
Stoppen met werken! Je zegt zelf dat je werkt voor het geld en verder niet. Nu je genoeg geld (denkt) te hebben, is er dus geen reden meer om te werken.

Nieuwe invulling leven:
-Hobbies
-Educatie (hoeft geen study te zijn, kan ook gewoon lezen, youtube, docu's, podcasts zijn), dit doe ik zelf ook en durf er wel om te wedden dat het je meer kennis opleverd. Daarnaast kan je gewoon alleen leren wat je leuk vind.
-vrijwillgers werk als je iets wilt doen
-doneren of op andere manier je kennis, tijd en geld inzetten voor iets wat jij denkt dat goed is (brengt veel geluk/plezier).
-Vermogen uitbouwen (kan op veel manieren en leverd je eigenlijk een nieuwe dagtaak op lol). Die paar miljoen zijn leuk, maar nu begint de game naar honderden miljoenen (mocht je dat interesseren).

Ohja en REIZEN!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2021 10:00:35 ]
pi_199992496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:49 schreef HMS het volgende:
Voordat je je rijk rekent en je nooit meer ergens kan werken (omdat je dat verleert bent), eerst de schaapjes echt op het droge trekken. Dat betekent genoeg geld terug halen uit de crypto en naar normale beleggingen (vastgoed, aandelen obligaties etc) die als geheel wat minder volatiel zijn. Dus eerst zekerheid inbouwen dat je idd voor altijd inkomsten/geld hebt zoals je wilt. En wel even kijken naar je toekomst. Wil je nog ....... (vul maar in) en wat gaat dat doen voor je inkomsten. Je hebt de mogelijkheid om mooie dingen te doen, maar ik weet niet hoever je dromen gaan.

Er zijn best veel crypto-beleggers die hun crypto niet hebben opgegeven toen het moest. Die hebben mogelijk meer problemen. Waar je idd rekening mee moet houden is dat je dus geen pensioen meer opbouwt, dus reken wel door tot 85 of zo, ook met een minder rendement zoals 2-3%.

Want in crypto is het zo gewonnen, zo geronnen. Alles kan over 10 jaar allemaal tulpenbollen blijken te zijn. En dan wil jij diegene zijn die zijn schaapjes op het droge heeft. Niet diegene die zijn schaapjes heeft zien doodgaan.

Want uiteindelijk, al die crypto gaat omhoog......maar hoever? En waarom? Er zit uiteindelijk niets echt achter, het is allemaal omdat iedereen denkt "het gaat nog verder omhoog". Maar het is uiteindelijk niets wat erachter zit. Als morgen iedereen besluit om geen bitcoin meer te kopen, stort de prijs in en is er niets werkelijk gebeurt. Denk er maar over na. 10 jaar geleden was er niets. Nu zijn er x aantal bitcoin op de markt en dat noemen we zoveel waard. Alleen omdat mensen elkaar gek maken over geld......

Dus, als je er zoveel in hebt dat je ervan kan leven en je wilt ervan leven? -> haal het er meerendeel eruit. Natuurlijk kan je met een gedeelte wat je kan missien verder spelen. Leuk voor die Ferrari die je nog niet hebt (of voor wat voor hebbeding)
klopt,daarbuiten is het de laatste tijd weer veel in het nieuws,dat er toch landen zijn die het gaan verbieden,heb je straks niets meer.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:31:08 #65
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199992840
Villa op Ibiza kopen en verhuren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199998637
Niet stoppen met werken. Wel stoppen met loondienst voor een baas.
pi_199999081
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:17 schreef MaximumRush het volgende:

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Geen doel in het leven meer hebben werk / kinderen zorgen / eigen bedrijf / elk land zien op de wereld etc. is potentieel heel gevaarlijk voor je mentale gezondheid. Denk goed na over wat je wil gaan doen als je stopt met werken niks doen is vaak maar kort leuk op jouw leeftijd. Uit ervaring gesproken.

Gefeliciteerd en zoals veel al hierboven gezegd hebben zorg voor passief inkomen dit soort klappers komen soms niet meer op je pad en soms blijven ze komen. *O*
Arrr!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 07:27:06 #68
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_200003845
Ik zou eerst afrekenen met de fiscus om gezeik te voorkomen en dan de baan opzeggen.
pi_200004550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:27 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zou eerst afrekenen met de fiscus om gezeik te voorkomen en dan de baan opzeggen.
Dat kan niet nu al (en verder moet dat jaarlijks) en op zich heeft TS dat al aangegeven:
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:18 schreef MaximumRush het volgende:
IB is sowieso niet aan de orde, heb het pas in de afgelopen maanden verdiend. Hiervoor was het "maar" een paar ton, en woonde ik niet in NL. Het zal dus pas in 2022 aangegeven worden, en het bedrag wat ik moet betalen zal ik ervoor reserveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202734643
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:17 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe baan. Zit in een commerciële rol, ben begin 30 en verdien best goed (90K bruto per jaar). Helemaal voor iemand die geen opleiding afgerond heeft.
Nu is het zo dat ik de afgelopen maanden ongelofelijk veel geld heb verdiend met crypto. Ik zal niet zeggen hoeveel, maar het is genoeg om de rest van mijn leven, met mijn huidige levenstijl, niet meer te werken. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik totaal mijn motivatie kwijt ben geraakt om mijn werk nog te doen. Mijn drijfveer voor sales is altijd geld geweest, deals te closen en maximale commissie binnen te halen.

Ik heb nu echt heel erg het gevoel alsof ik mezelf, en het bedrijf waar ik voor werk, voor de gek aan het houden ben. Nu ik zo veel vermogen heb is mijn baan totaal niet interessant meer en zit ik er aan te denken om er mee te stoppen.

Aan de andere kant vind ik het idee om te stoppen met mijn baan ook heel erg eng. Je verliest toch een stukje vastigheid. Ik heb een aantal mensen in mijn directe omgeving die weten van mijn situatie hierover gesproken, en bijna iedereen adviseert me eigenlijk om te stoppen.

De vraag is ook wat ik dan zou doen als ik zou stoppen. Ik zat zelf te denken om een aantal dagen per week vrijwilligerswerk te gaan doen, en misschien alsnog een opleiding af te ronden. Ik heb alleen geen idee wat ik wel leuk vind, of waar mijn passie ligt. Ik zit wel te kijken om met een loopbaanadviseur te spreken die ervaring hebben met een carrière switch.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Aan TS MaximumRush:

Een oud topic, maar vind financiële vrijheid en zingeving belangrijke onderwerpen, dus toch even een reactie:

Blijven werken in één of andere vorm is wel goed voor je beweging, sociale contacten en structuur. Dit kan ook zonder werk maar dat vereist wel meer discipline dan dat je dit automatisch bij je werk krijgt.

Een opleiding volgen is volgens mij altijd goed, dan is het handig om te weten welke richting je op wil, en dit vereist wat zelfkennis. Wat drijft jou? Leef je volgens je waarden? Op wat voor manier wil je iets betekenen voor de mensen om je heen? Ook al weet je het nog niet precies, actie ondernemen is voor de meesten altijd beter dan langdurig thuis gaan zitten.
Volgens het japanse concept 'Ikigai' zit de optimale zingeving in de combinatie van: waar je van houdt, waar je goed in bent, waar je voor betaald kan worden, en wat de wereld nodig heeft. Google maar eens op plaatjes van 'Ikigai'.

Misschien overbodig, maar kijk uit met anderen vertellen dat je rijk bent. Veel mensen (incl sommige beste vrienden) kunnen hier niet goed mee omgaan en kunnen anders of zelfs vervelend tegen je gaan doen. Denk aan een etentje voorschieten en dan de kosten willen delen.

Not financial advice, maar je zou staking of lending kunnen doen met crypto (evt in USDC of andere stablecoins). Denk aan Celsius, BlockFi, Kraken (om risico te spreiden ik zou max 10% van je portfolio op één locatie zetten, en min 50% achter een eigen hardware wallet).

Wat betreft aandelen, de traditionele 'veilige' aandelen of indexfondsen gaan het mogelijk zwaar hebben door disruptive tech dus ik zou niet alles in zogenaamd veilige indexfondsen stoppen. Ik verdiep me al jaren in Tesla en ben ervan overtuigd dat zij nog behoorlijk gaan groeien, dus heb daar aandelen in. Ark invest doet onderzoek naar disruptive tech mocht je dat interessant vinden.

Over vastgoed, ik heb er niets mee, maar je kunt ook investeren in vastgoedbeheerders, dan spreid je het risico met een redelijk stabiel rendement zonder kopzorgen van een slordige of niet betalende huurder. Zelf is mijn plan groter te gaan wonen, dat huis direct en in één keer af te betalen, en als ik over een paar jaar geld nodig heb alsnog een hypotheek te nemen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

[ Bericht 1% gewijzigd door randomcryptoguy op 21-12-2021 12:53:31 (Plaatje verwijderen) ]
pi_202736777
En dan stop je met werken. Al je leeftijdsgenoten moeten iedere dag werken dus zul je jezelf moeten vermaken. Dat is een jaartje leuk maar dat is de lol er ook wel af.
Je hebt geen leuke verhalen meer te vertellen (behalve over je zoveelste vakantie) en echt maatschappelijk betrokken ben je dan ook niet meer.
Je kunt niet meepraten over eventuele peuter/puberproblemen, advies geven aan vrienden die met een werk gerelateerd probleem zitten want je bent er dan te lang uit.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt en die persoon is er op zijn zachtst gezegd niet op vooruitgegaan qua sociale omgang e.d.
Ze zeggen niet voor niets, stilstand is achteruitgang.
pi_202736864
Ik ben het niet eens met de meeste mensen hier. De meeste mensen kunnen geen leven zonder werken voorstellen, die hebben dat nodig om zich nuttig te voelen. Maar je kan zelf een invulling aan het leven geven. Ik zou zeggen, stop ermee en probeer het komende jaar te doen wat je leuk vindt. Als je per se wil werken kan dat altijd nog. Maar ik denk dat je de vrijheid gaat ontdekken.
pi_202737359
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef praadje het volgende:
En dan stop je met werken. Al je leeftijdsgenoten moeten iedere dag werken dus zul je jezelf moeten vermaken. Dat is een jaartje leuk maar dat is de lol er ook wel af.
Je hebt geen leuke verhalen meer te vertellen (behalve over je zoveelste vakantie) en echt maatschappelijk betrokken ben je dan ook niet meer.
Je kunt niet meepraten over eventuele peuter/puberproblemen, advies geven aan vrienden die met een werk gerelateerd probleem zitten want je bent er dan te lang uit.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt en die persoon is er op zijn zachtst gezegd niet op vooruitgegaan qua sociale omgang e.d.
Ze zeggen niet voor niets, stilstand is achteruitgang.
Je hebt evident een alinea uit de OP gemist:
quote:
Ik zat zelf te denken om een aantal dagen per week vrijwilligerswerk te gaan doen, en misschien alsnog een opleiding af te ronden.
Daarmee is het door jou aangekaarte probleem al geheel of grotendeels ondervangen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202738128
Oud topic, inmiddels al 2 maanden gestopt. Het is nu even kut met alle covid maatregelen, dus m'n PS5 draait overuren. Had 1 dag per week vrijwilligerswerk, maar dat is ook gestopt door covid.

Toen het nog kon veel leuke dingen met m'n vriendin gedaan. De aankomende maanden staan er wel een aantal leuke tripjes gepland met vrienden die of ook gestopt zijn met werken door crypto, of vrienden die zelf ondernemen.

Tot nu toe geen seconde spijt van gehad.
pi_202739117
Verdiepen in beheer (behoud en groei) van vermogen, anders moet je straks weer de sales in ;).
Miljoen klinkt veel maar is zo op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')