abonnement Unibet Coolblue
pi_199771672
Baudet wil eigen samenleving ‘Forumland’, met eigen munt, datingapp en scholen.

Het klinkt wellicht als een nieuw attractiepark, maar dat is het dus niet. Als het aan Thierry Baudet ligt wordt ‘Forumland’ realiteit. Een eigen gesloten (virtuele) samenleving bedoeld voor aanhangers van Forum voor Democratie.

Maar dat is niet het enige. De Forum-voorman wil een eigen onderwijssysteem, woningbouwverenigingen en een week- of dagblad. Momenteel bestaat er al een Forum-app die volgens Baudet meerdere functies kan krijgen. Zoals een marktplaats of vacaturebank voor Forumstemmers. Ook wil de partijleider dat men Forum-vriendelijke cafés of locaties met elkaar uitwisselt. Zodat je uiteindelijk met een mede-Forummer aan de bar belandt.

Het gaat om een virtueel land, dat alles heeft wat de Forum voor Democratie-stemmer nodig heeft. Baudet praat over zijn ideeën in zijn YouTube-serie Het Forum. „Wij zijn een land, wij zijn Forumland. Misschien geen territoriaal land, maar een virtueel land.” Volgens de partijleider kun je „vakantiehuisjes boeken en je kunt op een kaart kijken waar FvD’ers een café hebben. Dan gaan we daar een borrel drinken. Alle aspecten van het leven kun je plakken op die app”, aldus Baudet. Om zo alleen met gelijkgestemden om te gaan.

Iedereen herinnert zich de uitspraken van Thierry Baudet (38) over een ‘boreale wereld’ of de ‘uil van Minerva’. Een wat vergeten zinnetje uit zijn speech in maart 2019, na het winnen van de Statenverkiezingen, luidde: “Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen.” Het woord ‘zuil’ vermijdt Baudet sindsdien, maar de afgelopen weken speelt hij wel weer vaker met het idee dat hij al langer heeft: Forum voor Democratie uitbouwen tot een soort gesloten samenleving. In zijn meest recente versie van zijn YouTubeshow Het Forum schetste Baudet al wat dat allemaal zou moeten bevatten.

‘Zij’ zijn de ‘linkse elite’ die een ‘vlechtwerk’ heeft vervolmaakt: ‘ze’ hebben universiteiten gekaapt, de journalistiek, de ambtenarij, de politiek, de bancaire wereld. Baudet: “Wij worden daar geweerd, ontslagen. Wij moeten een manier creëren waarop FvD’ers met elkaar kunnen leven zoals wij dat willen. We zijn toch maar een minderheid, omsingeld door mensen die anders denken.” Het moet, zei hij, ‘mogelijk zijn om min of meer binnen een kring van FvD’ers te leven’. Zo lijkt het plan om de ‘bestuurlijke elites en de politiek’ van ‘binnenuit te breken’, te zijn ingeruild voor het oprichten van een zuil.

Dat idee van een FvD-samenleving rijpte al wel langer in Baudets wereld. Eigenlijk begon het toen hij op 23-jarige leeftijd in aanraking kwam met de conservatieve Edmund Burke Stichting, opgericht door onder anderen journalist Bart Jan Spruyt en hoogleraar rechtsfilosofie Andreas Kinneging. Een bolwerk van denkers die zich afzetten tegen de ‘verworvenheden’ van de Franse Revolutie. De makke van de democratie volgens Burke: een minderheid gaat dan altijd gebukt onder de wil van de meerderheid.

Met zijn hang naar een eigen zuil heeft hij ondertussen wel veel politieke medestanders van zich vervreemd. Partijprominent Henk Otten was de eerste die afhaakte, maar ook de recente breuk met Wybren van Haga is er in zekere zin een gevolg van. Baudet claimt dat Forum alleen kan gedijen als er ophef is, als de partij een eenling is tegenover de rest. De meer pragmatische kompanen – van Otten tot Van Haga – wilden meer praktische politiek bedrijven, en vertrokken dus.

Volgens Baudet is dat inherent aan de ‘beweging’ die hij wil leiden, zei hij vorige week in (uiteraard) Forums eigen YouTubeshow. De ‘prijs’ van een leven in zijn zuil is ‘uitsluiting’ door de ‘bestaande samenleving’, aldus Baudet. “Wybren voelde dat.” Volgens hem is onverbiddelijkheid nodig voor afsplitsers : “Wij moeten gewoon zeggen: dan raak je je hele sociaal-economische netwerk kwijt. Als je afstand van ons wilt nemen, dan moet je weer de wereld in. Wij zijn Forumland.”
pi_199771692
:') x 10

Welke mensen hier staan nog steeds achter deze gast? _O- Het zal maar je vriend zijn.
pi_199771735
koekkoek nog erger van het padje af dan possetje, maar geen slecht idee, laten we ze flevoland geven hebben. muur er om heen, bruggen slopen en klaar met die wappies.

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 17:17:44 ]
pi_199773121
Waarom alleen virtueel? Ze mogen heel Texel hebben als wij de boot in beheer krijgen.
pi_199774121
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:44 schreef Fugue het volgende:
Waarom alleen virtueel? Ze mogen heel Texel hebben als wij de boot in beheer krijgen.
Vind ik zielig voor de mensen die nu op Texel wonen. Ik vind dat ze Rottumerplaat kunnen krijgen. Verhuizen ze wel automatisch langzaam naar het oosten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 19:40:53 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199774207
Er staan volgens mij op bepaalde plaatsen in de wereld eiland(jes) te koop, mischien dat er nog wat vastgoed jongens zijn die Baudet de benodigde financieen kunnen lenen voor het vestigen van zijn eigen staat?

Verder vind ik het vooral nogal zielig wat Baudet hier uitkraamt, echt veel voeling met de realiteit lijkt hij niet meer te hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 6 juni 2021 @ 20:01:11 #7
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_199774525
Dacht eerst dat dit een bericht van De Speld was. :')

Totaal geschift 8)7
  zondag 6 juni 2021 @ 20:33:11 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199774936
Ach, als ik Baudet was zou ik Forumland alleen voor vrouwen toegankelijk maken.
Jezelf als geestelijke leider neerzetten en dan met allerlei vrouwen met een drugs/geweld verleden slapen. Zoals die kerel uit de Tiger King.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 6 juni 2021 @ 23:22:58 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199777331
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vind ik zielig voor de mensen die nu op Texel wonen. Ik vind dat ze Rottumerplaat kunnen krijgen. Verhuizen ze wel automatisch langzaam naar het oosten.
Scheelt een spoorlijn.
pi_199777336
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vind ik zielig voor de mensen die nu op Texel wonen. Ik vind dat ze Rottumerplaat kunnen krijgen. Verhuizen ze wel automatisch langzaam naar het oosten.
Lijkt me nog veel te groot. We zouden ze ook gewoon op Simonszand, Lütje Hörn of de Zuiderduintjes kunnen zetten.
pi_199777362
Ik begin het wel steeds zieliger te vinden hoeveel mensen hier nog op stemmen.
pi_199777739
FVD is een sekte en het wordt steeds erger
  maandag 7 juni 2021 @ 00:46:16 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199777781
Mag ik een eilandje in de Bermuda Driehoek voorstellen? Hoewel het niet aardig is een buitenaardse beschaving met deze wappen op te zadelen natuurlijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199777830
Heb dat filmpje met Baudet en Jansen op Youtube gezien. Hun analyse is correct, d.w.z. er is in Nederland geen goed werkende democratie meer. Dat is frustrerend.

Hun oplossing vind ik veel te ver gezocht. Maar ze proberen tenminste is. Doorgaan op de huidige voet is ook waanzin, want dit komt neer op zelfvernietiging.
  maandag 7 juni 2021 @ 01:08:04 #15
496293 Greetje21
High on heels
pi_199777851
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Heb dat filmpje met Baudet en Jansen op Youtube gezien. Hun analyse is correct, d.w.z. er is in Nederland geen goed werkende democratie meer. Dat is frustrerend.

Hun oplossing vind ik veel te ver gezocht. Maar ze proberen tenminste is. Doorgaan op de huidige voet is ook waanzin, want dit komt neer op zelfvernietiging.
:D
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 juni 2021 @ 01:20:02 #16
408813 crew  trein2000
pi_199777880
Eng. Heel eng.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 01:20:37 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199777882
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Heb dat filmpje met Baudet en Jansen op Youtube gezien. Hun analyse is correct, d.w.z. er is in Nederland geen goed werkende democratie meer. Dat is frustrerend.

Hun oplossing vind ik veel te ver gezocht. Maar ze proberen tenminste is. Doorgaan op de huidige voet is ook waanzin, want dit komt neer op zelfvernietiging.
Grappig, kon toch zweren dat ik dit jaar nog ben wezen stemmen in vrije verkiezingen en dat je zelfs op een malloot als Baudet kon stemmen in Nederland. Als dat geen democratie is...

Maar hey, niemand die Baudet & co tegenhoud als ze een eigen staat willen stichten ergens op aarde, ik wens ze veel succes. Ik zal ze uitzwaaien bij hun vertrek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199777944
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:26 schreef Pipaja het volgende:
Ik begin het wel steeds zieliger te vinden hoeveel mensen hier nog op stemmen.
Hij speelt in op het wantrouwen van veel mensen, slim denk ik. Maar hij is eng
  maandag 7 juni 2021 @ 02:12:54 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199777965
Forumland _O_
  maandag 7 juni 2021 @ 05:57:48 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199778150
Weigeren te integreren, een paralelle samenleving vormen: zet deze profiterende gelukszoekers het land uit.
Nederland voor de Nederlanders.
pi_199778242
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Heb dat filmpje met Baudet en Jansen op Youtube gezien. Hun analyse is correct, d.w.z. er is in Nederland geen goed werkende democratie meer. Dat is frustrerend.
Wat werkt er niet dan? Kunnen we niet stemmen op zowel landelijk, als provinciaal als gemeentelijk niveau? Worden er geen meerderheden gevonden op al die verkozen plekken? Is er iets anders wat niet functioneert?

Of klopt de illusie van Baudet en zijn aanhangers gewoon niet. Laatst beweerde Baudet dat de meerderheid van Nederland exact hetzelfde dacht als hij. Ja, als je in die droomwereld zit lijkt de democratie niet te werken. Maar dat beeld klopt niet, zo is afgelopen verkiezingen gewoon gebleken. Er is geen meerderheid op ver-rechts. Er is geen meerderheid die de grenzen wil sluiten. Er is voor al die plannen van FvD (en ook van PVV) helemaal geen meerderheid.

En kijk: Baudet staat zelfs op dik verlies: https://depeiling.eenvandaag.nl/?peilingId=132&tileId=1
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199778262
Een briljante geest, onze Thierry.
pi_199778303
Als forumland bewoner ben je dan geen inwoner van Nederland meer? Lijkt me van niet, dus bij de verkiezingen na de migratiegolf heeft fvd geen stemgerechtigden meer. :D

Totale waanzin dit plan van deze rechtse sekte leider.
  maandag 7 juni 2021 @ 07:35:33 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199778312
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag ik een eilandje in de Bermuda Driehoek voorstellen? Hoewel het niet aardig is een buitenaardse beschaving met deze wappen op te zadelen natuurlijk.
Mogelijk heeft deze samenleving een streng migratie beleid. En worden Baudet en zijn volgers uitgezet naar een kamp op een andere planeet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199778331
Baudet zou zo diepongelukkig worden als hij daadwerkelijk met zijn kiezers in een apart land zou moeten wonen. :') Zou overigens wel betalen voor een livestream
pi_199778623
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, kon toch zweren dat ik dit jaar nog ben wezen stemmen in vrije verkiezingen en dat je zelfs op een malloot als Baudet kon stemmen in Nederland. Als dat geen democratie is...
Je kunt wel stemmen, maar met die stemmen gebeurt vervolgens weinig.

De belangrijkste thema's van deze tijd zijn het klimaatbeleid, de immigratie en de EU.

De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over: die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.

Ook de VVD en CDA willen die zaken niet. Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:39:23 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199778641
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je kunt wel stemmen, maar met die stemmen gebeurt vervolgens weinig.

De belangrijkste thema's van deze tijd zijn het klimaatbeleid, de immigratie en de EU.

De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over: die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.

Ook de VVD en CDA willen die zaken niet. Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
Don’t let the door hit you on your way out. Hoe hou je het uit in deze vreselijke dictatuur?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 7 juni 2021 @ 08:42:19 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199778657
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 07:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mogelijk heeft deze samenleving een streng migratie beleid. En worden Baudet en zijn volgers uitgezet naar een kamp op een andere planeet.
Zal je altijd zien dat de Aarde dat kamp is. Zou wel een hoop verklaren overigens. Wilders, Baudet, Engel, Trump, Erdogan, Putin, Olban, Johnson, de held(en) van VOL… allemaal hier gedumpt door een hogere beschaving.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 7 juni 2021 @ 08:48:11 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199778691
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zal je altijd zien dat de Aarde dat kamp is. Zou wel een hoop verklaren overigens. Wilders, Baudet, Engel, Trump, Erdogan, Putin, Olban, Johnson, de held(en) van VOL… allemaal hier gedumpt door een hogere beschaving.
Dit is eerder een bewijs dat een hogere beschaving zich nooit met de aarde heeft bemoeid op althans een positieve manier. Los dat de afstanden in het universum dermate groot zijn tussen de sterren dat de kans dat een beschaving ons bezoekt nul is. En welke hoge beschaving heeft interesse in het lijstje mensen wat jij post.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:49:20 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199778701
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je kunt wel stemmen, maar met die stemmen gebeurt vervolgens weinig.
:') ligt eraan op welke partij je stemt.
quote:
De belangrijkste thema's van deze tijd zijn het klimaatbeleid, de immigratie en de EU.

Vind jij.
quote:
De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over:
Jij bent daar zeer kritisch over.
quote:
die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.
Je verzint alles bij elkaar. Wanneer komt het toch eens bij domrechts binnen dat ze een marginale minderheid vormen :')
quote:
Ook de VVD en CDA willen die zaken niet.
Je levert 0 bewijs.
quote:
Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
De kiezer wordt helemaal niet bij de neus genomen, je bent gewoon onderdeel van een kleinzerige minderheid vol beroepsverongelijkten.
pi_199778729
Dit is typisch van die praat die uitslaat als je met vrienden een aardige hoeveelheid pils naar binnen hebt geslagen. Normale mensen zijn de morgen erna weer vergeten wat ze hebben gezegd, maar deze nar denkt dat hij oprecht een goed idee heeft, of weer een mogelijkheid heeft tot het veroorzaken van #ophef, want dat is het enige waar de stakkers van het FvD het van moeten hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199778743
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over: die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.

Ook de VVD en CDA willen die zaken niet. Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
En dat is dus jouw aanname waar het mis gaat. VVD en CDA kiezers willen wel een klimaattransitie.

VVD noemt gewoon windmolens in haar klimaatplan: https://www.vvd.nl/standpunten/duurzame-energie/
En wil stoppen met fossiele brandstoffen: https://www.vvd.nl/standpunten/fossiele-brandstoffen/

CDA is voorstander van het gasverbod: https://www.cda.nl/standpunten/energie
En op de landelijke sites is weinig te vinden, maar provinciale afdelingen willen gewoon windmolens plaatsen:
https://www.cda.nl/overijssel/windmolens
https://www.cda.nl/noord-holland/standpunten/windmolens-4

En dan het andere volgens jou belangrijke thema (immigratie, de meerderheid van Nederland vind dat een non-thema)... CDA is gewoon voor het opnemen van vluchtelingen, via het herverdelingssysteem: https://www.cda.nl/standpunten/migratie
En VVD heeft tijdens de campagne herhaaldelijk aangegeven dat de veilige havens waar zezo voorstander van zijnin de buurt van de conflicten er nog niet zijn en dat tot die tijd vluchtelingen natuurlijk gewoon welkom zijn...


En daar gaat het dus mis. Er is niks mis met de democratie, het gaat mis bij de mensen zoals Baudet die denken dat de meerderheid zo denkt zoals zij denken, terwijl dat niet klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199778888
Zelden heb ik zo'n mateloze fascinatie gehad voor politieke ontwikkelingen als heden ten dage met onze vrienden van het FvD. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er ten tijde van de opkomst van het FvD een moment is geweest dat ik mijn onderbuikgevoel onderdrukte en hoopte dat de woorden van Baudet en zijn partij daadwerkelijke verandering met zich mee zouden brengen. Helaas bleek het van korte duur en was de studentikoze, elitaire Baudet wederom de zoveelste omhooggevallen beroepspoliticus. Weliswaar is hij onderscheidend in het gegeven dat hij een visie heeft ten opzichte van het gros van de politieke grijze muizen, zijn visie is te krankzinnig voor woorden. Hij is extreem rechts, een daadwerkelijk complotgekkie en nu dus ook een sekteleider.

En daar ontstaat bij mij het raakvlak, niets is namelijk zo fascinerend als een sekte, laat staan als je erbij mag zijn tijdens het ontstaan hiervan. Ik denk dan ook dat we mogen spreken van een perfect storm. Hij heeft het afgelopen jaar zichzelf kunnen ontwikkelen van de leider van een democratische partij naar de alleenheerser. Heeft alle dissonanten afgestoten, is overgebleven met een jonge, harde kern van volgelingen, heeft in Corona alles gevonden wat zijn gevoel en gedachten over de maatschappij al die jaren al aangaven en gaat nu dus de volgende stap nemen.

Ik hoop van harte dat dit nog enige tijd doorgaat en dat het zal eindigen met slechts gebroken dromen zonder daadwerkelijke slachtoffers maar ik ga het nauwlettend volgen. Zeer intrigerend.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 7 juni 2021 @ 09:06:20 #34
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199778902
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is eerder een bewijs dat een hogere beschaving zich nooit met de aarde heeft bemoeid op althans een positieve manier. Los dat de afstanden in het universum dermate groot zijn tussen de sterren dat de kans dat een beschaving ons bezoekt nul is. En welke hoge beschaving heeft interesse in het lijstje mensen wat jij post.
Geen, daarom dumpen ze ze hier.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 7 juni 2021 @ 09:08:49 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199778937
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 09:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zelden heb ik zo'n mateloze fascinatie gehad voor politieke ontwikkelingen als heden ten dage met onze vrienden van het FvD. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er ten tijde van de opkomst van het FvD een moment is geweest dat ik mijn onderbuikgevoel onderdrukte en hoopte dat de woorden van Baudet en zijn partij daadwerkelijke verandering met zich mee zouden brengen. Helaas bleek het van korte duur en was de studentikoze, elitaire Baudet wederom de zoveelste omhooggevallen beroepspoliticus. Weliswaar is hij onderscheidend in het gegeven dat hij een visie heeft ten opzichte van het gros van de politieke grijze muizen, zijn visie is te krankzinnig voor woorden. Hij is extreem rechts, een daadwerkelijk complotgekkie en nu dus ook een sekteleider.

En daar ontstaat bij mij het raakvlak, niets is namelijk zo fascinerend als een sekte, laat staan als je erbij mag zijn tijdens het ontstaan hiervan. Ik denk dan ook dat we mogen spreken van een perfect storm. Hij heeft het afgelopen jaar zichzelf kunnen ontwikkelen van de leider van een democratische partij naar de alleenheerser. Heeft alle dissonanten afgestoten, is overgebleven met een jonge, harde kern van volgelingen, heeft in Corona alles gevonden wat zijn gevoel en gedachten over de maatschappij al die jaren al aangaven en gaat nu dus de volgende stap nemen.

Ik hoop van harte dat dit nog enige tijd doorgaat en dat het zal eindigen met slechts gebroken dromen zonder daadwerkelijke slachtoffers maar ik ga het nauwlettend volgen. Zeer intrigerend.
De positie van Baudet bij zijn vorige baan schijnt wat lastig te zijn dus de politiek in gaan is dan een mooie optie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199778962
Hij begint steeds meer een sekteleider te worden.
Ik mis nog de vrouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 7 juni 2021 @ 09:12:05 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199778979
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

De positie van Baudet bij zijn vorige baan schijnt wat lastig te zijn dus de politiek in gaan is dan een mooie optie.
Zou er op zijn beoordeling ook gestaan hebben ‘Baudet - functie elders’?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199779127
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je kunt wel stemmen, maar met die stemmen gebeurt vervolgens weinig.

De belangrijkste thema's van deze tijd zijn het klimaatbeleid, de immigratie en de EU.

De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over: die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.

Ook de VVD en CDA willen die zaken niet. Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
Je verwart wat boos geschreeuw met de wil van het volk...
pi_199779491
L
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dat is dus jouw aanname waar het mis gaat. VVD en CDA kiezers willen wel een klimaattransitie.

VVD noemt gewoon windmolens in haar klimaatplan: https://www.vvd.nl/standpunten/duurzame-energie/
En wil stoppen met fossiele brandstoffen: https://www.vvd.nl/standpunten/fossiele-brandstoffen/

CDA is voorstander van het gasverbod: https://www.cda.nl/standpunten/energie
En op de landelijke sites is weinig te vinden, maar provinciale afdelingen willen gewoon windmolens plaatsen:
https://www.cda.nl/overijssel/windmolens
https://www.cda.nl/noord-holland/standpunten/windmolens-4

En dan het andere volgens jou belangrijke thema (immigratie, de meerderheid van Nederland vind dat een non-thema)... CDA is gewoon voor het opnemen van vluchtelingen, via het herverdelingssysteem: https://www.cda.nl/standpunten/migratie
En VVD heeft tijdens de campagne herhaaldelijk aangegeven dat de veilige havens waar zezo voorstander van zijnin de buurt van de conflicten er nog niet zijn en dat tot die tijd vluchtelingen natuurlijk gewoon welkom zijn...


En daar gaat het dus mis. Er is niks mis met de democratie, het gaat mis bij de mensen zoals Baudet die denken dat de meerderheid zo denkt zoals zij denken, terwijl dat niet klopt.
Bedankt voor deze reactie, want daarmee bevestig je mijn gelijk. Laat ik één voorbeeld nemen, het migratiestandpunt van het CDA. Wat staat er op hun website?

quote:
Kernpunten zijn een strenge controle van de buitengrenzen, opvang en primaire beoordeling van asielverzoeken aan de buitengrens, herverdeling over de lidstaten en een effectiever terugkeerbeleid voor afgewezen asielzoekers. Lidstaten die geen verantwoordelijkheid nemen voor een gemeenschappelijk asielbeleid worden gekort op Europese subsidies of fondsen. Onderdeel van de nieuwe Europese aanpak is een stevig Europees terugkeerbeleid volgens het more for more-principe: landen die meewerken aan de terugkeer van hun onderdanen, krijgen meer en betere afspraken over samenwerking, hulp en handel.
Dat is de papieren wens van het CDA waarvan in de praktijk helemaal niets van wordt gerealiseerd. Al jaren wordt het GroenLinks programma voor migratie uitgevoerd: meer, meer en meer immigratie.
pi_199779568
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
L
[..]

Bedankt voor deze reactie, want daarmee bevestig je mijn gelijk. Laat ik één voorbeeld nemen, het migratiestandpunt van het CDA. Wat staat er op hun website?
[..]

Dat is de papieren wens van het CDA waarvan in de praktijk helemaal niets van wordt gerealiseerd. Al jaren wordt het GroenLinks programma voor migratie uitgevoerd: meer, meer en meer immigratie.
Er is al jaren minder, minder, minder migratie, met op Denemarken na (die allerlei verdragen overtreden) het strengste migratiebeleid van de EU.

Als we daadwerkelijk zouden uitvoeren wat op de CDA website staat, dan krijgen we meer migranten. Dan gaan we eindelijk de zwarte pagina van kampen als Moria omslaan en die mensen netjes onder andere hier heen halen. Dan gaan we eindelijk mensen weer als mensen behandelen. En ja, dat levert dan meer migranten op, dat is de wens van het CDA zoals het daar staat.

Maar jij leest er weer iets in wat er niet staat. Jij leest 'dichte grenzen'. Dat staat er niet.

Daarom: er is niks mis met de democratie, alleen met Baudet en zijn handjevol aanhangers die denken dat ze met een paar honderduizend man de meerderheid van Nederland vertegenwoordigen. Onzin!


En je negeert de rest van de post gewoon. Geef gewoon toe dat Baudet niet de meerderheid vertegenwoordigt. Daar mag je van balen. Maar dat maakt het nog niet ondemocratisch dat zijn door het grootste deel van Nederland verafschuwde plannen niet worden uitgevoerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 7 juni 2021 @ 10:19:31 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199779688
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
L
[..]

Bedankt voor deze reactie, want daarmee bevestig je mijn gelijk. Laat ik één voorbeeld nemen, het migratiestandpunt van het CDA. Wat staat er op hun website?
Waarom hou je het bij een voorbeeld, waarin je overigens nog steeds totaal ongelijk hebt :') Als je zo 'gelijk' hebt, ga dn even al die puntjes af. Want je claimt namelijk dat op al die gebieden 'de wil van het volk' niet wordt uitgevoerd, dus laat het dan ook maar per gebied zien.
quote:
[..]

Dat is de papieren wens van het CDA waarvan in de praktijk helemaal niets van wordt gerealiseerd. Al jaren wordt het GroenLinks programma voor migratie uitgevoerd: meer, meer en meer immigratie.
Dit is dus totale bullshit. Echt, van de eerste tot de laatste letter onzin.


Het duurde niet lang voordat het draadje Forumland gebruikt werd om leugens te verspreiden over linkse partijen, over de democratie, over migratie, etcetera. Je kunt blijkbaar alleen een bepaald soort rechts zijn als daar een ziekelijke hang naar het produceren en herhalen van desinformatie bij komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door VoMy op 07-06-2021 10:34:12 ]
pi_199780017
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je kunt wel stemmen, maar met die stemmen gebeurt vervolgens weinig.

De belangrijkste thema's van deze tijd zijn het klimaatbeleid, de immigratie en de EU.

De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over: die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.

Ook de VVD en CDA willen die zaken niet. Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
Als 'de bevolking' dat zulke belangrijke thema's vond dan stemden ze niet veelal op partijen die het tegenovergestelde willen van wat jij hier beweert.
pi_199780117
Maar goed, hier blijkt ook wel dat forumland best een goed idee kan zijn, of in elk geval een eigen forum-forum. Een plek waar het niet erg is als je geen feitelijke kennis hebt, woorden verdraait en de hele bevolking een mening in de mond legt die ze niet hebben.

Risico is wel dat ze dan nog meer gaan geloven in hun eigen gelijk, dat iedereen hetzelfde denkt als zij. Maar als je dan bedenkt dat één blik op het toch vrij rechtse forum hier normaal gesproken genoeg zou moeten zijn om te zien dat de meerderheid helemaal die FvD plannen niet steunt en er toch blijkbaar mensen zijn die hier mee lezen en nog steeds denken dat de meerderheid denkt als een FvD-stemmer, dan zal het ook weer niet zo veel verschil maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199780179
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vind ik zielig voor de mensen die nu op Texel wonen. Ik vind dat ze Rottumerplaat kunnen krijgen. Verhuizen ze wel automatisch langzaam naar het oosten.
Een deel van Flevoland. Vind het stukje historische en culturele waarde van die provincie heel goed bij het FvD passen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199780307
De Marker Wadden lijken me wel aardig. Daar komen wel veel trekvogels uit Afrika begreep ik. Maar die vertrekken in de herfst ook weer keurig.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:08:05 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199780334
Kunnen we ze niet gewoon deporteren naar Hongarije? Het regime daaar vertoont veel overeenkomsten met hun wensen tenslotte.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 7 juni 2021 @ 11:33:34 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199780718
Een eigen datingapp, daar zullen wel 100 incels om een vrouw gaan zitten hengelen _O-
pi_199780764
De Thierry's en de Sywert's van deze wereld, ik word er helemaal niet goed van. Hoe bizarder de voornamen hoe erger het is.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:37:16 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199780771
Ze kunnen deze volgens mij nog steeds kopen

  Redactie Games maandag 7 juni 2021 @ 11:47:58 #50
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199780913
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 09:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hij begint steeds meer een sekteleider te worden.
Ik mis nog de vrouwen.
Baudet en vrouwen _O-
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_199780935
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:47 schreef Puddington het volgende:

[..]

Baudet en vrouwen _O-
Daar heeft 'ie "liefdesrelaties" mee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199780953
Oppervlakkige ijdeltuiterij.
pi_199780972
Het zou wel aardig zijn als hij een land koopt en een eigen staat sticht, en dat er ruzie uitbreekt en dat ie dan geen asiel in Nederland krijgt omdat we ze migratie plannen hebben overgenomen
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  maandag 7 juni 2021 @ 12:00:58 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199781076
Tot zover de conservatieve renaissance. De vloot is door haar eigen admiraal vakkundig op een zandbank gevaren. Kun je er wel een vlag in prikken en het forumland noemen, maar de revolutie moest in Brielle beginnen Thierry, niet prematuur eindigen op de Rottumerplaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door AgLarrr op 07-06-2021 15:57:38 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 7 juni 2021 @ 12:04:29 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199781169
Kunnen we misschien een gedeelte van het forum en de users doneren?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 juni 2021 @ 12:07:21 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199781220
quote:
9s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daar heeft 'ie "liefdesrelaties" mee.
Als hij ze opgepompt heeft ja.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199781248
quote:
8s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als hij ze opgepompt heeft ja.
Bedoel je "volgepompt"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 7 juni 2021 @ 12:09:37 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199781262
quote:
9s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bedoel je "volgepompt"?
Ik schrijf precies wat ik bedoel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199781270
Thierry is als een luchtballon die geprikt is en nu langzaam naar de aarde stort.
  maandag 7 juni 2021 @ 12:10:12 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_199781276
Edmund Burke stichting blabla, dat mensen nog steeds denken dat er iets serieus ideologisch achter zit, en niet dat Baudet een narcist is die zijn schapen probeert te isoleren tegen kritiek die hun idolatie voor hem zou doen afzwakken, terwijl hij tegelijkertijd de grift trein van zijn grote voorbeeld Trump probeert te emuleren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199781366
Hier ben ik wel voor. Ik reis graag naar achterlijke landen, zoals bijvoorbeeld Noord-Korea en Iran.

Dit zou ook wel eens een leuke kunnen zijn _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199781404
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:16 schreef BlackLining het volgende:
Hier ben ik wel voor. Ik reis graag naar achterlijke landen als Noord-Korea en Iran. Dit zou ook wel eens een leuke kunnen zijn _O_
Oeh, misschien kunnen we wel safari's organiseren in Baudets extreemrechtse en vrije heilstaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199781421
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Oeh, misschien kunnen we wel safari's organiseren in Baudets extreemrechtse en vrije heilstaat.
Ja, en dan lekker met de trein zeker.

:{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199781444
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en dan lekker met de trein zeker.

:{
De treinen zullen er wel op tijd rijden ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199781463
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:04 schreef Dven het volgende:
Kunnen we misschien een gedeelte van het forum en de users doneren?
Forum.forum.nl
  maandag 7 juni 2021 @ 14:02:09 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199782818
quote:
14s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:22 schreef Fugue het volgende:

[..]

Forum.forum.nl
Baudet wil een eigen land in cyberspace he, dus dan wordt het forum.forum.fm.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 7 juni 2021 @ 14:05:13 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199782870
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 05:57 schreef VoMy het volgende:
Weigeren te integreren, een paralelle samenleving vormen: zet deze profiterende gelukszoekers het land uit.
Nederland voor de Nederlanders.
Het lijkt erop dat Baudet niet wil integreren, hij wil immers Nederland juist veranderen. Dan is het geen Nederland meer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 7 juni 2021 @ 14:06:16 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199782884
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je kunt wel stemmen, maar met die stemmen gebeurt vervolgens weinig.

De belangrijkste thema's van deze tijd zijn het klimaatbeleid, de immigratie en de EU.

De Nederlandse bevolking is daar zeer kritisch over: die wil geen windmolens, geen gasverbod, geen massa-immigratie, geen uitbreiding van de macht van de EU, geen geldtransfers naar Zuid-Europa.

Ook de VVD en CDA willen die zaken niet. Maar ondanks hun grote electoraat gaan ze gewoon door. De kiezer wordt dus bij de neus genomen, de democratie werkt niet.
Ga dan zelf de politiek in!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 7 juni 2021 @ 20:10:23 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199787570
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Oeh, misschien kunnen we wel safari's organiseren in Baudets extreemrechtse en vrije heilstaat.
Hierin kan hij nog wel wat tips vinden om de schijn van succes op te houden

pi_199790336
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 14:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Baudet wil een eigen land in cyberspace he, dus dan wordt het forum.forum.fm.
Als het echt een eigen land wordt kan de eind extensie ook .FVD worden.
  maandag 7 juni 2021 @ 23:54:15 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199790390
Zou Jonestown in Guyana nog vrij zijn?
Wat Kool-Aid mee...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 juni 2021 @ 23:56:33 #72
408813 crew  trein2000
pi_199790399
quote:
9s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De treinen zullen er wel op tijd rijden ja.
Uitsluitend oostwaarts.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 juni 2021 @ 09:15:27 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199791885
Dat klinkt als het slechte pretpark ooit.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:48 #74
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199792218
Zal er flink geFOK!t gaan worden in Forumland?
pi_199793641
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:44 schreef Kopiko het volgende:
Zal er flink geFOK!t gaan worden in Forumland?
Sinds Eva weg is zullen alle geile FvD-ertjes toch wel afgedropen zijn?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:13:37 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199793827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Sinds Eva weg is zullen alle geile FvD-ertjes toch wel afgedropen zijn?
Misschien heb je de leeghoofdige Raisa Blommensteijn nog? En natuurlijk Els_rechts.
pi_199794196
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Misschien heb je de leeghoofdige Raisa Blommensteijn nog? En natuurlijk Els_rechts.
Haha, wat. Ik kende deze lieden nog niet eens.

Wat sneu, zulke duidelijke autoriteitsissues hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:18:55 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199795245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Misschien heb je de leeghoofdige Raisa Blommensteijn nog? En natuurlijk Els_rechts.
Els_rechts, de Gaia die Forumland zal bevolken met cyclopen en titanen uit haar lendenen ontsproten.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 14:29:52 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199795388
Dames en heren, ik begrijp dat dit topic uitnodigt tot het maken van kwinkslagen maar laten we een beetje ontopic blijven? Hoewel dat in dit geval wel moeilijk is, dat geef ik toe


[ Bericht 0% gewijzigd door Tijger_m op 08-06-2021 16:50:54 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199795550
forum.fok.fl
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199795676
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:39 schreef Nielsch het volgende:
forum.fok.fl
En da's nog maar het forum. De frontpage, da's pas leuk :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199799447
Forumland is dus eigenlijk een grote safe space zodat FvDers niet worden geconfronteerd met andere kwetsende meningen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 08-06-2021 22:43:54 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199800971
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:26 schreef Nielsch het volgende:
Forumland is dus eigenlijk een grote safe space zodat FvDers niet worden geconfronteerd meer andere kwetsende meningen.
Precies de reden dat in Nederland ooit de verzuiling ontstond :P. In die zin wel een begrijpelijke (maar compleet kansloze) respons :P.
pi_199808415
Ben nu ook wel afgehaakt op Baudet. -O-

Ik ga vanaf nu extreem links zijn.
Eens kijken
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 18:42:58 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199809313
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 17:01 schreef Maharski het volgende:
Ben nu ook wel afgehaakt op Baudet. -O-

Ik ga vanaf nu extreem links zijn.
Oh, je gaat PvdA stemmen? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199809386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, je gaat PvdA stemmen? :D
Vanuit FvD-perspectief is ook VVD onderhand extreemlinks :+
  donderdag 10 juni 2021 @ 00:14:28 #87
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199813519
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:26 schreef Nielsch het volgende:
Forumland is dus eigenlijk een grote safe space zodat FvDers niet worden geconfronteerd met andere kwetsende meningen.
Ja een soort plek waar zie waar men superieure normen en waarden heeft. Iedereen die dingen vindt waar het gros zich niet in kan vinden wordt buitengesloten. Cancelculture noemen ze het ook wel in het Engels, is helemaal hot bij extreem rechts op het moment.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_199825129
Eerdere opmerkingen over Madagascar en Groningen en nu dus de FvD-zuil wijzen op een neiging van Baudet zijn club en zichzelf als de grote voorman buiten de samenleving te wensen.
Is het moeheid? In zijn eeuwig gevecht tegen het partijkartel en andere ondermijnende landverraders ( zijn termen)
Een vluchtverlangen ? Om lekker met gelijkgestemde baudetfans knus te zijn ?
pi_199826953
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, kon toch zweren dat ik dit jaar nog ben wezen stemmen in vrije verkiezingen en dat je zelfs op een malloot als Baudet kon stemmen in Nederland. Als dat geen democratie is...

Maar hey, niemand die Baudet & co tegenhoud als ze een eigen staat willen stichten ergens op aarde, ik wens ze veel succes. Ik zal ze uitzwaaien bij hun vertrek.
Ons stelsel is meer dan eens in de vier jaar stemmen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')