abonnement Unibet Coolblue
pi_199768724
Ik heb het wel een beetje gehad op mijn werk. Hoe het daar is qua productie/planning en indeling gaat mij steeds meer tegen staan. Nu hoef ik niet direct weg dus ik dacht LinkedIn profieltje maken, en lekker wachten of headhunters mij wat vinden, en direct een indicatie qua salaris zodat ik niet te veel hoef te hoppen. Lekker passief dus.

Is het zo simpel? Ik hoor daar namelijk wel eens verhalen over, dat mensen hun profiel online gooien en het ene naar de andere aanbod krijgen.

Afijn ik heb nooit LinkedIn gehad en vraag me ook meer af, wat denkt de werkgever als ie opeens een online profiel ziet van zijn medewerker terwijl ie dat nog nooit gezien heeft?

Werk overigens in de techniek.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_199769058
Je hoop vestigen op headhunters :') begin er maar niet aan.
pi_199769084
Mwoah als je echt op zoek bent kan je er beter zelf werk van maken.
De meeste berichten die je krijgt zijn je tijd niet waard. En je krijgt ook alleen veel berichten in de ICT/data/etc. sectoren.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_199769141
quote:
7s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef spierbal het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad op mijn werk. Hoe het daar is qua productie/planning en indeling gaat mij steeds meer tegen staan. Nu hoef ik niet direct weg dus ik dacht LinkedIn profieltje maken, en lekker wachten of headhunters mij wat vinden, en direct een indicatie qua salaris zodat ik niet te veel hoef te hoppen. Lekker passief dus.

Is het zo simpel? Ik hoor daar namelijk wel eens verhalen over, dat mensen hun profiel online gooien en het ene naar de andere aanbod krijgen.

Afijn ik heb nooit LinkedIn gehad en vraag me ook meer af, wat denkt de werkgever als ie opeens een online profiel ziet van zijn medewerker terwijl ie dat nog nooit gezien heeft?

Werk overigens in de techniek.
Ligt ook een beetje aan de branche waar je werkt. Als jouw huidige werkgever ineens jouw Linkedin profiel voorbij ziet komen dan ziet dat er niet lekker uit inderdaad.

Maar waarom ga je niet zelf actief op zoek? Dan kun je op je eigen tempo iets proberen te vinden wat ook precies bij jou aansluit?
pi_199769310
Mijn werkgever wil juist dat iedereen actief is op linkedin.

Verder wil je niet dood gevonden worden bij headhunters op linkedin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199769518
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:12 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan de branche waar je werkt. Als jouw huidige werkgever ineens jouw Linkedin profiel voorbij ziet komen dan ziet dat er niet lekker uit inderdaad.

Maar waarom ga je niet zelf actief op zoek? Dan kun je op je eigen tempo iets proberen te vinden wat ook precies bij jou aansluit?
Oud collega van mij heeft echt een mooie baan gekregen hierdoor. Vaak hoor ik negatieve verhalen van recruiters maar misschien is het ook de tak waar je in werkt.

Zo heeft hij vele aanboden, nouja, vele. Gewoon meerdere die je niet 1,2,3 tegen kwam op indeed.

Misschien zou het lukken via open sollicitatie, maar ja. Ik zou wat anders willen maar haast heeft het ook niet, vandaar dat deze optie mij wel ff lekker lijkt om het aan te kijken. Misschien draai ik wel weer bij over 3 maanden.

Nu zie ik wel het een en ander wat mij aanspreekt op indeed, maar dat is ook weer niet iets wat ik echt zou willen en is het eerder een mooie uitweg voor een situatie waar ik nu wel aardig klaar mee ben.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_199769529
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn werkgever wil juist dat iedereen actief is op linkedin.

Verder wil je niet dood gevonden worden bij headhunters op linkedin.
Hoezo dat eerste dan?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_199769544
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:29 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hoezo dat eerste dan?
Als vorm van netwerken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199769602
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:28 schreef spierbal het volgende:

[..]

Oud collega van mij heeft echt een mooie baan gekregen hierdoor. Vaak hoor ik negatieve verhalen van recruiters maar misschien is het ook de tak waar je in werkt.

Zo heeft hij vele aanboden, nouja, vele. Gewoon meerdere die je niet 1,2,3 tegen kwam op indeed.

Misschien zou het lukken via open sollicitatie, maar ja. Ik zou wat anders willen maar haast heeft het ook niet, vandaar dat deze optie mij wel ff lekker lijkt om het aan te kijken. Misschien draai ik wel weer bij over 3 maanden.

Nu zie ik wel het een en ander wat mij aanspreekt op indeed, maar dat is ook weer niet iets wat ik echt zou willen en is het eerder een mooie uitweg voor een situatie waar ik nu wel aardig klaar mee ben.
Oké, in mijn vakgebied is dit sowieso niet zo'n ding dus het fijne weet ik er ook niet van. Ik weet niet op welke termijn je plannen hebt, maar je leidinggevende die weet dat jij op zoek bent naar wat ander is nooit handig (tenzij je al voorzien bent van wat anders natuurlijk).
  zondag 6 juni 2021 @ 15:33:01 #10
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199769672
quote:
7s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef spierbal het volgende:

Afijn ik heb nooit LinkedIn gehad en vraag me ook meer af, wat denkt de werkgever als ie opeens een online profiel ziet van zijn medewerker terwijl ie dat nog nooit gezien heeft?

Werk overigens in de techniek.
Aanmaken dat profiel dan. Je werkgever hoeft er natuurlijk niet meteen wat achter te zoeken.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verder wil je niet dood gevonden worden bij headhunters op linkedin.
Mwah, er zitten echt heel goede tussen. Het is wel zelf scherp blijven.
En ja, er zit ook complete bagger tussen :')
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 6 juni 2021 @ 15:52:03 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199770150
Wat wil je graag doen TS? En wat heb je gedaan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199785824
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:52 schreef Tinkepink het volgende:
Wat wil je graag doen TS? En wat heb je gedaan?
Bedrijfstellen en storingen in de maritieme/offshore business, Hydraulisch/pneumatisch en electrische achtergrond.

In die branche wil ik ook wel werkzaam blijven, met het reizen erbij, werken op vaste locatie lijkt mij erg snel te gaan vervelen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 7 juni 2021 @ 19:16:40 #13
51385 baskick
Juist ja!
pi_199786810
quote:
7s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef spierbal het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad op mijn werk. Hoe het daar is qua productie/planning en indeling gaat mij steeds meer tegen staan. Nu hoef ik niet direct weg dus ik dacht LinkedIn profieltje maken, en lekker wachten of headhunters mij wat vinden, en direct een indicatie qua salaris zodat ik niet te veel hoef te hoppen. Lekker passief dus.

Is het zo simpel? Ik hoor daar namelijk wel eens verhalen over, dat mensen hun profiel online gooien en het ene naar de andere aanbod krijgen.

Afijn ik heb nooit LinkedIn gehad en vraag me ook meer af, wat denkt de werkgever als ie opeens een online profiel ziet van zijn medewerker terwijl ie dat nog nooit gezien heeft?

Werk overigens in de techniek.
Het is nét iets meer werk dan alleen registeren. Je zal je profiel moeten vullen om het interessant te maken. Goede foto, goede headline, goede samenvatting, overzicht werkgevers met functies en omschrijving (verwerk daarin op natuurlijke manier de keywords waarop je gevonden wilt worden), gevolgde studies, enz.

Je netwerk opbouwen. Weet niet hoe LinkedIn het vindt als je ineens honderden mensen toevoegt of dat je dat moet spreiden.

Oh en misschien niet de openbare optie 'open to work' aanvinken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 7 juni 2021 @ 23:05:44 #14
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_199789983
LinkedIN is de omgekeerde versie van Tinder. Knappe vrouwen die ICT nerds een bericht sturen die ze vervolgens negeren.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 08:27:01 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199791324
Als je een nieuwe baan gaat zoeken is Linkedin wel goed om te hebben. Dat zal men checken en er geen hebben is wel een minpunt.

Maar werkgevers benaderen kun je beter zelf pro-actief doen. Dan houd je meer regie. Bovendien bespaar je je komende werkgever hoge fee's aan zo'n recruiter nietsnut. Dus dat geeft in een procedure ook wel een voordeeltje.

Ik weet niet hoe het bij jouw vakgebied zit. Maar met mijn IT-diploma krijg ik wekelijks wel zo'n figuur die wanhopig een of ander hagelschot afvuurt. Het is ook een van de beroepen waar ik de laagste pet van op heb.
pi_199791792
Je hebt natuurlijk niet alleen recruiters op LinkedIn. Je kunt ook gewoon rechtstreeks benaderd worden door bedrijven. Dan moet je wel zorgen dat je zichtbaar bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199791845
Ik denk dat je niet gelijk heel veel benaderd zal worden. Je moet de zoektermen kennen en die in je profiel zetten zodat je opduikt in zoekopdrachten.

En zelfs dan, ik heb m´n netwerk over heel wat jaren uitgebouwd. Je moet hier een soort van momentum in uitbouwen zodat je bijvoorbeeld ook opduikt in het rijtje "mensen bekeken ook".

Wat mensen een "aanbod" noemen is overigens in veel gevallen alleen maar een lead en niet een contract. Een 3rd party recruiter komt dan met een functie die mogelijk interessant zou kunnen zijn. Maar dan moet je wel nog op gesprek. Bovendien gebruiken ze hier veel massaverspreiding voor en de technieken om deze alsnog persoonlijk te laten lijken worden steeds beter. Ik zie maar weinig dat iemand echt m'n profiel heeft gelezen.

Ik zie dat jongere oud-collega's geneigd zijn om te denken dat er meer dan genoeg werk is, maar schijn kan hier heel erg bedriegen, omdat vacatures via verschillende 3rd party's rustig 5 keer of vaker kunnen opduiken. 1 vacature is dan 5 keer uitgeschreven. Sterker nog, een vacature kan nog maandenlang blijven rondwaren op het internet omdat er zo idioot veel acquisitie is. Bij m'n vorige werkgever was er een vacature die 8 maanden na vervulling nog op internet opdook.

Wat Hexagon zegt is overigens ook absoluut waar. Ik merk ook dat ik bij sollicitaties op eigen titel veel beter m'n motivatie kan overbrengen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 15:49:08 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199807624
quote:
7s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef spierbal het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad op mijn werk. Hoe het daar is qua productie/planning en indeling gaat mij steeds meer tegen staan. Nu hoef ik niet direct weg dus ik dacht LinkedIn profieltje maken, en lekker wachten of headhunters mij wat vinden, en direct een indicatie qua salaris zodat ik niet te veel hoef te hoppen. Lekker passief dus.

Is het zo simpel? Ik hoor daar namelijk wel eens verhalen over, dat mensen hun profiel online gooien en het ene naar de andere aanbod krijgen.

Afijn ik heb nooit LinkedIn gehad en vraag me ook meer af, wat denkt de werkgever als ie opeens een online profiel ziet van zijn medewerker terwijl ie dat nog nooit gezien heeft?

Werk overigens in de techniek.
Zo ben ik wel aan m'n huidige baan gekomen. Ik heb op LinkedIn onder de radar aangegeven dat ik wel te porren was voor wat anders. Ik heb op 1 baan zelf gesolliciteerd maar geen goede match. En deze baan werd ik voor benaderd door een headhunter.

In de techniek zou ik het zeker proberen!
Resistance is futile.
pi_199807638
Wat bij mij onbedoeld wel goed hielp, als je al een beetje een Linkedin netwerk hebt: schrijf een blogpost over een leuke nieuwe technologie en plaats dit op je linkedin. Kreeg daarop zelf wat leuke reacties, ook van niet recruiters over een eventuele switch.


Weet niet of dit buiten de software engineering ook werkt maar goed je kan het proberen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 9 juni 2021 @ 15:55:54 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199807671
quote:
16s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat bij mij onbedoeld wel goed hielp, als je al een beetje een Linkedin netwerk hebt: schrijf een blogpost over een leuke nieuwe technologie en plaats dit op je linkedin. Kreeg daarop zelf wat leuke reacties, ook van niet recruiters over een eventuele switch.


Weet niet of dit buiten de software engineering ook werkt maar goed je kan het proberen.
LOL ja, ik heb onlangs een vrij standaard award/bonus/erkenning gewonnen en dat gepost op LinkedIn met melding dat ik er wel blij mee ben.

Binnen een week 10k views en 275 likes :') .

De LinkedIn community is erg actief in het reageren op wildvreemden.
Resistance is futile.
pi_199807722
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

LOL ja, ik heb onlangs een vrij standaard award/bonus/erkenning gewonnen en dat gepost op LinkedIn met melding dat ik er wel blij mee ben.

Binnen een week 10k views en 275 likes :') .

De LinkedIn community is erg actief in het reageren op wildvreemden.
Gefeliciteerd, prachtige bonus en dik verdiend! Blijf zo doorgaan!
pi_199807753
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

LOL ja, ik heb onlangs een vrij standaard award/bonus/erkenning gewonnen en dat gepost op LinkedIn met melding dat ik er wel blij mee ben.

Binnen een week 10k views en 275 likes :') .

De LinkedIn community is erg actief in het reageren op wildvreemden.
Ja zo iets werkt ook goed, of een nieuwe course die je hebt gedaan of zo maar dat kost wel wat meer effort. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 9 juni 2021 @ 16:41:15 #23
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199808181
Je hoeft niet te verstoppen dat je open staat voor andere job als er iets mis is lijkt me? Tenzij je geen vast contract hebt dan.

Die headhunters zijn soms Russische roulette. Ik ben werkzaam in IT technisch beheer en krijg dagelijks berichten maar ik ga er nooit op in. Beste is zelf vacatures zoeken en dan referentie naar je Linkedin op je CV. Mega pluspunten als je leidinggevende iets goeds te zeggen heeft en dit plaatst op jouw pagina.

Ik ben tegen mijn leidinggevende eerlijk geweest dat ik iets anders ging zoeken en het bedrijf heeft mij juist geholpen, dat motiveerde hem om iets op mijn pagina te zetten zonder dat ik er naar om vroeg. Nu gebruik ik Linkedin om mijn netwerk op te bouwen niet meer voor een nieuwe job.

[ Bericht 5% gewijzigd door airconditioning op 09-06-2021 17:19:53 ]
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199808390
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:41 schreef airconditioning het volgende:
Je hoeft niet te verstoppen dat je open staat voor andere job als er iets mis is lijkt me? Tenzij je geen vast contract hebt dan. Ik heb Linkedin om mijn netwerk op te bouwen niet voor een nieuwe job.

Die headhunters zijn soms Russische roulette. Ik ben werkzaam in IT technisch beheer en krijg dagelijks berichten maar ik ga er nooit op in. Beste is zelf vacatures zoeken en dan referentie naar je Linkedin op je CV. Mega pluspunten als je leidinggevende iets goeds te zeggen heeft en dit plaatst op jouw pagina.

Ik ben tegen mijn leidinggevende eerlijk geweest dat ik iets anders ging zoeken en het bedrijf heeft mij juist geholpen, dat motiveerde hem om iets op mijn pagina te zetten zonder dat ik er naar om vroeg.
_O-
  woensdag 9 juni 2021 @ 17:04:36 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199808436
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:59 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, prachtige bonus en dik verdiend! Blijf zo doorgaan!
:7 :D :') :+
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')