abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199765926
Gister heeft mn vriendin een tweede hands auto bekeken en getekend voor de aankoop volgende week ergens (komt nog een onderhoudsbeurt aan)

Verkoper vertelde dat het een import was (zij hadden m uit belgie gehaald) en dat de auto verder in prima staat was en bij verkoop er dus nog een onderhoudsbeurt bij komt en er 6 maanden garantie op zit.

Auto reed volgens haar en mn schoonvader verder prima, en zag er overall gewoon netjes uit.

Mn vriendin vond het een mooie deal en heeft getekend.

Maar nu heb ik net even een VIN check gedaan en blijkt dat het een schade auto is, in het verslag staat niet wat voor schade, alleen dat de schade 800,- was aan de linker kant van de auto.

Nu heeft de verkoper dit dus niet gemeld (geloof ook niet dat mn vriendin in haar enthousiasme hier expliciet naar gevraagd heeft)

Wat zijn nu de mogelijkheden, persoonlijk vind ik de prijs die ze betaald voor een schade auto geen goede deal. zeker omdat niet duidelijk is wat voor schade het is geweest.

Lakschade zal allemaal wel, maar dat is dus niet te achterhalen.

En stel dat ze van de koop wilt af zien, kan dit dan ook?

Er is tenslotte al wel getekend gister.
pi_199765978
800 euro is niet heel veel voor reparatie. Denk dus niet dat het hierdoor per definitie een slechte auto is.

Wat je had moeten doen, is dat checken voordat je de auto kocht.
pi_199766014
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
800 euro is niet heel veel voor reparatie. Denk dus niet dat het hierdoor per definitie een slechte auto is.

Wat je had moeten doen, is dat checken voordat je de auto kocht.
Ja het zou zomaar wat lakschade kunnen zijn ofzo, maar dat is dus niet te controleren.
En idd eens dat je vooraf dingen moet uitzoeken, maar het lijkt mij dat een verkoper eerlijk moet vertellen dat er schade aan een auto zit, dan kan je dit ook meenemen in de prijs onderhandeling.

Maargoed ik ben er zelf niet bij geweest, dus ga nu af op dat rapport en op wat mn vriendin vertelde
  zondag 6 juni 2021 @ 11:16:32 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199766019
Caveat emptor. De koper dient zich vooraf te vergewissen dat het aangebodene in de staat is die de verkoper aangeeft. Uiteraard dient de koper ervan uit te kunnen gaan dat de informatie van de verkoper juist is.

Maar 800 euri klinkt mij als een nieuw spatbord en een spuitbeurtje. Ik had een kras over de hele lengte en dat spuiten kostte al 2500 euri. Dus 800 is een schijntje.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199766069
Dat de schade gerepareerd is betekent juist dat de auto goed onderhouden is. En inderdaad, 800 is echt een zgn. bagatelschade. Dat dit 'verzwegen" werd, vormt in de verste verte niet eens het prille begin van een mogelijke ontbindingsgrond. Dus dat moet je snel vergeten.
Waar je wl ernstig over na moet denken is waarom je vriendin met haar vader en niet met jou een auto gaat kopen....
  zondag 6 juni 2021 @ 11:39:17 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199766251
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:20 schreef paardendokter het volgende:
Dat de schade gerepareerd is betekent juist dat de auto goed onderhouden is. En inderdaad, 800 is echt een zgn. bagatelschade. Dat dit 'verzwegen" werd, vormt in de verste verte niet eens het prille begin van een mogelijke ontbindingsgrond. Dus dat moet je snel vergeten.
Waar je wl ernstig over na moet denken is waarom je vriendin met haar vader en niet met jou een auto gaat kopen....
Waarom zou dat laatste een ding zijn? Zit ze aan haar partner vast?
Ik koop zelfs helemaal in mijn eentje auto’s (en huizen). Zonder dat mijn man mee is. Nou en?

Ten aanzien van de schade: dat zal wel wat lak schade oud geweest zijn. De moeite niet waard.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199766256
Er is 800 besteed aan het herstellen van de auto die nu dus weer in orginele staat is, je punt was TS?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199766276
800 Euro, dat is een kras in beide deuren of een nieuwe bumper.

Geen probleem
pi_199766387
Totaal offtopic.

[ Bericht 48% gewijzigd door Peejtur op 07-06-2021 13:38:49 ]
pi_199766444
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Caveat emptor.
euro*

En inderdaad, onder de 1000eu kun je er rustig van uitgaan dat het slechts lakschade is/was.
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
pi_199766503
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:20 schreef paardendokter het volgende:
Dat de schade gerepareerd is betekent juist dat de auto goed onderhouden is. En inderdaad, 800 is echt een zgn. bagatelschade. Dat dit 'verzwegen" werd, vormt in de verste verte niet eens het prille begin van een mogelijke ontbindingsgrond. Dus dat moet je snel vergeten.
Waar je wl ernstig over na moet denken is waarom je vriendin met haar vader en niet met jou een auto gaat kopen....
Van ontbinding zal geen sprake zijn want het is verder een leuke auto, maar het had wel wat in de prijs kunnen schelen bij onderhandelingen.

Dat ik niet mee ben gegaan is omdat ik verder helemaal geen verstand van autos heb en ik door mn werk wat langer van huis ben. Dus zou niet weten waarom ik daar dan ernstig over moet nadenken :)

quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:39 schreef halfway het volgende:
Er is 800 besteed aan het herstellen van de auto die nu dus weer in orginele staat is, je punt was TS?
Mijn punt zou zijn dat een verkoper dit op zn minst moet melden, die had ook kunnen aangeven dat dit waarschijnlijk gewoon wat lakschade is geweest.

quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:55 schreef SOG het volgende:

[..]

Klinkt als een gebrek aan vetrouwen en een relatie die eerdaags op de klippen loopt
:`)
pi_199766579
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:13 schreef 111210 het volgende:
Mijn punt zou zijn dat een verkoper dit op zn minst moet melden, die had ook kunnen aangeven dat dit waarschijnlijk gewoon wat lakschade is geweest.
Het punt wat hier in het topic al wordt gemaakt, is dat verkoper dit dus niet hoeft te melden. Hij mag er natuurlijk ook niet over liegen, als er naar gevraagd wordt en hij hiervan op de hoogte is, maar een verkoper is niet verplicht om spontaan lles wat hij over een auto weet op tafel te gooien.

800 schade zou ik niet van wakker liggen. Afhankelijk van de auto red je dat schadebedrag al als je de zijspiegel eraf rijdt of een velg bekrast langs een stoeprand ofzo. Maar waarschijnlijk zal het wat spuitwerk geweest zijn.

Als deze schade professioneel is hersteld, heeft de verkoper toch niet gelogen toen hij meldde dat de auto (nu) in goede staat is?

Zelfs bij het bestellen van een splinternieuwe auto kun je meemaken dat hij al voor dit soort schades bij de schadehersteller is geweest (ook bij transport komt er wel eens een krasje op).
  zondag 6 juni 2021 @ 12:26:03 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199766593
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:42 schreef pvdplanet het volgende:
800 Euro, dat is een kras in beide deuren of een nieuwe bumper.

Geen probleem
Een kras wss. Een nieuwe bumper is al het dubbele, incl spuitwerk.
Been there done that.
pi_199766621
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:13 schreef 111210 het volgende:

[..]

Van ontbinding zal geen sprake zijn want het is verder een leuke auto, maar het had wel wat in de prijs kunnen schelen bij onderhandelingen.

Dat ik niet mee ben gegaan is omdat ik verder helemaal geen verstand van autos heb en ik door mn werk wat langer van huis ben. Dus zou niet weten waarom ik daar dan ernstig over moet nadenken :)
[..]

Mijn punt zou zijn dat een verkoper dit op zn minst moet melden, die had ook kunnen aangeven dat dit waarschijnlijk gewoon wat lakschade is geweest.

[..]

:`)
Dat ik niet mee ben gegaan is omdat ik verder helemaal geen verstand van autos heb.

Dus waarom denk je dan dat er iets aan de prijs gedaan kon worden terwijl de auto in goede staat was?

Verkopers zijn hier snel klaar mee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199766753
ach boeie die 800 euro schade..
das misschien een kapot dashboard lampje.

als het nou 5000 was zou ik eens achter mn oor gaan krabben.
pi_199766783
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:29 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat ik niet mee ben gegaan is omdat ik verder helemaal geen verstand van autos heb.

Dus waarom denk je dan dat er iets aan de prijs gedaan kon worden terwijl de auto in goede staat was?

Verkopers zijn hier snel klaar mee.
Je onderhandelt toch over een prijs als je een auto koopt, als een auto schade heeft gehad zou ik zelf een lager bod doen dan bij een auto die geen schade gehad heeft.

Lijkt me opzich we logisch. Of een verkoper er in mee gaat is een tweede, maar dan kan je als koper wel een beslissing maken om het alsnog te kopen of verder te gaan kijken.

Dat een verkoper hier snel klaar mee is geloof ik niet, of ze moeten tig anderen hebben die in de rij staan. Maar aangezien deze auto al meer dan een maand te koop stond lijkt me dat sterk.
pi_199766784
Een kleine schade en goed gerepareerd want het is niet meer te zien. Het was misschien onderhandelbaar (100 misschien), maar dan hadden ze het zelf moeten spotten.

Sowieso zijn import vaak met lichte schade, dat scheelt wat bpm namelijk.
.
pi_199766824
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:47 schreef 111210 het volgende:

[..]

Je onderhandelt toch over een prijs als je een auto koopt, als een auto schade heeft gehad zou ik zelf een lager bod doen dan bij een auto die geen schade gehad heeft.

Lijkt me opzich we logisch. Of een verkoper er in mee gaat is een tweede, maar dan kan je als koper wel een beslissing maken om het alsnog te kopen of verder te gaan kijken.

Dat een verkoper hier snel klaar mee is geloof ik niet, of ze moeten tig anderen hebben die in de rij staan. Maar aangezien deze auto al meer dan een maand te koop stond lijkt me dat sterk.
Een maand is niets, zeker als je weet dat er vaak 30% winst op zit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199766861
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:50 schreef halfway het volgende:

[..]

Een maand is niets, zeker als je weet dat er vaak 30% winst op zit.
30% winst op een auto? Not even close. Paar honderd euro mag je blij zijn bij een occassion. Paar duizend bij een nieuwe auto.
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
  zondag 6 juni 2021 @ 13:19:33 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199767180
Mi
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:53 schreef Innisdemon het volgende:
Paar duizend bij een nieuwe auto.
Misschien in het luxe segment. Er wordt heel veel marge weggegeven om maar te kunnen verkopen.
In het a-segment zit bijna geen brood bijvoorbeeld

Bij m'n laatste nieuwe auto zaten de twee offertes die ik had nagenoeg bij elkaar.
pi_199767428
800 euro? Dat is toch geen schadeauto. Dat is een klein deukje of kras dat hersteld is. Als je het niet gezien hebt lijkt me ook dat het goed hersteld is.

Een schadeauto is een auto met een voorkant of onderkant van een andere auto.

quote:
Sowieso zijn import vaak met lichte schade, dat scheelt wat bpm namelijk.
Dat kan ook nog, dat ze er bij import even een beschadigde bumper opgezet hebben voor de bpm en daarna weer de normale.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_199767481
quote:
2s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:19 schreef Gunner het volgende:
Mi
[..]

Misschien in het luxe segment. Er wordt heel veel marge weggegeven om maar te kunnen verkopen.
In het a-segment zit bijna geen brood bijvoorbeeld

Bij m'n laatste nieuwe auto zaten de twee offertes die ik had nagenoeg bij elkaar.
Er wordt weinig marge weggegeven. De echte balans-winst wordt gemaakt door de bonussen die dealers van de inkooporganisatie krijgen. Niet op de individuele verkoop.
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
pi_199767502
Snap het probleem niet?

Behalve dat je wel het toppunt van een stereotype hollander wilt zijn dat je zelfs korting wilt hebben omdat de auto(waarschijnlijk) een netjes gerepareerd krasje was.

800 is echt helemaal niets.

Bang voor een krasje/deukje/dof plekje? Ga dan maar sparen voor een fabrieksnieuwe 🥲
  zondag 6 juni 2021 @ 13:51:23 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199767505
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:48 schreef Innisdemon het volgende:
De echte balans-winst wordt gemaakt door de bonussen die dealers van de inkooporganisatie krijgen
Dat is idd juist. Met marge bedoel ik hooguit zo’n 6% op een middenklasser. Dat is idd niet veel.
pi_199767560
Zou me er niet druk om maken. Zoals gezegd kan het nauwelijks echt schade geweest zijn voor die 800eu. Misschien een klein stukje uitdeuken en spuiten geweest.
pi_199767768
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:13 schreef 111210 het volgende:

[..]

Van ontbinding zal geen sprake zijn want het is verder een leuke auto, maar het had wel wat in de prijs kunnen schelen bij onderhandelingen.

Dat ik niet mee ben gegaan is omdat ik verder helemaal geen verstand van autos heb en ik door mn werk wat langer van huis ben. Dus zou niet weten waarom ik daar dan ernstig over moet nadenken :)
[..]

Mijn punt zou zijn dat een verkoper dit op zn minst moet melden, die had ook kunnen aangeven dat dit waarschijnlijk gewoon wat lakschade is geweest.
[..]

:`)
Geen verstand van auto's, maar wel van schades?
800 kun je amper schade noemen.
pi_199768197
Ik heb mijn vorige auto met schade ingeruild. Er heeft een vrachtwagen nt mn achterbumper aangetikt, die daardoor los was gekomen. Geen lakschade, alleen de ophanging van de bumper was stuk.
Kosten reparatie (volgens taxatie): dik 900 euro. Maar die losse bumper deed, zeker technisch gezien, niks af aan de auto verder hoor. Eens herstelt was het geen issue meer. Zou er niet te moeilijk over doen verder.
pi_199768481
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:20 schreef paardendokter het volgende:
Dat de schade gerepareerd is betekent juist dat de auto goed onderhouden is. En inderdaad, 800 is echt een zgn. bagatelschade. Dat dit 'verzwegen" werd, vormt in de verste verte niet eens het prille begin van een mogelijke ontbindingsgrond. Dus dat moet je snel vergeten.
Waar je wl ernstig over na moet denken is waarom je vriendin met haar vader en niet met jou een auto gaat kopen....
Nou omdat die vader hier geen topic opent over een schade van 800 euro die niets voorstelt waarschijnlijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199770313
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:09 schreef klipper het volgende:

[..]

Geen verstand van auto's, maar wel van schades?
800 kun je amper schade noemen.
Daarom stel ik de vraag ook hier, ik zie schade staan in een rapport. Maar na de reacties hier kan ik er wel vanuit gaan dat dit dan lakschade zal zijn geweest. :)
pi_199770321
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:48 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Er wordt weinig marge weggegeven. De echte balans-winst wordt gemaakt door de bonussen die dealers van de inkooporganisatie krijgen. Niet op de individuele verkoop.
Ik heb het niet over dealers maar over de bekende "vlaggetjescentrales" handelaren dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 6 juni 2021 @ 17:33:40 #32
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199771961
Klagen over 800e gefixte schade, maar niet over de waardevermindering ivm import ...
Dum de dum
pi_199772419
quote:
2s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

Een kras wss. Een nieuwe bumper is al het dubbele, incl spuitwerk.
Been there done that.
True, maar soms heb je pech. Voor een Suzuki SX4 hatchback is een Van Wezel imitatiebumper te koop (110 Euro), voor de sedan niet (orgineel 550 Euro)

Dat kan het verschil maken.
  zondag 6 juni 2021 @ 20:20:58 #34
51385 baskick
Juist ja!
pi_199774795
Hoeveel occasions zijn er die in hun historie niet voor 800 schade hebben gehad?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199777102
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:10 schreef 111210 het volgende:
Wat zijn nu de mogelijkheden, persoonlijk vind ik de prijs die ze betaald voor een schade auto geen goede deal. zeker omdat niet duidelijk is wat voor schade het is geweest.
Hebben jullie ook de juistheid van de kilometerstand gecontroleerd? Daar zou ik me bij een importauto namelijk veel meer zorgen om maken dan een schadeverleden van 800,- waar vermoedelijk niets meer van te zien is.
pi_199777122
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef baskick het volgende:
Hoeveel occasions zijn er die in hun historie niet voor 800 schade hebben gehad?
Ik denk dat er weinig te vinden zijn die het niet hebben. Als iemand een keer je bumper schaaft bij het wegrijden dan zit je er al aan. Dat wordt vervolgens netjes in nieuwstaat herstelt en dan wil iemand jaren later om die reden korting op een auto hebben.
pi_199777129
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef baskick het volgende:
Hoeveel occasions zijn er die in hun historie niet voor 800 schade hebben gehad?
>90 procent. Er zijn altijd wel ergens miniscule krasjes oid te bekennen op een auto. Daarom, de definitie van TS van schadeauto is nogal krom.

Vorig jaar iemand tegen mij aangereden. Minimale krasjes van een paar mm op rechtervoorscherm, velg en rechterdeur. Je moet echt echt goed kijken wil je die zien. 1350 euro uitgekeerd gekregen. Ik rijd nu dus in een schadeauto volgens TS.
  maandag 7 juni 2021 @ 02:11:15 #38
51385 baskick
Juist ja!
pi_199777963
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig te vinden zijn die het niet hebben. Als iemand een keer je bumper schaaft bij het wegrijden dan zit je er al aan. Dat wordt vervolgens netjes in nieuwstaat herstelt en dan wil iemand jaren later om die reden korting op een auto hebben.
Mijn vraag was retorisch. M'n punt was exact dat dit dus totaal irrelevant is bij onderhandeling.

quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:03 schreef SOG het volgende:

[..]

>90 procent. Er zijn altijd wel ergens miniscule krasjes oid te bekennen op een auto. Daarom, de definitie van TS van schadeauto is nogal krom.
Jij denkt dat > 90% gn schade heeft gehad van minimaal 800? Je voorbeeld doet andersom vermoeden. Neem aan dat je het omgekeerde bedoeld. En dat ondersteunt mijn aanname.

Ik zou zeggen dat een schadeauto een auto is door op moment van aankoop in de kreukels ligt. Er is in mijn beleving een verschil tussen een 'schadeauto' en 'een auto met schade' en 'een auto die ooit schade heeft gehad maar waarbij dat keurig hersteld is'.

[ Bericht 18% gewijzigd door baskick op 07-06-2021 02:16:57 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 7 juni 2021 @ 02:18:21 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199777971
quote:
2s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is idd juist. Met marge bedoel ik hooguit zo’n 6% op een middenklasser. Dat is idd niet veel.
Hoeveel marge zou er op een auto van 50k van een grote leasemaatschappij zitten? Die knijpen de dealers nog wel wat verder uit neem ik aan?
pi_199778020
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 02:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Mijn vraag was retorisch. M'n punt was exact dat dit dus totaal irrelevant is bij onderhandeling.
[..]

Jij denkt dat > 90% gn schade heeft gehad van minimaal 800? Je voorbeeld doet andersom vermoeden. Neem aan dat je het omgekeerde bedoeld. En dat ondersteunt mijn aanname.

Ik zou zeggen dat een schadeauto een auto is door op moment van aankoop in de kreukels ligt. Er is in mijn beleving een verschil tussen een 'schadeauto' en 'een auto met schade' en 'een auto die ooit schade heeft gehad maar waarbij dat keurig hersteld is'.
Je vraag was toch retorisch. Ik denk dat bij nagenoeg alle occasions wel schade is te vinden van 800 euro of meer. Mijn voorbeeld bevestigt je punt idd. Ergens een minikrasje van een mm en je bent er al wss.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:42:52 #41
51385 baskick
Juist ja!
pi_199778660
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 02:51 schreef SOG het volgende:

[..]

Je vraag was toch retorisch. Ik denk dat bij nagenoeg alle occasions wel schade is te vinden van 800 euro of meer. Mijn voorbeeld bevestigt je punt idd. Ergens een minikrasje van een mm en je bent er al wss.
Mijn vraag zag op hoeveel occasions niet (minimaal) voor 800 schade hadden gehad. Jouw antwoord was > 90%. Je bedoelde dat volgens jou > 90% van de occasions wl schade had gehad. We bedoelen dus hetzelfde. Dat checkte ik even.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Pokmon GO Trainer v/d Maand maandag 7 juni 2021 @ 11:26:32 #42
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_199780597
Importeren van schade auto's is toch goedkoper? Dat lijkt mij met dit lage bedrag vooral de reden.
pi_199784101
Vandaag even contact gezocht met de verkoper, daar aangegeven wat hij ons kon vertellen over de schade. Daarin gaf hij dat zijnde auto met schade aan de voorkant gekocht hebben. En als hier expliciet naar gevraagd was dit ook was verteld.

Nu is het dus dat de auto 2x schade heeft gehad. De eerste keer is de “lak” schade waarover ik het topic heb geopend. En welke ook in te zien is in de historie.

Maar de schade waar de verkoper over vertelde is een hele andere plek en heeft dus later plaatsgevonden (aangezien zij deze vorig jaar geimporteerd hebben en de km stand 20.000 hoger is dan de gemelde schade 3 jaar eerder)

Wat nu, persoonlijk zou ik zeggen dat er info niet gemeld is, er is weliswaar niet expliciet gevraagd naar “is het een schade auto” maar er is wel gevraagd wat er bekend is over evt problemen aangezien de auto import is.

Het antwoord was volgens mn vriendin toen dat de auto nagekeken is er er niets aan mankeert.
  maandag 7 juni 2021 @ 15:47:57 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199784210
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:37 schreef 111210 het volgende:
Vandaag even contact gezocht met de verkoper, daar aangegeven wat hij ons kon vertellen over de schade. Daarin gaf hij dat zijnde auto met schade aan de voorkant gekocht hebben. En als hier expliciet naar gevraagd was dit ook was verteld.

Nu is het dus dat de auto 2x schade heeft gehad. De eerste keer is de “lak” schade waarover ik het topic heb geopend. En welke ook in te zien is in de historie.

Maar de schade waar de verkoper over vertelde is een hele andere plek en heeft dus later plaatsgevonden (aangezien zij deze vorig jaar geimporteerd hebben en de km stand 20.000 hoger is dan de gemelde schade 3 jaar eerder)

Wat nu, persoonlijk zou ik zeggen dat er info niet gemeld is, er is weliswaar niet expliciet gevraagd naar “is het een schade auto” maar er is wel gevraagd wat er bekend is over evt problemen aangezien de auto import is.

Het antwoord was volgens mn vriendin toen dat de auto nagekeken is er er niets aan mankeert.
Nogmaals: Het is altijd aan de koper om het aangebodene goed te inspecteren. Dan kunnen er twee dingen zijn: 1. Je ziet dat de auto schade heeft (gehad) bv doordat het schutbord aan de voorkant vervormd is of dat er duidelijk een nieuwe ingelast is.
2. Je ziet er niks van en de auto is dus in prima staat.

De verkoper heeft gelijk als hij zegt dat er geen problemen zijn met de auto. Een gerepareerde blikschade is namelijk geen probleem. De auto ziet eruit en functioneert zoals een dergelijke auto eruit hoort te zien en ter functioneren. Dit zou een probleem zijn als bv de ophanging een dreun heeft gehad en beroerd gerepareerd is waardoor de stuurinrichting slechtwerkt of de auto uit het spoor trekt. Dit is blijkbaar niet het geval, dus hou op met je gemiep. Je krijgt geen korting en je hebt geen poot om op te staan om de koop te ontbinden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 7 juni 2021 @ 15:53:44 #45
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_199784278
Gast je zoekt problemen om problemen te zoeken, heb je perse iets nodig om te scoren? of ben je pissed dat ze haar pa en niet jou heeft meegenomen?

Je vriendin heeft een leuk autootje gekocht met haar pa wat hen beiden leuk leek en waar eigenlijk niets mis mee is buiten dat er 2 schades waren die netjes hersteld zijn;
Dat is nou vaak eigen aan occasiewagentjes

Ben wel eens benieuwd welk segment ze zit
pi_199784295
Altijd goed om kritisch te zijn. 800 euro schade kan op papier staan maar onderhands kan van alles gebeurd zijn. Meestal gebeurt het ook in de autowereld dat lichte reparatiewerk bij een grote schade wel vermeldt wordt maar dat de motor na een dikke impact revisie nodig had weer niet. Handelaren weten namelijk ook dat de auto weer ooit een keer verhandeld moet worden.

Pijnlijke waarheid maar zo gebeurt het vaak. Daarom is er helemaal niets mis met de TS die zijn twijfels heeft.

Controleer bijvoorbeeld altijd het stuur of ermee is gerommeld. Airbags zijn meestal een indicatie dat er een flinke klap is geweest.
  maandag 7 juni 2021 @ 15:58:22 #47
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199784343
Als TS zo twijfelt aan autos en handeleren dan moet TS wegblijven van import autos.

Dat is letterlijk een auto met onbekende historie kopen en bij de RDW staat bijv. ALTIJD! dat de KM stand niet kan worden geverifeerd. En dat is een veel grotere waardevermindering dan TS zich realiseert denk ik.
Dum de dum
pi_199784361
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Als TS zo twijfelt aan autos en handeleren dan moet TS wegblijven van import autos.

Dat is letterlijk een auto met onbekende historie kopen en bij de RDW staat bijv. ALTIJD! dat de KM stand niet kan worden geverifeerd. En dat is een veel grotere waardevermindering dan TS zich realiseert denk ik.
Wat een onzin. Je mag toch wel kritisch zijn over iets dat een paar duizend euro kost? De auto is import, dan maar niks vragen. Rare benadering.
  maandag 7 juni 2021 @ 16:05:07 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199784446
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 16:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je mag toch wel kritisch zijn over iets dat een paar duizend euro kost? De auto is import, dan maar niks vragen. Rare benadering.
Je koopt een import omdat hij goedkoper is. Dat is met een reden, en niet alleen omdat 'de auto goedkoper is in het buitenland' .
Dum de dum
  maandag 7 juni 2021 @ 16:06:04 #50
51385 baskick
Juist ja!
pi_199784458
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:37 schreef 111210 het volgende:
Het antwoord was volgens mn vriendin toen dat de auto nagekeken is er er niets aan mankeert.
De schade was er toch ook niet op moment van aankoop en ook niet op moment van levering? De schade is immers voor die tijd hersteld. En op zodanige wijze dat de koper er niets van heeft gezien en niets van heeft gemerkt:

quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:10 schreef 111210 het volgende:
Auto reed volgens haar en mn schoonvader verder prima, en zag er overall gewoon netjes uit.


[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 07-06-2021 16:11:21 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')