abonnement Unibet Coolblue
pi_199765434
Ik wil als digitale nomade mijn werk doen. Mijn echte beroep ondervindt nadelige gevolgen door bv concurrentie van lage lonen landen, allerlei apps etc waarmee de gemiddelde hobbybob ook wat creëren kan etc, dus er is minder werk in te vinden. Dus onderzoek ik ook wat zijstraten om ernaast te kunnen doen, gewoon om mogelijkheden te onderzoeken.

Door levenservaring weet ik dat ik mensen coachen kan, (). Met als specialiteit sociale angst. Iedereen mag zich coach noemen, ik kan een site bouwen en geld verdienen aan het ondersteunen van anderen.

Mijn vragen aan jullie zijn:
* vind je het ethisch verantwoord je coach te noemen, omdat je het kunt, terwijl je geen relevante opleidingen gedaan hebt?
* zou je gebruik maken van een coach die geen relevante opleidingen gedaan heeft?
* vind je dat een ervaringsdeskundige geld mag verdienen met het delen van kennis en het coachen van anderen?

Sowieso blijf ik binnen wat ik weet dat ik kan, verwijs ik een ieder met grotere problematiek dan ik kan helpen helen door naar de professionele hulpverlening en zou op de site ook duidelijk aangegeven worden dat ernstiger stoornissen andere aanpak vragen dan ik kan bieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeauCis op 06-06-2021 15:05:21 ]
pi_199765482
Ik vind het niet echt verantwoord, maar je zal zeker niet de eerste zijn. Ik vind coaches vaak onzin, maar ik behoor dan ook niet tot de doelgroep en anderen zullen mogelijk wel gebruik van willen maken.
  zondag 6 juni 2021 @ 10:33:57 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199765494
Er zijn al veel te veel coaches om
Precies de redenen die je noemt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199765504
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 10:25 schreef BeauCis het volgende:
Mijn vragen aan jullie zijn:
* vind je het ethisch verantwoord je coach te noemen, omdat je het kunt, terwijl je geen relevante opleidingen gedaan hebt?
Nee, persoonlijk vind ik weinig zo verderfelijk en verheven als mensen die zich coach noemen. Het feit dat je geen opleiding hebt en dus ook geen benul hebt van mogelijke psychische implicaties van jouw coachingsessies is bovendien een gevaarlijk vlak.

Waarom zou je je niet verdiepen in het begeleiden van mensen alvorens zo’n carrière keuze te maken?

quote:
* zou je gebruik maken van een coach die geen relevante opleidingen gedaan heeft?
Nee nooit.

quote:
* vind je dat een ervaringsdeskundige geld mag verdienen met het delen van kennis en het coachen van anderen?
Absoluut, daarom zijn er ook gedegen opleidingen tot ervaringsdeskundige. Van belang is om een aantal jaar het herstelpunt achter je te hebben gelaten, te leren wat zelfreflectie is, grenzen van de ander en ook de beslissing bij de ander te laten. Werken met mensen houdt in dat zij mogelijk hun sores bij jou willen neerleggen, iets wat voor een professional al moeilijk en zwaar kan zijn, laat staan voor een kwetsbaar iemand.

quote:
Sowieso blijf ik binnen wat ik weet dat ik kan, verwijs ik een ieder met grotere problematiek dan ik kan helpen helen door naar de professionele hulpverlening en zou op de site ook duidelijk aangegeven worden dat ernstiger stoornissen andere aanpak vragen dan ik kan bieden.
Nee hoor, voor je het weet zit je er te diep in, heb je een laatje geopend waar jij niet mee overweg kunt, ben je exclusief gemaakt en verantwoordelijk gemaakt voor de huidige situatie.

Ik raad je aan om een opleiding te volgen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 6 juni 2021 @ 10:34:50 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199765506
Coach is geen beschermd beroep volgens mij. Dus je kunt doen wat je wilt.
Of dit het succes gaat brengen wat je hoopt... je struikelt ondertussen over de coaches. Kan me niet voorstellen dat er nog een boterham mee te verdienen is (tenzij je uitzonderlijk goed bent).

En wat hierboven staat: volg iig een opleiding. Ter bescherming van je klanten en jezelf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199765727
Toelichting: ik heb een praktisch programma ontwikkeld voor mijzelf, wat gewerkt heeft voor mezelf en wat een aanvulling kan zijn op wat de reguliere gezondheidszorg biedt. Dit is een afgerond geheel. En zou ik als zodanig in de markt kunnen zetten.

Ik weet dat het voor mij gewerkt heeft en ik weet dat zorgprofessionals weten dat het werkt, niet alleen voor mij, maar ook voor een ander. Ik weet ook dat geboden en vergoede GGZ zaken mist omdat ze vanwege protocollen en de regelgeving van verzekeraars over wat wel en niet wordt vergoed soms zelf ook tegen een muur van beperkingen aanlopen. Erg veel biedt theorie en geen praktijk, mijn programma gaat over de praktijk. En kan een aanvulling zijn op de theorie die reguliere zorg biedt.

Zelf vind ik het eigenlijk vaak niet ethisch wanneer mensen zich coach noemen, zonder papiertje, maar ook diegenen met papiertje maar geen talent of levenservaring, en ik zou die rol daarom ook niet direct willen vervullen. Alleen, wanneer ik een aanvullend programma in de aanbieding heb g ik er ook vragen over krijgen, en dat zorgt voor een rol als coach.

Betere vraag is dan wellicht:
* hoe zorg ik dat ik kan aanbieden wat ik in de aanbieding heb, terwijl ik mensen standaard doorverwijs naar GGZ voor de theorie.
* kan dat überhaupt?
pi_199765860
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 10:56 schreef BeauCis het volgende:
Toelichting: ik heb een praktisch programma ontwikkeld voor mijzelf, wat gewerkt heeft voor mezelf en wat een aanvulling kan zijn op wat de reguliere gezondheidszorg biedt. Dit is een afgerond geheel. En zou ik als zodanig in de markt kunnen zetten.

Ik weet dat het voor mij gewerkt heeft en ik weet dat zorgprofessionals weten dat het werkt, niet alleen voor mij, maar ook voor een ander. Ik weet ook dat geboden en vergoede GGZ zaken mist omdat ze vanwege protocollen en de regelgeving van verzekeraars over wat wel en niet wordt vergoed soms zelf ook tegen een muur van beperkingen aanlopen. Erg veel biedt theorie en geen praktijk, mijn programma gaat over de praktijk. En kan een aanvulling zijn op de theorie die reguliere zorg biedt.

Zelf vind ik het eigenlijk vaak niet ethisch wanneer mensen zich coach noemen, zonder papiertje, maar ook diegenen met papiertje maar geen talent of levenservaring, en ik zou die rol daarom ook niet direct willen vervullen. Alleen, wanneer ik een aanvullend programma in de aanbieding heb g ik er ook vragen over krijgen, en dat zorgt voor een rol als coach.

Betere vraag is dan wellicht:
* hoe zorg ik dat ik kan aanbieden wat ik in de aanbieding heb, terwijl ik mensen standaard doorverwijs naar GGZ voor de theorie.
* kan dat überhaupt?
Als je "de GGZ" de "theorie" gaat noemen dan denk ik niet echt dat dit gaat werken. Daarnaast kan jij geen mensen doorverwijzen anders dan: joh zou jij de GGZ niet eens bellen? Gedurende je 8 weken wachttijd kan ik je even niet helpen
pi_199765947
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 10:56 schreef BeauCis het volgende:
Toelichting: ik heb een praktisch programma ontwikkeld voor mijzelf, wat gewerkt heeft voor mezelf en wat een aanvulling kan zijn op wat de reguliere gezondheidszorg biedt. Dit is een afgerond geheel. En zou ik als zodanig in de markt kunnen zetten.
Fijn dat het voor jou werkte!

quote:
Ik weet dat het voor mij gewerkt heeft en ik weet dat zorgprofessionals weten dat het werkt, niet alleen voor mij, maar ook voor een ander.
Hoe weet je dat?

quote:
Ik weet ook dat geboden en vergoede GGZ zaken mist omdat ze vanwege protocollen en de regelgeving van verzekeraars over wat wel en niet wordt vergoed soms zelf ook tegen een muur van beperkingen aanlopen. Erg veel biedt theorie en geen praktijk, mijn programma gaat over de praktijk. En kan een aanvulling zijn op de theorie die reguliere zorg biedt.
Noem eens een praktisch handvat voor een concrete situatie waar volgens jou binnen de GGZ nog geen programma voor is?

quote:
Zelf vind ik het eigenlijk vaak niet ethisch wanneer mensen zich coach noemen, zonder papiertje, maar ook diegenen met papiertje maar geen talent of levenservaring, en ik zou die rol daarom ook niet direct willen vervullen. Alleen, wanneer ik een aanvullend programma in de aanbieding heb g ik er ook vragen over krijgen, en dat zorgt voor een rol als coach.
Ik vind het een vrij fantastisch verhaal om heel eerlijk te zijn.

quote:
Betere vraag is dan wellicht:
* hoe zorg ik dat ik kan aanbieden wat ik in de aanbieding heb, terwijl ik mensen standaard doorverwijs naar GGZ voor de theorie.
* kan dat überhaupt?
Je zult een methodiek moeten ontwikkelen, deze laten testen en peer reviewen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199765979
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Fijn dat het voor jou werkte!
[..]

Hoe weet je dat?
[..]

Noem eens een praktisch handvat voor een concrete situatie waar volgens jou binnen de GGZ nog geen programma voor is?
[..]

Ik vind het een vrij fantastisch verhaal om heel eerlijk te zijn.
[..]

Je zult een methodiek moeten ontwikkelen, deze laten testen en peer reviewen.
Moest Jomanda dat ook?
pi_199766060
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Moest Jomanda dat ook?
Moest Jomanda wat?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 6 juni 2021 @ 11:23:24 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199766088
Je eigen leven zit vol knopen maar je denkt wel tussendoor succesvol te worden in dat van een ander op de rit te krijgen?

Best je niet door dit soort bevliegingen te laten leiden. Het klinkt alsof je meer op zoek bent naar een uitweg om maar als de digitale nomade door het leven te gaan dan dat het een bewuste keuze is waar je niet alleen zelf voor de volle 100% achterstaat maar ook nog eens bijzonder gemotiveerd bent om anderen verder te helpen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199766107
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Moest Jomanda wat?
Methodiek testen, peer reviewen. Hoopte dat je zou inhaken met "nee maar daarom is zij veroordeeld"
pi_199766265
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:23 schreef Dven het volgende:
Je eigen leven zit vol knopen maar je denkt wel tussendoor succesvol te worden in dat van een ander op de rit te krijgen?

Best je niet door dit soort bevliegingen te laten leiden. Het klinkt alsof je meer op zoek bent naar een uitweg om maar als de digitale nomade door het leven te gaan dan dat het een bewuste keuze is waar je niet alleen zelf voor de volle 100% achterstaat maar ook nog eens bijzonder gemotiveerd bent om anderen verder te helpen.
Goed, Dven, ik ken je niet, maar heb intussen je comments mogen lezen op diverse posts. Velen ervan bevatten een stevig oordeel. Waarbij jij superieur doet en denigrerend. Misschien leg ik het verkeerd uit en interpreteer ik je toon verkeerd, zo ja, sorry, niet mijn bedoeling.

Je kent mij niet, ik ben niet impulsief, doe niet aan bevliegingen. Weet eigenlijk precies wat ik wil, maar zoek een weg in de vorm. Ik communiceer heel open en laat alle kwetsbaarheden zien, dat past bij mij als persoon, maar laat misschien lijken of ik een of andere labiele onbenul ben die stuurloos bokkesprongen maakt.

Aangaande deze zijstraat...ik onderzoek mogelijkheden. Plan B’s C’s en D’s, omdat Plan A haken en ogen heeft en ook met megadrive heel goed niet kan werken en ik vangnetten probeer te vinden naast mezelf.

Daarbij, zou je mij wel kennen dan zou je weten dat ik slechts beweer dat ik iets kan wanneer dat daadwerkelijk zo is...ik ben eerder underachiever dan grote bluf. Als ik beweer dit te kunnen en met iets goeds te komen dan heb ik dat ook al laten beoordelen door mensen die er verstand van hebben, mensen uit het relevante vakgebied, met wél zelf de relevante papiertjes etc.
pi_199766334
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

*Fijn dat het voor jou werkte!
[..]

**Hoe weet je dat?
[..]

***Noem eens een praktisch handvat voor een concrete situatie waar volgens jou binnen de GGZ nog geen programma voor is?
[..]

****Ik vind het een vrij fantastisch verhaal om heel eerlijk te zijn.
[..]

*****Je zult een methodiek moeten ontwikkelen, deze laten testen en peer reviewen.
* thnx
**uitvoerige gesprekken met zorgprofessionals, die en meegekeken hebben, betrokken waren bij de ontwikkeling, feedbacm gegeven hebben etc
***meeste therapie is theorie, slechts praktisch wanneer in opname, tools worden aangereikt en begeleiding met de praktijk is er niet of nauwelijks. Wat je ziet bij bv Levenslang met dwang, op tv, is slechts voor die stoornis een realiteit en dan slechts nog wanneer mensen of opgenomen zijn, of in bepaalde specifieke situaties.
****dat kan, ik stel een vraag en kan tegengas verwachten. Goed dat je je twijfel uit, ik kan er niets mee
*****dank, goede tip.
pi_199766556
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als je "de GGZ" de "theorie" gaat noemen dan denk ik niet echt dat dit gaat werken. Daarnaast kan jij geen mensen doorverwijzen anders dan: joh zou jij de GGZ niet eens bellen? Gedurende je 8 weken wachttijd kan ik je even niet helpen
Ik heb gemerkt dat GGZ hele goede tools biedt. Waarvan je een heleboel kunt toepassen en de praktijk. De meeste stappen zet je zelf. Waarbij je gebruik kunt maken van je persoonlijke netwerk. Als je dat hebt en als die mensen dichtbij genoeg zijn om je te kunnen ‘betrappen’ op oud gedrag en je ff een zetje de goede kant uit te geven. Voor sommige situaties is praktijkbegeleiding onderdeel van de therapie, bijvoorbeeld bij dwangstoornissen. Of wanneer je situatie ernstig genoeg is voor opname en je tijdens je opname bijgestuurd wordt door begeleiding of lotgenoten.

Ook GGZ heeft steeds meer werkbare tools voor een duwtje in je rug, lotgenotencontact etc. Online is van alles mogelijk enz enz.

En toch missen er dingen. Daarom noem ik voor het gemak GGZ theorie. Dat is niet om de GGZ te bashen of mijn enorme gat in de markt idee (ironie) de hemel in te prijzen.

Ik weet uit de praktijk dat juist de kleinere dingen missen. Als in...iemand loopt tegen een obstakel aan in de praktijk, GGZ biedt tools die diegene toe kan passen, maar oud gedrag is moeilijk af te leren en nieuw gedrag is moeilijk aan te leren. Degene krijgt opdracht van de psycholoog tot het zetten van een stap, de week later bespreken psycholoog en klant de ervaringen. Wat ging er goed en wat niet. Dan heeft diegene een onverwacht obstakel, groot genoeg om oud gedrag te kunnen vertonen, maar te klein om direct de noodhulp in te schakelen. Het kan de persoon lukken, maar hij kan ook in oud gedrag vervallen. Een keer is niet zo erg, maar allerlei kleinere obstakels worden bij elkaar opgeteld. De psycholoog spreekt diegene eens per week, en de situaties zelf vragen niet om noodhulp. Ad hoc hulp uit netwerk is er niet of nauwelijks, de persoon moet het hebben van zichzelf, tools aangereikt door GGZ en noodhulp als de situatie escaleert. De persoon zou baat hebben bij ad hoc hulp op relevante momenten. Peptalk op het moment dat hij bewust een uitdaging aangaat en een uitlaatklep wanneer dit gebeurt is, plus hulp bij reflecteren. De persoon heeft een klein sociaal netwerk, of afstand tot het sociale netwerk waardoor niemand even een minimaal onopvallend maar zeer welkom zetje de juiste kant uit kan geven. Niet iedereen kan alles helemaal alleen en dat hoeft ook niet, maar niet iedere situatie is extreem genoeg om daarvoor professionele hulpverleners in te schakelen.

Ik heb geen enkel verlangen een halve Jomanda uit te hangen, ik zie mezelf niet als wonderbaarlijke genezer of betweter. En ik denk ook niet dat ik het beter weet dan mensen die er wel voor gestudeerd hebben. Ik weet slechts dat voor niet iedereen het persoonlijke netwerk toereikend is en dat de problematiek en sich te futiel is voor de serieuze gestudeerde hulptroepen, maar wel een belemmering in het dagelijks leven. Ik weet ook dat een boel voor een boel mensen hartstikke makkelijk op te lossen is met een toereikend netwerk, een paar wijze mensen of weet ik veel, maar niet iedereen heeft die luxe en de maatschappij is steeds individualistischer, dus als je ff buiten de boot valt en er last van hebt, maar te ‘gezond’ bent voor GGZ, waarom zou je dan niet gebruik maken andere tools. Je hoeft niet alles altijd alleen maar uit jezelf te halen.
pi_199766751
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Daarnaast kan jij geen mensen doorverwijzen anders dan: joh zou jij de GGZ niet eens bellen? Gedurende je 8 weken wachttijd kan ik je even niet helpen
Ik bedoel niet doorverwijzen alsof ik een arts ben, gewoon aangeven, dit heb ik in de aanbieding. Je kunt er dat en dat mee, en voor alle andere hulp moet je bij de GGZ zijn. Dat zou sowieso standaard op de site staan.

Wat ik in de aanbieding heb is superlicht. Dingen die een boel mensen wel uit hun netwerk kunnen halen. En een boel niet. Het kan bestaan naast wat GGZ biedt en wat minigaatjes opvullen. Maar feitelijk staat het helemaal los van GGZ. Het is een verzameling bestaande bewezen dingetjes met toepassing in de praktijk. Het bestaat al, kan iedereen voor zichzelf ook bedenken en vinden, maar is alleen niet voor iedereen even makkelijk te vinden of te doen. Meer is het niet. Gewoon praktijkgericht hulpmiddeltje. Niet een wondermiddel. En ook niet iets wereldvreemds.
  zondag 6 juni 2021 @ 12:53:34 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199766854
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 11:40 schreef BeauCis het volgende:

[..]

Goed, Dven, ik ken je niet, maar heb intussen je comments mogen lezen op diverse posts. Velen ervan bevatten een stevig oordeel. Waarbij jij superieur doet en denigrerend. Misschien leg ik het verkeerd uit en interpreteer ik je toon verkeerd, zo ja, sorry, niet mijn bedoeling.

Je kent mij niet, ik ben niet impulsief, doe niet aan bevliegingen. Weet eigenlijk precies wat ik wil, maar zoek een weg in de vorm. Ik communiceer heel open en laat alle kwetsbaarheden zien, dat past bij mij als persoon, maar laat misschien lijken of ik een of andere labiele onbenul ben die stuurloos bokkesprongen maakt.

Aangaande deze zijstraat...ik onderzoek mogelijkheden. Plan B’s C’s en D’s, omdat Plan A haken en ogen heeft en ook met megadrive heel goed niet kan werken en ik vangnetten probeer te vinden naast mezelf.

Daarbij, zou je mij wel kennen dan zou je weten dat ik slechts beweer dat ik iets kan wanneer dat daadwerkelijk zo is...ik ben eerder underachiever dan grote bluf. Als ik beweer dit te kunnen en met iets goeds te komen dan heb ik dat ook al laten beoordelen door mensen die er verstand van hebben, mensen uit het relevante vakgebied, met wél zelf de relevante papiertjes etc.
Niets denigrerend aan, ik stel mij gewoon vragen bij jouw motieven en en realiteitsbesef.

Je weet zelf nota bene nog niet eens hoe je verder wil en moet, behalve dat je op je oude dag het eureka-moment gevonden hebt door te beslissen dat je maar iets vaags als een 'digital nomad' wordt.

Laten we de feiten zoals ze nu in ieder geval van jou bekend zijn op een rijtje zetten:

- Je bent zoekende voor wat betreft de vormgeving van je eigen leven.

- Je hebt geen idee hoe een freelancer opdrachten zou moeten binnenhalen.

- Je schuift zelf een hoop zaken af om de mening/op het feit dat je 'nu eenmaal een introvert persoon bent'.

Goed, allemaal prima natuurlijk maar, en ik citeer,

quote:
Een levenscoach ondersteunt mensen om belemmerende denkbeelden uit de weg te ruimen en hun kwaliteiten volop te benutten.
Sorry en met alle respect maar in de realiteit heb je zelf misschien meer baat bij iemand die jou ondersteunt.

Verder moet je het zelf allemaal weten. Je bent vrij om te gaan en staan waar je wil. Wordt ZZP'er. Ga op afstand via de (video)telefoon of chat mensen hun leven tot bloei helpen te lateb komen. Omschrijf jezelf op LinkedIn als Life Coach | Entrepeneur | Visionary | Crypto Enthusiast | Digital Nomad | Inspirer | Influencer. Het kan allemaal!

Ik wens je daar oprecht alle succes mee en ik hoop dat we over een jaar hier mogen teruglezen over jouw weloverwogen en door professionals aanbevolen carriereswitch.

Toch zou ik in de tussentijd wat opdrachten blijven zoeken in het platgeconcurreerde vakgebied waar je momenteel in zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199766946
Als je hier komt vragen of het wel ethisch is dan weet je zelf onbewust toch het antwoord al?
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_199767256
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Niets denigrerend aan, ik stel mij gewoon vragen bij jouw motieven en en realiteitsbesef.

Je weet zelf nota bene nog niet eens hoe je verder wil en moet, behalve dat je op je oude dag het eureka-moment gevonden hebt door te beslissen dat je maar iets vaags als een 'digital nomad' wordt.

Laten we de feiten zoals ze nu in ieder geval van jou bekend zijn op een rijtje zetten:

- Je bent zoekende voor wat betreft de vormgeving van je eigen leven.

- Je hebt geen idee hoe een freelancer opdrachten zou moeten binnenhalen.

- Je schuift zelf een hoop zaken af om de mening/op het feit dat je 'nu eenmaal een introvert persoon bent'.

Goed, allemaal prima natuurlijk maar, en ik citeer,
[..]

Sorry en met alle respect maar in de realiteit heb je zelf misschien meer baat bij iemand die jou ondersteunt.

Verder moet je het zelf allemaal weten. Je bent vrij om te gaan en staan waar je wil. Wordt ZZP'er. Ga op afstand via de (video)telefoon of chat mensen hun leven tot bloei helpen te lateb komen. Omschrijf jezelf op LinkedIn als Life Coach | Entrepeneur | Visionary | Crypto Enthusiast | Digital Nomad | Inspirer | Influencer. Het kan allemaal!

Ik wens je daar oprecht alle succes mee en ik hoop dat we over een jaar hier mogen teruglezen over jouw weloverwogen en door professionals aanbevolen carriereswitch.

Toch zou ik in de tussentijd wat opdrachten blijven zoeken in het platgeconcurreerde vakgebied waar je momenteel in zit.
Hoppetee, daar gaat hij weer.
* ja, ik weet wat ik wil ik weet wat me gelukkig maakt en ik zoek een weg dat voor elkaar te krijgen
* ik weet wel degelijk hoe ik als free lancer opdrachten binnen moet harken, je gaf eerder 1 mogelijkheid die ik niet kende, de rest ken ik wel en ik weet er ook de weg, ik ondervind er ook obstakels, net als een ieder en tracht uit te vissen of er zijstraten zijn, alternatieven voor de bekende weg.
* ik schuif niks af, nogmaals je kent me niet. Meerdere wegen leiden naar Rome, de bekende wegen ben ik al ingeslagen, kwam mezelf erbij tegen, ben geïnteresseerd in alternatieven. Ik verschuil me niet, jij denkt dat ik dat doe, ik gooi die bal op omdat ik dáár specifiek info over wil, want de rest weet ik grotendeels al of deed ik grotendeels al, of ik weet ervan dat ik het geprobeerd heb en dat het nig niet of gewoon sowieso niet gelukt is.

En floep, een nieuwe opmerking die ik als oordeel zou kunnen ervaren “ Sorry en met alle respect maar in de realiteit heb je zelf misschien meer baat bij iemand die jou ondersteunt”. Ja, dat zou hartstikke handig zijn. Niks zwaars, gewoon iemand naast me die ff wat relevante hulp in de aanbieding heeft, op het moment dat dat relevant is. Maar ja, heb ik niet. Kijk ik als forummaagd ff hier, gooi ik wat balletjes op, eens zien of iemand wat te melden heeft wat aanvullend is op de aanwezige kennis en ervaring, leg ik de nadruk op zaken die obstakels zijn waar ik langsheen wil of tools om erdoorheen te gaan met wat ik kan...merk ik dat mijn manier van schrijven of de aard van reageerders niet perse oplevert wat ik verwachte, ervaring rijker.

En thnx. Ik vraag slechts raad om info te vergaren. Aanvulling op. Wie weet weet iemand iets waarmee ik iets kan. Verder laat ik me er niet door leiden en doe ik gewoon wat ik wil, of wat ik zie als mogelijkheid.

Denk dan niet dat de kans heel groot is dat ik dat over een jaar ga delen op een forum. Das nu ff, maar ik weet al dat ik er te weinig uithaal om er tijd aan te willen besteden ;)

Kleine tip voor jou, aangaande de manier waarop jij schrijft...iets minder uit de hoogte en oordelend is fijner voor de ontvanger. Nu krijg ik de indruk dat jij jezelf feilloos vindt en de wijsheid in pacht hebt. Hartstikke fijn dat je je eigen ervaringen wil delen, maar ga er niet van uit dat degene die de vraag stelt ondergeschikt is, of ongeschikt.

Dank voor de info die je gaf, waaraan ik al dan niet wat had...en je meedenken. Wordt gewaardeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeauCis op 06-06-2021 13:55:27 ]
pi_199767266
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:01 schreef shazaam het volgende:
Als je hier komt vragen of het wel ethisch is dan weet je zelf onbewust toch het antwoord al?
Klopt, ik vind het inderdaad niet ethisch, had ff wat respons nodig om een vorm te vinden die ik wel ethisch vind en toereikend, denk dat ik dat gevonden heb.
pi_199767393
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Toch zou ik in de tussentijd wat opdrachten blijven zoeken in het platgeconcurreerde vakgebied waar je momenteel in zit.
Precies. Daar staat de term zijstraten voor...mijn vak is de basis, al het andere een mogelijke manier wat bij te sprokkelen als het ff niet loopt...de meeste niet genoemde zijstraten liggen dichter bij mijn vakgebied, maar dat weet ik al, ik weet al waar en hoe dus dat hoef ik niet te posten.
pi_199768711
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:21 schreef BeauCis het volgende:

[..]
Verhaal
Eerlijk gezegd is dit een vrij wazig verhaal voor iets wat je als 'praktische hulp' presenteert. Ik zou dat nog wat concretiseren.

Verder vind ik het nog wel opvallend dat een coach hier komt vragen of wat hij doet ethisch is; dat soort vragen zou je als coach voor jezelf wel moeten kunnen beantwoorden als je anderen verder wilt helpen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_199768923
quote:
2s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd is dit een vrij wazig verhaal voor iets wat je als 'praktische hulp' presenteert. Ik zou dat nog wat concretiseren.

Verder vind ik het nog wel opvallend dat een coach hier komt vragen of wat hij doet ethisch is; dat soort vragen zou je als coach voor jezelf wel moeten kunnen beantwoorden als je anderen verder wilt helpen.
Het verhaal is helder, ik wil het alleen niet letterlijk delen op Fok.

Ik kan vragen wat ik wil. Juist goed mijn motieven te toetsen aan de mening van anderen. Beter dan die bosjes zelfbenoemde coaches die keihard schreeuwen dat zij het nieuwste wondermiddel in de aanbieding hebben. Die geen enkel gewetensbezwaar laten zien aangaande hun handelen.

In hoeverre denk je dat jouw reactie iets bijdraagt? Je levert kritiek en beantwoord geen van de gestelde vragen. Wat denk je dat ik hiermee ga doen? Behalve deze reactie geven ;)
  zondag 6 juni 2021 @ 15:33:14 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199769680
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:26 schreef BeauCis het volgende:

[..]

Hoppetee, daar gaat hij weer.
Voorlopig stelt @Dven hier nog de meest relevante vragen, die je blijkbaar alleen wilt beantwoorden met vaagheden en geklaag over "uit de hoogte doen" en "arrogant overkomen"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199770278
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voorlopig stelt @:Dven hier nog de meest relevante vragen, die je blijkbaar alleen wilt beantwoorden met vaagheden en geklaag over "uit de hoogte doen" en "arrogant overkomen"
Dven kan wel voor zichzelf opkomen. Ik klaag niet, zeker niet meer dan Joe Average op Fok. Wat is het doel van je bijdrage? Heeft niks te maken met Topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')