Ik ben 1m90, 60-65kg en heb me na een dag winkelen weer flink zitten ergeren aan het feit dat ik nergens lekker in pas. Behalve dat het soms geen gezicht is om in een trui te lopen waar ik 2x inpas zit het niet lekker ook.
Jeans lukken vaak nog wel, maar de rest is drama ... Bestaan er geen winkels voor mensen met een maatje MINDER?
[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 28-01-2003 10:58]
quote:Heel herkenbaar; heb dat zelf ook altijd. Ik heb standaard maat 'L', behalve met de mouwen (XL, mouwlengte 7 met overhemden) en broeken (maatje 38/39). Probeer de goeie winkels te vinden en om te voorkomen dat je overal de hoofdprijs voor betaald toch een beetje wat uitverkoopwinkels langslopen (ook de 'high-quality' winkels hebben uitverkoop, dus je kunt meestal wel wat geld besparen)(uitverkoop is nu nog wel, al loopt 't wel af...)
Op dinsdag 28 januari 2003 10:46 schreef hyperfuzz het volgende:
Fijn is dat he
Heb nog steeds geen winterjas gevonden, jassen verder perfect zitten & me goed staan, zijn altijd te kort bij de mouwen. Neem je een XL met flink lange mouwen, verzuip ik weer half in zo'n geval ....
Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn kleding. Alleen moet ik vaak wel goed mijn broeken passen, omdat ik niet zo'n brede bovenwijdte heb en wel lange benen, maar niet overdreven.
quote:Dan kom jij toch echt in de verkeerde winkels, in Rotterdam bij 9 van de 10 winkels verkopen ze tot en met maat 47. Mijn vriend heeft namelijk maat 48,5 en in bijna elke winkel kreeg hij te horen; nee, we gaan maar tot 47. Dus die 1 op de 10 zijn winkels die nog hoger gaan in maten.
Op dinsdag 28 januari 2003 10:38 schreef Tazz het volgende:
Tja, helaas ken ik het ook.
Met 1.98 en 80 kg heb ik in lengte XL nodig en voor de breedte L.
Met schoenen (maatje 47) kom je er toch vaak achter dat de meeste winkels 'maar' schoenen tot maat 46.
ik heb het btw wel over sportschoenen hoor, andere schoenen weet ik niet die draagt hij nooit
quote:Ik dacht dat ik al mager was!
Op dinsdag 28 januari 2003 12:11 schreef Jojogirl het volgende:
Broeken zijn ook lastig, bijna nergens hebben ze maat 31/36 (jeansmaat).
quote:Mmm, m'n vriend oogt niet eens extreem mager. Maar het is idd erg moeilijk zoeken. Je blijft al snel hangen bij spijkerbroeken.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:22 schreef Goofup het volgende:[..]
Ik dacht dat ik al mager was!
Zal idd. hard zoeken zijn die maat
quote:ik weet dat ik ooit een keer met een converse basketbalschoen in mijn handen heb gestaan als klein kind. Ik weet niet welke maat die schoen had, maar als het een laars geweest was kwam ie rechtstreeks uit een sprookje (kleinduimpje)
Op dinsdag 28 januari 2003 12:21 schreef Ms_Furious het volgende:[..]
Dan kom jij toch echt in de verkeerde winkels, in Rotterdam bij 9 van de 10 winkels verkopen ze tot en met maat 47. Mijn vriend heeft namelijk maat 48,5 en in bijna elke winkel kreeg hij te horen; nee, we gaan maar tot 47. Dus die 1 op de 10 zijn winkels die nog hoger gaan in maten.
ik heb het btw wel over sportschoenen hoor, andere schoenen weet ik niet die draagt hij nooit
quote:misschien kan die gewoon een iets wijdere maat nemen en een riem om doen. of staat het dan niet meer?
Op dinsdag 28 januari 2003 12:25 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Mmm, m'n vriend oogt niet eens extreem mager. Maar het is idd erg moeilijk zoeken. Je blijft al snel hangen bij spijkerbroeken.
ik heb nooit probs met kleren, koop m'n truien XL of XXL, klinkt misschien beetje lame maar heb je dit bij de "duurdere" merken (Oxbow/G-star etc) ook?
Ik heb 2 winterjassen van G-star die perfect zitten en mijn Oxbow truien zitten als gegoten.......Vesten van andere merken heb ik ook nooit probs mee laat staan met jeans......
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 28-01-2003 12:39]
Greetz
V
quote:maat 94? nooit van gehoord ... bestaan er ook van dit soort (engelse?) maten voor grotere lengtes dan? dat zou in ieder geval het zoeken een stuk makkelijker maken.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:11 schreef Jojogirl het volgende:
M'n vriend heeft zo ongeveer dezelfde maten en meestal is het een kwestie van heel veel shirts/truien passen voor we wat vinden dat lang genoeg is en niet te wijd. Broeken zijn ook lastig, bijna nergens hebben ze maat 31/36 (jeansmaat) of maat 94 (maat 47 maar dan langer).
Broeken ook! 32/36 is net te lang en 32/34 te kort
quote:wij hebben ook lengte 32/35 dus het is zeker wel te vinden
Op dinsdag 28 januari 2003 18:56 schreef xman het volgende:
Ja vervelend is dat. Jassen zijn er iig niet in de goede maat. Ik heb best wel wel een smalle taille en ben best wel breed (in verhouding dan). Dus dan is het wel leuk als een jas getailleerd is, want ik lijk altijd op de abominal snowman als ik een jas aanheb.Broeken ook! 32/36 is net te lang en 32/34 te kort
quote:ik ben al een tijdje aan het oefenen, maar het lijkt niet te helpen. Misschien moet ik ook maar stoppen met sporten.
Op dinsdag 28 januari 2003 19:03 schreef Yankee het volgende:
Meer fast-food eten en meer bier drinken??! Om zo een dikkere pokkel te kweken
En dat terwijl ik niet eens zo superlang ben, 1m85 ofzo.
En wat ik ook superirritant vind zijn broeken met maar één maat. Dan heb je bijvoorbeel maat 32, dat is dan in de taille meestal goed, maar in de lengte te kort. Maar neem ik dan maat 34 dan zakt ie echt af...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |