abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 juni 2021 @ 10:29:06 #151
366734 dimmak
bitcoin
pi_199779812
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou inderdaad verwachten dat ze hun eigen coin zouden oprichten. Daar hebben ze dan controle over. Als ik als land iets met crypto zou doen zou het dat zijn. Dan gebruik je wel de technologie, maar niet een bestaande ledger. Dat biedt naar mijn mening de meeste voordelen.
Heel handig om je bevolking onder de duim te houden inderdaad. ^O^ CBDC's zijn wel het allerslechtste idee die beleidsmakers hebben uitgepoept de laatste jaren.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:29:48 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_199779828
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:14 schreef D. het volgende:

[..]

Je had daar al funds staan, of stal je het nu daar omdat je die kaart hebt? Ik zat te twijfelen en toch maar voor de Binance-card gegaan, omdat ik van Binance toch al gebruik maakte :Y
Ik heb wat funds overgemaakt, gedeelte gestaked in CRO tokens voor de benefits en de physical card. Gratis spotify, netflix etc en loungebar in vliegvelden zijn wel leuke extraatjes :D

Mijn idee is profits in USDC om te zetten en dat dan op mijn CRO mobile wallet te zetten. Zodra ik iets wil pinnen kun je het in de app snel overzetten naar de credit card. Werkt als een trein

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je BTC in custody hebben staan ergens is wel een dingetje... ik heb het daar niet zo op.

Of cash je in feite uit door het naar Crypto.com te sturen? Dan ontloop je idd je bank en alles eromheen.
Nee geen custody, je kunt met alles betalen. Van fiat, tot elke door crypto.com geliste cryptomunt. De kosten worden gewoon verrekend tov de huidige koers. Kun je dus ook met stablecoins doen dan heeft dat geen effect.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:20 schreef D. het volgende:

[..]

Ja, je moet het daar volgens mij eerst onzetten naar fiat :Y
Nee dat hoeft dus niet :) Misschien vroeger wel, dat weet ik niet.
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:16 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het enige waar bij je Cyrpto.com moet opletten is dat je je crypto eenmaal op de kaart heb gestort, het niet meer terug kan boeken naar een wallet adres. Dan moet je het, of uitgeven per pin, of opnemen uit de ATM.

Binance Card heeft dit niet naar mijn weten.
Goeie tip, dit wist ik niet :) Thanks. Gewoon niet meer geld op je card zetten dan je denkt nodig te hebben dus. Je kunt toch direct geld naar je card overboeken voordat je hem nodig hebt. Dus hoeft niet echt een issue te zijn
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_199779880
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou inderdaad verwachten dat ze hun eigen coin zouden oprichten. Daar hebben ze dan controle over. Als ik als land iets met crypto zou doen zou het dat zijn. Dan gebruik je wel de technologie, maar niet een bestaande ledger. Dat biedt naar mijn mening de meeste voordelen.
Waarom niet een bestaande ledger? Een nieuwe ledger betekent helemaal beginnen op nul. Nul historie, nul userbase, nul vertrouwen, nul decentralisatie etc. Met Bitcoin heb je idd geen controle (feature not a bug) maar je lift dan wel mee op haar voordelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199779881
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou inderdaad verwachten dat ze hun eigen coin zouden oprichten. Daar hebben ze dan controle over. Als ik als land iets met crypto zou doen zou het dat zijn. Dan gebruik je wel de technologie, maar niet een bestaande ledger. Dat biedt naar mijn mening de meeste voordelen.
En welke technologie gebruik je dan precies als ik vragen mag?
  maandag 7 juni 2021 @ 10:36:18 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199779911
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom niet een bestaande ledger? Een nieuwe ledger betekent helemaal beginnen op nul. Nul historie, nul userbase, nul vertrouwen, nul decentralisatie etc. Met Bitcoin heb je idd geen controle (feature not a bug) maar je lift dan wel mee op haar voordelen.
Omdat je als centrale bank de mogelijkheid mist om een deel van de coins zelf in beheer te nemen natuurlijk. Dat gaat om miljarden. En decentralisatie is voor een centrale bank eerder een nadeel dan een voordeel.
Die userbase komt vanzelf, dat is je bevolking, Dan blijft het punt vertrouwen nog over. Dat zal dan moeten groeien inderdaad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:37:41 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199779927
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:33 schreef Piva het volgende:

[..]

En welke technologie gebruik je dan precies als ik vragen mag?
Dat kan een kopie van de bitcoin-software zijn of een zelf te ontwikkelen coin. Ik zou voor een PoS-coin gaan op het Ethereum-netwerk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:38:52 #157
366734 dimmak
bitcoin
pi_199779937
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:37 schreef LXIV het volgende:
Ik zou voor een PoS-coin gaan op het Ethereum-netwerk.
Je hebt echt geen enkel idee waar je over praat heh? :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199779941
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:38 schreef dimmak het volgende:

[..]

Je hebt echt geen enkel idee waar je over praat heh? :')
Het is echt te grappig lol.
pi_199779973
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat je als centrale bank de mogelijkheid mist om een deel van de coins zelf in beheer te nemen natuurlijk. Dat gaat om miljarden. En decentralisatie is voor een centrale bank eerder een nadeel dan een voordeel.
Die userbase komt vanzelf, dat is je bevolking, Dan blijft het punt vertrouwen nog over. Dat zal dan moeten groeien inderdaad.
Voor die werkwijze heb je geen blockchain nodig. En ik snap dat het aantrekkelijk is voor een centrale bank om zelf controle te hebben en zelf coins te kunnen maken of toe-eigenen... maar dat geeft juist het risico op wanbeleid en afbreuk van vertrouwen.

Ik zou als land zowel een eigen fiat munt voeren én Bitcoin. Dan heb je het voordeel van beide.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:49:33 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199780075
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Voor die werkwijze heb je geen blockchain nodig. En ik snap dat het aantrekkelijk is voor een centrale bank om zelf controle te hebben en zelf coins te kunnen maken of toe-eigenen... maar dat geeft juist het risico op wanbeleid en afbreuk van vertrouwen.
Je geeft dan eigenlijk zelf toe dat je niet competent genoeg bent om monetair beleid te voeren en legt je door het invoeren van bitcoin daarom beperkingen op. Heel apart toch? Maar dat was de invoer van de dollar ook al. Al is het daar denk ik zo gegaan dat de dollar de facto al de nationale valuta was (omdat iedereen die gebruikte) en dat de overheid zich daar toen bij neergelegd heeft (weet ik verder niet)
quote:
Ik zou als land zowel een eigen fiat munt voeren én Bitcoin. Dan heb je het voordeel van beide.
Bitcoin is ook fiat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:49:37 #161
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_199780077
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:26 schreef gloorboor het volgende:

[..]

Hahahahaha aan de ene kant doe jij altijd of je de wijsheid in pacht hebt, aan de andere kant stel je regelmatig de stomste vragen 🧐
Ik stel nu geen vraag, ik laat weten dat het potentieel heel goed nieuws is wanneer dit geen bulltrap blijkt te zijn. Zoiets wordt alleen maar duidelijker met de tijd natuurlijk.
pi_199780165
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:49 schreef LXIV het volgende:
Je geeft dan eigenlijk zelf toe dat je niet competent genoeg bent om monetair beleid te voeren en legt je door het invoeren van bitcoin daarom beperkingen op. Heel apart toch? Maar dat was de invoer van de dollar ook al. Al is het daar denk ik zo gegaan dat de dollar de facto al de nationale valuta was (omdat iedereen die gebruikte) en dat de overheid zich daar toen bij neergelegd heeft (weet ik verder niet)
En nu begin je een beetje te begrijpen waarom dit zo'n belangrijke stap is. De dollar wordt in veel landen gebruikt omdat landen zelf niet in staat zijn een valuta te beheren. Dan wordt de dollar gebruikt door de gebruikers aangezien het enigsinds stabiel is. Maar het probleem is dat valuta van een ander land gebruiken extreem veel nadelen met zich mee brengt.

De president begrijpt dit probleem maar al te goed. Maar niemand gaat hem vetrouwen als hij met een nieuwe valuta komt, overigns is de kans van slagen van een nieuwe fiat valuta NUL.

Vandaar deze stap van de president om te kiezen voor bitcoin. Game theory in werking, El Salvador zal hier extreem succesvol uitkomen door als eerste deze gedurvde stap te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 10:58:58 ]
  maandag 7 juni 2021 @ 11:06:18 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199780297
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:56 schreef Piva het volgende:

[..]

En nu begin je een beetje te begrijpen waarom dit zo'n belangrijke stap is. De dollar wordt in veel landen gebruikt omdat landen zelf niet in staat zijn een valuta te beheren. Dan wordt de dollar gebruikt door de gebruikers aangezien het enigsinds stabiel is. Maar het probleem is dat valuta van een ander land gebruiken extreem veel nadelen met zich mee brengt.

De president begrijpt dit probleem maar al te goed. Maar niemand gaat hem vetrouwen als hij met een nieuwe valuta komt, overigns is de kans van slagen van een nieuwe fiat valuta NUL.

Vandaar deze stap van de president om te kiezen voor bitcoin. Game theory in werking, El Salvador zal hier extreem succesvol uitkomen door als eerste deze gedurvde stap te zetten.
Maar je kan zelf toch ook een coin opzetten met een fixed aantal coins net als bitcoin of een vastgelegde inflatie zoals DOGE? Als je dat dan decentraal doet dan is het toch niet meer te wijzigen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:10:24 #164
366734 dimmak
bitcoin
pi_199780356
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je kan zelf toch ook een coin opzetten met een fixed aantal coins net als bitcoin of een vastgelegde inflatie zoals DOGE? Als je dat dan decentraal doet dan is het toch niet meer te wijzigen?
Dit punt heb ik een paar topics geleden ook al aan je proberen uit te leggen maar daar ben je nooit op in gegaan. Dus of je wil het niet snappen of je bent gewoon een troll.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:12:19 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199780386
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dit punt heb ik een paar topics geleden ook al aan je proberen uit te leggen maar daar ben je nooit op in gegaan. Dus of je wil het niet snappen of je bent gewoon een troll.
Jij bent echt een fucking troll die echt letterlijk als enige reply op mijn posts kan zeggen "Je snapt het niet". Letterlijk alleen maar dat. Een paar topics geleden was er nog helemaal geen sprake van El Salvador.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199780403
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je geeft dan eigenlijk zelf toe dat je niet competent genoeg bent om monetair beleid te voeren en legt je door het invoeren van bitcoin daarom beperkingen op. Heel apart toch?
Is apart, maar misschien wel eerlijk, realistisch en bewonderenswaardig.

quote:
Maar dat was de invoer van de dollar ook al. Al is het daar denk ik zo gegaan dat de dollar de facto al de nationale valuta was (omdat iedereen die gebruikte) en dat de overheid zich daar toen bij neergelegd heeft (weet ik verder niet)
Ik weet het ook niet maar het zou zomaar kunnen. En aangezien Bitcoin ook al eventjes in gebruik is lokaal zou dit ook een erg vroeg geval van "erbij neerleggen" kunnen zijn.

quote:
Bitcoin is ook fiat.
Klopt, mijn fout. Fiat staat synoniem voor geld van de overheid/centrale banken in crypto kringen... maar dat is niet juist.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:15:04 #167
366734 dimmak
bitcoin
pi_199780419
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent echt een fucking troll die echt letterlijk als enige reply op mijn posts kan zeggen "Je snapt het niet". Letterlijk alleen maar dat. Een paar topics geleden was er nog helemaal geen sprake van El Salvador.
Paar topics terug ging het over Doge en BTC en precies dit onderwerp:
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je kan zelf toch ook een coin opzetten met een fixed aantal coins net als bitcoin of een vastgelegde inflatie zoals DOGE? Als je dat dan decentraal doet dan is het toch niet meer te wijzigen?
Uitvinder van de biersmiley.
  Redactie Frontpage maandag 7 juni 2021 @ 11:15:20 #168
4530 crew  Crazy Harry
pi_199780421
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 09:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ twitter ]
Paraguay ziet het ook wel zitten geloof ik. En het zou mij niet verbazen als er nog meer Zuid-Amerikaanse landen op korte termijn volgen die strijden tegen corruptie en hyperinflatie in het land.
El Salvador de katalysator noemen :')
De katalysator is wat Cardano allemaal doet in Afrika en Bitcoin heeft simpelweg gezien dat Cardano Bitcoin heel snel in gaat halen als het niets doet.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 7 juni 2021 @ 11:17:03 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199780443
D
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:15 schreef dimmak het volgende:

[..]

Paar topics terug ging het over Doge en BTC en precies dit onderwerp:
[..]

Dit is van 6 minuten geleden, waar heb ik het eerder over bitcoin als instrument voor monetaire discipline gehad? Of snap je de discussie hier niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:20:36 #170
366734 dimmak
bitcoin
pi_199780501
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:17 schreef LXIV het volgende:
D
[..]

Dit is van 6 minuten geleden, waar heb ik het eerder over bitcoin als instrument voor monetaire discipline gehad? Of snap je de discussie hier niet?
Nee jij wil de code van Bitcoin kopiëren op het netwerk van Ethereum als PoS zodat een land die als CBDC kan gebruiken. Een paar topics geleden (topic 1052 om precies te zijn) beweerde je ook al dat Doge en Bitcoin gelijk waren omdat Doge de code van Bitcoin had gekopieerd. Maar zo werkt het simpelweg gewoon niet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199780515
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kan een kopie van de bitcoin-software zijn of een zelf te ontwikkelen coin. Ik zou voor een PoS-coin gaan op het Ethereum-netwerk.
Een token dus. Je bent dan afhankelijk van Ether(Etherium). Dat is het hele punt. Je moet Ether zien als een besturigssysteem of tool zoals windows of een pc om een project te kunnen draaien.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:22:26 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199780536
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:20 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee jij wil de code van Bitcoin kopiëren op het netwerk van Ethereum als PoS zodat een land die als CBDC kan gebruiken. Een paar topics geleden (topic 1052 om precies te zijn) beweerde je ook al dat Doge en Bitcoin gelijk waren omdat Doge de code van Bitcoin had gekopieerd. Maar zo werkt het simpelweg gewoon niet.
Daar gaat de discussie hier helemaal niet over. Het gaat erom of je, wanneer je een cryptovaluta wil gebruiken om jezelf! monetaire discipline af te dwingen, je (als centrale bank) het beste een bestaande coin kunt pakken of er zelf een te ontwikkelen.
De code van bitcoin op Ethereum gaat niet werken, bovendien is BTC inherent PoW.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:23:21 #173
366734 dimmak
bitcoin
pi_199780555
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:15 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

El Salvador de katalysator noemen :')
De katalysator is wat Cardano allemaal doet in Afrika en Bitcoin heeft simpelweg gezien dat Cardano Bitcoin heel snel in gaat halen als het niets doet.
Cardano en Bitcoin doen hele verschillende dingen. Voor Cardano was het handelsvolume van Bitcoin in landen als Nigeria en dergelijke ook al booming. Cardano is simpelweg markt aan het zoeken voor zijn product.

[ Bericht 0% gewijzigd door dimmak op 07-06-2021 11:33:05 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199780571
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:15 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

El Salvador de katalysator noemen :')
De katalysator is wat Cardano allemaal doet in Afrika en Bitcoin heeft simpelweg gezien dat Cardano Bitcoin heel snel in gaat halen als het niets doet.
Cardano is een project van bekend scammer Charles Hoskinson. En "identiteit op de blockchain" is iets heel anders dan dat het wordt gebruikt als geld of digitaal goud. Die partnership met Ethiopië is gebakken lucht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 7 juni 2021 @ 11:27:28 #175
366734 dimmak
bitcoin
pi_199780611
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie hier helemaal niet over. Het gaat erom of je, wanneer je een cryptovaluta wil gebruiken om jezelf! monetaire discipline af te dwingen, je (als centrale bank) het beste een bestaande coin kunt pakken of er zelf een te ontwikkelen.
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je kan zelf toch ook een coin opzetten met een fixed aantal coins net als bitcoin of een vastgelegde inflatie zoals DOGE? Als je dat dan decentraal doet dan is het toch niet meer te wijzigen?
?
quote:
De code van bitcoin op Ethereum gaat niet werken, bovendien is BTC inherent PoW.
Dat was ook mijn punt. Eerst heb je het over een PoS coin op het Ethereum netwerk (wat ook niet kan, want die token zou het PoS protocol van Ethereum gebruiken). En later wil je weer een andere code gebruiken om die aan te passen voor een land. Maar zonder beveiliging van het netwerk en andere infrastructuur eromheen gaat dat niet lukken. Er is een reden waarom mensen voor Bitcoin kiezen in dit geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door dimmak op 07-06-2021 11:34:18 ]
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')