abonnement Unibet Coolblue
pi_199758517
Het gaat hier over een krantenbezorger.

Er is bij iemand in de familie van de krantenbezorger Corona vastgesteld. Aangezien de krantenbezorger in hetzelfde huis woont als diegene met corona, moet hij volgens de richtlijnen van RIVM thuis blijven.

Werkgever zegt dat het niet hoeft en hij kranten kan gaan bezorgen omdat je tijdens kranten bezorgen niet in aanraking komt met mensen.


Wat te doen in deze situatie?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 19:00:50 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199758556
De richtlijnen lijken me vrij duidelijk, als je in 1 huis woont met een Corona besmet persoon dan ook in quarantaine. Al is dit wel weer 1 van de beroepen die op het randje is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199758585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:00 schreef karr-1 het volgende:
De richtlijnen lijken me vrij duidelijk, als je in 1 huis woont met een Corona besmet persoon dan ook in quarantaine. Al is dit wel weer 1 van de beroepen die op het randje is.
Ja maar de werkgever blijft doorhammeren dat dit niet geldt voor krantenbezorgers omdat je niet in contact komt met andere mensen. Ik weet niet waar diegene dat vandaan haalt.

Overigens klopt het niet eens. Soms zijn mensen vrij vroeg wakker en doen dan de deur open. En het gaat ook nog eens vaak om oudere mensen...

Vind dit persoonlijk zeer onverantwoord.
pi_199758657
Al ben je werkloos, je moet gewoon in quarantaine. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_199758785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:02 schreef Ufupiloot het volgende:
Ja maar de werkgever blijft doorhammeren dat dit niet geldt voor krantenbezorgers omdat je niet in contact komt met andere mensen. Ik weet niet waar diegene dat vandaan haalt.
Bij de quarantaineregels zie ik geen "tenzij" staan.
Je mag naar buiten in je eigen tuin of balkon, verder niet.

Je werkgever heeft gewoon geen zin om een vervanger te regelen en schuift dus liever zijn risico af op de samenleving.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 19:22:10 #6
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_199758812
Tja, hadden die oudjes maar een vaccin moeten pakken toch?

Maar eigenlijk moet je thuisblijven.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 juni 2021 @ 19:30:06 #7
408813 crew  trein2000
pi_199758916
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:02 schreef Ufupiloot het volgende:
Ja maar de werkgever blijft doorhammeren dat dit niet geldt voor krantenbezorgers omdat je niet in contact komt met andere mensen.
Dan kan hij vast vertellen waar dat staat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199759001
Laat die werkgever maar in discusie gaan met het RIVM, zodra hij je een oficiele verklaring kan overleggen dat je vrijstelling hebt van quarantaine kan je weer dode bomen in de brievenbus gaan proppen.

Geen verklaring van vrijstelling => lekker thuis blijven
pi_199759010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:02 schreef Ufupiloot het volgende:

[..]

Ja maar de werkgever blijft doorhammeren dat dit niet geldt voor krantenbezorgers omdat je niet in contact komt met andere mensen. Ik weet niet waar diegene dat vandaan haalt.

Overigens klopt het niet eens. Soms zijn mensen vrij vroeg wakker en doen dan de deur open. En het gaat ook nog eens vaak om oudere mensen...

Vind dit persoonlijk zeer onverantwoord.
Je komt misschien niet direct in contact met andere mensen. En het overdragen van Corona doormiddel van bijvoorbeeld een krant is niet waarschijnlijk. Het is ook niet uitgesloten. Je baas dient zich gewoon aan de regels te houden. En jij dient gewoon in quarantine te gaan.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 19:45:06 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199759073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:02 schreef Ufupiloot het volgende:

[..]

Ja maar de werkgever blijft doorhammeren dat dit niet geldt voor krantenbezorgers omdat je niet in contact komt met andere mensen. Ik weet niet waar diegene dat vandaan haalt.
Lekker door laten drammen, gewoon aan de regels houden. De werkgever heeft geen zin om een vervanger te zoeken natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199759230
Je moet wel gewoon in quarantaine en je werkgever kan je niet dwingen toch te gaan werken.
Enige nadeel is dat de werkgever niet verplicht is om loon door te betalen.
pi_199759252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:00 schreef Pipaja het volgende:
Je moet wel gewoon in quarantaine en je werkgever kan je niet dwingen toch te gaan werken.
Enige nadeel is dat de werkgever niet verplicht is om loon door te betalen.
Wordt sowieso per bezorgde krant betaald. Dus loon voor de dagen die hij moest wordt hoe dan ook niet uitbetaald.
pi_199759261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:38 schreef BitcoinHenkie het volgende:
Laat die werkgever maar in discusie gaan met het RIVM, zodra hij je een oficiele verklaring kan overleggen dat je vrijstelling hebt van quarantaine kan je weer dode bomen in de brievenbus gaan proppen.

Geen verklaring van vrijstelling => lekker thuis blijven
Dit is een goede tip. Dank je.
pi_199759316
quote:
0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2609611/1/50#p199759230]zaterdag
Enige nadeel is dat de werkgever niet verplicht is om loon door te betalen.
Doorbetaling loon tijdens quarantaine

Moet u in quarantaine en kunt u thuiswerken? Dan moet u dit doen. U heeft dan recht op loon. Is thuiswerken niet mogelijk? Ook dan heeft u recht op loon voor de afgesproken uren uit en de duur van uw arbeidsovereenkomst. Uw werkgever betaalt bijvoorbeeld uw loon door als u in quarantaine moet omdat u of een huisgenoot klachten heeft die passen bij het coronavirus.

https://www.rijksoverheid(...)-in-thuisquarantaine
pi_199760106
Oké nu geeft de werkgever aan dat hij het contract opzegt als de bezorger maandag niet komt opdagen.

Dit lijkt mij foute boel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 juni 2021 @ 20:57:32 #16
408813 crew  trein2000
pi_199760129
Is er wel sprake van een arbeidsovereenkomst of is het een overeenkomst van opdracht
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199760282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:56 schreef Ufupiloot het volgende:
Oké nu geeft de werkgever aan dat hij het contract opzegt als de bezorger maandag niet komt opdagen.

Dit lijkt mij foute boel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Loos dreigement. Dat mag de werkgever helemaal niet. Hopelijk heeft die krantenjongen dat zwart op wit in email oid.

Als het wel zou gebeuren, dan zou ik persoonlijk een principe kwestie van maken en die werkgever voor het gerecht slepen. Wat een mongool.
pi_199760308
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:56 schreef Ufupiloot het volgende:
Oké nu geeft de werkgever aan dat hij het contract opzegt als de bezorger maandag niet komt opdagen.

Dit lijkt mij foute boel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Wat voor overeenkomst is er precies tussen werkgever en bezorger?

Wat je moet doen is sowieso in quarantaine gaan natuurlijk. En de Inspectie SZW die kant op sturen.

Als er een normaal arbeidscontract is en werkgever denkt om deze reden ontslag op staande voet te geven, dan wordt het tijd om een jurist te zoeken en er via de rechter een leuke som geld uit te slepen denk ik. Als krantenbezorger een ZZPer is ofzo wordt het natuurlijk wel lastiger...
pi_199760632
Ik weet nog niet wat de exacte vorm van overeenkomst is. Dat ga ik uitzoeken.

Maar los van of ze de krantenbezorger kunnen ontslaan of niet. We hebben we zwart op wit (Whatsapp) dat ze eisen dat de krantenbezorger toch komt werken, ondanks dat we duidelijk hebben gemaakt dat hij in quarantaine moet. Dus ik kan en wil hier een principe kwestie van maken.

Het beste is dus contact opnemen met inspectie szv?

Of eerst contact opnemen met hoofdkantoor van het bedrijf? Die zullen misschien ook niet blij zijn met deze gang van zaken.
pi_199760910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:23 schreef Ufupiloot het volgende:
Of eerst contact opnemen met hoofdkantoor van het bedrijf? Die zullen misschien ook niet blij zijn met deze gang van zaken.
Je kunt het proberen natuurlijk.

Of de krant aanschrijven, misschien kunnen ze een mooi artikel schrijven over werkgevers die lak hebben aan coronamaatregelen. :')
pi_199760965
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:56 schreef Ufupiloot het volgende:
Oké nu geeft de werkgever aan dat hij het contract opzegt als de bezorger maandag niet komt opdagen.

Dit lijkt mij foute boel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met dit soort gedrag van de werkgever had ik al lang een andere baan gezocht.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:40:02 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199762015
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:56 schreef Ufupiloot het volgende:
Oké nu geeft de werkgever aan dat hij het contract opzegt als de bezorger maandag niet komt opdagen.

Dit lijkt mij foute boel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Andere baan gaan zoeken. Volgens mij komen ze altijd bezorgers tekort, dus na de quarantaine kun je zo weer ergens anders aan de slag
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_199762119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:23 schreef Ufupiloot het volgende:
Ik weet nog niet wat de exacte vorm van overeenkomst is. Dat ga ik uitzoeken.

Maar los van of ze de krantenbezorger kunnen ontslaan of niet. We hebben we zwart op wit (Whatsapp) dat ze eisen dat de krantenbezorger toch komt werken, ondanks dat we duidelijk hebben gemaakt dat hij in quarantaine moet. Dus ik kan en wil hier een principe kwestie van maken.

Het beste is dus contact opnemen met inspectie szv?

Of eerst contact opnemen met hoofdkantoor van het bedrijf? Die zullen misschien ook niet blij zijn met deze gang van zaken.
Maak dan iig alvast een screenshot/download van het gesprek en de dreigementen, want je kan berichten wissen ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199762894
Hij moet 10 dagen in isolatie. Dag 5 moet hij pcr test doen. Dit zijn de regels. Ze hebben mij laatst ook gebeld van ggd en alles uitgelegd.

Werkgever moet zn muil houden.
pi_199763075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:42 schreef XanderH het volgende:

Of de krant aanschrijven, misschien kunnen ze een mooi artikel schrijven over werkgevers die lak hebben aan coronamaatregelen. :')
Daar heeft TS niks aan al schrijven ze het op de voorpagina; de bezorger moet immers in quarantaine dus niemand krijgt die krant! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')