abonnement Unibet Coolblue
pi_199754011
Hoi,

Ik vroeg mij het volgende af: ik had een idee voor een website Maar na lang zoeken blijkt dat zo’n soort website al bestaat. Hij werkt volgens mij ook niet echt en het is een .org website? Maar het is niet erg toch dan als ik mijn website opstel?

En weten jullie het verschil qua kosten en voordelen van elke domein...

Want een .com domein is wellicht anders dan een .org domein toch? Ik hoor het graag.
pi_199754090
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:41 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,

Ik vroeg mij het volgende af: ik had een idee voor een website Maar na lang zoeken blijkt dat zo’n soort website al bestaat. Hij werkt volgens mij ook niet echt en het is een .org website? Maar het is niet erg toch dan als ik mijn website opstel?

En weten jullie het verschil qua kosten en voordelen van elke domein...

Want een .com domein is wellicht anders dan een .org domein toch? Ik hoor het graag.
Je mag zelf je eigen website opzetten. Niemand verbied jou dat. Je mag niet andermans website kopiėren.

De extensie is vooral relevant voor de doelgroep die je wil bereiken.
pi_199754224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je mag zelf je eigen website opzetten. Niemand verbied jou dat. Je mag niet andermans website kopiėren.

De extensie is vooral relevant voor de doelgroep die je wil bereiken.
Ik wil dat het zowel engelstaligen en Nederland bereikt. Dan is .com wel het beste toch? En weet je hoeveel dat kost ongeveer?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:14:28 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199754255
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:09 schreef Medusa666 het volgende:
Dan is .com wel het beste toch? En weet je hoeveel dat kost ongeveer?
https://www.google.com/se(...)q=kosten+.com+domein
pi_199754427
En zet je toekomstverwachtingen op basis van websites eens op een laag pitje
pi_199754590
Als het je nog niet lukt om te googlen wat een domeinnaam kost heb ik er een hard hoofd in.
.com staat van oudsher voor company, bedrijfswebsites terwijl ,org voor organisation staat, vaak stichtingen en dergelijke. Beide zijn echter vrij verkrijgbaar, dus daar hoef je je niet per se iets van aan te trekken.

Waar je wel in de problemen kunt komen is als je een .org registreert waarvan de .com al bestaat en gebruikt wordt. Of de naam van een bestaand bedrijf, product of dienst. Dan is er een mogelijkheid dat de ander het recht op het domein kan claimen.

Ik zou zelf denk ik vooral nadenken over een goede naam die in .nl en .com en .org beschikbaar is en dan direct alle 3 claimen. Kost misschien twee a drie tientjes per jaar.
pi_199754608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:31 schreef investeerdertje het volgende:
En zet je toekomstverwachtingen op basis van websites eens op een laag pitje
Klopt, het is geen 1998 meer.
Het is nu hard werken om er nog tussen te komen met iets nieuws.
pi_199754649
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:31 schreef investeerdertje het volgende:
En zet je toekomstverwachtingen op basis van websites eens op een laag pitje
Doe ik hoor. Ik vond het gewoon een leuk idee om uit te voeren.
pi_199754662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, het is geen 1998 meer.
Het is nu hard werken om er nog tussen te komen met iets nieuws.
Ik heb wel wat nieuws wat handig is en grappig, omdat ik het zelf ook nodig heb lol. En andere mensen ook.

Maar ik heb mij verdiept en kostenplaatje ziet er volgens mij wel duur uit. Ik dacht dat je zo’n website al binnen 200 euro ofzo kan starten.
pi_199754674
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:46 schreef Alfje het volgende:
Als het je nog niet lukt om te googlen wat een domeinnaam kost heb ik er een hard hoofd in.
.com staat van oudsher voor company, bedrijfswebsites terwijl ,org voor organisation staat, vaak stichtingen en dergelijke. Beide zijn echter vrij verkrijgbaar, dus daar hoef je je niet per se iets van aan te trekken.

Waar je wel in de problemen kunt komen is als je een .org registreert waarvan de .com al bestaat en gebruikt wordt. Of de naam van een bestaand bedrijf, product of dienst. Dan is er een mogelijkheid dat de ander het recht op het domein kan claimen.

Ik zou zelf denk ik vooral nadenken over een goede naam die in .nl en .com en .org beschikbaar is en dan direct alle 3 claimen. Kost misschien twee a drie tientjes per jaar.
Bedankt voor je uitleg! :) En het lukt mij meestal wel om te googlen, maar vandaag heb ik geen zin/ ben ik super moe om alles helemaal te doorzoeken. Wel geprobeerd tho.
pi_199754746
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:52 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik heb wel wat nieuws wat handig is en grappig, omdat ik het zelf ook nodig heb lol. En andere mensen ook.

Maar ik heb mij verdiept en kostenplaatje ziet er volgens mij wel duur uit. Ik dacht dat je zo’n website al binnen 200 euro ofzo kan starten.
Dat kan zeker hoor, een domeinnaam en simpele hosting hoeft niet duur te zijn. Maar dan moet je hem wel helemaal zelf ontwerpen en programmeren. Daar komt al snel heel veel bij kijken. Een simpele standaard-blog op basis van wordpress is ook voor leken best makkelijk op te zetten maar als je voor iets niet-standaards gaat dan wordt het veel meer werk en lastiger. Als je nog nooit websites hebt gebouwd, dan wordt het wel een uitdaging.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:08:17 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199754873
Deel eens wat je idee ongeveer is? Dan kunnen we iets zinnigs zeggen over hoe moeilijk het wordt. Een simpele digitale folder is voor een leek prima te doen imho. Maar als het echt een applicatie moet worden kan het snel lastiger worden. Al zijn er vaak al wel bestaande oplossingen die je kunt implementeren.
pi_199755896
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:08 schreef borbit het volgende:
Deel eens wat je idee ongeveer is? Dan kunnen we iets zinnigs zeggen over hoe moeilijk het wordt. Een simpele digitale folder is voor een leek prima te doen imho. Maar als het echt een applicatie moet worden kan het snel lastiger worden. Al zijn er vaak al wel bestaande oplossingen die je kunt implementeren.
Op mijn website moet het wel mogelijk worden om emails te kunnen versturen. En om een appje naar je telefoon te versturen.

Het is wat dat betreft geen simpele digitale folder haha. Maar ik denk ook niet zo moeilijk toch? De rest van mijn ideen werk ik in de website zelf uit.
pi_199756123
_O- Beter begin je er niet eens aan.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_199756253
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:21 schreef MilkTea het volgende:
_O- Beter begin je er niet eens aan.
Ik doe het lekker wel :P :+
  zaterdag 5 juni 2021 @ 16:05:17 #16
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199756775
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:08 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Op mijn website moet het wel mogelijk worden om emails te kunnen versturen. En om een appje naar je telefoon te versturen.

Het is wat dat betreft geen simpele digitale folder haha. Maar ik denk ook niet zo moeilijk toch? De rest van mijn ideen werk ik in de website zelf uit.
Je gebruikers van de website een mailtje laten versturen is best te doen. Een whatsapp bericht wat lastiger. Maar waarom? Moeten je gebruikers ook mail kunnen ontvangen?

Wat is de .org website met hetzelfde idee?
pi_199756852
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:05 schreef borbit het volgende:

[..]

Je gebruikers van de website een mailtje laten versturen is best te doen. Een whatsapp bericht wat lastiger. Maar waarom? Moeten je gebruikers ook mail kunnen ontvangen?

Wat is de .org website met hetzelfde idee?
Ik wil mijn idee niet met anderen delen, sorry. En het is wel een beetje anders dan de .org website. Dus ik maak mij daarover geen zorgen (meer) wat betreft het concept.

Ik heb wel hulp gekregen van een vriendin en vriend die beide een ict en it opleiding doen/ hebben gedaan :) Vriendin zei dat het best te doen was.
pi_199756966
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:52 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik heb wel wat nieuws wat handig is en grappig, omdat ik het zelf ook nodig heb lol. En andere mensen ook.

Maar ik heb mij verdiept en kostenplaatje ziet er volgens mij wel duur uit. Ik dacht dat je zo’n website al binnen 200 euro ofzo kan starten.
Voor 2 tientjes kun je het eerste jaar wel doorkomen als je het puur hebt over domeinnaam en eenvoudige hosting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199760177
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:51 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Doe ik hoor. Ik vond het gewoon een leuk idee om uit te voeren.
Dan moet je het vooral doen. Ik wilde je een potentiėle teleurstelling besparen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:52 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik heb wel wat nieuws wat handig is en grappig, omdat ik het zelf ook nodig heb lol. En andere mensen ook.

Maar ik heb mij verdiept en kostenplaatje ziet er volgens mij wel duur uit. Ik dacht dat je zo’n website al binnen 200 euro ofzo kan starten.
Wat wil je maken? Menig klein siteje kan echt met een tientje per maand uit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:08 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Op mijn website moet het wel mogelijk worden om emails te kunnen versturen. En om een appje naar je telefoon te versturen.

Het is wat dat betreft geen simpele digitale folder haha. Maar ik denk ook niet zo moeilijk toch? De rest van mijn ideen werk ik in de website zelf uit.
Echt een appje of een sms?

Maar klinkt niet als veel werk, misbruik voorkomen gaat het lastigste worden. Net als monetariseren
pi_199760678
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:53 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg! :) En het lukt mij meestal wel om te googlen, maar vandaag heb ik geen zin/ ben ik super moe om alles helemaal te doorzoeken. Wel geprobeerd tho.
Als je daar al te lui voor bent, hoe wil je dat een hele website gaan bouwen en onderhouden?
Facts don't care about your feelings
pi_199760726
kijk bij het aanvragen van je domeinnaam en hostingpakket ook naar wat de kosten na het eerste jaar zijn. je zult jaarlijks een bedrag gaan betalen en dit is niet altijd gelijk aan wat je het eerste jaar kwijt bent.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 07:36:00 #22
447051 crew  Peejtur
pi_199764670
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik wil dat het zowel engelstaligen en Nederland bereikt. Dan is .com wel het beste toch? En weet je hoeveel dat kost ongeveer?
Dit kan je gewoon zelf opzoeken.
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 07:37:14 #23
447051 crew  Peejtur
pi_199764674
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:53 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg! :) En het lukt mij meestal wel om te googlen, maar vandaag heb ik geen zin/ ben ik super moe om alles helemaal te doorzoeken. Wel geprobeerd tho.
En daarom gaat dit topic nu op slot. Zelf moeite doen mag ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')