abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:24:18 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199757547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:21 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dat is het meer idd. Mer de dalende cijfers en steeds meer gevaccineerden boeit het gewoon nog weinig mensen. Het is wel gewoon onderdeel van de strategie om de pandemie te verslaan, laatst is er (nogmaals) bewijs geleverd dat het wel degelijk effect heeft en het feit dat een gedeelte van de bevolking daardoor geen afstand houdt betekend niet dat we er dan maar direct afstand van moeten doen. Iedereen is er klaar mee en niemand zet dat ding voor zijn lol op maar het is nog maar ff volhouden :)
Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houden

Dat neemt niets weg van of ze kunnen helpen tegen coronabesmetting, maar alles met de noodzaak daartoe.

Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:26:32 #152
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199757575
Met het warmere weer van de afgelopen dagen vind ik het mondkapje wel wat oncomfortabeler worden. In de lokale sportschool zijn geen mondkapjes meer te zien en draag ik er ook geen, maar in bijvoorbeeld supermarkten nog wel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:28:21 #153
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199757590
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:40 schreef josja het volgende:

[..]

Zegt wie? Weg met die dingen, ze zijn al verschrikkelijk en nu het warmer wordt helemaal. Zie hier ook steeds meer mensen zonder, dan wel half onder de neus. Ik gok dat ze binnen nu en 2 weken helemaal verdwenen zijn. Voor mensen die het wel prettig vinden, be my guest en blijf lekker een kapje dragen.
Bij de kapper kon die ook gewoon af.

Steeds meer mensen/bedrijven zijn er klaar mee. Zal zelf nog wel braaf volgen, maar zodra het net als met die winkelwagens/mandjes om gaat slaan dan is het ook wel weer genoeg.

En binnenkort al een prik halen dus dan ben ik voor het einde van de maand nagenoeg beschermt en is de kans op verspreiding ook gering.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199757607
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houden

Dat neemt niets weg van of ze kunnen helpen tegen coronabesmetting, maar alles met de noodzaak daartoe.

Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermee
de beleidsbepalers en adviseurs zien dat toch anders :)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 juni 2021 @ 17:32:42 #155
408813 crew  trein2000
pi_199757637
twitter

Hugo ole!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:34:51 #156
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199757659
Een plicht met zelfbediening; handhaaf jezelf maar :+
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:37:34 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199757680
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Een plicht met zelfbediening; handhaaf jezelf maar :+
"Oh Hugo, handhaaf mij, handhaaf mij hard!!! Ik ben stout geweest en kom uit een hoog risico land Hugo, ohhhhh, handhaaf mij toch!!!!"
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199757696
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:56 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat gekocht?

WIJ MOETEN DIT WETEN.
Spelletje voor de Switch *O*
pi_199757715
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Bij de kapper kon die ook gewoon af.

Steeds meer mensen/bedrijven zijn er klaar mee. Zal zelf nog wel braaf volgen, maar zodra het net als met die winkelwagens/mandjes om gaat slaan dan is het ook wel weer genoeg.

En binnenkort al een prik halen dus dan ben ik voor het einde van de maand nagenoeg beschermt en is de kans op verspreiding ook gering.
Bij mijn kapper hoefde het gelijk al niet meer, heerlijk. In de gym doen sommige mensen nog een verwoede poging, maar net na je cardio in een warme sportschool dat zweetlapje opzetten is waardeloos kwam ik van de week achter. Ik snap dat sommige mensen het een kleine moeite en/of gezeur om niks vinden, maar ik vind iets op mijn gezicht gewoon echt heel naar.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:42:19 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199757719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo ole!
Dat zag het FOK OMT gelukkig niet aankomen .. :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 juni 2021 @ 17:44:13 #161
408813 crew  trein2000
pi_199757731
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:37 schreef Molo het volgende:

[..]

"Oh Hugo, handhaaf mij, handhaaf mij hard!!! Ik ben stout geweest en kom uit een hoog risico land Hugo, ohhhhh, handhaaf mij toch!!!!"
Komt zij weer aan met dr Hugo-fetisj
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199757740
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:37 schreef Molo het volgende:

[..]

"Oh Hugo, handhaaf mij, handhaaf mij hard!!! Ik ben stout geweest en kom uit een hoog risico land Hugo, ohhhhh, handhaaf mij toch!!!!"
De tering zeg _O-
Twiddel
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:46:16 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199757746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo ole!
wij leven in een derde wereld bananen land!
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:52:03 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199757803
quote:
Forse toename besmettingen én dominante Indiase variant baren Britten zorgen

In het Verenigd Koninkrijk is het aantal coronabesmettingen in een week tijd met twee derde gestegen. Dat is opvallend, omdat het overgrote deel van de volwassen Britten (75 procent) ten minste een vaccinatie heeft gehad. "Er is nu weer sprake van exponentiële groei in de besmettingscijfers en dat baart zorgen", zegt correspondent Tim de Wit.

Vooral omdat de zogenoemde Indiase virusvariant, die de WHO tegenwoordig de deltavariant noemt, inmiddels dominant is geworden. Dat concludeerde overheidsorganisatie Public Health England gisteren. Daarnaast groeit de wetenschappelijke data waaruit blijkt dat deze virusmutant besmettelijker is.
pi_199757856
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Leuk dat zo'n artikel het alleen heeft over "met twee derde gestegen" en geen harde aantallen noemt. Dan weet je vaak al genoeg.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:01:27 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199757880
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Leuk dat zo'n artikel het alleen heeft over "met twee derde gestegen" en geen harde aantallen noemt. Dan weet je vaak al genoeg.
https://www.bbc.com/news/uk-england-57287112
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:07:24 #168
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199757951
quote:
dus meer besmettingen maar minder belastend voor de zorg.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:08:16 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199757963
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Als er nauwelijks virusdruk meer is is er steeds minder grond om het zinnig te vinden mondmaskers overal verplicht op te hebben en houden

Dat neemt niets weg van of ze kunnen helpen tegen coronabesmetting, maar alles met de noodzaak daartoe.

Is het in de situatie zinnig? Nee? Weg ermee
Het is ook stapelen van maatregelen; een betere bescherming tegen Covid dan een vaccinatie krijg je niet. Mondmaskers en 1,5 meter zijn weinig zinvol meer zodra de meute is gevaccineerd.
pi_199758001
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

@:George_of_the_jungle we hebben je nodig, de paniekpers heeft op iemand ingewerkt lijkt het xD
@Homey Ik woon in de UK en hou het dus iets meer in de gaten, er is in de UK in de pers aardig veel aandacht voor, vooral over de zorgen uiteraard.
Het aantal cases neemt in de UK inderdaad (behoorlijk) toe, maar het is vrij lastig om vast te stellen hoeveel het echt toeneemt, en hoeveel de toename verklaard wordt door het gericht massaal testen in gebieden waar de Indiaase variant opduikt. Er wordt heel veel getest in de UK, positiviteits rate ligt ruim onder de 1%.
Ook is het absolute aantal cases nog steeds erg laag, en in gebieden waar de Indiaase variant als eerste opdook neemt het alweer af (Bolton en Bedford).
Het lijkt erop dat 1 vaccinatie niet heel veel bescherming biedt tegen het positief testen op de nieuwe variant, maar wel al tegen je uit het ziekenhuis houden. En 2 vaccinaties werken zeker goed om je uit het ziekenhuis te houden. Zelfs in Bolton, waar ze afgelopen maand de meeste cases ooit hebben gehad zijn in de hele maand mei slechts 2 mensen opgenomen uit verzorgingstehuizen. In december waren dat er 22 en in januari 19. Dan blijkt wel dat de vaccins toch wel erg effectieif zijn. Ook overall zijn er veel minder mensen opgenomen geweest in Bolton in die periode (met dus het hoogste aantal cases ooit!), in vergelijking met januari, en ook zijn er veel minder aan een ventilator komen te liggen. Daar komt bij, dat de meeste mensen die opgenomen werden, mensen waren die geweigerd hadden een vaccin te nemen. Ook bleek dat heel veel van de cases onder ongevaccineerde jongeren op scholen en colleges waren. Die namen het uiteraard mee naar huis, maar veel van de ouders zullen wel al gevaccineerd zijn geweest, en het virus is volgens mij daar toch aardig tegen een vaccinatie-muur aangelopen.

Op dit moment zie je wel dat het aantal cases zich als een olievlek aan het uitbreiden is. In mijn gemeente afgelopen week een procentueel erg hoge toename in cases, maar absoluut gezien nie. Een toename van 34 cases tov de 7 dagen ervoor, en een rate van 34.6 cases per 100.000 inwoners per week, ter vergelijking, Nederland zit nog steeds rond de 98 cases per 100.000 per week (en in de UK wordt veel meer getest).

Komende 2 weken wordt wel wat spannend ja, het aantal cases zal zeker nog wel oplopen, maar vooralsnog is het aantal ziekenhuisopnames nog niet toegenomen, en zelfs als dat gebeurd, dan is dat niet 1-2-3 een probleem. Hier in het uni ziekenhuis lagen er afgelopen dagen 2 mensen in het ziekenhuis, waarvan 1 aan een ventilator. In januari waren het er 318 en 46 (plus nog 40 patienten in een ander ziekenhuis in de stad).
Ik denk dat het aantal cases wel aardig op zal lopen, 10k+, mss zelf 15k. Maar het aantal ziekenhuisopnames zal lang niet zo hard oplopen, en de druk op de ziekenhuizen zal goed binnen de perken blijven vermoed ik.

De grootste zorg (denk ik, maar daar lees je dan weer niet zoveel over) is eigenlijk dat de vaccins na 1 prik inderdaad niet tot heel veel bescherming leiden in de trant dat je nog wel positief test. Maar je wilt eigenlijk niet teveel mensen hebben met antistoffen van vaccins, die virus bij zich dragen dat binnen hun repliceert. Dat is een broedkamer voor varianten die ongevoelig voor vaccins zouden kunnen worden. Het is niet voor niks dat varianten die tegen natuurlijke immuniteit vooral ontstonden in gebieden waar veel mensen dicht op elkaar wonen en waar in de eerste golf veel mensen geinfecteerd zijn geweest (Manaus, Zuid-Afrika, India). Gelukkig heeft men de tijd tussen eerste en 2e prik hier teruggeschroefd en geeft men nu voorrang aan het geven van 2e prikken (elke dag 2-3x zoveel 2e prikken als eerste prikken).
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:16:01 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199758032
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

@:Homey Ik woon in de UK en hou het dus iets meer in de gaten, er is in de UK in de pers aardig veel aandacht voor, vooral over de zorgen uiteraard.
Het aantal cases neemt in de UK inderdaad (behoorlijk) toe, maar het is vrij lastig om vast te stellen hoeveel het echt toeneemt, en hoeveel de toename verklaard wordt door het gericht massaal testen in gebieden waar de Indiaase variant opduikt. Er wordt heel veel getest in de UK, positiviteits rate ligt ruim onder de 1%.
Ook is het absolute aantal cases nog steeds erg laag, en in gebieden waar de Indiaase variant als eerste opdook neemt het alweer af (Bolton en Bedford).
Het lijkt erop dat 1 vaccinatie niet heel veel bescherming biedt tegen het positief testen op de nieuwe variant, maar wel al tegen je uit het ziekenhuis houden. En 2 vaccinaties werken zeker goed om je uit het ziekenhuis te houden. Zelfs in Bolton, waar ze afgelopen maand de meeste cases ooit hebben gehad zijn in de hele maand mei slechts 2 mensen opgenomen uit verzorgingstehuizen. In december waren dat er 22 en in januari 19. Dan blijkt wel dat de vaccins toch wel erg effectieif zijn. Ook overall zijn er veel minder mensen opgenomen geweest in Bolton in die periode (met dus het hoogste aantal cases ooit!), in vergelijking met januari, en ook zijn er veel minder aan een ventilator komen te liggen. Daar komt bij, dat de meeste mensen die opgenomen werden, mensen waren die geweigerd hadden een vaccin te nemen. Ook bleek dat heel veel van de cases onder ongevaccineerde jongeren op scholen en colleges waren. Die namen het uiteraard mee naar huis, maar veel van de ouders zullen wel al gevaccineerd zijn geweest, en het virus is volgens mij daar toch aardig tegen een vaccinatie-muur aangelopen.

Op dit moment zie je wel dat het aantal cases zich als een olievlek aan het uitbreiden is. In mijn gemeente afgelopen week een procentueel erg hoge toename in cases, maar absoluut gezien nie. Een toename van 34 cases tov de 7 dagen ervoor, en een rate van 34.6 cases per 100.000 inwoners per week, ter vergelijking, Nederland zit nog steeds rond de 98 cases per 100.000 per week (en in de UK wordt veel meer getest).

Komende 2 weken wordt wel wat spannend ja, het aantal cases zal zeker nog wel oplopen, maar vooralsnog is het aantal ziekenhuisopnames nog niet toegenomen, en zelfs als dat gebeurd, dan is dat niet 1-2-3 een probleem. Hier in het uni ziekenhuis lagen er afgelopen dagen 2 mensen in het ziekenhuis, waarvan 1 aan een ventilator. In januari waren het er 318 en 46 (plus nog 40 patienten in een ander ziekenhuis in de stad).
Ik denk dat het aantal cases wel aardig op zal lopen, 10k+, mss zelf 15k. Maar het aantal ziekenhuisopnames zal lang niet zo hard oplopen, en de druk op de ziekenhuizen zal goed binnen de perken blijven vermoed ik.

De grootste zorg (denk ik, maar daar lees je dan weer niet zoveel over) is eigenlijk dat de vaccins na 1 prik inderdaad niet tot heel veel bescherming leiden in de trant dat je nog wel positief test. Maar je wilt eigenlijk niet teveel mensen hebben met antistoffen van vaccins, die virus bij zich dragen dat binnen hun repliceert. Dat is een broedkamer voor varianten die ongevoelig voor vaccins zouden kunnen worden. Het is niet voor niks dat varianten die tegen natuurlijke immuniteit vooral ontstonden in gebieden waar veel mensen dicht op elkaar wonen en waar in de eerste golf veel mensen geinfecteerd zijn geweest (Manaus, Zuid-Afrika, India). Gelukkig heeft men de tijd tussen eerste en 2e prik hier teruggeschroefd en geeft men nu voorrang aan het geven van 2e prikken (elke dag 2-3x zoveel 2e prikken als eerste prikken).
voorrang voor 2de prik lopen we hier achter mee.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:18:15 #172
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199758066
wat meer achtergrond info over het ontstaan van Covid-19
.


This clip is taken from the Joe Rogan Experience #1616 with Jamie Metzl.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:20:21 #173
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199758093
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee
Wanneer dan?
pi_199758097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voorrang voor 2de prik lopen we hier achter mee.
Maar NL heeft ook heel lang aangehouden om 1 maand tussen prikken te houden, UK vanaf heel vroeg 3 maanden, ook voor Pfizer. Dat proberen ze nu terug te brengen.
En tot dusver is de Indiaase variant nog een issue in Nederland, en dat zal nog wel een paar maanden duren, dus ik denk dat NL dan sowieso al ver genoeg is met vaccineren :)
pi_199758102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het is zo nietszeggend ook. Welke mensen raken besmet? Zijn er herbesmettingen? Is het misschien die 25% die nog geen eerste vaccinatie hebben gehad?

Er is een toename, maar verder kan ik niet veel informatie vinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')