abonnement Unibet Coolblue
pi_199749366
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

In België was de Indiase variant toch ook al best aanwezig en tot zover niet tot veel problemen gezorgd. Aangezien België toch wel redelijk dezelfde vaccinatiestrategie als Nederland volgt (driekwart Pfizer, tweede prik binnen redelijke termijn), is er misschien toch hoop dat de Indiase variant niet zoveel schade kan aanrichten in Nederland (en België).
Die is al in heel de wereld aanwezig die mutatie.
twitter
pi_199749367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb jij nog weigeraars onder je leerlingen/collega’s eigenlijk?
Waarom zouden mensen op het werk zulke dingen delen?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 4 juni 2021 @ 23:20:51 #153
408813 crew  trein2000
pi_199749370
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:20 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen op het werk zulke dingen delen?
Als iemand er niet is valt mij dat meestal wel op. Dat hoef je niet actief te delen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:21:32 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nu nog steeds. Half Nederland hangt in de gordijnen omdat we het wagen onze kinderen weer naar school te sturen.
Nauwelijks kans op een frigging besmetting en de risicogroepen zij gevaccineerd maar gewoon doen alsof overal vliegende dodelijke cholera door de lucht zwermt op die scholen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199749386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als iemand er niet is valt mij dat meestal wel op. Dat hoef je niet actief te delen…
Ah gewoon ziek zijn kan al niet meer tegenwoordig.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:22:07 #156
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199749389
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Stop met die omkering van de bewijslast. Het is aan de voorstanders om aan te tonen waarom dergelijke beperkingen noodzakelijk zijn.
Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:22:10 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:16 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Gelukkig vergeet ik zulk soort dingen heel snel :)
[..]

Dat jij hem gaat bewerken?
[..]

^O^
Nee niet mijn type

Maar ik denk serieus dat er zat mensen het op Hugo kunnen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 4 juni 2021 @ 23:23:16 #158
408813 crew  trein2000
pi_199749401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
Omdat dit gaat om beperking van grondrechten. Daar hoort gewoon een onderbouwing bij. En “waarom niet, lol” is dat niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:23:53 #159
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199749406
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee niet mijn type

Maar ik denk serieus dat er zat mensen het op Hugo kunnen
Er zijn redelijk wat mensen met twijfelachtige fetisjen ja :X
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:26:21 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn redelijk wat mensen met twijfelachtige fetisjen ja :X
Sounding met Hugo _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 23:29:19 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199749451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
Is in dezelfde lijn één onschuldig iemand 25 jaar de gevangenis in gooien acceptabel als je er meer mensen mee oppakt?

Reisbeperkingen zijn per definitie reactief, want je reageert op berichten uit een ander land etc.

Het is wel 's vaker besproken hier, maar er is meer dan Covid. Reisbeperkingen doen schade aan de maatschappij, aan de economie, aan bedrijven van mensen, aan de individuele gezondheid van mensen. Daar moet je niet aan gaan knoeien wanneer het je uitkomt, daar moet je een hele goede reden voor hebben én geen andere optie meer hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199749480
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat is er mis om reisbeperkingen in te stellen naar landen waar vervelende mutaties rondwaarden, terwijl Nederland nog steeds de hoogste besmettingscijfers van Europa heeft (Zweden en Litouwen zijn volgens het RKI ook geen hoogrisicogebied meer)? De Indiase en Nepalese variant kunnen we op dit moment echt niet in Nederland gebruiken en reisbeperkingen instellen is wel het minste wat je kunt doen.
:')
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:31:50 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199749482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is in dezelfde lijn één onschuldig iemand 25 jaar de gevangenis in gooien acceptabel als je er meer mensen mee oppakt?

Reisbeperkingen zijn per definitie reactief, want je reageert op berichten uit een ander land etc.

Het is wel 's vaker besproken hier, maar er is meer dan Covid. Reisbeperkingen doen schade aan de maatschappij, aan de economie, aan bedrijven van mensen, aan de individuele gezondheid van mensen. Daar moet je niet aan gaan knoeien wanneer het je uitkomt, daar moet je een hele goede reden voor hebben én geen andere optie meer hebben.
Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 23:34:07 #164
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199749510
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.

Ik ook, liever gisteren dan morgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199749519
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.

Dit.
pi_199749551
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Nauwelijks kans op een frigging besmetting en de risicogroepen zij gevaccineerd maar gewoon doen alsof overal vliegende dodelijke cholera door de lucht zwermt op die scholen
Het is gewoon de angst zelf. Moet je kijken hoe snel ziekenhuis- en IC opnames aan het dalen zijn. Bovendien raken leraren amper besmet is uit onderzoek gebleken. En wat boeit het nou dat leerlingen besmet raken als 50+ en risicogroepen straks snel gevaccineerd zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:37:22 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook, liever gisteren dan morgen.
Augustus uiterlijk lijkt me realistisch en doable
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:37:47 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het is gewoon de angst zelf. Moet je kijken hoe snel ziekenhuis- en IC opnames aan het dalen zijn. Bovendien raken leraren amper besmet is uit onderzoek gebleken. En wat boeit het nou dat leerlingen besmet raken als 50+ en risicogroepen straks snel gevaccineerd zijn.
Ja, eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199749591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.

Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat gaat gebeuren. De angst zit echt diep, ook bij virologen. Jaap Goudsmit is overigens een van de weinigen die ook beweert wat jij zegt. We moeten gewoon rationeel handelen.

Ik ga echt geen fucking booster nemen elk jaar. Dat doe je maar als je ook de griepprik nodig hebt. En big farma maar cashen straks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 23:41:14 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199749616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat gaat gebeuren. De angst zit echt diep, ook bij virologen. Jaap Goudsmit is overigens een van de weinigen die ook beweert wat jij zegt. We moeten gewoon rationeel handelen.

Ik ga echt geen fucking booster nemen elk jaar. Dat doe je maar als je ook de griepprik nodig hebt. En big farma maar cashen straks.
Mocht er waarde in zijn vind ik het helemaal geen slecht idee om de booster onderdeel van de griepprik te maken. Ik heb niet zo'n moeite met farma, die hebben het afgelopen jaar een huzarenstukje geleverd en laten zien waar de waarde is (kan zijn).

Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:42:17 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mocht er waarde in zijn vind ik het helemaal geen slecht idee om de booster onderdeel van de griepprik te maken. Ik heb niet zo'n moeite met farma, die hebben het afgelopen jaar een huzarenstukje geleverd en laten zien waar de waarde is (kan zijn).
Absoluut :Y

Maak een realistische afweging in toegevoegde waarde en kosten/gedoe

En beslis op basis van ratio hoe verder

En open met die wereld O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:45:25 #172
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199749670
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.

A man can dream.

Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.

De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 23:49:17 #173
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199749730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

A man can dream.

Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.

De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
Het beste (of nouja het beste) is als mensen gaan merken dat 't allemaal niet gratis is en dat ze er last van gaan hebben. De manier om mensen actief deelnemer te maken is ze in de portemonnee te raken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199749768
Nou, morgen de herkansing voor de AZ weigeraars, dan weer lekker door met vaccineren voor de jongeren. Hoop nog wel mijn vaccinatiepaspoort te krijgen in de periode dat ik hem ook nodig heb *)
pi_199749786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het beste (of nouja het beste) is als mensen gaan merken dat 't allemaal niet gratis is en dat ze er last van gaan hebben. De manier om mensen actief deelnemer te maken is ze in de portemonnee te raken.
Geen idee ik vraag me af of je sowieso mensen zolang nog in een wurggreep kan houden. De coronamoeheid en zeker onder jongeren en mensen die niet zo bang er voor zijn is al flink toegeslagen. Op een gegeven moment moet je ook durven te zeggen tot hier en niet verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')