abonnement Unibet Coolblue
pi_199746437
Eind januari kocht ik een DJI drone, de mini 2 combo van 545 euro + een care package voor 2 jaar ( soort onbeperkte garantie via fabrikant) twv 79 euro.

Begin mei wilde 1 van de nog niet gebruikte drie accu's niet meer laden. Contact gezocht met webwinkel, ik moest de hele set opsturen.

Ik heb bewust niet het care package aangesproken want de eerste reparatie kost via het dat package 49 euro.

De webwinkel gaf aan dat het waarschijnlijk niet al te lang ging duren, het was immers een kleine reparatie.

Nu een maand later is de reparatie niet afgerond. De externe reparateur kon het niet verhelpen en mijn aankoopbedrag is terug gestort.

So far so good zou je zeggen. Ware het niet dat dit care package verbonden is aan het serienummer van de drone.
Heb daarop de webwinkel verzocht ook het care package te vergoeden.

In eerste instantie gingen ze het nakijken en kreeg ik het bijzondere verzoek om zelf maar met dji in gesprek te gaan over transfer van het care package naar een nieuwe drone. DJI geeft aan dat het niet over te zetten is🤷‍♂️

Nu weer met de webwinkel in contact maar ze geven aan dat het package een softwarepakket is en dat daar geen terugbetaling op gedaan wordt. En zelfs werd gezegd dat ik er 3 vd 24 maanden gebruik van heb kunnen maken.

Inmiddels zijn de drone en het care package duurder. Als ik hetzelfde zou moeten kopen ben ik 79 (package) + 20 (meerprijs drone)+ 10 (care p) extra kwijt zijn.

Kan ik nog iets doen, bijvoorbeeld rechtsbijstand aanspreken?

Het gaat om een grote webwinkel met een blauw mannetje, ik had een meer klantvriendelijke oplossing verwacht
pi_199746592
Neem aan dat het DJI is? Zo ja, dan is het logisch en hoeft Bol.com dit niet om te laten zetten. Voor DJI drones moet je direct bij DJI zijn. Je care package is een apart product waarvan de geldigheid vervalt zodra je een andere drone hebt.

Ik snap jouw kant wel, maar Bol.com kan gewoon serieus niet helpen in dit geval.
pi_199746782
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:57 schreef Pipaja het volgende:
Neem aan dat het DJI is? Zo ja, dan is het logisch en hoeft Bol.com dit niet om te laten zetten. Voor DJI drones moet je direct bij DJI zijn. Je care package is een apart product waarvan de geldigheid vervalt zodra je een andere drone hebt.

Ik snap jouw kant wel, maar Bol.com kan gewoon serieus niet helpen in dit geval.
Dank voor je reactie.
Ik begrijp dat het een apart product is maar ik heb aangegeven ( en schriftelijk bevestigd gekregen door bol) dat ik mijn oude drone perse terug wilde omdat ik dit probleem voorzag.
DJI is een dead end, transfer package is niet mogelijk.

Daar komt nog bij dat ik geen serienummer van de oude drone heb want die drone heeft bol ingepikt.
Alleen de accu opsturen mocht niet van bol. Zeer waardeloos reparatiecenter, in 1 maand hebben ze volgens echt precies niets gedaan.
pi_199747121
In principe zijn het 2 aparte producten.

Dus het zou hooguit op coulance van de winkel gegooid kunnen worden.
.
pi_199747266
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:38 schreef Fer het volgende:
In principe zijn het 2 aparte producten.

Dus het zou hooguit op coulance van de winkel gegooid kunnen worden.
Het zijn geen 2 aparte producten als het als combinatie verkocht is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_199747533
Bij wie heb je waarvoor betaald?
dag
pi_199748095
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:10 schreef Harry_Turtle het volgende:
Daar komt nog bij dat ik geen serienummer van de oude drone heb want die drone heeft bol ingepikt.
Die had je op zich wel even kunnen noteren. Ook wel handig als je aangifte van diefstal zou moeten doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199748721
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:09 schreef Peter het volgende:
Bij wie heb je waarvoor betaald?
Beide bij Bol, in 1 koop
pi_199748746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Die had je op zich wel even kunnen noteren. Ook wel handig als je aangifte van diefstal zou moeten doen.
Helemaal eens.. ik had er eerlijk gezegd nooit rekening mee gehouden dat dit zou kunnen gebeuren bij zo'n klein defect.
pi_199753358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:27 schreef Harry_Turtle het volgende:

[..]

Beide bij Bol, in 1 koop
Dan zou ik de schuld van het niet kunnen gebruiken van dat 2e product ook bij hen neerleggen.
dag
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 12:41:38 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_199754009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan zou ik de schuld van het niet kunnen gebruiken van dat 2e product ook bij hen neerleggen.
Precies, daar heb je de aankoop gedaan. Bol.com wil graag dat soort dingen verkopen zodat ze een volledig assortiment aan kunnen bieden.
Dat is prima, maar dan ben je er ook verantwoordelijk voor.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')