Eind januari kocht ik een
DJI drone, de mini 2 combo van 545 euro + een care package voor 2 jaar ( soort onbeperkte garantie via fabrikant) twv 79 euro.
Begin mei wilde 1 van de nog niet gebruikte drie accu's niet meer laden. Contact gezocht met webwinkel, ik moest de hele set opsturen.
Ik heb bewust niet het care package aangesproken want de eerste reparatie kost via het dat package 49 euro.
De webwinkel gaf aan dat het waarschijnlijk niet al te lang ging duren, het was immers een kleine reparatie.
Nu een maand later is de reparatie niet afgerond. De externe reparateur kon het niet verhelpen en mijn aankoopbedrag is terug gestort.
So far so good zou je zeggen. Ware het niet dat dit care package verbonden is aan het serienummer van de drone.
Heb daarop de webwinkel verzocht ook het care package te vergoeden.
In eerste instantie gingen ze het nakijken en kreeg ik het bijzondere verzoek om zelf maar met
dji in gesprek te gaan over transfer van het care package naar een nieuwe drone.
DJI geeft aan dat het niet over te zetten is🤷♂️
Nu weer met de webwinkel in contact maar ze geven aan dat het package een softwarepakket is en dat daar geen terugbetaling op gedaan wordt. En zelfs werd gezegd dat ik er 3 vd 24 maanden gebruik van heb kunnen maken.
Inmiddels zijn de drone en het care package duurder. Als ik hetzelfde zou moeten kopen ben ik 79 (package) + 20 (meerprijs drone)+ 10 (care p) extra kwijt zijn.
Kan ik nog iets doen, bijvoorbeeld rechtsbijstand aanspreken?
Het gaat om een grote webwinkel met een blauw mannetje, ik had een meer klantvriendelijke oplossing verwacht