abonnement Unibet Coolblue
pi_199741325
Hoi allemaal,

Dit is de eerste keer dat wij vanuit Nederland een roadtrip gaan maken naar Slovenië en Kroatië. Ivm coronatesten zouden wij graag in 1x vanuit omgeving Eindhoven, door willen rijden naar omgeving Bled in Slovenië.

Google maps geeft aan dat het iets minder dan 1100km is en op dit moment iets minder dan 11 uur rijden. We zouden eind juni gaan op een maandag.

Hebben mensen ervaring met een soortgelijke rit en mensen die er meer over kunnen vertellen.

We rijden trouwens met zijn 2e dus kunnen afwisselen en zullen een aantal korte stops maken (benen strekken, minuut of 5-10) en 1 of 2x om wat snel te gaan eten.

We zien vertraging bij de grenzen, eventueel files in Duitsland en de karawenkeltunnel. Ik heb er echter totaal geen zicht op aan welke vertragingen ik moet denken.

We willen rond 07:00 vertrekken en hopen voor 22:00 in Bled te zijn. We hebben dus wat marge maar geen idee of dit genoeg is.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:46:34 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199741345
'eventueel files in duitsland?''

haal dat eventueel maar weg dat is altijd drama daar
pi_199741516
Om 7:00 vertrekken is niet echt verstandig. Ik zou dan eerder 3:00 of nog eerder vertrekken om zo een heel stuk van de spits in het Ruhrgebied te vermijden.

Dan kom je 's avonds een stuk relaxter aan, en kan je nog wat doen zoals op je gemak eten of douchen.

Fun fact: ik stapte gisteren om 2:00 al in de auto en stapte om 4:30 op de boot met een hengel in mijn hand. En ging gisteravond pas om 22:00 naar bed, nergens last van.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_199741526
Werkzaamheden in Duitsland zijn lastig te vermijden en vaak een garantie voor vertraging en ook vermoeiend.

Ik zou daar eerst goed in duiken. Ook omdat Google Maps daar niet altijd lekker mee omgaat. Het algoritme heeft de neiging files op “ongebruikelijke plekken” (door werkzaamheden dus) die nog een paar honderd kilometer weg zijn te laten oplossen voordat jij er bent, wat in de praktijk natuurlijk niet gebeurt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199741563
Kan prima. Alleen stoppen om te tanken en dat combineren met een toiletbezoek en wat eten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199741599
Lijkt me niet verstandig en ook niet veilig
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 12:26:31 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199741693
Ga 's nachts weg en regel anders een tussenstop om te overnachten. Veel relaxter.
pi_199741698
Helemaal geen probleem, maar ik zou wel eerder vertrekken zoals al eerder is aangegeven.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199741724
Dankje allemaal.

We zouden niet heel veel eerder kunnen vertrekken, omdat we op de zondag nog moeten werken. Even kijken of we dan toch een uur of 2 eerder kunnen vertrekken. Enige nadeel is dat je maar paar uur slaap hebt gehad en dan een lange rit gaat maken. Kan natuurlijk wel.

Maar de tijd die Google maps aangeeft is dus niet betrouwbaar, dat is jammer.

Ik hoop, vanwege Corona, dat het vakantieverkeer eind juni nog heel erg meevalt, maar dat zijn puur aannames
pi_199741738
We willen pas overnachten in Slovenië, omdat we daar een aantal dingen willen doen en ivm 48 uur geldige COVID test, verspillen we veel tijd als we nog moeten reizen op dag 2
pi_199741770
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:03 schreef Resistor het volgende:
Om 7:00 vertrekken is niet echt verstandig. Ik zou dan eerder 3:00 of nog eerder vertrekken om zo een heel stuk van de spits in het Ruhrgebied te vermijden.

Dan kom je 's avonds een stuk relaxter aan, en kan je nog wat doen zoals op je gemak eten of douchen.

Fun fact: ik stapte gisteren om 2:00 al in de auto en stapte om 4:30 op de boot met een hengel in mijn hand. En ging gisteravond pas om 22:00 naar bed, nergens last van.
Het ruhrgebied is bij Dortmund in de buurt toch? Wij zouden in onze route daar niet komen. We rijden iets onder Keulen.
En dan via of Frankfurt of via Stuttgart.
pi_199741848
Met 2 moet het zeker te doen zijn.
Ik ben in mijn eentje eens van Rotterdam naar Italië gereden. Toegegeven ik had het de laatste 200km. wat lastiger maar heb het toch maar gedaan. Ben 2x gestopt. 1x in Luxemburg een kwartier om te tanken en koffie te drinken en dan heel ver in Frankrijk nog eens een uur om van de bergen te genieten en te eten.

Maar jullie zijn met 2. Dat is elk 600km rijden. Dat valt goed mee toch?
Cindy De Vuyst
pi_199741878
Bovendien ook wel eens naar Berlijn gereden, was ong. 700km.
Dat heb ik ook alleen gedaan omdat mijn passagier geen rijbewijs had. 700km. is prima te doen.
Cindy De Vuyst
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 12:45:17 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199741879
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:43 schreef einzeinz het volgende:
Met 2 moet het zeker te doen zijn.
Ik ben in mijn eentje eens van Rotterdam naar Italië gereden. Toegegeven ik had het de laatste 200km. wat lastiger maar heb het toch maar gedaan. Ben 2x gestopt. 1x in Luxemburg een kwartier om te tanken en koffie te drinken en dan heel ver in Frankrijk nog eens een uur om van de bergen te genieten en te eten.

Maar jullie zijn met 2. Dat is elk 600km rijden. Dat valt goed mee toch?
Het gaat niet alleen om de kilometers.
Files en warmte zijn niet te plannen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:49:15 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199741918
Vertrek een dag later of werk een dag korter. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199741920
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:45 schreef maily het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de kilometers.
Files en warmte zijn niet te plannen.
Klopt wel. Ik had airco op 21°C staan. Zorg dat je comfortabel zit, korte broek en t-shirt (geen jas tijdens het rijden).
Zorg voor wat lekkers op de stoel naast je en gaan.

Die 700km naar Berlijn heb ik in mei gedaan, temperaturen vielen toen mee
Mijn andere rit (september) was naar Genua en toen zat ik helemaal alleen, is vrij saai maar ja je moet door hé. Na 1000km was ik het echt wel zat, die resterende 200km. ging maar niet vooruit denk dat ik er 17u. over gedaan heb en had in Frankrijk ook wel wat file enz.
Cindy De Vuyst
pi_199742116
Het gaat ons ook niet om de kilometers. Cruise control aan en gaan. Gaat ons meer om de wachttijden bij de grens en files of het haalbaar is. Veel hotels hebben namelijk een laatste inchecktijd van 22:00. Tuurlijk kan je aangeven dat je later bent, maar is niet gewenst.

Inderdaad gewoon shirtje, korte broek, snacks mee en dan moet het goed komen!
pi_199742123
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:06 schreef WeCanDoIt het volgende:
Het gaat ons ook niet om de kilometers. Cruise control aan en gaan. Gaat ons meer om de wachttijden bij de grens en files of het haalbaar is. Veel hotels hebben namelijk een laatste inchecktijd van 22:00. Tuurlijk kan je aangeven dat je later bent, maar is niet gewenst.

Inderdaad gewoon shirtje, korte broek, snacks mee en dan moet het goed komen!
Ik zou een dag eerder midden in de nacht vertrekken. Hou rekening met 18u. reistijd.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:08:50 #19
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_199742140
Ook een roadtrip die kant op gedaan, in augustus 2019 dus nog voor corona. Wij hadden toen een overnachting in Zederhaus (in Oostenrijk, ongeveer halverwege tussen Salzburg en Klagenfurt), maar Bled is maar een uurtje verder als ik het goed onthouden heb. Dat was prima te doen hoor. Wij zijn toen om 2:00 in de nacht vertrokken en rond 17:00 aangekomen in Zederhaus. Klinkt lang, maar we zijn echt weggegaan met de instelling dat de vakantie al begonnen was op het moment dat we de straat uit reden, dus onze stops waren niet "tanken, pissen, doorgaan" maar we zijn elke 2 uur gestopt en hebben uitgebreid de tijd genomen om te picknicken, stukje lopen, genieten van de zon enzo. Qua verkeer hebben we alleen rond München een tijdje in de file gestaan, verder konden we overal wel redelijk doorrijden, zelfs door de Karawankentunnel.
pi_199742179
Ja hoor, ik ben met het gezin in 1x van Drenthe naar de kust van Kroatië gereden, langs Ulm en München en een paar tunnels in Oostenrijk. In de avond vertrokken en de volgende dag voorin de middag aangekomen.
Daarna nog 3 dagen gereisd, om uit te komen in Griekenland, prachtige tocht.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:23:00 #21
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_199742268
Vorig jaar in 1 dag met auto en caravan vanuit Drenthe naar net voorbij Villach gereden. Volgens mij rond half 4 vertrokken, half 9 op de camping.

Was de bedoeling dat we het in 2 dagen zouden doen met een tussenstop na München, maar daar waren we net na 3 uur al en het was er ongelofelijk kutweer.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_199742694
Kan het? Ja

Of het fijn is hangt af van de drukte op de weg, files, het weer, de auto die je hebt, hoe vaak je rijdt, hoe lang je je rijbewijs hebt, etc
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 14:49:00 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199743160
Wij zijn vanuit Amsterdam naar Slovenië gereden. Op de heenweg op twee plekken overnacht en terug ook. Had vooral te maken met het feit dat we onderweg ook wat wilden zien. Ik zou het sowieso niet in één ruk met korte tussenstops rijden.

In Duitsland kom je altijd meerdere keren werkzaamheden tegen en bij de tunnels in Oostenrijk kom je ook altijd wat onderhoud tegen. Los dus nog van alle corona-maatregelen denk ik dat 11 uur rijtijd niet realistisch is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199744428
kan zat..op de motor vaak genoeg vanaf Oostenrijk/Zwitserland in een keer door naar huis..1000/1100 km 12 uurtjes..0330 wekker ff koffie schijten en gaan met die banaan 1630 gedouched en aan de halve liters..
Ik zwaai naar dieren.
pi_199745598
Is te doen, normaal staat er op dat stuk nooit veel oponthoud. Pas bij de grens van Slovenië/Kroatië.

Ik weet niet hoe het nu is bij de grens. Maar het zal ook niet heel druk zijn.

Maar als je navigatie hebt met online file info en goed internet in Duitsland moet het geen probleem zijn.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')