Bocaj | vrijdag 4 juni 2021 @ 06:33 |
Nederland wil weer plankgas.
| |
recursief | vrijdag 4 juni 2021 @ 06:52 |
Ik vind overal 100 eerlijk gezegd een verademing. Het rijdt zoveel relaxter en ik rij 20% verder op een tank. Lekker cc aan en cruisen, heerlijk. | |
R-woud93 | vrijdag 4 juni 2021 @ 06:56 |
Je bent niet verplicht om 130 te gaan rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2021 @ 06:58 |
Toen ik als volwassene net kwam kijken vond ik het ook super belangrijk dat ik overal zo snel mogelijk kon en moest kunnen rijden. Dat is er inmiddels af. Ik moet bekennen dat ook de 100 km/u mij helemaal niet dwars zit. Sterker nog, het is veel relaxter rijden. Bij veel mensen lijkt het net alsof ze onderweg zijn naar de eerste maaltijd in 3 dagen. Blind gejakker, elkaar geen cm gunnen uit 'principes', heel boos kijken of juist niet durven kijken en weet ik niet wat allemaal meer. Nee, geef mij maar lekker rustig tuffen en een relaxte sfeer op de weg. Daar komen we allemaal verder meer. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2021 17:02:24 ] | |
recursief | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:05 |
Zeg ik dat? | |
Basp1 | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:10 |
De Bovag die 52% die harder willen rijden een duidelijk signaal vindt. Als het nu 70%was dan is het duidelijk, dit is weer niets meer als een wij van wc eend bericht. | |
R-woud93 | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:14 |
Het maakt je post niet relevant | |
J.A.R.V.I.S. | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:14 |
Nog niet veel op de weg gezeten ivm thuiswerken, maar die keren vond ik 100km snel genoeg. Van mij mag het zo blijven. | |
recursief | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:18 |
Okay | |
Jordy-B | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:33 |
100 overdag vind ik eigenlijk wel een prettige ontwikkeling. Dankzij de kleinere snelheidsverschillen is de doorstroom veel beter en een tank benzine gaat een stuk langer mee. | |
Lord_Vetinari | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:36 |
52% was voor de Britten genoeg om te vinden dat de hele bevolking uit de EU wilde, dus…. | |
Dven | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:38 |
Lekker boeiend wat de Nederlander wil. | |
Notorious_Roy | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:40 |
Had deze reacties niet verwacht op FOK! Ben het helemaal eens. 100 is veel rustiger, beter voor milieu en portemonnee, soepelere doorstroming door minder snelheidsverschil, stiller. Houden zo! Zeker als het straks weer drukker wordt omdat thuiswerken afgeschaald wordt. Men denkt nu dat het wel kan omdat het rustig is op de weg maar dat is straks niet meer. | |
Arcee | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:52 |
Het is maar net hoe je dat onderzoek interpreteert. De Volkskrant concludeert juist dat we 100 hard zat vinden.
| |
Mr.Ping | vrijdag 4 juni 2021 @ 07:56 |
De rechter baan op de snelweg is nu een polonaise van 100 rijders en vrachtwagens geworden, waar je tussen moet wurmen om in- of uit te voegen. Bij 130 heb je meer ruimte op de gehele snelweg. | |
BasEnAad | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:12 |
Het is inderdaad wel weer leuk geweest met deze ridicule maatregel. | |
Bocaj | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:15 |
Tja, 100 of 130... Als ik naar mijzelf kijk en via de oprit de snelweg oprijd, dan zit je al gauw aan de 100 en dan moet je, je toch ff inhouden om niet ineens 120-130 te rijden... Toch jammer! Maar ik kan ook begrijpen dat 100 relaxt rijden kan zijn... Eigenlijk zou 110 of 120 beter zijn... 130 hoeft van mij niet... Ach, was het hier maar zo als in Germania... Zoek het ff lekker zelf uit! | |
Jordy-B | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:21 |
Vroegah had je op de linkerbaan een polonaise van 130-rijders, waar je je tussen moet wurmen om een vrachtwagen in te halen. Ik zeg 130-rijders, ik bedoel natuurlijk 110-rijders, want een beetje rekening met elkaar houden is lastig, dus is een beetje ritsen bij de in te halen vrachtwagen is natuurlijk totaal onmogelijk en is er altijd wel iemand die hem er uiteindelijk gewoon tussen kwakt, zodat het aankomende verkeer vol in de ankers moet. Al dat frusti-geneuzel heb je nu niet meer. Snelheidsverschillen zijn kleiner, het verkeersbeeld is rustiger en je hebt nauwelijks nog oponthoud. Laten we nou niet net doen alsof je bij 130 ook de hele rit 130 kon blijven rijden. Juist door de grotere snelheidsverschillen ligt de gemiddelde snelheid veel lager. Ja, 's nachts kan je ongestoord doortuffen, maar dat kan je nu ook. De wegen die altijd druk zijn, kregen hun snelheid al veel eerder teruggebracht naar 100, dus daar verandert ook niks (zie ook de afbeelding in de OP) [ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 04-06-2021 08:27:20 ] | |
Jordy-B | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:22 |
Ons snelwegennet is veel drukker dan bij de Duitsers en we hebben de op- en afritten veel dichter bij elkaar. En ook in Duitsland geldt dat wie hard wil rijden ook bereid moet zijn om hard te remmen. | |
Red_85 | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:36 |
100 gaat nergens over. Vooral enorm traag en stroperig bij inhalen van vrachtwagens. En hoeveel huizen zijn er nu extra om gebouwd? Daar ging het uiteindelijk om... | |
von_manstein | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:40 |
De controle op snelheid op snel/autowegen buiten trajectcontroles om is nihil in NL. Dat was voor de 100 tijd en dat is nu niet anders. Mensen die voor de 100 tijd al te structureel te hard reden doen dat u nog steeds. Flitsmeister en Target blu eye doen wonderen | |
Arcee | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:45 |
Ja, meer dan de helft hoeft niet harder dan 110 km per uur. | |
Zorro | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:45 |
Ik zie liever een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens. | |
Mexicanobakker | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:45 |
Erg mooie maatregel. | |
LXIV | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:46 |
Als iedereen 100 rijdt is het relaxed, niet als een deel 130 gaat rijden. | |
sjorsie1982 | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:54 |
Het maakt toch niet uit wat de NLer vindt? | |
Hahug13 | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:02 |
40% vindt 100 hard genoeg, dus 60% niet. Ik concludeer dat de Volkskrant de verkeerde conclusies trekt. | |
Notorious_Roy | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:11 |
Slechts één op de zeven Nederlanders wil terug naar 130. Je kunt zoveel conclusies trekken met dezelfde cijfers... | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:12 |
krantje maken. | |
spinazieruiker | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:26 |
Ik herken dit wel. Als je 130 mag wint bij mij de wens om vlot door te rijden. Wanneer het niet mag accepteer ik de iets langere eindtijd maar en vind ik de voordelen best fijn. | |
Hahug13 | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:37 |
Als slechts 40% het hard genoeg vindt en 60% dus niet kun je in elk geval zeker niet de conclusie trekken dat Nederlanders 100kph hard genoeg vinden. | |
Basp1 | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:46 |
Je en moeten we dan net zo dom als Britten zijn. | |
Lord_Vetinari | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:48 |
52% is dus blijbaar een voldoende meerderheid. Dus ook voor dit. | |
Red_85 | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:50 |
Jij snapt democratie niet? | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:51 |
Over de afsluitdijk waar je 32 km redelijk kunt doorrijden (redelijk uniek in Nederland) scheelt 100 of 130 km/u nog geen vijf minuten. | |
Mikeytt | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:52 |
Als onderzoek laat zien dat je met een maximumsnelheid van 130 snellet op je bestemming bent dan met een snelheid van 100, dan zou ik wel voorstander zijn. Maar dat is simpelweg niet zo. Je hebt geen tijdwinst. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 09:54 |
De meeste auto's van tegenwoordig rijden geen 100 als de snelheidsmeter 100 aangeeft. Die rijden meestal 95km/u. Dus is het snelheidsverschil met bijvoorbeeld vrachtwagens nog kleiner. | |
Haags | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:08 |
Lang leve flitsmeister. Gewoon vol gas waar het kan. Houdoe | |
de_boswachter | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:10 |
Net nog 7.8 seconden plankgas op je zusje gegaan. | |
Andromache | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:26 |
Wij rijden altijd 100, ook na 19:00. Relaxt. Cruise control aan. Je bent nauwelijks later op je bestemming, je spaart brandstof en er is veel minder milieuschade. Wij blijven het lekker zo doen. Zolang we nog geen elektrische auto hebben. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:41 |
Klopt .... Haastige spoed is zelden goed. Bij 130 heb je misschien 5 minuten tijdwinst, maar heb je bij aankomst een uur nodig om te ontstressen. | |
Harvest89 | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:54 |
Nee klopt, maar met 30 km onder de maxim snelheid ben je wel lekker irritant bezig. | |
Notorious_Roy | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58 |
Daarom is de maximum snelheid van 100 ook beter voor iedereen. | |
Kopiko | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58 |
De Volkskrant kopt (slim) dat veel Nederlanders 100 hard zat vinden. | |
Harvest89 | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58 |
Ik zie liever een apart wegennet voor vrachtwagens. | |
J.B. | vrijdag 4 juni 2021 @ 10:59 |
Ik vind 100 wel relaxt rijden, maar op langere afstanden wel tamelijk geestdodend. | |
LanaMyst | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:02 |
Ik rij regelmatig grotere afstanden maar heb gemerkt dat 100 overdag tenenkrommend is. Dus wat mij betreft gewoon weer naar 120/130. Overdag rij ik ook steevast te hard, terwijl ik me na 19:00 altijd aan de snelheid hou. Voor de Nederlandse wegen is 130 een prima en prettige snelheid, 100 is dat zeker niet. Dus ik ben het wel eens met dit bericht. | |
Weltschmerz | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:13 |
Hoe harder je met een Tesla rijdt, hoe schoner de lucht. Toch? | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:16 |
de topictitel is overdreven. plankgas is 200 kilometer per uur. bij 100 op de A2 krijg je het idee stil te staan. automobilisten gaan andere dingen doen in de auto en daardoor slingeren. | |
recursief | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:18 |
Ah ja, de maximumsnelheid moet omhoog omdat mensen niet kunnen autorijden. Duidelijk. | |
Glazenmaker | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:19 |
Dramaqueen | |
Lord_Vetinari | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:20 |
Nee dat is alleen met waterstofauto’s. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:20 |
Nee, jij hebt dan een uur nodig om te ontstressen. | |
Kopiko | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:21 |
Of dat het vooral nachtwagens worden. | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:21 |
Heb eerder de idee dat Testlades langzamer rijden zodat de 'range' beter is. | |
junkiesietze | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:22 |
Lekker boeiend of de limiet 100 of 130 is, ik ga toch 140, harder dan 150 gaat mn auto niet. | |
junkiesietze | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:23 |
spectrumanalyser | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:23 |
en dan die kutterige boetes ook. dat je bij 3 km/uur boven de snelheid even 19 euro mag lappen. plus 9 euro administratiekosten uiteraard. | |
LanaMyst | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:51 |
Nee ik snap wel wat hij bedoelt, bij een normale snelheid en verkeerssituatie heeft men doorgaans alle aandacht bij het verkeer. Als je met 3 of meer rijstroken zonder al te veel drukte max 100 mag. Ben je veel sneller afgeleid door andere dingen. Zoals in tas graaien, toch even telefoon pakken , bijrijder lastig vallen etc, en daar krijg je juist onveilige situaties door. Want ondanks dat je het gevoel hebt bijna stil te staan, is een aanrijding met 100km/u niet echt gezond. | |
devlinmr | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:56 |
Niet waar | |
devlinmr | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:58 |
100 op een redelijk lege snelweg is gewoon irritant langzaam. Echter, het merendeel van de ritten in de spits haalde ik voor corona max 60 gemiddeld over een afstand van 90 km op vrijwel alleen snelweg. De vmax limiet doet er op die tijden dan ook niet toe. | |
Harvest89 | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:59 |
Moest ¤50 neertikken voor 7 km te hard (na correctie). | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:12 |
In Krommenie staat een flitspaal die echt alleen maar geld staat op te halen. meest productieve flitspaal van de provincie. op dat punt mag je 50, je ziet het bord 80 al voor je. het is bij verkeerslichten. als die lichten op oranje springen moet je gewoon altijd stoppen. gas bijgeven geeft je een boete. | |
Drekkoning | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:13 |
Zo een staat er ook in Delft idd. Dat is volgens mij zelfs de meest productieve van het hele land. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:17 |
Die op de Prinses Beatrixlaan zeker. Je ziet daar heel veel mensen vol in de ankers gaan als z'n 'm zien net na de bocht. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:18 |
OK, maar als iemand (als jij bv) 130 naar links en naar rechts al die 100-km-rijders slalommend voorbijgaat hebben andere weggebruikers wellicht wel uren ontstressing nodig. Onder aan de streep doet 130 km rijden wellicht meer kwaad dan goed. Tijdwinst is er nauwelijks. Welke winst dan wel. Ego'tje etaleren wellicht. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:20 |
En dat allemaal omdat we 1 boerderij niet willen uitkopen. Overigens rijk ik nog steeds 130. Het voelt zo langzaam aan dat ik in slaap sukkel. Gelukkig hoef ik niet vaak de weg op. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:24 |
Zou het niet zo kunnen zijn dat diegene die moet slingeren tussen het verkeer door dat doet omdat de anderen niet opletten en gewoon onnodig links blijven rijden, terwijl er een baan rechts genoeg ruimte is? Dat zie ik heel veel gebeuren, zeker op drie/vierbaans wegen. Mensen die op de ena linkse baan blijven rijden. | |
Cockwhale | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:24 |
Geen moeite met de 100kmph. Wat ik overigens niet verwacht had. | |
Drekkoning | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27 |
Zeker, en die bij dezelfde stoplichten maar dan de andere kant op scoort ook goed. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27 |
Als deze auto's 100 rijden maakt t niet uit dat ie links blijft rijden. Wellicht is dat t geval. Anders "moet???" je niet slingeren. O jee, ik "moet???" slingeren, want ik "moet????" harder rijden dan toegestaan. Wat ben ik toch zielig! Anderen hoeven geen rekening te houden met automobilisten die zich niet aan de regels houden. En wat is "links blijven rijden"? Sommigen gaan eerder naar links om een 80-km-rijdende vrachtwagen voorbij te gaan. Wellicht ben jij dan wat sneller daarin. Maar een andere automobilist neemt daar wellicht wat langer de tijd voor. Niet iedereen is hetzelfde. | |
Dven | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27 |
Veiliger, schoner en rustiger maak er maar gerust 90 van joh, Nederland is zo fucking klein dat het allemaal toch geen donder uitmaakt. Overal trajectcontrole, laat de racetokkies financieel maar pijn lijden tot ze zichzelf hopelijk een keertje doodrijden. | |
Kopiko | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:28 |
Je vergiste je. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:28 |
Die op de N470 bij de laatste afslag richting Tanthof is ook zo'n fucking irritante. Je komt aanrijden met 80, moet je in eens in je ankers omdat je bij het kruispunt 50 moet.... | |
Cockwhale | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:29 |
Er zijn belachelijk veel autorijders die voor elke 10 meter die ze weer na rechts kunnen, beginnen te slalommen omdat... ze het leuk vinden? Niet vooruit kijken? Omdat ze de reden niet snappen van het naar rechts gaan, en dus voor elk minimaal stukje weer rechts invoegen terwijl hun snelheid aanzienlijk hoger is? Onnodig in- en uitvoegen is echt een probleem. | |
Notorious_Roy | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:29 |
Afgelopen jaar niet meer. Maar verder is het wel een toppertje ja. | |
Drekkoning | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:30 |
En dat stoplicht lijkt zo afgesteld te staan dat hij op oranje gaat als je het nét nog kunt redden. /bnw | |
Kopiko | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:31 |
Maar het mag wel. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:32 |
Auto's rijden tegenwoordig geen 100km/u meer als de wijzer 100km/u aanwijst. Daarbij is het gewoon fucking irritant als je aan komt rijden met een legale 130km/u op de teller en je moet de halve snelweg over slingeren omdat een of andere seniele automobilist niet netjes rechts kan rijden. Die idioten mogen ze van mij direct permanent van de weg halen. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:34 |
OK, als er in de verste verte niks in te halen valt, kun je natuurlijk naar rechts gaan. Maar iemand die 100 rijdt mag best een tijdje links rijden om een 80-km-vrachtwagen in te halen. Het is niet aan de 160-km-snelheidsduivel-met-een-te-groot-ego te bepalen dat iemand naar rechts moet, ook als er 10 meter voor hem een vrachtwagen rijdt. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:34 |
Het gaat mij niet om die honderd meter, maar om ettelijke kilometers die ze onnodig links blijven rijden terwijl er rechts niemand rijd. | |
Nicksanders | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:36 |
Misschien kunnen we weer een paar miljoen uitgeven om de borden weer terug te veranderen | |
Gunner | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:37 |
Goed verhaal. Alleen is het momenteel nergens legaal om in Nederland 130km/h te rijden. Als je al 110 rijdt en er zit nog steeds iemand achter je te drammen zoekt ie het maar lekker uit met z'n frustraties. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:37 |
Je kunt ook je tijd rustig besteden door 100km/u te blijven rijden en tegelijkertijd een cursus "Nederlandse taal" aan te horen. rijd moet zijn rijdt. | |
junkiesietze | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:38 |
neehoor, want mijn scooter gaat wel harder dan 150 Yasuni-R FTW | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:39 |
Niet? Beter opletten. Je mag op de A12 tussen Utrecht en Gouda weer 130 na 19:00. Zelfde geldt op de A4 tussen Schiphol en Leiden, en na Leiden en Delft geloof ik. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:40 |
Zal ik doen als ik weer 130 rij. | |
Nicksanders | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:41 |
homo gespot ontstressen als je auto hebt gereden. Beter pak jij gewoon de trein beter voor jezelf en beter voor de rest van Nederland. | |
Gunner | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:42 |
I stand corrected. Al zie ik dat soort bordjes dan nooit op de A6 waar ik regelmatig vertoef. Zal er eens extra op letten maar ik zie vooral die van 120. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:45 |
Volgens het kaartje wat ik heb gepost zou de A6 ook tot de wegen behoren waar je na 19:00 op bepaalde stukken 130km/u mag. | |
monkyyy | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:46 |
Gewoon 's avonds met 180 over de A7 knallen @Van_Poppel | |
Gunner | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:47 |
(plaatje was hotlinked, maar heb even de bron opgezocht). Zal vanmiddag eens op dat groene stuk checken of ik dat soort bordjes zie. | |
recursief | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:50 |
Als je met je telefoon gaat pielen omdat je rustig rijdt ben je een slechte chauffeur. | |
sjorsie1982 | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:52 |
Jawel hoor. Hier mag het. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:54 |
Eens. Alleen sommige mensen hebben de aandachtsspanne van een goudvis helaas. | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55 |
yup. en er zijn er zo vreselijk veel van op de openbare weg. | |
trein2000 | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:57 |
Ik weet niet in wat voor auto’s ze bij sensatiekrant de T. rijden. Maar in die waar ik in rij, en dat is niets spannends, is plankgas nog wel iets harder dan 130 | |
VEM2012 | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58 |
Van mij mag het terug naar 130, maar ik verwacht niet dat dat ooit nog doorgevoerd gaat worden en dat vind ik ook prima. | |
Hyperdude | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58 |
120 vond ik wel prima. Als je wil kan je 130 rijden, en je komt wat vlotter langs vrachtwagens dan bij max. 100. Vrachtwagens inhalen met 100 op de teller van je 3-cilinder. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:00 |
Met een grasmaaier motor snap ik wel dat je geen 130 wil rijden. | |
Haags | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:06 |
Oh gewoon nog even volhouden ja. Dat niet iedereen ooit in een elektrische auto gaat rijden maakt verder niet uit. | |
Piles | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:08 |
Als je in de onderliggende data kijkt (tabel H5, tabblad 3 Max snelheid snelwegen) zie je groot verschil tussen dagelijkse snelweg-gebruikers en niet-dagelijks. De media vegen dat weer mooi op een hoop natuurlijk, anders is het allemaal veel te moeilijk en genuanceerd | |
Hyperdude | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:09 |
| |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:15 |
https://www.climategate.n(...)iler-dat-is-er-niet/ Nooit gedacht dat ik iets van hun zou posten. | |
Netsplitter | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:15 |
Hahahaha | |
DX11 | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:18 |
Iedereen die zegt dat het wel prettig is, als het straks toch weer 120 of 130 is, dan kan je toch gewoon 100 blijven rijden? Of 80 of 90 mag ook gewoon als je dat fijner vindt? | |
maan_man | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:37 |
Tja, die administratie kosten waren bij de invoering gewoon een ongeziene prijsverhoging. De goedkoopste boetes waren op dat moment volgens mij ¤ 14,00 en daar kwamen ¤ 6,00 administratiekosten bij. Iedereen was compleet doorgedraaid als de boetes ineens met 43% waren verhoogd. Maar hé, dit was geen prijsverhoging maar administratiekosten. Tja, je zal je maar eens aan de wet houden. Veel te veel mensen, zeker op wegen met meer dan 2 rijstroken, hebben bepaald dat die regel niet voor hen geldt, dat tuig moeten ze aanpakken. Gewoon zo veel mogelijk rechts rijden en geen flauwekulletjes. | |
trein2000 | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:02 |
Als je een gevaar op de weg wil zijn wel ja. | |
SpaceOddity | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:13 |
Maar anderen, die graag 130 zouden willen rijden, zijn wel verplicht om 100 aan te houden. Wat vind je daarvan? | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:17 |
Ik wil ook wel eens aan de linkerkant van de weg rijden. Tsja, hoe lossen we dat op? | |
SpaceOddity | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:21 |
Waarom "wil" je dat? Als je moet inhalen, dan mag je. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:27 |
Als 100 de legitieme maximum snelheid is, is dat gewoon de wet, klaar. | |
Kopiko | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:39 |
Waar bordjes staan "100" met als onderbord "7-19 uur" mag je (dus) na 19:00 uur 130. | |
Mezano02 | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:42 |
In de spits zou ik toch graag de maatregel behouden. Op mijn dagelijkse traject steeg de gemiddelde snelheid fors ondanks dat de maximum snelheid daalde. Zelfs voordat de eerste lockdown inging. Het is wel situatie afhankelijk, op lange rustige trajecten kan ik me de frustratie goed voorstellen, maar op trajecten met veel vrachtverkeer is het prettig. Met de tijd en techniek zullen statische snelheidslimieten ook gaan verdwijnen. | |
recursief | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:53 |
Moet ik echt overal wat van vinden? | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2021 @ 14:57 |
Een snelheidslimiet van 100 km/h is levensgevaarlijk. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:15 |
Waarom? | |
Fred_B | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:34 |
Sterker nog, drie van de vijf onderzoekscategorieën gebruiken de snelweg “nooit tot een enkele keer per maand”. | |
mrevil1337 | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:40 |
130 km/h was prima, mensen wat vanuit bezuiniging langzamer willen rijden kan ook gewoon op de rechter strook blijven en meerijden met de vrachtwagens rond de 90 km/h moet je zien wat je dan bespaart zeg. Maar omdat jij niet harder wil rijden hoef je het een ander niet op te gaan leggen. (mijn traject maakt overgens niet uit dat is altijd autoweg geweest dus 100 blijft). Overgens doe wel even een relevante onderzoek, iemand mee laten doen wat alleen in de stad rijdt zou het inderdaad een worst zijn desnoods is de snelweg 30 km/h. | |
mrevil1337 | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:43 |
Dat heb je zelf in de hand met de rechtervoet. | |
mrevil1337 | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:45 |
Gelukkig kan je dat zelf bepalen en is 100 ook geen minimale snelheid op de snelweg. Doorstroming heb ik overgens niks van gemerkt, de 100 regel ging in toen Covid geneuzel voor de deur stond waardoor veel mensen gingen thuiswerken en daardoor was het rustiger op de weg, en ja dan heb je betere doorstroming. | |
Basp1 | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:48 |
Idd de menselijke reactiesnelheid is gebaseerde op hoe hard we kunnen sprintwn dus 20km/u zou het veiligst zijn. | |
Piles | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:48 |
Precies, en die gaan we dan meewegen Laat die mensen lekker 100 rijden als ze dat willen, zodat de dagelijkse gebruikers lekker door kunnen rijden. | |
SpaceOddity | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:49 |
Wat een verschrikkelijk simplistisch antwoord. Ooit was 120/130 de wet. Maar toen was het blijkbaar ook niet klaar. Overal? Zeg ik dat? Nee. ? | |
Beathoven | vrijdag 4 juni 2021 @ 16:50 |
Je kunt ook net iets eerder vertrekken. 100 is prima. Ik gun wel iedereen die hard wil rijden om de zoveel tijd eens wat rondjes op een circuit. | |
Van_Poppel | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:02 |
Het verkeersbeeld is in ieder geval een stuk rustiger geworden. Onderaan de streep kost het amper tijd en al bij al rij je nu een stuk zuiniger. Wat mij betreft wordt die 100km/h een blijvertje. | |
Twentsche_Ros | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:08 |
Ooit was 120/130 de wet. Ooit mocht je overal roken. Ooit mocht je overal jagen. Ooit werden heksen verbrand. Als er toch een bepaald wet is, of norm, dan kun je dat toch gewoon erkennen. Waarom dan verder zeuren: "Ja maar, als je het toch anders wil"... Stel je wil als 13 jarige auto rijden, kan ook niet. Ja, maar mijn neefje van 13 rijdt beter dan meninge volwassene, dus..... Helemaal niet "dus....". Gewoon de wet handhaven. Is niets simplistisch aan. | |
Nobu | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:18 |
We kunnen ook allemaal gewoon gaan lopen. Op een beetje wegvak heb je dagelijks 100.000 voertuigbewegingen, daar spoel je dagelijks een mensenleven door de plee om het stikstofexcelletje sluitend te krijgen. | |
omgevallenboom | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:22 |
Dit sowieso | |
Sodeknetters | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:23 |
Mag van mij wel weer naar 130. En een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens. Als ik nu met 100 een vrachtwagen wil inhalen duurt dat een eeuwigheid. En dan rij ik niet 100 op de teller. | |
TigerXtrm | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:46 |
Niet gewoon Flitsmeister aanzetten en gassen waar het kan | |
Fer | vrijdag 4 juni 2021 @ 17:59 |
Maar het is nu wel irritant dat de een 99 rijdt, de ander 103, de volgende 101 en een paar variëren 95-110. | |
Kickinalfa | vrijdag 4 juni 2021 @ 18:26 |
Adaptieve cruise control aan op 110 en vervolgens YouTube aan. Gaat allemaal zo traag. | |
SpaceOddity | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:03 |
Max snelheid 120/130 vs 100 vergelijken met het verbranden van heksen of kinderen laten rijden, en dan denken dat je een punt maakt. Een goede avond nog. | |
SpaceOddity | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:05 |
Gewoon 130 en mensen kunnen ook veel meer thuis gaan werken -dat hebben we wel van corona geleerd. Klaar. | |
Nattekat | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:22 |
Niemand dwingt je om harder dan 100 te rijden. | |
Nattekat | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:25 |
De lockdown was al een aantal weken oud toen deze symboolmaatregel actief werd. | |
Benger | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:33 |
Als ik geen haast heb rij ik het liefste 90, of zelfs 87 achter een vrachtwagen aan. Cruisecontrol aan en beetje relaxen. Als mensen graag rustig op een vaste snelheid willen rijden: dat kan al jaren, daar hoeft geen lagere maximumsnelheid voor te worden vastgesteld. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:46 |
Nee.
Bron. | |
DX11 | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:47 |
Dat lijkt me niet heel gezond als je daar stress van krijgt. Ik heb nog nooit stress gehad van hard rijden ook niet van 220 op de duitse snelweg. Waarom zou je er stress van krijgen? Dus alle vrachtwagens zijn gevaarlijk? Neehoor, als jij rustig wilt rijden ga je toch lekker tussen de vrachtwagens hangen? Kunnen de mensen die wel sneller willen er gewoon vloeiend voorbij. Voor niemand een probleem. | |
michaelmoore | vrijdag 4 juni 2021 @ 19:49 |
klopt Ik vind het ook prima en de stikstof is nog niet opgelost dus we kunnen niet bouwen [ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2021 20:26:04 ] | |
Nattekat | vrijdag 4 juni 2021 @ 20:03 |
Ah, zal wel wat anders zijn geweest. Hoe dan ook, tot de dag van vandaag kunnen we geen conclusies trekken. 4 dagen is niet genoeg om conclusies te trekken, dat kan ook gewoon het weer zijn geweest of de al genomen maatregelen. | |
Cockwhale | vrijdag 4 juni 2021 @ 20:48 |
Na 19:00 wel. | |
Isdatzo | vrijdag 4 juni 2021 @ 20:52 |
Och, vind het wel prima zo: cruisecontrol op 104 (GPS) en muziekje aan. Qua reistijd scheelt het nagenoeg niks en het verkeersbeeld is een stuk rustiger. | |
Cockwhale | vrijdag 4 juni 2021 @ 20:57 |
Zoveel mogelijk rechts rijden is niet het doel. Rechts rijden doe je niet als je binnen 10 seconden weer moet inhalen. Dat is onnozel en gevaarlijk. Maar mensen kunnen niet nadenken blijkbaar, tis zwart of wit. | |
Fcu030 | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:03 |
Al maken ze het overal 50 | |
Fcu030 | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:05 |
Met 220 invoegen op een drukke uitvoegstrook die tegelijkertijd een invoegstrook is en niet langer dan een meter of 20, kan toch best adrenalineverhogend werken. | |
matigeuser | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:06 |
Hoezo 'wil weer'? Ik heb gvd nooit 100 gewild en ook nooit aan mee gedaan. Kom op zeg. 100 km per uur op een goede snelweg met weinig verkeer in een moderne auto als gezonde jonge vent is gewoon totaal, maar dan ook totaal onnodig qua veiligheid. En dat vind de overheid ook, want een tijdje daarvoor was het nog gewoon 130. En dat vonden ze prima. Het is een milieumaatregel. Sterker nog, het was een bureaucratische administratie regel die noodzakelijk was om de cijfertjes onder aan de streep acceptabel te houden. Het echte stikstofprobleem los je hier niet mee op. Dus, gas er op gvd. Flitsmeister aan en gaan. En inderdaad, draai zo snel mogelijk die zielige maatregel terug. We hebben gvd een van de beste en veiligste snelwegen ter wereld. | |
Morrigan | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:08 |
Als je een vrachtwagen aan het inhalen bent, kun je wel wat meer gas geven. De kans dat je dan net een flitser passeert is minimaal. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12 |
Daar denkt de wetgever anders over: Bron. | |
Morrigan | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12 |
Het enige punt wat ik eruit haal is dat hij het prima vindt als er weer heksen gaan verbranden. Tenslotte is het een onderdeel van de wet geworden en de wet moet je respecteren. | |
De_Onstopbare | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:16 |
Snap die mensen hier niet die 100 km per uur wel prima vinden. Met een beetje auto is dat echt een slakkentempo op de Nederlandse snelwegen. En ja, uiteraard als de verkeerssituatie het toelaat. Maar goed, gewoon flitsmeister aan en gaan met die banaan. | |
DX11 | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:36 |
Adrenaline is niet het zelfde als stress. En een uur bij moeten komen van 130 rijden vind ik vrij bizar. | |
Fcu030 | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:37 |
Ik sta nergens meer van te kijken als ik mij bedenk waar ze de rest voor hebben moeten behoeden. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2021 @ 21:58 |
Lekker met zijn allen 100 km/h rijden op de middelste rijbaan met telefoon in de hand hèhè. | |
Nobu | vrijdag 4 juni 2021 @ 23:39 |
De wegen waren al eerder compleet leeg nadat de Brabanders was gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven. | |
Nattekat | vrijdag 4 juni 2021 @ 23:56 |
Valt me ook wel op hoe veel meer je van die mafkezen ziet sinds de vmax 100 is. | |
MoreDakka | vrijdag 4 juni 2021 @ 23:59 |
Waarom niet gewoon max 90 tijdens de spits en 120/130 daar buiten? Is het fileprobleem ook meteen gedeeltelijk opgelost. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2021 @ 00:11 |
100 is prima zo, vooral in de ring van R’dam, A’dam en Utrecht maar ook stuk A4 tov Schiphol, A13 Rotterdam - Den Haag, A2 Amsterdam - Utrecht, ga zo maar door. 130 gaat niet efficiënt zijn maar ook niet in de rest van NL gezien onze groeiende bevolkingsdichtheid. Dan heb ik het nog niet eens over het milieu en de tank waar je langer mee kan. Persoonlijk bezwaar: anders worden mijn weekendjes Duitsland ook weer zo saai, het gaspedaal indrukken op de Autobahn zodra ik de grens over ben is mijn nummer 1 attractie. [ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 05-06-2021 00:11:34 ] | |
Cockwhale | zaterdag 5 juni 2021 @ 00:14 |
The autism is strong with these ones. | |
Repentless | zaterdag 5 juni 2021 @ 01:04 |
Ik rijd ook liever 130 dan 100 waar mogelijk en vond het een onzinmaatregel. Echter zou ik het het toppunt van waanzin en opportunisme vinden als de huidige maatregelen door een nieuwe regering nu alweer teruggedraaid zouden worden. Het aanpassen van alle borden, software etc. heeft 19 miljoen Euro gekost (uiteraard 11 miljoen boven oorspronkelijke kostenraming ). Nu is dat op een miljardenbegroting misschien peanuts. Maar als dit door een nieuwe regering zo makkelijk weer zou worden kunnen teruggedraaid met de bijbehorende kosten, weet je dat dit gewoon totale fopmaatregelen zijn die je niet in de handen van dergelijke passanten zou moeten leggen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 5 juni 2021 @ 01:13 |
Ik denk dat jij beter met de bus kan gaan. En het is een algehele misconceptie van degenen die rijden als slakken, dat mensen die harder rijden dat doen om tijd te winnen. Mensen rijden gewoon harder, omdat dat kan. Niet omdat het moet. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 5 juni 2021 @ 01:13 |
Anyway, 100 is wel langzaam, ja. Ik rij het dan ook vrijwel nooit op de snelweg. | |
Twentsche_Ros | zaterdag 5 juni 2021 @ 08:25 |
Het kan niet, omdat er wetgeving is die dat verbiedt. Net als 13-jarigen laten rijden. Bij autorijden denkt menigeen zelf de norm te kunnen bepalen, ongeacht de wetgeving. Geldt ook vaak voor de mate van alcoholgebruik in combinatie met verkeer. Waarom kun je niet gewoon zeggen: "Ik rij 100 en niet harder, omdat dat de wetgeving is." | |
Isdatzo | zaterdag 5 juni 2021 @ 09:25 |
Mag ook op steeds minder plekken. Sowieso met al die wegwerkzaamheden . Die hele Autobahn is al meer dan 10 jaar één grote bouwput . | |
michaelmoore | zaterdag 5 juni 2021 @ 13:16 |
Voor de overheid is Nederland het gebied van 50km rondom Den Haag, alles daar buiten is het buitengebied | |
Nobu | zaterdag 5 juni 2021 @ 13:27 |
Wetgeving is ook niet meer dan de mening van de grootste bullebak van het schoolplein dat Nederland heet. | |
Haags | zaterdag 5 juni 2021 @ 13:30 |
Stuk a4 richting Schiphol was altijd een prima stuk om je gas tot ver over de 130 in te trappen (buiten de spits om uiteraard). Is daar geloof ik ook 6 rijbanen. Ik mis dat wel. Ring Rotterdam en Utrecht met die 80 wegen vind ik echt een verschrikking. Alsof je stilstaat. | |
Twentsche_Ros | zaterdag 5 juni 2021 @ 14:18 |
Nou ja, je mag toch 1x in de 4 jaar je favoriete bullebak kiezen. | |
ACT-F | zaterdag 5 juni 2021 @ 20:50 |
Inderdaad Het is nu wel veel makkelijker inhalen. | |
Bart2002 | zaterdag 5 juni 2021 @ 20:54 |
Altijd maar dat inhalen... Opzij opzij opzij. Maak plaats maak plaats maak plaats. We hebben ongelofelijke haast... Zo kinderachtige attitude. Ga dan gewoon op tijd van huis. Al dat infantiele machogedrag. Daar zou best eens goed over nagedacht mogen worden, ons vreemde weggedrag. | |
ACT-F | zaterdag 5 juni 2021 @ 20:55 |
Interpretaties die als waarheid worden gezien..... | |
Bart2002 | zaterdag 5 juni 2021 @ 20:57 |
Is het toch? Wat is het precies, die drang tot inhalen en altijd de grenzen verkennen en overschrijden? Denk je daar weleens over na? | |
MoreDakka | zaterdag 5 juni 2021 @ 20:58 |
Hier haal je twee dingen door elkaar. | |
ACT-F | zaterdag 5 juni 2021 @ 21:00 |
Is het toch?! Waar twijfel je aan dat je mij om een bevestiging vraagt. Je wist het toch allemaal zo goed toen je het net opschreef. | |
Mortaxx | zaterdag 5 juni 2021 @ 21:01 |
Is een prima maatregel gebleken. Lijkt me een goed idee er zelfs 80 km per uur van te maken voor nog meer milieuwinst en minder files | |
Bart2002 | zaterdag 5 juni 2021 @ 21:05 |
Nee het valt allemaal samen. King of te Hill/Road gedrag. Testosteron. Geldingsdrang. Dat is wat het is. | |
MoreDakka | zaterdag 5 juni 2021 @ 21:35 |
Inhalen heeft daar helemaal niets mee te maken, wat een onzin | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 5 juni 2021 @ 23:07 |
Daar heb je zeker een punt. Als ik zie hoeveel mensen de voorrangsregels volledig aan hun laars lappen. Zeker op de snelweg bij invoegen en wisselen van rijstrook. Vaak krijg je dan het argument 'je mag toch niet harder dan xxx', alsof dat een soort verantwoording is om alle andere regels volledig overboord te gooien. Gevaarlijke instelling is dat. [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 07-06-2021 04:28:01 ] | |
XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx | zondag 6 juni 2021 @ 04:24 |
Tijd is geld. | |
Sodeknetters | zondag 6 juni 2021 @ 07:11 |
Daar heb je theoretisch wel gelijk in, maar in de praktijk rijden er zoveel vrachtwagens dat ik bijna constant te hard moet rijden. | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 09:02 |
100 is gewoon niet vol te houden. Ook al heb ik geen haast, hoef ik nergens te zijn dan nog staat er al 110 tot 120 op mijn teller. Verassend genoeg nog geen boete ontvangen, maar dat komt misschien ook omdat ik stukken minder rij ivm thuiswerken en corona. Aangezien het geen noemenswaardig effect heeft gehad lijkt me de tijd rijp om de snelheidsbeperking er weer vanaf te halen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 09:11:30 ] | |
Jordy-B | zondag 6 juni 2021 @ 09:04 |
| |
michaelmoore | zondag 6 juni 2021 @ 09:11 |
Joh , die hele snelheidsbeperking is gewoon oorlog tussen de overheid en de provincies, Willen jullie niet bouwen ?? Dan verlagen wij de snelheid op de snelweg | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 09:11 |
niet ipv net. | |
Jordy-B | zondag 6 juni 2021 @ 09:39 |
Hoezo is 100 net vol te houden? | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 09:47 |
Het is niet vol te houden omdat het te langzaam is. De alertheid gaat achteruit en het snelheidsverschil tussen vrachtverkeer en personenauto's is te laag. | |
Basp1 | zondag 6 juni 2021 @ 09:56 |
Wat een jankerds in dit topic die keer op keer aantonen dat we als Nederland om de 5 jaar mensen opnieuw moeten laten afrijden en een punten rijbewijs moeten invoeren. Allemaal persoonlijke drogredenen geven waarom hogere snelheden toch veiliger zouden zijn terwijl de statistieken juist het tegendeel bewijzen. Al die jankerds vinden zich waarschijnlijk ook de beste chauffeur van Nederland. | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 10:34 |
Ok jankert. Dankje voor je gejank. | |
FL_Freak | zondag 6 juni 2021 @ 10:45 |
Bron? | |
DDDDDaaf | zondag 6 juni 2021 @ 10:48 |
Vooral dat ja; het Nederlandse snelwegennet is anno 2021 een onafgebroken file van vrachtwagens. | |
michaelmoore | zondag 6 juni 2021 @ 10:50 |
ze zouden willen dat dit referendum nogmaals gehouden kon worden De belangrijkste oorzaak lag in de regelgeving in de UK dat iedere immigrant welkom is , dus had niets met de EU te maken | |
Kreator | zondag 6 juni 2021 @ 10:53 |
100 is leuk als je 1x per week naar je schoonouders gaat. Ik rij tussen de 40 en 50k per jaar en het kost me ontzettend veel tijd dat ik overal 30kph minder hard mag. Van mij mag het zo snel mogelijk weer harder. | |
speknek | zondag 6 juni 2021 @ 10:54 |
Wat boeit het nou, alsof je daadwerkelijk 100 rijdt . De plaatsen waar je geflitst kan worden (langs grote steden) was het altijd al 100. De andere plekken kan je nu nog net zo makkelijk 130 rijden als je dat wil. Misschien kan je wat minder makkelijk 150 rijden, maar dat was toch altijd al een slecht idee. | |
DDDDDaaf | zondag 6 juni 2021 @ 10:59 |
Door die stikstofhoax ligt de woningbouw in Nederland op zijn gat en mag je maar 100 op de snelweg, maar distributiecentra schieten nog altijd als paddestoelen uit de grond en veroorzaken enorme hoeveelheden vracht-, vlieg- en scheepvaartverkeer zonder dat er een haan naar kraait. | |
Jordy-B | zondag 6 juni 2021 @ 11:05 |
De alertheid gaat achteruit? Dus eigenlijk zeg je dat de snelheid omhoog moet, omdat je een slechte chauffeur bent. Word gewoon een betere chauffeur. | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 11:39 |
Ja, idd dat is letterlijk wat ik zeg... | |
Jordy-B | zondag 6 juni 2021 @ 13:08 |
precies. Geef jezelf een schop onder de kont en let een beetje beter op. | |
Twentsche_Ros | zondag 6 juni 2021 @ 13:29 |
Je bedoelt gewoon: Iedereen moet zich aan de wet houden, behalve daar waar ik vind dat ik mag afwijken. Want de "wetten" die ik aan mijn laars wil lappen zijn niet te vergelijken met de wetten die ik zelf wel goed vind. Want de wetten die ik aan mijn laars wil lappen zijn heel anders dan de wetten die ik zelf wel goed vind. Met andere woorden: Ik sta boven de wet. Een goede avond nog. | |
Mortaxx | zondag 6 juni 2021 @ 13:33 |
Wat een onzin. Het is wetenschappelijk aangetoond dat een lagere snelheid voor betere doorstroming en daardoor minder reistijd zorgt. Uit m'n hoofd was 95 km/h de ideale snelheid | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 13:37 |
Best hoor. Maar dan ook niet verongelijkt gaan janken als ik je rechts voorbij ga. | |
Metalfrost | zondag 6 juni 2021 @ 13:38 |
Sinds wanneer luistert de politiek naar wat de burger wil | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 13:59 |
Sinds zo'n 4 weken voor de verkiezingen tot aan de verkiezingsavond. | |
ACT-F | zondag 6 juni 2021 @ 14:06 |
Laat maar zien dat 'wetenschappelijk' onderzoek. Als je veel kilometers maakt dan weet je wel beter. | |
Cockwhale | zondag 6 juni 2021 @ 14:08 |
Je doet je best maar. | |
Mortaxx | zondag 6 juni 2021 @ 14:13 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html Topic mag dicht | |
ACT-F | zondag 6 juni 2021 @ 14:35 |
Inderdaad. Ik merk ook dat ik sneller thuis ben sinds de snelheidsverlaging. Wat ik al eerder aangaf rijdt iedereen nu keurig rechts waardoor ik met minder hindernissen kan passeren. Je kan 2 dingen doen: strenger handhaven op links- en middenplakken of de maximumsnelheid vrijgeven zoals in Duitsland waardoor men eerder geneigd is naar rechts te gaan c.q. beter op te letten. Wat zij wetenschappelijk onderzoek noemen, noem ik anekdotisch bewijs want je mist een hoop parameters waardoor hun testsituatie elders anders uitpakt. Het is natuurkundig niet uit te leggen dat je met een lagere snelheid sneller bent. Een lagere snelheid zorgt bij een deel van de automobilisten voor gedragsverandering, terwijl gedragsverandering ook op andere manieren te bereiken is met behoud van snelheid. | |
Drekkoning | zondag 6 juni 2021 @ 14:36 |
| |
Drekkoning | zondag 6 juni 2021 @ 14:38 |
Prima uit te leggen. De capaciteit verandert niet veel als je uit gaat van een volgafstand van 2 seconden maar hogere snelheden zorgen voor veel grotere verschillen tussen langzaam en snel verkeer. Dus meer verstoringen. | |
ACT-F | zondag 6 juni 2021 @ 14:42 |
Even verder redeneren. Hoe minder druk het is op de weg, des te makkelijker het is om een verstoring op te vangen. Je gaat er nu van uit dat het constant druk is om een max. snelheid van 100 km/u te rechtvaardigen. De praktijk is dat het niet altijd druk is... Daarmee is het onderzoek niet objectief, want je moet veel meer parameters meerekenen. | |
Mortaxx | zondag 6 juni 2021 @ 15:08 |
Nu klagen over anekdotisch bewijs terwijl je zelf continu vanuit je onderbuik post Er is tal van wetenschappelijk onderzoek naar optimale snelheid gedaan. Als dat wordt weggewuifd is de discussie hier wel klaar | |
ACT-F | zondag 6 juni 2021 @ 15:11 |
Wetenschappelijk onderzoek dat niet eens de moeite neemt om oorzaak en gevolg te benoemen Onderbuik bla bla. | |
Kreator | zondag 6 juni 2021 @ 17:38 |
Volgens mij is vooral wetenschappelijk aangetoond dat je 30km verder bent in je rit, als je een uur hebt gereden met 130 ipv 100. | |
ACT-F | zondag 6 juni 2021 @ 19:26 |
Nee joh, dat is onderbuikgevoel! | |
michaelmoore | zondag 6 juni 2021 @ 19:57 |
zo dat is wel 10 minuut extra koffietijd en 6 euro minder | |
Kreator | zondag 6 juni 2021 @ 20:31 |
18 minuten winst. Per rit. 36 per dag. Dik 2.5 uur per week. | |
Eiwitshake | maandag 7 juni 2021 @ 00:08 |
Dat is helemaal prima, dan kan en mag ook gewoon altijd al. Ik wil graag iets harder, 120, 130 meestal. Soms ietsjes sneller. Laat dat dan ook een keuze zijn. | |
Eiwitshake | maandag 7 juni 2021 @ 00:20 |
De meeste mensen werken ook niet heel ver van hun woonplaats af. Voor mensen die vanwege hun beroep veel kilometers moeten afleggen voelt het gewoon als een pesterij dat 100 rijden en op een slakkentempo een vrachtwagen inhalen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 7 juni 2021 @ 02:19 |
Ik weet niet waar jij rondrijdt, maar mijn ervaring is echt anders. Er wordt vaak met een veel kleiner snelheidsverschil en daardoor over veel langere afstanden ingehaald. Blijkbaar is met de invoering van 100km/h het inhalen met een verschil van 1 km per uur de norm geworden. | |
leolinedance | maandag 7 juni 2021 @ 02:25 |
bron? | |
leolinedance | maandag 7 juni 2021 @ 02:26 |
tankpas, boeiend | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 7 juni 2021 @ 04:31 |
Het is wetenschappelijk aangetoond, dat als je een uur lang 130 rijdt, je 30 km verder bent, dan als je een uur lang 100 rijdt. | |
Mikeytt | maandag 7 juni 2021 @ 06:26 |
https://eenvandaag.avrotr(...)p-je-bestemming-aan/ https://www.rtlnieuws.nl/(...)ekenkamer-vertraging | |
Basp1 | maandag 7 juni 2021 @ 06:32 |
Net zoals die wetenschap aantoont dat je verbruik 20 a 30% meer is op die afstand met die snelheden. Verbruik gaat samen met vervuiling. Dus alle raceneuzen hier willen bewust meer vervuilen. | |
Twentsche_Ros | maandag 7 juni 2021 @ 08:29 |
Waar kun je een uur 130 rijden? Over de afsluitdijjk scheelt 100 of 130 geloof ik 5 minuten. | |
Hexagon | maandag 7 juni 2021 @ 09:43 |
Prima, eerst wat veeboeren wegwerken dan | |
Kreator | maandag 7 juni 2021 @ 12:54 |
Marginaal. het is vooral een papieren winst, omdat ze het niet uit de veeteelt en industrie durven te halen. | |
Kreator | maandag 7 juni 2021 @ 12:55 |
Als je een uur over de afsluitdijk rijdt, scheelt het 30km. Verder rij ik elke dag een uur heen en een uur terug. Dat kan in 99.5% van de gevallen gewoon met 130 als dat zou mogen. Het is maar zelden dat het te druk is. Bovendien, áls het al te druk is dan komt dat omdat onze overheid in alle wijsheid heeft besloten om een rijbaan af te kruizen. | |
Twentsche_Ros | maandag 7 juni 2021 @ 13:08 |
Afdluitdijk = 32 km Bij 100 km/u 0,32 uur Bij 130 km/u 0,246 uur Scheelt dus 0,074 uur Dat is 4,43 minuten. Nog geen 4 en een halve minuut. | |
SicSicSics | maandag 7 juni 2021 @ 13:12 |
130 plankgas. Amateurs. Verder vind ik 100 wel chill eigenlijk. Lekker op de CC, beetje om je heen kijken. Geen moeite mee en anders heb ik altijd een goed excuus om pas na het eten thuis te komen. Ik snap serieus niet dat men hier zoveel moeite mee heeft. | |
Kreator | maandag 7 juni 2021 @ 13:16 |
Interesseert mij toch geen ene ruk, die afsluitdijk. Het voegt echt niks toe aan de discussie. Als je er 30kph harder mag rijden, scheelt dat procentueel net zoveel tijd. Het is echt zinloos om te zeggen dat het 'maar 4 minuten' scheelt. Waarom zou jij in hemelsnaam voor mij moeten bepalen wat tijd waard is. | |
#ANONIEM | maandag 7 juni 2021 @ 13:17 |
Enkele rit. Als je er dagelijks voor je werk over moet dus 9 minuten per dag. Als je 5 dagen werkt 45 minuten per week. Als je 46 weken werkt 2070 minuten per jaar. Is toch 34,5 uur winst per jaar enkel door op zo'n lullig stukje als de Afsluitdijk 130 te mogen ipv 100. Dankje voor het voorbeeld. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 13:19:03 ] | |
Kreator | maandag 7 juni 2021 @ 13:31 |
Ik heb even wetenschappelijk onderzoek gedaan en als je in Spanje werkt, maar in Nederland op de afsluitdijk woont, dan moet je elke dag 2000 km heen en 2000km terug. Dat kost: 2000 / 130 = 15,4 uur 2000 / 100 = 20,0 uur Dat scheelt dus op een enkele rit dik 4.5 uur. Dat is 9 uur per dag!!!!1111111! Als ik dus 5x per week met 130kph naar spanje en terug rij, dan komt dat exclusief 4 weken vakantie in Spanje op 2160 uur (90 dagen) winst, door gewoon 130 te rijden. Gekkenhuis. | |
nostra | maandag 7 juni 2021 @ 13:34 |
Ja, terecht natuurlijk. Dat utilitaire gezeur over minuten is ook totaal irrlevant. Maar goed, het zal wel weer een paar promille stikstofuitstoot schelen en dus verantwoord zijn. | |
Basp1 | maandag 7 juni 2021 @ 13:51 |
nou laat ons dan de berekening maar zien. Het verschil in uitstoot tussen 100 en 130. Dat je er de industrie en landbouw bij moet halen is een zwaktebod om de extra vervuiling bij 130 te downplayen. Krijgen we hier dadelijk ook nog de argumenten china vervuilende kolencentrales. | |
Piles | maandag 7 juni 2021 @ 14:00 |
Die cijfers zijn er echt wel, maar verandert het iets aan je standpunt als ik dat weer helemaal uit ga zoeken? Grootste oorzaak van het kleine verschil in uitstoot: 1. Vrachtverkeer stoot heel veel uit in wegverkeer: die gaan niet harder rijden 2. De meeste personenauto's gaan niet 130 rijden, maar blijven rond de 110. Zoals het nu ook is. | |
Kreator | maandag 7 juni 2021 @ 14:10 |
Stikstof is een lokaal probleem. | |
Scjvb | maandag 7 juni 2021 @ 15:26 |
Hoewel tijd ook best vaak geld is, is harder rijden niet per se altijd maar nodig. Het is hier Duitsland niet. Onder de 130 km per uur op NL'se wegen is meestal voldoende. 100 tot 110 is vaak snel genoeg, vooral binnen relatief korte afstanden zoals bv in de Randstad. | |
Dven | maandag 7 juni 2021 @ 16:12 |
Zelfs indien waar moeten we dus alsnog het verschil in uitstoot maar voor lief en het gevaarlijker wegverkeer op de koop toenemen omdat 'een klein gedeelte' van de mensen zo nodig 130 (wat in de regel al 135 wordt) wil rijden? Kom zeg. Dat is dan dus echt helemaal nergens voor nodig, het is voor die paar mensen die zich om het marginale verschil druk maken de moeite gelukkig echt niet waard. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat (zonder jou te noemen ) in dit topic het toch over het algemeen ook FOK!'s grootste gekken zijn die zo nodig terug willen naar 130. Dat zegt ook wel wat :$ | |
Piles | maandag 7 juni 2021 @ 16:21 |
Als jij 67,3% van de dagelijkse auto-bestuurders als 'klein gedeelte' en 'paar mensen' wil wegzetten, dan klopt dat ja. En dat is overdag. 's Nachts gaat dat naar 86,9%. Qua mensen die harder dan 100 willen (dus 110+). Zie:
| |
Dven | maandag 7 juni 2021 @ 16:24 |
Jij zegt nota bene zelf dat de meeste geen 130 zullen gaan rijden. En dan mij veroordelen omdat ik het vervolgens over het kleine gedeelte dat 130 wil rijden heb. Wat voor een slechte grap ben jij dan | |
Piles | maandag 7 juni 2021 @ 16:27 |
Kunnen/mogen vs het daadwerkelijk doen. Ik veroordeel je niet, ik ben het alleen niet met je eens Ik probeer een inhoudelijke discussie te voeren o.b.v. de cijfers, maar laat ook maar. | |
TheFreshPrince | maandag 7 juni 2021 @ 16:27 |
Wat is het probleem dat het "traag en stroperig" is bij het inhalen van vrachtwagens? Je mag toch niet harder dus je houdt niemand op. | |
Red_85 | maandag 7 juni 2021 @ 16:36 |
Omdat het niet prettig is om lang naast een vrachtwagen te zitten en op een of andere wijze is het een vangnet voor opstoppingen. Maar je zit dus niet zo vaak op de weg snap ik, als je dit soort vragen nog moet stellen? | |
Dven | maandag 7 juni 2021 @ 16:39 |
Aangezien de rijbanen in Nederland afgescheiden zijn is er inderdaad niet echt een probleem. In landen met niet afgescheiden eenbaanswegen kan het daarentegen wel een dingetje zijn. Gelukkig is het voor die dingen dan vaak weer in de drukke periodes verboden om overdag over bepaalde wegen te rijden | |
Nieuwschierig | maandag 7 juni 2021 @ 18:06 |
De grootste ergernis is volgens mij ook dat de automobilist z'n navigatie niet meer kan verslaan. Verder zie ik alleen op wegen met trajectcontrole nog door 95% max. 100 gereden worden. Op alle andere wegen rijdt minimaal de helft 110 km/h echte snelheid, tegen de 120 op de teller. Sommigen een stuk harder. | |
Jordy-B | maandag 7 juni 2021 @ 19:33 |
Gekkenhuis is dat je een uur van je werk woont. | |
Mezano02 | woensdag 9 juni 2021 @ 11:21 |
Gedeeltelijk. Het gedrag van andere weggebruikers heb je niet in de hand. De snelheid van het vrachtverkeer is een gegeven, en het snelheidsverschil van dat vrachtverkeer met het andere verkeer is voor een groot deel bepalend voor de doorstroming. Naarmate dat verschil toeneemt wordt de rechterbaan minder gebruikt en krijg je extra druk op de linkerbaan en zorgt invoegend verkeer voor meer remacties. | |
bloodymary1 | woensdag 9 juni 2021 @ 11:27 |
100 rijden op de snelweg lijkt net of je stil staat. Flitsmeister heeft me al vaak gered. | |
mrevil1337 | woensdag 9 juni 2021 @ 15:23 |
Deze indruk heb ik anders totaal nog niet meegemaakt op de weg, linkerbaan is nog net zo druk als anders maar door Covid is het in algemeen veel rustiger. | |
Mezano02 | donderdag 10 juni 2021 @ 11:22 |
Ik heb juist de ervaring dat de ruimtes op rechts veel meer gebruikt worden. Voor Covid ging niemand naar rechts als er een paar honderd meter tussen vrachtwagens zat omdat het moeilijk was om weer naar links te komen. Wat mij betreft mag het vrachtvervoer naar 100 km uur. Dat scheelt ook. | |
Maverick_tfd | donderdag 10 juni 2021 @ 11:33 |
En algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens tussen 6 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds | |
Lord_Vetinari | donderdag 10 juni 2021 @ 11:45 |
Waarom? Dat negeren ze toch, net zoals ze dat nu al negeren op de stukken waar dit geldt. | |
Fcu030 | vrijdag 11 juni 2021 @ 02:29 |
Dat heeft denk ik meer te maken met de Nür Links traditie van Nederland. |