Best hoor. Maar dan ook niet verongelijkt gaan janken als ik je rechts voorbij ga.quote:
Sinds zo'n 4 weken voor de verkiezingen tot aan de verkiezingsavond.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:38 schreef Metalfrost het volgende:
Sinds wanneer luistert de politiek naar wat de burger wil
Laat maar zien dat 'wetenschappelijk' onderzoek. Als je veel kilometers maakt dan weet je wel beter.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is wetenschappelijk aangetoond dat een lagere snelheid voor betere doorstroming en daardoor minder reistijd zorgt. Uit m'n hoofd was 95 km/h de ideale snelheid
Je doet je best maar.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Best hoor. Maar dan ook niet verongelijkt gaan janken als ik je rechts voorbij ga.
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.htmlquote:Op zondag 6 juni 2021 14:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat maar zien dat 'wetenschappelijk' onderzoek. Als je veel kilometers maakt dan weet je wel beter.
Inderdaad. Ik merk ook dat ik sneller thuis ben sinds de snelheidsverlaging. Wat ik al eerder aangaf rijdt iedereen nu keurig rechts waardoor ik met minder hindernissen kan passeren. Je kan 2 dingen doen: strenger handhaven op links- en middenplakken of de maximumsnelheid vrijgeven zoals in Duitsland waardoor men eerder geneigd is naar rechts te gaan c.q. beter op te letten.quote:Op zondag 6 juni 2021 14:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
Topic mag dicht
quote:Op zondag 6 juni 2021 14:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
Topic mag dicht
Prima uit te leggen. De capaciteit verandert niet veel als je uit gaat van een volgafstand van 2 seconden maar hogere snelheden zorgen voor veel grotere verschillen tussen langzaam en snel verkeer. Dus meer verstoringen.quote:Op zondag 6 juni 2021 14:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik merk ook dat ik sneller thuis ben sinds de snelheidsverlaging. Wat ik al eerder aangaf rijdt iedereen nu keurig rechts waardoor ik met minder hindernissen kan passeren. Je kan 2 dingen doen: strenger handhaven op links- en middenplakken of de maximumsnelheid vrijgeven zoals in Duitsland waardoor men eerder geneigd is naar rechts te gaan c.q. beter op te letten.
Wat zij wetenschappelijk onderzoek noemen, noem ik anekdotisch bewijs want je mist een hoop parameters waardoor hun testsituatie elders anders uitpakt. Het is natuurkundig niet uit te leggen dat je met een lagere snelheid sneller bent. Een lagere snelheid zorgt bij een deel van de automobilisten voor gedragsverandering, terwijl gedragsverandering ook op andere manieren te bereiken is met behoud van snelheid.
Even verder redeneren. Hoe minder druk het is op de weg, des te makkelijker het is om een verstoring op te vangen. Je gaat er nu van uit dat het constant druk is om een max. snelheid van 100 km/u te rechtvaardigen. De praktijk is dat het niet altijd druk is... Daarmee is het onderzoek niet objectief, want je moet veel meer parameters meerekenen.quote:Op zondag 6 juni 2021 14:38 schreef Drekkoning het volgende:
Prima uit te leggen. De capaciteit verandert niet veel als je uit gaat van een volgafstand van 2 seconden maar hogere snelheden zorgen voor veel grotere verschillen tussen langzaam en snel verkeer. Dus meer verstoringen.
Nu klagen over anekdotisch bewijs terwijl je zelf continu vanuit je onderbuik postquote:Op zondag 6 juni 2021 14:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik merk ook dat ik sneller thuis ben sinds de snelheidsverlaging. Wat ik al eerder aangaf rijdt iedereen nu keurig rechts waardoor ik met minder hindernissen kan passeren. Je kan 2 dingen doen: strenger handhaven op links- en middenplakken of de maximumsnelheid vrijgeven zoals in Duitsland waardoor men eerder geneigd is naar rechts te gaan c.q. beter op te letten.
Wat zij wetenschappelijk onderzoek noemen, noem ik anekdotisch bewijs want je mist een hoop parameters waardoor hun testsituatie elders anders uitpakt. Het is natuurkundig niet uit te leggen dat je met een lagere snelheid sneller bent. Een lagere snelheid zorgt bij een deel van de automobilisten voor gedragsverandering, terwijl gedragsverandering ook op andere manieren te bereiken is met behoud van snelheid.
Wetenschappelijk onderzoek dat niet eens de moeite neemt om oorzaak en gevolg te benoemen Onderbuik bla bla.quote:Op zondag 6 juni 2021 15:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nu klagen over anekdotisch bewijs terwijl je zelf continu vanuit je onderbuik post
Er is tal van wetenschappelijk onderzoek naar optimale snelheid gedaan. Als dat wordt weggewuifd is de discussie hier wel klaar
Nee joh, dat is onderbuikgevoel!quote:Op zondag 6 juni 2021 17:38 schreef Kreator het volgende:
Volgens mij is vooral wetenschappelijk aangetoond dat je 30km verder bent in je rit, als je een uur hebt gereden met 130 ipv 100.
zo dat is wel 10 minuut extra koffietijd en 6 euro minderquote:Op zondag 6 juni 2021 17:38 schreef Kreator het volgende:
Volgens mij is vooral wetenschappelijk aangetoond dat je 30km verder bent in je rit, als je een uur hebt gereden met 130 ipv 100.
18 minuten winst. Per rit. 36 per dag. Dik 2.5 uur per week.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dat is wel 10 minuut extra koffietijd en 6 euro minder
Dat is helemaal prima, dan kan en mag ook gewoon altijd al.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 06:52 schreef recursief het volgende:
Ik vind overal 100 eerlijk gezegd een verademing. Het rijdt zoveel relaxter en ik rij 20% verder op een tank. Lekker cc aan en cruisen, heerlijk.
Ik weet niet waar jij rondrijdt, maar mijn ervaring is echt anders. Er wordt vaak met een veel kleiner snelheidsverschil en daardoor over veel langere afstanden ingehaald. Blijkbaar is met de invoering van 100km/h het inhalen met een verschil van 1 km per uur de norm geworden.quote:Op zondag 6 juni 2021 14:35 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik al eerder aangaf rijdt iedereen nu keurig rechts waardoor ik met minder hindernissen kan passeren.
bron?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:52 schreef Mikeytt het volgende:
Als onderzoek laat zien dat je met een maximumsnelheid van 130 snellet op je bestemming bent dan met een snelheid van 100, dan zou ik wel voorstander zijn.
Maar dat is simpelweg niet zo. Je hebt geen tijdwinst.
tankpas, boeiendquote:Op zondag 6 juni 2021 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dat is wel 10 minuut extra koffietijd en 6 euro minder
Het is wetenschappelijk aangetoond, dat als je een uur lang 130 rijdt, je 30 km verder bent, dan als je een uur lang 100 rijdt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:52 schreef Mikeytt het volgende:
Als onderzoek laat zien dat je met een maximumsnelheid van 130 snellet op je bestemming bent dan met een snelheid van 100, dan zou ik wel voorstander zijn.
Maar dat is simpelweg niet zo. Je hebt geen tijdwinst.
https://eenvandaag.avrotr(...)p-je-bestemming-aan/quote:
Net zoals die wetenschap aantoont dat je verbruik 20 a 30% meer is op die afstand met die snelheden. Verbruik gaat samen met vervuiling. Dus alle raceneuzen hier willen bewust meer vervuilen.quote:Op maandag 7 juni 2021 04:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk aangetoond, dat als je een uur lang 130 rijdt, je 30 km verder bent, dan als je een uur lang 100 rijdt.
Waar kun je een uur 130 rijden?quote:Op maandag 7 juni 2021 04:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk aangetoond, dat als je een uur lang 130 rijdt, je 30 km verder bent, dan als je een uur lang 100 rijdt.
Marginaal. het is vooral een papieren winst, omdat ze het niet uit de veeteelt en industrie durven te halen.quote:Op maandag 7 juni 2021 06:32 schreef Basp1 het volgende:
Dus alle raceneuzen hier willen bewust meer vervuilen.
Als je een uur over de afsluitdijk rijdt, scheelt het 30km.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waar kun je een uur 130 rijden?
Over de afsluitdijjk scheelt 100 of 130 geloof ik 5 minuten.
Afdluitdijk = 32 kmquote:Op maandag 7 juni 2021 12:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je een uur over de afsluitdijk rijdt, scheelt het 30km.
Verder rij ik elke dag een uur heen en een uur terug. Dat kan in 99.5% van de gevallen gewoon met 130 als dat zou mogen. Het is maar zelden dat het te druk is. Bovendien, áls het al te druk is dan komt dat omdat onze overheid in alle wijsheid heeft besloten om een rijbaan af te kruizen.
Interesseert mij toch geen ene ruk, die afsluitdijk. Het voegt echt niks toe aan de discussie. Als je er 30kph harder mag rijden, scheelt dat procentueel net zoveel tijd. Het is echt zinloos om te zeggen dat het 'maar 4 minuten' scheelt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Afdluitdijk = 32 km
Bij 100 km/u 0,32 uur
Bij 130 km/u 0,246 uur
Scheelt dus 0,074 uur
Dat is 4,43 minuten.
Nog geen 4 en een halve minuut.
Enkele rit.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Afdluitdijk = 32 km
Bij 100 km/u 0,32 uur
Bij 130 km/u 0,246 uur
Scheelt dus 0,074 uur
Dat is 4,43 minuten.
Nog geen 4 en een halve minuut.
nou laat ons dan de berekening maar zien. Het verschil in uitstoot tussen 100 en 130. Dat je er de industrie en landbouw bij moet halen is een zwaktebod om de extra vervuiling bij 130 te downplayen. Krijgen we hier dadelijk ook nog de argumenten china vervuilende kolencentrales.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Marginaal. het is vooral een papieren winst, omdat ze het niet uit de veeteelt en industrie durven te halen.
Die cijfers zijn er echt wel, maar verandert het iets aan je standpunt als ik dat weer helemaal uit ga zoeken?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou laat ons dan de berekening maar zien. Het verschil in uitstoot tussen 100 en 130. Dat je er de industrie en landbouw bij moet halen is een zwaktebod om de extra vervuiling bij 130 te downplayen. Krijgen we hier dadelijk ook nog de argumenten china vervuilende kolencentrales.
Stikstof is een lokaal probleem.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:51 schreef Basp1 het volgende:
Krijgen we hier dadelijk ook nog de argumenten china vervuilende kolencentrales.
Zelfs indien waar moeten we dus alsnog het verschil in uitstoot maar voor lief en het gevaarlijker wegverkeer op de koop toenemen omdat 'een klein gedeelte' van de mensen zo nodig 130 (wat in de regel al 135 wordt) wil rijden? Kom zeg. Dat is dan dus echt helemaal nergens voor nodig, het is voor die paar mensen die zich om het marginale verschil druk maken de moeite gelukkig echt niet waard.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Die cijfers zijn er echt wel, maar verandert het iets aan je standpunt als ik dat weer helemaal uit ga zoeken?
Grootste oorzaak van het kleine verschil in uitstoot:
1. Vrachtverkeer stoot heel veel uit in wegverkeer: die gaan niet harder rijden
2. De meeste personenauto's gaan niet 130 rijden, maar blijven rond de 110. Zoals het nu ook is.
Als jij 67,3% van de dagelijkse auto-bestuurders als 'klein gedeelte' en 'paar mensen' wil wegzetten, dan klopt dat ja. En dat is overdag. 's Nachts gaat dat naar 86,9%. Qua mensen die harder dan 100 willen (dus 110+).quote:Op maandag 7 juni 2021 16:12 schreef Dven het volgende:
Zelfs indien waar moeten we dus alsnog het verschil in uitstoot maar voor lief en het gevaarlijker wegverkeer op de koop toenemen omdat 'een klein gedeelte' van de mensen zo nodig 130 (wat in de regel al 135 wordt) wil rijden? Kom zeg. Dat is dan dus echt helemaal nergens voor nodig, het is voor die paar mensen die zich om het marginale verschil druk maken de moeite gelukkig echt niet waard.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:08 schreef Piles het volgende:
Als je in de onderliggende data kijkt (tabel H5, tabblad 3 Max snelheid snelwegen) zie je groot verschil tussen dagelijkse snelweg-gebruikers en niet-dagelijks.
Jij zegt nota bene zelf dat de meeste geen 130 zullen gaan rijden. En dan mij veroordelen omdat ik het vervolgens over het kleine gedeelte dat 130 wil rijden heb. Wat voor een slechte grap ben jij danquote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Als jij 67,3% van de dagelijkse auto-bestuurders als 'klein gedeelte' en 'paar mensen' wil wegzetten, dan klopt dat ja.
Kunnen/mogen vs het daadwerkelijk doen. Ik veroordeel je niet, ik ben het alleen niet met je eensquote:Op maandag 7 juni 2021 16:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij zegt nota bene zelf dat de meeste geen 130 zullen gaan rijden. En dan mij veroordelen omdat ik het vervolgens heb over het kleine gedeelte heb 130 wil rijden.
Ik probeer een inhoudelijke discussie te voeren o.b.v. de cijfers, maar laat ook maar.quote:Wat voor een slechte grap ben jij dan
Wat is het probleem dat het "traag en stroperig" is bij het inhalen van vrachtwagens?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Red_85 het volgende:
100 gaat nergens over. Vooral enorm traag en stroperig bij inhalen van vrachtwagens.
Omdat het niet prettig is om lang naast een vrachtwagen te zitten en op een of andere wijze is het een vangnet voor opstoppingen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat is het probleem dat het "traag en stroperig" is bij het inhalen van vrachtwagens?
Je mag toch niet harder dus je houdt niemand op.
Aangezien de rijbanen in Nederland afgescheiden zijn is er inderdaad niet echt een probleem. In landen met niet afgescheiden eenbaanswegen kan het daarentegen wel een dingetje zijn. Gelukkig is het voor die dingen dan vaak weer in de drukke periodes verboden om overdag over bepaalde wegen te rijdenquote:Op maandag 7 juni 2021 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat is het probleem dat het "traag en stroperig" is bij het inhalen van vrachtwagens?
Je mag toch niet harder dus je houdt niemand op.
De grootste ergernis is volgens mij ook dat de automobilist z'n navigatie niet meer kan verslaan.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Afdluitdijk = 32 km
Bij 100 km/u 0,32 uur
Bij 130 km/u 0,246 uur
Scheelt dus 0,074 uur
Dat is 4,43 minuten.
Nog geen 4 en een halve minuut.
Gekkenhuis is dat je een uur van je werk woont.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:31 schreef Kreator het volgende:
Ik heb even wetenschappelijk onderzoek gedaan en als je in Spanje werkt, maar in Nederland op de afsluitdijk woont, dan moet je elke dag 2000 km heen en 2000km terug.
Dat kost:
2000 / 130 = 15,4 uur
2000 / 100 = 20,0 uur
Dat scheelt dus op een enkele rit dik 4.5 uur. Dat is 9 uur per dag!!!!1111111! Als ik dus 5x per week met 130kph naar spanje en terug rij, dan komt dat exclusief 4 weken vakantie in Spanje op 2160 uur (90 dagen) winst, door gewoon 130 te rijden.
Gekkenhuis.
Gedeeltelijk. Het gedrag van andere weggebruikers heb je niet in de hand. De snelheid van het vrachtverkeer is een gegeven, en het snelheidsverschil van dat vrachtverkeer met het andere verkeer is voor een groot deel bepalend voor de doorstroming. Naarmate dat verschil toeneemt wordt de rechterbaan minder gebruikt en krijg je extra druk op de linkerbaan en zorgt invoegend verkeer voor meer remacties.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:43 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand met de rechtervoet.
Deze indruk heb ik anders totaal nog niet meegemaakt op de weg, linkerbaan is nog net zo druk als anders maar door Covid is het in algemeen veel rustiger.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:21 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Het gedrag van andere weggebruikers heb je niet in de hand. De snelheid van het vrachtverkeer is een gegeven, en het snelheidsverschil van dat vrachtverkeer met het andere verkeer is voor een groot deel bepalend voor de doorstroming. Naarmate dat verschil toeneemt wordt de rechterbaan minder gebruikt en krijg je extra druk op de linkerbaan en zorgt invoegend verkeer voor meer remacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |