abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:51:51 #1
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199733166


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

27-04-2021 | 08:35 1961
30-04-2021 | 16:45 1962
16-05-2021 | 09:06 1963 en 1964
17-05-2021 | 17:14 1965
20-05-2021 | 11:02 1966
22-05-2021 | 08:45 1967 en 1968 (Janssen)
25-05-2021 | 11:26 1969 en 1970
26-05-2021 | 12:05 1971
27-05-2021 | 10:20 1972 en 1973
28-05-2021 | 10:55 1974 en 1975
29-05-2021 | 11:30 1976 (Janssen)
30-05-2021 | 10:30 1977 en 1978
31-05-2021 | 11:30 1979 en 1980
01-06-2021 | 11:30 1981
03-06-2021 | 10:00 1982

Gaan we dit schema volgen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 18:58:22 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199733250
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dacht Japans publiek wel gewoon (deels). Wat mij betreft laten ze het doorgaan voor de sporters. Het heeft al zoveel geld gekost allemaal en over 3 jaar is Parijs aan de beurt, next!
Mag de familie/echtgenoot van de sporters eigenlijk erbij zijn?
pi_199733414
tyfus, nu ineens wel, lijersss!!

.
Alle GGD's gaan stempelen in gele boekje

GGD's zullen vanaf komende week op verzoek de coronavaccinatie ook registreren in het gele boekje. Dat heeft de koepelorganisatie van de GGD's op Twitter bekendgemaakt. Eerder waren sommige GGD's daar niet toe bereid.

Veel Nederlanders verzochten al om een stempel in het gele boekje, in afwachting van een Europees vaccinatiebewijs. Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid wilde daar niet aan, omdat het boekje volgens hem geen internationale status heeft en het GGD-medewerkers te veel werk op zou leveren.

Het gele boekje is een officieel systeem om vaccinaties te registreren van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Er worden al jarenlang reisvaccinaties in vastgelegd, zoals inentingen tegen hepatitis.
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:12:14 #4
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199733419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Die hele OS voegen helemaal niets toe op dit moment en op deze manier.
Ah, een echte sportfan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:13:06 #5
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199733429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:11 schreef THEFXR het volgende:
tyfus, nu ineens wel, lijersss!!

.
Alle GGD's gaan stempelen in gele boekje

GGD's zullen vanaf komende week op verzoek de coronavaccinatie ook registreren in het gele boekje. Dat heeft de koepelorganisatie van de GGD's op Twitter bekendgemaakt. Eerder waren sommige GGD's daar niet toe bereid.

Veel Nederlanders verzochten al om een stempel in het gele boekje, in afwachting van een Europees vaccinatiebewijs. Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid wilde daar niet aan, omdat het boekje volgens hem geen internationale status heeft en het GGD-medewerkers te veel werk op zou leveren.

Het gele boekje is een officieel systeem om vaccinaties te registreren van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Er worden al jarenlang reisvaccinaties in vastgelegd, zoals inentingen tegen hepatitis.
Ja, en de avondklok is inmiddels ook alweer weg :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199733448
sukkel dat je bent!!

.
Ook ging Rutte niet mee in de wens van verschillende partijen om tijdens het Europees Kampioenschap voetbal videoschermen toe te staan op terrassen. Het kabinet vreest dan een toeloop van mensen die onvoldoende afstand houden. Er wordt nog wel gekeken of later in het toernooi wel schermen toegestaan kunnen worden.
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:15:15 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199733456
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:11 schreef THEFXR het volgende:
tyfus, nu ineens wel, lijersss!!

.
Alle GGD's gaan stempelen in gele boekje

GGD's zullen vanaf komende week op verzoek de coronavaccinatie ook registreren in het gele boekje. Dat heeft de koepelorganisatie van de GGD's op Twitter bekendgemaakt. Eerder waren sommige GGD's daar niet toe bereid.

Veel Nederlanders verzochten al om een stempel in het gele boekje, in afwachting van een Europees vaccinatiebewijs. Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid wilde daar niet aan, omdat het boekje volgens hem geen internationale status heeft en het GGD-medewerkers te veel werk op zou leveren.

Het gele boekje is een officieel systeem om vaccinaties te registreren van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Er worden al jarenlang reisvaccinaties in vastgelegd, zoals inentingen tegen hepatitis.
Ja leuk, maar er zijn dus ook een boel mensen die dat boekje helemaal niet hebben. Die krijgen wel een ander bewijs, neem ik aan.
pi_199733467
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja leuk, maar er zijn dus ook een boel mensen die dat boekje helemaal niet hebben. Die krijgen wel een ander bewijs, neem ik aan.
en diegene die al gevaccineerd zijn?? even opnieuw langsrijden?
pi_199733471
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja leuk, maar er zijn dus ook een boel mensen die dat boekje helemaal niet hebben. Die krijgen wel een ander bewijs, neem ik aan.
Op hun hand. Dus niet meer handen stuk wassen.
pi_199733501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:11 schreef THEFXR het volgende:
tyfus, nu ineens wel, lijersss!!

.
Alle GGD's gaan stempelen in gele boekje

GGD's zullen vanaf komende week op verzoek de coronavaccinatie ook registreren in het gele boekje. Dat heeft de koepelorganisatie van de GGD's op Twitter bekendgemaakt. Eerder waren sommige GGD's daar niet toe bereid.

Veel Nederlanders verzochten al om een stempel in het gele boekje, in afwachting van een Europees vaccinatiebewijs. Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid wilde daar niet aan, omdat het boekje volgens hem geen internationale status heeft en het GGD-medewerkers te veel werk op zou leveren.

Het gele boekje is een officieel systeem om vaccinaties te registreren van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Er worden al jarenlang reisvaccinaties in vastgelegd, zoals inentingen tegen hepatitis.
Kreeg het stempel gisteren ook zonder problemen. Bij een GGD die niet zou stempelen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199733574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en diegene die al gevaccineerd zijn?? even opnieuw langsrijden?
Er zijn maar heel weinig situaties waarbij nú dat stempeltje nuttig is. Maar het kan inderdaad binnenkort ook met terugwerkende kracht:

twitter


Ik vermoed dat als de wereld weer wat open gaat heel veel (niet-Europese) landen de Europese QR-code zullen kunnen uitlezen bij de grenzen. En mocht je toch volgende zomer naar Burundi ofzo willen waar ze de QR-code niet kennen maar wel waarde hechten aan het gele boekje, dan is het toch vroeg genoeg om dan die stempel alsnog te regelen?
pi_199733579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en diegene die al gevaccineerd zijn?? even opnieuw langsrijden?
Ja hoor, die mogen ook wel weer even tussendoor :+
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:29:13 #13
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199733619
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:26 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Ja hoor, die mogen ook wel weer even tussendoor :+
OMG ff een vluggertje :D
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:33:42 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199733684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en diegene die al gevaccineerd zijn?? even opnieuw langsrijden?
Wordt door de GGD-GHOR een oplossing voor bedacht zeggen ze op Twitter

-edit- mobiel, bleef even hangen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199733728
Over dat gele boekje. Ik heb er ooit een gekregen bij mijn hepA en b vaccinatie voor reizen, maar dat ding is uiteraard al lang kwijt. Is het handig om zo'n boekje nog aan te vragen? En staan dan die oudere vaccinaties en dan ook weer in? :?
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:37:41 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199733739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja leuk, maar er zijn dus ook een boel mensen die dat boekje helemaal niet hebben. Die krijgen wel een ander bewijs, neem ik aan.
Ja, dit vraag ik me dan ook af. Ook geen geel boekje hier. Zou wel fijn zijn iets van een bewijs te hebben (wat geaccepteerd word op internationaal niveau) als je niet zo’n boekje hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:38:06 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199733749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig situaties waarbij nú dat stempeltje nuttig is. Maar het kan inderdaad binnenkort ook met terugwerkende kracht:

[ twitter ]

Ik vermoed dat als de wereld weer wat open gaat heel veel (niet-Europese) landen de Europese QR-code zullen kunnen uitlezen bij de grenzen. En mocht je toch volgende zomer naar Burundi ofzo willen waar ze de QR-code niet kennen maar wel waarde hechten aan het gele boekje, dan is het toch vroeg genoeg om dan die stempel alsnog te regelen?
Komt ook nog een WHO certificaat, papier en digitaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:42:27 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199733809
Volgens mij mag je ook de registratiekaarten laten zien. Maar geel boekje is wel handiger, ik ga ze er sowieso bij laten zetten :Y

Daarnaast binnen Europa natuurlijk het Europese digitale paspoort binnenkort.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199733818
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:37 schreef SilverEyes het volgende:
Over dat gele boekje. Ik heb er ooit een gekregen bij mijn hepA en b vaccinatie voor reizen, maar dat ding is uiteraard al lang kwijt. Is het handig om zo'n boekje nog aan te vragen? En staan dan die oudere vaccinaties en dan ook weer in? :?
Niet automatisch natuurlijk. :D

Als het niet te lang geleden is, heb je kans dat de instantie waar je de vaccinaties hebt laten zetten ze nog in het systeem heeft staan. Alleen weet ik niet of ze dan nogmaals stempelen in een nieuw boekje. Dat zul je dan na moeten vragen.

https://www.ggdreisvaccin(...)erdere-vaccinaties-0
pi_199733833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja leuk, maar er zijn dus ook een boel mensen die dat boekje helemaal niet hebben. Die krijgen wel een ander bewijs, neem ik aan.
Ik had nog nooit van dat boekje gehoord. :')

Enige wat ik daarover wist is dat iemand een keer een stempel in een geel boekje had gekregen omdat ie een prik moest toen ie naar Azië ging. Verder nooit iets van een geel boekje gehoord.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199733835
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:43 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet automatisch natuurlijk. :D

Als het niet te lang geleden is, heb je kans dat de instantie waar je de vaccinaties hebt laten zetten ze nog in het systeem heeft staan. Alleen weet ik niet of ze dan nogmaals stempelen in een nieuw boekje. Dat zul je dan na moeten vragen.

https://www.ggdreisvaccin(...)erdere-vaccinaties-0
Thx. Dat is 18 jaar geleden, zal wel iets te lang geleden zijn :+
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:45:50 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199733844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:37 schreef SilverEyes het volgende:
Over dat gele boekje. Ik heb er ooit een gekregen bij mijn hepA en b vaccinatie voor reizen, maar dat ding is uiteraard al lang kwijt. Is het handig om zo'n boekje nog aan te vragen? En staan dan die oudere vaccinaties en dan ook weer in? :?
https://www.sdu.nl/shop/h(...)ng-of-profylaxe.html

Snel in huis

Is wel leeg, oude vaccinaties staan er niet in. Komt tzt wel een oplossing voor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:50:32 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199733906
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens mij mag je ook de registratiekaarten laten zien. Maar geel boekje is wel handiger, ik ga ze er sowieso bij laten zetten :Y

Daarnaast binnen Europa natuurlijk het Europese digitale paspoort binnenkort.
Dat eerste verschilt per land. Meestal wel denk ik, zeker omdat landen er niet zoveel belang bij hebben moeilijk te doen en Nederland nu niks echt beters heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199733931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:44 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Thx. Dat is 18 jaar geleden, zal wel iets te lang geleden zijn :+
Daarbij, HepA en HepB vaccins hebben binnen een bepaalde tijd een herhaling nodig om langdurige bescherming te geven, dus als het bij een éénmalige vaccinatie is gebleven heb je er nu toch niets meer aan. :+
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:54:19 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199733940
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:44 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Thx. Dat is 18 jaar geleden, zal wel iets te lang geleden zijn :+
Medische gegevens moeten minimaal 20 jaar bewaard blijven ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:55:53 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199733964
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daarbij, HepA en HepB vaccins hebben binnen een bepaalde tijd een herhaling nodig om langdurige bescherming te geven, dus als het bij een éénmalige vaccinatie is gebleven heb je er nu toch niets meer aan. :+
Ligt aan het vaccin. En het kan wel invloed hebben op de volgende in een reeks, dat die daarvoor toch invloed heeft op de geldigheid en de rest van de reeks enzo.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:57:29 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199733981
Beduimelde boekjes tientallen jaren bewaren is toch ook niet meer van deze tijd.

Zelfs al had ik er eentje gehad dan was die ongetwijfeld al lang een keer in een verhuizing verdwenen.
pi_199734006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik had nog nooit van dat boekje gehoord. :')

Enige wat ik daarover wist is dat iemand een keer een stempel in een geel boekje had gekregen omdat ie een prik moest toen ie naar Azië ging. Verder nooit iets van een geel boekje gehoord.
We hebben in Nederland het consultatieboekje waar de vaccinaties die je als baby/kind gekregen hebt in afgestempeld zijn. In Duitsland gebruiken ze daar dat gele boekje voor; de eerste vraag, die m'n vriendin in het Impfzentrum kreeg, was of ze dat gele boekje bij zich had.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:02:01 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199734039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Beduimelde boekjes tientallen jaren bewaren is toch ook niet meer van deze tijd.

Zelfs al had ik er eentje gehad dan was die ongetwijfeld al lang een keer in een verhuizing verdwenen.
Zo lang er niks beters is :')

Rijksvaccinatieprogramma kun je trouwens wel de gegevens van opvragen, mits je jong genoeg bent om in het systeem te staan

Rest is bij elkaar scharrel werk helaas (nog)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:02:32 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199734045
Is er hier iemand wel eens getest door een particulier bedrijf voor zo'n PCR test met reiscertificaat? Mid juni hebben wij een test nodig voor onze vakantie (mits die doorgaat) maar er zijn zoveel bedrijven; geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn. Zolang er maar een testlocatie zit rond Hellevoetsluis/Spijkenisse/Rotterdam. Iemand een aanrader toevallig? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199734052
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ligt aan het vaccin. En het kan wel invloed hebben op de volgende in een reeks, dat die daarvoor toch invloed heeft op de geldigheid en de rest van de reeks enzo.
Volgens mij moet je voor Hepatitis B er 3 krijgen binnen ongeveer een half jaar (zal wel een marge van een paar maanden op zitten) voor levenslange bescherming. Ik verwacht dat 18 jaar wel iets te lang is, al weet je het nooit zeker tenzij je een bloedtest laat doen om de antistoffen te meten.

Mijn 2 Hepatitis A prikken zat zo'n 3 jaar tussen. Was wel zo'n beetje het maximum werd toen gezegd om de 2e als booster te laten fungeren. Bij geldigheid staat "25 jaar" geschreven bij de tweede.

Maar dat is alweer zo'n 10 jaar geleden en ook de inzichten veranderen voortdurend. Best kans dat de bescherming inmiddels levenslang kan zijn.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:05:08 #32
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199734079
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is er hier iemand wel eens getest door een particulier bedrijf voor zo'n PCR test met reiscertificaat? Mid juni hebben wij een test nodig voor onze vakantie (mits die doorgaat) maar er zijn zoveel bedrijven; geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn. Zolang er maar een testlocatie zit rond Hellevoetsluis/Spijkenisse/Rotterdam. Iemand een aanrader toevallig? :)
(Nog) geen ervaring, maar via TUI hebben we Spoedtest.nl en HealthCheckCenter doorgekregen als partijen waar zij mee samenwerken. Dus ik ga er vanuit dat die wel goed zijn. Diverse locaties in Nederland.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 juni 2021 @ 20:07:10 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199734095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:05 schreef Arizona het volgende:

[..]

(Nog) geen ervaring, maar via TUI hebben we Spoedtest.nl en HealthCheckCenter doorgekregen als partijen waar zij mee samenwerken. Dus ik ga er vanuit dat die wel goed zijn. Diverse locaties in Nederland.
Die noteer ik ook even.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:08:07 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199734101
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is er hier iemand wel eens getest door een particulier bedrijf voor zo'n PCR test met reiscertificaat? Mid juni hebben wij een test nodig voor onze vakantie (mits die doorgaat) maar er zijn zoveel bedrijven; geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn. Zolang er maar een testlocatie zit rond Hellevoetsluis/Spijkenisse/Rotterdam. Iemand een aanrader toevallig? :)
https://www.travelclinic.com

Is van het Erasmus MC, betrouwbaar, snel en niet idioot duur.

En indien toch niet nodig, nog af te zeggen, kosteloos ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:09:19 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199734113
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Volgens mij moet je voor Hepatitis B er 3 krijgen binnen ongeveer een half jaar (zal wel een marge van een paar maanden op zitten) voor levenslange bescherming. Ik verwacht dat 18 jaar wel iets te lang is, al weet je het nooit zeker tenzij je een bloedtest laat doen om de antistoffen te meten.

Mijn 2 Hepatitis A prikken zat zo'n 3 jaar tussen. Was wel zo'n beetje het maximum werd toen gezegd om de 2e als booster te laten fungeren. Bij geldigheid staat "25 jaar" geschreven bij de tweede.

Maar dat is alweer zo'n 10 jaar geleden en ook de inzichten veranderen voortdurend. Best kans dat de bescherming inmiddels levenslang kan zijn.
Klopt, een aantal vaccins zijn nu langer geldig bijvoorbeeld, omdat de inzichten idd veranderen
Zo ook de interval, is geen vaste tijdspanne.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:11:46 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199734130
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:05 schreef Arizona het volgende:

[..]

(Nog) geen ervaring, maar via TUI hebben we Spoedtest.nl en HealthCheckCenter doorgekregen als partijen waar zij mee samenwerken. Dus ik ga er vanuit dat die wel goed zijn. Diverse locaties in Nederland.
Thanks! Spoedtest.nl is inderdaad eentje die ik ook tegenkwam.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

https://www.travelclinic.com

Is van het Erasmus MC, betrouwbaar, snel en niet idioot duur.

En indien toch niet nodig, nog af te zeggen, kosteloos ;)
Top!

Tot nu is dit de goedkoopste die ik tegen kwam, maar om de een of andere reden vertrouw ik het wat minder: https://carephar.nl/
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199734153
Als het een beetje mee zit eind Augustus mooi naar een Grieks eiland, fuck you corona dat hebben we wel verdiend! 8-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199734167
Volgend jaar zomer wordt een fantastische reis, zoveel geld gespaard na twee zomers niet of niet ver *O*
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:16:34 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199734185
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Thanks! Spoedtest.nl is inderdaad eentje die ik ook tegenkwam.
[..]

Top!

Tot nu is dit de goedkoopste die ik tegen kwam, maar om de een of andere reden vertrouw ik het wat minder: https://carephar.nl/
Die laatste review :D :o

https://nl.trustpilot.com/review/carephar.nl
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199734186
Is dat 8 uur alcoholverbod er al af eigenlijk?
pi_199734193
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is dat 8 uur alcoholverbod er al af eigenlijk?
Zaterdag, wordt 22:00
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199734199
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het een beetje mee zit eind Augustus mooi naar een Grieks eiland, fuck you corona dat hebben we wel verdiend! 8-)
Waarschijnlijk heb je daar de minste contacten van het hele jaar, maar goed.
I'll give you something to do
pi_199734216
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:18 schreef galantis het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je daar de minste contacten van het hele jaar, maar goed.
Niet boeiend, een welverdiende vakantie in een of ander resort kan ik wel gebruiken :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199734217
Motie 28 : Direct stoppen met TvT

Uiteraard ontraden, want de Jonge vind het heeeeel zonde voor theaters, en evenementen....Gohhhh
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199734240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet boeiend, een welverdiende vakantie in een of ander resort kan ik wel gebruiken :)
Oh zeker. Maar een echte fuck you corona is een nachtclub. Of een tomofair :7
I'll give you something to do
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:23:09 #46
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199734248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:
Motie 28 : Direct stoppen met TvT

Uiteraard ontraden, want de Jonge vind het heeeeel zonde voor theaters, en evenementen....Gohhhh
Alsof er per definitie een relatie is tussen sneltesten en theaters. Hij kan het touwtje ook gewoon doorknippen :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199734252
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:
Motie 28 : Direct stoppen met TvT

Uiteraard ontraden, want de Jonge vind het heeeeel zonde voor theaters, en evenementen....Gohhhh
Verrassend ;(
pi_199734258
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:
Motie 28 : Direct stoppen met TvT

Uiteraard ontraden, want de Jonge vind het heeeeel zonde voor theaters, en evenementen....Gohhhh
Kreeg vanmiddag mail van Holland Casino.. testen voor toegang dus. Ondanks dat het testen gratis is, is het gewoon teveel gedoe (zeker als je met een clubje mensen wilt gaan). Laat maar dan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199734259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:
Motie 28 : Direct stoppen met TvT

Uiteraard ontraden, want de Jonge vind het heeeeel zonde voor theaters, en evenementen....Gohhhh
Ah, de premisse dat die zonder TvT onmogelijk zouden zijn staat dus al buiten kijf, duidelijk.

Hij vindt het ongetwijfeld zonde, maar dan voor iets anders.
I'll give you something to do
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:25:37 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199734275
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kreeg vanmiddag mail van Holland Casino.. testen voor toegang dus. Ondanks dat het testen gratis is, is het gewoon teveel gedoe (zeker als je met een clubje mensen wilt gaan). Laat maar dan..
Speeltip 1: spreid uw testkansen.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 20:26:50 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199734289
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is er hier iemand wel eens getest door een particulier bedrijf voor zo'n PCR test met reiscertificaat? Mid juni hebben wij een test nodig voor onze vakantie (mits die doorgaat) maar er zijn zoveel bedrijven; geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn. Zolang er maar een testlocatie zit rond Hellevoetsluis/Spijkenisse/Rotterdam. Iemand een aanrader toevallig? :)
Ik ben in Rotterdam getest maar ik zou dat bedrijf niet aanraden, niks mis met de test voor mij maar als de politie aan de deur komt vanwege problemen met een klant die zijn geld terug wil dan is dat een veeg teken :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199734294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kreeg vanmiddag mail van Holland Casino.. testen voor toegang dus. Ondanks dat het testen gratis is, is het gewoon teveel gedoe (zeker als je met een clubje mensen wilt gaan). Laat maar dan..
Dat denkt iedereen dus. Daarom is die testmaatschappij gedoemd te mislukken.
Snap echt niet dat Hugo dat niet ziet.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:28:01 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199734312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Ah, de premisse dat die zonder TvT onmogelijk zouden zijn staat dus al buiten kijf, duidelijk.

Hij vindt het ongetwijfeld zonde, maar dan voor iets anders.
Zonde voor zijn zakken :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 20:28:03 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199734314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen dus. Daarom is die testmaatschappij gedoemd te mislukken.
Snap echt niet dat Hugo dat niet ziet.
Volgens mij werkt het dan gewoon ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:28:46 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199734324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen dus. Daarom is die testmaatschappij gedoemd te mislukken.
Snap echt niet dat Hugo dat niet ziet.
Too far in to fail
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:29:22 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199734331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen dus. Daarom is die testmaatschappij gedoemd te mislukken.
Snap echt niet dat Hugo dat niet ziet.
Ik zou er ook niet aan beginnen hoor.

Toevallig wilde ik van de week ff een McDonald's binnen toen ik onderweg was, stond zo'n bord bij de ingang over reserveren, QR-codes scannen, gegevens invullen bla bla. Ben meteen omgedraaid. Stik maar in al je onzin.
pi_199734364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen dus. Daarom is die testmaatschappij gedoemd te mislukken.
Snap echt niet dat Hugo dat niet ziet.
Verstand op 0 en dooorrrr.

Op zich nog best een kunst om je af te sluiten van dan wel totaal ongevoelig te worden voor alle signalen uit de samenleving, namelijk die golven of zeg maar gerust tsunami's aan kritiek op dit briljante concept.
I'll give you something to do
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 20:32:26 #58
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199734368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet aan beginnen hoor.

Toevallig wilde ik van de week ff een McDonald's binnen toen ik onderweg was, stond zo'n bord bij de ingang over reserveren, QR-codes scannen, gegevens invullen bla bla. Ben meteen omgedraaid. Stik maar in al je onzin.
Dat is schijn joh. Gewoon doorlopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:32:48 #59
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199734372
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben in Rotterdam getest maar ik zou dat bedrijf niet aanraden, niks mis met de test voor mij maar als de politie aan de deur komt vanwege problemen met een klant die zijn geld terug wil dan is dat een veeg teken :D
Hm, die klinkt verleidelijk! Welk bedrijf ging het om als ik vragen mag? Weet ik dat ik die moet ontwijken _O- Mag ook per DM natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:33:21 #60
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199734378
Ik hoop zelf trouwens dat de testen met reisbewijzen toch nog gratis worden voordat wij op vakantie gaan (12 juli). Scheelt toch weer 40 euro pp :D (Tui biedt het met korting aan) .

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet aan beginnen hoor.

Toevallig wilde ik van de week ff een McDonald's binnen toen ik onderweg was, stond zo'n bord bij de ingang over reserveren, QR-codes scannen, gegevens invullen bla bla. Ben meteen omgedraaid. Stik maar in al je onzin.
Bij de McD hier stelt dat niets voor. Mevrouw die vraagt om je handen te desinfecteren, vraagt of je geen klachten hebt en vraagt of je de QR code op tafel wil scannen, maar dat laatste is vrijwillig.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:34:26 #61
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199734388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:
Motie 28 : Direct stoppen met TvT

Uiteraard ontraden, want de Jonge vind het heeeeel zonde voor theaters, en evenementen....Gohhhh
props om die ultralange debatten nog te kijken
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:34:42 #62
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199734393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kreeg vanmiddag mail van Holland Casino.. testen voor toegang dus. Ondanks dat het testen gratis is, is het gewoon teveel gedoe (zeker als je met een clubje mensen wilt gaan). Laat maar dan..
Zei mijn vriend ook al. Die vindt het leuk om af en toe met vrienden een gokje te wagen. Maar ze wachten wel weer met gaan totdat dat TvT eraf is. Tot die tijd gaan ze gewoon bieren op het terras :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199734407
Voor degene die er niet genoeg van krijgen, nu op rtl 7 'World War Z'.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:40:55 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199734442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:33 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop zelf trouwens dat de testen met reisbewijzen toch nog gratis worden voordat wij op vakantie gaan (12 juli). Scheelt toch weer 40 euro pp :D (Tui biedt het met korting aan) .
[..]

Bij de McD hier stelt dat niets voor. Mevrouw die vraagt om je handen te desinfecteren, vraagt of je geen klachten hebt en vraagt of je de QR code op tafel wil scannen, maar dat laatste is vrijwillig.
Ik heb niet eens een qr-scanner op mijn telefoon, dat zou bij mij niet eens een verzonnen excuus zijn :D
pi_199734477
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een qr-scanner op mijn telefoon, dat zou bij mij niet eens een verzonnen excuus zijn :D
Tegenwoordig ook gewoon verstopt in de camera app bij veel telefoons ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199734498
Whoah ... vanochtend sinds heeeul lang geleden heerlijk op een terrasje in hartje Arnhem zitten sparren met een andere ondernemer.

Heerlijk om alles weer zo levendig te zien alsof er geen vuiltje aan de lucht is 8-)
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:46:42 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199734507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Tegenwoordig ook gewoon verstopt in de camera app bij veel telefoons ;)
Mijn telefoon is al wat jaartjes oud, gok van niet.

Los daarvan ben ik ook gewoon klaar met al dat micromanagement. Ik zet mijn mondkapje op, ik betaal en daar moeten ze het maar mee doen. Laat mij verder met rust met al dat andere geneuzel.
pi_199735153
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 juni 2021 @ 21:16:51 #69
408813 crew  trein2000
pi_199735186
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Zonde voor zijn zakken :')
Wat was het ook alweer? Een miljard?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:22:32 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199735347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat was het ook alweer? Een miljard?
5 miljard O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:23:14 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199735365
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:15 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Kan niet zien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 juni 2021 @ 21:25:01 #72
408813 crew  trein2000
pi_199735395
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan niet zien
Was nou maar naar specsavers gegaan :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:33:03 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199735589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Was nou maar naar specsavers gegaan :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 juni 2021 @ 21:36:13 #74
408813 crew  trein2000
pi_199735667
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:33 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Na jaren vol spanning wachten kon je dat gifje ook een keer kwijt? :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:38:52 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199735733
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Na jaren vol spanning wachten kon je dat gifje ook een keer kwijt? :D
:@ :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199735815
https://nos.nl/artikel/23(...)uitbraak-coronavirus
De geruchten gingen al een tijdje rond maar Corona is ook gewoon weer terug in China.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 21:47:00 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199735903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:42 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)uitbraak-coronavirus
De geruchten gingen al een tijdje rond maar Corona is ook gewoon weer terug in China.
Dat had echt niemand verwacht. Jeetje, bijzonder.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199735943
twitter


Geen heel florisant nieuws uit het VK inderdaad. Lijkt er op dat het daar de verkeerde opgaat omdat men daar mensen massaal met AZ heeft gevaccineerd dat dus minder goed op de Indiase variant lijkt te reageren..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199735969
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Geen heel florisant nieuws uit het VK inderdaad. Lijkt er op dat het daar de verkeerde opgaat omdat men daar mensen massaal met AZ heeft gevaccineerd dat dus minder goed op de Indiase variant lijkt te reageren..
Ik post net 2 post geleden iets heel anders.
Ook in UK topic staat ook een heel ander beeld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:51:50 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199735980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:42 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)uitbraak-coronavirus
De geruchten gingen al een tijdje rond maar Corona is ook gewoon weer terug in China.
Xi Jinpinged!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 21:52:09 #81
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199735984
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik post net 2 post geleden iets heel anders.
Ook in UK topic staat ook een heel ander beeld.
Linksom of rechtsom, dit is voer voor de zerocovid roepers. Oftewel, er zal wel weer een harde roep komen om versoepelingen hier on hold te zetten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199735990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik post net 2 post geleden iets heel anders.
Ook in UK topic staat ook een heel ander beeld.
Tja, zeg jij het maar. Dit is geen uit de lucht gegrepen bron ofzo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:53:57 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199736018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom, dit is voer voor de zerocovid roepers. Oftewel, er zal wel weer een harde roep komen om versoepelingen hier on hold te zetten.
Hoezo?

Twee mRNA's erin jassen of een mRNA na eerdere besmetting.

Kinderen lekker laten doormaken.

En klaar ermee ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199736019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik post net 2 post geleden iets heel anders.
Ook in UK topic staat ook een heel ander beeld.
Deepti moet je ook niet serieus nemen werkt voor zerocovid en voor dat corona er was had ze nog nooit wat gedaan met infectieziektes. Het is een soort Nederlands redteam.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 21:56:24 #85
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199736065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, zeg jij het maar. Dit is geen uit de lucht gegrepen bron ofzo.
Het is alleen geen ongekleurde bron. Ze is aanhanger van de 'niemang mag Covid krijgen' doctrine. Om een beeld te geven, ze heeft een memorandum ondertekend dat het beleid dat Australië en Nieuw-Zeeland voeren het juiste beleid zijn.

Zit een beetje op 't niveau Zoe Hyde, die kinderen een anale swab wil geven omdat ze via hun neus negatief testen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199736109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is alleen geen ongekleurde bron. Ze is aanhanger van de 'niemang mag Covid krijgen' doctrine. Om een beeld te geven, ze heeft een memorandum ondertekend dat het beleid dat Australië en Nieuw-Zeeland voeren het juiste beleid zijn.

Zit een beetje op 't niveau Zoe Hyde, die kinderen een anale swab wil geven omdat ze via hun neus negatief testen.
Goed dat wist ik niet, geef ik toe.. maar haar data zal toch niet allemaal complete nonsense zijn?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:03:06 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199736169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed dat wist ik niet, geef ik toe.. maar haar data zal toch niet allemaal complete nonsense zijn?
Ik geloof best dat de data klopt, maar het gaat erom hoe je het interpreteert. Een Forum voor Democratie zou zeggen: Maar 13 doden, dat is bewijs dat vaccineren werkt en door met je leven. Zij zegt dat vaccineren niet (voldoende) helpt tegen deze variant en dat ze dus in lockdown moeten (blijven).

De waarheid zal wellicht in het midden liggen. Heb wel 's eerder ergens gezien dat AZ minder bescherming tegen de Indiase variant had.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199736201
twitter

Tja de besmettingen zitten dus vooral in de ongevaccineerde mensen. Plus we weten al dat het AZ vaccin wat langer nodig heeft dan het Pfizer vaccin na de 2de dosis om volledige bescherming te bieden.
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:05:21 #89
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199736203
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof best dat de data klopt, maar het gaat erom hoe je het interpreteert. Een Forum voor Democratie zou zeggen: Maar 13 doden, dat is bewijs dat vaccineren werkt en door met je leven. Zij zegt dat vaccineren niet (voldoende) helpt tegen deze variant en dat ze dus in lockdown moeten (blijven).

De waarheid zal wellicht in het midden liggen. Heb wel 's eerder ergens gezien dat AZ minder bescherming tegen de Indiase variant had.
Enkele AZ schijnt wel beroerder te werken, en UK heeft veel AZ gebruikt in de campagne daar. Met 12 weken ertussen zullen er nog steeds veel enkelvoudigen zijn
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199736240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, zeg jij het maar. Dit is geen uit de lucht gegrepen bron ofzo.
Maar er staat toch weinig spannends in de tweet? Deze variant is wat overdraagbaarder en leidt vaker tot ernstig verloop, maar dat zegt verder weinig over hoe het verloop is in de toch al in significante mate gevaccineerde Britse maatschappij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199736388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar er staat toch weinig spannends in de tweet? Deze variant is wat overdraagbaarder en leidt vaker tot ernstig verloop, maar dat zegt verder weinig over hoe het verloop is in de toch al in significante mate gevaccineerde Britse maatschappij.
Weet ik, vertaal het een beetje naar de huidige trend in ons land waarbij veel mensen voor 1 prik gaan vanwege besmetting in het verleden. Hoop dat dat geen negatieve gevolgen heeft bij evt deze of andere varianten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199736486
De Televaag / CDA denkt ook even een goede beurt te maken. Stelletje hypocrieten

https://www.telegraaf.nl/c/1642951252/
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:18:52 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199736526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:17 schreef Twinkle20 het volgende:
De Televaag / CDA denkt ook even een goede beurt te maken. Stelletje hypocrieten

https://www.telegraaf.nl/c/1642951252/
Bietje laat :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:19:24 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199736544
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weet ik, vertaal het een beetje naar de huidige trend in ons land waarbij veel mensen voor 1 prik gaan vanwege besmetting in het verleden. Hoop dat dat geen negatieve gevolgen heeft bij evt deze of andere varianten.
Die prik ná je infectie neem je juist als booster voor de mutaties
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199736593
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:17 schreef Twinkle20 het volgende:
De Televaag / CDA denkt ook even een goede beurt te maken. Stelletje hypocrieten

https://www.telegraaf.nl/c/1642951252/
"De bedrijf uit Deventer" :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:22:23 #96
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199736624
quote:
Mexico heeft 2.894 nieuwe positieve coronabesmettingen geteld in de afgelopen 24 uur. Daarnaast zijn 216 mensen overleden aan Covid-19, de ziekte die het coronavirus met zich meebrengt.

In totaal heeft Mexico ruim 2,4 miljoen coronabesmettingen geteld. Bijna 230.000 mensen zijn overleden door het coronavirus.
Mexico heeft dus evenveel besmettingen als NL ongeveer per dag. Maar iets zegt me dat ze last hebben van onderrapportage qua testen. Weet het niet zeker hè, is een gevoel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199736744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zit een beetje op 't niveau Zoe Hyde, die kinderen een anale swab wil geven omdat ze via hun neus negatief testen.
Er zitten onder die virologen en zerocovid sekteleden volgens mij aardig wat zieke geesten. Wattenstaafjes anaal inbrengen bij kinderen omdat je graag meer positieve tests wil hebben, kinderen als quarantainemaatregel in kelders opsluiten, mensen maandenlang in hun woningen opsluiten. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199736796
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Mexico heeft dus evenveel besmettingen als NL ongeveer per dag. Maar iets zegt me dat ze last hebben van onderrapportage qua testen. Weet het niet zeker hè, is een gevoel.
Doen ze goed, met 128 miljoen inwoners! ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:30:26 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199736853
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:17 schreef Twinkle20 het volgende:
De Televaag / CDA denkt ook even een goede beurt te maken. Stelletje hypocrieten

https://www.telegraaf.nl/c/1642951252/
quote:
En in de eerste ronde van loonsteun, de enige waar Booking.com gebruik van maakte, zat geen verbod op het uitdelen van bonussen of dividend. „Er was geen tijd om over allerlei voorwaarden na te denken”, zegt Koolmees, die daarmee aangeeft dat hij juridisch geen poot heeft om op te staan als het steun zou willen terugvorderen.
Zucht, hebben ze geen protocollen klaar liggen voor noodsteun? Kan bij allerlei situaties relevant zijn (pandemie, natuurramp etc.)
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:30:51 #100
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199736861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Er zitten onder die virologen en zerocovid sekteleden volgens mij aardig wat zieke geesten. Wattenstaafjes anaal inbrengen bij kinderen omdat je graag meer positieve tests wil hebben, kinderen als quarantainemaatregel in kelders opsluiten, mensen maandenlang in hun woningen opsluiten. :')
Je vraagt je dan af waar het mis is gegaan. Zouden ze als kind veel gepest zijn dat ze nu denken, ik zal al die kutkinderen terugpakken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199736880
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je vraagt je dan af waar het mis is gegaan. Zouden ze als kind veel gepest zijn dat ze nu denken, ik zal al die kutkinderen terugpakken?
Je gaat het bijna denken he.
Wat zullen een hoop van dat soort mensen in een donker zwart gat vallen straks.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:32:27 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199736899
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:30 schreef Momo het volgende:

[..]


[..]

Zucht, hebben ze geen protocollen klaar liggen voor noodsteun? Kan bij allerlei situaties relevant zijn (pandemie, natuurramp etc.)
Er is destijds gewoon gesproken over 'allerlei voorwaarden' voor dit soort bedrijven en constructies en er is voor gekozen om er niets mee te doen.

Dat is iets anders dan dat er geen tijd voor was beste Koolmees :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199736946
Pathé verkoopt tienduizenden kaarten voor eerste weken

https://www.ad.nl/show/pa(...)rste-weken~afd94e33/

^O^
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:36:34 #104
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199736994
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Er is destijds gewoon gesproken over 'allerlei voorwaarden' voor dit soort bedrijven en constructies en er is voor gekozen om er niets mee te doen.

Dat is iets anders dan dat er geen tijd voor was beste Koolmees :')
Eigenlijk moet je het lezen als: De vraag die nu opkomt is een vraag die we niet als onderdeel van de functionele eisen aan de werkgroep gesteld hebben, waardoor deze niet ingevuld is. Doordat deze vraag niet ingevuld is hebben wij geen beleid geschreven voor de situatie waar we nu in zitten en doen we maar iets. Het 'maar iets doen' is onderdeel van de werkgroep Covid-puinruimen, welke maximaal 14 uur per week de tijd heeft om bezig te zijn met 'beleidloos ontwikkelwerk', waardoor er geen tijd voor was.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:39:30 #105
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199737064
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:34 schreef Zipportal het volgende:
Pathé verkoopt tienduizenden kaarten voor eerste weken

https://www.ad.nl/show/pa(...)rste-weken~afd94e33/

^O^
Check, volgende week zaterdag, Slag om de Schelde
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 juni 2021 @ 22:41:01 #106
408813 crew  trein2000
pi_199737104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Geen heel florisant nieuws uit het VK inderdaad. Lijkt er op dat het daar de verkeerde opgaat omdat men daar mensen massaal met AZ heeft gevaccineerd dat dus minder goed op de Indiase variant lijkt te reageren..
Gas geven met vaccineren. De Britten hebben heel erg ingezet op een prik. Wij minder. Kan helpen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:46:12 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199737240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je het lezen als: De vraag die nu opkomt is een vraag die we niet als onderdeel van de functionele eisen aan de werkgroep gesteld hebben, waardoor deze niet ingevuld is. Doordat deze vraag niet ingevuld is hebben wij geen beleid geschreven voor de situatie waar we nu in zitten en doen we maar iets. Het 'maar iets doen' is onderdeel van de werkgroep Covid-puinruimen, welke maximaal 14 uur per week de tijd heeft om bezig te zijn met 'beleidloos ontwikkelwerk', waardoor er geen tijd voor was.
Yep

En dat dan met een hoop geglibber en gelach :') :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199737403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat was enkel een voorspelling he. Kan nog alle kanten op.

Ik verwacht dat er na 1 sept ook nog wel wat maatregelen gaan zijn; de vraag is alleen hoeveel. Niet zo zeer omdat een nieuwe golf een zekerheid is, maar omdat ze het gewoon even aan willen kijken; helemaal gezien vorige herfst waar ze veel te laat waren met ingrijpen.

Maar rustig maar; ik verwacht dat je wel gewoon kan knuffelen met anderen die dat ook willen. Dat kan nu immers ook. Hell, zelfs in de ergste golf kom dat gewoon als alle partijen er behoefte aan hadden. Heb je geen toestemming voor nodig.
Oh don't worry. Je weet inmiddels denk ik wel dat ik pas weer blij ben als ik op m'n *events* weer lekker los mag met een paar duizend mede fans, lekker iedereen mag free huggen die wil, lekker op de foto mag met iedereen, lekker mengen, vrienden maken, etc zonder 1,5m, mondkapjes of knuffelverboden. Daarbuiten kan het idd al lang. Ik wil m'n events (=) m'n leven terug. Gewoon weer een weekend lekker helemaal los mogen met iedereen en lekker gek en spontaan doen zonder ooit aan dit teringvirus te hoeven denken. Zonder beperkingen.

Gelukkig is dát zowieso weer mogelijk per 30 juni, want overal waar toegangstesten óf vaccinaties worden gebruikt mag alles weer. Daarom was ik ook een dag lang aan het juichen en meer dan een uur fysiek van blijheid aan het huilen dat ik in augustus weer als vanouds naar een con kan, en zei al dat ik zowieso de hele conventie ga free huggen, iedereen die wil, tegen de voorzitter (die ik ken), waarop ik als reactie terugkreeg "JJAAAA" + 3 feesttoeters en een hartje. Vrij duidelijk. Hij was ook blij, and thats putting it mildly, dat alles weer mag daar dan.

Als zodanig ben ik vanaf 30 juni exact waar ik wezen wil. Ik kan weer lekker naar m'n events toe als vanouds en lekker weeben, iedereen free huggen en lekker gezellig normaal alles doen wat we daar altijd doen en genieten.

Dus maak je geen zorgen - het boeit me welbeschouwd echt geen *fuck* meer wanneer precies "de basismaatregelen" worden opgeheven. Ik heb mijn events en daarmee mijn leven terug, voor mij is de crisis daarmee gewoon over, dit is niet meer mijn pandemie zeg maar ;)

Ik vond het gewoon interessantom te zien, besluitvorming en politiek zijn interessante processen :)

Voor de rest heb ik mijn zin vanaf 30 juni. Denk dat de clubkids, concertgangers, festivalgangers etc er net zo over denken - die mogen ook straks weer lekker met 60.000 man als vanouds hossen op lowlands. :D

Speculeren is leuk, wanneer denk jij dat ze alle maatregelen opheffen helemaal? De Jonge denkt echt dat het 1 september kan volgens mij, en niet alleen dat, hij stuurt ook zelf op het niét verlengen van de coronawet per die dag...
#WeesGeenWhales
pi_199737419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je gaat het bijna denken he.
Wat zullen een hoop van dat soort mensen in een donker zwart gat vallen straks.
Die Zoë Hyde schijnt nogal geobsedeerd te zijn met donkere, zwarte gaten en kinderen... :r
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199737455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Voor de rest heb ik mijn zin vanaf 30 juni. Denk dat de clubkids, concertgangers, festivalgangers etc er net zo over denken - die mogen ook straks weer lekker met 60.000 man als vanouds hossen op lowlands. :D
Ben daar nog niet zo zeker van nu er alsnog festivals geannuleerd worden vanwege 'te weinig' politiecapaciteit.
Laten we hopen dat het slagveld niet groter wordt dan het al is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:56:24 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199737474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh don't worry. Je weet inmiddels denk ik wel dat ik pas weer blij ben als ik op m'n *events* weer lekker los mag met een paar duizend mede fans, lekker iedereen mag free huggen die wil, lekker op de foto mag met iedereen, lekker mengen, vrienden maken, etc zonder 1,5m, mondkapjes of knuffelverboden. Daarbuiten kan het idd al lang. Ik wil m'n events (=) m'n leven terug. Gewoon weer een weekend lekker helemaal los mogen met iedereen en lekker gek en spontaan doen zonder ooit aan dit teringvirus te hoeven denken. Zonder beperkingen.

Gelukkig is dát zowieso weer mogelijk per 30 juni, want overal waar toegangstesten óf vaccinaties worden gebruikt mag alles weer. Daarom was ik ook een dag lang aan het juichen en meer dan een uur fysiek van blijheid aan het huilen dat ik in augustus weer als vanouds naar een con kan, en zei al dat ik zowieso de hele conventie ga free huggen, iedereen die wil, tegen de voorzitter (die ik ken), waarop ik als reactie terugkreeg "JJAAAA" + 3 feesttoeters en een hartje. Vrij duidelijk. Hij was ook blij, and thats putting it mildly, dat alles weer mag daar dan.

Als zodanig ben ik vanaf 30 juni exact waar ik wezen wil. Ik kan weer lekker naar m'n events toe als vanouds en lekker weeben, iedereen free huggen en lekker gezellig normaal alles doen wat we daar altijd doen en genieten.

Dus maak je geen zorgen - het boeit me welbeschouwd echt geen *fuck* meer wanneer precies "de basismaatregelen" worden opgeheven. Ik heb mijn events en daarmee mijn leven terug, voor mij is de crisis daarmee gewoon over, dit is niet meer mijn pandemie zeg maar ;)

Ik vond het gewoon interessantom te zien, besluitvorming en politiek zijn interessante processen :)

Voor de rest heb ik mijn zin vanaf 30 juni. Denk dat de clubkids, concertgangers, festivalgangers etc er net zo over denken - die mogen ook straks weer lekker met 60.000 man als vanouds hossen op lowlands. :D

Speculeren is leuk, wanneer denk jij dat ze alle maatregelen opheffen helemaal? De Jonge denkt echt dat het 1 september kan volgens mij, en niet alleen dat, hij stuurt ook zelf op het niét verlengen van de coronawet per die dag...
Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
pi_199737522
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
Ah... je bent me net voor. :')
pi_199737540
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
Groundhog Day!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199737555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben daar nog niet zo zeker van nu er alsnog festivals geannuleerd worden vanwege 'te weinig' politiecapaciteit.
Laten we hopen dat het slagveld niet groter wordt dan het al is.
Ja, ik zag dat ene festival idd. Maar ik wil aantekenen dat in hetzelfde artikel stond dat in die gemeente E L K festival wat al gepland wás vanaf september wel expliciet doorgaat.

Lowlands gaat ook zowieso door, botweg omdat de jonge dat woordelijk zij in de persco en ze het al maanden hypen. Er zullen er hoe dan ook nog stukken meer door gaan. Sure, ik las het, laat de helft nog gecancelled worden. Dan zijn er nog wat, 50? 100? 200? Ipv het dubbele daarvan. Er waren er meer dan 1100 in nederland in 2019. Al is het een kwart, dan nog zullen mensen janken van blijheid en er heen rennen.

Nachtclubs zijn natuurlijk zowieso prima, daar heeft niemand het ook over, die kunnen gewoon open. Hetzelfde geld voor ziggo dome, afas life, etc.

En het leuke van mijn anime conventies is dat ik in alle jaren dat ik naar allemaal ga sinds 2009 in totaal één keer één politieagent heb gezien. En dat was omdat iemand ge-reanimeerd moest worden geloof ik (liep goed af).

Er is daar letterlijk nooit wat. En dus is er ook nooit politie, politietoezicht, drugstoezicht, of andere ellende. Al die bs speelt daar niet. 0, zilch, nada. Dus die kunnen zowieso allemaal doorgaan. Tomocon begin augustus heeft ook al toestemming voor 100% capaciteit.

Dus, ik heb mijn zin LOL. Per 30 juni kan ik weer los op mijn fan events en dat ga ik dan ook zeker doen. Op de eerste de beste, helemaal :D
#WeesGeenWhales
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:01:28 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199737562
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
Samenvatting: Welke maatregel er ook nog is, zolang ik naar mn anime events kan en kan knuffelen ben ik blij :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199737580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Samenvatting: Welke maatregel er ook nog is, zolang ik naar mn anime events kan en kan knuffelen ben ik blij :+
Ho ff! :{w
Je mist 1,5m. nog. :{
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:03:03 #117
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199737590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ho ff! :{w
Je mist 1,5m. nog. :{
Dat leek me evident met knuffelen. Welkom terug Mammietje! :*
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:03:06 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199737591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben daar nog niet zo zeker van nu er alsnog festivals geannuleerd worden vanwege 'te weinig' politiecapaciteit.
Laten we hopen dat het slagveld niet groter wordt dan het al is.
Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199737602
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat leek me evident met knuffelen. Welkom terug Mammietje! :*
Owja.... iets met te korte armpjes enzo... :@

Thanks... O+
pi_199737603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ho ff! :{w
Je mist 1,5m. nog. :{
Die is er toch alleen op papier net als die matrix borden met max 2 personen _O- . Die regel is in de praktijk al lang opgeheven
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:05:41 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199737636
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Lijkt me niet. Er wordt dan toch gewoon geen vergunning af gegeven?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199737640
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
Er is wel een verschil. Ik mag vanaf 30 juni weer lekker los, dus ik heb straks mijn leven weer terug en ben weer happy. :D

Dus nu boeit wanneer precies die allerlaatste stap genomen wordt me ook niet zoveel meer. Ik ga begin augustus (of eerder als er eerder een is) van het eerste event zonder beperkingen weer genieten en doen waar ik me al een jaar op verheug: vergeten dat dit virus ooit bestaan heeft achter de ingang (na test of vaccinatie, who cares) en heel veel free hugs en gezelligheid inhalen. Als ik onder de 100 blijf in dat weekend is het een wonder. Can't wait :D

Weten dat dat allemaal vanaf 30 juni weer kan het oude normaal voor mij dus al volledig is terruggekeerd dan bijna haalt de druk van de ketel dat de rest me niet meer boeit. Ik raak ook helemaal niet meer in paniek ofzo sinds die persco. Het boeit me allemaal gewoon niet meer zo, het is niet persoonlijk meer, het is nu wel interessant om te zien en observeren, zo'n crisis, en hoe landen internationaal en politiek ermee omgaan enzo, maar gevoelens heb ik er niet meer bij. Ik ga straks weer lekker los op m'n events en het zal mijn tijd verder... you get it ;)
#WeesGeenWhales
pi_199737656
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Samenvatting: Welke maatregel er ook nog is, zolang ik naar mn anime events kan en kan knuffelen ben ik blij :+
yes. D
#WeesGeenWhales
pi_199737665
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Formeel denk ik niet.


Maar ik vermoed dat ze er wel ruimhartig mee om zullen gaan. Want ze hebben zich geconformeerd aan het verplaatsen van het evenement binnen de bandbreedte.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199737667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Die is er toch alleen op papier net als die matrix borden met max 2 personen _O- . Die regel is in de praktijk al lang opgeheven
Wel een beetje de rode draad blijven volgen he? :{
Geloof me.... grootste toestanden kunnen ontstaan als je dat niet doet... :{
Geniet er dagelijks van. :+
pi_199737676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Ik las hier vandaag dat het evenement dan niet onder het garantiefonds valt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199737684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ho ff! :{w
Je mist 1,5m. nog. :{
Heb jij armen van 1,5m lang? :P

Overal met testen is 1,5 m weg heh. Daarom de free hugs en foto's en gezelligheid weer. Daarom kunnen er ook 60.000 man op lowlands staan dit jaar, en mogen ook de nachtclubs weer open.

Zolang m'n events weer als vanouds gezellig zonder beperkingen kunnen, is de druk er zo af dat ik zeer zen richting het einde van de crisis coast.

Denk oprecht dat dat dus ook wel voor de concertliefhebbers, clubgangers, festivalgangers etc geld. Denk dat na 30 juni ook voor de bevolking de grootste druk echt wel van de ketel is. Wordt voor iedereen geweldig :)
#WeesGeenWhales
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:08:20 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199737687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Formeel denk ik niet.
[ afbeelding ]
Nou, als er een hoop evenementen op lokaal niveau worden tegengehouden krijg je alsnog een slagveld in de sector. Hopen maar dat er ook nog burgemeesters zijn die wel het licht zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199737690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

yes. D
Voor iemand die zo zwaar anime-fan is, mislukken je smileys wel erg vaak! :D :P
pi_199737714
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Voor iemand die zo zwaar anime-fan is, mislukken je smileys wel erg vaak! :D :P
:D
pi_199737718
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Die is er toch alleen op papier net als die matrix borden met max 2 personen _O- . Die regel is in de praktijk al lang opgeheven
We hadden het over op die evenementen waar ik altijd heen ga. Ik wil weer gewoon lekker gezellig als vanouds los en weeben met een paar duizend medefans en lekker gek doen en free hugs en shit.

Events waren er niet of hadden die 1,5m, mondkapjes, knuffelverboden en andere bullshit die alle lol en gezelligheid eraf halen.

Na 30 juni mogen ze gewoon weer als vanouds. Kunnen de clubkids lekker dansen, wij lekker free huggen, gek doen, en coole cosplay foto's maken, en ze op lowlands lekker dansen met 60.000 man. DRIEWERF, HOERA!
#WeesGeenWhales
pi_199737730
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Voor iemand die zo zwaar anime-fan is, mislukken je smileys wel erg vaak! :D :P
Ouch.

Maar hey, het zijn niet de japanse smileys. Moet die nog een keer in mijn toetsenbord zetten onder wat macros, die zijn leuk ;) Van die hele grote mooie complexe :)

Okay, en nu ga ik een burger bikken, sayonara~ <3
#WeesGeenWhales
pi_199737733
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, als er een hoop evenementen op lokaal niveau worden tegengehouden krijg je alsnog een slagveld in de sector. Hopen maar dat er ook nog burgemeesters zijn die wel het licht zien.
Ja het is vooral heel zonde, want de sector heeft het echt ontzettend hard nodig, net zoals de bevolking.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199737755
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ouch.

Maar hey, het zijn niet de japanse smileys. Moet die nog een keer in mijn toetsenbord zetten onder wat macros, die zijn leuk ;) Van die hele grote mooie complexe :)

Okay, en nu ga ik een burger bikken, sayonara~ <3
Kan niet wachten. :)
Eet ze! :W
pi_199737767
Zouden Japanse smileys streepjes als ogen hebben? :{
Je gaat het je nu toch afvragen in ene, he? :)
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:18:01 #136
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199737812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, als er een hoop evenementen op lokaal niveau worden tegengehouden krijg je alsnog een slagveld in de sector. Hopen maar dat er ook nog burgemeesters zijn die wel het licht zien.
Het lijkt me dat het niet anders kan dan dat dat sowieso wel komt. Alle evenementen van 2020 zijn naar 2021 verschoven en nu gaan ze ook proberen de evenementen in die laatste paar maanden te stoppen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:18:18 #137
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199737817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daarbij, HepA en HepB vaccins hebben binnen een bepaalde tijd een herhaling nodig om langdurige bescherming te geven, dus als het bij een éénmalige vaccinatie is gebleven heb je er nu toch niets meer aan. :+
Die zijn meer dan 30 jaar werkzaam, mits je het echte vaccin hebt gehad (3 stuks) en geen gammaglobuline. Buiktyfus, rabiës en cholera moeten vaker worden geboost.
pi_199737958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het lijkt me dat het niet anders kan dan dat dat sowieso wel komt. Alle evenementen van 2020 zijn naar 2021 verschoven en nu gaan ze ook proberen de evenementen in die laatste paar maanden te stoppen.
Dat valt denk wel mee hoor, 75% van de door mijn geplande festivals zijn al naar 2022 gegaan.
Het zou wel gewoon jammer zijn als de festivals die op oorspronkelijke festivals datums zijn blijven staan, nu geannuleerd gaan worden door besluiten van lokaal bestuur.

Maar we wachten rusten af, ik ben al blij als er in elk geval wat doorgaat, en anders koop ik wel een kaartje voor een evenement wat wel doorgaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199738102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kan niet wachten. :)
Eet ze! :W
Je kan ze ook in Android toetsenborden krijgen XD
#WeesGeenWhales
pi_199738122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:13 schreef Mammietje het volgende:
Zouden Japanse smileys streepjes als ogen hebben? :{
Je gaat het je nu toch afvragen in ene, he? :)
Nee 🤣
#WeesGeenWhales
  vrijdag 4 juni 2021 @ 00:02:54 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199738132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

We hadden het over op die evenementen waar ik altijd heen ga. Ik wil weer gewoon lekker gezellig als vanouds los en weeben met een paar duizend medefans en lekker gek doen en free hugs en shit.

Events waren er niet of hadden die 1,5m, mondkapjes, knuffelverboden en andere bullshit die alle lol en gezelligheid eraf halen.

Na 30 juni mogen ze gewoon weer als vanouds. Kunnen de clubkids lekker dansen, wij lekker free huggen, gek doen, en coole cosplay foto's maken, en ze op lowlands lekker dansen met 60.000 man. DRIEWERF, HOERA!
Nein, geen lowlands, politie heeft geen zin
  vrijdag 4 juni 2021 @ 00:09:35 #142
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199738154
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh don't worry. Je weet inmiddels denk ik wel dat ik pas weer blij ben als ik op m'n *events* weer lekker los mag met een paar duizend mede fans, lekker iedereen mag free huggen die wil, lekker op de foto mag met iedereen, lekker mengen, vrienden maken, etc zonder 1,5m, mondkapjes of knuffelverboden. Daarbuiten kan het idd al lang. Ik wil m'n events (=) m'n leven terug. Gewoon weer een weekend lekker helemaal los mogen met iedereen en lekker gek en spontaan doen zonder ooit aan dit teringvirus te hoeven denken. Zonder beperkingen.

Gelukkig is dát zowieso weer mogelijk per 30 juni, want overal waar toegangstesten óf vaccinaties worden gebruikt mag alles weer. Daarom was ik ook een dag lang aan het juichen en meer dan een uur fysiek van blijheid aan het huilen dat ik in augustus weer als vanouds naar een con kan, en zei al dat ik zowieso de hele conventie ga free huggen, iedereen die wil, tegen de voorzitter (die ik ken), waarop ik als reactie terugkreeg "JJAAAA" + 3 feesttoeters en een hartje. Vrij duidelijk. Hij was ook blij, and thats putting it mildly, dat alles weer mag daar dan.

Als zodanig ben ik vanaf 30 juni exact waar ik wezen wil. Ik kan weer lekker naar m'n events toe als vanouds en lekker weeben, iedereen free huggen en lekker gezellig normaal alles doen wat we daar altijd doen en genieten.

Dus maak je geen zorgen - het boeit me welbeschouwd echt geen *fuck* meer wanneer precies "de basismaatregelen" worden opgeheven. Ik heb mijn events en daarmee mijn leven terug, voor mij is de crisis daarmee gewoon over, dit is niet meer mijn pandemie zeg maar ;)

Ik vond het gewoon interessantom te zien, besluitvorming en politiek zijn interessante processen :)

Voor de rest heb ik mijn zin vanaf 30 juni. Denk dat de clubkids, concertgangers, festivalgangers etc er net zo over denken - die mogen ook straks weer lekker met 60.000 man als vanouds hossen op lowlands. :D

Speculeren is leuk, wanneer denk jij dat ze alle maatregelen opheffen helemaal? De Jonge denkt echt dat het 1 september kan volgens mij, en niet alleen dat, hij stuurt ook zelf op het niét verlengen van de coronawet per die dag...
Ik lees 147 keer 'ik' of 'mijn'
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199738180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die Zoë Hyde schijnt nogal geobsedeerd te zijn met donkere, zwarte gaten en kinderen... :r
Voor Corona deed ze onderzoek naar het verouderingsproces bij Aboriginals. Tijdens Corona was ze ineens speciallist in infectieziektes en schreef onder andere dat dubieuze advies voor anale swabs.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 00:37:02 #144
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199738267
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik lees 147 keer 'ik' of 'mijn'
Maar gelukkig probeert hij zichzelf er niet continue van te overtuigen dat het allemaal goed komt :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 00:50:35 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199738296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 00:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar gelukkig probeert hij zichzelf er niet continue van te overtuigen dat het allemaal goed komt :P
Ja.

Beetje manisch wel..
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 4 juni 2021 @ 00:51:26 #146
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199738297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:13 schreef Mammietje het volgende:
Zouden Japanse smileys streepjes als ogen hebben? :{
Je gaat het je nu toch afvragen in ene, he? :)
Zal het eens aan mijn broer vragen (nee, niet eragon).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199738309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 00:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zal het eens aan mijn broer vragen (nee, niet eragon).
Want... jouw broer is Japans? :+
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 4 juni 2021 @ 01:25:44 #148
408813 crew  trein2000
pi_199738371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Nee. Dus dat moet als de bliksem gefixed worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199738390
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt, een aantal vaccins zijn nu langer geldig bijvoorbeeld, omdat de inzichten idd veranderen
Zo ook de interval, is geen vaste tijdspanne.
Ik heb voor de gein mijn gele boekje er nog even bij gepakt:


25 september 2003 mijn eerste hepatitis A gehad, toen was bij 2 doses minstens 10 jaar verwacht. Op 9 november 2007 de tweede doses en daar is "25 jaar" bij geschreven.

Als ik nu hier kijk, is de verwachting inmiddels 30-40 jaar na 2 prikken, met inderdaad kans dat het levenslang is:
https://www.vaccinatiesopreis.nl/hepatitis-a-vaccinatie/

quote:
Na de eerste hepatitis A-inenting ben je één jaar beschermd. Als je na zes tot twaalf maanden een tweede Hepatitis A-injectie neemt, dan ben je 30-40 jaar beschermd. Omdat het hepatitis A-vaccin pas sinds begin de jaren negentig wordt gebruikt, dacht men eerst dat de bescherming tien jaar zou zijn. Later veranderde ze het advies naar vijftien jaar. Uit onderzoek blijkt dat de bescherming veel langer duurt en is nu dus op 30-40 jaar gesteld. De kans is groot dat de bescherming levenslang zal blijken te zijn als het hepatitis A-vaccin langer in omloop is.
Tweede injectie is idealiter na 6 tot 12 maanden, maar langer is ook niet echt een probleem :P
quote:
Het ideale moment om je tweede hepatitis A-vaccinatie te halen ligt zes tot twaalf maanden na de eerste inenting. Als er een langere tijd tussen zit, is dat meestal geen probleem. Ook na een tussenpoos van meerdere jaren is gebleken dat de beschermingsduur 30-40 jaar is. Normaal gesproken hoef je nooit een derde vaccinatie te halen, ook niet als er bijvoorbeeld tien jaar tussen de eerste en de tweede hepatitis A-inenting zit.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 02:39:19 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199738534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 00:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Voor Corona deed ze onderzoek naar het verouderingsproces bij Aboriginals. Tijdens Corona was ze ineens speciallist in infectieziektes en schreef onder andere dat dubieuze advies voor anale swabs.
Beetje vergelijkbaar met die Ginny Mooy; die hield zich voor de pandemie met Afrikaanse kindsoldaten bezig en muteerde vervolgens plotseling tot op twitter hoog van de toren blazende corona-expert. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199738605
Waarom zijn mensen zo boos op vaccinatieweigeraars? Overal lees je dat het asociaal zou zijn.
Maar ze moeten het toch zelf weten? Puur vanuit zorg niet over belasten of risico voor anderen zie ik het probleem niet zolang de risicogroepen zelf gevaccineerd zijn. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet toch?

Een dusdanig hoge vaccinatiegraad halen zodat we groepsimmuniteit hebben komt enerzijds vanzelf met de besmettingen en 2. Wordt het virus toch endemisch en krijg je mutaties van elders in de wereld. Dus dat is ook geen argument.

Vanwaar dan die boosheid als een 22 jarige of iemand die eerder al besmet is zegt het vaccin niet te willen?
Provaxers moeten niet de nieuwe vegans/crossfitters worden.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 07:27:56 #153
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199738697
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zijn mensen zo boos op vaccinatieweigeraars? Overal lees je dat het asociaal zou zijn.
Maar ze moeten het toch zelf weten? Puur vanuit zorg niet over belasten of risico voor anderen zie ik het probleem niet zolang de risicogroepen zelf gevaccineerd zijn. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet toch?

Een dusdanig hoge vaccinatiegraad halen zodat we groepsimmuniteit hebben komt enerzijds vanzelf met de besmettingen en 2. Wordt het virus toch endemisch en krijg je mutaties van elders in de wereld. Dus dat is ook geen argument.

Vanwaar dan die boosheid als een 22 jarige of iemand die eerder al besmet is zegt het vaccin niet te willen?
Provaxers moeten niet de nieuwe vegans/crossfitters worden.
Iedereen die zich bewust niet laat vaccineren maakt de snelle weg naar groepsimmuniteit een stukje lastiger. En vaak hebben deze vaccinweigeraars enkel bullshit redenen als geloof of angst voor bijwerkingen (terwijl die nauwelijks voorkomen). Het is echt niet zo dat het zo'n enorme opgaaf is om twee maal een prik te halen. Het kost hooguit twee keer een uurtje en je voorkomt een hoop ellende. Daarom heb ik weinig respect voor vaccinweigeraars.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 07:29:09 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199738703
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik heb voor de gein mijn gele boekje er nog even bij gepakt:
[ afbeelding ]

25 september 2003 mijn eerste hepatitis A gehad, toen was bij 2 doses minstens 10 jaar verwacht. Op 9 november 2007 de tweede doses en daar is "25 jaar" bij geschreven.

Als ik nu hier kijk, is de verwachting inmiddels 30-40 jaar na 2 prikken, met inderdaad kans dat het levenslang is:
https://www.vaccinatiesopreis.nl/hepatitis-a-vaccinatie/
[..]

Tweede injectie is idealiter na 6 tot 12 maanden, maar langer is ook niet echt een probleem :P
[..]

Ja precies :Y
Je arts die dan de volgende zet kan dat als het goed is inschatten, best wat vaccinaties kunnen toch buiten de officiële eerder vastgestelde interval prima geprikt worden om geldig te zijn qua bescherming.

Maar zuinig op zijn, je boekje, informatie is lastig bij elkaar te sprokkelen als je m kwijt bent
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 07:30:30 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199738709
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zijn mensen zo boos op vaccinatieweigeraars? Overal lees je dat het asociaal zou zijn.
Maar ze moeten het toch zelf weten? Puur vanuit zorg niet over belasten of risico voor anderen zie ik het probleem niet zolang de risicogroepen zelf gevaccineerd zijn. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet toch?

Een dusdanig hoge vaccinatiegraad halen zodat we groepsimmuniteit hebben komt enerzijds vanzelf met de besmettingen en 2. Wordt het virus toch endemisch en krijg je mutaties van elders in de wereld. Dus dat is ook geen argument.

Vanwaar dan die boosheid als een 22 jarige of iemand die eerder al besmet is zegt het vaccin niet te willen?
Provaxers moeten niet de nieuwe vegans/crossfitters worden.
Omdat sommige mensen krampachtig proberen controle te krijgen en houden over leven en gezondheid en daar beetje in door slaan, niet realistisch etc etc

Preventie is belangrijk, vanuit de groep, een individuele beslissing rond coronavaccinatie boeit geen donder en is iemands goed recht.
Logica is ook prima, zeker bij jongeren en mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt.

Ziekte en dood en ongemak horen ook bij het leven

Geniet van de dag, het wordt weer prachtig vandaag _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 07:31:11 #156
22565 asco
Los in deze tent
pi_199738715
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
Ik denk dat dat hele Corona nog wel het minste probleem is van deze "man".
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:05:14 #157
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199738849
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Iedereen die zich bewust niet laat vaccineren maakt de snelle weg naar groepsimmuniteit een stukje lastiger. En vaak hebben deze vaccinweigeraars enkel bullshit redenen als geloof of angst voor bijwerkingen (terwijl die nauwelijks voorkomen). Het is echt niet zo dat het zo'n enorme opgaaf is om twee maal een prik te halen. Het kost hooguit twee keer een uurtje en je voorkomt een hoop ellende. Daarom heb ik weinig respect voor vaccinweigeraars.
Je kunt het een bullshit-reden noemen of je kunt mensen beter informeren. Met dat laatste haal je misschien mensen over de streep om alsnog die prik te halen, met dat eerste jaag je waarschijnlijk alleen mensen tegen je in het harnas.
Oh en het bagatelliseren van redenen ("het is echt geen moeite om twee maal een prik te gaan halen") werkt ook niet echt in je overtuigingskracht trouwens.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:15:16 #158
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199738915
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:05 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Je kunt het een bullshit-reden noemen of je kunt mensen beter informeren. Met dat laatste haal je misschien mensen over de streep om alsnog die prik te halen, met dat eerste jaag je waarschijnlijk alleen mensen tegen je in het harnas.
Oh en het bagatelliseren van redenen ("het is echt geen moeite om twee maal een prik te gaan halen") werkt ook niet echt in je overtuigingskracht trouwens.
Om mensen over te halen toch een vaccin te nemen hebben we Gommers voor. Een welbespraakte, zeer deskundige en sympathieke man.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:15:46 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199738920
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:05 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Je kunt het een bullshit-reden noemen of je kunt mensen beter informeren. Met dat laatste haal je misschien mensen over de streep om alsnog die prik te halen, met dat eerste jaag je waarschijnlijk alleen mensen tegen je in het harnas.
Oh en het bagatelliseren van redenen ("het is echt geen moeite om twee maal een prik te gaan halen") werkt ook niet echt in je overtuigingskracht trouwens.
Ik ken zat mensen die klachten hadden of ziek werden na de vaccinatie, één of twee keer. Dat is geen ramp, en het mij bijvoorbeeld hartstikke waard, maar het gebeurt wel en wegwapperen ervan is onzin.
Iedereen moet zelf die afweging maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:18:43 #160
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199738940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Om mensen over te halen toch een vaccin te nemen hebben we Gommers voor. Een welbespraakte, zeer deskundige en sympathieke man.
Juist de communicatie tussen 'gewone' mensen is zoveel meer waard dan de communicatie vanuit de ivoren torens/talkshows. Het is niet voor niets dat er al verschillende vrijwilligersprojecten opgestart zijn waar ze buurten ingaan waar bijvoorbeeld veel migranten wonen, of waar ze de straat op gaan om dak- en thuislozen te informeren. Ook jij, als gewone burger, kan je steentje bijdragen en dat begint bij het probleem niet te bagatelliseren.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:19:12 #161
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199738943
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ken zat mensen die klachten hadden of ziek werden na de vaccinatie, één of twee keer. Dat is geen ramp, en het mij bijvoorbeeld hartstikke waard, maar het gebeurt wel en wegwapperen ervan is onzin.
Iedereen moet zelf die afweging maken
Mijn vader werd misselijk en mijn moeder kreeg hoofd- en spierpijn na de eerste prik met AstraZeneca. Maar daar moet je gewoon tegen kunnen en dat weet je van tevoren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:26:00 #162
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199738980
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mijn vader werd misselijk en mijn moeder kreeg hoofd- en spierpijn na de eerste prik met AstraZeneca. Maar daar moet je gewoon tegen kunnen en dat weet je van tevoren.
Heb je zelf door wat dit voor een kulargument is? Ja, het zijn, ten opzichte van de potentiële (!) gevolgen van corona, milde klachten maar om die dan maar af te doen als "Daar moet je tegen kunnen", daarmee ga je mensen toch niet overhalen om zelf die prik te halen?
Er stond vanochtend een heel artikel in het AD over waarom je je als gezonde 30-er zou laten vaccineren (https://www.ad.nl/binnenl(...)atievragen~aa6a8d5c/)
Het komt grofweg neer op 3 argumenten:
1. long-covid risico
2. Groepsimmuniteit
3. Anders komen we nooit van de maatregelen af.

Wat mij betreft is alleen het tweede argument volledig valide (en een heel goed argument overigens) om die prik te gaan halen.
De rest van het stuk is misschien wel interessanter: welk vaccin krijg je (waarschijnlijk) als 30-er, waarom krijg je geen vector-vaccin en hoe werkt dat mRNA vaccin. Ja, niet iedereen leest dat maar juist degenen die het wél lezen kunnen daarmee anderen informeren.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:28:35 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199738992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mijn vader werd misselijk en mijn moeder kreeg hoofd- en spierpijn na de eerste prik met AstraZeneca. Maar daar moet je gewoon tegen kunnen en dat weet je van tevoren.
Ik ken ook mensen die geen enkele last hadden van corona

En nu?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:29:30 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199738999
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:18 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Juist de communicatie tussen 'gewone' mensen is zoveel meer waard dan de communicatie vanuit de ivoren torens/talkshows. Het is niet voor niets dat er al verschillende vrijwilligersprojecten opgestart zijn waar ze buurten ingaan waar bijvoorbeeld veel migranten wonen, of waar ze de straat op gaan om dak- en thuislozen te informeren. Ook jij, als gewone burger, kan je steentje bijdragen en dat begint bij het probleem niet te bagatelliseren.
Probleem is dat hij niet een gewone burger/man is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:30:29 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199739008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ken zat mensen die klachten hadden of ziek werden na de vaccinatie, één of twee keer. Dat is geen ramp, en het mij bijvoorbeeld hartstikke waard, maar het gebeurt wel en wegwapperen ervan is onzin.
Iedereen moet zelf die afweging maken
uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelf
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:31:06 #166
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739012
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Probleem is dat hij niet een gewone burger/man is
Hij is hooguit een FOK!OMT-er en komt, bij mijn weten, niet in talkshows, dus ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden :D
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:32:11 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199739018
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelf
Dat is voor mij dan ook een belangrijk argument om me te laten vaccineren, maar ik ga anderen niet verplichten daar hetzelfde over te denken. Investeer in voorlichting, niet in dwang.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:33:11 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelf
Klopt

Vandaar dat ik ook zeg erbij:
quote:
Iedereen moet zelf die afweging maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:33:11 #169
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelf
Dat is toch met alle vaccinaties zo? Neemt niet weg dat sommige redenen om het vaccin niet te nemen best valide kunnen zijn (en voor mensen die ze gebruiken waarschijnlijk volledig valide zijn) en dat wegwapperen van die argumenten totaal geen effect zal hebben op de positieve beïnvloeding van de vaccinatiegraad.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:33:35 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739026
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:31 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Hij is hooguit een FOK!OMT-er en komt, bij mijn weten, niet in talkshows, dus ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden :D
En ook niet onder de mensen, laat staan gewone mensen :+ :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:34:32 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is voor mij dan ook een belangrijk argument om me te laten vaccineren, maar ik ga anderen niet verplichten daar hetzelfde over te denken. Investeer in voorlichting, niet in dwang.
^O^

Nog nauwelijks voorlichting vanuit de overheid voorbij zien komen en al helemaal amper voor de doelgroepen die je extra wilt bereiken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:36:44 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199739047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:33 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat is toch met alle vaccinaties zo? Neemt niet weg dat sommige redenen om het vaccin niet te nemen best valide kunnen zijn (en voor mensen die ze gebruiken waarschijnlijk volledig valide zijn) en dat wegwapperen van die argumenten totaal geen effect zal hebben op de positieve beïnvloeding van de vaccinatiegraad.
nee, dat is niet met alle vaccinaties zo
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:36:48 #173
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199739048
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]

^O^

Nog nauwelijks voorlichting vanuit de overheid voorbij zien komen en al helemaal amper voor de doelgroepen die je extra wilt bereiken
De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:39:30 #174
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739070
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee, dat is niet met alle vaccinaties zo
Jawel, ook voor de mazelen moet je een hoge vaccinatiegraad hebben wil je dat uitroeien, daar zit net zo goed een sociaal aspect aan. Verschil is alleen dat daar de ouders over het algemeen bepalen of je die prik krijgt of niet. Ook daar las je regelmatig verhalen over dat de vaccinatiegraad tot een zorgelijk niveau daalt.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:40:14 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739079
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.
Ja daar doel ik ook op

Grote schande dat er nu mensen die op eigen houtje, in hun vrije tijd en zonder enige steun door de overheid moeten doen

Faciliteer dit op zijn minst.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:40:42 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199739084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:39 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Jawel, ook voor de mazelen moet je een hoge vaccinatiegraad hebben wil je dat uitroeien, daar zit net zo goed een sociaal aspect aan. Verschil is alleen dat daar de ouders over het algemeen bepalen of je die prik krijgt of niet. Ook daar las je regelmatig verhalen over dat de vaccinatiegraad tot een zorgelijk niveau daalt.
dat zijn alle?
pi_199739096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.
Gewoon ff met Marokko afspreken dat je alleen dat land binnenkomt als je bent gevaccineerd. Moet je eens kijken hoe snel ze de weg naar de prikstraat weten te vinden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199739103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zijn alle?
Is toch een voorbeeld. 't geldt net zo goed voor polio en kinkhoest etc...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:43:13 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739107
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:39 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Jawel, ook voor de mazelen moet je een hoge vaccinatiegraad hebben wil je dat uitroeien, daar zit net zo goed een sociaal aspect aan. Verschil is alleen dat daar de ouders over het algemeen bepalen of je die prik krijgt of niet. Ook daar las je regelmatig verhalen over dat de vaccinatiegraad tot een zorgelijk niveau daalt.
Tetanus haal je bijvoorbeeld echt alleen voor jezelf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199739129
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zijn mensen zo boos op vaccinatieweigeraars? Overal lees je dat het asociaal zou zijn.
Maar ze moeten het toch zelf weten? Puur vanuit zorg niet over belasten of risico voor anderen zie ik het probleem niet zolang de risicogroepen zelf gevaccineerd zijn. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet toch?

Een dusdanig hoge vaccinatiegraad halen zodat we groepsimmuniteit hebben komt enerzijds vanzelf met de besmettingen en 2. Wordt het virus toch endemisch en krijg je mutaties van elders in de wereld. Dus dat is ook geen argument.

Vanwaar dan die boosheid als een 22 jarige of iemand die eerder al besmet is zegt het vaccin niet te willen?
Provaxers moeten niet de nieuwe vegans/crossfitters worden.
Als hele clusters niet gevaccineerd zijn blijft de kans op mutaties die resistent zijn tegen 't vaccin ook groter en dan kan wellicht iedereen straks weer overnieuw beginnen met deze shitshow
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:45:53 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is toch een voorbeeld. 't geldt net zo goed voor polio en kinkhoest etc...
Niet alle vaccins en alle ziektes waartegen te vaccineren valt zijn hetzelfde en de afwegingen zijn dus ook verschillend

Ik haal zelf nooit een griepprik via werk, vind ik onzin.
Hepatitis B heb ik wel genomen.

Andere afweging voor mij, en ik werk in de zorg ook nog. Dat is toch met corona ook gewoon zo.

Het is een nare ziekte, maar geen cholera ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199739148
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig van af. Verder geen problemen met mensen die niet willen.

Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:51:56 #183
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739169
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zijn alle?
Goed je hebt gelijk, laten we het houden bij de vaccinaties die in het rijksvaccinatieprogramma zitten. Maakt mijn argument niet minder overigens.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:52:26 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739171
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig vanaf. Verder geen problemen met mensen die niet willen.

Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
Dat is zeker opvallend. Ben altijd wel benieuwd wat er dan achter zit. Kan heel persoonlijk en verschillend zijn natuurlijk.
En dan is te hopen dat mocht ze zich (wellicht met meer informatie) nog bedenken, er laagdrempelig nog vaccinatie mogelijk is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:53:11 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Goed je hebt gelijk, laten we het houden bij de vaccinaties die in het rijksvaccinatieprogramma zitten. Maakt mijn argument niet minder overigens.
HPV?

Ok flauw. Maar goed, ik blijf erbij dat het verschilt per situatie en per ziekte/vaccin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:54:36 #186
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:

Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
Ik heb een beetje het vermoeden (kan het niet bewijzen uiteraard) dat dit een beetje een sneeuwvlokjeseffect is: iedereen doet het, dus dan wil ik het niet. Lekker de kont tegen de krib gooien want ik ben baas over m'n eigen lijf.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:56:15 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199739198
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig van af. Verder geen problemen met mensen die niet willen.

Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
Dat zijn ook wel de gevallen die ik tegenkom, een maat van me die tegen een alcoholist zijn aan zit, of eigenlijk wel erover strict genomen "ik leef toch gezond" heb weerstand etc.
pi_199739227
twitter


Wijze woorden van de voorzitter van de raad van bestuur van het OLVG.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:00:56 #189
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:53 schreef Molo het volgende:

[..]

HPV?

Ok flauw. Maar goed, ik blijf erbij dat het verschilt per situatie en per ziekte/vaccin
Ik vind hpv en de meningokokken (schrijf je dat zo?) wel interessante voorbeelden, want zitten allebei in het vaccinatieprogramma. Ik weet van hpv dat je het kunt oplopen via seks, dus mocht je dan geprikt zijn lijkt me de kans kleiner dat je het krijgt/overdraagt, hoe dat met de meningokokken zit, durf ik niet te zeggen, ben geen viroloog.

Eens dat het verschil maakt per ziekte, tot op zekere hoogte: infectieziekten die en vaccin hebben zijn eigenlijk allemaal gebaseerd op groepsimmuniteit. Hoe belangrijk die groepsimmuniteit is, daar kun je (en moet je misschien ook wel) over discussiëren, immers gaat niet iedereen ieder jaar een griepprik halen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:01:23 #190
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199739234
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Tetanus haal je bijvoorbeeld echt alleen voor jezelf
Als je die nodig hebt is vaak die inenting een kleiner probleem ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:05:22 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199739259
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik vind hpv en de meningokokken (schrijf je dat zo?) wel interessante voorbeelden, want zitten allebei in het vaccinatieprogramma. Ik weet van hpv dat je het kunt oplopen via seks, dus mocht je dan geprikt zijn lijkt me de kans kleiner dat je het krijgt/overdraagt, hoe dat met de meningokokken zit, durf ik niet te zeggen, ben geen viroloog.

Eens dat het verschil maakt per ziekte, tot op zekere hoogte: infectieziekten die en vaccin hebben zijn eigenlijk allemaal gebaseerd op groepsimmuniteit. Hoe belangrijk die groepsimmuniteit is, daar kun je (en moet je misschien ook wel) over discussiëren, immers gaat niet iedereen ieder jaar een griepprik halen.
Meningokokken zijn bacteriën :P

Niet alle vaccins zijn bedoeld om groepsimmuniteit op te wekken. Die aanname klopt niet.
Sommige wel anderen niet.
Griep in meerdere mate wel maar is niet zo effectief als vaccin én wordt niet heel breed ingezet.
Pneumokokken wordt alleen aan een selectieve risicogroep gegeven.

Het verschilt echt enorm per ziekte, per vaccin en per situatie.

Ik zou mijn dochter adviseren HPV vaccin te nemen, maar snap het ook heel prima dat een christelijke of islamitische ouder daar heel anders over denkt. Ook prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:06:41 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199739268
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:54 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik heb een beetje het vermoeden (kan het niet bewijzen uiteraard) dat dit een beetje een sneeuwvlokjeseffect is: iedereen doet het, dus dan wil ik het niet. Lekker de kont tegen de krib gooien want ik ben baas over m'n eigen lijf.
Dit voornamelijk.

Hoewel ik nu ook een vriendin van mijn vrouw er tussen heb zitten die steeds militanter word. Van haar ben ik bekend met enige scepsis naar alles wat niet natuurlijk is, zo'n type met wasbare luiers en ongebleekt katoen. Maar de laatste weken is er een compleet spervuur aan posts op social media, en de berichten worden ook steeds dubieuzer. Het lijkt wel of ze zich er dan in vastbijten en ineens de aandrang voelen om op kruistocht te gaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199739307
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig van af. Verder geen problemen met mensen die niet willen.

Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
Volledig mee eens. Alsof mensen het vertrouwen in de wetenschap ineens verloren zijn. Wereldwijd zijn er inmiddels al een miljard (!!!) vaccins gezet en het aantal doden dat er te betreuren valt door deze vaccins is echt zeer, zeer klein. Het is de bewezen uitweg uit deze crisis, maar toch is dat voor veel mensen niet voldoende blijkbaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:13:08 #194
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739323
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Meningokokken zijn bacteriën :P
Weet ik, ik noem die ook alleen omdat ze ook in het programma zitten en dus volgens de rijksoverheid het volgende doel heeft:

quote:
Voor veel infectieziekten is sprake van groepsbescherming. Dat betekent dat wanneer veel kinderen ingeënt zijn tegen een bepaalde infectieziekte, deze ziekte minder vaak voor komt.
Ik heb het dus ook niet zelf bedacht :P

quote:
Niet alle vaccins zijn bedoeld om groepsimmuniteit op te wekken. Die aanname klopt niet.
Sommige wel anderen niet.
Griep in meerdere mate wel maar is niet zo effectief als vaccin én wordt niet heel breed ingezet.
Pneumokokken wordt alleen aan een selectieve risicogroep gegeven.
Dat is ook niet wat ik wilde zeggen, misschien had ik me wat genuanceerder uit moeten drukken.

quote:
Het verschilt echt enorm per ziekte, per vaccin en per situatie.

Ik zou mijn dochter adviseren HPV vaccin te nemen, maar snap het ook heel prima dat een christelijke of islamitische ouder daar heel anders over denkt. Ook prima
Niets aan toe te voegen behalve dat je als gelovige ouder best wel geïnformeerd mag worden over de risico's die daaraan kleven.
pi_199739364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.
Als je het vrijwillig maakt, waarom dan toch moeite doen om mensen jouw mening op te leggen? Eigenlijk zou de overheid beiden mogelijkheden moeten noemen zonder vooroordeel of sturing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:17:46 #196
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199739374
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Meningokokken zijn bacteriën :P

Niet alle vaccins zijn bedoeld om groepsimmuniteit op te wekken. Die aanname klopt niet.
Sommige wel anderen niet.
Griep in meerdere mate wel maar is niet zo effectief als vaccin én wordt niet heel breed ingezet.
Pneumokokken wordt alleen aan een selectieve risicogroep gegeven.

Het verschilt echt enorm per ziekte, per vaccin en per situatie.

Ik zou mijn dochter adviseren HPV vaccin te nemen, maar snap het ook heel prima dat een christelijke of islamitische ouder daar heel anders over denkt. Ook prima
Ik woon in de biblebelt en ken de problemen die de meer orthodoxe groepen met vaccineren hebben. Of sowieso het concept van op iets vertrouwen, anders dan de lieve heer. Het komt bij een enkeling ook voor dat ze gewoon niet verzekerd zijn vanuit dat principe, aan de andere kant steunt deze groep ook niet op de algemene samenleving als het mis gaat. Dan vangt vaak de buurt het op. (Welkom bij Little house on the praire edition 2021 )

Nadeel is wel dat in dit soort SGP gemeentes het cluster zo groot word dat de vaccinatiegraad in zijn geheel te laag begint te worden. Kijk maar naar de kaarten die er van zijn, je haalt er zo de biblebelt uit. Je moet ook niet het idee hebben dat deze groep zich laat overtuigen. De Christelijk Gereformeerden laten zich vaccineren en de Gereformeerde Gemeente niet, en als je het wel doet heeft dat evenveel impact als naar die andere kerk gaan, dat verscheurt families. (Het klinkt zo absurd nu ik het schrijf, alsof je in een Amish gebied woont)

Maar goed, dat valt onder godsdienst vrijheid en moet je maar accepteren. Ik heb er wel een andere mening over, en die laat ik in dit verband wel horen. Maar de discussie met de complotwappies ga ik liever uit de weg, die trekken je liever hun wereld in en slaan je met jarenlange 'ervaring' om de oren.

BMR-graad, ik woon in een hele donkere gemeente
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:19:09 #197
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199739383
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:13 schreef Mallerd01 het volgende:

Niets aan toe te voegen behalve dat je als gelovige ouder best wel geïnformeerd mag worden over de risico's die daaraan kleven.
Als het je lot is, is het geen risico. ;)

Nu jij weer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:20:13 #198
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199739394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als het je lot is, is het geen risico. ;)

Nu jij weer.
* Mallerd01 has left the chat.

Ik ga maar weer werken ofzo :'(
pi_199739452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik woon in de biblebelt en ken de problemen die de meer orthodoxe groepen met vaccineren hebben. Of sowieso het concept van op iets vertrouwen, anders dan de lieve heer. Het komt bij een enkeling ook voor dat ze gewoon niet verzekerd zijn vanuit dat principe, aan de andere kant steunt deze groep ook niet op de algemene samenleving als het mis gaat. Dan vangt vaak de buurt het op. (Welkom bij Little house on the praire edition 2021 )
Ik vraag me altijd af hoeveel van dat soort types blind op de Voorzienigheids Gods vertrouwen en zonder angst een snelweg over wandelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199739460
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:53 schreef Molo het volgende:

[..]

HPV?

Ok flauw. Maar goed, ik blijf erbij dat het verschilt per situatie en per ziekte/vaccin
Volgens mij zit HPV ook in het rijksvaccinatieprogramma?
pi_199739470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoeveel van dat soort types blind op de Voorzienigheids Gods vertrouwen en zonder angst een snelweg over wandelen.
Veel. Te veel.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel een afspraak maken in een vaccinatiepost ver van hun woonplaats vandaan om herkenning te voorkomen van de pastoor / dorpsgenoten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 09:28:40 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199739474
twitter

Voor de vakantiegangers richting Frankrijk w/
pi_199739475
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:27 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Volgens mij zit HPV ook in het rijksvaccinatieprogramma?
Klopt, in 2022 ook voor jongens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:29:34 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199739482
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Voor de vakantiegangers richting Frankrijk w/
@AlwaysHappy
pi_199739488
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Voor de vakantiegangers richting Frankrijk w/
Vorige zomer was er helemaal niets nodig meende ik, toch?

Gevalletje het kan, dus we doen het.
I'll give you something to do
pi_199739495
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Veel. Te veel.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel een afspraak maken in een vaccinatiepost ver van hun woonplaats vandaan om herkenning te voorkomen van de pastoor / dorpsgenoten
Toch wel ontzettend eng dat we dit nog steeds in dit land hebben. Kunnen we altijd wel leuk afgeven op middeleeuwse praktijken in de zandbak, maar in bepaalde regio's van Nederland is het eigenlijk net zo'n ellende.
pi_199739501
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Vorige zomer was er helemaal niets nodig meende ik, toch?

Gevalletje het kan, dus we doen het.
Je kunt het ook als iets positiefs zien toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:32:16 #208
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199739506
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:53 schreef Molo het volgende:

[..]

HPV?

Ok flauw. Maar goed, ik blijf erbij dat het verschilt per situatie en per ziekte/vaccin
Volgens mij gingen ze nu ook mannen vaccineren. Dat is geen bestrijding maar preventie
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:32:30 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199739508
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Voor de vakantiegangers richting Frankrijk w/
Mooi nieuws!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199739525
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Voor de vakantiegangers richting Frankrijk w/
Maar wat valt voor Frankrijk onder 'vaccinatiebewijs'?
pi_199739540
Spannende ochtend kennelijk voor 1983
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199739565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:35 schreef _serial_ het volgende:
Spannende ochtend kennelijk voor 1983
Een goed jaar *O*
pi_199739570
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Voor de vakantiegangers richting Frankrijk w/
De grote vraag is dan of je nog wel een vaccinatie nodig hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:40:05 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199739594
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Vorige zomer was er helemaal niets nodig meende ik, toch?

Gevalletje het kan, dus we doen het.
Ze zullen ook echt niet iedereen gaan controleren.

Maar als je net wel de sjaak bent mag je flink aftikken uiteraard.
pi_199739637
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Alsof mensen het vertrouwen in de wetenschap ineens verloren zijn. Wereldwijd zijn er inmiddels al een miljard (!!!) vaccins gezet en het aantal doden dat er te betreuren valt door deze vaccins is echt zeer, zeer klein. Het is de bewezen uitweg uit deze crisis, maar toch is dat voor veel mensen niet voldoende blijkbaar.
Lang leve internet. Als je lang genoeg doorzoekt word je van alles wel ongeneeslijk ziek.
pi_199739664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:35 schreef _serial_ het volgende:
Spannende ochtend kennelijk voor 1983
En ook voor de volgende jaren! Zo dichtbij nu :o
pi_199739677
Announce HH, 88 oftewel.. nee laat maar.

Bijna aan de beurt *O*
pi_199739692
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:45 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

En ook voor de volgende jaren! Zo dichtbij nu :o
Zoals gisteren besproken, ik denk nu gewoon 1 jaar per dag de komende week (weekend wellicht niet vanwege de inhaalgroep?).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199739699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals gisteren besproken, ik denk nu gewoon 1 jaar per dag de komende week (weekend wellicht niet vanwege de inhaalgroep?).
Denk inderdaad in het weekend geen nieuwe groep.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199739705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals gisteren besproken, ik denk nu gewoon 1 jaar per dag de komende week (weekend wellicht niet vanwege de inhaalgroep?).
Het ging vorige week ook opeens absurde snel *O*
pi_199739715
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:49:56 #222
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199739729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Je kunt duidelijk zien dat ze die sticker er niet af konden krijgen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199739742
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
In before: "Dat is Hugo helemaal niet want ik zie z'n kekke schoenen niet op de foto.."

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199739795
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In before: "Dat is Hugo helemaal niet want ik zie z'n kekke schoenen niet op de foto.."

:')
Hahaha, ja net als laatst toen Rutte een petje op had. "Het is een look-a-like" :')
pi_199739823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Niet vaccineren met een fotocamera, gebruik de hiervoor aangewezen naald oO<
pi_199739937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:55 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Hahaha, ja net als laatst toen Rutte een petje op had. "Het is een look-a-like" :')
Las op instagram bij rtlnieuws die een filmpje hadden van het moment alweer: "ik zie de naald er niet in gaan hoor!!"

Echt, mensen, rot een eind op naar het meest afgelegen eiland op aarde aub :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199739980
Stel ze zouden het faken dan doen ze wel een placebo in die naald. :')
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 10:09:50 #228
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199739991
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
twitter


Niks van te zien.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:10:29 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199740003
Jij ook bedankt he Hugo.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:11:56 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199740024
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Niks van te zien.
Klap in het gezicht van de zorg, je moest de andere kant opkijken als je de prik kreeg om de kans op besmetting te verkleinen. Hij kan ook echt nooit eens iets simpels gewoon goed doen, het is echt knap!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:12:21 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199740033


[ Bericht 100% gewijzigd door zalkc op 04-06-2021 10:12:33 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:13:53 #232
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199740053
Deel middelbare scholen weigert maandag volledig open te gaan

Zo'n 7 procent van de middelbare scholen legt de verplichting van het kabinet om uiterlijk maandag weer volledig open te gaan naast zich neer. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS onder 600 schoolgemeenschappen in het voortgezet onderwijs, waarop 181 scholen hebben gereageerd.

Van die 7 procent zet een deel het huidige lesrooster door; een ander deel schroeft het aantal fysieke lessen wel op, maar gaat niet helemaal terug naar de oude situatie. Enkele scholen twijfelen nog over wat ze gaan doen.

Een school uit Bussum gaf als reden dat pas 10 procent van de medewerkers is gevaccineerd. Daarnaast heeft de school voor de zomervakantie nog maar zeven tot negen volledige lesdagen. Een school uit Alkmaar zegt dat ze vanwege gezondheidsrisico's van hun personeel nog niet 100 procent open kunnen gaan.

Zo'n 9 op de 10 scholen zijn al volledig open, of zullen maandag opengaan, als is dat vaak met gemengde gevoelens omdat ze zich morgen maken over de veiligheid van het personeel.
pi_199740056
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 6
Weektoename aantal opnamen: 70
Week tot week stijging: -52,4%
Bezetting op ICs: 379 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 4 juni om 10:00

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 50 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 548 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -34,9%
Bezetting op verpleegafdelingen: 799 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 4 juni om 10:00
pi_199740082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:14 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Nice
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:18:07 #235
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199740107
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:14 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Waarom loopt kliniek bij NICE anders dan bij LCPS?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:19:39 #236
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199740131
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nice
Vraagje, Ik kreeg een wappie link doorgestuurd waarin "verhalen van ic-verpleegkundigen" zaten die tientallen gevaccineerden op de IC-afdeling hadden liggen. Er zijn toch amper IC-afdelingen waar tientallen plekken zijn überhaupt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199740138
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom loopt kliniek bij NICE anders dan bij LCPS?
Ik heb geen idee hoe NICE aan de getallen van de kliniek komt. Ik lever ze iig niet aan.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:21:00 #238
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199740150
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je het vrijwillig maakt, waarom dan toch moeite doen om mensen jouw mening op te leggen? Eigenlijk zou de overheid beiden mogelijkheden moeten noemen zonder vooroordeel of sturing.
Dacht altijd dat die pandemie films wat overdreven waren, maar je merkt in werkelijkheid dat de menselijke psyche toch echt zo werkt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 10:21:24 #239
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199740153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vraagje, Ik kreeg een wappie link doorgestuurd waarin "verhalen van ic-verpleegkundigen" zaten die tientallen gevaccineerden op de IC-afdeling hadden liggen. Er zijn toch amper IC-afdelingen waar tientallen plekken zijn überhaupt?
quote:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 379

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 76
Gemiddeld ongeveer 5 mensen per IC.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 10:22:18 #240
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199740167
twitter


*O* *O*
pi_199740171
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vraagje, Ik kreeg een wappie link doorgestuurd waarin "verhalen van ic-verpleegkundigen" zaten die tientallen gevaccineerden op de IC-afdeling hadden liggen. Er zijn toch amper IC-afdelingen waar tientallen plekken zijn überhaupt?
Wij hebben nog nooit een gevaccineerde op de IC-afdeling gehad. Wel op de kliniek, maar vooral daar gekomen met COVID, niet door COVID. Stukje onderliggend lijden @Zipportal .

Er zijn wel genoeg ziekenhuizen met wat meer IC-plekken. Alle academische ziekenhuizen en een groot deel van de topklinische ziekenhuizen. Wij zaten op de piek van de tweede golf op 34 bedden geloof ik. Nu iets van 26. Dat is inclusief reguliere zorg.

Tientallen is trouwens meer dan 20 bedenk ik me. Dat is sowieso heel zeldzaam. Die aantallen hebben wij de tweede golf niet gehaald met COVID-patiënten op de IC.
pi_199740173
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

*O* *O*
Nog 5 jaar *O*
pi_199740190
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

*O* *O*
Yes! Eindelijk een pirk! *O*
pi_199740197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Gemiddeld ongeveer 5 mensen per IC.
Toevallig net de Brabantcijfers aan het bekijken. Wij hebben er nu het meeste liggen van Brabant. 10 COVID op de IC. Allemaal positief of ontlabeld. Verdacht vind ik gelul. Daar doe ik niet aan.
pi_199740201
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

*O* *O*
Nu wachten op de Twitter berichten dat het of al kan of dat mensen bellen en dat het dan niet kan.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:26:46 #246
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199740235
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom loopt kliniek bij NICE anders dan bij LCPS?
quote:
Hoe komt het dat de COVID-19 cijfers van stichting NICE afwijken van die van de LCPS?

De NICE COVID-19 registratie is op patiëntniveau en heeft een epidemiologisch- en patiëntentraject perspectief. De registratie bevat gegevens over instroom, uitstroom en overplaatsingen van COVID-19 patiënten tussen de IC’s en verpleegafdelingen.

De cijfers uit de NICE registratie worden vaak vergeleken met de cijfers die door LCPS gecommuniceerd worden. Echter, de twee organisaties beschikken over verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerde informatie die door de ROAZ-en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en op de verpleegafdelingen en NICE gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (o.b.v. BSN).

De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en NICE continu wordt verzameld en LCPS op drie vaste momenten van de dag. Daarnaast kan de status van de patiënt (‘nog verdacht’ of ‘inmiddels niet meer positief’) tot verschillen leiden. Het is raadzaam om eerst te bepalen voor welk doel men de gegevens wenst te gebruiken om vervolgens de juiste bron te kiezen.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-faq.jsp
pi_199740256
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nu wachten op de Twitter berichten dat het of al kan of dat mensen bellen en dat het dan niet kan.
Elke.dag.weer.
pi_199740317
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

*O* *O*
Jaartal kan in de OP dan.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:33:04 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199740323
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

*O* *O*
Een pirkafspraak?

Verder: ANNOUNCE 1983
pi_199740331
Aaahhhh pirka pirka pirka.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 10:34:40 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199740341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:32 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Jaartal kan in de OP dan.
27-04-2021 | 08:35 1961
30-04-2021 | 16:45 1962
16-05-2021 | 09:06 1963 en 1964
17-05-2021 | 17:14 1965
20-05-2021 | 11:02 1966
22-05-2021 | 08:45 1967 en 1968 (Janssen)
25-05-2021 | 11:26 1969 en 1970
26-05-2021 | 12:05 1971
27-05-2021 | 10:20 1972 en 1973
28-05-2021 | 10:55 1974 en 1975
29-05-2021 | 11:30 1976 (Janssen)
30-05-2021 | 10:30 1977 en 1978
31-05-2021 | 11:30 1979 en 1980
01-06-2021 | 11:30 1981
03-06-2021 | 10:00 1982
04-06-2021 | 11:00 1983

@WheeledWarrior
pi_199740348
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

27-04-2021 | 08:35 1961
30-04-2021 | 16:45 1962
16-05-2021 | 09:06 1963 en 1964
17-05-2021 | 17:14 1965
20-05-2021 | 11:02 1966
22-05-2021 | 08:45 1967 en 1968 (Janssen)
25-05-2021 | 11:26 1969 en 1970
26-05-2021 | 12:05 1971
27-05-2021 | 10:20 1972 en 1973
28-05-2021 | 10:55 1974 en 1975
29-05-2021 | 11:30 1976 (Janssen)
30-05-2021 | 10:30 1977 en 1978
31-05-2021 | 11:30 1979 en 1980
01-06-2021 | 11:30 1981
03-06-2021 | 10:00 1982
04-06-2021 | 11:00 1983

@:wheeledwarrior
Jaartal is dan wel vetgedrukt.
pi_199740380
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Aaahhhh pirka pirka pirka.
Pikachu? :P
pi_199740386
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Aaahhhh pirka pirka pirka.
Announce: pirka. *O*



"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 10:39:45 #255
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199740418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:35 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Jaartal is dan wel vetgedrukt.
Dat mag ie zelf doen :P
pi_199740475
Wat ik me afvroeg hè. Ik las dat Beau van Erven Dorens gisteren is geprikt in zijn show, met Janssen. Maar Beau is uit 1970, en die lichting heeft geen Janssen vaccin toegewezen gekregen. Weet iemand hoe dat zit?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 10:48:04 #257
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199740513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:44 schreef SilverEyes het volgende:
Wat ik me afvroeg hè. Ik las dat Beau van Erven Dorens gisteren is geprikt in zijn show, met Janssen. Maar Beau is uit 1970, en die lichting heeft geen Janssen vaccin toegewezen gekregen. Weet iemand hoe dat zit?
twitter


Blijkbaar mag je dan alsnog soort van 'kiezen' ofzo. En Janssen is natuurlijk makkelijker 'houdbaar' in/rond die studio.
pi_199740543
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Blijkbaar mag je dan alsnog soort van 'kiezen' ofzo. En Janssen is natuurlijk makkelijker 'houdbaar' in/rond die studio.
niks geks onder de zon.
Waarschijnlijk een "rest vaccin" uit het ziekenhuis van Kuijpers.
Ik hoor wel meer verhalen van mensen die op deze manier (al dan niet eerder) aan hun vaccin zijn gekomen.
"over uit een ziekenhuis".
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 10:52:06 #259
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199740561
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:50 schreef koemleit het volgende:

[..]

niks geks onder de zon.
Waarschijnlijk een "rest vaccin" uit het ziekenhuis van Kuijpers.
Ik hoor wel meer verhalen van mensen die op deze manier (al dan niet eerder) aan hun vaccin zijn gekomen.
"over uit een ziekenhuis".
Schande! Dat dit kan in Nederland! Schuld van Hugo! Enzo..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:54:45 #260
13309 nostra
ask why
pi_199740584
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Schande! Dat dit kan in Nederland! Schuld van Hugo! Enzo..
Tout Twitter zal wel weer een meninkje hebben ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:56:39 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199740611
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Blijkbaar mag je dan alsnog soort van 'kiezen' ofzo. En Janssen is natuurlijk makkelijker 'houdbaar' in/rond die studio.
Het antwoord is wel lekker ad-rem. Stichting open deur approves!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199740632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het antwoord is wel lekker ad-rem. Stichting open deur approves!
Heerlijk antwoord inderdaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58:37 #263
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199740636
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wij hebben nog nooit een gevaccineerde op de IC-afdeling gehad. Wel op de kliniek, maar vooral daar gekomen met COVID, niet door COVID. Stukje onderliggend lijden @:zipportal .

Er zijn wel genoeg ziekenhuizen met wat meer IC-plekken. Alle academische ziekenhuizen en een groot deel van de topklinische ziekenhuizen. Wij zaten op de piek van de tweede golf op 34 bedden geloof ik. Nu iets van 26. Dat is inclusief reguliere zorg.

Tientallen is trouwens meer dan 20 bedenk ik me. Dat is sowieso heel zeldzaam. Die aantallen hebben wij de tweede golf niet gehaald met COVID-patiënten op de IC.
Wappie in mijn omgeving riep "dat er in Amerika door de vaccinaties meer doden waren gevallen dan in twintig jaar door de griep daar". Klinkt dramatisch, nergens terug te vinden met onderbouwing.

Het is honderd keer zo makkelijk om iets met een boel sensatie te roepen dan om iets op gematigde toon aan de man te brengen, gestaafd met feiten.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:01:57 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199740673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wappie in mijn omgeving riep "dat er in Amerika door de vaccinaties meer doden waren gevallen dan in twintig jaar door de griep daar". Klinkt dramatisch, nergens terug te vinden met onderbouwing.

Het is honderd keer zo makkelijk om iets met een boel sensatie te roepen dan om iets op gematigde toon aan de man te brengen, gestaafd met feiten.
Counter claim ertegen in gooien, pfizer zorgt voor priapisme wat enige uren kan duren. Ze verwachtten dat over een week of 40 de kraamafdelingen gaan overstromen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199740684
Ze zijn laat, de API is nog niet open ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:03:44 #266
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199740693
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:50 schreef koemleit het volgende:

[..]

niks geks onder de zon.
Waarschijnlijk een "rest vaccin" uit het ziekenhuis van Kuijpers.
Ik hoor wel meer verhalen van mensen die op deze manier (al dan niet eerder) aan hun vaccin zijn gekomen.
"over uit een ziekenhuis".
Zo ongeveer alle ziekenhuismedewerkers én een deel van hun familieleden hebben al hun vaccinatie gehad omdat er "over" waren. Bron: twee vriendinnen die in het ziekenhuis werken. Op de administratie.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199740732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:03 schreef _serial_ het volgende:
Ze zijn laat, de API is nog niet open ;)
Ze communiceren inmiddels ook al "rond" 11u. Kun je alle kanten mee op.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:08:49 #268
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199740764
Ik ben nog steeds het meest nerveus over die hele testsamenleving. Dat het allemaal maar moeilijk moeilijk is om naar het buitenland te gaan zonder je kort van tevoren laten testen (of volledig gevaccineerd te zijn). Vorig jaar was dit totaal geen issue en nu wordt het allemaal zo krampachtig opgetuigd. En dat het zélfs lastig is om mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn omdat ze de kans niet eens hebben gehad, die testen gratis aan te bieden.

En dat ze in het binnenland het ook maar blijven doordrukken voor bijv. Holland Casino en dat er écht geen grote evenementen zouden kunnen zonder testen.

Ik geloof er gewoon niet (meer) in :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199740809
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:08 schreef Arizona het volgende:
Vorig jaar was dit totaal geen issue en nu wordt het allemaal zo krampachtig opgetuigd.
Vorig jaar was qua virusverspreiding dan ook niet echt een succes te noemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199740822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:08 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nog steeds het meest nerveus over die hele testsamenleving. Dat het allemaal maar moeilijk moeilijk is om naar het buitenland te gaan zonder je kort van tevoren laten testen (of volledig gevaccineerd te zijn). Vorig jaar was dit totaal geen issue en nu wordt het allemaal zo krampachtig opgetuigd. En dat het zélfs lastig is om mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn omdat ze de kans niet eens hebben gehad, die testen gratis aan te bieden.

En dat ze in het binnenland het ook maar blijven doordrukken voor bijv. Holland Casino en dat er écht geen grote evenementen zouden kunnen zonder testen.

Ik geloof er gewoon niet (meer) in :')
Het is een paradepaartje van Hugo B.V. die er door moest komen onder het mom dat we de samenleving hierdoor makkelijk kunnen heropenen. Ondertussen zitten we bijna op een punt waar de prevalentie zo laag is dat massaal testen meer kwaad dan goed doet.

En ja, daar maak ik mij ook wel zorgen over, zeker omdat het vaccinatiebewijs in Nederland nog niet geregeld is, en onduidelijk is wanneer wel, en of het wel vrijstellingen oplevert, en hoe lang we door gaan met de TvT.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:15:30 #271
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199740860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vorig jaar was qua virusverspreiding dan ook niet echt een succes te noemen.
Hoe bedoel je dit precies, dat na de zomervakantie er veel mensen Corona mee terug namen van vakantie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Arizona op 04-06-2021 11:21:31 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 11:16:45 #272
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199740871
1983 staat nu open.
pi_199740894
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Blijkbaar mag je dan alsnog soort van 'kiezen' ofzo. En Janssen is natuurlijk makkelijker 'houdbaar' in/rond die studio.
Helder! Had er ook geen moeite mee o.i.d., maar was gewoon benieuwd :)
pi_199740913
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:16 schreef Pino112 het volgende:
1983 staat nu open.
_O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:18:56 #275
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199740916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

@:AlwaysHappy
Helaas nog niet aan de beurt (vaccinatie) en we gaan 20 juni al. Test is op zich geen probleem, zolang Frankrijk maar naar geel gaat en we voor de terug rit geen test nodig hebben :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:22:02 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199740966
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Helaas nog niet aan de beurt (vaccinatie) en we gaan 20 juni al. Test is op zich geen probleem, zolang Frankrijk maar naar geel gaat en we voor de terug rit geen test nodig hebben :P
Hoe is de situatie in België eigenlijk? Als je per auto gaat, is dat niet geheel onbelangrijk.
pi_199740978
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:16 schreef Pino112 het volgende:
1983 staat nu open.
Niet heel blij met m'n mogelijkheden. Raden ze ook nog aan om bijvoorbeeld geen alcohol te drinken na je prik?

Ik krijg 2x een zaterdag (midden op de dag en einde middag) en voor de derde optie doordeweeks moet ik vanuit Kop NH naar Friesland. Dit is online overigens. Kan ik beter later nog een checken of beter gewoon bellen?

Edit: krijg nu foutmeldingen dus kijk later nog wel eens.
pi_199741020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Niet heel blij met m'n mogelijkheden. Raden ze ook nog aan om bijvoorbeeld geen alcohol te drinken na je prik?

Ik krijg 2x een zaterdag (midden op de dag en einde middag) en voor de derde optie doordeweeks moet ik vanuit Kop NH naar Friesland. Dit is online overigens. Kan ik beter later nog een checken of beter gewoon bellen?

Edit: krijg nu foutmeldingen dus kijk later nog wel eens.
Probeer diverse postcodes in de buurt of bel 0800 7070 - vaak meer succes zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 11:28:13 #279
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199741073
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:17 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Helder! Had er ook geen moeite mee o.i.d., maar was gewoon benieuwd :)
Ja bij mij hetzelfde, daarom ging ik gisteravond ook even zoeken op Twitter. :P
pi_199741084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe is de situatie in België eigenlijk? Als je per auto gaat, is dat niet geheel onbelangrijk.
Die vragen alleen een test als je langer dan 48 uur in het land verblijft, dus daar krijg je alleen mee te maken als er iets heul erg mis gaat daar.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:29:16 #281
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199741098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe is de situatie in België eigenlijk? Als je per auto gaat, is dat niet geheel onbelangrijk.
Voor een verblijf van maximaal 48 uur gelden daar geen maatregelen meer voor Nederlanders.
Nu weet ik dat de wegen daar erg slecht zijn :+ maar ik ga er vanuit dat @AlwaysHappy toch wel binnen 48 uur België weer uit is :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:43:50 #282
14505 OProg
A Life in Music
pi_199741310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Schande! Dat dit kan in Nederland! Schuld van Hugo! Enzo..
Zo ging het deze week ook toen het advies van de gezondheidsraad kwam. 3 opties:

Hugo neemt het advies over:
Nu is het een puinhoop geworden met het vaccinatieschema. Schande, Hugo :r kan niks! :(

Huge besluit eerst te overleggen om te kijken wat de gevolgen zijn van dit besluit.
Hugo durft weer eens in een crisis geen besluit te nemen. Schande, Hugo :r kan niks! :(

Hugo laat alles door gaan en neemt het advies niet over.
Hugo weet het weer eens beter en neemt het advies van de experts niet over. Schande, Hugo :r kan niks! :(

Nee, het is niet echt leuk om Hugo te zijn. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199741343
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:15 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit precies, dat na de zomervakantie er veel mensen Corona mee terug namen van vakantie?
Of het vanuit het buitenland kwam of binnenlands gebeurde vind ik niet zo relevant. Feit is wel dat we met z'n allen een jaar geleden dachten dat we klaar waren met die gedoe. Waardoor de stap eind juli/begin augustus om weer in te grijpen met des te meer moeite ging (lees: het gebeurde niet). We hebben toen tot half oktober aan lopen sukkelen en daarna kwamen we in het afgelopen half jaar ellende.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:49:49 #284
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199741375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Feit is wel dat we met z'n allen een jaar geleden dachten dat we klaar waren met die gedoe.
Ik heb dat toen echt geen seconde gedacht.
pi_199741397
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Nein, geen lowlands, politie heeft geen zin
Dat was een ander festival. En in diezelfde gemeente gaat élk ander gepland festival wel door, stond erbij.

Politie en grapperhaus zeiden ook helemaal nooit dat er geen festivals konden zijn, maar dat niet alles nu tegelijk ingehaald kon worden. Wat ik begreep wil elke stad ongeveer nu tegelijk mega events inplannen, begrijpelijk, maar dat kan dus niet.

Ze zeiden dat er gekenen moet worden naar een keuze welke doorgaan. Gezien dat de jonge lowlands letterlijk noemde in de persconferentie, gaat die dus zeker door, anders is het afgang kwadraat.

En voor die anime events waar ik me zo op verheug is zowieso geen politie nodig, want daar gebeurt nooit wat. Echt nooit. Dus daarvoor maakt het niets uit.
#WeesGeenWhales
pi_199741398
Lees in diverse tweets dat de 1e prik voor 83ers over 3 weken pas kan worden gezet en de 2e dus pas eind Juli / begin Augustus.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:52:05 #287
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199741400
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:29 schreef Arizona het volgende:

[..]

Voor een verblijf van maximaal 48 uur gelden daar geen maatregelen meer voor Nederlanders.
Nu weet ik dat de wegen daar erg slecht zijn :+ maar ik ga er vanuit dat @:alwayshappy toch wel binnen 48 uur België weer uit is :P
We gaan met de trein naar Parijs, dus ik verwacht dat we België zo weer uit zijn ja :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 juni 2021 @ 11:53:53 #288
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199741413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees in diverse tweets dat de 1e prik voor 83ers over 3 weken pas kan worden gezet en de 2e dus pas eind Juli / begin Augustus.
Sommigen kunnen de 13e bijv al, dus het wisselt behoorlijk nu.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:54:05 #289
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199741414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of het vanuit het buitenland kwam of binnenlands gebeurde vind ik niet zo relevant. Feit is wel dat we met z'n allen een jaar geleden dachten dat we klaar waren met die gedoe. Waardoor de stap eind juli/begin augustus om weer in te grijpen met des te meer moeite ging (lees: het gebeurde niet). We hebben toen tot half oktober aan lopen sukkelen en daarna kwamen we in het afgelopen half jaar ellende.
Ah ok, op die manier. Ik denk zelf dat dat deze zomer een stuk minder gaat spelen, zeker binnen Europa, omdat we heel goed op weg zijn om de bevolking te vaccineren. De meest kwetsbare mensen zijn veelal al beschermd. Nederland loopt in de middenmoot qua vaccinaties en hier is nog steeds de planning dat in september iedereen volledig gevaccineerd is. Dat zal dus voor andere Europese landen niet veel anders zijn.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199741425
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:53 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Sommigen kunnen de 13e bijv al, dus het wisselt behoorlijk nu.
Klopt, maar wil maar aangeven dat tot vorige week de meesten wel binnen 2 weken terecht konden voor prik 1. Dat schuift nu al op naar 3 weken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:55:07 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199741427
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees in diverse tweets dat de 1e prik voor 83ers over 3 weken pas kan worden gezet en de 2e dus pas eind Juli / begin Augustus.
Ik hoor net drie mensen die binnen een paar uur al kunnen

Kan alle kanten op gaan :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:56:36 #292
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199741446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees in diverse tweets dat de 1e prik voor 83ers over 3 weken pas kan worden gezet en de 2e dus pas eind Juli / begin Augustus.
net afspraak gemaakt, eerste 14 juni *O*
.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:57:09 #293
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199741452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees in diverse tweets dat de 1e prik voor 83ers over 3 weken pas kan worden gezet en de 2e dus pas eind Juli / begin Augustus.
Ik heb ook het idee dat gemiddeld genomen de tijd wat oploopt tussen het maken van de afspraak en het zetten van de eerste prik. Maar zal ook wel weer van de regio afhangen. Een paar dagen terug was er met geen mogelijkheid meer een afspraak te plannen voor Enschede / Hengelo / Oldenzaal, veel bekenden moeten naar Hardenberg.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:58:10 #294
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199741459
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoor net drie mensen die binnen een paar uur al kunnen

Kan alle kanten op gaan :+
Nice :D

Ik kon afgelopen maandag inplannen maar vóór 12 juni kreeg ik niets ingepland hoor :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199741460
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:57 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat gemiddeld genomen de tijd wat oploopt tussen het maken van de afspraak en het zetten van de eerste prik. Maar zal ook wel weer van de regio afhangen. Een paar dagen terug was er met geen mogelijkheid meer een afspraak te plannen voor Enschede / Hengelo / Oldenzaal, veel bekenden moeten naar Hardenberg.
Het verschilt zeker per regio en ook per medium wat je gebruikt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:00:31 #296
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199741477
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:43 schreef OProg het volgende:

Nee, het is niet echt leuk om Hugo te zijn. :+
Ik heb anders het idee dat hij het zelf allemaal wel leuk vindt.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:02:07 #297
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199741493
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:00 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik heb anders het idee dat hij het zelf allemaal wel leuk vindt.
Hij zou het voor geen goud willen missen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:03:29 #298
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199741511
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hij zou het voor geen goud willen missen.
Ieder z'n fetish hé.
pi_199741520
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Niet heel blij met m'n mogelijkheden. Raden ze ook nog aan om bijvoorbeeld geen alcohol te drinken na je prik?

Ik krijg 2x een zaterdag (midden op de dag en einde middag) en voor de derde optie doordeweeks moet ik vanuit Kop NH naar Friesland. Dit is online overigens. Kan ik beter later nog een checken of beter gewoon bellen?

Edit: krijg nu foutmeldingen dus kijk later nog wel eens.
Wat is er mis met een zaterdag?
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 12:05:05 #300
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199741532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

Nice :D

Ik kon afgelopen maandag inplannen maar vóór 12 juni kreeg ik niets ingepland hoor :D
Ik hoor ook van familieleden dat er nauwelijks iets in te plannen is in Twente zelf.
pi_199741567
vol
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')