abonnement Unibet Coolblue
pi_199743029
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik doe geen bewering, jij wel. Blijf anders lekker in BNW.
Goh overtuigend weer.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 14:40:24 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199743042
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Goh overtuigend weer.
Ik wil jou helemaal niet overtuigen, ik vraag jou om geen bewering te doen die je niet kan bewijzen. Die last ligt bij jou dus nu niet de boel omdraaien, gewoon bewijzen wat je beweert als je dit soort claims maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199743046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is tot op heden geen enkel bewijs dat Covid een gefabriceerd virus is. Wat jij wel of niet gelooft moet jij verder weten maar bewijs is er niet voor.
Ik heb het idee dat ze dat aan het virus zelf niet kunnen "zien".(/?)
Dat vind ik wel wat problematisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199743071
Maak er niet zo'n big deal van man.

Het is geen traditioneel vaccin. Alsin, het wil niet zeggen dat je het virus niet meer krijgt en niet meer kunt doorgeven. Je zorgt alleen voor vermindering van heftigheid van klachten bij besmetting en dus (indirect) daardoor voor minder verspreiding.

Dus, jij hebt nu jezelf beschermt. De 'weigeraar' niet. Jij hebt een beetje bijgedragen aan de verspreiding van het virus met de hedendaags bekende varianten, de weigeraar niet. Althans, niet direct. Als de weigeraar verder gewoon zijn masker draagt, op 1.5 meter afstand blijft en niet naar illegale feestjes gaat waar veel mensen bij elkaar komen, dan draagt hij of zij zijn steentje ook gewoon bij.

En daar houdt het op. We zitten samen in deze shit. We hebben er allemaal mee te dealen. Niet iedereen durft een nieuw vaccin te nemen. Iedereen heeft zijn eigen redenen om iets wel of niet te doen.

Als dit serieus 'breekpunten' zijn in (familie)relaties of wat dan ook, dan ben je knettergek en even 'extreem' als de eckte wappies.
pi_199743109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is geen bewijs dat het gemaakt is. Alleen dat ze covid gehad hebben.
Ik weet niet hoe hoog jij de lat legt als het gaat om bewijs, maar er begint wel een aardig duidelijk beeld te ontstaan
- Wuhan laboratorium houdt zich bezig met onderzoek naar sars-virussen, waaronder 'gain of function'
- Medewerkers worden ziek
- Rond dezelfde tijd en locatie breekt een nieuwe variant van een sars-virus uit

Dat het bewijs nog niet waterdicht is, akkoord. Maar vergeleken met het alternatieve scenario is het vrij duidelijk welke het meest voor de hand ligt.

China is bijna 10 miljoen vierkante kilometer groot, de uitbraak begon minder dan een kilometer afstand van het laboratorium, hoe groot is de kans dat net daar een nieuw virus van een vleermuis overspringt op een mens, terwijl die vleermuizen daar niet eens in het wild voorkomen?

[ Bericht 2% gewijzigd door BufferOverflow op 04-06-2021 15:01:52 ]
pi_199743159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wil jou helemaal niet overtuigen, ik vraag jou om geen bewering te doen die je niet kan bewijzen. Die last ligt bij jou dus nu niet de boel omdraaien, gewoon bewijzen wat je beweert als je dit soort claims maakt.
Niet mijn claims hoor.


En ik snap wel dat je niet verder wil uit wijden over het vleermuis verhaal.

Uit het nbc stuk dat @BufferOverflow postte
quote:
The other theory is that the virus was transmitted to humans through an animal host. After a year and half of looking, no such host has been identified.


[ Bericht 14% gewijzigd door Sjemmert op 04-06-2021 15:14:20 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:37:53 #157
3542 Gia
User under construction
pi_199743813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:19 schreef deNeger het volgende:


Maar verwacht je wel dat mensen rekening houden met jou als blijkt dat het vaccin op langere termijn toch schadelijke gevolgen blijkt te hebben?
Nee, dat is mijn keuze, mijn consequenties.
pi_199744084
quote:
Wat ik hierin zie is vooral dat er mensen, die werkzaam waren in het Wuhan lab, een SARS-CoV2 besmetting hebben opgelopen.
Dat is best verklaarbaar aangezien er in Wuhan veel mensen ziek zijn geworden.

Maar het is geen bewijs dat het een man made virus is.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_199744220
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:02 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Wat ik hierin zie is vooral dat er mensen, die werkzaam waren in het Wuhan lab, een SARS-CoV2 besmetting hebben opgelopen.
Dat is best verklaarbaar aangezien er in Wuhan veel mensen ziek zijn geworden.

Maar het is geen bewijs dat het een man made virus is.
quote:
The U.S. government has reason to believe that several researchers inside the WIV became sick in autumn 2019, before the first identified case of the outbreak
Als we ervan uitgaan dat het niet man made is, hoe zie jij het scenario dan voor je? Waren die onderzoekers degenen die een besmette vleermuis op de markt hebben gekocht? De hoeveelheid toeval is zo absurd dat ik me niet kan voorstellen dat een redelijk persoon dit nog zou geloven.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:43:10 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199746421
Nee, antivaxwappies dienen juist flink aangepakt te worden
pi_199746499
Je kunt die vraag ook omdraaien dan zie je hoe dom dat staat.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:56:48 #162
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199746572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima, iedereen kiest voor zichzelf. Maar verwacht niet dat mensen straks rekening gaan houden met jou, omdat je gekozen hebt je niet te vaccineren, als de besmettingen in het najaar toch weer oplopen, of eventueel een nieuwe variant die minder gevoelig is voor sommige vaccins.
Mensen willen straks, liever, niet terug naar de maatregelen. Als het in het algemeen belang is, ja, dan moet het. Als het alleen vanwege de weigeraars is, dan pas ik daarvoor.
Als vaccintwijfelaar ben ik het volledig met je eens. Nederland staat op het punt Covid-19 te decimeren en een terugkeer naar de norm van vóór 2020 moet dan ook z.s.m. bewerkstelligd worden. De plus- en minpunten van wél en níet vaccineren zijn inmiddels welbekend en eenieder dient dan ook de consequenties te aanvaarden van zijn of haar keuze.
pi_199747425
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat is mijn keuze, mijn consequenties.
Ik vind dit veel te 'hard' en veroordelend gesteld. En ik sta bekend om mijn harde uitspraken.

Jij en ik weten beide niet hoe deze nieuwe methode van vaccinatie precies werkt en wat dit in de toekomst gaat doen met je lichaam. Jij bent er in ieder geval niet bang voor. Ik bijvoorbeeld wel.

Maar ik vind niet dat we aan deze meningen consequenties hoeven te hangen. Als jij over 8 jaar een spierziekte krijgt ga ik toch niet zeggen 'haha heb je aan jezelf te danken, ik houd nu geen rekening met je, had je maar niet zo stom moeten zijn'. En andersom hoop ik op hetzelfde. En niet 'haha, nu heb je lekker long covid, ik houd nu geen rekening met je, had je maar je vaccinatie moeten halen'.

Ik vind eerlijk gezegd de mensen die de vaccins wel halen vaak nog stelliger en extremer dan de mensen die het vaccin niet willen of aandurven.

Het zijn niet allemaal 'anti-vaxxer-wappies'. Sterker nog, er lijken mij meer pro-vaxxer-wappies te zijn dan andersom. Met hun tattoo's. En veroordelend gedrag t.o.v. van mensen die nog twijfelen of het niet aandurven.

Laten we wat meer respect voor elkaar hebben. We zitten allemaal in deze shit. We hebben het allemaal niet aan zien komen en kunnen er allemaal niks aan doen. We hebben allemaal geleden de afgelopen periode, de een meer dan de ander, maar het heeft ons allemaal op één of meerdere manieren geraakt.

In plaats van tegen elkaar lopen schreeuwen en schelden zou dit juist moeten verbroederen. Saamhorigheid met iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 04-06-2021 21:47:17 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 21:34:49 #164
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199747923
We kunnen een totaal verscheurd land bedenken, een soort van België, waar Noord en Zuid er dan tegengestelde idealen op na houden. Het moet dan vooral heel belachelijk zijn, maar dat moeten we voor die mensen wel proberen te verhullen.
Schijthol lijkt me wel iets als naam.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199748089
Het heeft me nooit geïnteresseerd of iemand tegen kinkhoest, de bof, mazelenen, rode hond of pokken ingeënt is en het interesseert me net zo min of iemand tegen corona gevaccineerd is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199748254
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Nee, antivaxwappies dienen juist flink aangepakt te worden
Ausradieren.
pi_199750653
Ik begin er wel klaar mee te zijn dat als je je niet laat vaccineren, je gelijk voor anti-vaxxer of wappie wordt uitgemaakt.

Ook de blijheid van iedereen als ze het vaccin hebben ‘nou ik heb hem gehad hoor.’
Enige wat ik kan denken is ‘prima en nu?’

En het is prima dat mensen zich laten vaccineren maar laat ook mensen in hun waarde die dat niet doen.

Niet iedereen denkt dat je gechipt wordt of dat je er per direct dood aan gaat. Er zijn genoeg mensen die een weloverwogen beweegreden hebben om dit vaccin niet te nemen. Dat maakt ze niet minder dan degene die wél een vaccin neemt en vice versa.

Altijd maar die verantwoording moeten afleggen waarom je geen vaccin neemt. Ik vraag aan anderen toch ook niet waarom ze hem wel nemen.

En bizar trouwens dat TS geen familie meer wil zien omdat ze zich niet laten vaccineren. Vraag me af of hij dat altijd doet als iemand anders denkt dan hij doet.
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
pi_199750678
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 02:06 schreef Djenuziz het volgende:
Ik begin er wel klaar mee te zijn dat als je je niet laat vaccineren, je gelijk voor anti-vaxxer of wappie wordt uitgemaakt.

Ook de blijheid van iedereen als ze het vaccin hebben ‘nou ik heb hem gehad hoor.’
Enige wat ik kan denken is ‘prima en nu?’

En het is prima dat mensen zich laten vaccineren maar laat ook mensen in hun waarde die dat niet doen.

Niet iedereen denkt dat je gechipt wordt of dat je er per direct dood aan gaat. Er zijn genoeg mensen die een weloverwogen beweegreden hebben om dit vaccin niet te nemen. Dat maakt ze niet minder dan degene die wél een vaccin neemt en vice versa.

Altijd maar die verantwoording moeten afleggen waarom je geen vaccin neemt. Ik vraag aan anderen toch ook niet waarom ze hem wel nemen.

En bizar trouwens dat TS geen familie meer wil zien omdat ze zich niet laten vaccineren. Vraag me af of hij dat altijd doet als iemand anders denkt dan hij doet.
Dit dus. Geen speld tussen te krijgen.
Check it out
pi_199751113
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Normaal met deze mensen omgaan. Samen naar de supermarkt, naar attractieparken etc. volledig wetende dat deze mensen niet bijdragen of zelfs een gevaar zijn voor de volksgezondheid.

Nog steeds op bezoek gaan naar een familielid die anti-vax blijkt te zijn.
Toen mn opa en oom vertelde geen vaccin te nemen, had ik echt geen zin meer om contact te houden met deze mensen.
Als het goed is zijn die mensen geen gevaar voor jou als gevaccineerde. Dus je kan gewoon met ze omgaan ;-)

En dat ze niet bijdragen aan de volksgezondheid.... dat vind ik van rokers ook. En die weren we ook niet.
Ik blijf het apart vinden dat we daar nu ineens zo’n item van maken.

Het is niet iemands plicht om “bij te dragen” aan de volksgezondheid. Uiteindelijk zal iedereen altijd eerst voor zichzelf zorgen, ook die zogenaamde altruist die overal aan wil bijdragen. Dat maakt je nog geen slecht mens
pi_199752264
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Maar ik vind niet dat we aan deze meningen consequenties hoeven te hangen. Als jij over 8 jaar een spierziekte krijgt ga ik toch niet zeggen 'haha heb je aan jezelf te danken, ik houd nu geen rekening met je, had je maar niet zo stom moeten zijn'. En andersom hoop ik op hetzelfde. En niet 'haha, nu heb je lekker long covid, ik houd nu geen rekening met je, had je maar je vaccinatie moeten halen'.
Dat zou het einde van de mensheid zijn. Iedereen met covid vaccinatie een spierziekte —> 85% van de samenleving aan de beademing en die niet meer kan deelnemen aan het arbeidsproces.

Ff offtopic
Dan is het klaar
pi_199752368
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 06:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Als het goed is zijn die mensen geen gevaar voor jou als gevaccineerde. Dus je kan gewoon met ze omgaan ;-)

En dat ze niet bijdragen aan de volksgezondheid.... dat vind ik van rokers ook. En die weren we ook niet.
Ik blijf het apart vinden dat we daar nu ineens zo’n item van maken.

Het is niet iemands plicht om “bij te dragen” aan de volksgezondheid. Uiteindelijk zal iedereen altijd eerst voor zichzelf zorgen, ook die zogenaamde altruist die overal aan wil bijdragen. Dat maakt je nog geen slecht mens
Mensen die roken of zich tonnetje rond vreten hebben daar vooral zichzelf mee, maar veroorzaken verder geen pandemie of een extreme overbelasting van de zorg.

Als mijn ouders geen vaccin zouden nemen, omdat 'ja, want op Facebook staat dat we de langetermijneffecten niet kennen boehoe' zou ik ze de rest van mijn leven niet meer serieus kunnen nemen.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 10:36:44 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199752497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 02:06 schreef Djenuziz het volgende:
Ik begin er wel klaar mee te zijn dat als je je niet laat vaccineren, je gelijk voor anti-vaxxer of wappie wordt uitgemaakt.

Ook de blijheid van iedereen als ze het vaccin hebben ‘nou ik heb hem gehad hoor.’
Enige wat ik kan denken is ‘prima en nu?’

En het is prima dat mensen zich laten vaccineren maar laat ook mensen in hun waarde die dat niet doen.

Niet iedereen denkt dat je gechipt wordt of dat je er per direct dood aan gaat. Er zijn genoeg mensen die een weloverwogen beweegreden hebben om dit vaccin niet te nemen. Dat maakt ze niet minder dan degene die wél een vaccin neemt en vice versa.

Altijd maar die verantwoording moeten afleggen waarom je geen vaccin neemt. Ik vraag aan anderen toch ook niet waarom ze hem wel nemen.

En bizar trouwens dat TS geen familie meer wil zien omdat ze zich niet laten vaccineren. Vraag me af of hij dat altijd doet als iemand anders denkt dan hij doet.
Maar wie noemt jou een wappie of anti-vaxxer dan? Want ik zie hier vooral users zaken roepen die ik uit eigen waarneming niet zie terwijl we wel letterlijke bedreigingen zien vanuit de anti-vax hoek en dat er mensen als Engel rondlopen die openlijk oproepen tot geweld tegen wetenschappers.

Niemand vraagt jou verantwoording af te leggen, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199752692
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Mensen die roken of zich tonnetje rond vreten hebben daar vooral zichzelf mee, maar veroorzaken verder geen pandemie of een extreme overbelasting van de zorg.

De zorg overbelasten doen ze wel. Enig idee hoeveel geld we zouden besparen in de gezondheidszorg bij bijvoorbeeld kankerbehandelingen en vaatbehandelingen als niemand meer zou roken? Heel heel veel

En het is ook overlast voor anderen. Stinkt als een malle en het inademen als je er gedwongen naast zit is niet gezond.

Maar goed, dit is geen discussie over roken. Maar ik bedoel maar te zeggen dat het niet fair is om alleen naar de mensen die niet willen vaccineren te wijzen
  zaterdag 5 juni 2021 @ 10:58:22 #174
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199752756
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Mensen die roken of zich tonnetje rond vreten hebben daar vooral zichzelf mee, maar veroorzaken verder geen pandemie of een extreme overbelasting van de zorg.

Als mijn ouders geen vaccin zouden nemen, omdat 'ja, want op Facebook staat dat we de langetermijneffecten niet kennen boehoe' zou ik ze de rest van mijn leven niet meer serieus kunnen nemen.
Bij roken is wel aangetoond dat dit lang niet altijd het geval is (plus het feit dat het aanstekelijk werkt als een virus onder de jeugd).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199752894
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

De zorg overbelasten doen ze wel. Enig idee hoeveel geld we zouden besparen in de gezondheidszorg bij bijvoorbeeld kankerbehandelingen en vaatbehandelingen als niemand meer zou roken? Heel heel veel

En het is ook overlast voor anderen. Stinkt als een malle en het inademen als je er gedwongen naast zit is niet gezond.

Maar goed, dit is geen discussie over roken. Maar ik bedoel maar te zeggen dat het niet fair is om alleen naar de mensen die niet willen vaccineren te wijzen
Wanneer moest de IC voor het laatst opschalen doordat er een surplus aan rokers opgenomen werden? Dit is inderdaad geen rookdiscussie en ja, ik walg van sigaretten, maar de vergelijking gaat totaal mank tov de coronapandemie.
pi_199753016
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:09 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Wanneer moest de IC voor het laatst opschalen doordat er een surplus aan rokers opgenomen werden? Dit is inderdaad geen rookdiscussie en ja, ik walg van sigaretten, maar de vergelijking gaat totaal mank tov de coronapandemie.
Tuurlijk, covid was en is een veel acuter probleem voor de gezondheidszorg.
Maar de ic opschalen is maar 1 aspect.
Wil niet zeggen dat er geen andere ernstige gezondheidsproblemen zijn die sommige mensen in stand houden.

Maar dat vinden we dan niet erg omdat het minder acuut is? Voor mij is dat allemaal 1 pot nat en niet dat ik dan naar de 1 wijs en naar de ander niet

Het is een grondrecht om over je eigen lichaam te beschikken. Dus ik vind niet dat iemand tot een vaccinatie mag worden gedwongen. En daarmee dus ook niet dat die personen publiekelijk verguisd moeten worden vanwege iets dat ze niet met hun lichaam willen doen.

Het is ieders eigen keus. Dat zouden we van elkaar moeten respecteren. Ik ben tegen propaganda van viruswaanzin mensen. Laten ze zich met hun eigen zaken bemoeien. Maar ik ben ook tegen het verwijten maken tegen iemand die niet wil vaccineren.

Wel ben ik van mening dat de samenleving gewoon weer normaal open moet zodra dat enigszins verantwoord kan. Je kan niet eeuwig opgehokt worden vanwege iemand anders. Ik ben jong, gezond, heb covid gehad EN ben gevaccineerd. Voor mij is dit covid risico nu wel een beetje klaar. Als dat voor het grootste deel van de maatschappij ook zo is moet alles gewoon weer open
  zaterdag 5 juni 2021 @ 11:20:55 #177
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199753027
Zelf vind ik het veel enger hoe mensen worden bedwongen om het vaccin te nemen.

Ken ook een familielid die alleen een afspraak gaat maken onder dwang omdat die anders bij wijze van spreken niet meer welkom is als zijnde potentieel gevaar.

Eigenlijk dieptriest dat we tot zulke laagtes zijn gezakt als beschaving.

Maar goed, dat is mijn mening.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199753094
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zelf vind ik het veel enger hoe mensen worden bedwongen om het vaccin te nemen.

Ken ook een familielid die alleen een afspraak gaat maken onder dwang omdat die anders bij wijze van spreken niet meer welkom is als zijnde potentieel gevaar.

Eigenlijk dieptriest dat we tot zulke laagtes zijn gezakt als beschaving.

Maar goed, dat is mijn mening.
Nja dat is lastiger hè. Stel dat het andere familielid echt bang is voor zijn gezondheid en dat gewoon niet durft (de ene persoon is banger dan de andere). Moet hij dan onder dwang het niet gevaccineerde familielid ontvangen?

Dat lijkt me niet. Het is spijtig, maar sommige wegen scheiden helaas als er meningsverschil is over zulke fundamentele levenszaken zoals gezondheid
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 11:33:18 #179
5428 crew  miss_sly
pi_199753203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zelf vind ik het veel enger hoe mensen worden bedwongen om het vaccin te nemen.

Ken ook een familielid die alleen een afspraak gaat maken onder dwang omdat die anders bij wijze van spreken niet meer welkom is als zijnde potentieel gevaar.

Eigenlijk dieptriest dat we tot zulke laagtes zijn gezakt als beschaving.

Maar goed, dat is mijn mening.
Dan hoeft men zich alsnog niet te laten vaccineren, natuurlijk. Alleen brengen keuzes consequenties met zich mee. Dat is altijd het geval. Het is aan het individu om te bepalen of ze de consequenties van bepaalde keuzes wel of niet kunnen accepteren. Dan kunnen ze hun keuze heroverwegen. Of niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 juni 2021 @ 11:53:48 #180
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199753497
Dat je er alleen al over nadenkt om om deze reden je opa nooit meer te willen zien zegt best veel over jou.
To BG or not to BG!
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:44:30 #181
3542 Gia
User under construction
pi_199754032
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:02 schreef matigeuser het volgende:

Als jij over 8 jaar een spierziekte krijgt ga ik toch niet zeggen 'haha heb je aan jezelf te danken, ik houd nu geen rekening met je, had je maar niet zo stom moeten zijn'. En andersom hoop ik op hetzelfde. En niet 'haha, nu heb je lekker long covid, ik houd nu geen rekening met je, had je maar je vaccinatie moeten halen'.


Hier heb ik het helemaal niet over! Natuurlijk hou je rekening met zieke mensen, ook als ze het aan zichzelf te danken hebben.
Maar ik houd, als we weer terug naar normaal zijn, geen afstand van niet-gevaccineerden om te voorkomen dat ze besmet raken. Ook niet als straks, najaar, het virus weer oplaait.
Tenzij het weer van hogerhand wordt opgelegd, maar ik kan me niet voorstellen dat dat gebeurt voor de 15% niet-gevaccineerden.
pi_199754047
Verander het woord "vaccineweigeraar" in al deze posts met "joden" of "negers". Grappig hoe niemand in de gaten heeft helemaal geconditioneerd te zijn om 1 bepaalde groep te discrimineren.

Als je je ooit afvroeg hoe dat nou kwam dat een meerderheid een minderheid tot "untermensch" maakt heb je nu je antwoord, en weet je ook of je mee zou hebben gedaan of niet. In alle voorbeelden uit het verleden kwam het ook allemaal vanuit 1 hoek: propaganda vanuit de overheid. De bordjes met "niet voor negers" of "niet voor joden" komen weer terug (maar dan 1 ander woordje) en jullie vinden dat hartstikke fijn blijkbaar.
pi_199754079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:46 schreef Frenky893 het volgende:
Verander het woord "vaccineweigeraar" in al deze posts met "joden" of "negers". Grappig hoe niemand in de gaten heeft helemaal geconditioneerd te zijn om 1 bepaalde groep te discrimineren.

Als je je ooit afvroeg hoe dat nou kwam dat een meerderheid een minderheid tot "untermensch" maakt heb je nu je antwoord, en weet je ook of je mee zou hebben gedaan of niet. In alle voorbeelden uit het verleden kwam het ook allemaal vanuit 1 hoek: propaganda vanuit de overheid. De bordjes met "niet voor negers" of "niet voor joden" komen weer terug (maar dan 1 ander woordje) en jullie vinden dat hartstikke fijn blijkbaar.
Duurde nog lang voordat iemand een de vergelijking met de Joden moest maken.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:15:05 #184
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199754260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:46 schreef Frenky893 het volgende:
Verander het woord "vaccineweigeraar" in al deze posts met "joden" of "negers". Grappig hoe niemand in de gaten heeft helemaal geconditioneerd te zijn om 1 bepaalde groep te discrimineren.

Als je je ooit afvroeg hoe dat nou kwam dat een meerderheid een minderheid tot "untermensch" maakt heb je nu je antwoord, en weet je ook of je mee zou hebben gedaan of niet. In alle voorbeelden uit het verleden kwam het ook allemaal vanuit 1 hoek: propaganda vanuit de overheid. De bordjes met "niet voor negers" of "niet voor joden" komen weer terug (maar dan 1 ander woordje) en jullie vinden dat hartstikke fijn blijkbaar.
Vaccinweigeraars zijn mensen die bewust een bepaalde keuze hebben gemaakt (tegen alle adviezen in), vergeleken met "joden" of "negers". Verder is deze vergelijking nogal ongepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 05-06-2021 14:51:06 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199755951
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vaccinweigeraars zijn mensen die bewust een bepaalde keuze hebben gemaakt (tegen alle adviezen in), vergeleken met "joden" of "negers". Verder is deze vergelijking nogal ongepast.
Zoals ik al zei word je geindoctrineerd door constante propaganda vanuit de MSM om te denken dat iemand een lul is als ie zich niet laat injecteren met experimentele zooi. Leven en laten leven, "my body my choice", etc, allemaal leuke slogans waar iedereen altijd achter stond totdat de MSM je weer heeft overtuigt van iets anders. En dan nog niet door hebben dat je keihard word gemanipuleerd.
pi_199755991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:12 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei word je geindoctrineerd door constante propaganda vanuit de MSM om te denken dat iemand een lul is als ie zich niet laat injecteren met experimentele zooi. Leven en laten leven, "my body my choice", etc, allemaal leuke slogans waar iedereen altijd achter stond totdat de MSM je weer heeft overtuigt van iets anders. En dan nog niet door hebben dat je keihard word gemanipuleerd.
Net zoals iedereen die een vaccin neemt 'schaap' wordt genoemd door andersdenkenden?
pi_199756066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:46 schreef Frenky893 het volgende:
Verander het woord "vaccineweigeraar" in al deze posts met "joden" of "negers". Grappig hoe niemand in de gaten heeft helemaal geconditioneerd te zijn om 1 bepaalde groep te discrimineren.

Als je je ooit afvroeg hoe dat nou kwam dat een meerderheid een minderheid tot "untermensch" maakt heb je nu je antwoord, en weet je ook of je mee zou hebben gedaan of niet. In alle voorbeelden uit het verleden kwam het ook allemaal vanuit 1 hoek: propaganda vanuit de overheid. De bordjes met "niet voor negers" of "niet voor joden" komen weer terug (maar dan 1 ander woordje) en jullie vinden dat hartstikke fijn blijkbaar.
Godwin onzin.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:31:44 #188
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199756422
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:12 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei word je geindoctrineerd door constante propaganda vanuit de MSM om te denken dat iemand een lul is als ie zich niet laat injecteren met experimentele zooi. Leven en laten leven, "my body my choice", etc, allemaal leuke slogans waar iedereen altijd achter stond totdat de MSM je weer heeft overtuigt van iets anders. En dan nog niet door hebben dat je keihard word gemanipuleerd.
Hou toch op man. Verhuis naar Forumland als je niet gevaccineerd wilt worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199756883
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier heb ik het helemaal niet over! Natuurlijk hou je rekening met zieke mensen, ook als ze het aan zichzelf te danken hebben.
Maar ik houd, als we weer terug naar normaal zijn, geen afstand van niet-gevaccineerden om te voorkomen dat ze besmet raken. Ook niet als straks, najaar, het virus weer oplaait.
Tenzij het weer van hogerhand wordt opgelegd, maar ik kan me niet voorstellen dat dat gebeurt voor de 15% niet-gevaccineerden.
Aha bedoel je specifiek dat.

Hmm, dat is wel een interessant punt. Aangezien dit vaccin er niet voor zorgt dat je het virus niet meer bij je kunt dragen en / of verspreiden. Het zorgt alleen voor mildere klachten bij besmetting bij de gevaccineerde zelf. Dat draagt indirect bij aan mindere verspreiding, omdat je minder hoest / niest / korter ziek bent, maar het is toch grotendeels een prik voor jezelf.

Ik denk inderdaad ook wel dat mensen die het vaccin niet hebben genomen uit zichzelf misschien nog wel voorzichtiger zullen doen. En een groot deel misschien ook niet. Maar die nemen de risico's nu ook al.

[ Bericht 5% gewijzigd door matigeuser op 05-06-2021 16:36:15 ]
pi_199776578
Ik geef toe dat,ik de afgelopen dagen vreemd heb gereageerd op de huidige situatie met corona en het vaccineren. Ik hoorde van iemand : dat thuiswerken het ganzen jaar doet je gemoedstoestand geen goed he? En dat klopt. 5 dagen thuiswerken dag 1 dag uit is niet prettig. 50/50 zou een goede oplossing zijn. Want thuiswerken heeft veel voordelen. Over het vaccin. Tsja. Ik heb me hier een beetje hysterisch over uitgelaten. En dat sloeg kant nog wal. Wetenschappelijk gezien is het vaccin inderdaad veilig, ik kan geen argument verzinnen waarom dit niet zo zou zijn. De reden om nu alle gezonde mensen te gaan vaccineren snap ik nog niet helemaal. Maar een ramp is het eigenlijk niet. Het kost wel veel belastingeld. En daarnaast helpt het ook als je geslaagde date hebt gehad :D

[ Bericht 33% gewijzigd door hjansen82 op 06-06-2021 23:04:59 (fout) ]
Check it out
  zondag 6 juni 2021 @ 22:47:32 #191
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199776912
Dat thuiswerken vind ik persoonlijk één van de grootste voordelen van deze gehele crisis; véél minder tijd verspillend in een rij stilstaand ronkend blik op vier wielen en mede hierdoor een veel betere verdeling van werk en vrije tijd. Ideaal zou ik een 50/50 verdeling vinden tussen thuiswerken en werken op locatie, maar ik dwaal af ...

De maatschappelijk druk om het vaccin te nemen is omineus, maar ik begrijp het mechaniek erachter ansich wel. Echter begrijp ik de vaccinsceptici ook. Persoonlijk hik ik toch wel op tegen het vooruitzicht dat een vaccin je wel een paar dagen zo ziek als een hond kunnen maken, en dat twéémaal! Feit dat voor mijn geboortejaar (1984) mRNA is wat de pot schaft, vind ik dan weer geen probleem.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 16:42:58 #192
414785 sirdanilot
pi_199797150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Vind het wel sneu, vooral voor mn oom omdat hij al vrij eenzaam is en me al 2x deze week heeft gevraagd om langs te komen... depressie is real, maar het is geen excuus voor asociaal gedrag. Denk dat ik gewoon eerlijk ben en zeg dat ik weer kom zodra hij een vaccin heeft gehaald.

Hoezo? Je bent toch gewoon asociaal? Medeverantwoordelijk voor miljoenen zieken.
Alleen begrip voor mensen die wel willen vaccineren, maar niet kunnen vanwege medische redenen.
Pak jij wel eens de auto terwijl je diezelfde reis ook per fiets of OV zou kunnen afleggen?

Vind ik ook asociaal. Straks rijd je nog een kind dood.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:17:38 #193
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199797482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Pak jij wel eens de auto terwijl je diezelfde reis ook per fiets of OV zou kunnen afleggen?

Vind ik ook asociaal. Straks rijd je nog een kind dood.
Ik pak de auto alleen als dat nodig is. OV is mijn primaire reismiddel.

Auto is prima, zolang je de richtlijnen en regels voor het autorijden volgt :+
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 17:19:11 #194
414785 sirdanilot
pi_199797497
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik pak de auto alleen als dat nodig is. OV is mijn primaire reismiddel.

Auto is prima, zolang je de richtlijnen en regels voor het autorijden volgt :+
Maar ook als je alle verkeersregels volgt kan je toch nog een kind doodrijden. Schande !

Ik rijd zelf HELEMAAL geen auto. Never te nooit niet. Dus ik ben beter dan jou. Lekker puh.

Zie je nu de vergelijking?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:25:22 #195
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199797555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar ook als je alle verkeersregels volgt kan je toch nog een kind doodrijden. Schande !

Ik rijd zelf HELEMAAL geen auto. Never te nooit niet. Dus ik ben beter dan jou. Lekker puh.

Zie je nu de vergelijking?
:')
Met het vaccin kan je ook nog gewoon iemand besmetten. De kans is alleen een stuk kleiner. Zelfde met autorijden.

Tevens goed verschil tussen 40 dode voetgangers per jaar door ongelukken en 17.000 coronadoden :+
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199797583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Groningen, onder leiding van Thierry Baudet ;)
De mooiste provincie van Nederland wil je alle idioten plaatsen?
Nee bedankt!

Dump al die mafketels in 1 van de toch al verknalde provincies: Noord of Zuid-Holland.
pi_199797598
Saamhorig zijn? Nee natuurlijk niet.
Waarom zou je mafketels je steun moeten geven? Dat soort figuren verpesten gewoon een hele boel.
Neem gewoon het vaccin. Gratis en veilig dus niet zeuren.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 17:41:54 #198
414785 sirdanilot
pi_199797703
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

:')
Met het vaccin kan je ook nog gewoon iemand besmetten. De kans is alleen een stuk kleiner. Zelfde met autorijden.

Tevens goed verschil tussen 40 dode voetgangers per jaar door ongelukken en 17.000 coronadoden :+
Er zijn inderdaad meer coronadoden want het grootste deel van 2020 en ook de eerste helft van 2021 waren kwetsbaren nog niet gevaccineerd.

Ik moet nog maar eens zien hoe hoog het dodental is zodra iedereen die een vaccin wil is gevaccineerd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199797705
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niet mijn claims hoor.
[ afbeelding ]

En ik snap wel dat je niet verder wil uit wijden over het vleermuis verhaal.
Ik lees alleen maar dat er 'mogelijkheden' zijn, maar meer niet. Geen bewijs. Dus er valt nog niks te geloven. Alles hangt nog in de lucht. Het kan wel zo zijn, het kan niet zo zijn.

Dus het één of het ander geloven, en er dan je mening helemaal op inrichten, grenst aan religie.

Let op dat ik helemaal niets uitsluit. Het kan inderdaad zo zijn. We hebben er de technologie voor. Maar we hebben geen bewijzen. En dus kunnen we niemand veroordelen.
pi_199797773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

:')
Met het vaccin kan je ook nog gewoon iemand besmetten. De kans is alleen een stuk kleiner. Zelfde met autorijden.

Tevens goed verschil tussen 40 dode voetgangers per jaar door ongelukken en 17.000 coronadoden :+
Ja en 99% was al oud en zwak.
Hoeveel doden waren er onder de 70? Bijna niet...

Er gaan meer mensen dood aan honger wereldwijd dan aan dit... en de arme kindjes willen ze niet helpen gezien hoeveel geld in covid geponpt wordt?
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')