abonnement Unibet Coolblue
pi_199725708
Israël meldt hartontstekingen na Covid-vaccinatie
Israël onderzoekt of meldingen van hartspierontsteking bij jonge mannen terug te voeren zijn op inenting met het Covid-vaccin van Pfizer. Maar het schort de vaccinaties niet op. ‘De voordelen overtreffen de mogelijke nadelen.

https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)twitter&utm_term=gva
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:57:46 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199725759
Mijn zoon heeft een hartzakje-ontsteking (bijna weg) zonder vaccin. Hij is 20. Prima te behandelen met ontstekingsremmers.Komt vaker voor bij jonge mannen, heeft dus niks met corona te maken of het vaccin. Shit happens.
pi_199726309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:57 schreef Stray_cat het volgende:
Mijn zoon heeft een hartzakje-ontsteking (bijna weg) zonder vaccin. Hij is 20. Prima te behandelen met ontstekingsremmers.Komt vaker voor bij jonge mannen, heeft dus niks met corona te maken of het vaccin. Shit happens.
Dit idd. Mijn schoonvader heeft longkanker zonder te roken. Hij is 67. Prima te behandelen met chemo. Komt vaker voor bij oude mannen, heeft dus niks met roken of iets te maken. Shit happens.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 3 juni 2021 @ 07:10:35 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199726367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 06:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dit idd. Mijn schoonvader heeft longkanker zonder te roken. Hij is 67. Prima te behandelen met chemo. Komt vaker voor bij oude mannen, heeft dus niks met roken of iets te maken. Shit happens.
:')
Laffe huichelaar
pi_199727725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 06:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dit idd. Mijn schoonvader heeft longkanker zonder te roken. Hij is 67. Prima te behandelen met chemo. Komt vaker voor bij oude mannen, heeft dus niks met roken of iets te maken. Shit happens.
Het misbruik van correlatie komt wel vaker voor op dit forum. Als er een andere oorzaak is, is door die oorzaak een eerdere oorzaak niet meer mogelijk.

Je moest eens weten wat er allemaal kan gebeuren na een vaccinatie: je kan beroofd worden, je partner kan vreemdgaan, je kan je baan kwijtraken, je kan brand hebben in huis, de buren van beide kanten krijgen ruzie met elkaar en je favoriete restaurant gaat failliet. Allemaal nadat je bent gevaccineerd, maar niet doordat je bent gevaccineerd.
Om valse beschuldigingen te voorkomen: ik doe een beroep op ieders begrip van causaliteit.
pi_199727749
De voordelen overtreffen de nadelen. Zeggen mensen die je een egoist noemen omdat je geen vaccin neemt. En zelf de grootste egoist zijn want lekker boeiend of je zware bijwerkingen krijgt, ik wil weer op vakantie en naar het terras!
  donderdag 3 juni 2021 @ 10:22:08 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199727783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef PSVCL het volgende:
Israël meldt hartontstekingen na Covid-vaccinatie
Israël onderzoekt of meldingen van hartspierontsteking bij jonge mannen terug te voeren zijn op inenting met het Covid-vaccin van Pfizer. Maar het schort de vaccinaties niet op. ‘De voordelen overtreffen de mogelijke nadelen.

https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)twitter&utm_term=gva
Heb je ook iets meer informatie? Alleen de kop is wat weinig en de bron heeft een betaalmuur.

Welke leeftijd is 'jong' hier bijvoorbeeld? 12-18? 18-30? Alles onder de 60? Hoeveel prikken zijn er gezet, hoeveel gevallen zijn er bekend? Etc.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199728826
quote:
19s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb je ook iets meer informatie? Alleen de kop is wat weinig en de bron heeft een betaalmuur.
Zowel in amerika als in Israel is er idd een link gemeld tussen het optreden van een milde vorm van myocarditis bij jonge volwassen mannen na de tweede inenting met Pfizer-biontech. deze aandoening deed zich meestal rond de vierde dag na de vaccinatie voor.
Het gebeurde echter bij een paar gevallen en het verloop van de aandoening was mild

https://www.cdc.gov/vacci(...)port-2021-05-17.html
quote:
The VaST session on May 17, 2021, included several presentations on myocarditis following mRNA vaccines, from the Department of Defense (DoD), the Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), and Vaccine Safety Datalink (VSD). There were also brief updates from the Veteran’s Administration (VA) and the Clinical Immunization Safety Assessment (CISA) groups about their plans for future investigation of myocarditis.

VaST concluded that there are relatively few reports of myocarditis to date and that these cases seem to occur:

predominantly in adolescents and young adults,
more often in males than females,
more often following dose 2 than dose 1, and
typically within 4 days after vaccination.
Most cases appear to be mild, and follow-up of cases is ongoing.
https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination

quote:
In a report submitted today to the Israeli Ministry of Health, they conclude that between one in 3000 and one in 6000 men ages 16 to 24 who received the vaccine developed the rare condition. But most cases were mild and resolved within a few weeks, which is typical for myocarditis. “I can’t imagine it’s going to be anything that would cause medical people to say we shouldn’t vaccinate kids,” says Douglas Diekema, a pediatrician and bioethicist at Seattle Children’s Hospital.
Overigens, uit een onderzoek an de Ohio University bij jonge mensen die een natuurlijke covid-19 infectie doorlopen hadden bleek dat tegen 15% van de gezonde jonge volwassenen kort na de ziekte een Hart ontstekening blijken te hebben en waarschuwt tegen te snel weer gaan sporten na de ziekte...
bij in het ziekenhuis opgenomen covid19-patienten kwam men tot 20%-25% die myocarditis als symptoom hadden...
https://wexnermedical.osu.edu/blog/covid-and-heart-damage

quote:
Can COVID-19 affect your heart?

We know that COVID-19 can cause viral myocarditis, an inflammation of the heart muscle. What happens is that the coronavirus essentially attacks the heart. Current figures are showing that between 20% and 25% of patients hospitalized with COVID-19 have some kind of myocardial inflammation.

This can range from a small degree of inflammation to full-blown severe myocarditis. (A comparison in the respiratory system would be a cough all the way to pneumonia.)

What we don’t know is how often myocarditis appears in those who’ve had COVID-19 but weren’t sick enough to be hospitalized. There’s data showing that people in the community might have heart inflammation caused by COVID-19 without knowing it.
als je dus vacinatie vergelijkt met een natuurlijk ziekteverloop is het risico op myocarditis bij een Vaccinatie dus duidelijk lager dan bij mensen die 'gewoon' de ziekte doormaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 03-06-2021 12:03:26 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199729203
Waar nog bij komt dat ibuprofen ook bijwerkingen heeft en voor een enkeling fataal kan zijn. Dat betekent niet dat ibu een moordwapen is. Niet voor niets wordt in bijsluiters een en ander vermeld.
Die bijsluiters worden helaas vervolgens in een urenlang filmpje uit hun verband gerukt en belanden in het ‘zelf onderzoek doen’.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 08:22:35 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199791267
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef PSVCL het volgende:
Israël meldt hartontstekingen na Covid-vaccinatie
Israël onderzoekt of meldingen van hartspierontsteking bij jonge mannen terug te voeren zijn op inenting met het Covid-vaccin van Pfizer. Maar het schort de vaccinaties niet op. ‘De voordelen overtreffen de mogelijke nadelen.

https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)twitter&utm_term=gva
Hebben ze die met of dankzij de vaccinatie?
pi_199799054
En nu allemaal in koor:

"Correlatie is niet per se causatie"! :7
-
pi_199799724
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 10:17 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Het misbruik van correlatie komt wel vaker voor op dit forum. Als er een andere oorzaak is, is door die oorzaak een eerdere oorzaak niet meer mogelijk.

Je moest eens weten wat er allemaal kan gebeuren na een vaccinatie: je kan beroofd worden, je partner kan vreemdgaan, je kan je baan kwijtraken, je kan brand hebben in huis, de buren van beide kanten krijgen ruzie met elkaar en je favoriete restaurant gaat failliet. Allemaal nadat je bent gevaccineerd, maar niet doordat je bent gevaccineerd.
Om valse beschuldigingen te voorkomen: ik doe een beroep op ieders begrip van causaliteit.
Kromme vergelijking. Je noemt zaken op die niks met gezondheid te maken hebben. Als meerdere, jonge en gezonde personen na vaccinatie (dezelfde) gezondheidsproblemen ontwikkelen dan is de kans dat het een bijwerking is zeer groot. Het is niet ongewoon dat medicatie/vaccins bijwerkingen kunnen hebben, zeker als je te maken hebt met een vaccin dat experimenteel en rápido is ontwikkeld (in die mate dat farmaceuten overheden van te voren aangaven niet aansprakelijk gesteld te willen worden voor mogelijke bijwerkingen) en waarvan men niet weet of het op lange termijn wel veilig is.
pi_199801519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Kromme vergelijking. Je noemt zaken op die niks met gezondheid te maken hebben. Als meerdere, jonge en gezonde personen na vaccinatie (dezelfde) gezondheidsproblemen ontwikkelen dan is de kans dat het een bijwerking is zeer groot. Het is niet ongewoon dat medicatie/vaccins bijwerkingen kunnen hebben, zeker als je te maken hebt met een vaccin dat experimenteel en rápido is ontwikkeld (in die mate dat farmaceuten overheden van te voren aangaven niet aansprakelijk gesteld te willen worden voor mogelijke bijwerkingen) en waarvan men niet weet of het op lange termijn wel veilig is.
Inderdaad, zaken die niets met gezondheid te maken hebben zijn dus heel duidelijke voorbeelden van wat niet causaal is.
Alle symptomen na de vaccinatie kunnen met grondig onderzoek worden beoordeeld op het wel of geen bijwerking zijn. Daar zijn verschillende onderzoeksmethoden voor: een proef op de som, een longitudinaal onderzoek van tientallen personen die bijvoorbeeld exact dezelfde bloedwaarden hebben, een reviewstudie van prestigieuze onderzoeken die al gedaan zijn, waarin alle resultaten op de snijtafel worden gelegd, statistisch onderzoek, waarin de risicoafweging van erkende bijwerkingen worden gemeten, noem het maar op.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:04:18 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199805980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Kromme vergelijking. Je noemt zaken op die niks met gezondheid te maken hebben. Als meerdere, jonge en gezonde personen na vaccinatie (dezelfde) gezondheidsproblemen ontwikkelen dan is de kans dat het een bijwerking is zeer groot. Het is niet ongewoon dat medicatie/vaccins bijwerkingen kunnen hebben, zeker als je te maken hebt met een vaccin dat experimenteel en rápido is ontwikkeld (in die mate dat farmaceuten overheden van te voren aangaven niet aansprakelijk gesteld te willen worden voor mogelijke bijwerkingen) en waarvan men niet weet of het op lange termijn wel veilig is.
Nee, alleen als deze gezondheidsproblemen significant hoger liggen dan bij een niet gevaccineerde groep is dat een indicatie dat er een causaal verband kan zijn.
pi_199806002
Ben de 21e aan de beurt voor een prikkie. Als ik volledig naar de klote ga, geef ik wel een gil. Akkoord?

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 09-06-2021 17:09:48 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 juni 2021 @ 15:34:01 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199807494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ben de 21e aan de beurt voor een prikkie. Als ik volledig naar de klote, geef ik wel een gil. Akkoord?
Denk je dat BNW aluhoedjes wat anders geloven dan wat ze zelf willen geloven?
pi_199809272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ben de 21e aan de beurt voor een prikkie. Als ik volledig naar de klote ga, geef ik wel een gil. Akkoord?
Graag ook een vervangend persoon aanstellen indien je zelf niet meer kan gillen.
pi_199835275
CDC plans "emergency meeting" on rare heart inflammation following COVID-19 vaccines

https://www.cbsnews.com/n(...)-heart-inflammation/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:57:48 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200249202
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ben de 21e aan de beurt voor een prikkie. Als ik volledig naar de klote ga, geef ik wel een gil. Akkoord?
Leef je nog? :o
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juli 2021 @ 14:02:47 #20
414785 sirdanilot
pi_200249254
Nou ja, 99,9999999999999999999999999 % van de mensen zal deze problemen nooit krijgen. Maar het is een soort russische roulette, vanaf het moment dat je de eerste prik zet loop je toch die paar promille kans dat het fout gaat. Ik vind het dood eng.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:20:32 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200249441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Kromme vergelijking. Je noemt zaken op die niks met gezondheid te maken hebben. Als meerdere, jonge en gezonde personen na vaccinatie (dezelfde) gezondheidsproblemen ontwikkelen dan is de kans dat het een bijwerking is zeer groot. Het is niet ongewoon dat medicatie/vaccins bijwerkingen kunnen hebben, zeker als je te maken hebt met een vaccin dat experimenteel en rápido is ontwikkeld (in die mate dat farmaceuten overheden van te voren aangaven niet aansprakelijk gesteld te willen worden voor mogelijke bijwerkingen) en waarvan men niet weet of het op lange termijn wel veilig is.
Echt , hoeveel rode vlaggen heb je nodig ? Ik doe in ieder geval de observatie in dit levensgevaarlijk experiment ^O^
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_200249515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Leef je nog? :o
Jazeker.

Was er wel effe twee dagen goed ziek van. Toen Nederland tegen Tsjechië speelde lag ik met koorts op de bank.

:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200249520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:02 schreef sirdanilot het volgende:
Nou ja, 99,9999999999999999999999999 % van de mensen zal deze problemen nooit krijgen. Maar het is een soort russische roulette, vanaf het moment dat je de eerste prik zet loop je toch die paar promille kans dat het fout gaat. Ik vind het dood eng.
Als je een biertje drinkt loop je ook ineens een paar promille kans dat er iets in je lichaam fout gaat. Als je op de fiets stapt ook. Of als je je boos maakt om iets of spanning hebt voor een examen.

Zet het in perspectief, dan zul je zien dat je het niet dood eng hoeft te vinden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juli 2021 @ 14:30:14 #24
414785 sirdanilot
pi_200249541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als je een biertje drinkt loop je ook ineens een paar promille kans dat er iets in je lichaam fout gaat. Als je op de fiets stapt ook. Of als je je boos maakt om iets of spanning hebt voor een examen.

Zet het in perspectief, dan zul je zien dat je het niet dood eng hoeft te vinden.
Met al die acties spuit ik niks in mijn bloedbaan, dus nee. Dat is echt niet hetzelfde.

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik me niet ga vaccineren, tenzij ik een zenuwinzinking krijg vanwege de financiele of sociale gevolgen daarvan. Dan laat ik me wel prikken want dan maakt het toch niks meer uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200249583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Met al die acties spuit ik niks in mijn bloedbaan, dus nee. Dat is echt niet hetzelfde.
Maakt dat wat uit voor het daadwerkelijke risico dat je loopt?

Overigens "spuit" je indirect ook dingen in je bloedbaan telkens als je iets eet of drinkt. Maar ik durf het wel aan om te zeggen dat je eten en drinken niet doodeng vindt.

Hopelijk ga je inzien hoe irrationeel je angst is want het is zo zonde en zo onnodig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')