abonnement Unibet Coolblue
pi_199730638
Ik had het niet gek gevonden als de erfgrens inderdaad net links van de regenpijp lag. Zoals het nu ingemeten is worden jullie verantwoordelijk voor een deel van het dak van de buren boven die grond. Lijkt mij ook niet handig. Of er moet daarvoor een erfdienstbaarheid worden vastgelegd! Dat ze recht hebben op de dakgoot boven jullie grond en dat zijn die ook onderhouden.

Bij ons vorige huis zat er ook een verspringing tussen tussenmuur en voortuin. Onze voorgevel lag een meter naar voren ten opzichte van de buren. De kavelgrens liep op de tussenmuur en versprong bij hun voorgevel naar het puntje van onze woning.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 15:00:51 #27
5428 crew  miss_sly
pi_199730778
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:44 schreef Geborenin1971 het volgende:
Ik had het niet gek gevonden als de erfgrens inderdaad net links van de regenpijp lag. Zoals het nu ingemeten is worden jullie verantwoordelijk voor een deel van het dak van de buren boven die grond. Lijkt mij ook niet handig. Of er moet daarvoor een erfdienstbaarheid worden vastgelegd! Dat ze recht hebben op de dakgoot boven jullie grond en dat zijn die ook onderhouden.

Bij ons vorige huis zat er ook een verspringing tussen tussenmuur en voortuin. Onze voorgevel lag een meter naar voren ten opzichte van de buren. De kavelgrens liep op de tussenmuur en versprong bij hun voorgevel naar het puntje van onze woning.
Dat van die kap lijkt misschien vreemd, maar het is zoals het is getekend:



En de grens loopt echt midden tussen de ramen ook volgens tekening:



Toen we vanmorgen gingen hardlopen hebben we in de wijk nog even rondgekeken. Er staan nog 5 (denk ik) dezelfde tweekappers; bij drie was het wel goed gegaan met de erfgrens, bij twee andere niet. Daar is het kadaster nog niet geweest, getuige het nog missende gele streepje op de muur :)

Oveirgens hadden wij het ook niet vreemd gevonden, maar het is simpelweg niet zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:59:06 #28
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_199734001
Ik snap dat je zegt het is niet zo, ik vraag me alleen af wat is de waarde om het te veranderen. In onze nieuwbouwwoning hebben we zelf een stukje van de achtertuin cadeau gedaan aan de buren omdat de muur van onze uitbouw dan mooi doorliep met de tussenmuur. Dit hebben we toen op papier gezet en beide ondertekend. Bij de verkoop van zowel hun huis als ons huis is dit meegegaan naar de volgende bewoners. Is dit niet een idee dat je met elkaar afspraken maakt dat zij bevoordeeld niet een schutting mogen plaatsen op deze plek maar dat t gras en de tegels die we nu bij jullie beiden liggen ik zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 20:51:00 #29
5428 crew  miss_sly
pi_199734545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:59 schreef SV-tje het volgende:
Ik snap dat je zegt het is niet zo, ik vraag me alleen af wat is de waarde om het te veranderen. In onze nieuwbouwwoning hebben we zelf een stukje van de achtertuin cadeau gedaan aan de buren omdat de muur van onze uitbouw dan mooi doorliep met de tussenmuur. Dit hebben we toen op papier gezet en beide ondertekend. Bij de verkoop van zowel hun huis als ons huis is dit meegegaan naar de volgende bewoners. Is dit niet een idee dat je met elkaar afspraken maakt dat zij bevoordeeld niet een schutting mogen plaatsen op deze plek maar dat t gras en de tegels die we nu bij jullie beiden liggen ik zijn.
O, maar zoiets is ook wel een oplossing. Ik weet helemaal nog niet hoe of wat, maar het is in ieder geval iets wat niet zomaar genegeerd hoort te worden, wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199739427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, maar zoiets is ook wel een oplossing. Ik weet helemaal nog niet hoe of wat, maar het is in ieder geval iets wat niet zomaar genegeerd hoort te worden, wat mij betreft.
Dat zou mij het meeste tegen de borst stuiten. Dat er een fout is gemaakt, OK. Maar op het moment dat je ontdekt dat die fout gemaakt is zou het toch goed zijn om daarover in gesprek te gaan en te erkennen dat die fout gemaakt is, en samen een oplossing zoeken, en niet als een struisvogel de kop in het zand steken...
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 11:12:11 #31
5428 crew  miss_sly
pi_199740813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat zou mij het meeste tegen de borst stuiten. Dat er een fout is gemaakt, OK. Maar op het moment dat je ontdekt dat die fout gemaakt is zou het toch goed zijn om daarover in gesprek te gaan en te erkennen dat die fout gemaakt is, en samen een oplossing zoeken, en niet als een struisvogel de kop in het zand steken...
Precies. Ik ga er echt vanuit dat het een oprechte fout was en geen bewust inpikken van een stukje grond. Maar als je dat dan hoort van iemand van het kadaster, dan kom je naar ons en bespreken we samen hoe we dit gaan oplossen. Het valt me echt een beetje tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:31:12 #32
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199741134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies. Ik ga er echt vanuit dat het een oprechte fout was en geen bewust inpikken van een stukje grond. Maar als je dat dan hoort van iemand van het kadaster, dan kom je naar ons en bespreken we samen hoe we dit gaan oplossen. Het valt me echt een beetje tegen.
Misschien moet het ook eerst bij hun een beetje "landen" en zijn ze nu ook diverse opties eerst voor hunzelf aan het doornemen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 23:00:31 #33
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199920012
Heb je al iets gehoord van je buren @miss_sly ?
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 08:18:38 #34
5428 crew  miss_sly
pi_199921481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:00 schreef Fietsertje70 het volgende:
Heb je al iets gehoord van je buren @:miss_sly ?
Nope, nog niets.
Ik had het er gisteren met een collega over en die zei dat we ook een mailtje konden sturen.
Ik vind het gewoon stom als wij bij hen aan moeten bellen om dit bespreekbaar te maken. Maar ook om een mailtje te sturen. Ik vind echt heel erg dat zij dit moeten aanzwengelen, maar als we ze tegenkomen, kunnen wij het opwerpen. We komen ze alleen nooit meer tegen...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199923645
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nope, nog niets.
Ik had het er gisteren met een collega over en die zei dat we ook een mailtje konden sturen.
Ik vind het gewoon stom als wij bij hen aan moeten bellen om dit bespreekbaar te maken. Maar ook om een mailtje te sturen. Ik vind echt heel erg dat zij dit moeten aanzwengelen, maar als we ze tegenkomen, kunnen wij het opwerpen. We komen ze alleen nooit meer tegen...
Ik zou dat ook echt aangeven als je ze spreekt. Na zo lang wachten zou ik toch eens op de bel drukken om dit bespreekbaar te maken, en aangeven dat je eigenlijk verwacht had dat zij dit bij jullie zouden aangeven...
pi_200736123
De haken moeten er nog in, maar even gekeken hoe hoog enzo, en de hangmat-palen zijn goed geplaatst *O*



Zelfs zonder haken konden we er al in liggen :D maar het voelde toch nog niet helemaal comfortabel :P

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200737568
Ziet er heerlijk uit!
pi_200737604
Heel leuk! Veel mooier ook dan zo'n doorsneestandaard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200738267
Yep... jaloers... zou er best in willen liggen. Als dadelijk de tuin meer volgroeid is, is dat een perfect plekje om te chillen.
pi_200738509
Het idee is inderdaad dat het rondom goed begroeid wordt, zodat het een beschut plekje wordt, waar je heerlijk rustig en een beetje in de schaduw kunt chillen.

Dat begroeid worden heeft wat tijd nodig :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201149573
Ik las iets over een tienerkamer die onder handen is genomen. Foto's! O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201149707
U vraagt, wij draaien *O*

Overzicht van de ene hoek:



Ze had echt heel erg een extra kastje nodig voor haar boeken en andere schoolspullen, maar dat wilde ze niet. Ze was bang dat haar kamer te vol werd. Dus we hebben het verpakt als verrassing, want ik wist dat ze het zoals ik het van plan was wel geweldig zou vinden. En dan zou er meteen een goede plek zijn voor het aquarium. Ze was heel blij en enthousiast O+ Ook erg blij dat het zo georganiseerd was nu.


Met een ledstrip achter het kastje geeft een leuke sfeer.


Een en ander was er al, maar is nu ipv met plakband met goede lijm vastgezet :D


En het aquarium is aan het warmdraaien, zodat er over een week of 2 wat vissen in kunnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201149999
Leuk hoor! O+ Het patroon op de muren in de slaaphoek is nog steeds zķ geslaagd., net als de kast. Leuk, de gordijnen.

Ivan zou ook graag een aquarium willen. En hij kan zelf ook wel een extra kast gebruiken, maar we redden het nog net met de ruimte die hij al heeft. Eens kijken hoelang dat zo blijft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201150298
( @Claudia_x je hebt de naam voluit gepost).

Ze had hier echt niet voldoende plaats voor haar boeken, en dat vonden we zeker zo met de start niet heel handig. Ze zal al veel moeten leren over structureren en organiseren, en als je dan telkens in je eigen kamer je spullen al niet goed gesructureerd kunt opbergen, is dat niet heel handig.

Een aquarium is echt wel leuk. Ik ben er zelf ook wel enthousiast over, eigenlijk :D Het ziet er zo leuk uit en het is heel rustgevend naar de visjes te kijken. Qua onderhoud valt het heel erg mee, als het goed is. We gaan het zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201150326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:58 schreef miss_sly het volgende:
( @:Claudia_x je hebt de naam voluit gepost).
Klopt, ik censureer z'n naam niet.

quote:
Ze had hier echt niet voldoende plaats voor haar boeken, en dat vonden we zeker zo met de start niet heel handig. Ze zal al veel moeten leren over structureren en organiseren, en als je dan telkens in je eigen kamer je spullen al niet goed gesructureerd kunt opbergen, is dat niet heel handig.
Juist! Alles een vaste plek geven, daar begint het mee. Ik vind dat soort dingen leuk om te doen.

quote:
Een aquarium is echt wel leuk. Ik ben er zelf ook wel enthousiast over, eigenlijk :D Het ziet er zo leuk uit en het is heel rustgevend naar de visjes te kijken. Qua onderhoud valt het heel erg mee, als het goed is. We gaan het zien.
Ik kan het me goed voorstellen! Wat voor vissen ga je gaat ze nemen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201454680
Vandaag werd dan eindelijk de tafel bezorgd waar we al zo'n beetje sinds we hier wonen onze zinnen op hadden gezet. We schoven de oude tafel (220x100) aan de kant toen de nieuwe werd bezorgd, en in eerste instantie was het gevoel "jeetje, wat een enorme tafel", maar nu amper een uur later zijn we er al aan gewend. Hij past ook prima in de ruimte. We moeten alleen even zoeken naar de juiste plaatsing uit de muur.





Tegen de muur erachter gaan we behangen, fotobehang van een zelfgemaakte foto, in zwart-wit:



We hebben ook al nieuwe stoelen uitgezocht. Dat viel nog niet mee, want we vonden heel veel echt niet mooi, niet lekker zitten en belachelijk duur. Uiteindelijk liepen we tegen deze stoelen aan:



Het moeilijkste nu: lampen voor boven de tafel. Dat wordt nog even zoeken en discussieren, denk ik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201454739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 11:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klopt, ik censureer z'n naam niet.
[..]
Juist! Alles een vaste plek geven, daar begint het mee. Ik vind dat soort dingen leuk om te doen.
[..]
Ik kan het me goed voorstellen! Wat voor vissen ga je gaat ze nemen?
O ja, de vissen-vraag.
Toevallig heeft ze afgelopen zaterdag de eerste bewoners van haar aquarium gekocht. Op advies van de dame van de winkel niet te veel tegelijk, dus is ze begonnen met 3 black molly's (levendbarende vissen, ze hoopt op een 'nestje' :') ) en twee garnaaltjes, die eten het afval en houden de bak mooi schoon.





De vissen komen al aan de vinger knabbelen als er wat voer in de bak wordt gedaan.

Ze wil er nog een kikkertje, een slangetje, een algeneter, en twee kleine schooltjes barbeeltjes bij, maar die gaan we er gefaseerd bij zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201456882
Oh die nieuwe eetkamerstoelen zijn tof O+
pi_201465779
Wordt mooi, de eethoek! Wat een ruimte.

Black molly's, da's andere koek dan de guppies die ik ooit had!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 september 2021 @ 09:45:55 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_201465832
Ze heeft 3 vrouwtjes zo te zien dus een nestje zal er niet in zitten :P
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')