dat is nog altijd maar de vraag..quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan moet de verkoper zelf de invoerrechten betalen en dat gaan ze doorberekenen in de verkoopprijs. Gevolg: prijs hetzelfde als elders.
De oude prijzen komen niet terug. Ook niet met magazijnen en sorteercentra binnen de EU.
Tuurlijk, er moet altijd iemand ergens de goedkoopste zijn. Maar laten we zeggen dat het prijsniveau Amazon wordt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is nog altijd maar de vraag..
producten in EU warehouses waren ook gewoon goedkoper tov NL retailers/webshops
Maar over de veiligheidseisen waar het waarschijnlijk niet aan voldoet weet je niets.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ahja, ook goed punt idd. Ik moet zeggen dat alles wat ik in China bestel, weinig verwachtingen heb over de kwaliteit e.d. Kan alleen maar meevallen dan.
De EU heeft mrna vaccins goedkeuring gegeven dat ging ook heel verdacht.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar over de veiligheidseisen waar het waarschijnlijk niet aan voldoet weet je niets.
het verschilt sterk per produkt. ik ben voor inschattingsvermogen en zelfverantwoording van de koper zelf.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 07:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat de winkel of webshop in NL goederen moet verkopen die aan de EU-eisen voldoen, die Chinese fake meuk doet dat niet, dat er een fake EU labeltje op zit zegt niet zoveel, het gros voldoet simpelweg niet.
Dus al dat "het is gewoon hetzelfde maar je haalt er een verkoopkanaal tussenuit" is simpelweg niet waar.
zelfverantwoording:jaquote:Op zondag 20 juni 2021 14:39 schreef TFL het volgende:
[..]
het verschilt sterk per produkt. ik ben voor inschattingsvermogen en zelfverantwoording van de koper zelf.
Contradictie. dus je wilt een dure bureaucratische moloch tussen koper en verkoper. leer eens wat vrijheid isquote:Op zondag 20 juni 2021 14:43 schreef mschol het volgende:
[..]
zelfverantwoording:ja
inschattingsvermogen: not so much..
gemiddelde consument zal al een oplader uit china als veilig beschouwen als het door een bekende naam verkocht wordt met als argument: "anders wordt het toch niet verkocht"
en ik zeg dat er niet op het inschattingsvermogen van een gemiddelde ali koper vertrouwd moet worden voor de koop van veilige en/of degelijke producten.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:45 schreef TFL het volgende:
[..]
Contradictie. dus je wilt een dure bureaucratische moloch tussen koper en verkoper. leer eens wat vrijheid is
Ik bedoel ali verkoopt niet alleen opladers.
EU heeft mrna vaccins goedgekeurd op bedenkelijke wijze. EU is niet altijd te vertrouwen.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:49 schreef mschol het volgende:
[..]
en ik zeg dat er niet op het inschattingsvermogen van een gemiddelde ali koper vertrouwd moet worden voor de koop van veilige en/of degelijke producten.
Waar lees je ditquote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
Sterker nog, Aliexpress gaat die belasting er al bij doen en betaalt het voor je aan de EU. En dan heb je ook geen loterij meer of je pakketjes eruit gepikt worden bij de douane, want dat wordt gewoon voor elk pakketje vooraf al betaald.
Bijkomend voordeel is dat je dan dus ook niet die 13 euro aan "afhandelingskosten" hebt.
Waar lees je dit?quote:Op zondag 20 juni 2021 15:07 schreef TFL het volgende:
op ali staat dat dit alleen geldt voor geregistreerde businesses niet voor particulier.
Dat is niet mis voor een pakket onder de 22 euro.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
¤ 13 euro inklaringskosten.
tja dat is dan het einde van het aliexpress-tijdperk ja.
dan is het voordeliger om bij een Europese webshop te bestellen.
jammer. AliExpress heeft inmiddels een hele attente klantenservice.
serieus, je kunt via de chat functie opeens een button krijgen met chat to agent. zeer vriendelijk personeel.
Nee dat is niet zo, van die 13 euro.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:41 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Dat is niet mis voor een pakket onder de 22 euro.
Heeft de belastingdienst het mis?quote:
https://www.belastingdien(...)-bestel-buiten-de-euquote:Vanaf 1 juli betaalt u ook btw bij aankopen ónder de ¤ 22. U moet ook altijd 'inklaringskosten' betalen bij uw bezorger en misschien zelfs invoerrechten. Hou daar rekening mee, zo komt u niet voor verrassingen te staan.
Inklaringskosten moet je sowieso betalen als je de BTW niet bij je aankoop gelijk afdraagt. Maar het bedrag klopt niet voor goederen tot 150 euro. Dat is wat ik zeg.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Heeft de belastingdienst het mis?
[..]
De afhandelingskosten kunnen 4 euro zijn als je deze kosten online afrekent, bij een pakket tot 150 euro.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:54 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Inklaringskosten moet je sowieso betalen als je de BTW niet bij je aankoop gelijk afdraagt. Maar het bedrag klopt niet voor goederen tot 150 euro. Dat is wat ik zeg.
Hoe zou dat praktisch moeten dan? Komen ze met een pinapparaat aan de deur oid? Is dat het 'online' betalen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De afhandelingskosten kunnen 4 euro zijn als je deze kosten online afrekent, bij een pakket tot 150 euro.
[ afbeelding ]
er komt sowieso 21% BTW bij, op elk pakketje.
Ik denk zelf dat de bedoeling is om dat voor ieder pakketje te laten gelden anders heeft het geen zin en wordt het meer een soort casino cq loterij.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:24 schreef TFL het volgende:
Gaat nu elk pakketje belast worden met 21% en 4-7 inklaringskosten of alleen wanneer je pakketje eruit gevist wordt?
Verkopers kunnen zich aansluiten bij het Europees BTW systeem. Als zij iets verkopen aan een Europese consument, rekenen ze 21% extra, want BTW. De koper betaalt dan voor het product + de 21% aan BTW. Er komen dan geen inklaringskosten (van minimaal 4 euro) aan te pas wanneer het product de EU in is, want er hoeft niks ingeklaard te worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De afhandelingskosten kunnen 4 euro zijn als je deze kosten online afrekent, bij een pakket tot 150 euro.
[ afbeelding ]
er komt sowieso 21% BTW bij, op elk pakketje.
En staat dat bij ieder product dan vermeld dat het aan het IOSS systeem is gekoppeld?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:29 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Verkopers kunnen zich aansluiten bij het Europees BTW systeem. Als zij iets verkopen aan een Europese consument, rekenen ze 21% extra, want BTW. De koper betaalt dan voor het product + de 21% aan BTW. Er komen dan geen inklaringskosten (van minimaal 4 euro) aan te pas wanneer het product de EU in is, want er hoeft niks ingeklaard te worden.
Wanneer een verkoper niet aan het IOSS systeem doet, dan betaal je bij het afrekenen van het product geen 21% BTW. Die moet je wanneer het product de EU in is gekomen dan alsnog afdragen + de inklaringskosten van minimaal 4 euro.
Dat is nog veelal onduidelijk helaas. Na 1 juli weten we hoe Aliexpress en hun verkopers dit aanpakken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
En staat dat bij ieder product dan vermeld dat het aan het IOSS systeem is gekoppeld?
Ik val alleen net buiten de boot met mijn bestelling. Bij mij hebben ze duidelijk geen BTW gerekend op 21-06 en het komt straks rond 1 juli binnen omdat het vandaag al in het vliegtuig zat. Formeel gezien krijg ik dan met die nieuwe shit regeling te maken....quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:34 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat is nog veelal onduidelijk helaas. Na 1 juli weten we hoe Aliexpress en hun verkopers dit aanpakken.
Van andere shops, uit andere landen dan China zal dat ook nog moeten blijken.
Je volgt je pakketje via TT. Wanneer je moet inklaren zie je dat via je TT. Daar kun je op klikken en dan kan je een inklaringsformulier invullen. Wat is het, hoeveel kost het en sluit factuur bij. Zij berekenen de BTW over je bestelling en dan kan je ervoor kiezen om via een link met iDeal te betalen of op het postkantoor.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe zou dat praktisch moeten dan? Komen ze met een pinapparaat aan de deur oid? Is dat het 'online' betalen?
Ik volg het altijd via mijn postnl app en Global Order Tracking. Is dat hetzelfde als TT? Wat bedoel je precies met TT?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:39 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je volgt je pakketje via TT. Wanneer je moet inklaren zie je dat via je TT. Daar kun je op klikken en dan kan je een inklaringsformulier invullen. Wat is het, hoeveel kost het en sluit factuur bij. Zij berekenen de BTW over je bestelling en dan kan je ervoor kiezen om via een link met iDeal te betalen of op het postkantoor.
Ik denk het. TT is Track Trace code.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik volg het altijd via mijn postnl app. Is dat hetzelfde als TT? Wat bedoel je precies met TT?
Oh, ok. Kan ik daar ook nog even rondneuzen. Ben al wel veel wijzer van jouw info. Thanksquote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:41 schreef Gruj0 het volgende:
Je hebt meer info in het China subforum en bij onze buren (T.net).
Pakketje is vandaag in Nederland/Schiphol? aangekomen/geland. Ben benieuwd wat ik nu ga horen...quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:16 schreef Tengano het volgende:
Heb op 21-06 nog twee bestellingen gedaan. Zou allebei via Standard shipping verstuurd worden; is wat duurder maar is er wel veel sneller dan.
Hebben die flikkers die twee dingen gecombineerd in 1 zending maar moet ik natuurlijk wel twee keer die verzendkosten betalen. Zat vandaag al in het vliegtuig, dus wel retesnel! Samen E 21,62 dus ben wel benieuwd of ik daar dus nog gedoe mee krijg en voor hoeveel. Heb het in ieder geval wel nodig.
quote:Status PostNL: 28-06-2021 04:37 The item is pre-advised to PostNL
Nog 15 uur te gaan. Komt wel dichtbij zo.quote:Op woensdag 30 juni 2021 00:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pakketje is vandaag in Nederland/Schiphol? aangekomen/geland. Ben benieuwd wat ik nu ga horen...
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog 15 uur te gaan. Komt wel dichtbij zo.
neuh hoeft niet, pakketje is slechts voorgemeld bij postnl, dit kan al gebeuren in china...quote:Op woensdag 30 juni 2021 00:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pakketje is vandaag in Nederland/Schiphol? aangekomen/geland. Ben benieuwd wat ik nu ga horen...
[..]
Klopt. Maar de tracking informatie qua aankomst heb ik van Global Parcel Tracking:quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
neuh, pakketje is voorgemeld bij postnl, dit kan al gebeuren in china...
Binnen 7 dagen na bestelling is het dus al in Nederland. Is op zich niet slecht. Nou nog ff wachten hoeveel extra knaken dit nog gaat kosten en hoe lang ze er extra voor nodig hebben om die extra handelingen (in deze opstart- en beginfase) uit te voeren. En kijken of dat in de opstartfase al echt gaat gebeuren.quote:Your parcel has arrived in the country of destination
Arrive at transit country or district.
2021-06-29 14:19:12
Liege-Linehaul Arrival
2021-06-28 20:24:00
Mag ik vragen hoe je dat weet?quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
neuh hoeft niet, pakketje is slechts voorgemeld bij postnl, dit kan al gebeuren in china...
In China praten ze niet met PostNL. Als een pakketje eerder is aangemeld dan zou dat suggereren dat de track en tracing code naar PostNL gaat voordat het pakketje gescand is in Nederland.quote:status bij Ali Express:
2021-06-25 10:50 [China]Zending gereed voor verzending
-knip-
2021-06-29 19:46 GMT+1 levering Aangekomen in het land van bestemming
status bij PostNL:
Datum Status van zending Land van bestemming
29-06-2021 04:48 The item is ready for shipment NEDERLAND
29-06-2021 03:48 The item is pre-advised to PostNL
Mijn ervaring is dat als het in het vliegtuig zit en het gaat met AliExpress Standard Shipping, dat je het dan al in de International Track & Trace van PostNL kunt zien. Dus de vliegtuigmaatschappij die de zending inklaart deel mogelijk deze informatie (via een of ander tracking systeem) met PostNL.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dat weet?
[..]
In China praten ze niet met PostNL. Als een pakketje eerder is aangemeld dan zou dat suggereren dat de track en tracing code naar PostNL gaat voordat het pakketje gescand is in Nederland.
de barcode-scanner in China stuurt niets naar PostNL.
het pakketje krijgt overigens ook een 3S code van PostNL bij binnenkomst in Nederland.
Hoe is dat afgelopen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:55 schreef herverwijderd het volgende:
Benieuwd ook hoe dit zal gaan. Laatst een pakketje besteld uit de UK, nadat ik via de app de inklaringskosten betaald had duurde het twee weken voor het geleverd werd, en kreeg ik bij het afhalen te horen dat ik nog inklaringskosten moest betalen en anders mocht ik het niet meenemen.
Ik had contact opgenomen met de klantenservice, die zeiden dat het inderdaad een fout was maar dat ze daar niets aan konden doen. Ik moest het pakje ophalen, de kosten betalen en dan een restitutieverzoek indienen.quote:
Gruwelijk! Ben benieuwd of dat gaat lukken en hoe lang dat gaat durenquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:13 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik had contact opgenomen met de klantenservice, die zeiden dat het inderdaad een fout was maar dat ze daar niets aan konden doen. Ik moest het pakje ophalen, de kosten betalen en dan een restitutieverzoek indienen.
Dat heb ik inmiddels gedaan, we zullen zien wanneer ik daar iets van hoor.
quote:Pakket niet gevonden
We kunnen helaas geen pakket vinden met de barcode LT87097.....
omdat ik dat zelf meegemaakt heb?quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dat weet?
Bij mij komt er beweging inquote:Op woensdag 30 juni 2021 19:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heel toevallig is mijn pakketje nu niet meer te traceren via PostNL.
Ik vermoed zomaar dat alles een dagje extra blijft liggen om zo de nieuwe regels te kunnen gaan hanteren.
Ik zie trouwens nog niks in mijn PostNL app maar ik ben nog niet ontevredenquote:30-06-2021 17:57 The item has been processed in the country of destination NETHERLANDS
30-06-2021 17:54 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
30-06-2021 17:47 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
28-06-2021 05:37 The item is ready for shipment
28-06-2021 04:37 The item is pre-advised to PostNL
Ik zit er ook niet mee hoor als er wat extra centjes bij komen. Ik zou niet eens weten waar je die spullen hier moet kopen. Zit wel een leuke sensor bij: de BMP390quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben nu wel erg benieuwd ja.
overigens maakt het mij helemaal niets uit als er wat euros bij komen aan kosten. het product (Samsung AK59-00084C afstandsbediening) is nergens meer te krijgen, alleen via AliExpress een imitatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |