abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:47:50 #76
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199717373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:30 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor de samenleving als geheel toch belangrijker is dat de ouderen het eerst worden gevaccineerd. En dan even niet kijkend naar het individu en of dat individu dom is geweest door het in eerste instantie te weigeren, maar naar het belang van de grotere groep. En dat belang is dat er zo veel mogelijk mensen worden gevaccineerd, en ouderen met prioriteit.

Daarbij zouden de jongeren natuurlijk net zo lang hebben moeten wachten als die ouderen in eerste instantie al ja hadden gezegd.

Overbelast zal de zorg inderdaad misschien niet meer raken, maar belast is al erg genoeg. Zéker nu de zorg de capaciteit nodig heeft om alles weer een beetje in te halen.
Denk trouwens dat het qua belasting ook wel mee zou vallen, dat gaat dan gedurende een periode misschien over een paar enkelingen. Maar los daarvan, de meeste gezondheidswinst haal je wel bij de ouderen en andere risicogroepen :Y
Ding is, denk ik, ook meer dat de prik in toenemende mate een ticket to freedom is, waardoor het niet meer alleen een gezondheidsdiscussie is. En dat zorgt er in mijn ogen voor dat het ook oneerlijk gaat voelen bij 'jongeren' die steeds meer naar achteren worden geschoven. Dat wordt dan extra zuur omdat het de groep is met de kleinste risico's, maar misschien wel het meeste heeft gemist aan 'leven' de afgelopen tijd, juist voor de risicogroepen die nu als eerste weer allerlei mogelijkheden krijgen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:49:45 #77
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199717391
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:45 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Aparte bezigheid, naar een krekel kijken.
Rustgevend geluid geven die krekels.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:50:17 #78
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199717401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:44 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Sinds alle sportwedstrijden en leuks op tv weer goed op gang is gekomen houd ik het prima vol. Ik leef toch erg naar dat soort dingen toe :')

En dan heb ik het wel over grotere evenementen, zoals F1/Songfestival/EK/OS etc.
Roland Garros genot deze week en volgende week :P

Ik heb net mijn dagelijkse wandeling gemaakt maar ik vond het behoorlijk heet! Eckte Hollanders klagen altijd over het weer.

Normaal loop ik op mijn vrije dag 6-8 km maar ik had nu na 4 km er wel genoeg van :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:51:24 #79
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199717416
Overigens, nu er weer allemaal van dit gedoe is, heb ik zoiets van: gooi vanaf zaterdag lekker alles open voor iedereen en lekker prikken met die handel. Dan hoeven we niet meer te ruziën over wie er eerst mag en kan iedereen lekker inschrijven op het gewenste vaccin. De verschillen in risico's voor de groepen die op leeftijd nog moeten, zijn toch niet zo groot :s)
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:51:37 #80
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199717420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:44 schreef Mandy040986 het volgende:
[ twitter ]

Oh kijk daar heb je het al.
"Ook kunnen ze vragen om een ander vaccin" --> nog meer vertraging incoming :{

Mag ik mijn Pfizer ook ruilen voor Janssen? :@ Ik offer mij graag op voor de jongeren O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199717435
Als het een goed vaccin is en de onrust niet terecht is, waarom dan toch weer zo’n advies. Ik snap dat die mensen er meer verstand van hebben dan ik, maar komt steeds wel wat raar over zo.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:52:44 #82
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_199717436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:47 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Denk trouwens dat het qua belasting ook wel mee zou vallen, dat gaat dan gedurende een periode misschien over een paar enkelingen. Maar los daarvan, de meeste gezondheidswinst haal je wel bij de ouderen en andere risicogroepen :Y
Ding is, denk ik, ook meer dat de prik in toenemende mate een ticket to freedom is, waardoor het niet meer alleen een gezondheidsdiscussie is. En dat zorgt er in mijn ogen voor dat het ook oneerlijk gaat voelen bij 'jongeren' die steeds meer naar achteren worden geschoven. Dat wordt dan extra zuur omdat het de groep is met de kleinste risico's, maar misschien wel het meeste heeft gemist aan 'leven' de afgelopen tijd, juist voor de risicogroepen die nu als eerste weer allerlei mogelijkheden krijgen.
Mja, dan tellen we de ouderen niet mee die in de afgelopen 15 maanden zo goed als alleen binnen hebben gezeten omdat niemand bij ze langs mag of durft. Elke generatie heeft wel z'n eigen trauma aan deze situatie.

Maar het gaat hier dus wel om mensen die simpelweg angst hebben/hadden voor een bepaalde vaccinatie, en blijkbaar niet per se tegen vaccineren zijn. Anders zouden ze niet in tweede instantie wel ja zeggen. Als het eerst de jongeren waren geweest in plaats van de ouderen, zouden ongetwijfeld een hoop jongeren uit angst weer geweigerd hebben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:53:08 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199717442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:51 schreef Hamlapjes het volgende:
Overigens, nu er weer allemaal van dit gedoe is, heb ik zoiets van: gooi vanaf zaterdag lekker alles open voor iedereen en lekker prikken met die handel. Dan hoeven we niet meer te ruziën over wie er eerst mag en kan iedereen lekker inschrijven op het gewenste vaccin. De verschillen in risico's voor de groepen die op leeftijd nog moeten, zijn toch niet zo groot :s)
Precies. Website zal wel even plat liggen, net als ieder jaar als je aangifte inkomstenbelasting gaat doen :D. Maar ik denk dat dit logistiek een probleem oplevert omdat nog niet precies genoeg bekend is wanneer er vaccins geleverd worden en ik welke hoeveelheden, de komende tijd.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:53:44 #84
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199717450
Ik heb een niesbui.

* trekt conclusie dat ie allergisch is voor werken in de middag. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_199717451
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

"Ook kunnen ze vragen om een ander vaccin" --> nog meer vertraging incoming :{

Mag ik mijn Pfizer ook ruilen voor Janssen? :@ Ik offer mij graag op voor de jongeren O+
Dat zou ik ook graag doen. Eén prik en je bent klaar. Maar dat kan als ‘jongere’ niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 13:53:58 #86
375570 crew  Cyan9
pi_199717454
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Rustgevend geluid geven die krekels.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:54:12 #87
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_199717455
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef Em31 het volgende:
Als het een goed vaccin is en de onrust niet terecht is, waarom dan toch weer zo’n advies. Ik snap dat die mensen er meer verstand van hebben dan ik, maar komt steeds wel wat raar over zo.
Dat ben ik wel met je eens ja. Ik dacht ook ergens een headline te hebben gezien dat Duitse wetenschappers er inmiddels achter zijn gekomen wat de gevaarlijke bijwerkingen veroorzaakte en hoe het opgelost kon worden, maar daar hoor ik nu weer niks over.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Redactie Sport woensdag 2 juni 2021 @ 13:56:15 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199717479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een niesbui.

* trekt conclusie dat ie allergisch is voor werken in de middag. :Y
Betekent dat dat ik allergisch ben voor de wasmachine? Ik moet daar altijd niezen want zolder = beetje stoffig. Maar daar lag het dus niet aan :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:57:35 #89
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199717498
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:56 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Betekent dat dat ik allergisch ben voor de wasmachine? Ik moet daar altijd niezen want zolder = beetje stoffig. Maar daar lag het dus niet aan :D
Ja, ik denk dat je dan inderdaad allergisch bent voor de wasmachine. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_199717499
Het is maar een paar dagen vertraging, dus echt merken zullen we het ook weer niet.

Positief blijven *O* we zijn er bijna, ziekenhuizen zijn al veel leger, we kunnen zelf ouderen al niet meer per ongeluk ziek maken én de zon schijnt.
pi_199717513
En je bent hier ‘jongere’ vanaf 1982, dat zal veel mensen ook goed doen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:01:09 #92
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199717541
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Mja, dan tellen we de ouderen niet mee die in de afgelopen 15 maanden zo goed als alleen binnen hebben gezeten omdat niemand bij ze langs mag of durft. Elke generatie heeft wel z'n eigen trauma aan deze situatie.

Maar het gaat hier dus wel om mensen die simpelweg angst hebben/hadden voor een bepaalde vaccinatie, en blijkbaar niet per se tegen vaccineren zijn. Anders zouden ze niet in tweede instantie wel ja zeggen. Als het eerst de jongeren waren geweest in plaats van de ouderen, zouden ongetwijfeld een hoop jongeren uit angst weer geweigerd hebben.
Ik heb ook niet gezegd dat andere generaties niet te lijden hebben gehad in deze pandemie, he? Maar denk dat veel mensen het er wel over eens zijn dat, zeg, zo rond de studiejaren wel de meest bruisende jaren zijn en dat het gat naar niets doen dan ineens wel groot is, in een fase van het leven waarin je jezelf ook flink vormt als persoon. Die impact is gewoon heel groot dan. (Goed, in de praktijk hebben genoeg jongeren ook schijt gehad aan de regels en zijn door blijven feesten, maar ook genoeg oudjes die deden alsof ze onaantastbaar waren.)

Wat vooral gekkig is, is dat we hebben afgesproken met elkaar dat je altijd een veilig en werkend vaccin krijgt, dan mag je dat best weigeren als je liever een ander vaccin hebt, maar dan moet je achteraan aansluiten. Dat was allemaal al bekend op het moment dat de 60+ groep AZ kreeg, dus ze wisten ook wat de keuze was. Nu komt er dan ineens een draai op dat punt. Als dat qua leeftijden andersom was geweest, was er ook (terecht) ophef over gekomen, je moet als overheid voorspelbaar en betrouwbaar zijn met dat soort uitspraken natuurlijk. En dat is dan los van hoe begrijpelijk het is dat deze keuze is gemaakt vanuit gezondheidsopzicht.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:03:34 #93
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199717566
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:59 schreef Em31 het volgende:
En je bent hier ‘jongere’ vanaf 1982, dat zal veel mensen ook goed doen.
Als je jonger bent dan @Redefine en @Strani, lijkt jongere mij een prima aanduiding. Alles daarboven is uiteraard bejaard!
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:06:19 #94
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199717602
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:57 schreef Em31 het volgende:
Het is maar een paar dagen vertraging, dus echt merken zullen we het ook weer niet.

Positief blijven *O* we zijn er bijna, ziekenhuizen zijn al veel leger, we kunnen zelf ouderen al niet meer per ongeluk ziek maken én de zon schijnt.
En toch denk ik (party pooper) dat het in totaal wel meer dan een week vertraging gaat opleveren. Zeker voordat iedereen volledig gevaccineerd is. Met Janssen zou dat na 1 prik zijn, nu moet iedereen er 2. En 1 miljoen Janssen vaccinaties betekent 2 miljoen Pfizer-prikken met 5 weken ertussen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199717611
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:03 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Als je jonger bent dan @:Redefine en @:Strani, lijkt jongere mij een prima aanduiding. Alles daarboven is uiteraard bejaard!
Ik dacht ik houd me een keer in, maar ik ben trots dat ik het zelf niet meer hoef te doen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:07:14 #96
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199717615
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:03 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Als je jonger bent dan @:Redefine en @:Strani, lijkt jongere mij een prima aanduiding. Alles daarboven is uiteraard bejaard!
Ik ga een banaanvraag doen voor jou Ham :(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:07:24 #97
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_199717616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:01 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat andere generaties niet te lijden hebben gehad in deze pandemie, he? Maar denk dat veel mensen het er wel over eens zijn dat, zeg, zo rond de studiejaren wel de meest bruisende jaren zijn en dat het gat naar niets doen dan ineens wel groot is, in een fase van het leven waarin je jezelf ook flink vormt als persoon. Die impact is gewoon heel groot dan. (Goed, in de praktijk hebben genoeg jongeren ook schijt gehad aan de regels en zijn door blijven feesten, maar ook genoeg oudjes die deden alsof ze onaantastbaar waren.)

Wat vooral gekkig is, is dat we hebben afgesproken met elkaar dat je altijd een veilig en werkend vaccin krijgt, dan mag je dat best weigeren als je liever een ander vaccin hebt, maar dan moet je achteraan aansluiten. Dat was allemaal al bekend op het moment dat de 60+ groep AZ kreeg, dus ze wisten ook wat de keuze was. Nu komt er dan ineens een draai op dat punt. Als dat qua leeftijden andersom was geweest, was er ook (terecht) ophef over gekomen, je moet als overheid voorspelbaar en betrouwbaar zijn met dat soort uitspraken natuurlijk. En dat is dan los van hoe begrijpelijk het is dat deze keuze is gemaakt vanuit gezondheidsopzicht.
Over dat laatste ben ik het in principe met je eens, maar ik kan me ook voorstellen dat de overheid daar van terug heeft moeten komen als blijkt dat die groep te groot is om achteraan aan te laten sluiten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:08:30 #98
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199717630
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:07 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ga een banaanvraag doen voor jou Ham :(
Banaan met ham? :?
Vind ik niet heel lekker klinken, hoor :N
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:01 #99
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_199717636
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:07 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ga een banaanvraag doen voor jou Ham :(
Lijkt me terecht, hij wordt veel te irritant met al dat tegengas :(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_199717652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:06 schreef Arizona het volgende:

[..]

En toch denk ik (party pooper) dat het in totaal wel meer dan een week vertraging gaat opleveren. Zeker voordat iedereen volledig gevaccineerd is. Met Janssen zou dat na 1 prik zijn, nu moet iedereen er 2. En 1 miljoen Janssen vaccinaties betekent 2 miljoen Pfizer-prikken met 5 weken ertussen.
Ja met de tweede wel, maar volgens mij was het niet zo dat die hele groep sowieso het Janssen vaccin zou krijgen. Daar waren er al minder van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')