abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:20:20 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Dierenwelzijn oké, maar wat is de voor idiote betutteling? Waarom gaat de regering iemand dwingen om z'n katten naar buiten te doen?

Geen huisdieren voor jou als je in een flat woont. Binnenkat? Nee, geen kat.
Het lijkt me dat deze wetgeving in feite enkel aangenomen is om dierenwelzijn de kunnen garanderen indien dit noodzakelijk blijkt. Het is nogal onhaalbaar om overal te controleren of iets gebeurt. Wel zal er de mogelijkheid zijn om iets te doen voor dieren waarvan het duidelijk is dat ze wegkwijnen, iets dat (soms zonder het te weten) bijzonder vaak gebeurt. De schildpaddenrage van die kleine schildpadjes in veel te kleine plastic bakjes met een plastic palmboom was daar een goed voorbeeld van.



Maar het in de bron aangehaalde konijnen die een leven lang in een klein hokje opgesloten zitten ook. Niet zonder reden dat deze over het algemeen veel gedragsproblemen ontwikkelen.

Dat katten ruimte moeten kunnen krijgen valt ook te billijken. Dit hoeft overigens niet te betekenen dat ze maar op straat gegooid moeten worden. Kijk maar naar iedereen die een beetje gewilde kat heeft en daar ook goed zorg voor wil dragen. Die bouwen hele klimparken in de tuin zonder dat ze de mogelijkheid tot ontsnappen hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199715665
Bizarre wet.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:21:19 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199715668
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:18 schreef Za het volgende:

[..]

Cute, maar niet in een kooitje hoop ik?
In een heel groot terrarium. Hij heeft relatief meer ruimte dan de gemiddelde inwoner van Nederland. Als ik een dier niet kan bieden om fijn te leven dan neem ik het niet. Mijn kippen mogen los in mijn tuin lopen, de hele dag scharrelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199715688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:16 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Omdat ze dat gewend zijn. Van nature zijn katten wel wilde jagers rawr xD
Dieren zijn net als mensen lui wanneer ze zich dat kunnen veroorloven. Dat is natuur.
pi_199715702
Hebben ze ooit nagedacht over katten verplicht naar buiten laten gaan? Enorme invloed op de levensverwachting van de kat, helemaal met druk verkeer overal. Verder slecht voor vogels, eendenkuikens etc.
pi_199715712
Hier heb je een dierenwinkel dat buiten, ook tijdens de hittegolf, een konijn heeft staan in een glazen bak. Ik heb toen er een medewerker bij stond gezegd dat het prettig zou zijn om het dier tenminste iets te geven waar hij in kan zitten/schuilen. Daar was de medewerker het niet mee eens omdat het konijn zijn huisje eerder al omver getrapt had. Tja, ik zou mijn huisje ook omver trappen als ik in een glazen hokje zat en niets te doen had...
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:30:26 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:24 schreef Sapstengel het volgende:
Hebben ze ooit nagedacht over katten verplicht naar buiten laten gaan? Enorme invloed op de levensverwachting van de kat, helemaal met druk verkeer overal. Verder slecht voor vogels, eendenkuikens etc.
Mogelijkheid om buiten te kunnen verblijven =/= op straat pleuren.

Verder ben ik geen fan van katten vrij op straat maar ik vind het frappant dat de mensen die hierover vallen omwille van de arme vogeltjes, muisstil zijn wanneer het op veel dodelijker fenomenen aankomt. Denk bijvoorbeeld maar aan de intensieve landbouw en veeteelt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:30:54 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:25 schreef luxerobots het volgende:
Hier heb je een dierenwinkel dat buiten, ook tijdens de hittegolf, een konijn heeft staan in een glazen bak. Ik heb toen er een medewerker bij stond gezegd dat het prettig zou zijn om het dier tenminste iets te geven waar hij in kan zitten/schuilen. Daar was de medewerker het niet mee eens omdat het konijn zijn huisje eerder al omver getrapt had. Tja, ik zou mijn huisje ook omver trappen als ik in een glazen hokje zat en niets te doen had...
Vogeltjesmarkt in België :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:31:39 #59
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_199715782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:28 schreef Netsplitter het volgende:
De PvdD hebben zitten slapen met deze wet. En straks gaan ze gigantisch zitten janken als een hoop vogels uitsterven omdat katten massaal naar buiten moeten... En als katten meer pakken dan alleen vogels, maar ook pijltjes gaan opjagen en andere dieren.
En hun achterban schiet zichzelf ook in de voet wanneer ze er achter komen dat hun konijn niet meer solo gehouden mag worden, en ze het niet het tienvoudige aan ruimte in hun rijtjeshuis hebben wat konijnen wel nodig hebben.

Ik vind het wel een mooie backfire.
pi_199715815
Er moet nog invulling gegeven worden aan deze wet, dus het lijkt me wat vroeg om vooruit te lopen op de gevolgen.

Maar als ik bijvoorbeeld lees:

quote:
“Maar jaarlijks hebben ruim 8 miljoen eenden in de Nederlandse veehouderij geen zwemwater, waardoor ze niet kunnen zwemmen. Zonder zwemwater rust hun hele gewicht voortdurend op hun zwemvliezen. Daar is hun lichaam niet voor gebouwd. Jonge kuikens vallen om, blijven liggen en sterven.”
Dan zie ik er ook wel voordelen in.
Je kan toch weinig bezwaar hebben tegen dierenwelzijn tenzij je een dierenbeul bent.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:34:53 #61
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199715826
Wat een kansloze actie van PvdD. Maar ja dat krijg je met one-issue partijen.

Handhaven achter de voordeur mag al niet, dus hoe willen ze je straffen als je een konijn/goudvis/hamster gaat houden?
pi_199715835
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:14 schreef LXIV het volgende:

Wat ik zeg is dat de natuur wreed is en dat onze huisdieren het helemaal niet zo slecht hebben.
Huisdieren zullen het vaak best goed hebben maar of je dat ook over vee kan zeggen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:36:57 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199715858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Huisdieren zullen het vaak best goed hebben maar of je dat ook over vee kan zeggen.
Dat is inderdaad een ander verhaal en let wel dat ik absoluut voor dierenwelzijn en de natuur ben! Daarom heb ik ook PvdD gestemd afgelopen keer! Maar we moeten wel reeel blijven. Ik vind het sowieso belachelijk dat wij in ons mini-landje voor tientallen miljoenen mensen het voedsel willen produceren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199715866
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Mogelijkheid om buiten te kunnen verblijven =/= op straat pleuren.

Verder ben ik geen fan van katten vrij op straat maar ik vind het frappant dat de mensen die hierover vallen omwille van de arme vogeltjes, muisstil zijn wanneer het op veel dodelijker fenomenen aankomt. Denk bijvoorbeeld maar aan de intensieve landbouw en veeteelt.
Klopt, heb zelf een net om ons balkon gemaakt zodat de kat gewoon naar buiten kan, frisse lucht heeft en lekker in de zon kan zitten. En een beetje achter muggen aan 's avonds. Denk als een kat echt 24/7 binnen zit in een klein appartement of zolderkamer het ook niet echt goed is nee.

Overigens val ik ook over intensieve landbouw en veeteelt.
pi_199715884
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:34 schreef Gunner het volgende:
Wat een kansloze actie van PvdD. Maar ja dat krijg je met one-issue partijen.
Er is een meerderheid voor in de 2e en 1e kamer dus zo "kansloos" is het niet.

quote:
Handhaven achter de voordeur mag al niet, dus hoe willen ze je straffen als je een konijn/goudvis/hamster gaat houden?
De krantenartikelen staan bomvol met speculaties en worst case scenario's voor de clicks en de views.
De praktijk is dat er nog geen invulling is gegeven aan dit amendement (!)

En als dit betekent dat er minimumeisen komen voor bijvoorbeeld leefomstandigheden, woon-oppervlak, -volume voor een huisdier dan kan ik daar weinig bezwaar tegen hebben.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:39:58 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715896
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:34 schreef Gunner het volgende:
Wat een kansloze actie van PvdD. Maar ja dat krijg je met one-issue partijen.

Handhaven achter de voordeur mag al niet, dus hoe willen ze je straffen als je een konijn/goudvis/hamster gaat houden?
Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat handhaven achter de voordeur per definitie niet mag? _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199715918
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat handhaven achter de voordeur per definitie niet mag? _O-
Klopt, als er verdenkingen zijn van dierenleed dan kan er nu echt al ingegrepen worden.
pi_199715919
Katten naar buiten is funest voor vogel-populatie. Niet doen AUB.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:38 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er is een meerderheid voor in de 2e en 1e kamer dus zo "kansloos" is het niet.
[..]

De krantenartikelen staan bomvol met speculaties en worst case scenario's voor de clicks en de views.
De praktijk is dat er nog geen invulling is gegeven aan dit amendement (!)

En als dit betekent dat er minimumeisen komen voor bijvoorbeeld leefomstandigheden, woon-oppervlak, -volume voor een huisdier dan kan ik daar weinig bezwaar tegen hebben.
Invulling geven gaat waarschijnlijk een nachtmerrie worden. Naleven van deze wet ook. Zeker voor particulieren. Tenzij ze de wet gaan aanpassen over handhaven achter de deur.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:42:52 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199715937
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat handhaven achter de voordeur per definitie niet mag? _O-
Omdat die hele discussie ook al liep om coronamaatregelen te handhaven, max aantal personen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 11:43:10 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715942
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat handhaven achter de voordeur per definitie niet mag? _O-
Jij denkt serieus dat deze wet houdbaar is bij iemand die een kat binnen houd? Dat een rechter daar in mee gaat en de particulier een boete oplegt omdat hij/zij niet wil dat zijn/haar peperdure raskat niet kwijt wil raken?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199715948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Invulling geven gaat waarschijnlijk een nachtmerrie worden. Naleven van deze wet ook. Zeker voor particulieren. Tenzij ze de wet gaan aanpassen over handhaven achter de deur.
144 bestaat al een tijdje ;)
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:43:20 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715949
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Omdat die hele discussie ook al liep om coronamaatregelen te handhaven, max aantal personen.
Appels en peren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:43:57 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715958
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat deze wet houdbaar is bij iemand die een kat binnen houd? Dat een rechter daar in mee gaat en de particulier een boete oplegt omdat hij/zij niet wil dat zijn/haar peperdure raskat niet kwijt wil raken?
Wat stel je me nu voor nutteloze vraag man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 11:44:47 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199715970
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

144 bestaat al een tijdje ;)
Gelukkig wel. Maar die gaan echt niet reageren als iemand klaagt dat zijn/haar buurman/vrouw een raskat binnen houd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:22 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199715993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gelukkig wel. Maar die gaan echt niet reageren als iemand klaagt dat zijn/haar buurman/vrouw een raskat binnen houd.
Jij met je raskat die binnen zit :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199715995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:13 schreef LXIV het volgende:
Nu we het toch over huisdieren hebben, dit schatje is van de week bij ons komen wonen:
[ afbeelding ]
Een Russische dwerghamster ^O^ . Leven maar heel kort overigens ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199716001
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gelukkig wel. Maar die gaan echt niet reageren als iemand klaagt dat zijn/haar buurman/vrouw een raskat binnen houd.
Met de huidige invulling van de wet niet.

Overigens is het ook slechts speculatie over het al dan niet mogen binnenhouden van katten.
Nogmaals, het is een aangenomen amendement.

Het kan wel zijn dat je Urgenda achtige rechtszaken gaat krijgen tegen de overheid die het heel complex gaan maken.

We dachten ook dat we geen 100 km/u gingen rijden maar dat is er toch echt ook door gekomen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:47:20 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199716011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Een Russische dwerghamster ^O^ . Leven maar heel kort overigens ;(
Weet ik, maar dat heeft ook wel wat voordelen. Het was eigenlijk een afkoop omdat we geen hond namen (omdat we daar dus niet goed voor konden zorgen omdat hij te lang alleen thuis was).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199716022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Een Russische dwerghamster ^O^ . Leven maar heel kort overigens ;(
Dat is ook een punt. Hou je een slang, dan wil je ze het beste voer geven, bijvoorbeeld een hamster.
Maar mag je een hamster nog aan een slang voeren na invoering van deze wet?

Mijn fretten eten muizen (diepvries). Dat op zich hoeft niet bezwaarlijk te zijn als die muizen goed behandeld zijn maar ook daar kan je een discussie over voeren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 11:48:23 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199716025
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij met je raskat die binnen zit :')
Daar gaat het toch ook om? Dat o.a. katten naar buiten moeten kunnen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199716031
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Weet ik, maar dat heeft ook wel wat voordelen. Het was eigenlijk een afkoop omdat we geen hond namen (omdat we daar dus niet goed voor konden zorgen omdat hij te lang alleen thuis was).
Je ziet dat zelfregulatie deels ook al prima werkt, de meeste mensen zullen geen hond nemen als ze er niet voor kunnen zorgen.
pi_199716062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Daar gaat het toch ook om? Dat o.a. katten naar buiten moeten kunnen?
Het idee achter de wet is dat dieren natuurlijk gedrag moeten kunnen vertonen maar of dat binnen of buiten is wordt niet gespecificeerd. Een buitenren zal voor een kat misschien ook voldoen.
pi_199716076
quote:
Die nieuwe wet, ingebracht door de Partij voor de Dieren, regelt dat dieren vanaf 1 januari 2023 geen pijn of ongemak meer mogen hebben als ze in een stal, hok of kooi worden gehouden.
Ik zal het m'n huisdier eens vragen :+
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 11:52:11 #85
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199716086
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het idee achter de wet is dat dieren natuurlijk gedrag moeten kunnen vertonen maar of dat binnen of buiten is wordt niet gespecificeerd. Een buitenren zal voor een kat misschien ook voldoen.
Dat gaat interessant worden wanneer men gaat kijken naar dierentuinen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199716100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Katten blijken echte killers te zijn van de lokale fauna. Wat meer aan geeft dat die luitjes van de dieren partij maar weinig weten van dieren.
Zonder katten hadden we nog meer overlast van muizen en ratten.
En zoals altijd: ieder voordeel heb ook zijn nadeel.
pi_199716124
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:36 schreef LXIV het volgende:
Dat is inderdaad een ander verhaal en let wel dat ik absoluut voor dierenwelzijn en de natuur ben! Daarom heb ik ook PvdD gestemd afgelopen keer! Maar we moeten wel reeel blijven. Ik vind het sowieso belachelijk dat wij in ons mini-landje voor tientallen miljoenen mensen het voedsel willen produceren.
Maar wat is dan reëel?
De veehouderij zal roepen dat een minimum aan beweegruimte afdwingen onmogelijk is omdat ze miljoenen dieren hebben en dan heel Nederland tot weide gemaakt zou moeten worden.
Het alternatief dat de veehouderij dan maar zou moeten inkrimpen staat hen natuurlijk niet aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
De krantenartikelen staan bomvol met speculaties en worst case scenario's voor de clicks en de views.
De praktijk is dat er nog geen invulling is gegeven aan dit amendement (!)
Er zullen duizenden BOAs worden geworven om bij de mensen naar binnen gluren om te zien of de parkiet niet in een kooi zit.
En de BOA openbare orde gaat samen surveilleren met de BOA dierenwelzijn.
De een geeft boetes voor het niet aangelijnd hebben van je hond, de ander voor het wel aangelijnd hebben van je hond.

[ Bericht 5% gewijzigd door jeroen25 op 02-06-2021 12:03:06 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199716155
Toen ik dit 2 dagen geleden hoorde op tv ging ik popcorn pakken om naar de leuke reacties van onder andere de boeren te kijken.

Geniale wet, ik ga dit verder volgen maar ik verwacht hetzelfde als met pfas. Het wordt gewoon weer aangepast.

Verder past dit wel in het rijtje van facebook en shell. Ze roepen braaf van alles en stiekem doen ze alles om het toch niet te doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:02:26 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199716202
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:55 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar wat is dan reëel?
De veehouderij zal roepen dat een minimum aan beweegruimte afdwingen onmogelijk is omdat ze miljoenen dieren hebben en dan heel Nederland tot weide gemaakt zou moeten worden.
Het alternatief dat de veehouderij dan maar zou moeten inkrimpen staat hen natuurlijk niet aan.
Hen niet, maar het zal dan toch maar moeten. Het beste is als er gewoon minder vlees geconsumeerd wordt.
quote:
Er zullen duizenden BOAs worden geworven om bij de mensen naar binnen gluren om te zien of de parkiet niet in een kooi zit.
Wij hebben ook een parkiet. Die laten we af en toe los vliegen. Hij gaat als hij moe is vanzelf naar zijn kooitje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199716218
Het kan wel heel praktische voordelen hebben voor dieren, zoals een vrijloopkraamhok voor varkens.
In Duitsland wordt dat vanaf 2035 verplicht met een minimaal oppervlak per zeug maar in Nederland komt er vanuit supermarkten ook al vraag naar richting veehouders.
pi_199716220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Katten blijken echte killers te zijn van de lokale fauna. Wat meer aan geeft dat die luitjes van de dieren partij maar weinig weten van dieren.
Klopt, je kat binnenhouden is in veel andere landen vaak de norm i.t.t. Nederland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:04:54 #92
3542 Gia
User under construction
pi_199716222
Zal nog ingewikkeld worden om hier invulling aan te geven.
Als ik alleen kijk naar katten...
Sommige mensen hebben rond hun hele schutting, netten, zodat de kat er niet uit kan. Maar die wil dat wel, probeert op allerlei manieren te ontsnappen, wat de eigenaar dan ziet als: "nieuwsgierig over de schutting gluren"

Nee, hij wil weg, naar andere katten. Of muizen/ratten vangen. Vogels ook, maar gezonde exemplaren krijgen ze niet te pakken.

Onze kat heeft die vrijheid en veel andere katten komen hier. Prima. Zijn er hier in de wijk i.e.g. 2 grote tuinen waar alle katten welkom zijn.

Ik vind vogels in een klein kooitje not done, konijn heeft ook loopruimte, grasveld nodig.

Boerderijdieren couperen en onthoornen, terecht verbieden.

Maar maatwerk zal moeilijk blijken, maar erover blijven nadenken, noodzakelijk.

Ik ben erg voor de natuur, maar de mens is er nu eenmaal ook, prominent aanwezig. Dus volledig teug naar de natuur kan toch niet.
pi_199716227
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan wel heel praktische voordelen hebben voor dieren, zoals een vrijloopkraamhok voor varkens.
In Duitsland wordt dat vanaf 2035 verplicht met een minimaal oppervlak per zeug maar in Nederland komt er vanuit supermarkten ook al vraag naar richting veehouders.
Die vraag vanuit supermarkten verdwijnt snel als ze de prijs zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199716235
Je zou maar op die partij gestemd hebben, denkende dat je daarmee dierenmishandeling zou kunnen aanpakken, het aanpakken van broodfokkers, de verwaarlozing van dieren etc. En nu krijg je dit voorgeschoteld, ze pakken niet de grootste ellende aan, nee ze pakken de man/vrouw aan die hun diertje als een god behandeld. Maar wat had je anders verwacht van die vegan woke linkse clubjes. Je had kunnen indenken dat die terug naar de "natuur" willen met dieren die vrij rondlopen over straat en alle gevolgen van dien. Totaal de realiteit kwijt. Dus dat is het enige wapenfeit na jaren PvdD, de huisdiereneigenaar aanpakken. Dit zijn partijtjes die over een aantal jaar nog seks met huisdieren algemeen geaccepteerd willen maken, of trouwen met een dier. Nu moeten we het een politieke partij noemen, vroeger noemde we zoiets gewoon een gestoorde sekte.

Ik hoop dat ze de volgende keer 0 zetels halen, kun je beter op de PVV stemmen die wel dierenmishandeling of het broodfokken wil aanpakken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:07:38 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199716243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:04 schreef Gia het volgende:
Zal nog ingewikkeld worden om hier invulling aan te geven.
Als ik alleen kijk naar katten...
Sommige mensen hebben rond hun hele schutting, netten, zodat de kat er niet uit kan. Maar die wil dat wel, probeert op allerlei manieren te ontsnappen, wat de eigenaar dan ziet als: "nieuwsgierig over de schutting gluren"

Nee, hij wil weg, naar andere katten. Of muizen/ratten vangen. Vogels ook, maar gezonde exemplaren krijgen ze niet te pakken.

Onze kat heeft die vrijheid en veel andere katten komen hier. Prima. Zijn er hier in de wijk i.e.g. 2 grote tuinen waar alle katten welkom zijn.

Ik vind vogels in een klein kooitje not done, konijn heeft ook loopruimte, grasveld nodig.

Boerderijdieren couperen en onthoornen, terecht verbieden.

Maar maatwerk zal moeilijk blijken, maar erover blijven nadenken, noodzakelijk.

Ik ben erg voor de natuur, maar de mens is er nu eenmaal ook, prominent aanwezig. Dus volledig teug naar de natuur kan toch niet.
Maar dierenwelzijn en natuur zijn dus feitelijk 2 verschillende dingen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199716247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Je zou maar op die partij gestemd hebben, denkende dat je daarmee dierenmishandeling zou kunnen aanpakken, het aanpakken van broodfokkers, de verwaarlozing van dieren etc. En nu krijg je dit voorgeschoteld, ze pakken niet de grootste ellende aan, nee ze pakken de man/vrouw aan die hun diertje als een god behandeld. Maar wat had je anders verwacht van die vegan woke linkse clubjes. Je had kunnen indenken dat die terug naar de "natuur" willen met dieren die vrij rondlopen over straat en alle gevolgen van dien. Totaal de realiteit kwijt. Dus dat is het enige wapenfeit na jaren PvdD, de huisdiereneigenaar aanpakken. Dit zijn partijtjes die over een aantal jaar nog seks met huisdieren algemeen geaccepteerd willen maken, of trouwen met een dier. Nu moeten we het een politieke partij noemen, vroeger noemde we zoiets gewoon een gestoorde sekte.

Ik hoop dat ze de volgende keer 0 zetels halen, kun je beter op de PVV stemmen die wel dierenmishandeling of het broodfokken wil aanpakken.
Waar staat dat ze in de praktijk de gewone man gaan aanpakken?
Juist broodfokkers kun je hier prima mee gaan aanpakken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199716255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die vraag vanuit supermarkten verdwijnt snel als ze de prijs zien.
Niet voor vlees binnen het Beter Leven Keurmerk waar vanuit de consument ook vraag naar is.
Dat werkt door naar de veehouderij.
pi_199716263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:04 schreef Gia het volgende:
Zal nog ingewikkeld worden om hier invulling aan te geven.
Als ik alleen kijk naar katten...
Sommige mensen hebben rond hun hele schutting, netten, zodat de kat er niet uit kan. Maar die wil dat wel, probeert op allerlei manieren te ontsnappen, wat de eigenaar dan ziet als: "nieuwsgierig over de schutting gluren"

Nee, hij wil weg, naar andere katten. Of muizen/ratten vangen. Vogels ook, maar gezonde exemplaren krijgen ze niet te pakken.

Onze kat heeft die vrijheid en veel andere katten komen hier. Prima. Zijn er hier in de wijk i.e.g. 2 grote tuinen waar alle katten welkom zijn.

Ik vind vogels in een klein kooitje not done, konijn heeft ook loopruimte, grasveld nodig.

Boerderijdieren couperen en onthoornen, terecht verbieden.

Maar maatwerk zal moeilijk blijken, maar erover blijven nadenken, noodzakelijk.

Ik ben erg voor de natuur, maar de mens is er nu eenmaal ook, prominent aanwezig. Dus volledig teug naar de natuur kan toch niet.
Ik vind het altijd apart dat als een leeuw dieren opeet het natuur is en als de mens, ook een dier, dit doet is het geen natuur. Je kan dan discuseren over hulpmidelen enzo, maar dieren gebruiken ook hulpmidelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199716269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Je zou maar op die partij gestemd hebben, denkende dat je daarmee dierenmishandeling zou kunnen aanpakken, het aanpakken van broodfokkers, de verwaarlozing van dieren etc. En nu krijg je dit voorgeschoteld, ze pakken niet de grootste ellende aan, nee ze pakken de man/vrouw aan die hun diertje als een god behandeld. Maar wat had je anders verwacht van die vegan woke linkse clubjes. Je had kunnen indenken dat die terug naar de "natuur" willen met dieren die vrij rondlopen over straat en alle gevolgen van dien. Totaal de realiteit kwijt. Dus dat is het enige wapenfeit na jaren PvdD, de huisdiereneigenaar aanpakken. Dit zijn partijtjes die over een aantal jaar nog seks met huisdieren algemeen geaccepteerd willen maken, of trouwen met een dier. Nu moeten we het een politieke partij noemen, vroeger noemde we zoiets gewoon een gestoorde sekte.

Ik hoop dat ze de volgende keer 0 zetels halen, kun je beter op de PVV stemmen die wel dierenmishandeling of het broodfokken wil aanpakken.
Dat is dus een misverstand van je.
Er is namelijk helemaal nog geen invulling van deze wet en dus ook niets bekend over huisdieren of broodfokkers.

Maar gezien je post-historie is het weer een ouderwetse onderbouik bash richting een linkse partij.
pi_199716277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:04 schreef Gia het volgende:
Zal nog ingewikkeld worden om hier invulling aan te geven.
Als ik alleen kijk naar katten...
Sommige mensen hebben rond hun hele schutting, netten, zodat de kat er niet uit kan. Maar die wil dat wel, probeert op allerlei manieren te ontsnappen, wat de eigenaar dan ziet als: "nieuwsgierig over de schutting gluren"

Nee, hij wil weg, naar andere katten. Of muizen/ratten vangen. Vogels ook, maar gezonde exemplaren krijgen ze niet te pakken.

Onze kat heeft die vrijheid en veel andere katten komen hier. Prima. Zijn er hier in de wijk i.e.g. 2 grote tuinen waar alle katten welkom zijn.

Ik vind vogels in een klein kooitje not done, konijn heeft ook loopruimte, grasveld nodig.

Boerderijdieren couperen en onthoornen, terecht verbieden.

Maar maatwerk zal moeilijk blijken, maar erover blijven nadenken, noodzakelijk.

Ik ben erg voor de natuur, maar de mens is er nu eenmaal ook, prominent aanwezig. Dus volledig teug naar de natuur kan toch niet.
Vraag mij af hoe het zit met de vissen in de vijvers, ken er genoeg die hebben een vijver en daar wil je geen katten bij hebben zitten. Met al die katten die losrondlopen worden de vijvers ook zo leeggeplunderd. Of heeft een vis minder rechten dan een kat? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')