abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 13:26:03 #201
408813 crew  trein2000
pi_199705311
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Iedereen heeft het volste recht een bepaald vaccin te weigeren.
Zeker. Volkomen mee eens, je kent,e.
quote:
Ik vind dat niet egoïstisch.
Ik wel. Je doet het voor elkaar.
quote:
En als dat bij een bepaald vaccin veel gebeurt waardoor een risicogroep niet geprikt is dan het een volledig legitieme keuze om ze zo snel mogelijk met een ander vaccin alsnog te prikken.
Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 13:26:56 #202
408813 crew  trein2000
pi_199705322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor. Met je "AZ nemen of achteraan sluiten". Gelukkig werkt het niet zo in dit land.
Dat geldt voor iedereen maar voor deze groep niet? Bijzonder weer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199705325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:12 schreef Momo het volgende:
Van mij hadden ze het mogen doen na dat iedereen was geweest, dan mag je kieskeurig zijn. Die angst voor AZ zonder medische voorgeschiedenis slaat nergens op. Als die mensen een staatslot kopen denken ze dan ook dat ze gaan winnen?
Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.

Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:27:25 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199705326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeker. Volkomen mee eens, je kent,e.
[..]

Ik wel. Je doet het voor elkaar.
[..]

Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.
Jammer dat je dat zo voelt. Ik snap het sentiment wel.

Wellicht moeten “de boomers” nu massaal wachten met een afspraak maken. Maar eerlijk, ik zou dat ook niet doen als de overheid me deze keuze geeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199705327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:25 schreef Coco het volgende:

[..]

Je bent dan ook debiel om naar het buiteland te gaan dit jaar.
Hoezo? Wordt eens tijd dat we stoppen daar zo achterlijk spastisch over te doen. Europabreed gaan vaccinaties gelijk op, totale onzin om dan die grenzen opeens tot magische virusbarrières te verheffen.
I'll give you something to do
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:27:47 #206
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199705330
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:25 schreef Coco het volgende:

[..]

Je bent dan ook debiel om naar het buiteland te gaan dit jaar.
Ik heb deze winter nog een prachtige reis met camper gemaakt door Scandinavië. :)
Ging prima. 8-)
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 13:27:49 #207
5428 crew  miss_sly
pi_199705332
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeker. Volkomen mee eens, je kent,e.
[..]

Ik wel. Je doet het voor elkaar.
[..]

Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.
Van iemand die het telkens weer oneerlijk vindt dat er gewezen wordt naar ‘de jongeren’ vind ik het echt vreemd dat het dan wel oké is om het te blijven hebben over ‘de boomers’.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:28:21 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199705337
quote:
"Tegelijkertijd kan het besluit van De Jonge een belediging zijn voor ouderen die zich wél met AstraZeneca hebben laten vaccineren uit een gevoel van verantwoordelijkheid naar de samenleving", zegt de ANBO.
KLAP IN HET GEZICHT van de wel gevaccineerde boomers!
pi_199705341
De weigerboomers kunnen trouwens maar beter niet de bijsluiters van de medicijnen die ze nemen lezen, ze zouden plat achteroverslaan van hoe gevaarlijk die dingen eigenlijk zijn.
pi_199705343
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedereen maar voor deze groep niet? Bijzonder weer.
En maar wijzen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:29:20 #211
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199705346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens hoor. Maar als “benadeelde” door dit besluit hink ik wel op twee gedachtes. Rationeel ben ik het volkomen met je eens. Maar gevoelsmatig is dat spuitje voor mij niet zo zeer een beschermingsmaatregel (risico immers zeer klein als jong, gezond persoon) maar een ticket to freedom. Dat die nu vertraagd wordt door een stel zeikers voelt wel zuur.
Zo voelt het voor mij ook.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199705350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.

Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.
Weet je wat pas echt solidair is met de rest van de maatschappij? Al in maart een volkomen veilig vaccin accepteren als het je wordt aangeboden.
pi_199705353
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:28 schreef Aaruul het volgende:
De weigerboomers kunnen trouwens maar beter niet de bijsluiters van de medicijnen die ze nemen lezen, ze zouden plat achteroverslaan van hoe gevaarlijk die dingen eigenlijk zijn.
Welnee. Ik heb die bijsluiters ook gelezen en AZ en Janssen komen er gewoon minder goed uit naar voren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 13:30:09 #214
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199705357
Om hoeveel weigerboomers gaat het eigenlijk? En hoeveel daarvan gaan nu wel een ander vaccin nemen?
pi_199705359
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:28 schreef Aaruul het volgende:
De weigerboomers kunnen trouwens maar beter niet de bijsluiters van de medicijnen die ze nemen lezen, ze zouden plat achteroverslaan van hoe gevaarlijk die dingen eigenlijk zijn.
Ratio is sowieso ver te zoeken in deze crisis. We kunnen er maar beter tactisch op inspelen want het is toch al een hopeloze zaak.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 13:30:28 #216
408813 crew  trein2000
pi_199705360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van iemand die het telkens weer oneerlijk vindt dat er gewezen wordt naar ‘de jongeren’ vind ik het echt vreemd dat het dan wel oké is om het te blijven hebben over ‘de boomers’.
Het is toch gewoon de boom-generatie die AZ aangeboden kreeg bij de huisarts, dat lijkt me gewoon feitelijk. Maar goed, als we daar over gaan vallen zijn de echte argumenten blijkbaar op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 13:30:55 #217
408813 crew  trein2000
pi_199705366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En maar wijzen.
Verder nog klachten?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199705367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef groenen het volgende:
Ik ben van 1987, waarschijnlijk uitstel vakantie door de weigerboomers. Woedend. Ziedend.
Kan je niet een paar leuke brieven schrijven naar kamerleden, of iets naar een talkshow ofzo?

De overgrote meerderheid zal dit als zeer oneerlijk ervaren, misschien kan druk er dan voor zorgen dat het alsnog niet door gaat.

Of misschien zorgt sociale druk er dan voor dat ze er vanzelf van af zien, als omgeving ze uitkotst en kleinkinderen weten dat door hun zeikboomerfamilie zij niet zonder test naar de club kunnen en elke keer daarvoor om moeten rijden...
#WeesGeenWhales
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:31:08 #219
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199705368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:30 schreef noodgang het volgende:
Om hoeveel weigerboomers gaat het eigenlijk? En hoeveel daarvan gaan nu wel een ander vaccin nemen?
15.000 las ik ergens....
Geen idee of dat het volledige getal is.
pi_199705370
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verder nog klachten?
Kan ik beter aan jou vragen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199705371
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zo voelt het voor mij ook.
En voor mij dus ook. Tuurlijk is het goed dat die 60+ers alsnog aan de beurt komen, zeer terecht zelfs. Geen idee of ik daadwerkelijk (veel) later aan de beurt ben, hoop het niet natuurlijk, maar het voelt gewoon klote gezien het tempo van de afgelopen 1,5 week.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199705372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee. Ik heb die bijsluiters ook gelezen en AZ en Janssen komen er gewoon minder goed uit naar voren.
Ik bedoel dingen als paracetamol, niet vaccins.
pi_199705373
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Weet je wat pas echt solidair is met de rest van de maatschappij? Al in maart een volkomen veilig vaccin accepteren als het je wordt aangeboden.
Gefeliciteerd, je wint de solidariteitsprijs. Ikzelf vind m'n eigen gezondheid te belangrijk om vermijdbare risico's te nemen, hoe klein ook, ten behoeve van het collectief. En op zulke momenten ben ik blij dat ik niet in een totalitaire samenleving woon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 13:31:49 #224
5428 crew  miss_sly
pi_199705375
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zo voelt het voor mij ook.
Grappig wel dat het afwijzen can een vaccin op gevoel en niet voldoende op ratio wordt verketterd, want dan moeten ze maar gewoon hun ratio volgen, maar het gevoel dat er nu oneerlijk gehandeld wordt is dan weer wel terecht en dan hoeft de ratio niet gevolgd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 13:31:54 #225
408813 crew  trein2000
pi_199705377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.

Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.
Prima hoor. Eens. Maar stellen we het vaccin paspoort dan ook even uit tot iedereen de kans heeft gehad?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')