Dat is wel heel laag.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Hier een datasheet van de regionale variant:
https://www.slideshare.ne(...)ier?from_action=save
Een vierdelige VIRM (8 deuren, 109 meter, 400 zitplaatsen) lijkt nog het meest op de
Longue Variant (8 deuren, 110 meter, vergelijkbaar aantal zitplaatsen)
Wat jammer is aan de Omneo is dat de stahoogte slechts 193,4 centimeter is boven en 192,4 beneden. Dat is veel minder dan VIRM waar ik met 197 + schoenen met mijn haar op een paar milimeter het plafond niet raak.
Ik denk dat lange Nederlanders dat niet accepteren. VIRM is volgens Railwiki 467 centimeter hoog tegen 432 voor een Omneo.
Niet dat ik je wantrouw maar heb je een bron dat dat omgrenzingsprofiel wordt aangepast? EDIT Hier: https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/192212;section=3quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:39 schreef MTL het volgende:
Speciaal voor de DDNG wordt het Nederlandse omgrenzingsprofiel zelfs aangepast aan de bovenkant. Daarvoor gaan er enkele seinen verplaatst worden.
Daardoor kunnen de zijwanden langer rechtdoor naar boven lopen, zodat je niet zoals bij de VIRM zo'n relatief krappe bovenverdieping krijgt aan de zijkanten.
Welke treinen kunnen de fabrikanten nog meer aanbieden? Natuurlijk hebben we de Desiro HC van Siemens waarvan ik de kans groot acht dat die wel mee zal doen in de aanbesteding, en de HC variant van de ICNG van Alstom denk ik dan eerder dan de Omneo (ook al vraag ik mij dan af of dat ding dan op tijd geleverd gaat worden als die gekozen wordt ).
Wellicht dat Stadler nog een soort van FLIRT/KISS hybride (FLISS? KIRT?) gaat aanbieden en misschien nog een verrassing van CRRC?
Hebben CAF of Talgo iets soortgelijks in het portfolio? Of Hitachi?
Maar goed, we gaan het wel zien. Zou dit jaar niet de shortlist bekend gemaakt worden?
Was toch een mooi ding zo.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
De DDAR of DDZ motorwagen heeft niet eens een benedenverdieping. wel drie draaistellen.
[ afbeelding ]
zeer zeker een prachtige motorwagen. technisch vernuft.quote:
In een zesje minder dan een DDZ-zesje. Met name door allerlei apparatuurruimten door de hele trein heen. Die voorkom je met een half-half-concept als DDNG, ze kunnen dus best wel eens meer capaciteit dan Virm krijgen terwijl ze wel zelfstandig toegankelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:54 schreef Duvel het volgende:
Kun je nagaan hoe knap het eigenlijk is hoeveel zitplaatsen je in VIRM hebt!
DDZ is ook meer veevervoer dan VIRM, andere steek. Ik ben benieuwd naar de indeling van DDNG dan.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In een zesje minder dan een DDZ-zesje. Met name door allerlei apparatuurruimten door de hele trein heen. Die voorkom je met een half-half-concept als DDNG, ze kunnen dus best wel eens meer capaciteit dan Virm krijgen terwijl ze wel zelfstandig toegankelijk zijn.
Ja het is absoluut een winnaar in die categorie.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:54 schreef Duvel het volgende:
Kun je nagaan hoe knap het eigenlijk is hoeveel zitplaatsen je in VIRM hebt!
Want je bent bang dat je dood gaat door de regen ofzo? Kan gebeuren dit, niet het einde van de wereld. Wel mooi plaatje!quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:02 schreef dennistd het volgende:
Ben ik even blij dat ik bij Berlijn in de buurt zit en niet bij Freiburg....
[ twitter ]
Als machinist zie je echter helemaal niets meer van de infrastructuur. Je kunt dus ook niet zien of er iets is verzakt als gevolg van sterke stromingen, of dat er rommel (zoals takken) op het spoor is beland.quote:Op woensdag 23 juni 2021 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Want je bent bang dat je dood gaat door de regen ofzo? Kan gebeuren dit, niet het einde van de wereld. Wel mooi plaatje!
Niet meteen dood of zo, maar hevige regenval is toch niet iets waar je op vakantie op zit te wachten... Liever een flauw zonnetje en een graad of 20-22quote:Op woensdag 23 juni 2021 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Want je bent bang dat je dood gaat door de regen ofzo? Kan gebeuren dit, niet het einde van de wereld. Wel mooi plaatje!
Goed punt!quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als machinist zie je echter helemaal niets meer van de infrastructuur. Je kunt dus ook niet zien of er iets is verzakt als gevolg van sterke stromingen, of dat er rommel (zoals takken) op het spoor is beland.
Ik heb begrepen dat dit de laatste trein die over die route is gestuurd en dat daarna het baanvak is dichtgegooid.
Naar mijn indruk is de steek van DDZ vergelijkbaar met VIRMm. In ieder geval veel ruimer dan in DDAR/DDM en door de dunne stoelen met meer beenruimte dan in ICMm.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
DDZ is ook meer veevervoer dan VIRM, andere steek. Ik ben benieuwd naar de indeling van DDNG dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |